-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 72220000-3 — Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань (Послуги з забезпечення авторизації інформаційно-комунікаційної системи, яка відноситься до автоматизованої системи класу «1», яка призначена для обробки службової інформації у складі одного автоматизованого робочого місця)
Завершена
170 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
30.10.2025 16:34 - 04.11.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
218ddaee68f04bb3b10f7f06d38dcdff
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-30-011816-a.a1
Назва:
Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Замовник неправомірно визнав переможцем ТОВ «РІАЛАВТОПАРТС», хоча учасник не підтвердив кваліфікаційний критерій щодо наявності аналогічного договору, визначений у п.1 Додатку №1 та Додатку №6 до ТД.
ТД вимагає надання договору саме на послуги із забезпечення авторизації з безпеки АС класу «1».
Натомість ТОВ «РІАЛАВТОПАРТС» надало договори на створення КСЗІ, що регулюється іншими нормативними актами і не передбачає виконання робіт з авторизації з безпеки.
Таким чином, надані договори не відповідають визначенню аналогічних, тому тендерна пропозиція ТОВ «РІАЛАВТОПАРТС» не відповідає вимогам ТД.
Попри це Замовник безпідставно визнав пропозицію такою, що повністю відповідає умовам, та визначив учасника переможцем, чим порушив принципи об’єктивності та недискримінації учасників.
Пов'язані документи:
Учасник
- 6.1.2_Договір НЦУВКЗ.pdf 14.11.2025 16:51
- 6.1.1_Договір Київекспертиза.pdf 14.11.2025 16:51
- Скарга UA-2025-10-30-011816-a Інститут фізики.docx 14.11.2025 16:51
- ПРОТОКОЛ розгляду.pdf 14.11.2025 16:51
- Додаток 6_Перелік документів учасника (1).doc 14.11.2025 16:51
- Додатки 1-7 до ТД_30-10-25 (1).doc 14.11.2025 16:51
- Скарга UA-2025-10-30-011816-a Інститут фізики.pdf 14.11.2025 16:51
- sign.p7s 14.11.2025 16:53
- рішення від 18.11.2025 №17160.pdf 18.11.2025 17:00
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2025 №17536.pdf 26.11.2025 13:57
- рішення від 25.11.2025 №17536.pdf 28.11.2025 11:37
- Протокольне рішення 20.11.2025 20:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.11.2025 17:14
Дата розгляду скарги:
25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 17:02
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
28.11.2025 11:38
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e81744dac00e4f0595a3989c7e1e4d3a
Заголовок пункту скарги:
Порушення замовником вимог кваліфікаційних критеріїв при визначенні переможця процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Згідно з п.1 Додатку 1 та п.1 Додатку 6 до ТД учасник повинен надати договори, що підтверджують досвід надання послуг із забезпечення авторизації з безпеки АС класу «1».
ТОВ «РІАЛАВТОПАРТС» надало:
– договір №20230123 від 23.01.2023 р. — створення КСЗІ;
– договір №124/27/11 від 27.11.2023 р. — створення КСЗІ.
Створення КСЗІ регулюється НД ТЗІ 3.7-003-2023 і не є послугою з авторизації з безпеки, яка здійснюється відповідно до Постанови КМУ №712.
Ці види робіт мають різні етапи, призначення та нормативно-правову базу, тому не можуть вважатися аналогічними.
Замовник безпідставно визнав пропозицію такою, що відповідає ТД, та визначив ТОВ «РІАЛАВТОПАРТС» переможцем, чим порушив вимоги Закону та принцип об’єктивної оцінки тендерних пропозицій.
ТОВ «РІАЛАВТОПАРТС» надало:
– договір №20230123 від 23.01.2023 р. — створення КСЗІ;
– договір №124/27/11 від 27.11.2023 р. — створення КСЗІ.
Створення КСЗІ регулюється НД ТЗІ 3.7-003-2023 і не є послугою з авторизації з безпеки, яка здійснюється відповідно до Постанови КМУ №712.
Ці види робіт мають різні етапи, призначення та нормативно-правову базу, тому не можуть вважатися аналогічними.
Замовник безпідставно визнав пропозицію такою, що відповідає ТД, та визначив ТОВ «РІАЛАВТОПАРТС» переможцем, чим порушив вимоги Закону та принцип об’єктивної оцінки тендерних пропозицій.
×
-
Назва доказу:
– договір №124/27/11 від 27.11.2023 р. — створення КСЗІ
-
Повʼязаний документ:
6.1.2_Договір НЦУВКЗ.pdf
-
-
Назва доказу:
– договір №20230123 від 23.01.2023 р. — створення КСЗІ
-
Повʼязаний документ:
6.1.1_Договір Київекспертиза.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ РІАЛАВТОПАРТС (ПРОТОКОЛ щодо прийняття рішення уповноваженою особою №01-10/11/25 від 10 листопада 2025 р.) неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Скасувати рішення Замовника про визначення переможцем закупівлі ТОВ РІАЛАВТОПАРТС (ПРОТОКОЛ щодо прийняття рішення уповноваженою особою №01-10/11/25 від 10 листопада 2025 р.)
Запити Органу оскарження
Номер:
84b2718bf6474df6b078333bba34de73
Тема запиту:
Вважаємо ці договори аналогічними до вимог Додатку 1 до Тендерної документації, з огляду на наступне:
Текст запиту:
1. Відповідно до статті 8 Закону України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах» в редакції 28.06.2024 зазначалося: «Інформація, яка є власністю держави, або інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, повинна оброблятися в системі із застосуванням комплексної системи захисту інформації (КСЗІ) з підтвердженою відповідністю».
Згідно із внесеними змінами (ЗУ «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури» № 4336-IX, від 27.03.2025) в актуальній редакції закону стаття 8 виглядає наступним чином:
«Інформація з обмеженим доступом, вимога щодо захисту якої встановлена законом, у системах, об’єктах критичної інформаційної інфраструктури, власниками або розпорядниками яких є органи державної влади, державні органи, державні підприємства, установи та організації, органи місцевого самоврядування, мають оброблятися в авторизованих системах з безпеки або шляхом отримання сертифіката відповідності стандарту інформаційної безпеки, виданого органом з оцінки відповідності». Тобто термін «комплексна система захисту інформації» було замінено на термін «авторизована система з безпеки».
Більше того, в актуальній редакції перехідних положень до Закону «Про захист інформації в ІКС» (ст.13., п.11) вказано:
«Установити, що комплексні системи захисту інформації, системи управління інформаційною безпекою з підтвердженою відповідністю, створені до набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформації та кіберзахисту державних інформаційних ресурсів, об’єктів критичної інформаційної інфраструктури", застосовуються відповідно до умов їх створення та не потребують повторного підтвердження відповідності (авторизації).» – тобто комплексні системи захисту інформації (КСЗІ) продовжують використовуватися і не потребують авторизації, під чим розуміється лише підтвердження відповідності, а не якась принципово нова процедура або система.
Таким чином, законодавець не змінив вимоги до захисту інформації, а лише оновив термінологію, адаптувавши її до сучасних міжнародних практик. “Комплексна система захисту інформації (КСЗІ)” та “авторизація з безпеки систем” є різними термінами одного процесу — підтвердження відповідності інформаційних систем встановленим вимогам із захисту інформації з обмеженим доступом та забезпечення її безпечної експлуатації. Обидва поняття регламентують проведення комплексу організаційних та технічних заходів; оцінку відповідності вимогам із захисту службової та іншої інформації з обмеженим доступом; отримання офіційного підтвердження можливості експлуатації системи. Тому надані учасником ТОВ «Ріалавтопартс» договори підтверджують досвід учасника у сфері забезпечення безпеки інформаційних систем. Надані аналогічні договори датовані 2023 роком і містять формулювання згідно із законодавством, яке діяло на той час.
2. Крім того, для надання послуг, що є предметом закупівлі, необхідна ліцензія в сфері технічного захисту інформації, яка вимагається в Додатку №3 до Тендерної документації. Учасник ТОВ «Ріалавтопартс» надав відповідну чинну ліцензію у складі своєї пропозиції. Що також підтверджує той факт, що зі зміною термінології самі процеси та вимоги до надавачів послуг не змінилися, адже додаткового ліцензування не потребується і видані до останніх змін законодавства ліцензії залишаються чинними.
3. Надані учасником ТОВ «Ріалавтопартс» послуги, що зазначені в аналогічних договорах, здійснювалися для автоматизованої системи першого класу (АС-1) (визначення АС-1 міститься у НД ТЗІ 2.5-005-99, розділ 4, пункт 4.1). У поточній закупівлі ми як Замовник також вимагали надання послуг для АС-1. Таким чином, об’єкт надання послуг (автоматизована система) та його клас повністю збігається, що додатково підтверджує лише зміну термінології «КСЗІ – авторизовані системи безпеки», а не суті послуг, що надаються.
4. Обидва подані учасником ТОВ «Ріалавтопартс» аналогічні договори укладені за кодом ДК 021:2015 — 72220000-3 «Консультаційні послуги з питань систем та з технічних питань», який повністю збігається з предметом закупівлі Замовника. Це підтверджує, що склад послуг належить до того самого виду діяльності у сфері інформаційної безпеки.
5. У п.1.1 Додатку №1 до Тендерної документації вказано, що наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного/аналогічних за предметом закупівлі договору/договорів вимагається за період 2022 – 2025 рр., але до 27.03.2025 року поняття «авторизації з безпеки автоматизованої системи» не існувало. Відповідно, учасник ТОВ «Ріалавтопартс» надав договори, які містять формулювання, актуальні на час їх виконання.
Отже, зважаючи сукупність вищенаведених факторів нами як Замовником було встановлено, що надані учасником ТОВ «Ріалавтопратс» є аналогічними та відповідають кваліфікаційним вимогам, зазначеним у п.1.1 Додатку №1 до Тендерної документації.
Твердження скаржника, що між процесами авторизації з безпеки та побудови комплексної системи з безпеки інформації відсутні будь-які спільні функції чи предмет регулювання не відповідає дійсності. Як мінімум виходячи з того, що правовою основою для обох процесів є Закон України «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах», який при останніх змінах зазнав змін в частині термінології (один термін замінився іншим).
Дата опублікування:
20.11.2025 20:52