-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з обробки вантажів (резервний тендер)
Мова тендерної пропозиції українська. Всі документи, що готуються учасником, викладаються українською мовою. Якщо в складі тендерної пропозиції надається документ та/або інформація на іншій мові ніж українська, учасник надає їх переклад на українську мову. Відповідальність за якість та достовірність перекладу несе учасник. Терміни надання послуг в оголошенні наведені орієнтовні, детальна інформація щодо термінів надання послуг визначена в умовах тендерної документації, зокрема в проєкті договору про закупівлю. Застосовані критерії оцінки – ціна (100%).
Завершена
48 896 953.20
UAH з ПДВ
Період оскарження:
28.10.2025 17:30 - 09.11.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель щодо кваліфікаційних вимог за тендерною документацією
Номер:
7031e62fac854aa39889e81e4c8b8d66
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-28-015597-a.b1
Назва:
СКАРГА про порушення законодавства в сфері публічних закупівель щодо кваліфікаційних вимог за тендерною документацією
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA UA-2025-10-28-015597-a.docx 06.11.2025 23:10
- ТД ВТ з Особливостями_обробка вантажів (1).docx 06.11.2025 23:10
- ТД ВТ з Особливостями_НОВА РЕДАКЦІЯ 05.11.2025_обробка вантажів.docx 06.11.2025 23:10
- 25.10.zip 06.11.2025 23:10
- Скарга UA UA-2025-10-28-015597-a.docx.asice.zip 06.11.2025 23:10
- 25.02.zip 06.11.2025 23:10
- довідка по дог 2025.03.10.docx 06.11.2025 23:10
- довідка по дог 2025.03.10.docx.asice.zip 06.11.2025 23:10
- sign.p7s 06.11.2025 23:11
- рішення від 10.11.2025 № 16745.pdf 10.11.2025 14:59
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.11.2025 23:23
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
10.11.2025 15:02
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ba4f1de33c1b4d3daf116f141a5910f1
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови Тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Вих. №СК 02-06/11-2025
від 06 листопада 2025 року.
Орган оскарження: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
ID оскаржуваної закупівлі: Відкриті торги з особливостями
UA-2025-10-28-015597-a
Суб`єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
«ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ»
04053, Україна, м. Київ, місто Київ, провулок Бехтерівський 4В
ЄДРПОУ 40398340
Замовник: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРПОШТА"
Код ЄДРПОУ 21560045
01001, Україна , Київська обл., Київ, вул. Хрещатик, 22
Контактна особа:
Павлушкова Ірина Віталіївна
380501602636
pavlushkova1-iv@ukrposhta.ua
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
щодо вимог за тендерною документацією
28.10.2025 р. Замовником АТ «УКРПОШТА» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями ID закупівлі UA-2025-10-28-015597-a, щодо закупівлі товару ДК 021:2015: 63110000-3 — Послуги з обробки вантажів.
Очікувана вартість – 48 896 953,20 UAH з ПДВ
Статус процедури – відкриті торги з особливостями.
Ідентифікатор закупівлі - UA-2025-10-28-015597-a
Звернення за роз’ясненнями – до 07.11.2025 р. 00.00 год. (новий строк після змін до ДТ);
Оскарження умов закупівлі – до 07.11.2025 р. 00.00 год. (новий строк після змін до ДТ);
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 10 листопада 2025 р. о 20:00 год. (новий строк після змін до ДТ);
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
Замовником завантажено до сторінки закупівлі та оголошено тендерну документацію:
28.10.2025 р. о 17.30 год. «ТД ВТ з Особливостями_обробка вантажів»;
За декілька годин до завершення строку подання пропозицій учасниками, замовник розмістив зміни до Тендерної документації (надалі за текстом - ТД), а саме:
05.11.2025 р. о 18.24 год. Замовником завантажено зміни до ТД, а саме:
- «ТД ВТ з Особливостями_НОВА РЕДАКЦІЯ 05.11.2025_обробка вантажів.docx».
Скаржник, вивчивши зазначену нову редакцію Тендерної документації вважає, що в кваліфікаційних вимогах за Додатком 2 до Тендерної документації, а також за умовами проекту Договору наявні дискримінаційні кваліфікаційні вимоги щодо підтвердження попереднього досвіду за предметом закупівлі.
Скаржник вважає, що дискримінаційні вимоги сформовані прямо проти ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ», щоб саме наша компанія не приймала участі в закупівлі та ці вимоги прямо направлені протекцію Замовником конкретної компанії. Замовник спеціально за 20 хв до завершення строку подачі пропозицій змінив умови Тендерної документації виставивши завідомо завищені вимоги до учасників так, щоб їм відповідав саме конкретний учасник.
Замовник завідомо цілеспрямовано створює умови для того, щоб конкретний виграв ці торги саме не за ціною, а виключно за кваліфікаційними вимогами до учасника, тим самим Замовник усуває конкуренцію створюючи антиконкурентні умови під час проведення закупівлі.
Тендерна документація Замовника підлягає зміні шляхом усунення дискримінаційних умов виходячи з наступного:
І. Дискримінаційні умови Тендерної документації:
Так, відповідно до нової редакції Тендерної документації (в першій версії ТД таких. Вимог не було) в Додатку 2 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено щодо кваліфікаційних вимог до учасника:
«1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям:
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору із зазначенням:
найменування контрагента,
предмету договору,
номеру та дати укладення договору,
кількості наданих послуг, людино/годин;
стану виконання договору (виконаний/частково виконаний договір),
контактних осіб замовників (прізвище та ім’я, контактний телефон).
Приклад довідки наведений нижче у цьому додатку до тендерної документації
*Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір, за умовами якого надані послуги в обсязі не менш ніж 5000 людино/годин:
- з обробки вантажів та/або
- з розвантаження та/або завантаження та/або переміщення та/або комплектування та/або сортування вантажів та/або товару та/або
- послуги з аутсорсингу персоналу виробничих професій
1.1.2. Позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довідці, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору ТА/АБО акт (акти) наданих послуг, що підтверджує (підтверджують) надання послуг за предметом договору, зазначеного у довідці в обсязі не менш ніж 5000 людино/годин.
1.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
1.2.1. Звіт, прийнятий Державною податковою службою України (її територіальними органами) за останній звітний період (з квитанцією №2), що містить інформацію про наявність щонайменше 100 працівників, які працювали за трудовим договором або договором ЦПХ (допускається приховування інформації про персональні дані працівників). Серед наявних 100 працівників не менше 50 працівників, що працюють за трудовим договором або договором ЦПХ безпосередньо з учасником процедури.
1.2.2. Документ, що підтверджує співпрацю (намір про співпрацю) між учасником та співвиконавцем/субпідрядником щодо залучення працівників для надання послуг Замовнику (діючий договір та/або угоду та/або протокол). Надається у випадку, якщо учасник має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як співвиконавців/субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
1.3. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю:
1.3.1. Фінансова звітність з документом, що підтверджує прийняття фінансової звітності уповноваженим на це органом (квитанція №2 або якщо звітність подавалася не через електронні ресурси документ або звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття), що передбачена для виду діяльності Учасника, яка підтверджує, що обсяг річного доходу (виручки) учасника не менший, ніж очікувана вартість даної закупівлі.
Звітність подається за останній звітній період, тобто за 2024 рік.».
«6. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника іншим вимогам, встановленим у цій тендерній документації:
- Довідка у довільній формі, складена Учасником торгів, що містить інформацію про відсутність у Учасника торгів на момент розкриття тендерних пропозицій діючого договору на Послуги з обробки вантажів (код ДК 021:2015: 63110000-3 – Послуги з обробки вантажів), укладеного з АТ «УКРПОШТА».**
**Зазначена вимога встановлюється Замовником з метою пошуку нових резервних виконавців послуги, що є предметом закупівлі.».
Дані умови є дискримінаційними та сформовані саме для того, щоб не допустити ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» до участі в закупівлі по формальним ознакам виходячи з наступного.
Такої кваліфікаційної вимоги як «пошук нових резервних виконавців» взагалі не передбачено чинним законодавством, і така вимога прямо спрямована на того, хто має в процесі виконання договору – обмеження його можливості участі в закупівлі.
2. Дискримінаційність умов ПРЯМИМ ТЕКСТОМ ПРОПИСАНО в Тендерній документації з забороною приймати участь у закупівлі
В Тендерній документації передбачено в Додатку 1 в п.6 наступні вимоги до Учасника:
««6. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника іншим вимогам, встановленим у цій тендерній документації:
- Довідка у довільній формі, складена Учасником торгів, що містить інформацію про відсутність у Учасника торгів на момент розкриття тендерних пропозицій діючого договору на Послуги з обробки вантажів (код ДК 021:2015: 63110000-3 – Послуги з обробки вантажів), укладеного з АТ «УКРПОШТА».**
**Зазначена вимога встановлюється Замовником з метою пошуку нових резервних виконавців послуги, що є предметом закупівлі.»
Тобто, Замовник виставляючи вимогу прямо говорить, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» яке має незавершений Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. НЕ ПОВИННО ПРИЙМАТИ УЧАСТЬ В ЦІЙ ЗАКУПІВЛІ.
І це в той час, коли Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості не передбачають можливість такої заборони.
Замовнику добре відомо, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» має укладений з Замовником договір за результатами проведення процедури закупівлі за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-06-004649-a
та має укладений Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. з тим самим предметом закупівлі:
ДК 021:2015: 63110000-3 — Послуги з обробки вантажів
При цьому, Замовнику добре відомо, що Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. Є НЕ ЗАВЕРШЕНИМ.
В той самий час, Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. має наступне виконання:
Договір укладений 10.03.2025 р., але заявки були надані лише:
- на період з 01 по 30 березня 2025 р.;
- на період з 01 по 15 квітня 2025 р. та з 16 по 30 квітня 2025 р.;
- на період з 01 по 16 серпня 2025 р.
Тобто, ЗОВСІМ НЕ БУЛО ЗАЯВОК по Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. в періоди:
- травень 2025 р.;
- червень 2025 р.;
- липень 2025 р.;
- друга половина серпня 2025 р.;
- вересень 2025 р.;
- жовтень 2025 р.;
- листопад 2025 р.
Строк дії Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. становить до 31.12.2025 р. що передбачено в п.12.1 Договору, цитата:
«п. 12.1. Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками Сторін, скріплення печатками Сторін (за умови використання) та діє до 31.12.2025.».
На сторінці закупівлі тому й просто не може бути розміщено звіту про результати виконання Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р.
Відповідно, Замовнику добре відомо, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» має незавершений договір, і тому положення п.6 Додатку 2 до ТД прямо стосується обмеження можливості ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» приймати участь в даній закупівлі так як її пропозиція автоматично та завідомо буде відхилена через вказану дискримінаційну вимогу так як ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» має незавершений договір з Замовником.
В Закону України «Про публічні закупівлі» немає жодного обмеження щодо можливості прийняття участі в новій закупівлі учаснику, який виконує інший договір для Замовника просто через сам факт наявності такого договору.
Тому, ця умова є прямо дискримінаційною для Скаржника так як прямо обмежує йому можливість прийняти участь в закупівлі та не бути відхиленим через формальну ознаку, якої не існує в законодавстві.
3. Не зрозуміла потреба в «резервному договорі» в той час, коли по існуючому договору не подаються заявки.
3.1. Вже існуючий договір не використовується Замовником, для чого тоді «резервний»
Як вище вказано, по Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. має місце ситуація, що заявки не надаються, хоча договір має незначне виконання.
Договір укладений 10.03.2025 р.
виконано Людино-години
Всього по Договору
№ 100325-02Е 240.000,00
з 01 по 30 березня 2025 р. 807,00
з 01 по 15 квітня 2025 р. 4082,00
з 16 по 30 квітня 2025 р.; 1.323,00
з 01 по 16 серпня 2025 р. 1.750,00
Всього використано по заявкам: 7.961,00
Залишок по Договору 232.039,00
Тобто, ЗОВСІМ НЕ БУЛО ЗАЯВОК по Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. в періоди:
- травень 2025 р.;
- червень 2025 р.;
- липень 2025 р.;
- друга половина серпня 2025 р.;
- вересень 2025 р.;
- жовтень 2025 р.;
- листопад 2025 р.
То для чого «резервний» договір, якщо цей практично не використано, його виконання становить 3.4 %, а він завершує свою дію 31.12.2025 р., тобто і не буде виконаний в повному обсязі так як Заявки не надходять від Замовника.
Тому, «резервний» договір потрібен Замовнику не для «резерву», а для перенаправлення заявок для іншого учасника, який має завідомо відповідати критеріям для прогнозованого виграшу торгів за сприяння Замовника шляхом створених під нього кваліфікаційних вимог.
3.2. задубльована закупівля послуг.
Як видно з умов Тендерної документації строк укладення договору по закупівлі становить після завершення процедури проведення торгів (оголошення переможця з укладенням договору протягом 10 днів, що завершиться в листопаді 2025 р., та послуги будуть надаватись до цитата з проекту договору за додатком №1 до ТД:
«12.1. Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками Сторін, скріплення печатками Сторін (за умови використання) та діє до 30.06.2026.».
І це в той час, коли за існуючим з ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЛЕКТ» Договором № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. строк надання послуг до 31.12.2025 р.
То закупівля оголошена на «резервний» договір, як задекларовано, чи на основний договір як мінімум з 01.01.2026 р.??? Що зовсім не відповідає умовам поняття «резервний».
3.3. задубльоване фінансування на закупівлю послуг
Як видно з закупівлі UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р., згідно з протоколом затвердження річного плану закупівель UA-P-2025-02-06-002921-a:
«Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства): 48 561 408,00 UAH»
При цьому, по оскаржуваній закупівлі також були внесені зміни до річного плану закупівель згідно з Протоколом затвердження річного плану закупівель UA-P-2025-10-28-016269-a:
«Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства): 48 896 953,20 UAH»
Тобто, має місце подвійне фінансування однієї і тієї ж послуги. Що є дуже підозрілим. Чи не під виглядом надання послуг ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» замовник збирається оплачувати кошти іншій особі, ніби то вона надала ці послуги і задвоювати оплату.
3.5. Взагалі є не зрозумілим що означає поняття «резервний договір»
В Законі України «Про публічні закупівлі» та в Особливостях не визначено такого поняття як «резервний договір» це є видумана ситуація самим Замовником.
В Тендерній документації немає жодного пояснення і аргументації що таке є «резервний договір».
Таким чином, дана процедура «резервний договір» окрім того, що є дуже підозрілою та має прямі ознаки корупції, то ще й просто не передбачена чинним законодавством.
3.6. Корупційні ризики.
Всі вище описані обставини мають прямі ознаки наявності корупційних ризиків, і не тільки у вигляді ознак, а що підтверджені прямими діями Замовника.
4. Щодо інших дискримінаційних умов.
4.1. щодо 100 чоловік працівників, з яких 50 у учасника
В додатку 2 до ТД в кваліфікаційних вимогах передбачено наступні умови:
«1.1.2. Позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довідці, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору ТА/АБО акт (акти) наданих послуг, що підтверджує (підтверджують) надання послуг за предметом договору, зазначеного у довідці в обсязі не менш ніж 5000 людино/годин.
1.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
1.2.1. Звіт, прийнятий Державною податковою службою України (її територіальними органами) за останній звітний період (з квитанцією №2), що містить інформацію про наявність щонайменше 100 працівників, які працювали за трудовим договором або договором ЦПХ (допускається приховування інформації про персональні дані працівників). Серед наявних 100 працівників не менше 50 працівників, що працюють за трудовим договором або договором ЦПХ безпосередньо з учасником процедури.».
Тобто, має бути 100 працівників, 50 з яких має бути безпосередньо оформлених у учасника.
З тією тенденцією щодо надання заявок, як при виконанні Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. хто буде тримати цілий рік лишніх працівників в такій кількості???? Кому це вигідно.
Такі умови створюються виключно під конкретну особу, яка має за іншими контрактами таку кількість працівників, які виконують інші контракти. Але явно не для виконання договору за даною закупівлею.
Для порівняння, в закупівлі UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. виставлялись вимоги щодо 15 працівників:
«1.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
1.2.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність працівників необхідного рівня кваліфікації (щонайменше 15 працівників, що працюють за трудовим договором або контрактом або цивільно-правовим договором) для надання послуг із зазначенням:
прізвища та ім’я;
посади або спеціальності або професії;
форми працевлаштування або залучення (за трудовим договором або за контрактом або за цивільно-правовим договором).
Приклад довідки наведений нижче у цьому розділі тендерної документації.
1.2.2. Документи, що підтверджують наявність трудових або договірних відносин між учасником (співвиконавцем) та щонайменше 15 працівниками, зазначеними в довідці, що подається згідно п. 1.2.1 цього Додатку, а саме: копія трудової книжки із записом про прийом на роботу (перша сторінка та сторінка із записом про прийом на роботу до учасника (співвиконавця)) або копія наказу про прийняття на роботу або копія цивільно-правового договору.».
І це. Повністю влаштовувало Замовника. При тому, що Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. виконується Замовником лише на 3,4 %, то для чого аж 100 чоловік щоб договір не виконувався Замовником???
Чи Замовник планує в такий спосіб технічно усунути ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» від надання послуг і для нового договору вже надавати заявки??? Це ще один корупційний ризик з прямими діями.
4.2. щодо надуманої вимоги про фінансову спроможність
Відповідно до додатку 2 до ТД визначено наступну кваліфікаційну вимогу до учасника:
«1.3. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю:
1.3.1. Фінансова звітність з документом, що підтверджує прийняття фінансової звітності уповноваженим на це органом (квитанція №2 або якщо звітність подавалася не через електронні ресурси документ або звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття), що передбачена для виду діяльності Учасника, яка підтверджує, що обсяг річного доходу (виручки) учасника не менший, ніж очікувана вартість даної закупівлі.
Звітність подається за останній звітній період, тобто за 2024 рік.».
Тобто, за попередній звітний рік – 2024, учасник має мати доходу (виручку) не менше ніж 48 896 953,20 UAH.
Замовник достовірно знаючи, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» маючи Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. який виконано Замовником лише на 3,4 %, тобто знає, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» не має такої суми доходу (виручки) як сума закупівлі, тому що як найменше Договір № 100325-02Е просто не виконується Замовником, висталяє вимогу про наявність доходу (виручки) не менше ніж 48 896 953,20 UAH. Тим самим Замовник повторно унеможливлює прийняти участь та виграти в аукціоні для ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» виключно через надумані вимоги.
При цьому, сума виручки учасника ну ніяк не впливає на спроможність виконати умови договору.
Тим більше, що закупівлею UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. прямо доказано, що навіть без виставлення вимоги щодо фінансової спроможності у вигляді «доходу (виручки) в сумі закупівлі за попередній 2024 рік, Замовник вже отримував послуги щодо того самого предмету.
В умовах Тендерної закупівлі UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. взагалі була відсутня така квалійікаційна вимога як фінансова спроможність тим більше в сумі доходу (виручки) за попередній рік в розмірі суми закупівлі.
Таким чином, дана вимога прямо спрямована на усунення від участі в закупівлі ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ».
4.3. щодо двох ідентичних закупівель з діаметрально різними кваліфікаційними вимогами, від простих до дискримінаційних
Закупівля UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. є ідентичною за предметом з оскаржуваною закупівлею UA-2025-10-28-015597-a:
Має місце дещо зменшена кількість людино-годин, але при цьому повністю ідентичні міста надання послуг та повністю ідентичні міста надання послуг та ідентичні місця надання послуг за «п. 2. Кількість Послуг з розподілом по регіонах надання Послуг*:» в п.2 Додатку №1 до проекту Договору та вже укладеного договору, з відповідною розбивкою кількості послуг по тим самим місцям.
У всьому іншому (окрім розписаних дискримінаційних умов), обидві Тендерні документації є повністю ідентичними.
Виставлення таких дискримінаційних умов в оскаржуваній закупівлі пояснюється тільки одним, Замовник прямо усуває скаржника від участі в закупівлі і в подальшому усуне від участі в наданні послуг навіть по вже існуючому договору.
Такі дискримінаційні вимоги з’явились тільки в оскаржуваній закупівлі, до цього таких вимог не було.
Зауважую, що дії Замовника по внесенню змін до тендерної документації за 20 хвилин до завершення строку подачі пропозицій, які занадто посилюють вимоги до учасника, з прямими обмеженнями щодо конкретно ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» є прямим доказом підігрування Замовником саме на користь конкретного майбутнього учасника, з яким більш за все Замовник вже має домовленості про таке корупційне сприяння та просування.
5. порушення законодавства з питань закупівель
Відповідно до п.4 ч. 1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:»
«4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;».
«4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.».
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
6. Порушення дискримінаційними умовами в ТД положень Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Дії щодо встановлення кваліфікаційних вимог на користь єдиного мережевого учасника ринку є також такими, що визнаються антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання відповідно до п.4 ч.2 ст.6 Закону України “Про захист економічної конкуренції”
2. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються:
«4) спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;»;
«5) усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців;»;
«8) суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин.».
Практика Антимонопольного комітету доказує, що здійснення дискримінаційних умов є не допустимим для Замовника.
7. Порушення дискримінаційними умовами в ТД положень Закону України «Про запобігання корупції».
Крім того, в діях посадових осіб Замовника також вбачаються ознаки корупційних ризиків. Так відповідно до інформації Національного агентства з питань запобігання корупції корупційними проявами під час тендерних закупівель ознаками корупційних дій є «Встановлення дисĸримінаційних умов тендерної доĸументації, орієнтованої на заздалегідь визначеного учасниĸа, що звужує ĸоло потенційних учасниĸів та/або унеможливлює перемогу постачальниĸів, яĸі можуть запропонувати роботу/товар/послугу ĸращої яĸості за нижчої ціни».
Такі маніпуляції з тендерною документацією: передбачення дискримінаційних кваліфікаційних вимог під одного учасника з подальшим внесенням змін, що посилюють дискримінаційні умови тендерної документації є прямим створенням умов, які сприяють перемозі саме конкретного, вже відомого Замовнику майбутнього учасника.
8. Відсутність обґрунтування Замовника чому при попередній закупівлі мали місце вимоги без цих дискримінаційних умов, а в оскаржуваній закупівлі вони з’явились.
В тендерній документації, в обґрунтуванні Замовника немає жодного пояснення, на має жодної логіки, чому в попередній закупівлі можливо було провести процедуру, укласти договір та виконувати договір, хоча й частково, але без цих дискримінаційних умов, а дану закупівлю не можливо провести без дискримінаційних умов.
9. Порушення прав скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Виставленням вище описаних дискримінаційних кваліфікаційних умов є прямим порушенням прав Скаржника на участь в закупівлі, оскільки є очевидним, що Скаржник не відповідає цим вимогам ще навіть не подавши Тендерної пропозиції, і є очевидним - зрозумілим, що Скаржник не пройде кваліфікацію та не буде приймати участь в аукціоні.
Якщо усунути дискримінаційні умови, то Скаржник має всі шанси виграти закупівлю саме по ціні пропозиції, але через дискримінаційні умови пропозиція Скаржника буде автоматично відхилена, бо Скаржник вже завідомо не відповідає дискримінаційним кваліфікаційним вимогам.
10. Пропозиції до внесення змін до Тендерної документації.
Скаржник пропонує внести зміни до Тендерної документації та вилучити з усіх положень Тендерної документації вище описані дискримінаційні вимоги залишивши кваліфікаційні вимоги, які були в закупівлі UA-2025-02-06-004649-a.
11. Внесення змін до ТД шляхом вилучення зазначених вище дискримінаційних умов ТД дасть можливість прийняти участь в закупівлі не тільки скаржнику, а й іншим потенційним учасникам, в тому числі тим, які приймали раніше участь в ідентичних закупівлях та конкурувати не по кваліфікаційним критеріям, а по ціні.
Вилучення дискримінаційних вимог за даною скаргою Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси скаржника та інших потенційних учасників та жодним чином не будуть порушуватись принципи здійснення публічних закупівель, які визначені законодавством.
ВИСНОВКИ:
Враховуючи вище викладене, Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні умови щодо кваліфікаційних вимог до учасника та порушує права Скаржника на участь у закупівлі та виграш торгів саме за ціною пропозиції надання послуг, а не за дискримінаційними умовами, яким завідомо не відповідає Скаржник.
Отже, тендерна документації не відповідає вимогам п.4 ч.1 ст.5, ч.4 ст.5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п.4. ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції.
На підставі викладеного, керуючись положеннями ст.ст. 5, 18, 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі» та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Вих. №СК 02-06/11-2025
від 06 листопада 2025 року.
Орган оскарження: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
03680, Україна, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45
ID оскаржуваної закупівлі: Відкриті торги з особливостями
UA-2025-10-28-015597-a
Суб`єкт оскарження: Товариство з обмеженою відповідальністю
«ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ»
04053, Україна, м. Київ, місто Київ, провулок Бехтерівський 4В
ЄДРПОУ 40398340
Замовник: АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "УКРПОШТА"
Код ЄДРПОУ 21560045
01001, Україна , Київська обл., Київ, вул. Хрещатик, 22
Контактна особа:
Павлушкова Ірина Віталіївна
380501602636
pavlushkova1-iv@ukrposhta.ua
СКАРГА
про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
щодо вимог за тендерною документацією
28.10.2025 р. Замовником АТ «УКРПОШТА» (далі – Замовник) було оголошено відкриті торги з особливостями ID закупівлі UA-2025-10-28-015597-a, щодо закупівлі товару ДК 021:2015: 63110000-3 — Послуги з обробки вантажів.
Очікувана вартість – 48 896 953,20 UAH з ПДВ
Статус процедури – відкриті торги з особливостями.
Ідентифікатор закупівлі - UA-2025-10-28-015597-a
Звернення за роз’ясненнями – до 07.11.2025 р. 00.00 год. (новий строк після змін до ДТ);
Оскарження умов закупівлі – до 07.11.2025 р. 00.00 год. (новий строк після змін до ДТ);
Кінцевий строк подання тендерних пропозицій – 10 листопада 2025 р. о 20:00 год. (новий строк після змін до ДТ);
ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ
Замовником завантажено до сторінки закупівлі та оголошено тендерну документацію:
28.10.2025 р. о 17.30 год. «ТД ВТ з Особливостями_обробка вантажів»;
За декілька годин до завершення строку подання пропозицій учасниками, замовник розмістив зміни до Тендерної документації (надалі за текстом - ТД), а саме:
05.11.2025 р. о 18.24 год. Замовником завантажено зміни до ТД, а саме:
- «ТД ВТ з Особливостями_НОВА РЕДАКЦІЯ 05.11.2025_обробка вантажів.docx».
Скаржник, вивчивши зазначену нову редакцію Тендерної документації вважає, що в кваліфікаційних вимогах за Додатком 2 до Тендерної документації, а також за умовами проекту Договору наявні дискримінаційні кваліфікаційні вимоги щодо підтвердження попереднього досвіду за предметом закупівлі.
Скаржник вважає, що дискримінаційні вимоги сформовані прямо проти ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ», щоб саме наша компанія не приймала участі в закупівлі та ці вимоги прямо направлені протекцію Замовником конкретної компанії. Замовник спеціально за 20 хв до завершення строку подачі пропозицій змінив умови Тендерної документації виставивши завідомо завищені вимоги до учасників так, щоб їм відповідав саме конкретний учасник.
Замовник завідомо цілеспрямовано створює умови для того, щоб конкретний виграв ці торги саме не за ціною, а виключно за кваліфікаційними вимогами до учасника, тим самим Замовник усуває конкуренцію створюючи антиконкурентні умови під час проведення закупівлі.
Тендерна документація Замовника підлягає зміні шляхом усунення дискримінаційних умов виходячи з наступного:
І. Дискримінаційні умови Тендерної документації:
Так, відповідно до нової редакції Тендерної документації (в першій версії ТД таких. Вимог не було) в Додатку 2 до Тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» передбачено щодо кваліфікаційних вимог до учасника:
«1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям:
1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів):
1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного* за предметом закупівлі договору із зазначенням:
найменування контрагента,
предмету договору,
номеру та дати укладення договору,
кількості наданих послуг, людино/годин;
стану виконання договору (виконаний/частково виконаний договір),
контактних осіб замовників (прізвище та ім’я, контактний телефон).
Приклад довідки наведений нижче у цьому додатку до тендерної документації
*Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір, за умовами якого надані послуги в обсязі не менш ніж 5000 людино/годин:
- з обробки вантажів та/або
- з розвантаження та/або завантаження та/або переміщення та/або комплектування та/або сортування вантажів та/або товару та/або
- послуги з аутсорсингу персоналу виробничих професій
1.1.2. Позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довідці, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору ТА/АБО акт (акти) наданих послуг, що підтверджує (підтверджують) надання послуг за предметом договору, зазначеного у довідці в обсязі не менш ніж 5000 людино/годин.
1.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
1.2.1. Звіт, прийнятий Державною податковою службою України (її територіальними органами) за останній звітний період (з квитанцією №2), що містить інформацію про наявність щонайменше 100 працівників, які працювали за трудовим договором або договором ЦПХ (допускається приховування інформації про персональні дані працівників). Серед наявних 100 працівників не менше 50 працівників, що працюють за трудовим договором або договором ЦПХ безпосередньо з учасником процедури.
1.2.2. Документ, що підтверджує співпрацю (намір про співпрацю) між учасником та співвиконавцем/субпідрядником щодо залучення працівників для надання послуг Замовнику (діючий договір та/або угоду та/або протокол). Надається у випадку, якщо учасник має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як співвиконавців/субпідрядників в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю.
1.3. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю:
1.3.1. Фінансова звітність з документом, що підтверджує прийняття фінансової звітності уповноваженим на це органом (квитанція №2 або якщо звітність подавалася не через електронні ресурси документ або звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття), що передбачена для виду діяльності Учасника, яка підтверджує, що обсяг річного доходу (виручки) учасника не менший, ніж очікувана вартість даної закупівлі.
Звітність подається за останній звітній період, тобто за 2024 рік.».
«6. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника іншим вимогам, встановленим у цій тендерній документації:
- Довідка у довільній формі, складена Учасником торгів, що містить інформацію про відсутність у Учасника торгів на момент розкриття тендерних пропозицій діючого договору на Послуги з обробки вантажів (код ДК 021:2015: 63110000-3 – Послуги з обробки вантажів), укладеного з АТ «УКРПОШТА».**
**Зазначена вимога встановлюється Замовником з метою пошуку нових резервних виконавців послуги, що є предметом закупівлі.».
Дані умови є дискримінаційними та сформовані саме для того, щоб не допустити ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» до участі в закупівлі по формальним ознакам виходячи з наступного.
Такої кваліфікаційної вимоги як «пошук нових резервних виконавців» взагалі не передбачено чинним законодавством, і така вимога прямо спрямована на того, хто має в процесі виконання договору – обмеження його можливості участі в закупівлі.
2. Дискримінаційність умов ПРЯМИМ ТЕКСТОМ ПРОПИСАНО в Тендерній документації з забороною приймати участь у закупівлі
В Тендерній документації передбачено в Додатку 1 в п.6 наступні вимоги до Учасника:
««6. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника іншим вимогам, встановленим у цій тендерній документації:
- Довідка у довільній формі, складена Учасником торгів, що містить інформацію про відсутність у Учасника торгів на момент розкриття тендерних пропозицій діючого договору на Послуги з обробки вантажів (код ДК 021:2015: 63110000-3 – Послуги з обробки вантажів), укладеного з АТ «УКРПОШТА».**
**Зазначена вимога встановлюється Замовником з метою пошуку нових резервних виконавців послуги, що є предметом закупівлі.»
Тобто, Замовник виставляючи вимогу прямо говорить, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» яке має незавершений Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. НЕ ПОВИННО ПРИЙМАТИ УЧАСТЬ В ЦІЙ ЗАКУПІВЛІ.
І це в той час, коли Закон України «Про публічні закупівлі» та Особливості не передбачають можливість такої заборони.
Замовнику добре відомо, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» має укладений з Замовником договір за результатами проведення процедури закупівлі за посиланням:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-02-06-004649-a
та має укладений Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. з тим самим предметом закупівлі:
ДК 021:2015: 63110000-3 — Послуги з обробки вантажів
При цьому, Замовнику добре відомо, що Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. Є НЕ ЗАВЕРШЕНИМ.
В той самий час, Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. має наступне виконання:
Договір укладений 10.03.2025 р., але заявки були надані лише:
- на період з 01 по 30 березня 2025 р.;
- на період з 01 по 15 квітня 2025 р. та з 16 по 30 квітня 2025 р.;
- на період з 01 по 16 серпня 2025 р.
Тобто, ЗОВСІМ НЕ БУЛО ЗАЯВОК по Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. в періоди:
- травень 2025 р.;
- червень 2025 р.;
- липень 2025 р.;
- друга половина серпня 2025 р.;
- вересень 2025 р.;
- жовтень 2025 р.;
- листопад 2025 р.
Строк дії Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. становить до 31.12.2025 р. що передбачено в п.12.1 Договору, цитата:
«п. 12.1. Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками Сторін, скріплення печатками Сторін (за умови використання) та діє до 31.12.2025.».
На сторінці закупівлі тому й просто не може бути розміщено звіту про результати виконання Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р.
Відповідно, Замовнику добре відомо, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» має незавершений договір, і тому положення п.6 Додатку 2 до ТД прямо стосується обмеження можливості ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» приймати участь в даній закупівлі так як її пропозиція автоматично та завідомо буде відхилена через вказану дискримінаційну вимогу так як ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» має незавершений договір з Замовником.
В Закону України «Про публічні закупівлі» немає жодного обмеження щодо можливості прийняття участі в новій закупівлі учаснику, який виконує інший договір для Замовника просто через сам факт наявності такого договору.
Тому, ця умова є прямо дискримінаційною для Скаржника так як прямо обмежує йому можливість прийняти участь в закупівлі та не бути відхиленим через формальну ознаку, якої не існує в законодавстві.
3. Не зрозуміла потреба в «резервному договорі» в той час, коли по існуючому договору не подаються заявки.
3.1. Вже існуючий договір не використовується Замовником, для чого тоді «резервний»
Як вище вказано, по Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. має місце ситуація, що заявки не надаються, хоча договір має незначне виконання.
Договір укладений 10.03.2025 р.
виконано Людино-години
Всього по Договору
№ 100325-02Е 240.000,00
з 01 по 30 березня 2025 р. 807,00
з 01 по 15 квітня 2025 р. 4082,00
з 16 по 30 квітня 2025 р.; 1.323,00
з 01 по 16 серпня 2025 р. 1.750,00
Всього використано по заявкам: 7.961,00
Залишок по Договору 232.039,00
Тобто, ЗОВСІМ НЕ БУЛО ЗАЯВОК по Договору № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. в періоди:
- травень 2025 р.;
- червень 2025 р.;
- липень 2025 р.;
- друга половина серпня 2025 р.;
- вересень 2025 р.;
- жовтень 2025 р.;
- листопад 2025 р.
То для чого «резервний» договір, якщо цей практично не використано, його виконання становить 3.4 %, а він завершує свою дію 31.12.2025 р., тобто і не буде виконаний в повному обсязі так як Заявки не надходять від Замовника.
Тому, «резервний» договір потрібен Замовнику не для «резерву», а для перенаправлення заявок для іншого учасника, який має завідомо відповідати критеріям для прогнозованого виграшу торгів за сприяння Замовника шляхом створених під нього кваліфікаційних вимог.
3.2. задубльована закупівля послуг.
Як видно з умов Тендерної документації строк укладення договору по закупівлі становить після завершення процедури проведення торгів (оголошення переможця з укладенням договору протягом 10 днів, що завершиться в листопаді 2025 р., та послуги будуть надаватись до цитата з проекту договору за додатком №1 до ТД:
«12.1. Договір набирає чинності з дня його підписання уповноваженими представниками Сторін, скріплення печатками Сторін (за умови використання) та діє до 30.06.2026.».
І це в той час, коли за існуючим з ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЛЕКТ» Договором № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. строк надання послуг до 31.12.2025 р.
То закупівля оголошена на «резервний» договір, як задекларовано, чи на основний договір як мінімум з 01.01.2026 р.??? Що зовсім не відповідає умовам поняття «резервний».
3.3. задубльоване фінансування на закупівлю послуг
Як видно з закупівлі UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р., згідно з протоколом затвердження річного плану закупівель UA-P-2025-02-06-002921-a:
«Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства): 48 561 408,00 UAH»
При цьому, по оскаржуваній закупівлі також були внесені зміни до річного плану закупівель згідно з Протоколом затвердження річного плану закупівель UA-P-2025-10-28-016269-a:
«Власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства): 48 896 953,20 UAH»
Тобто, має місце подвійне фінансування однієї і тієї ж послуги. Що є дуже підозрілим. Чи не під виглядом надання послуг ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» замовник збирається оплачувати кошти іншій особі, ніби то вона надала ці послуги і задвоювати оплату.
3.5. Взагалі є не зрозумілим що означає поняття «резервний договір»
В Законі України «Про публічні закупівлі» та в Особливостях не визначено такого поняття як «резервний договір» це є видумана ситуація самим Замовником.
В Тендерній документації немає жодного пояснення і аргументації що таке є «резервний договір».
Таким чином, дана процедура «резервний договір» окрім того, що є дуже підозрілою та має прямі ознаки корупції, то ще й просто не передбачена чинним законодавством.
3.6. Корупційні ризики.
Всі вище описані обставини мають прямі ознаки наявності корупційних ризиків, і не тільки у вигляді ознак, а що підтверджені прямими діями Замовника.
4. Щодо інших дискримінаційних умов.
4.1. щодо 100 чоловік працівників, з яких 50 у учасника
В додатку 2 до ТД в кваліфікаційних вимогах передбачено наступні умови:
«1.1.2. Позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довідці, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору ТА/АБО акт (акти) наданих послуг, що підтверджує (підтверджують) надання послуг за предметом договору, зазначеного у довідці в обсязі не менш ніж 5000 людино/годин.
1.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
1.2.1. Звіт, прийнятий Державною податковою службою України (її територіальними органами) за останній звітний період (з квитанцією №2), що містить інформацію про наявність щонайменше 100 працівників, які працювали за трудовим договором або договором ЦПХ (допускається приховування інформації про персональні дані працівників). Серед наявних 100 працівників не менше 50 працівників, що працюють за трудовим договором або договором ЦПХ безпосередньо з учасником процедури.».
Тобто, має бути 100 працівників, 50 з яких має бути безпосередньо оформлених у учасника.
З тією тенденцією щодо надання заявок, як при виконанні Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. хто буде тримати цілий рік лишніх працівників в такій кількості???? Кому це вигідно.
Такі умови створюються виключно під конкретну особу, яка має за іншими контрактами таку кількість працівників, які виконують інші контракти. Але явно не для виконання договору за даною закупівлею.
Для порівняння, в закупівлі UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. виставлялись вимоги щодо 15 працівників:
«1.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід:
1.2.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність працівників необхідного рівня кваліфікації (щонайменше 15 працівників, що працюють за трудовим договором або контрактом або цивільно-правовим договором) для надання послуг із зазначенням:
прізвища та ім’я;
посади або спеціальності або професії;
форми працевлаштування або залучення (за трудовим договором або за контрактом або за цивільно-правовим договором).
Приклад довідки наведений нижче у цьому розділі тендерної документації.
1.2.2. Документи, що підтверджують наявність трудових або договірних відносин між учасником (співвиконавцем) та щонайменше 15 працівниками, зазначеними в довідці, що подається згідно п. 1.2.1 цього Додатку, а саме: копія трудової книжки із записом про прийом на роботу (перша сторінка та сторінка із записом про прийом на роботу до учасника (співвиконавця)) або копія наказу про прийняття на роботу або копія цивільно-правового договору.».
І це. Повністю влаштовувало Замовника. При тому, що Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. виконується Замовником лише на 3,4 %, то для чого аж 100 чоловік щоб договір не виконувався Замовником???
Чи Замовник планує в такий спосіб технічно усунути ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» від надання послуг і для нового договору вже надавати заявки??? Це ще один корупційний ризик з прямими діями.
4.2. щодо надуманої вимоги про фінансову спроможність
Відповідно до додатку 2 до ТД визначено наступну кваліфікаційну вимогу до учасника:
«1.3. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю:
1.3.1. Фінансова звітність з документом, що підтверджує прийняття фінансової звітності уповноваженим на це органом (квитанція №2 або якщо звітність подавалася не через електронні ресурси документ або звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття), що передбачена для виду діяльності Учасника, яка підтверджує, що обсяг річного доходу (виручки) учасника не менший, ніж очікувана вартість даної закупівлі.
Звітність подається за останній звітній період, тобто за 2024 рік.».
Тобто, за попередній звітний рік – 2024, учасник має мати доходу (виручку) не менше ніж 48 896 953,20 UAH.
Замовник достовірно знаючи, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» маючи Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. який виконано Замовником лише на 3,4 %, тобто знає, що ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» не має такої суми доходу (виручки) як сума закупівлі, тому що як найменше Договір № 100325-02Е просто не виконується Замовником, висталяє вимогу про наявність доходу (виручки) не менше ніж 48 896 953,20 UAH. Тим самим Замовник повторно унеможливлює прийняти участь та виграти в аукціоні для ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» виключно через надумані вимоги.
При цьому, сума виручки учасника ну ніяк не впливає на спроможність виконати умови договору.
Тим більше, що закупівлею UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. прямо доказано, що навіть без виставлення вимоги щодо фінансової спроможності у вигляді «доходу (виручки) в сумі закупівлі за попередній 2024 рік, Замовник вже отримував послуги щодо того самого предмету.
В умовах Тендерної закупівлі UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. взагалі була відсутня така квалійікаційна вимога як фінансова спроможність тим більше в сумі доходу (виручки) за попередній рік в розмірі суми закупівлі.
Таким чином, дана вимога прямо спрямована на усунення від участі в закупівлі ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ».
4.3. щодо двох ідентичних закупівель з діаметрально різними кваліфікаційними вимогами, від простих до дискримінаційних
Закупівля UA-2025-02-06-004649-a за результатом якої укладено Договір № 100325-02Е про надання послуг від 10.03.2025 р. є ідентичною за предметом з оскаржуваною закупівлею UA-2025-10-28-015597-a:
Має місце дещо зменшена кількість людино-годин, але при цьому повністю ідентичні міста надання послуг та повністю ідентичні міста надання послуг та ідентичні місця надання послуг за «п. 2. Кількість Послуг з розподілом по регіонах надання Послуг*:» в п.2 Додатку №1 до проекту Договору та вже укладеного договору, з відповідною розбивкою кількості послуг по тим самим місцям.
У всьому іншому (окрім розписаних дискримінаційних умов), обидві Тендерні документації є повністю ідентичними.
Виставлення таких дискримінаційних умов в оскаржуваній закупівлі пояснюється тільки одним, Замовник прямо усуває скаржника від участі в закупівлі і в подальшому усуне від участі в наданні послуг навіть по вже існуючому договору.
Такі дискримінаційні вимоги з’явились тільки в оскаржуваній закупівлі, до цього таких вимог не було.
Зауважую, що дії Замовника по внесенню змін до тендерної документації за 20 хвилин до завершення строку подачі пропозицій, які занадто посилюють вимоги до учасника, з прямими обмеженнями щодо конкретно ТОВ «ІНТОРАБУДКОМПЛЕКТ» є прямим доказом підігрування Замовником саме на користь конкретного майбутнього учасника, з яким більш за все Замовник вже має домовленості про таке корупційне сприяння та просування.
5. порушення законодавства з питань закупівель
Відповідно до п.4 ч. 1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«1. Закупівлі здійснюються за такими принципами:»
«4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;».
«4. Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.».
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
6. Порушення дискримінаційними умовами в ТД положень Закону України «Про захист економічної конкуренції».
Дії щодо встановлення кваліфікаційних вимог на користь єдиного мережевого учасника ринку є також такими, що визнаються антиконкурентними узгодженими діями суб’єктів господарювання відповідно до п.4 ч.2 ст.6 Закону України “Про захист економічної конкуренції”
2. Антиконкурентними узгодженими діями, зокрема, визнаються узгоджені дії, які стосуються:
«4) спотворення результатів торгів, аукціонів, конкурсів, тендерів;»;
«5) усунення з ринку або обмеження доступу на ринок (вихід з ринку) інших суб’єктів господарювання, покупців, продавців;»;
«8) суттєвого обмеження конкурентоспроможності інших суб’єктів господарювання на ринку без об’єктивно виправданих на те причин.».
Практика Антимонопольного комітету доказує, що здійснення дискримінаційних умов є не допустимим для Замовника.
7. Порушення дискримінаційними умовами в ТД положень Закону України «Про запобігання корупції».
Крім того, в діях посадових осіб Замовника також вбачаються ознаки корупційних ризиків. Так відповідно до інформації Національного агентства з питань запобігання корупції корупційними проявами під час тендерних закупівель ознаками корупційних дій є «Встановлення дисĸримінаційних умов тендерної доĸументації, орієнтованої на заздалегідь визначеного учасниĸа, що звужує ĸоло потенційних учасниĸів та/або унеможливлює перемогу постачальниĸів, яĸі можуть запропонувати роботу/товар/послугу ĸращої яĸості за нижчої ціни».
Такі маніпуляції з тендерною документацією: передбачення дискримінаційних кваліфікаційних вимог під одного учасника з подальшим внесенням змін, що посилюють дискримінаційні умови тендерної документації є прямим створенням умов, які сприяють перемозі саме конкретного, вже відомого Замовнику майбутнього учасника.
8. Відсутність обґрунтування Замовника чому при попередній закупівлі мали місце вимоги без цих дискримінаційних умов, а в оскаржуваній закупівлі вони з’явились.
В тендерній документації, в обґрунтуванні Замовника немає жодного пояснення, на має жодної логіки, чому в попередній закупівлі можливо було провести процедуру, укласти договір та виконувати договір, хоча й частково, але без цих дискримінаційних умов, а дану закупівлю не можливо провести без дискримінаційних умов.
9. Порушення прав скаржника на участь в процедурі закупівлі.
Виставленням вище описаних дискримінаційних кваліфікаційних умов є прямим порушенням прав Скаржника на участь в закупівлі, оскільки є очевидним, що Скаржник не відповідає цим вимогам ще навіть не подавши Тендерної пропозиції, і є очевидним - зрозумілим, що Скаржник не пройде кваліфікацію та не буде приймати участь в аукціоні.
Якщо усунути дискримінаційні умови, то Скаржник має всі шанси виграти закупівлю саме по ціні пропозиції, але через дискримінаційні умови пропозиція Скаржника буде автоматично відхилена, бо Скаржник вже завідомо не відповідає дискримінаційним кваліфікаційним вимогам.
10. Пропозиції до внесення змін до Тендерної документації.
Скаржник пропонує внести зміни до Тендерної документації та вилучити з усіх положень Тендерної документації вище описані дискримінаційні вимоги залишивши кваліфікаційні вимоги, які були в закупівлі UA-2025-02-06-004649-a.
11. Внесення змін до ТД шляхом вилучення зазначених вище дискримінаційних умов ТД дасть можливість прийняти участь в закупівлі не тільки скаржнику, а й іншим потенційним учасникам, в тому числі тим, які приймали раніше участь в ідентичних закупівлях та конкурувати не по кваліфікаційним критеріям, а по ціні.
Вилучення дискримінаційних вимог за даною скаргою Замовником не будуть порушуватись права та законні інтереси скаржника та інших потенційних учасників та жодним чином не будуть порушуватись принципи здійснення публічних закупівель, які визначені законодавством.
ВИСНОВКИ:
Враховуючи вище викладене, Тендерна документація Замовника містить дискримінаційні умови щодо кваліфікаційних вимог до учасника та порушує права Скаржника на участь у закупівлі та виграш торгів саме за ціною пропозиції надання послуг, а не за дискримінаційними умовами, яким завідомо не відповідає Скаржник.
Отже, тендерна документації не відповідає вимогам п.4 ч.1 ст.5, ч.4 ст.5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі», п.4. ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції.
На підставі викладеного, керуючись положеннями ст.ст. 5, 18, 22 ЗУ «Про Публічні закупівлі» та Постанови від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація по попередній аналогічній закупівлі
-
Повʼязаний документ:
25.02.zip
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація по оскаржуваній закупівлі
-
Повʼязаний документ:
25.10.zip
-
-
Назва доказу:
довідка по дог 2025.03.10
-
Повʼязаний документ:
довідка по дог 2025.03.10.docx.asice.zip
-
-
Назва доказу:
ТД ВТ з Особливостями_НОВА РЕДАКЦІЯ 05.11.2025_обробка вантажів
-
Повʼязаний документ:
ТД ВТ з Особливостями_НОВА РЕДАКЦІЯ 05.11.2025_обробка вантажів.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови зазначені в пп.1.3.1. п.1.3, пп.1.2.1 п.1.2, п.6 Додатку 2 Тендерної документації по закупівлі UA-2025-10-28-015597-a та в довідці про відсутність у Учасника торгів на момент розкриття тендерних пропозицій діючого договору на Послуги з обробки вантажів такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель в частині кваліфікаційних вимог (дискримінаційними) щодо: - «щонайменше 100 працівників» - «Серед наявних 100 працівників не менше 50 працівників, що працюють за трудовим договором або договором ЦПХ безпосередньо з учасником процедури»; - «Наявність фінансової спроможності»; - «Фінансова звітність … яка підтверджує, що обсяг річного доходу (виручки) учасника не менший, ніж очікувана вартість даної закупівлі. Звітність подається за останній звітній період, тобто за 2024 рік.». - «Довідка у довільній формі, складена Учасником торгів, що містить інформацію про відсутність у Учасника торгів на момент розкриття тендерних пропозицій діючого договору на Послуги з обробки вантажів (код ДК 021:2015: 63110000-3 – Послуги з обробки вантажів), укладеного з АТ «УКРПОШТА».**Зазначена вимога встановлюється Замовником з метою пошуку нових резервних виконавців послуги, що є предметом закупівлі.». які викладені у умовах тендерної документації, цитата: «1.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 1.2.1. Звіт, прийнятий Державною податковою службою України (її територіальними органами) за останній звітний період (з квитанцією №2), що містить інформацію про наявність щонайменше 100 працівників, які працювали за трудовим договором або договором ЦПХ (допускається приховування інформації про персональні дані працівників). Серед наявних 100 працівників не менше 50 працівників, що працюють за трудовим договором або договором ЦПХ безпосередньо з учасником процедури. 1.3. Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю: 1.3.1. Фінансова звітність з документом, що підтверджує прийняття фінансової звітності уповноваженим на це органом (квитанція №2 або якщо звітність подавалася не через електронні ресурси документ або звітність з відміткою, що підтверджує її прийняття), що передбачена для виду діяльності Учасника, яка підтверджує, що обсяг річного доходу (виручки) учасника не менший, ніж очікувана вартість даної закупівлі. Звітність подається за останній звітній період, тобто за 2024 рік.». «6. Інформація та документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника іншим вимогам, встановленим у цій тендерній документації: - Довідка у довільній формі, складена Учасником торгів, що містить інформацію про відсутність у Учасника торгів на момент розкриття тендерних пропозицій діючого договору на Послуги з обробки вантажів (код ДК 021:2015: 63110000-3 – Послуги з обробки вантажів), укладеного з АТ «УКРПОШТА».** **Зазначена вимога встановлюється Замовником з метою пошуку нових резервних виконавців послуги, що є предметом закупівлі.». та порушують положення законодавства: п.4 ч.1 ст.5, ч.4 ст.5, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та законодавству з питань захисту економічної конкуренції, а саме: п.4. ч.2 ст.6 Закону України «Про захист економічної конкуренції». 3. Зобов’язати Замовника з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель та захисту економічної конкуренції внести зміни до Тендерної документації по закупівлі UA-2025-10-28-015597-a на підставі обґрунтування за даною скаргою та відповідно до рішення АМКУ за результатами розгляду скарги. 4. В якості пропозиції варіанта редакції кваліфікаційних вимог за Додатком 2 Тендерної документації пропонуємо наступну редакцію: ПРОПОЗИЦІЯ - ПРОЕКТ «Додаток 2 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення замовником), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження таких документів: 1. Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям*: 1.1. Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів): 1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного** за предметом закупівлі договору із зазначенням: найменування контрагента, предмету договору, номеру та дати укладення договору; кількості наданих послуг, людино/годин; контактних осіб замовників (прізвище та ім’я, контактний телефон); стану виконання договору (виконаний/частково виконаний договір). Приклад довідки наведений нижче у цьому розділі тендерної документації. **Під аналогічним за предметом закупівлі договором слід розуміти виконаний/частково виконаний договір, укладений з юридичною особою, за умовами якого надані послуги в обсязі не менш ніж 5000 людино/годин з обробки вантажів; та/або з розвантаження та/або завантаження та/або переміщення та/або комплектування та/або сортування вантажів та/або товару; та/або послуги з аутсорсингу персоналу виробничих професій 1.1.2. Позитивний лист-відгук від контрагента, зазначеного у довідці за п.1.1.1 цього Додатку, у довільній формі, зміст якого підтверджує якісне виконання договору, із зазначенням номеру та дати укладення такого договору. (у випадку зазначення в довідці, більш ніж одного аналогічного договору вважатиметеся достатнім виконанням вимог цієї тендерної документації надання одного позитивного листа-відгуку від одного з контрагентів). 1.1.3. Копія аналогічного договору, зазначеного у довідці за п.1.1.1 цього Додатку. 1.1.4. Документ (ти), що підтверджує (ють) виконання аналогічного договору, зазначеного у довідці за п.1.1.1 цього Додатку, в обсязі не менш ніж 5000 людино/годин (акт (ти) надання послуг). 1.2. Наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід: 1.2.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність працівників необхідного рівня кваліфікації (щонайменше 15 працівників, що працюють за трудовим договором або контрактом або цивільно-правовим договором) для надання послуг із зазначенням: прізвища та ім’я; посади або спеціальності або професії; форми працевлаштування або залучення (за трудовим договором або за контрактом або за цивільно-правовим договором). Приклад довідки наведений нижче у цьому розділі тендерної документації. 1.2.2. Документи, що підтверджують наявність трудових або договірних відносин між учасником (співвиконавцем) та щонайменше 15 працівниками, зазначеними в довідці, що подається згідно п. 1.2.1 цього Додатку, а саме: копія трудової книжки із записом про прийом на роботу (перша сторінка та сторінка із записом про прийом на роботу до учасника (співвиконавця)) або копія наказу про прийняття на роботу або копія цивільно-правового договору. 1.2.3. Звіт, прийнятий Державною податковою службою України (її територіальними органами) за останній звітний період (з квитанцією №2), в частині, що містить інформацію про наявність щонайменше 15 працівників, які працювали за трудовим договором або контрактом або цивільно-правовим договором. 1.2.4. Документ, що підтверджує співпрацю (намір про співпрацю) між учасником та співвиконавцем щодо залучення працівників для надання послуг Замовнику (діючий договір та/або угоду та/або протокол). Надається у випадку, якщо учасник має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю. Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців. У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації».