-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Скасування закупівлі
Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 23 робочих дні
800 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
31.10.2025 10:23 - 05.11.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Номер:
f52436900005478a8d4ee5d8ce77fe7d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-31-002009-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
СКАРГА
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
31 жовтня 2025 року КП "Тернопільелектротранс" (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги ідентифікатор: UA-2025-10-31-002009-a.
Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості):
«Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.»
10.11.2025 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином:
1. ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" - 749 000,00 грн. з ПДВ
2. ТОВ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" - 750 000,00 грн. з ПДВ
02.12.2025 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови закону та законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
Відповідно до протоколу №495 від 02.12.2025 підставою для відміни процедури закупівлі було наступне:
«Відповідно до Службової довідки заступника головного бухгалтера від 28.11.2025 внутр. №1300 , під час проведення закупівлі Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік (79212000-3 Аудиторські послуги) ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги допущено помилки, а саме:
- невірне визначення очікуваної вартості предмета закупівлі;
- терміни закінчення надання послуг ( не пізніше 31 травня 2026 року включно) та результати наданих послуг ( не пізніше 20 червня 2026 року включно).
Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути необхідно, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, прийняти рішення про відміну відкритих торгів Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік (79212000-3 Аудиторські послуги) ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги».
Повідомляємо, що у відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості):
«Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що Замовником не зазначено, яке порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель ним було виявлено, що призвело до відміни процедури закупівлі. Також наголошуємо, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить визначення «порушення, яке неможливо усунути», тому Замовник не може трактувати це поняття на свій власний розсуд.
Окремо звертаємо вашу увагу на те, що обґрунтування Замовника щодо відміни процедури закупівлі викликає сумніви, адже дивним виглядає те, що інформація про невірне визначення очікуваної вартості чи терміни надання послуг з’явилась аж через місяць після оголошення процедури закупівлі. Разом з тим, протягом місяця до відміни процедури закупівлі у Замовника не виникало запитань до очікуваної вартості чи терміну надання послуг. Крім того, не виникало запитань у Замовника і під час оголошення процедури закупівлі, хоча саме на цьому етапі повинні були бути дослідженні усі підстави для її оголошення, зокрема, розраховано очікувану вартість та визначено термін надання послуг.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протоколі №495 від 02.12.2025 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наша компанія у повному обсязі виконала умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, в результаті чого мала б бути визначена переможцем процедури закупівлі та має законні підстави на підписання договору, однак Замовник своїм протиправним рішенням щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо підписання договору та його виконання.
Отже Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі №495 від 02.12.2025, чим порушив наші законні права та інтереси бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2025-10-31-002009-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення оформленого протоколом №495 від 02.12.2025 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення прав ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС".
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів №495 від 02.12.2025 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-10-31-002009-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 02.12.2025 року про відміну процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Протокол №495 від 02.12.2025.
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 10.12.2025 15:49
- Скарга на скасування тендеру_10122025.pdf.p7s.zip 10.12.2025 15:49
- Скарга на скасування тендеру_10122025.pdf 10.12.2025 15:49
- Протокол УО _ 495.pdf 10.12.2025 15:49
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.12.2025 16:04
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
5c3ec04c9acb47e5974b5ef8af52ae9c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
31 жовтня 2025 року КП "Тернопільелектротранс" (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги ідентифікатор: UA-2025-10-31-002009-a.
Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості):
«Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.»
10.11.2025 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином:
1. ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" - 749 000,00 грн. з ПДВ
2. ТОВ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" - 750 000,00 грн. з ПДВ
02.12.2025 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови закону та законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
Відповідно до протоколу №495 від 02.12.2025 підставою для відміни процедури закупівлі було наступне:
«Відповідно до Службової довідки заступника головного бухгалтера від 28.11.2025 внутр. №1300 , під час проведення закупівлі Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік (79212000-3 Аудиторські послуги) ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги допущено помилки, а саме:
- невірне визначення очікуваної вартості предмета закупівлі;
- терміни закінчення надання послуг ( не пізніше 31 травня 2026 року включно) та результати наданих послуг ( не пізніше 20 червня 2026 року включно).
Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути необхідно, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, прийняти рішення про відміну відкритих торгів Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік (79212000-3 Аудиторські послуги) ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги».
Повідомляємо, що у відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості):
«Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що Замовником не зазначено, яке порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель ним було виявлено, що призвело до відміни процедури закупівлі. Також наголошуємо, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить визначення «порушення, яке неможливо усунути», тому Замовник не може трактувати це поняття на свій власний розсуд.
Окремо звертаємо вашу увагу на те, що обґрунтування Замовника щодо відміни процедури закупівлі викликає сумніви, адже дивним виглядає те, що інформація про невірне визначення очікуваної вартості чи терміни надання послуг з’явилась аж через місяць після оголошення процедури закупівлі. Разом з тим, протягом місяця до відміни процедури закупівлі у Замовника не виникало запитань до очікуваної вартості чи терміну надання послуг. Крім того, не виникало запитань у Замовника і під час оголошення процедури закупівлі, хоча саме на цьому етапі повинні були бути дослідженні усі підстави для її оголошення, зокрема, розраховано очікувану вартість та визначено термін надання послуг.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протоколі №495 від 02.12.2025 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наша компанія у повному обсязі виконала умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, в результаті чого мала б бути визначена переможцем процедури закупівлі та має законні підстави на підписання договору, однак Замовник своїм протиправним рішенням щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо підписання договору та його виконання.
Отже Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі №495 від 02.12.2025, чим порушив наші законні права та інтереси бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2025-10-31-002009-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення оформленого протоколом №495 від 02.12.2025 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення прав ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС".
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів №495 від 02.12.2025 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-10-31-002009-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 02.12.2025 року про відміну процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Протокол №495 від 02.12.2025.
ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
31 жовтня 2025 року КП "Тернопільелектротранс" (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги ідентифікатор: UA-2025-10-31-002009-a.
Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості):
«Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.»
10.11.2025 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином:
1. ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" - 749 000,00 грн. з ПДВ
2. ТОВ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" - 750 000,00 грн. з ПДВ
02.12.2025 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель».
Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне.
ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ
На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови закону та законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного.
Відповідно до протоколу №495 від 02.12.2025 підставою для відміни процедури закупівлі було наступне:
«Відповідно до Службової довідки заступника головного бухгалтера від 28.11.2025 внутр. №1300 , під час проведення закупівлі Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік (79212000-3 Аудиторські послуги) ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги допущено помилки, а саме:
- невірне визначення очікуваної вартості предмета закупівлі;
- терміни закінчення надання послуг ( не пізніше 31 травня 2026 року включно) та результати наданих послуг ( не пізніше 20 червня 2026 року включно).
Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути необхідно, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, прийняти рішення про відміну відкритих торгів Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік (79212000-3 Аудиторські послуги) ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги».
Повідомляємо, що у відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості):
«Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень».
Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної законної підстави прийняття такого рішення.
Крім того, наголошуємо, що Замовником не зазначено, яке порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель ним було виявлено, що призвело до відміни процедури закупівлі. Також наголошуємо, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить визначення «порушення, яке неможливо усунути», тому Замовник не може трактувати це поняття на свій власний розсуд.
Окремо звертаємо вашу увагу на те, що обґрунтування Замовника щодо відміни процедури закупівлі викликає сумніви, адже дивним виглядає те, що інформація про невірне визначення очікуваної вартості чи терміни надання послуг з’явилась аж через місяць після оголошення процедури закупівлі. Разом з тим, протягом місяця до відміни процедури закупівлі у Замовника не виникало запитань до очікуваної вартості чи терміну надання послуг. Крім того, не виникало запитань у Замовника і під час оголошення процедури закупівлі, хоча саме на цьому етапі повинні були бути дослідженні усі підстави для її оголошення, зокрема, розраховано очікувану вартість та визначено термін надання послуг.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протоколі №495 від 02.12.2025 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Також наголошуємо, що наша компанія у повному обсязі виконала умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, в результаті чого мала б бути визначена переможцем процедури закупівлі та має законні підстави на підписання договору, однак Замовник своїм протиправним рішенням щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо підписання договору та його виконання.
Отже Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі №495 від 02.12.2025, чим порушив наші законні права та інтереси бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2025-10-31-002009-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення оформленого протоколом №495 від 02.12.2025 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями.
Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення прав ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС".
З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів №495 від 02.12.2025 підлягає скасуванню.
Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
У зв’язку із вищевикладеним, -
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду.
2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-10-31-002009-a.
3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 02.12.2025 року про відміну процедури закупівлі.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Протокол №495 від 02.12.2025.
×
-
Назва доказу:
Протокол Уповноваженої особи
-
Повʼязаний документ:
Протокол УО _ 495.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
СКАРГА ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ 31 жовтня 2025 року КП "Тернопільелектротранс" (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги ідентифікатор: UA-2025-10-31-002009-a. Відповідно до п. 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості): «Замовник розглядає найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію відповідно до вимог статті 29 Закону (положення частин другої, п’ятої - дев’ятої, дванадцятої, шістнадцятої, абзацу першого частини чотирнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.» 10.11.2025 відбулось розкриття тендерних пропозицій, яке виглядало наступним чином: 1. ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" - 749 000,00 грн. з ПДВ 2. ТОВ "ЕЙЧ ЕЛ БІ ЮКРЕЙН" - 750 000,00 грн. з ПДВ 02.12.2025 Замовником було оприлюднено рішення про відміну процедури закупівлі з причини: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель». Рішення Замовника, про відміну процедури закупівлі є протиправним і незаконним, ухваленим із порушенням вимог Тендерної документації, положень ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей, чим порушено права Скаржника на об'єктивне, рівне і недискримінаційне ставлення до всіх учасників закупівлі (що є підставою подання скарги), внаслідок чого дане рішення повинно бути скасоване як незаконне з огляду на наступне. ОБҐРУНТУВАННЯ НАЯВНОСТІ У СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ ПОРУШЕНИХ ПРАВ ТА ОХОРОНЮВАНИХ ЗАКОНОМ ІНТЕРЕСІВ З ПРИВОДУ РІШЕННЯ ЗАМОВНИКА, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ І ВНАСЛІДОК ЯКИХ ПОРУШЕНО ПРАВО ТА ЗАКОННІ ІНТЕРЕСИ СУБ’ЄКТА ОСКАРЖЕННЯ На нашу думку Замовник, відмінивши процедуру закупівлі порушив умови закону та законні інтереси та права нашого підприємства виходячи з наступного. Відповідно до протоколу №495 від 02.12.2025 підставою для відміни процедури закупівлі було наступне: «Відповідно до Службової довідки заступника головного бухгалтера від 28.11.2025 внутр. №1300 , під час проведення закупівлі Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік (79212000-3 Аудиторські послуги) ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги допущено помилки, а саме: - невірне визначення очікуваної вартості предмета закупівлі; - терміни закінчення надання послуг ( не пізніше 31 травня 2026 року включно) та результати наданих послуг ( не пізніше 20 червня 2026 року включно). Виходячи з наведеного вище та враховуючи порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути необхідно, керуючись підпунктом 2 пункту 50 Особливостей, прийняти рішення про відміну відкритих торгів Аудиторські послуги річної фінансової звітності Комунального підприємства «Тернопільелектротранс» за 2025 рік (79212000-3 Аудиторські послуги) ДК 021:2015 79210000-9 Бухгалтерські та аудиторські послуги». Повідомляємо, що у відповідності до п.п. 1 п. 50 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості): «Замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень». Відповідно до абз. 6 п. 50 Постанови КМУ від 12 жовтня 2022р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Уповноваженою особою Замовника було порушено дану норму законодавства та протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення не зазначено в електронній системі закупівель жодної законної підстави прийняття такого рішення. Крім того, наголошуємо, що Замовником не зазначено, яке порушення законодавства саме у сфері публічних закупівель ним було виявлено, що призвело до відміни процедури закупівлі. Також наголошуємо, що чинне законодавство у сфері публічних закупівель не містить визначення «порушення, яке неможливо усунути», тому Замовник не може трактувати це поняття на свій власний розсуд. Окремо звертаємо вашу увагу на те, що обґрунтування Замовника щодо відміни процедури закупівлі викликає сумніви, адже дивним виглядає те, що інформація про невірне визначення очікуваної вартості чи терміни надання послуг з’явилась аж через місяць після оголошення процедури закупівлі. Разом з тим, протягом місяця до відміни процедури закупівлі у Замовника не виникало запитань до очікуваної вартості чи терміну надання послуг. Крім того, не виникало запитань у Замовника і під час оголошення процедури закупівлі, хоча саме на цьому етапі повинні були бути дослідженні усі підстави для її оголошення, зокрема, розраховано очікувану вартість та визначено термін надання послуг. Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, «порушення» зазначене Замовником у протоколі №495 від 02.12.2025 не може вважатись порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути. Також наголошуємо, що наша компанія у повному обсязі виконала умови тендерної документації та надала усі необхідні документи, в результаті чого мала б бути визначена переможцем процедури закупівлі та має законні підстави на підписання договору, однак Замовник своїм протиправним рішенням щодо відміни процедури закупівлі порушує наші законні права та інтереси, зокрема, щодо підписання договору та його виконання. Отже Замовник прийняв неправомірне рішення щодо відміни процедури закупівлі з підстав передбачених у протоколі №495 від 02.12.2025, чим порушив наші законні права та інтереси бути визначеними переможцями в даній процедурі закупівлі. Враховуючи викладене, Замовник неправомірно відмінив процедуру закупівлі № UA-2025-10-31-002009-a з підстави неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель. Таким чином, Замовник протиправно обмеживши права та інтереси нашого підприємства прийняв рішення оформленого протоколом №495 від 02.12.2025 про відміну процедури відкритих торгів з особливостями. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених статтею 5 Закону. Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до порушення прав ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС". З огляду на зазначене, Замовник не довів та не надав підстави (докази) протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення, щодо неможливості усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель та безпідставно відмінив цю процедуру закупівлі, що є порушенням ст. 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункту 50 Особливостей, у зв’язку з чим рішення Замовника щодо відміни торгів №495 від 02.12.2025 підлягає скасуванню. Метою Закону України «Про публічні закупівлі» є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Разом з тим, досягнення переваг добросовісної конкуренції не можливе без чіткого дотримання всіма суб’єктами публічних закупівель норм чинного законодавства України. Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі. У зв’язку із вищевикладеним, - ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушення Замовником процедури закупівлі UA-2025-10-31-002009-a. 3. Встановити незаконність рішення Замовника про відміну процедури закупівлі, та зобов’язати Замовника скасувати рішення, опубліковане на електронному майданчику 02.12.2025 року про відміну процедури закупівлі. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі: - Протокол №495 від 02.12.2025.