• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Труба сталева оцинкована, труба профільна чорна

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 13 днів назад

4 975 855.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 28.10.2025 14:22 - 02.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника

Номер: 84820b4ac5bb447bb2da63cbeece2d03
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-28-009760-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні рішення, дії та бездіяльність Замовника
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 11.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.12.2025 15:48
Автор: ТОВ "СТКМ", Олександр Геннадійович +380500485010 stkmtender@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 77930b3cc3e747abb95031db9b92ebf5
Заголовок пункту скарги: Оскарження рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТКМ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: 28 жовтня 2025 року Замовником торгів, КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТР ОРГАНІЗАЦІЇ ДОРОЖНЬОГО РУХУ", було розпочато конкурентну процедуру закупівлі: відкриті торги (з особливостями), ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-28-009760-a, за предметом закупівлі: «ДК 021:2015: 44160000-9 — Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труба сталева оцинкована, труба профільна чорна)» (далі – Процедура закупівлі/Закупівля), на підставі Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року №922-VIII (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі – Особливості).
4 листопада 2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТКМ" (далі – Скаржник) виявило бажання взяти участь у Закупівлі шляхом подання тендерної пропозиції, оформленої відповідно до вимог Тендерної документації на закупівлю «на проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю «ДК 021:2015: 44160000-9 — Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труба сталева оцинкована, труба профільна чорна)», затвердженої рішенням уповноваженої особи КП «Центр організації дорожнього руху» № 641 від 13.10.2025 року (далі – Тендерна документація).
Відповідно до даних реєстру пропозицій у Процедурі закупівлі участь приймають дві особи – Скаржник (ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТКМ") і ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МІКС ТРЕЙДІНГ" (ідентифікаційний код 43006207).

Щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СТКМ"
26 листопада 2025 року Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ № 762 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Замовника від 26 листопада 2025 року (далі – Протокол №762 від 26.11.2025), в якому зазначено рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, яке Замовник обґрунтовує наступним чином:
«10 листопада 2025 року визнано тендерну пропозицію учасника ТОВ "СТКМ" (код ЄДРПОУ: 25391094) як таку, що відповідає вимогам тендерної документації, з ціною пропозиції 5 665 366,00 грн (п’ять мільйонів шістсот шістдесят п’ять тисяч триста шістдесят шість грн 00 коп.), у т. ч. ПДВ, визнано учасника переможцем відкритих торгів з особливостями щодо предмету закупівлі «ДК 021:2015: 44160000-9 — Магістралі, трубопроводи, труби, обсадні труби, тюбінги та супутні вироби (Труба сталева оцинкована, труба профільна чорна)» та прийнято рішення про намір укласти договір.
10 листопада 2025 року опубліковано рішення про намір укласти договір з переможцем процедури закупівлі - ТОВ "СТКМ" (код ЄДРПОУ: 25391094).
За два робочих дня до завершення строку для укладання договору за результатами проведеної процедури закупівлі переможцем процедури ТОВ "СТКМ" (код ЄДРПОУ: 25391094) було надіслано два примірники неналежно оформленого договору, в яких відсутні підписи уповноваженого представника ТОВ "СТКМ" в розділі 13 Договору та Додатку №1 до Договору (Скан-копія договору додається).
Відповідно до абзацу 4 пункту 49 особливостей: Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
Останнім днем укладання договору є 25 листопада 2025 року.
Станом на 26 листопада 2025 року переможцем процедури закупівлі ТОВ "СТКМ" (код ЄДРПОУ: 25391094) не було передано замовнику належним чином оформлений та підписаний договір, у зв’язку з чим між Замовником та переможцем процедури закупівлі договір укладеного не було. Обгрунтована необхідність для продовження строку для укладення договору у Замовника відсутня, рішення про продовження строку для укладення договору Замовником не приймалось.
Враховуючи вищевикладене, наявні законні підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі, оскільки переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».

Однак, із зазначеним рішенням Замовника про відхилення тендерної пропозиції Скаржника Скаржник не може погодитись з огляду на наступне.
Так, по-перше, Скаржник запропонував найнижчу ціну серед учасників Закупівлі на рівні 4 489 980,00 грн. (чотири мільйони чотириста вісімдесят дев’ять тисяч дев’ятсот вісімдесят гривень 00 копійок) з ПДВ, а не 5 665 366,00 грн (п’ять мільйонів шістсот шістдесят п’ять тисяч триста шістдесят шість грн 00 коп.) з ПДВ, як вказано у Протоколі №762 від 26.11.2025. Це дозволило Скаржнику перемогти у Процедурі закупівлі із ціною, що на 483 960,00 гривень нижча ціни пропозиції конкурента, ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "МІКС ТРЕЙДІНГ".


По-друге, згідно Протоколу №762 від 26.11.2025, Замовник керувався абзацом другим підпункту 3 пункту 44 Особливостей в якості підстави для відхилення:
«3) переможець процедури закупівлі:
відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю».
Натомість, Скаржник НЕ ВІДМОВЛЯВСЯ і НЕ ВІДМОВЛЯЄТЬСЯ від підписання та/або укладення договору про закупівлю за результатами проведення Процедури закупівлю та не направляв Замовнику жодних заяв, повідомлень, звернень щодо відмови від підписання та/або укладення договору про закупівлю, а також не вчиняв жодних дій, які б свідчили про небажання Скаржника підписувати та/або укладати договір про закупівлю. При цьому наведена Замовником у Протоколі №762 від 26.11.2025 аргументація щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника жодним чином не підтверджує відмову Скаржника від підписання та/або укладення договору про закупівлю.

По-третє, 10 листопада 2025 року Замовником опубліковано в електронній системі закупівель ПРОТОКОЛ № 721 ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ УПОВНОВАЖЕНОЮ ОСОБОЮ Замовника від 10 листопада 2025 року, у якому зазначено рішення Замовника визнати Скаржника переможцем Процедури закупівлі.
Відповідно до абзацу четвертого пункту 49 Особливостей, Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів. У разі подання скарги до органу оскарження після оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю перебіг строку для укладення договору про закупівлю зупиняється.
Згідно із пунктом 2 розділу VI Тендерної документації, строк укладання договору: «Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. У випадку обґрунтованої необхідності строк для укладення договору може бути продовжений до 60 днів».
Таким чином, Замовник мав укласти договір про закупівлю із Скаржником до 25 листопада 2025 року (включно), або продовжити цей строк до 60 днів.
Натомість, у порушення вимог абзацу четвертого пункту 49 Особливостей Замовник не уклав договір про закупівлю не пізніше ніж через 15 днів з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю та не продовжив строк на укладення договору до 60 днів. Замість цього, Замовник прийняв необгрунтоване протправне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника.

По-четверте, 20 листопада 2025 року Скаржником було направлено підписаний договір про закупівлю Замовнику Новою поштою, номер відправлення 20451299725963 (на підтвердження до Скарги додаємо ЕКСПРЕС-НАКЛАДНУ № 20451299725963).
21 листопада 2025 року Замовником отримано підписаний з боку Скаржника договір про закупівлю. Витяг (Скрін-шот) Деталі маршруту посилки за трекінгом 20451299725963 із сайту Нової пошти наводимо нижче:

Зауважимо, що у Протоколі №762 від 26.11.2025 Замовник підтверджує факт відправки за два робочих дня до завершення строку для укладання договору двох примірників договору.
Скаржник засвідчує, що підписаний з його боку та направлений Замовнику договір про закупівлю підтверджує беззаперечну волю Скаржника на укладення (підписання) договору про закупівлю за результатами Процедури закупівлі.
Крім того, 25 листопада 2025 року Скаржником продубльовано відправку підписаного договору про закупівлю Новою поштою, номер відправлення 20451303796617 (на підтвердження до Скарги додаємо ЕКСПРЕС-НАКЛАДНУ №20451303796617.
Витяг (Скрін-шот) Деталі маршруту посилки за трекінгом 20451299725963 із сайту Нової пошти наводимо нижче:

25 листопада 2025 року Скаржник електронною поштою повідомив Замовника (з stkm1998@ukr.net на vdzkds@ukr.net) про номер накладної Нової Пошти: «Номер ТТН НП 20451303796617», нижче наводимо витяг з електронної пошти Скаржника stkm1998@ukr.net:

