-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт системи пожежної сигналізації та системи керування евакуації адміністративної будівлі Головного управління ДПС в Одеській області за адресою: м. Одеса, Старобазарний сквер, 3.
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 7 днів назад
200 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
30.10.2025 16:38 - 23.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП
Скарга на відхилення та визначення переможця
Номер:
99749201bace4d3d9938536ff62294b1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-30-012081-a.b2
Назва:
Скарга на відхилення та визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ПРотокол _212 від 03.12.25 (1).pdf 08.12.2025 21:46
- Скарга до АМКУ (5).doc 08.12.2025 21:46
- Протокол відхилення (1).pdf 08.12.2025 21:46
- sign.p7s 08.12.2025 21:48
- рішення від 10.12.2025 № 18250.pdf 10.12.2025 15:40
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.12.2025 21:59
Дата розгляду скарги:
19.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.12.2025 15:41
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8eba6a29460c4ec5bea12f81fb7df698
Заголовок пункту скарги:
1.2 Відповідно до пункту 3 додатку 1 до тендерної документації: ...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2 Відповідно до пункту 3 додатку 1 до тендерної документації:
3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів Довідка про виконання Учасником не менше одного аналогічного договору (із зазначенням вихідного номера документа та датою, завірена власним підписом та печаткою учасника) за формою:
Довідка про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі
Найменування замовника, ЄДРПОУ, місце знаходження, контактні телефони Предмет договору № та дата договору
Аналогічним договором слід вважати договір, предметом якого є постачання товарів (виконання робіт, надання послуг) за кодом 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Термін укладання договору за останні 3 роки.
Для підтвердження зазначеної інформації Учасник повинен надати копії договору з усіма додатками, акт(и) та відгук від замовника, що цей аналогічний договір був виконаний в повному обсязі.
Замовник залишає за собою право у відповідності до частини 15 Ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» звернутись до керівництва підприємств для підтвердження інформації, наданої Учасником.
У разі надання Учасником недостовірної інформації пропозиція такого Учасника визнається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, Учаснику відмовляється у підписанні договору.
В складі тенддерної пропозиції міститься довідка №11/ТП від 20.11.2025 (файл 11 Довідка про аналогічний договір), договір №ТМО-73/24 від 29.03.2024 та відгук 01-18/175 від 14.02.25 (файл 12 Аналогічний договір з відгуком). Крім того, в складі тендерної пропозиції надано звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-01-15-011416-a (файл 12.1 Звіт UA-2024-01-15-011416-a-contract-ongoing), який свідчить про повне виконання договору.
Відповідно до вимоги про усунення невідповідностей до 2 грудня 2025 15:54: Відповідно до п. 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» Додатку №1 " ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» до тендерної документації учасник повинен надати: «Для підтвердження зазначеної інформації Учасник повинен надати копії договору з усіма додатками, акт(и) та відгук від замовника, що цей аналогічний договір був виконаний в повному обсязі.». Учасник не надав: акт(и).
Вважаємо, що замовник не повинен був звертатись до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей, оскільки в складі пропозиції наявні документи, які підтверджують повне виконання договору.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
3. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів Довідка про виконання Учасником не менше одного аналогічного договору (із зазначенням вихідного номера документа та датою, завірена власним підписом та печаткою учасника) за формою:
Довідка про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі
Найменування замовника, ЄДРПОУ, місце знаходження, контактні телефони Предмет договору № та дата договору
Аналогічним договором слід вважати договір, предметом якого є постачання товарів (виконання робіт, надання послуг) за кодом 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Термін укладання договору за останні 3 роки.
Для підтвердження зазначеної інформації Учасник повинен надати копії договору з усіма додатками, акт(и) та відгук від замовника, що цей аналогічний договір був виконаний в повному обсязі.
Замовник залишає за собою право у відповідності до частини 15 Ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» звернутись до керівництва підприємств для підтвердження інформації, наданої Учасником.
У разі надання Учасником недостовірної інформації пропозиція такого Учасника визнається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, Учаснику відмовляється у підписанні договору.
