• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бездротовий комплект для гри в лазертаг

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 13 днів назад

363 732.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 30.10.2025 10:46 - 21.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірного відхилення тендерної пропозиції

Номер: 1390e99ab1224bfbae137bb6c83f6d25
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-30-002872-a.a2
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Дата розгляду скарги: 12.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.12.2025 16:51
Автор: ФОП "ОГАНЕСЯН АЛІНА ЕДУАРДІВНА", АЛІНА ОГАНЕСЯН +380933348059 alinaohanesian@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 87bc651cb1e64b698f9c9753d3f40006
Заголовок пункту скарги: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель та неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: 28 листопада 2025 року Уповноважена особа КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ЛІЦЕЙ № 4 "КРЕМІНЬ" КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (Замовник) прийняла рішення викладене у Протоколі про відхилення тендерної пропозиції, яким відхилила тендерну пропозицію ФОП ОГАНЕСЯН АЛІНА ЕДУАРДІВНА (Скаржник).
Рішення про відхилення є незаконним та необґрунтованим, оскільки тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідала вимогам тендерної документації, була визнана найбільш економічно вигідною, а підстави для відхилення, зазначені в Протоколі про відхилення тендерної пропозиції, є формальними, помилковими та такими, що не відповідають дійсному змісту поданих документів, і порушує права та законні інтереси Скаржника, прийнято з порушенням обов'язку Замовника надати Учаснику можливість усунути невідповідність або надати роз’яснення.
У Протоколі Замовник зазначив: «Тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей.» Учасником було надано документ («1465Д Сертифікат ФОП Морозова лазертаг.pdf»). Замовник стверджує, «що на першій сторінці документа зазначено, що перелік продукції міститься у додатках 1-13, тоді як фактично документ містить додатки 1-5 (всього 20 позицій), що створює розбіжність інформації.» Замовник робить висновок, що через цю розбіжність "поданий документ не може підтверджувати відповідність предмета закупівлі технічним та якісним характеристикам" і вважається таким, що не наданий.»
Пунктом 5 розділу 4 Додатку 1 до ТД Замовником була встановлена вимога «Сертифікат відповідності Вимогам ДСТУ EN 71-1:2019 п.п 4.1, 4.2, 4.7, 4.8, 4.23, р. 7 5.1, 5.2, 7.1, 7.2; ДСТУ EN 71-2:2022 (EN 71-2:2020, IDT) п.п. 4.1; ДСТУ EN IEC 62115:2022 (EN IEC 62115:2020; A11:2020, IDT; IEC 62115:2017 + COR1:2019, IDT EN 62115:2005, IDT) пп. 7.1, 7.2, 7.3, 9.1, 10.1, 12.1, 13.1, 13.4, 14.1, 16.1 на запропонований бездротовий комплект для гри в лазертаг, а саме: тагер, пов`язка, пульт, сценарний пристрій, лазертаг граната.»
На виконання вказаної вимоги Скаржник надав Сертифікат відповідності № UA.OC-01.2893-25, виданий ФОП Морозова Яна Володимирівна на комплекти бездротовий FIGHTER для гри в лазертаг. У Сертифікаті чітко зазначено, що продукція відповідає вимогам, які вимагав Замовник:
• ДСТУ EN 71-1:2019 (п.п. 4.1, 4.2, 4.7, 4.8, 4.23, п. 7 п. 5.1, 5.2, 7.1, 7.2)
• ДСТУ EN 71-2:2022 (п. 4.1)
• ДСТУ EN IEC 62115:2022 (п.п. 7.1, 7.2, 7.3, 9.1, 10.1, 12.1, 13.1, 13.4, 14.1, 16.1)
У Сертифікаті та його додатках (1-5) перелічено всі необхідні компоненти, включно з:
• Тагер для гри в лазертаг M4 «S.W.A.T» Арт. 11002
• Тагер для гри в лазертаг АК-74 «КІБORG» Арт. 11004
• Пов'язка на голову гравця «FIGHTER» Арт. 11005
• Пульт дистанційного керування «FIGHTER» Арт. 11010
• База команди (сценарний пристрій) «FIGHTER» Арт. 11007
• Граната «FIGHTER» Арт. 11017
Незважаючи на технічну описку на першій сторінці Сертифіката (де вказано «додатками №№ 1-13»), яка є лише формальною неточністю, фактичний зміст наданого документа охоплює всі 20 позицій продукції, вимоганих до сертифікації.
Додатки з 1 по 5 включно містять детальний перелік всіх 20 позицій, що підтверджує відповідність продукції необхідним стандартам. Суть документа (підтвердження відповідності) залишається виконаною. Замовник не вказав, які саме позиції товару, необхідні для закупівлі, відсутні у наданих фактично додатках 1-5.
Всі необхідні компоненти, які є предметом закупівлі, підтверджені Сертифікатом відповідності та його додатками.
Розбіжність у нумерації додатків є очевидною формальною (технічною) помилкою чи опискою, яка не впливає на зміст пропозиції та не спотворює інформацію про якісні характеристики товару.
Відповідно до практики закупівель, формальні (несуттєві) помилки, які не впливають на зміст тендерної пропозиції та не вводять в оману Замовника щодо відповідності товару технічним вимогам, не можуть бути єдиною підставою для відхилення. Розбіжність у нумерації додатків, при повній наявності всіх необхідних даних про 20 позицій товару, є явно формальною (технічною) помилкою.
Відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо Замовником виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що підтверджують відповідність товару технічним вимогам, Замовник зобов’язаний розмістити в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, надавши Учаснику 24 години з моменту розміщення для їх виправлення.
Виявлена Замовником розбіжність у нумерації додатків Сертифіката є невідповідністю/неточною інформацією, яка не впливає на суть технічної відповідності товару.
Разом з цим, згідно з пунктом 42 Особливостей, Замовник має право звернутися до Учасника для усунення неточностей або підтвердження інформації, наданої у тендерній пропозиції.
Оскільки Сертифікат відповідності видано акредитованим органом з оцінки відповідності, у разі виникнення сумнівів щодо автентичності чи змісту документа, Замовник мав право (виходячи з принципів об'єктивної оцінки та ефективності) звернутися до органу сертифікації для підтвердження чинності документа та охоплення ним усіх 20 позицій.
Орган сертифікації та оцінки відповідності «АКАДЕМТЕСТ» (реєстраційний № UA.TR131) своїм листом від 28 листопада 2025 року за № 212-25 повідомив, що в найменуванні продукції виданого Сертифікату відповідності № UA.OC-01.2893-25, на ФОП Морозова Яна Володимирівна було допущено технічну помилку, вказано невірну кількість додатків до сертифікату.
Замість використання механізму роз'яснення, який би забезпечив об'єктивну оцінку та підтвердив відповідність пропозиції, Замовник прийняв рішення про відхилення, що свідчить про необ'єктивну та упереджену оцінку та порушення принципів статті 5 Закону.
Замовник, не надавши Скаржнику можливості усунути цю формальну невідповідність протягом 24 годин, а одразу відхиливши пропозицію, порушив права Скаржника, встановлені пунктом 43 Особливостей.
Окрім цього, рішенням уповноваженої особи Замовника, оформленим наступним Протоколом про визначення переможця від 28.11.2025 р. визнано переможцем закупівлі за UA-2025-10-30-002872-a наступного учасника - ФОП "ПАЛАМАРЧУК АРТЕМ ВІТАЛІЙОВИЧ".
Визначення ФОП "ПАЛАМАРЧУК АРТЕМ ВІТАЛІЙОВИЧ" переможцем може свідчити про упередженість з боку Замовника та порушує моє право на оскарження, і може призвести до укладення договору з іншим учасником до вирішення спору.
Внаслідок неправомірних дій Замовника, Скаржника було незаконно позбавлено права на укладення договору, незважаючи на те, що моя пропозиція була найбільш економічно вигідною та відповідала всім вимогам тендерної документації.
Таким чином, Замовник, відхиливши пропозицію Скаржника через формальну несуттєву помилку (описку), допущену незалежним органом сертифікації, порушив не лише принцип недискримінації, але й ключовий принцип публічних закупівель — максимальної економії та ефективності (стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). Неправомірне відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції, яка відповідала всім технічним вимогам, призводить до необґрунтованого визнання переможцем іншого учасника (ФОП «ПАЛАМАРЧУК АРТЕМ ВІТАЛІЙОВИЧ»), що може спричинити зайві витрати бюджетних коштів та прямо суперечить інтересам Замовника і держави.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 5, 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та пунктами 42, 43 Особливостей,
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА (щодо дискримінаційних умов тендерної документації)

Номер: a0d3e2f3c1bf46a8a96bce2d51de951d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-30-002872-a.c1
Назва: СКАРГА (щодо дискримінаційних умов тендерної документації)
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2025 16:58
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.11.2025 13:06
Дата виконання рішення Замовником: 19.11.2025 09:36
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до тендерної документації відповідно до Рішення АМКУ №16998-р/пк-пз від 13.11.25
Автор: ФОП "КУЗНЄЦОВА АНАСТАСІЯ ЮРІЇВНА", Анастасія Кузнєцова +380966344857 nasty20232003@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3e0918896d774b01b87b7076c1f423ef
Заголовок пункту скарги: СКАРГА (щодо дискримінаційних умов тендерної документації)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 30.10.2025 КРЕМЕНЧУЦЬКИМ ЛІЦЕЄМ №4 "КРЕМІНЬ" КРЕМЕНЧУЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КРЕМЕНЧУЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі - Замовник) була оголошена закупівля за ідентифікатором UA-2025-10-30-002872-a, за предметом закупівлі: «Бездротовий комплект для гри в лазертаг» (код ДК 021:2015 35740000-3 Симулятори бойових дій) (далі – Процедура закупівлі). Разом з оголошенням про проведення Процедури закупівлі в електронній системі закупівель було оприлюднено тендерну документацію.
ФОП Кузнєцова Анастасія Юріївна (далі – Скаржник) має намір взяти участь у процедурі закупівлі «Бездротовий комплект для гри в лазертаг». Аналіз тендерної документації (далі – ТД) виявив низку дискримінаційних умов, які порушують права Скаржника та принципи добросовісної конкуренції, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
1. Пунктом 9 розділу 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до ТД встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції надає «Копію чинного на дату кінцевого строку подання тендерної пропозиції сертифікату на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (виробництво, ремонт та торгівля), видане на виробника запропонованого бездротового комплекту гри в лазертаг. Якщо сертифікати надані іноземною мовою, учасник має надати нотаріально завірений переклад», вказана вимога є дискримінаційною відносно учасників.
Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 для виробництва, ремонту та торгівлі - це офіційне підтвердження того, що система менеджменту якості виробника відповідає вимогам міжнародного стандарту, адаптованого для України.
Сертифікат видається на систему, а не на товар: ISO 9001 підтверджує, що на підприємстві виробника впроваджена певна система управління якістю (менеджмент, документообіг тощо). Він не є сертифікатом якості самого товару.
Не кожен виробник займається ремонтом та торгівлею власної продукції. Для цього є спеціалізовані організації з якими виробники зазвичай укладають відповідні договірні відносини, а тому вказаний сертифікат є специфічним (не обов’язковим) документом відносно предмета закупівлі.
Якість та безпечність товару (іграшок) підтверджується зовсім іншими документами, які Замовник вже вимагає у цій же ТД: Декларацією про відповідність Технічному регламенту (п. 4) та Сертифікатом відповідності ДСТУ EN 71 (п. 5).
Таким чином, вимога ISO 9001 є надмірною та дублюючою. Вона не стосується предмета закупівлі, а стосується третьої особи (виробника), за яку Учасник не може нести відповідальність. Це штучний бар'єр, що відсікає виробників якісного та сертифікованого товару, які не мають додаткового сертифікату на систему менеджменту.
Виконати цю вимогу зможуть лише ті учасники, що зможуть надати зазначений сертифікат, така ж позиція зазначена у рішенні колегії АМКУ № 9206 - р/пк-пз від 27.04.2021.
Вважаємо, що вимога тендерної документації значно звужує коло потенційних учасників, обмежує конкуренцію та унеможливлює участь Скаржника, а отже не дасть максимальної економії та ефективності у даній закупівлі.
Так, правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади врегульовано Законом України «Про публічні закупівлі», метою якого є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
2. Пунктом 8 розділу 4 «Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Додатку 1 до ТД встановлено, що учасник у складі тендерної пропозиції надає «Тагер, пов`язка, пульт, сценарний пристрій, лазертаг граната мають бути одного виробника, про що учасник має надати гарантійний лист.» вказана вимога є дискримінаційною зважаючи на таке.
Предметом закупівлі є "комплект". Ключовою вимогою до комплекту є повна технічна сумісність його компонентів та їх відповідність технічним вимогам, а не походження з одного заводу чи під одним брендом.
Ця вимога забороняє Учасникам пропонувати еквівалентні комплекти, зібрані з компонентів різних виробників, які є повністю сумісними і відповідають ТД.
Вона штучно звужує конкуренцію до дуже обмеженого кола виробників, які випускають повну лінійку всього обладнання, що, ймовірно, зроблено під конкретного виробника.
3. Вимога надати "Довідку в довільній формі з фото запропонованого товару" є надмірною та створює ризик суб'єктивної оцінки (Пункт 7 розділу 4 Додатку 1).
Не придбавши заздалегідь товар, учасник не може надати такі фото, при цьому вказана довідка не гарантує перемогу учасника в процедурі закупівлі, а лише може призвести до надмірних витрат.
Фотографія не може підтвердити жодну з ключових технічних характеристик (дальність пострілу, клас захисту, частоти, матеріали тощо).
Відповідність товару підтверджується технічною специфікацією та порівняльною таблицею (п. 2 Додатку 1), які Замовник також вимагає.
Надання фото є неінформативним для оцінки відповідності та дає Замовнику інструмент для суб'єктивного відхилення пропозицій (наприклад, "фото неякісне" або "виглядає не так"), навіть якщо товар повністю відповідає технічним параметрам.
Вищевказані дискримінаційні та надмірні умови ТД порушують права Скаржника на участь у процедурі закупівлі на засадах недискримінації та добросовісної конкуренції. Я маю можливість запропонувати еквівалентний товар, який відповідає функціональним вимогам Замовника, але не можу бути допущена до аукціону через штучні обмежувальні вимоги.
Встановлені Замовником у ТД вимоги є дискримінаційними, суперечливими та нечіткими. Вони порушують принципи добросовісної конкуренції, рівного ставлення до учасників, прозорості та максимальної економії, закріплені у статті 5 Закону. Вони штучно та безпідставно обмежують коло потенційних учасників, унеможливлюючи участь Скаржника у даній Закупівлі.
На підставі вищевикладеного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження