-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин А-95, дизельне паливо
Завершена
219 144.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
30.10.2025 12:00 - 21.11.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
ВИМОГА на неправомірне визначення переможцем ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД""
Номер:
cb4b74701a72445aa6abe86be39b1b8e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-30-005029-a.c2
Назва:
ВИМОГА на неправомірне визначення переможцем ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД""
Вимога:
Замовником було визначено учасника ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"", згідно Протоколу № 3 від 01.12.2025 року, - Переможцем процедури закупівлі.
Вважаємо за необхідне зазначити, що пропозиція учасника ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" не відповідає вимогам тендерної документації, зокрема, в частині відповідності умові, викладеній в Переліку документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі пропозиції, згідно Додатку 2 до ТД, а саме:
ПО-ПЕРШЕ: «2.1.2. Документи, що підтверджують якість палива:
2.1.2.1. Паспорт якості (від виробника або уповноваженого постачальника) на кожну номенклатурну позицію (дизельне паливо та бензин автомобільний) із зазначенням фактичних фізико-хімічних показників, що повинні відповідати вимогам Технічної специфікації до тендерної документації та:
ДСТУ 7688:2015 – для дизельного палива;
ДСТУ 7687:2015 – для бензину.»
На виконання відповідної вимоги учасником ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" було надано у файлі «паспорт якості» на Бензин та на Дизельне паливо БЕЗ ПЕРЕКЛАДУ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ, що свідчить про неможливість розгляду таких «паспортів» Замовником та тим більше, надання 24 годин учаснику на виправлення невідповідності пропозиції.
Більш того, на 24 годинах учасником ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" було надано ІНШІ документи якості викладені українською мовою, на іншого виробника Бензину А95 та Дизельного палива.
Для виправлення «невідповідності» пропозиції на 24 годинах учасником було надано замість перекладу Сертифікату якості № 4353/Р на ULSD 10 PPM (який було надано у складі пропозиції) - ЗОВСІМ ІНШИЙ документ якості на Дизельне паливо (паспорт якості), більш того, навіть іншого виробника такого Дизельного палива.
Такий самий факт встановлено щодо виправлення «невідповідності» пропозиції на 24 годинах, яким було надано замість перекладу Сертифікату якості № 24КОВ/А/1624 від 11.06.2024 року (який було надано у складі пропозиції) – ЗОВСІМ ІНШИЙ документ якості (паспорт якості) на Бензин А95 № 1520 від 27.06.2025 року іншого виробника та іншої дати виробництва.
ОТЖЕ, фактично Замовником було надано 24 години на виправлення невідповідностей пропозиції учасника в документах, які містять інформації про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції), а отже – НЕ МАЄ ЗАКОНОДАВЧИХ ПІДСТАВ для застосування Замовником при даних обставинах.
Більш того, під час виправлення невідповідностей пропозиції, Учасником було ЗМІНЕНО ПРЕДМЕТ закупівлі, запропонований у складі його тендерної пропозиції (найменування товару, марки, виробника).
абз. 2 п. 43 Особливостей чітко визначає обставини, за яких неможливо застосування в такому випадку зазначеної норми Постанови (Особливостей) як для Замовника, так і для учасника, який при цьому змінює документи якості та фактично надає останні на ІНШИЙ ТОВАР.
З огляду на вищезазначене – Замовник повинен був відхилити пропозицію такого учасника на підставі пп. 2 п. 44 Особливостей, або станом на сьогоднішній день застосувати до Переможця абз. 5 пп. 3 п. 44 Особливостей та відхилити пропозицію ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД", оскільки переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
ПО-ДРУГЕ «2.2.4. У випадку, якщо Учасник є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений за формою згідно таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, такий учасник має надати:
2.2.4.1. Довідку, де гарантує здійснення заправки автотранспорту Замовника на АЗС, що зазначені у таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, згідно умов цієї тендерної документації;»
На виконання відповідної вимоги учасником ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" НЕ БУЛО НАДАНО відповідної Довідки про гарантування здійснення заправки Замовника на АЗС, що зазначені учасником у таблиці 1 Додатку 2 до ТД, згідно умов тендерної документації.
Звертаємо увагу, що «гарантування здійснення заправки автотранспорту Замовника на АЗС згідно умов тендерної документації» - містить фактично інформацію про технічну специфікацію предмету закупівлі, оскільки Замовник закуповує не тільки Товар, але й послуги з його доставки у вигляді можливості отримання його на об’єктах АЗС за талонами.
Зазначене свідчить про неможливість застосування Замовником п. 43 Особливостей та надання 24 годин учаснику на виправлення невідповідності пропозиції в частині надання Довідки про гарантування здійснення заправки Замовника на АЗС згідно умов цієї тендерної документації, що в свою чергу свідчить про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Також зазначаємо, що відповідне Рішення Замовника згідно Протоколу № 3 від 01.12.2025 року про визначення Переможцем ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" містить ознаки порушення, які можуть бути встановлені у випадку здійснення держаудитслужбою та її міжрегіональними підрозділами моніторингу процедури закупівлі. Оскільки при перевірці органом фінансового контролю закупівлі та встановлення факту невідповідності пропозиції Переможця умовам тендерної документації, за практикою складених Висновків таких перевіряючих органів, призводить до встановлення факту порушення з боку Замовника та застосування відповідних наслідків.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
04.12.2025 14:35
Вирішення:
Шановний Учаснику!
Замовник, розглянувши Ваші доводи щодо визначення ТОВ «ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА “СЕНС ЛТД”» переможцем процедури закупівлі, надає такі пояснення.
1. Щодо правомірності надання виправлення невідповідностей протягом 24 годин та практики Держаудитслужби
У Вимозі було зауважено, зокрема, що «на виконання відповідної вимоги учасником ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" було надано у файлі «паспорт якості» на Бензин та на Дизельне паливо БЕЗ ПЕРЕКЛАДУ УКРАЇНСЬКОЮ МОВОЮ, що свідчить про неможливість розгляду таких «паспортів» Замовником та тим більше, надання 24 годин учаснику на виправлення невідповідності пропозиції», а також «відповідне Рішення Замовника згідно Протоколу № 3 від 01.12.2025 року про визначення Переможцем ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" містить ознаки порушення, які можуть бути встановлені у випадку здійснення держаудитслужбою та її міжрегіональними підрозділами моніторингу процедури закупівлі. Оскільки при перевірці органом фінансового контролю закупівлі та встановлення факту невідповідності пропозиції Переможця умовам тендерної документації, за практикою складених Висновків таких перевіряючих органів, призводить до встановлення факту порушення з боку Замовника та застосування відповідних наслідків.»
Вважаємо рішення про надання учаснику ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" правомірним, таким, що відповідає вимогам чинного законодавства та додатково просимо ознайомитись із позицією Держаудитслужби, викладеною у висновку за результатом здійснення моніторингу № UA-M-2024-04-01-000024, оголошення № UA-2024-02-21-010504-a. Відповідно до інформації вказаній у висновку Держаудитслужбою було встановлено, зокрема, порушення пункту 43 Особливостей, у зв’язку з тим, що Замовник не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, а саме: у складі тендерної пропозиції учасник надав сертифікат на «газ скраплений», що є предметом закупівлі, викладений іншою мовою, ніж українською, без автентичного перекладу українською мовою.
2. Щодо тверджень про нібито зміну предмета закупівлі під час 24 годин
Аналіз вказаних нормативно-правових актів свідчить про маніпулятивне та помилкове їх тлумачення, з огляду на наступне.
Відповідно до пункту 43 Особливостей 1178 якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, НАЙМЕНУВАННЯ ТОВАРУ, МАРКИ, МОДЕЛІ тощо.
Згідно пункту 2.1.2.1. Додатку 2 до тендерної документації, на підтвердження відповідності тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмету закупівлі, Учасник у складі пропозиці, повинен надати зокрема, паспорт якості (від виробника або уповноваженого постачальника) на кожну номенклатурну позицію (дизельне паливо та бензин автомобільний) із зазначенням фактичних фізико-хімічних показників, що повинні відповідати вимогам Технічної специфікації до тендерної документації та:
ДСТУ 7688:2015 – для дизельного палива;
ДСТУ 7687:2015 – для бензину.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України «Про альтернативні види палива» обов’язковою часткою вмісту рідкого біопалива (біокомпонентів) в обсягах бензинів автомобільних розуміється вміст рідкого біопалива (біокомпонентів) у всіх обсягах бензинів автомобільних, що відпускаються з місць оптової торгівлі пальним, місць роздрібної торгівлі пальним, крім бензинів з октановим числом 98 і вище та бензинів, що поставляються для потреб Міністерства оборони України, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, та для створення мінімальних запасів нафти та нафтопродуктів, що становить з 1 травня 2025 року не менш як 5 відсотків об’ємних, за абсолютної похибки визначення ± 1 відсоток.
У тендерній пропозиції учасника ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"" запропонований товар - бензин автомобільний А95 та дизельне паливо.
Під час усунення невідповідностей Учасник надав паспорти якості, які підтверджують:
фактичні фізико-хімічні показники, запропонованого товару, що відповідають ДСТУ 7688:2015 – для дизельного палива та ДСТУ 7687:2015 – для бензину, а також тип палива, що відповідає технічній специфікації Замовника.
3. Щодо тверджень про відсутність довідки про гарантування заправки на АЗС
Відповідно до пункту 2.2.4. Додатку 2 до тендерної документацій у випадку, якщо Учасник є суб'єктом господарювання, який є власником ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, реєстраційний номер якої зазначений за формою згідно таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, такий учасник має надати:
2.2.4.1. Довідку, де гарантує здійснення заправки автотранспорту Замовника на АЗС, що зазначені у таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, згідно умов цієї тендерної документації.
Окремо просимо зауважити, що дана вимога не стосувалась підтвердження відповідності технічної специфікації та технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі.
У складі тендерної пропозиції учасника ТОВ "ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА "СЕНС ЛТД"", з урахуванням виправлених невідповідностей, міститься Довідка-гарантія щодо здійснення заправки автотранспорту Замовника (файл «Довідка-гарантія від ТОВ ВКФ СЕНС ЛТД про заправку автотранспорту Замовника.pdf»). Зміст довідки відповідає умовам тендерної документації в повному обсязі.
З огляду на викладене, рішення Замовника про визначення ТОВ «ВИРОБНИЧО-КОМЕРЦІЙНА ФІРМА “СЕНС ЛТД”» переможцем процедури закупівлі є законним, обґрунтованим і таким, що відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостей №1178.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
56bb3e73925347348371fd5b113b3727
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-30-005029-a.a1
Назва:
СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Талони АЗС БРСМ.pdf 03.11.2025 15:40
- Розрахунок радіусу від адреси Замвоника 13,1 км автомобільними дорогами до другої найближчої АЗС Скаржника.PNG 03.11.2025 15:40
- Розрахунок радіусу від адреси Замвоника 12,7 км автомобільними дорогами до найближчої АЗС Скаржника.PNG 03.11.2025 15:40
- Перелік АЗС мережі БРСМ-Нафта НОВЫЙ.pdf 03.11.2025 15:40
- Договір БРСМ Девон.pdf 03.11.2025 15:40
- 03.11.2025. СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf 03.11.2025 15:40
- 03.11.2025. СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації ДОК.docx 03.11.2025 15:40
- sign.p7s 03.11.2025 15:41
- рішення від 05.11.2025 № 16532.pdf 05.11.2025 16:54
- Інформація про резолютивну частину рішення від 12.11.2025 № 16933.pdf 13.11.2025 15:26
- рішення від 12.11.2025 № 16933.pdf 17.11.2025 10:34
- пояснення посуті скарги.docx 07.11.2025 13:01
- пояснення по суті скарги.pdf 07.11.2025 13:01
- протокол про внесення змін до тд.pdf 19.11.2025 10:44
- перелік змін від 19.11.2025.docx 19.11.2025 10:44
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.11.2025 16:00
Дата розгляду скарги:
12.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
05.11.2025 16:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
17.11.2025 10:34
Дата виконання рішення Замовником:
19.11.2025 10:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання норми абзацу 3 частини 17 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п.67 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, як затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, повідомляємо Вас про усунення порушень, зазначених у скарзі ТОВ «"ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ"» №UA-2025-10-30-005029-a.a1 і надаємо в якості підтвердження Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи №4 від 19.11.2025 року про внесення змін до тендерної документації та Перелік змін від 19.11.2025 року
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b6efd40172bc402ab97726c8177ff8ab
Заголовок пункту скарги:
ВИКЛЮЧИТИ дискримінаційну вимоги в частині обмеження радіусу місцезнаходження АЗС від адреси Замовника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 4 до тендерної документації
(Технічна специфікація) 4. Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання Замовником палива за талонами на відповідних АЗС Учасника. Учасник повинен здійснювати відпуск палива у м. Вінниці (не менше 2-х АЗС) та в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210 (не менше 1-єї АЗС).
Додаток 2 до Тендерної документації
(ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВИМОГИ ДО НИХ) 2.2.1.1. Учасник надає схему доїзду в довільній формі від місця розташування Замовника до Учасника із зазначенням відстані в кілометрах (що не повинна перевищувати автомобільними дорогами 8 км).
Додаток 1 до тендерної документації (Проєкт договору) 5.5. Місце поставки товару: по талонах на АЗС у м. Вінниці (не менше 2-х АЗС) та в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Покупця: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210 (не менше 1-єї АЗС). Талони повинні бути дійсними на всій території України (крім тимчасово окупованої території).
Замовник визначає дискримінаційні умови щодо місцерозташування АЗС учасника:
- Учасник повинен здійснювати відпуск палива на АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210 – в частині обмеження відстані від адреси Замовника до АЗС радіусом 8 км.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 1 Тендерної документації): протягом 2025 року, передати Покупцю згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09130000-9 - Нафта і дистиляти - Бензин А-95, дизельне паливо (талони), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій САМЕ в радіусі 8 км від адреси Замовника - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від адреси Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в безпосередній близькості від фактичної адреси Замовника ПЕРЕВИЩУЄ радіус 8 кілометрів автомобільними дорогами.
Адреса Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210.
Адреси найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта:
1) Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Гальчевського Якова, 60А – радіус (або відстань) автомобільними дорогами до адреси Замовника складає 12,7 км.
2) Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А – радіус (або відстань) автомобільними дорогами до адреси Замовника складає 13,1 км.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
ОТЖЕ, на виконання вимоги Замовника “АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210 (не менше 1-єї АЗС)”, – Скаржник може запропонувати АЗС в радіусі 12,7 км та 13,1 км кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника, а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться в радіусі БІЛЬШЕ 8 км, а саме в радіусах 12,7 км та 13,1 км автомобільними дорогами від адреси Замовника, з огляду на що, - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Звертаємо увагу, що Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в обмеженні радіусу до АЗС в сукупності з іншими вимогами тендерної документації щодо наявості єдиного зразка/бренду талонів (кожна мережа АЗС має свій окремий зразок талонів), терміну дії талонів не менше 12 місяців та наявності не менше 2 АЗС у місті Вінниця. Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК.
Умова в частині наявності «АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210” - дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map) (Перелік АЗС по всій території України та в тому числі у м. Вінниця та Вінницькій області, надається у Додатку до Скарги).
З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступні умову тендерної документації:
- Учасник повинен здійснювати відпуск палива на АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул. Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які пропонують АЗС в радіусі більше 8 км - мали можливість прийняти участь у закупівлі.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 4 до тендерної документації
(Технічна специфікація) 4. Придбання палива буде здійснюватися Замовником на умовах отримання Замовником палива за талонами на відповідних АЗС Учасника. Учасник повинен здійснювати відпуск палива у м. Вінниці (не менше 2-х АЗС) та в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210 (не менше 1-єї АЗС).
Додаток 2 до Тендерної документації
(ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ТА/АБО ІНФОРМАЦІЇ, ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ВИМОГИ ДО НИХ) 2.2.1.1. Учасник надає схему доїзду в довільній формі від місця розташування Замовника до Учасника із зазначенням відстані в кілометрах (що не повинна перевищувати автомобільними дорогами 8 км).
Додаток 1 до тендерної документації (Проєкт договору) 5.5. Місце поставки товару: по талонах на АЗС у м. Вінниці (не менше 2-х АЗС) та в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Покупця: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210 (не менше 1-єї АЗС). Талони повинні бути дійсними на всій території України (крім тимчасово окупованої території).
Замовник визначає дискримінаційні умови щодо місцерозташування АЗС учасника:
- Учасник повинен здійснювати відпуск палива на АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210 – в частині обмеження відстані від адреси Замовника до АЗС радіусом 8 км.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 1 Тендерної документації): протягом 2025 року, передати Покупцю згідно ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 09130000-9 - Нафта і дистиляти - Бензин А-95, дизельне паливо (талони), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій САМЕ в радіусі 8 км від адреси Замовника - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від адреси Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в безпосередній близькості від фактичної адреси Замовника ПЕРЕВИЩУЄ радіус 8 кілометрів автомобільними дорогами.
Адреса Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210.
Адреси найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта:
1) Вінницька обл., м. Вінниця, вул. Гальчевського Якова, 60А – радіус (або відстань) автомобільними дорогами до адреси Замовника складає 12,7 км.
2) Вінницька обл., м. Вінниця, Немирівське шосе, 84А – радіус (або відстань) автомобільними дорогами до адреси Замовника складає 13,1 км.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
ОТЖЕ, на виконання вимоги Замовника “АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210 (не менше 1-єї АЗС)”, – Скаржник може запропонувати АЗС в радіусі 12,7 км та 13,1 км кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника.
Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника, а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться в радіусі БІЛЬШЕ 8 км, а саме в радіусах 12,7 км та 13,1 км автомобільними дорогами від адреси Замовника, з огляду на що, - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Звертаємо увагу, що Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановлює вимогу в обмеженні радіусу до АЗС в сукупності з іншими вимогами тендерної документації щодо наявості єдиного зразка/бренду талонів (кожна мережа АЗС має свій окремий зразок талонів), терміну дії талонів не менше 12 місяців та наявності не менше 2 АЗС у місті Вінниця. Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК.
Умова в частині наявності «АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул.Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210” - дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map) (Перелік АЗС по всій території України та в тому числі у м. Вінниця та Вінницькій області, надається у Додатку до Скарги).
З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступні умову тендерної документації:
- Учасник повинен здійснювати відпуск палива на АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул. Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які пропонують АЗС в радіусі більше 8 км - мали можливість прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
-
Повʼязаний документ:
03.11.2025. СКАРГА ДО АМКУ на умови тендерної документації.pdf
-
-
Назва доказу:
Перелік АЗС БРСМ-Нафта.
-
Повʼязаний документ:
Перелік АЗС мережі БРСМ-Нафта НОВЫЙ.pdf
-
-
Назва доказу:
ТАЛОНИ
-
Повʼязаний документ:
Талони АЗС БРСМ.pdf
-
-
Назва доказу:
ДОГОВІР
-
Повʼязаний документ:
Договір БРСМ Девон.pdf
-
-
Назва доказу:
РОЗРАХУНОК відстані до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта від адреси Замовника згідно інформації з Карти Google 2-а АЗС
-
Повʼязаний документ:
Розрахунок радіусу від адреси Замвоника 13,1 км автомобільними дорогами до другої найближчої АЗС Скаржника.PNG
-
-
Назва доказу:
РОЗРАХУНОК відстані до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта від адреси Замовника згідно інформації з Карти Google 1-а АЗС
-
Повʼязаний документ:
Розрахунок радіусу від адреси Замвоника 12,7 км автомобільними дорогами до найближчої АЗС Скаржника.PNG
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
З огляду на зазначене, Скаржник вимагає прийняти скаргу до розгляду та зобов’язати Замовника виключити дискримінаційні умови тендерної документації (внести зміни до тендерної документації), а саме: І. Внести зміни до умов тендерної документації щодо: АЗС в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Замовника: вул. Героїв України, 7, селище Стрижавка, Вінницька область, Україна, 23210, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які пропонують АЗС в радіусі БІЛЬШЕ 8 км, - мали можливість прийняти участь у закупівлі, або шляхом виключення відповідної вимоги.
Запити Органу оскарження
Номер:
1765a4f2027748c0bd96b573d535ebd7
Тема запиту:
обґрунтування вимоги щодо розташування АЗС
Текст запиту:
Відповідно до пункту 5.5 Додатку 1 до тендерної документації (Проєкт договору) місце поставки товару визначено як:
по талонах на АЗС у м. Вінниці (не менше 2-х АЗС) та в радіусі 8 кілометрів автомобільними дорогами від адреси Покупця: вул. Героїв України, 7, смт Стрижавка, Вінницька область, 23210 (не менше 1-ї АЗС).
Аналогічна вимога передбачена у пункті 4 Додатку 4 (Технічна специфікація) та пункті 2.2.1.1 Додатку 2 (Перелік документів, які подаються Учасником у складі тендерної пропозиції).
Вимога щодо наявності АЗС у визначеному радіусі безпосередньо пов’язана з ефективністю діяльності Замовника, який забезпечує життєдіяльність територіальної громади та для належного виконання покладених функцій має здійснювати заправку службового транспорту з мінімальними витратами часу, палива та коштів.
Таким чином, встановлення обмеження у 8 кілометрів є об’єктивно зумовленим необхідністю:
• мінімізації «нульових пробігів» транспортних засобів;
• забезпечення раціонального використання бюджетних коштів;
• оптимізації робочого часу працівників Замовника.
Щодо відсутності обмеження конкуренції
Замовником проведено попередній аналіз ринку пального, який підтвердив наявність реальної конкуренції серед постачальників, здатних забезпечити умови тендерної документації.
У межах визначеного радіусу 8 км від місцезнаходження Замовника функціонують автозаправні станції таких мереж:
1) WOG — м. Вінниця, вул. Київська, 76 (6,7 км);
2) АЗС UKRNAFTA — м. Вінниця, вул. Житомирське шосе, 1 (3,5 км);
3) UPG — урочище «Левада», 10, Стрижавська ТГ (3,5 км);
4) Avantage7 — вул. Київська, 1Ж, смт Стрижавка (3 км);
Avantage7 — смт. Стрижавка, на а/д Житомир-Могілев-Подольский км 118+500 (зліва) (3,8 км)
5) Chipo – АЗС №42, М-12, Стрижавська с/р (4,4 км)
Зазначене підтверджується розрахунком відстані згідно інформації з Карти Google.
Наявність декількох альтернативних операторів паливного ринку в межах зазначеної відстані підтверджує відсутність будь-яких ознак дискримінації чи обмеження конкуренції.
Законодавство України визначає наявність конкуренції вже при наявності двох і більше потенційних постачальників, отже встановлена вимога забезпечує конкурентне середовище.
Щодо можливостей учасників
Вимогами тендерної документації не передбачено обов’язкової наявності власних або орендованих АЗС у визначеному радіусі.
Учасники мають право зазначати у своїх пропозиціях партнерські АЗС, незалежно від торгової марки або договірної форми співпраці.
Таким чином, учасники не позбавлені можливості виконати вимогу шляхом укладення партнерських угод з операторами АЗС, які відповідають визначеному місцезнаходженню.
Враховуючи викладене, встановлена вимога щодо наявності автозаправних станцій у радіусі 8 км від місця розташування Замовника:
- є об’єктивно зумовленою потребами ефективного використання бюджетних коштів;
- забезпечує раціональне використання часу та палива;
- не містить ознак дискримінації;
- не обмежує коло потенційних учасників.
Отже, Скарга є необґрунтованою та безпідставною, а дії Замовника — законними та такими, що відповідають принципам відкритості, добросовісної конкуренції та ефективності здійснення публічних закупівель.
Дата опублікування:
07.11.2025 13:01