В складі тенддерної пропозиції міститься довідка №11/ТП від 20.11.2025 (файл 11 Довідка про аналогічний договір), договір №ТМО-73/24 від 29.03.2024 та відгук 01-18/175 від 14.02.25 (файл 12 Аналогічний договір з відгуком). Крім того, в складі тендерної пропозиції надано звіт про виконання договору про закупівлю UA-2024-01-15-011416-a (файл 12.1 Звіт UA-2024-01-15-011416-a-contract-ongoing), який свідчить про повне виконання договору.
Відповідно до вимоги про усунення невідповідностей до 2 грудня 2025 15:54: Відповідно до п. 3 «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів» Додатку №1 " ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» до тендерної документації учасник повинен надати: «Для підтвердження зазначеної інформації Учасник повинен надати копії договору з усіма додатками, акт(и) та відгук від замовника, що цей аналогічний договір був виконаний в повному обсязі.». Учасник не надав: акт(и).
Вважаємо, що замовник не повинен був звертатись до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей, оскільки в складі пропозиції наявні документи, які підтверджують повне виконання договору.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
×
-
Назва доказу:
Протокол відхилення пропозиції
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПАС".
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a64b16fe36ac462497eb5ccf47becd26
Заголовок пункту скарги:
1.2. Відповідно до пункту 4 додатку 1 до тендерної документації встановлено інші документи, необхідні для укладання договору, зокрема: Скан - копія підписаного проєкту договору та Лист – згода (складений в довільній формі) про те, що учасник погоджується з проєктом договору, викладеним в Додатку 4 до тендерної документації.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1.2. Відповідно до пункту 4 додатку 1 до тендерної документації встановлено інші документи, необхідні для укладання договору, зокрема: Скан - копія підписаного проєкту договору та Лист – згода (складений в довільній формі) про те, що учасник погоджується з проєктом договору, викладеним в Додатку 4 до тендерної документації.
В складі пропозиції надано проєкт договору (файл 13 Проєкт договору) та лист-згода №13/ТП від 20.11.2025 (файл 13.1 Згода з проєктом договору).
Відповідно до вимоги про усунення невідповідностей до 2 грудня 2025 15:54: Відповідно до п. 4 «Інші документи, необхідні для укладання договору» Додатку № 1 " ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» до тендерної документації учасник повинен надати: «Скан - копія підписаного проєкту договору та Лист – згода (складений в довільній формі) про те, що учасник погоджується з проєктом договору, викладеним в Додатку 4 до тендерної документації.». Учасник повинен надати безпосередньо скан - копію підписаного проєкту договору, без заповнених додатків.
Вважаємо, що замовник не повинен був звертатись до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей, оскільки в складі пропозиції наявні документи, які вимагались тендерною документацією.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
В складі пропозиції надано проєкт договору (файл 13 Проєкт договору) та лист-згода №13/ТП від 20.11.2025 (файл 13.1 Згода з проєктом договору).
Відповідно до вимоги про усунення невідповідностей до 2 грудня 2025 15:54: Відповідно до п. 4 «Інші документи, необхідні для укладання договору» Додатку № 1 " ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА» до тендерної документації учасник повинен надати: «Скан - копія підписаного проєкту договору та Лист – згода (складений в довільній формі) про те, що учасник погоджується з проєктом договору, викладеним в Додатку 4 до тендерної документації.». Учасник повинен надати безпосередньо скан - копію підписаного проєкту договору, без заповнених додатків.
Вважаємо, що замовник не повинен був звертатись до Скаржника з вимогою про усунення невідповідностей, оскільки в складі пропозиції наявні документи, які вимагались тендерною документацією.
Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
×
-
Назва доказу:
Протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
Протокол відхилення (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати своє рішення про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СПАС".
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
bcccb56858fd4bebae041a239d5c9201
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до пункту додатку 2 проєкту договору:
ДОГОВІРНА ЦІНА
Поточний ремонт системи пожежної сигналізації та системи керування евакуації адміністративної будівлі Головного управління ДПС в Одеській області за адресою: м. Одеса, Старобазарний сквер, буд.3
Вид договірної ціни: тверда.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту додатку 2 проєкту договору:
ДОГОВІРНА ЦІНА
Поточний ремонт системи пожежної сигналізації та системи керування евакуації адміністративної будівлі Головного управління ДПС в Одеській області за адресою: м. Одеса, Старобазарний сквер, буд.3
Вид договірної ціни: тверда.
В складі тендерної пропозиції надано договірну ціну (файл 29. Кошторис), відповідно до якої вид договірної ціни – динамічна.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» має бути відхилена, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №212 від 03.12.2025 року.
2. Протокол №214 від 03.12.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Окрім цього, Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», не звернув увагу на відсутність необхідних документів та, в супереч власних вимог, визначив переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції та неправомірного визначення переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
ДОГОВІРНА ЦІНА
Поточний ремонт системи пожежної сигналізації та системи керування евакуації адміністративної будівлі Головного управління ДПС в Одеській області за адресою: м. Одеса, Старобазарний сквер, буд.3
Вид договірної ціни: тверда.
В складі тендерної пропозиції надано договірну ціну (файл 29. Кошторис), відповідно до якої вид договірної ціни – динамічна.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» має бути відхилена, як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол №212 від 03.12.2025 року.
2. Протокол №214 від 03.12.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Окрім цього, Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», не звернув увагу на відсутність необхідних документів та, в супереч власних вимог, визначив переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції та неправомірного визначення переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
×
-
Назва доказу:
Протокол 212 від 03.12.25
-
Повʼязаний документ:
ПРотокол _212 від 03.12.25 (1).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» та повідомлення про намір укласти договір з ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ».
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
8544d3db0c7546019385e40f26729e36
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-30-012081-a.c1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Аналогічний.pdf 03.11.2025 21:08
- 2. Аналог.договір.pdf 03.11.2025 21:08
- 4. Файл для копіювання.docx 03.11.2025 21:08
- 3. Статут СПАС.pdf 03.11.2025 21:08
- 3. Наказ ліцензія.pdf 03.11.2025 21:08
- 1. Постанова.doc 03.11.2025 21:08
- Скарга до АМКУ (8).doc 03.11.2025 21:08
- sign.p7s 03.11.2025 22:24
- рішення від 05.11.2025 №16549.pdf 05.11.2025 16:02
- інформація про резолютивну частину рішення від 12.11.2025 №16917.pdf 13.11.2025 12:33
- рішення від 12.11.2025 №16917.pdf 17.11.2025 10:45
- Пояснення по суті скарги 12.11.2025 09:45
- Наказ 12.11.2025 09:45
- Пояснення по суті скарги 12.11.2025 09:48
- Наказ 12.11.2025 09:49
- Відповідь на рішення 18.11.2025 16:39
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.11.2025 22:26
Дата розгляду скарги:
12.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.11.2025 16:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.11.2025 10:45
Дата виконання рішення Замовником:
18.11.2025 16:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 12.11.2025 № 16917-р/пк-пз, Головним управління ДПС в Одеській області внесено та опубліковано 18.11.2025 року зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - «Поточний ремонт системи пожежної сигналізації та системи керування евакуації адміністративної будівлі Головного управління ДПС в Одеській області за адресою: м. Одеса, Старобазарний сквер, 3.» відповідно до ЄЗС за кодом ДК 021:2015: 50410000-2 - «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» номер оголошення - UA-2025-10-30-012081-а, що затверджені протокольним рішення уповноваженої особи від 18.11.2025 № 146.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
25e9dd5856354dde8d905d24de1e95d4
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: вартість обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: вартість обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ.
Замовник не може обмежувати або вказувати, яку суму учасник торгів має вказувати або витрачати на складові частини предмету закупівлі. Постанова про Особливості не містить можливості встановлювати жодних таких обмежень Замовником. На підтвердження надаємо копію Особливості.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умовами чинного законодавства в цій частині.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Замовник не може обмежувати або вказувати, яку суму учасник торгів має вказувати або витрачати на складові частини предмету закупівлі. Постанова про Особливості не містить можливості встановлювати жодних таких обмежень Замовником. На підтвердження надаємо копію Особливості.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умовами чинного законодавства в цій частині.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Постанова
-
Повʼязаний документ:
1. Постанова.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
eec8ea9ce4b6418aaf3bb76e502781bb
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п.3 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про виконання Учасником не менше одного аналогічного договору (із зазначенням вихідного номера документа та датою, завірена власним підписом та печаткою учасника) за формою...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до п.3 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про виконання Учасником не менше одного аналогічного договору (із зазначенням вихідного номера документа та датою, завірена власним підписом та печаткою учасника) за формою:
Довідка про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі
Найменування замовника, ЄДРПОУ, місце знаходження, контактні телефони Предмет договору № та дата договору
Аналогічним договором слід вважати договір, предметом якого є постачання товарів (виконання робіт, надання послуг) за кодом 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Термін укладання договору за останні 3 роки.
Для підтвердження зазначеної інформації Учасник повинен надати копії договору з усіма додатками, акт(и) та відгук від замовника, що цей аналогічний договір був виконаний в повному обсязі.
Замовник залишає за собою право у відповідності до частини 15 Ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» звернутись до керівництва підприємств для підтвердження інформації, наданої Учасником.
У разі надання Учасником недостовірної інформації пропозиція такого Учасника визнається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, Учаснику відмовляється у підписанні договору.
У скаржника наявний досвід виконання аналогічних договорів (додаємо до скарги), проте дані договори не містять коду ДК, що вимагає Замовник.
Вимога про предмет договору в такий спосіб розрахована на учасників торгів, в яких є такий аналогічний договір, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі виконати якісно та в повному обсязі договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Довідка про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі
Найменування замовника, ЄДРПОУ, місце знаходження, контактні телефони Предмет договору № та дата договору
Аналогічним договором слід вважати договір, предметом якого є постачання товарів (виконання робіт, надання послуг) за кодом 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Термін укладання договору за останні 3 роки.
Для підтвердження зазначеної інформації Учасник повинен надати копії договору з усіма додатками, акт(и) та відгук від замовника, що цей аналогічний договір був виконаний в повному обсязі.
Замовник залишає за собою право у відповідності до частини 15 Ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» звернутись до керівництва підприємств для підтвердження інформації, наданої Учасником.
У разі надання Учасником недостовірної інформації пропозиція такого Учасника визнається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, Учаснику відмовляється у підписанні договору.
У скаржника наявний досвід виконання аналогічних договорів (додаємо до скарги), проте дані договори не містять коду ДК, що вимагає Замовник.
Вимога про предмет договору в такий спосіб розрахована на учасників торгів, в яких є такий аналогічний договір, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі виконати якісно та в повному обсязі договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
2. Аналогічний.pdf
-
-
Назва доказу:
Аналогічний договір
-
Повʼязаний документ:
2. Аналог.договір.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
fde94de0675a4198884931d6a3c45742
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п.4 додатку 1 до тендерної документації учасник має надати: інформаційний лист від учасника торгів у довільній формі з посиланням на конкретний пункт (частину, розділ) Статуту, що підтверджує можливість здійснення господарської діяльності юридичної особи за даним предметом закупівлі.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до п.4 додатку 1 до тендерної документації учасник має надати: інформаційний лист від учасника торгів у довільній формі з посиланням на конкретний пункт (частину, розділ) Статуту, що підтверджує можливість здійснення господарської діяльності юридичної особи за даним предметом закупівлі.
У Скаржника в статуті немає прямої вказівки про можливість здійснення поточного ремонту системи пожежної сигналізації та системи керування евакуації адміністративної будівлі Головного управління ДПС в Одеській області за адресою: м. Одеса, Старобазарний сквер, 3 - за кодом ДК 021:2015: 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Надаємо копію Статуту.
Єдиний дозвільний документ який потрібен для надання послуг це – ліцензія, а не дублювання інформації у статуті, як того вимагає Замовник.
При цьому, Скаржник може виконати договір про закупівлю без жодних обмежень. У Скаржника є ліцензія, яка в повній мірі дозволяє виконати роботи у повному обсязі (додаємо до скарги).
Вимога документації розрахована на учасників торгів, в яких в статуті міститься чітке відбиття предмету закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі виконати якісно та в повному обсязі договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
У Скаржника в статуті немає прямої вказівки про можливість здійснення поточного ремонту системи пожежної сигналізації та системи керування евакуації адміністративної будівлі Головного управління ДПС в Одеській області за адресою: м. Одеса, Старобазарний сквер, 3 - за кодом ДК 021:2015: 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Надаємо копію Статуту.
Єдиний дозвільний документ який потрібен для надання послуг це – ліцензія, а не дублювання інформації у статуті, як того вимагає Замовник.
При цьому, Скаржник може виконати договір про закупівлю без жодних обмежень. У Скаржника є ліцензія, яка в повній мірі дозволяє виконати роботи у повному обсязі (додаємо до скарги).
Вимога документації розрахована на учасників торгів, в яких в статуті міститься чітке відбиття предмету закупівлі, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі виконати якісно та в повному обсязі договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Статут Спас
-
Повʼязаний документ:
3. Статут СПАС.pdf
-
-
Назва доказу:
Ліцензія
-
Повʼязаний документ:
3. Наказ ліцензія.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
d4d83fd5d03c451ca3f4ea8a2482e534
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п.6 розділу 3 тендерної документації: учасники процедури закупівлі повинні надати письмову згоду з технічними, якісними, кількісними вимогами, зазначеними у Додатку 3 до цієї тендерної документації (лист у довільній формі).
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
4. Відповідно до п.6 розділу 3 тендерної документації: учасники процедури закупівлі повинні надати письмову згоду з технічними, якісними, кількісними вимогами, зазначеними у Додатку 3 до цієї тендерної документації (лист у довільній формі). Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Варто зазначити, що в дефектному акті обсяги робіт не відповідають відповідному обладнанню:
1. П. 3 Установлення знімних та висувних блоків (М-GSM або еквівалент) – 1 шт не відповідає кількості обладнання - п. 4 Комунікатор М-GSM – 4 шт.
2. П. 5 Акумулятор лужний одноелементний, ємкість 10 А.год – 4 шт не відповідає кількості обладнання - п. 6 Акумулятор 12В, 7 Аh NP-7-12 – 1 шт.
3. П. 16 Монтаж табло сигнального студійного або коридорного – 1 шт, кількість обладнання:
п. 17 Світлозвуковий оповіщувач, 24В "Джміль" або еквівалент – 6 шт,
п. 18 Оповіщувач світлозвуковий, ОС3-12 "Вихід", 24В або еквівалент – 2 шт,
п. 19 Світловий сповіщувач "Вихід", 24B OC-1 або еквівалент – 2 шт,
п. 20 Світловий оповіщувач "Стрілка-показник напр. руху", 24B OC-6,4 або еквівалент – 3шт;
4. П. 21 Прокладання коробів пластикових – 120 м. Для них п. 22 Мініканал 25х15мм – 90 шт по 2 м – 180 м, п. 23 Фасонні частини для кабельного каналу 25x15 – 270 м. (Фасонні частини в штуках, а не метрах).
5. Для прокладання п. 24 Труба вініпластова по стінах і колонах з кріпленням накладними скобами, діаметр до 25 мм – 270 м, відповідно п. 25 Труба гофрована діаметром 20 мм – 540 м і п. 26 Кліпса монтажна – 2,7 шт;
6. Сумарна кількість прокладання проводів до 6 мм2, пп. 27 - 29, 270+185+2000 = 2455 м. Для них відповідно пп. 30 -33, 20+520+165 = 705 м кабелю. Ще і Кабель 1х2х0,8 мм2 (вогнестійкий) – 1 шт (вимірюється в метрах, а не в штуках).
7. П. 34 Монтаж табло сигнального студійного або коридорного (аварійний світильник) – 1 шт. Для нього відповідно п. 35 Аварійний світильник EL-121ARD або еквівалент – 2шт;
8. П. 36 Вимикач автоматичний (автомат) одно-, дво-, триполюсний, струм до 25 А – 2 шт. Для них відповідно п. 37 Вимикач автоматичний ВА-2001 1p 6A -1 шт.
Скаржник не в змозі визначити та прорахувати свою цінову пропозицію торгів через неузгодження пунктів технічного завдання між собою. На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Варто зазначити, що в дефектному акті обсяги робіт не відповідають відповідному обладнанню:
1. П. 3 Установлення знімних та висувних блоків (М-GSM або еквівалент) – 1 шт не відповідає кількості обладнання - п. 4 Комунікатор М-GSM – 4 шт.
2. П. 5 Акумулятор лужний одноелементний, ємкість 10 А.год – 4 шт не відповідає кількості обладнання - п. 6 Акумулятор 12В, 7 Аh NP-7-12 – 1 шт.
3. П. 16 Монтаж табло сигнального студійного або коридорного – 1 шт, кількість обладнання:
п. 17 Світлозвуковий оповіщувач, 24В "Джміль" або еквівалент – 6 шт,
п. 18 Оповіщувач світлозвуковий, ОС3-12 "Вихід", 24В або еквівалент – 2 шт,
п. 19 Світловий сповіщувач "Вихід", 24B OC-1 або еквівалент – 2 шт,
п. 20 Світловий оповіщувач "Стрілка-показник напр. руху", 24B OC-6,4 або еквівалент – 3шт;
4. П. 21 Прокладання коробів пластикових – 120 м. Для них п. 22 Мініканал 25х15мм – 90 шт по 2 м – 180 м, п. 23 Фасонні частини для кабельного каналу 25x15 – 270 м. (Фасонні частини в штуках, а не метрах).
5. Для прокладання п. 24 Труба вініпластова по стінах і колонах з кріпленням накладними скобами, діаметр до 25 мм – 270 м, відповідно п. 25 Труба гофрована діаметром 20 мм – 540 м і п. 26 Кліпса монтажна – 2,7 шт;
6. Сумарна кількість прокладання проводів до 6 мм2, пп. 27 - 29, 270+185+2000 = 2455 м. Для них відповідно пп. 30 -33, 20+520+165 = 705 м кабелю. Ще і Кабель 1х2х0,8 мм2 (вогнестійкий) – 1 шт (вимірюється в метрах, а не в штуках).
7. П. 34 Монтаж табло сигнального студійного або коридорного (аварійний світильник) – 1 шт. Для нього відповідно п. 35 Аварійний світильник EL-121ARD або еквівалент – 2шт;
8. П. 36 Вимикач автоматичний (автомат) одно-, дво-, триполюсний, струм до 25 А – 2 шт. Для них відповідно п. 37 Вимикач автоматичний ВА-2001 1p 6A -1 шт.
Скаржник не в змозі визначити та прорахувати свою цінову пропозицію торгів через неузгодження пунктів технічного завдання між собою. На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
-
Повʼязаний документ:
4. Файл для копіювання.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
ae3d6b978aab4b269aaa145eac4318ef
Тема запиту:
Вимога щодо вартості обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ у тендерній документації відповідає нормам закону: Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон): «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації». Відповідно до пункту 8 Наказу Головного управління Державної податкової служби в Одеській області від 21.03.2025 № 177 № «Про внесення зміни до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 24.12.2020 №88 «Про облікову політику Головного управління ДПС в Одеській області»: «Для оцінки інших запасів при їх вибутті застосовується метод ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів. 8. Вартісну ознаку предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів, встановити у розмірі, що не перевищує 20 000,00 грн за одиницю (без податку на додану вартість) та строк використання яких перевищує один рік.».
Текст запиту:
Замовник надає пояснення та повідомляє, щодо вартості обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ.
Вимога щодо вартості обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ у тендерній документації відповідає нормам закону:
Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон): «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Відповідно до пункту 8 Наказу Головного управління Державної податкової служби в Одеській області від 21.03.2025 № 177 № «Про внесення зміни до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 24.12.2020 №88 «Про облікову політику Головного управління ДПС в Одеській області»: «Для оцінки інших запасів при їх вибутті застосовується метод ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів. 8. Вартісну ознаку предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів, встановити у розмірі, що не перевищує 20 000,00 грн за одиницю (без податку на додану вартість) та строк використання яких перевищує один рік.».
Зазначені Замовником вимоги, щодо вартості обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ є дотриманням норм пункту 8 Наказа від 21.03.2025 № 177 № «Про внесення зміни до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 24.12.2020 №88 «Про облікову політику Головного управління ДПС в Одеській області».
Зважаючи на вищезазначене, Замовник не вбачає порушення вимог законодавства в зазначеному пункті тендерної документації.
Дата опублікування:
12.11.2025 09:45
Номер:
964b1912199e4bacbfe42a60a2805f9b
Тема запиту:
Пояснення по всім пунктам скарги
Текст запиту:
По-перше:
1. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: вартість обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ.
Замовник не може обмежувати або вказувати, яку суму учасник торгів має вказувати або витрачати на складові частини предмету закупівлі. Постанова про Особливості не містить можливості встановлювати жодних таких обмежень Замовником. На підтвердження надаємо копію Особливості.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з умовами чинного законодавства в цій частині.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Пояснення Замовника до пункту 1 скарги Скаржника :
Замовник надає пояснення та повідомляє, щодо вартості обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ.
Вимога щодо вартості обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ у тендерній документації відповідає нормам закону:
Відповідно до пункту 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон): «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації».
Відповідно до пункту 8 Наказу Головного управління Державної податкової служби в Одеській області від 21.03.2025 № 177 № «Про внесення зміни до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 24.12.2020 №88 «Про облікову політику Головного управління ДПС в Одеській області»: «Для оцінки інших запасів при їх вибутті застосовується метод ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів. 8. Вартісну ознаку предметів, що входять до складу малоцінних необоротних матеріальних активів, встановити у розмірі, що не перевищує 20 000,00 грн за одиницю (без податку на додану вартість) та строк використання яких перевищує один рік.».
Зазначені Замовником вимоги, щодо вартості обладнання та матеріалів для виконання послуг за одиницю не повинна перевищувати 20 000 грн без ПДВ є дотриманням норм пункту 8 Наказа від 21.03.2025 № 177 № «Про внесення зміни до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 24.12.2020 №88 «Про облікову політику Головного управління ДПС в Одеській області».
Зважаючи на вищезазначене, Замовник не вбачає порушення вимог законодавства в зазначеному пункті тендерної документації.
Замовник просить відмовити Скаржнику у задоволенні пункті 1 Скарги.
По-друге :
2. Відповідно до п.3 додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку про виконання Учасником не менше одного аналогічного договору (із зазначенням вихідного номера документа та датою, завірена власним підписом та печаткою учасника) за формою:
Довідка про наявність досвіду виконання договору аналогічного предмету закупівлі
Найменування замовника, ЄДРПОУ, місце знаходження, контактні телефони Предмет договору № та дата договору
Аналогічним договором слід вважати договір, предметом якого є постачання товарів (виконання робіт, надання послуг) за кодом 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів». Термін укладання договору за останні 3 роки.
Для підтвердження зазначеної інформації Учасник повинен надати копії договору з усіма додатками, акт(и) та відгук від замовника, що цей аналогічний договір був виконаний в повному обсязі.
Замовник залишає за собою право у відповідності до частини 15 Ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі» звернутись до керівництва підприємств для підтвердження інформації, наданої Учасником.
У разі надання Учасником недостовірної інформації пропозиція такого Учасника визнається такою, що не відповідає умовам тендерної документації, Учаснику відмовляється у підписанні договору.
У скаржника наявний досвід виконання аналогічних договорів (додаємо до скарги), проте дані договори не містять коду ДК, що вимагає Замовник.
Вимога про предмет договору в такий спосіб розрахована на учасників торгів, в яких є такий аналогічний договір, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі виконати якісно та в повному обсязі договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Пояснення Замовника до п.3 додатку 1 до тендерної документації:
Встановлення відповідних кваліфікаційних критеріїв, у тому числі щодо наявності досвіду виконання аналогічних договорів, передбачено частиною другою статті 16 Закону України “Про публічні закупівлі”. При цьому законодавство не обмежує Замовника у праві самостійно конкретизувати ці вимоги в межах своєї потреби та предмета закупівлі.
Зокрема, згідно з п. 2 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), замовник має право вимагати: «Документальне підтвердження наявності у учасника досвіду виконання аналогічного договору (договорів)». Згідно з п. 3 ст. 22 Закону: «Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.»
У нашій тендерній документації зазначено, що “аналогічним договором слід вважати договір, предметом якого є постачання товарів (виконання робіт, надання послуг) за кодом 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів», а саме - вважається договір, предмет якого ідентичний предмету закупівлі, тобто співпадає за характером, обсягом та видом послуг/товарів/робіт, включаючи класифікацію за кодом ДК 021:2015 на рівні 4-го знаку.
Така вимога є обґрунтованою та пропорційною з огляду на технічну складність, специфіку предмета закупівлі та потребу Замовника впевнитися у здатності учасника належним чином виконати саме той обсяг послуг, які закуповуються. Вимога ідентичності договору встановлена не для обмеження конкуренції, а для того, щоб перевірити спроможність учасника виконати саме такий вид послуг/робіт/постачань, які є предметом цієї закупівлі. Ця вимога є пропорційною, враховуючи технічну специфіку предмету закупівлі. Замовник не має технічної можливості перевірити досвід Учасника по договорах з іншим кодом ДК, оскільки в цьому випадку неможливо об'єктивно ідентифікувати подібність предметів закупівлі.
Згідно з п. 1 розділу І Наказу Мінекономіки України № 708 від 15.04.2020 “Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі”, при закупівлі товарів та послуг предмет закупівлі визначається за єдиним закупівельним словником (ДК 021:2015) — за показником четвертої цифри (класифікації за класом).
Таким чином, Замовник об’єктивно класифікує предмет закупівлі за кодом ДК, а не довільно. Саме тому вимога щодо надання договору з ідентичним кодом ДК на рівні 4-го знаку не є дискримінаційною, а відповідає порядку визначення предмета закупівлі, затвердженому уповноваженим органом.
Ваше посилання на принцип недискримінації (ст. 5 Закону) є загальним. Водночас, відповідно до усталеної практики оскаржень АМКУ, наприклад, рішення № 6058-р/пк-пз від 05.06.2023: вимога про надання аналогічного або ідентичного договору може встановлюватись, якщо Замовник її обґрунтує, що й було зроблено, також рішенням АМКУ № 11033-р/пк-пз від 27.09.2022: вимога про підтвердження досвіду саме ідентичного договору була визнана правомірною, оскільки стосувалася технічно складного предмету закупівлі. Якщо розглядати практику судових рішень, то відповідно до Постанови КАС ВС від 18.05.2023 у справі №420/9148/21: суд підтримав Замовника, який встановив вимогу про ідентичний договір, зазначивши, що Замовник має право самостійно визначити критерії, якщо це не обмежує конкуренцію безпідставно.
Таким чином, вимога про надання договору, ідентичного предмету закупівлі (у тому числі за кодом ДК 021:2015):
• відповідає Законодавству України у сфері публічних закупівель (Закон №922-VIII, Наказ №708);
• є обґрунтованою технічною необхідністю;
• забезпечує об’єктивність перевірки досвіду Учасника;
• не є дискримінаційною відповідно до практики АМКУ та судів.
Звертаємо увагу, що:
Аналогічний договір за предметом закупівлі — це договір, який стосується того самого предмета закупівлі, тобто ідентичних або однорідних товарів, робіт чи послуг, що є предметом цієї закупівлі, та який:
• був успішно виконаний Учасником до початку даної процедури закупівлі;
• відповідає за кодом класифікатора ДК 021:2015 (на рівні 4-го знаку або в межах класифікаційного підкласу);
• співпадає або є сумісним за:
o характером виконаних робіт / наданих послуг / постачання товару;
o обсягом та масштабом виконання;
o вимогами до якості та технічними характеристиками, аналогічними до предмету закупівлі.
Аналогічність не означає лише схожість за загальним напрямом діяльності, а передбачає реальний, документально підтверджений досвід виконання саме такого виду робіт/послуг, які закуповуються.
Таким чином, при поданні документів, що підтверджують досвід, Учаснику слід враховувати не лише назву договору, а й його змістову та технічну відповідність предмету закупівлі, зокрема — код ДК 021:2015, обсяг, технічні параметри, якість тощо.
3. Відповідно до п.4 додатку 1 до тендерної документації учасник має надати: інформаційний лист від учасника торгів у довільній формі з посиланням на конкретний пункт (частину, розділ) Статуту, що підтверджує можливість здійснення господарської діяльності юридичної особи за даним предметом закупівлі.
Предметом закупівлі є Поточний ремонт системи пожежної сигналізації та системи керування евакуації адміністративної будівлі Головного управління ДПС в Одеській області за адресою: м. Одеса, Старобазарний сквер, 3. - за кодом ДК 021:2015: 50410000-2 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів».
Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів відносяться до КВЕД 80.20 - Обслуговування систем безпеки. Тобто серед видів діяльності підприємства повинні бути безпосередньо ті, що стосуються обслуговування систем безпеки, діяльність пожежних служб.
4. Відповідно до п.6 розділу 3 тендерної документації: учасники процедури закупівлі повинні надати письмову згоду з технічними, якісними, кількісними вимогами, зазначеними у Додатку 3 до цієї тендерної документації (лист у довільній формі). Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Зазначені в дефектному акті обсяги робіт було виправлено,
Замовником внесено зміни.
Дата опублікування:
12.11.2025 09:47