-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з нагляду та технічного обслуговування апаратури систем автоматичної пожежної сигналізації та централізованого спостереження за пожежною автоматикою на об'єктах ДП "ІЗМ МТП"
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 7 днів назад
291 666.67
UAH без ПДВ
Період оскарження:
28.10.2025 17:32 - 03.11.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
Скарга на переможця
Номер:
b9ec0879200a4c25bc3dfce720973db8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-28-015625-a.b2
Назва:
Скарга на переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ (7).docx 06.12.2025 15:56
- протокол_акцепт_ТО_пожежної_системи.docx 06.12.2025 15:56
- sign.p7s 06.12.2025 15:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.12.2025 16:20
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1a7d2ba3584c4209b2ebfa6f9653334c
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 1.3. додатку 1 до тендерної документації учасникам потрібно було надати: Довідка у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі,
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до п. 1.3. додатку 1 до тендерної документації учасникам потрібно було надати: Довідка у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- керівник робіт з вищою освітою за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”. підтвердити в складі пропозиції дипломом (без додатків).
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів).
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів).
Кількість працівників та їх кваліфікація повинна відповідати ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 № 852.
27.12.2025 року Замовник звернувся до учасника з вимогою про усунення невідповідностей, в якій вказав: Вимога ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ 41962557) (далі Учасник) про усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі UA-2025-10-28-015625-a у складі тендерної пропозиції. Учасником при поданні Тендерної пропозиції допущено невідповідності в інформації та/або документах, які підлягають виправленню шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, яка міститься у Додатку 1 до тендерної документації по Закупівлі, затвердженої рішенням Уповноваженої особи ДП «ІЗМ МТП» від «28» жовтня 2025 року (далі – Тендерна документація, Документація, ТД). Зокрема, вимогами Документації визначено: 1. Підпунктом 1.3 пункту 1 Додатку 1 ТД встановлено, що Учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам надає: «Довідку у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі, а саме: - керівник робіт з вищою освітою за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”. підтвердити в складі пропозиції дипломом (без додатків). - електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів). - налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів). Кількість працівників та їх кваліфікація повинна відповідати ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 № 852.» За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено, що: У складі тендерної пропозиції надано довідку від 05.11.2025 № ПОС-2775/25 про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл 7. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf). У довідці зазначено керівника робіт, який за даними диплома має спеціальність «Автоматика і телемеханіка», інженер-електрик. Зазначена спеціальність не відповідає вимогам тендерної документації та Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженим постановою КМУ від 23.11.2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови). Відповідно до вимог підпункту 1.3 пункту 1 Додатку 1 ТД та передумов отримання ліцензії, визначених пунктом 14 Ліцензійних умов, керівник робіт повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”. На підставі вищезазначеного, Учаснику для усунення невідповідностей у тендерній пропозиції необхідно надати: 1 Довідку у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі, а саме: - керівник робіт з вищою освітою за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”. підтвердити в складі пропозиції дипломом (без додатків). - електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів). - налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів). Кількість працівників та їх кваліфікація повинна відповідати ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 № 852.
ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» не виправило виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол від 01.12.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
- керівник робіт з вищою освітою за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”. підтвердити в складі пропозиції дипломом (без додатків).
- електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів).
- налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів).
Кількість працівників та їх кваліфікація повинна відповідати ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 № 852.
27.12.2025 року Замовник звернувся до учасника з вимогою про усунення невідповідностей, в якій вказав: Вимога ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» (код ЄДРПОУ 41962557) (далі Учасник) про усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі UA-2025-10-28-015625-a у складі тендерної пропозиції. Учасником при поданні Тендерної пропозиції допущено невідповідності в інформації та/або документах, які підлягають виправленню шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення Замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей. Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, яка міститься у Додатку 1 до тендерної документації по Закупівлі, затвердженої рішенням Уповноваженої особи ДП «ІЗМ МТП» від «28» жовтня 2025 року (далі – Тендерна документація, Документація, ТД). Зокрема, вимогами Документації визначено: 1. Підпунктом 1.3 пункту 1 Додатку 1 ТД встановлено, що Учасник на підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам надає: «Довідку у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі, а саме: - керівник робіт з вищою освітою за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”. підтвердити в складі пропозиції дипломом (без додатків). - електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів). - налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів). Кількість працівників та їх кваліфікація повинна відповідати ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 № 852.» За результатами розгляду тендерної пропозиції Учасника встановлено, що: У складі тендерної пропозиції надано довідку від 05.11.2025 № ПОС-2775/25 про наявність у учасника працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід (файл 7. Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf). У довідці зазначено керівника робіт, який за даними диплома має спеціальність «Автоматика і телемеханіка», інженер-електрик. Зазначена спеціальність не відповідає вимогам тендерної документації та Ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затвердженим постановою КМУ від 23.11.2016 № 852 (далі – Ліцензійні умови). Відповідно до вимог підпункту 1.3 пункту 1 Додатку 1 ТД та передумов отримання ліцензії, визначених пунктом 14 Ліцензійних умов, керівник робіт повинен мати вищу освіту за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”. На підставі вищезазначеного, Учаснику для усунення невідповідностей у тендерній пропозиції необхідно надати: 1 Довідку у довільній формі за підписом керівника або уповноваженої особи учасника щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід для надання послуг за предметом закупівлі, а саме: - керівник робіт з вищою освітою за однією із спеціальностей у галузях знань “Архітектура та будівництво”, “Цивільна безпека” (за спеціальностями “Цивільна безпека”, “Пожежна безпека”), “Автоматизація та приладобудування”, “Електроніка та телекомунікації”, “Електрична інженерія”. підтвердити в складі пропозиції дипломом (без додатків). - електромонтер охоронно-пожежної сигналізації (електромонтер з ремонту та обслуговування електроустатковання, електромонтер з ремонту та обслуговування апаратури та пристроїв зв’язку, монтажник радіоелектронної апаратури та приладів) - не нижче 3-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів). - налагоджувальник приладів, апаратури та систем автоматичного контролю, регулювання та керування (налагоджувальник контрольно-вимірювальних приладів та автоматики) - не нижче 4-го розряду (надати копії підтверджуючих кваліфікаційних документів). Кількість працівників та їх кваліфікація повинна відповідати ліцензійним умовам провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою КМУ від 23.11.2016 № 852.
ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» не виправило виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол від 01.12.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ», що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
×
-
Назва доказу:
ПРОТОКОЛ ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ від 01.12.2025 р.
-
Повʼязаний документ:
протокол_акцепт_ТО_пожежної_системи.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про визначення ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ» переможцем та рішення про намір укласти договір з ТОВ «ПОЖЕЖНІ ОХОРОННІ СИСТЕМИ».
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на умови
Номер:
f09b4765b2584ebc89385bccad35d492
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-28-015625-a.a1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- особливості.docx 02.11.2025 20:30
- Скарга до АМКУ (8).doc 02.11.2025 20:30
- Проєкт договору.docx 02.11.2025 20:30
- sign.p7s 02.11.2025 20:36
- рішення від 04.10.2025 № 16446.pdf 04.11.2025 15:37
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.11.2025 № 16828.pdf 12.11.2025 12:37
- рішення від 11.11.2025 № 16828.pdf 13.11.2025 17:41
- Інформація що стосується розгляду скарги.docx 06.11.2025 16:33
- Інформація що стосується розгляду скарги.pdf 06.11.2025 16:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
02.11.2025 22:17
Дата розгляду скарги:
11.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.11.2025 15:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
13.11.2025 17:42
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d15f68ebe9344d208bffa7e6eaae753f
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до п. 7.7 додатку 3 до тендерної документації: замовник за невиконання або неналежне виконання умов Договору має право застосувати до Виконавця таку оперативно-господарську санкцію, як відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Умови проекту договору
Тип порушення:
Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до п. 7.7 додатку 3 до тендерної документації: замовник за невиконання або неналежне виконання умов Договору має право застосувати до Виконавця таку оперативно-господарську санкцію, як відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин.
Відповідно до п. 45 Особливостей: замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.
Особливості дозволяють застосовувати санкції лише у вигляді штрафів. Санкція у вигляді відмови від встановлення на майбутнє господарських відносин не передбачена чинним закупівельним законодавством. На підтвердження надаємо копію Особливостей та проекту договору.
Окремо варто зазначити, що у випадку застосування оперативно-господарської санкції, як відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин неможливо довести свою надійність, адже неможливо визначити ступінь шкоди та дії, що мають бути здійсненні з боку учасника закупівлі (колишнього контрагента за договором).
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Відповідно до п. 45 Особливостей: замовник може відхилити тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли: 1) учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою; 2) учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з тим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання і застосування санкцій у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Зазначений учасник процедури закупівлі може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відхилення тендерної пропозиції. Для цього учасник процедури закупівлі (суб’єкт господарювання) повинен довести, що він сплатив або зобов’язався сплатити відповідні зобов’язання та відшкодування завданих збитків. Якщо замовник вважає таке підтвердження достатнім, тендерна пропозиція такого учасника не може бути відхилена.
Особливості дозволяють застосовувати санкції лише у вигляді штрафів. Санкція у вигляді відмови від встановлення на майбутнє господарських відносин не передбачена чинним закупівельним законодавством. На підтвердження надаємо копію Особливостей та проекту договору.
Окремо варто зазначити, що у випадку застосування оперативно-господарської санкції, як відмова від встановлення на майбутнє господарських відносин неможливо довести свою надійність, адже неможливо визначити ступінь шкоди та дії, що мають бути здійсненні з боку учасника закупівлі (колишнього контрагента за договором).
Вимоги тендерної документації в цій частині суперечать нормам чинного законодавства.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Проект договору
-
Повʼязаний документ:
Проєкт договору.docx
-
-
Назва доказу:
Особливості
-
Повʼязаний документ:
особливості.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
812ea2c5ba0e4646b3b18b96fb55b5c6
Тема запиту:
У Скарзі Скаржник просить зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Текст запиту:
Скаржник вважає, що вимога пункту 7.7 Додатку 3 до тендерної документації, відповідно до якої Замовник у разі невиконання або неналежного виконання умов договору має право застосувати до Виконавця оперативно-господарську санкцію у вигляді відмови від встановлення на майбутнє господарських відносин, не відповідає законодавству України та є дискримінаційною по відношенню до потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник, у свою чергу, зазначає, що проєкт договору, який є невід’ємною складовою частиною тендерної документації, було розроблено з дотриманням усіх вимог чинного законодавства України, у тому числі положень Цивільного кодексу України (далі – ЦК України), а також принципів рівності сторін та добросовісної конкуренції. Зокрема, при підготовці проєкту договору враховано положення глав 52 та 53 ЦК України, які визначають загальні засади укладення, змісту та виконання договорів, а також підстави відповідальності сторін у разі порушення взятих на себе зобов’язань.
Слід також зазначити, що чинним законодавством, у тому числі Законом та Особливостями не передбачено вичерпного переліку умов, які мають бути включені до проєкту договору про закупівлю. Відповідно, Замовник має право самостійно визначати його зміст, структуру та умови, виходячи з вимог законодавства, специфіки предмета закупівлі, власних господарських інтересів та потреб забезпечення належного виконання зобов’язань.
Окремо слід звернути увагу, що Скаржник раніше укладав договори із Замовником та допускав порушення умов таких договорів. Таким чином, зазначена умова є превентивним механізмом захисту Замовника від повторного неналежного виконання зобов’язань і не має на меті обмежити права учасників.
Оскарження цієї умови може свідчити про намагання Скаржника уникнути відповідальності за можливе неналежне виконання зобов’язань.
Дата опублікування:
06.11.2025 16:33