Таким чином, у межах 15-денного строку з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю Скаржником двічі направлено належним чином підписаний договір про закупівлю Новою Поштою.
26 листопада 2025 року Замовник отримав продубльований підписаний Скаржником договір про закупівлю Новою поштою (номер відправлення 20451303796617).
До того ж, 25 листопада 2025 року о 09:01 Скаржник направив Замовнику (з stkm1998@ukr.net на vdzkds@ukr.net) повідомлення наступного змісту:
«Доброго ранку! Екземпляри підписаного договору отримали, все добре?»
Лише 25 листопада 2025 року о 16:16, тобто наприкінці робочого дня, Замовник відповів:
«Добрий день! Договір отримали, але він не підписаний з Вашої сторони: підписи та печатки відсутні в розділі 13 договору та Додатку № 1 до договору.
Окрім того, Додаток № 1 не містить місця для підпису сторін. І так в обох примірниках».
25 листопада 2025 року о 16:38 (також у межах 15-денного строку з дати прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю) Скаржником відправлено Замовнику підписаний договір про закупівлю електронною поштою (з stkm1998@ukr.net на vdzkds@ukr.net) – копія підписаного договору додається до Скарги.
Також наводимо витяг з електронної пошти Скаржника stkm1998@ukr.net щодо листування із Замовником:

Разом з тим, Замовником не здійснено жодних дій щодо підписання (укладення) договору про закупівлю із Скаржником. Навіть, якщо припустити, що дійсно 21 листопада 2025 року Замовник отримав договір без підписів у розділі 13 Договору та Додатку №1 до Договору, то у Замовника був час з 21 до 25 листопада 2025 року повідомити про це Скаржника та/або направити підписаний зі свого боку договір.
Навіть після ранкового (25 листопада 2025 року о 09:01) запиту Скаржника з приводу підписаного договору, Замовник умисно тягнув з відповіддю електронною поштою на кінець робочого дня 25 листопада 2025 року (16:16 год.), щоб не дати можливості уповноваженому представнику Скаржника приїхати до Замовника із підписаним договором та/або підписати договір безпосередньо у Замовника. При цьому звертаємо увагу, що і Скаржник і Замовник перебувають у місті Києві.
Також, якби Замовник мав реальний намір укласти договір про закупівлю, то він продовжив строк для укладення договору про закупівлю до 60 днів після отримання Новою поштою продубльованого підписаного Скаржником договору про закупівлю.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону, закупівлі здійснюються, зокрема, за такими принципами, як: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Згідно із частиною п’ятою статті 5 Закону, зокрема замовники, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
Однак, зазначені факти бездіяльності Замовника щодо укладення договору про закупівлю свідчать про цілеспрямоване небажання укладати договір із Скаржником, який здійснив усі необхідні дії щодо підписання договору про закупівлю у межах 15-денного строку. Вважаємо таку поведінку Замовника недобросовісною і такою, що шкодить інтересам Держави та територіальної громади міста Києва.

По-п’яте, відповідно до пункту 5 розділу VI Тендерної документації, Забезпечення виконання договору про закупівлю: «Переможець процедури закупівлі повинен не пізніше дати укладення договору про закупівлю внести забезпечення виконання такого договору у вигляді «банківської гарантії» (далі – гарантія), оформленої відповідно до вимог постанови Правління Національного банку України від 15.12.2004 № 639) у розмірі 5 % (п’яти відсотків) від вартості договору про закупівлю із зобов’язанням банку у разі невиконання (часткового виконання) умов договору, відшкодувати на рахунок замовника кошти у сумі забезпечення виконання договору про закупівлю, визначеній в тендерній документації. Гарантія повина бути безумовною та безвідкличною… Також надається у складі довідка з банку, що підтверджує наявність грошового покриття на забезпечення виконання договору».

20 листопада 2025 року об 11:35 Скаржник на виконання зазначеної вимоги Тендерної документації завантажив до електронної системи закупівель, зокрема: БАНКІВСЬКУ ГАРАНТІЮ № GC/01/58492 за вих.№ 03-1/01/6653 від 19.11.2025 року, видану гарантом АТ «БІЗБАНК»; ДОВІДКУ АТ «БІЗБАНК» від 19 листопада 2025 року про повне грошове покриття на весь термін дії гарантії.
Таким чином, Скаржник вніс забезпечення забезпечення виконання такого договору у вигляді банківської гарантії та повне грошове покриття на весь термін дії гарантії, чим вчергове підтвердив намір укласти та належним чином виконати договір про закупівлю.

Отже, вищевикладене свідчить про належне підписання (укладення) з боку Скаржника договору про закупівлю, дії Скаржника до 25.11.2025 (включно) були спрямовані на укладення із Замовником договору про закупівлю, Скаржник не відмовлявся від укладення договору про закупівлю, а Замовник не вчиняв жодних дій, спрямованих на укладення договору про закупівлю, як до 25.11.2025 (включно), так і у межах 60 днів, з урахуванням можливості продовжити строк для укладення договору про закупівлю. Відтак, Замовник неправомірно та безпідставно відхилив тендерну пропозицію Скаржника, чим порушив вимоги пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження