-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання
Завершена
3 806 408.20
UAH з ПДВ
Період оскарження:
30.10.2025 13:02 - 06.11.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства, а саме: встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації
Номер:
eccd21ac4811443fa71855c872ed29df
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-30-006245-a.a1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства, а саме: встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на умови ТД.doc 03.11.2025 19:04
- Тендерна документація ТО.doc 03.11.2025 19:04
- Додаток №3 Документи від учасника.doc 03.11.2025 19:04
- Скарга на умови ТД.pdf 03.11.2025 19:04
- sign.p7s 03.11.2025 19:28
- рішення від 05.11.2025 № 16528.pdf 05.11.2025 14:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.11.2025 № 16899.pdf 13.11.2025 12:42
- рішення від 12.11.2025 №16899.pdf 17.11.2025 11:34
- Пояснення по закупівлі UA-2025-10-30-006245-a.doc 07.11.2025 14:51
- Перелік Змін.rtf 07.11.2025 14:51
- Пояснення по закупівлі UA-2025-10-30-006245-a.PDF 07.11.2025 14:51
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.11.2025 19:40
Дата розгляду скарги:
12.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.11.2025 14:43
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.11.2025 11:34
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
17.11.2025 11:34
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
39d2222c1b944f679abbcb89a565a77a
Заголовок пункту скарги:
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги, а саме: надання учасниками у складі тендерних пропозицій документу, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) норма-години, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку...
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
У додатку 3 до тендерної документації «ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ВІД УЧАСНИКА У СКЛАДІ ЙОГО ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ» пунктом 12. передбачено до надання учасниками у складі тендерних пропозицій:
«12. Документ, виданий на ім’я Учасника, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) норма-години, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів, що видана не раніше дати публікації оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання). До даного документу учасник надає: копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу та ISO 9001:2015, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в зазначеному сертифікаті.».
Скаржник вважає зазначену вимогу дискримінаційною та такою що суперечить положенням законодавства з публічних закупівель. Замовником на етапі підготовки даної процедури закупівлі було визначено очікувану вартість послуг та відповідно до пункту 8 розділу 1 Документації Замовник не приймає до розгляду Пропозиції, ціна яких є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, що визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Зазначена вимога Документації в частині надання документа, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) нормо-години, що заявлена в межах ринкових цін, обмежує нижню межу ціни Пропозиції учасника Процедури закупівлі, у зв'язку з чим вищенаведена вимога Документації не узгоджується з пункту 28 Особливостей. Оскільки Скаржник є надавачем послуг на ринку ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання та бажає взяти участь у цій закупівлі, встановлення такої дискримінаційної вимоги Документації порушує його права, пов’язані з його участю у цій закупівлі.
До того ж вартість пропозиції учасника розраховується з декількох складових (вартість запасних частин та витратних матеріалів, ціна нормо-години та інше) і ціна (вартість) нормо-години є лише однією з них. Це робить надання підтвердження лише ціни нормо-години безглуздим і не впливаючим на загальну ціну пропозиції учасника фактором, який лише призводить до обмеження конкуренції, так як залишаючи ціну нормо-години в межах наданої довідки, учасник може інші складові ціни пропозиції збільшувати або зменшувати в будь-яких розмірах.
Інший важливий аспект недоцільності даної вимоги – це участь у аукціоні. Яким чином учасники повинні приймати участь в аукціоні і понижувати свої ціни, якщо Замовником даною вимогою встановлюється нижня і верхня межа ціни (вартості) нормо-години?
Вищенаведена вимога Документації є дискримінаційною і призведе до відхилення тендерної пропозиції тих учасників, які запропонують ціну (вартість) норма-години, яка перевищує або є нижчою ринкових цін, при цьому, навіть якщо ціна їх пропозиції є нижчою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі та навіть найбільш економічно-вигідною за результатами проведення аукціону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, зокрема, замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 8 розділу І Тендерної документації даної процедури закупівлі замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціна яких є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. У разі надання учасником тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, така тендерна пропозиція буде відхилена відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Виходячи з наведеного, взяти участь у даній Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть Документ, виданий на ім’я Учасника, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) норма-години, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів, що видана не раніше дати публікації оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання). До даного документу учасник надає: копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу та ISO 9001:2015, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в зазначеному сертифікаті, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На думку Скаржника зазначена умова прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того Скаржник вважає, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має змогу надати Замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі та в передбачені строки, однак не може прийняти участь у даній процедурі закупівлі через встановлену Замовником дискримінаційну вимогу.
Тому, просимо Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій документу, що виданий на ім’я Учасника, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) норма-години, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів, що видана не раніше дати публікації оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання). До даного документу учасник надає: копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу та ISO 9001:2015, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в зазначеному сертифікаті.
«12. Документ, виданий на ім’я Учасника, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) норма-години, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів, що видана не раніше дати публікації оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання). До даного документу учасник надає: копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу та ISO 9001:2015, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в зазначеному сертифікаті.».
Скаржник вважає зазначену вимогу дискримінаційною та такою що суперечить положенням законодавства з публічних закупівель. Замовником на етапі підготовки даної процедури закупівлі було визначено очікувану вартість послуг та відповідно до пункту 8 розділу 1 Документації Замовник не приймає до розгляду Пропозиції, ціна яких є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, що визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Зазначена вимога Документації в частині надання документа, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) нормо-години, що заявлена в межах ринкових цін, обмежує нижню межу ціни Пропозиції учасника Процедури закупівлі, у зв'язку з чим вищенаведена вимога Документації не узгоджується з пункту 28 Особливостей. Оскільки Скаржник є надавачем послуг на ринку ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання та бажає взяти участь у цій закупівлі, встановлення такої дискримінаційної вимоги Документації порушує його права, пов’язані з його участю у цій закупівлі.
До того ж вартість пропозиції учасника розраховується з декількох складових (вартість запасних частин та витратних матеріалів, ціна нормо-години та інше) і ціна (вартість) нормо-години є лише однією з них. Це робить надання підтвердження лише ціни нормо-години безглуздим і не впливаючим на загальну ціну пропозиції учасника фактором, який лише призводить до обмеження конкуренції, так як залишаючи ціну нормо-години в межах наданої довідки, учасник може інші складові ціни пропозиції збільшувати або зменшувати в будь-яких розмірах.
Інший важливий аспект недоцільності даної вимоги – це участь у аукціоні. Яким чином учасники повинні приймати участь в аукціоні і понижувати свої ціни, якщо Замовником даною вимогою встановлюється нижня і верхня межа ціни (вартості) нормо-години?
Вищенаведена вимога Документації є дискримінаційною і призведе до відхилення тендерної пропозиції тих учасників, які запропонують ціну (вартість) норма-години, яка перевищує або є нижчою ринкових цін, при цьому, навіть якщо ціна їх пропозиції є нижчою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі та навіть найбільш економічно-вигідною за результатами проведення аукціону.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, зокрема, замовник в тендерній документації обов’язково зазначає інформацію про прийняття чи неприйняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник зазначає в тендерній документації про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, він повинен зазначити про прийнятний відсоток перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, визначеної замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. Якщо замовник не зазначив про прийняття до розгляду тендерної пропозиції, ціна якої є вищою, ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, та/або не зазначив прийнятний відсоток перевищення, або відсоток перевищення є більшим, ніж зазначений замовником в тендерній документації, то замовник відхиляє таку тендерну пропозицію відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Відповідно до пункту 8 розділу І Тендерної документації даної процедури закупівлі замовник не приймає до розгляду тендерні пропозиції, ціна яких є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів. У разі надання учасником тендерної пропозиції, ціна якої є вищою ніж очікувана вартість предмета закупівлі, визначена замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, така тендерна пропозиція буде відхилена відповідно до абзацу четвертого підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Виходячи з наведеного, взяти участь у даній Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які нададуть Документ, виданий на ім’я Учасника, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) норма-години, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів, що видана не раніше дати публікації оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання). До даного документу учасник надає: копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу та ISO 9001:2015, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в зазначеному сертифікаті, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
На думку Скаржника зазначена умова прописана Замовником суто для звуження кола Учасників та дискримінації небажаних Замовнику Учасників з метою виключення їх можливості участі в закупівлі. Окрім того Скаржник вважає, що дії Замовника в частині встановлення у Документації наведеної вище вимоги порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Зазначена умова порушує права та законні інтереси Скаржника, оскільки Скаржник має змогу надати Замовнику послуги, згідно технічних, якісних та кількісних вимог до предмета закупівлі та в передбачені строки, однак не може прийняти участь у даній процедурі закупівлі через встановлену Замовником дискримінаційну вимогу.
Тому, просимо Комісію зобов’язати Замовника вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій документу, що виданий на ім’я Учасника, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) норма-години, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів, що видана не раніше дати публікації оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання). До даного документу учасник надає: копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу та ISO 9001:2015, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в зазначеному сертифікаті.
×
-
Назва доказу:
Додаток № 3 Документи від учасника
-
Повʼязаний документ:
Додаток №3 Документи від учасника.doc
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація ТО
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація ТО.doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення дискримінаційної вимоги у закупівлі за ідентифікатором UA-2025-10-30-006245-a, за предметом закупівлі Послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання (код за ДК 021:2015 - 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання) і вилучити із тендерної документації вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій документу, що виданий на ім’я Учасника, який підтверджує запропоновану ним ціну (вартість) норма-години, що заявлена в межах ринкових цін (довідка або експертний висновок компетентних органів про кон’юнктуру ринку, що видана(ий) на ім’я учасника торгів, що видана не раніше дати публікації оголошення про проведення торгів та не пізніше кінцевого строку подання). До даного документу учасник надає: копію сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 органу та ISO 9001:2015, що видав документ про кон’юнктуру ринку. Орган, що видав документ про кон’юнктуру ринку, повинен мати спеціалізацію з дослідження кон'юнктури ринку та виявлення громадської думки, про що має бути вказано в зазначеному сертифікаті.
Запити Органу оскарження
Номер:
3b7abe26898a4b0aa9ab9d0312f0cb5c
Тема запиту:
Пояснення по закупівлі UA-2025-10-30-006245-a
Текст запиту:
03.11.2025 Скаржником через електронну систему закупівель до комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Орган оскарження) була подана скарга в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) щодо порушення законодавства, а саме: встановлення дискримінаційної умови у тендерній документації.
Відповідно до абзацу п. 67 Особливостей замовнику забороняється вчиняти будь-які дії та приймати будь-які рішення щодо процедури закупівлі, у тому числі приймати рішення про відміну відкритих торгів, укладення договору про закупівлю, крім дій, спрямованих на усунення порушень, зазначених у скарзі.
У відповідності до зазначеної норми Замовником 04.11.2025 були внесені зміни до тендерної документації, зокрема, виключені вимоги, які стали предметом оскарження та у відповідності до вимог п. 54 Особливостей 04.11.2025 в електронній системі закупівель була оприлюднена нова редакція тендерної документації та перелік змін, що були внесені.
Дата опублікування:
07.11.2025 14:51
Номер:
122541246f97493bb4d9e4594f082a03
Тема запиту:
Інформація про внесення змін до тендерної документації
Текст запиту:
У відповідності до вимог п. 54 та п. 67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, з метою усунення порушень, зазначених у скарзі ПП "УКРАЇНСЬКИЙ РЕСОРНИЙ ЦЕНТР" від 03.11.2025 до тендерної документації на закупівлю послуг з ремонту і технічного обслуговування автотранспортних засобів і супутнього обладнання (код за ДК 021:2015 - 50110000-9 Послуги з ремонту і технічного обслуговування мототранспортних засобів і супутнього обладнання) (оголошення в електронній системі закупівель № UA-2025-10-30-006245-a) були внесені відповідні зміни та 04.11.2025 оприлюднені в електронній системі закупівель.
Дата опублікування:
04.11.2025 13:47