-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Донорські кошти
Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області
Закупівля здійснюється з дотриманням умов Рамкової угоди між Україною та Європейським Союзом щодо спеціальних механізмів реалізації фінансування Союзу для України згідно з інструментом Ukraine Facility, ратифікованої Законом України від 06 червня 2024 року № 3786-IX, та Плану України, особливостей. Співфінансується Європейським Союзом Ukraine Facility. Крок Плану України: - 7.12. Забезпечення доступу до безпечної та якісної освіти. Закупівля здійснюється в рамках Ukraine Facility. Зміст висвітленої інформації не обов’язково відображає позицію Європейського Союзу.
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 36 робочих днів
491 161.20
UAH з ПДВ
Період оскарження:
28.10.2025 11:03 - 02.11.2025 00:00
Період оскарження для учасника ТОВ "Лугспецтехносер...:
23.12.2025 08:50 - 29.12.2025 00:00
Скарга
Очікує розгляду
КЕП
Щодо дискваліфікації
Номер:
586f90cb63ac4f408c3a4e32a47a0ebc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-28-004035-a.a3
Назва:
Щодо дискваліфікації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 20-Порівняльна таблиця.pdf 26.12.2025 12:04
- Скарга АМКУ.pdf 26.12.2025 12:04
- Скарга АМКУ.doc 26.12.2025 12:04
- регламент ДСА 2019 новий - 10 років.pdf 26.12.2025 12:04
- протокол відхилення ТП.pdf 26.12.2025 12:04
- Сертифікат ДСА-2.pdf 26.12.2025 12:04
- sign.p7s 26.12.2025 12:06
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.12.2025 15:08
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e3d4b27aed3741cd8e94fd39e71b53af
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовник із посиланням на пп.2 п.44 Особливостей відхилив пропозицію Скаржника, зазначивши аргументацію щодо відхилення тендерної пропозиції.
Пункт 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначена таким чином: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічні специфікації, встановленою даною тендерною пропозицією» документацією (Додаток 4).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншими вимогами до предмета закупівлі, викладеними в Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та/або інших вимог щодо предмета закупівлі, в тому числі і у випадку не виправлення невідповідностей
Пунктом 1 Додатку 4 тендерної документації передбачувано надання учасниками/учасником у складі їхніх тендерних пропозицій на підтвердження відповідності товару технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі згідно з умовами тендерної документації заповненої таблиці: «Технічні вимоги».
На виконання вищезазначеного, учасником у складі тендерної пропозиції було надано файл «19-ТЗ», у якому виявлені наступні невідповідності.
У даній таблиці наглядно показано розбіжності між замовниками та пропозицією вимоги учасника.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення пропозиції скаржника, з наступних підстав:
Згідно примітки до Додатку №4 до Тендерної документації:
1) В разі наявності в технічному завданні (технічній специфікації) посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання обгрунтоване тим, що технічна специфікація сформована на підставі проектно-кошторисної документації, яка розроблена проектною організацією, яка має відповідні знання та компетенцію, та затверджена ЕКСПЕРТНИМ ЗВІТОМ (Позитивним). Але не забороняється пропонувати відповідні еквіваленти. Тобто слід читати поряд з таким посиланням вираз *або еквівалент*;
2) Якщо учасником пропонується еквівалент матеріалу, виробу він повинен додатково надати у складі своєї тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних характеристик матеріалу/виробу, зазначеного у пункті 1 Додатку 4 тендерної документації, який пропонується учасником, як еквівалент, а також документацію, що містить технічні характеристики необхідні замовнику для вирішення питання, чи є запропонований матеріал еквівалентом, завірену підписом уповноваженої особи учасника* (за наявності запропонованих еквівалентів матеріалів/лу, виробів/бу учасник має право відобразити в технічні специфікації найменування запропонованих аналогів);
Замовником у Додатку 4 до тендерної документації зазначено матеріал для оброблення - вогнезахисний склад «РЕТАРДАНТ» у кількості 1333,5665 кг.
Скаржник у складі тендерної пропозиції запропонував як еквівалент Суміш просочувальну для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини ДСА-2.
На підтвердження відповідності еквіваленту Скаржником надано порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик, у якій відображено, що запропонований еквівалент не є гіршим за матеріал, визначений Замовником у Додатку 4.
Згідно вимог Додатку №4, вогнезахисний матеріал має відповідати ГОСТу 16363-98. Суміш ДСА-2 відповідає ГОСТу 16363-98, що підтверджується сертифікатом відповідності, який було надано у складі тендерної пропозиції разом з регламентом застосування.
Щодо кількості еквівалентного матеріалу, яка відрізняється від кількості, зазначеної у Додатку 4 ТД, повідомляємо, що кожен вогнезахисний матеріал має встановлену виробником норму витрат, яка підтверджується сертифікаційними випробуваннями для досягнення необхідної групи вогнезахисної ефективності. Фактичні витрати зазначаються у сертифікаті відповідності.
Тобто для надання послуги із вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення площею 4267,36 м2 достатньо 855,69 кг суміші ДСА-2.
Таким чином, кількісна вимога у даній закупівлі стосується площі оброблення, а не фіксованої маси конкретного матеріалу, що повністю відповідає предмету закупівлі як послуги.
При цьому тендерна документація не містить вимоги ідентичності кількісних показників матеріалу у випадку застосування еквіваленту, а встановлює вимогу відповідності результату послуги.
Таким чином, Скаржник не міг і не повинен був зазначати кількість еквівалентного матеріалу у розмірі, визначеному для складу «РЕТАРДАНТ», оскільки ці матеріали мають різні норми витрат, підтверджені сертифікаційними випробуваннями.
Отже, зазначення Скаржником фактичної кількості еквівалентного матеріалу є обґрунтованим, відповідає тендерній документації та не може вважатися невідповідністю.
Таким чинному запропонована Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини ДСА-2 у відповідно додатку №4 Тендерної документації відповідає та є еквівалентом технічними та якісними характеристиками згідно додатку №4 до тендерної документації ТЕХНІЧІ ВИМОГИ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація.
Тому ТОВ «Лугспецтехносервіс» не порушив вимогу Тендерної документації та не може бути підставою для відхилення Замовником пропозиції Скаржника згідно пп. 2 п. 44 Особливостей.
ПРОСИМО:
1) Прийняти скаргу до розгляду.
2) Встановити порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі.
3) Визнати неправомірним та зобов’язати скасувати рішення.
4) Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника.
Інформація, що підтверджує обставини викладені у скарзі міститься в системі електронних закупівель.
Пункт 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» Розділу ІІІ. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації зазначена таким чином: «Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічні специфікації, встановленою даною тендерною пропозицією» документацією (Додаток 4).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншими вимогами до предмета закупівлі, викладеними в Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та/або інших вимог щодо предмета закупівлі, в тому числі і у випадку не виправлення невідповідностей
Пунктом 1 Додатку 4 тендерної документації передбачувано надання учасниками/учасником у складі їхніх тендерних пропозицій на підтвердження відповідності товару технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі згідно з умовами тендерної документації заповненої таблиці: «Технічні вимоги».
На виконання вищезазначеного, учасником у складі тендерної пропозиції було надано файл «19-ТЗ», у якому виявлені наступні невідповідності.
У даній таблиці наглядно показано розбіжності між замовниками та пропозицією вимоги учасника.
Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо відхилення пропозиції скаржника, з наступних підстав:
Згідно примітки до Додатку №4 до Тендерної документації:
1) В разі наявності в технічному завданні (технічній специфікації) посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання обгрунтоване тим, що технічна специфікація сформована на підставі проектно-кошторисної документації, яка розроблена проектною організацією, яка має відповідні знання та компетенцію, та затверджена ЕКСПЕРТНИМ ЗВІТОМ (Позитивним). Але не забороняється пропонувати відповідні еквіваленти. Тобто слід читати поряд з таким посиланням вираз *або еквівалент*;
2) Якщо учасником пропонується еквівалент матеріалу, виробу він повинен додатково надати у складі своєї тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних характеристик матеріалу/виробу, зазначеного у пункті 1 Додатку 4 тендерної документації, який пропонується учасником, як еквівалент, а також документацію, що містить технічні характеристики необхідні замовнику для вирішення питання, чи є запропонований матеріал еквівалентом, завірену підписом уповноваженої особи учасника* (за наявності запропонованих еквівалентів матеріалів/лу, виробів/бу учасник має право відобразити в технічні специфікації найменування запропонованих аналогів);
Замовником у Додатку 4 до тендерної документації зазначено матеріал для оброблення - вогнезахисний склад «РЕТАРДАНТ» у кількості 1333,5665 кг.
Скаржник у складі тендерної пропозиції запропонував як еквівалент Суміш просочувальну для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини ДСА-2.
На підтвердження відповідності еквіваленту Скаржником надано порівняльну таблицю технічних та якісних характеристик, у якій відображено, що запропонований еквівалент не є гіршим за матеріал, визначений Замовником у Додатку 4.
Згідно вимог Додатку №4, вогнезахисний матеріал має відповідати ГОСТу 16363-98. Суміш ДСА-2 відповідає ГОСТу 16363-98, що підтверджується сертифікатом відповідності, який було надано у складі тендерної пропозиції разом з регламентом застосування.
Щодо кількості еквівалентного матеріалу, яка відрізняється від кількості, зазначеної у Додатку 4 ТД, повідомляємо, що кожен вогнезахисний матеріал має встановлену виробником норму витрат, яка підтверджується сертифікаційними випробуваннями для досягнення необхідної групи вогнезахисної ефективності. Фактичні витрати зазначаються у сертифікаті відповідності.
Тобто для надання послуги із вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення площею 4267,36 м2 достатньо 855,69 кг суміші ДСА-2.
Таким чином, кількісна вимога у даній закупівлі стосується площі оброблення, а не фіксованої маси конкретного матеріалу, що повністю відповідає предмету закупівлі як послуги.
При цьому тендерна документація не містить вимоги ідентичності кількісних показників матеріалу у випадку застосування еквіваленту, а встановлює вимогу відповідності результату послуги.
Таким чином, Скаржник не міг і не повинен був зазначати кількість еквівалентного матеріалу у розмірі, визначеному для складу «РЕТАРДАНТ», оскільки ці матеріали мають різні норми витрат, підтверджені сертифікаційними випробуваннями.
Отже, зазначення Скаржником фактичної кількості еквівалентного матеріалу є обґрунтованим, відповідає тендерній документації та не може вважатися невідповідністю.
Таким чинному запропонована Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини ДСА-2 у відповідно додатку №4 Тендерної документації відповідає та є еквівалентом технічними та якісними характеристиками згідно додатку №4 до тендерної документації ТЕХНІЧІ ВИМОГИ Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація.
Тому ТОВ «Лугспецтехносервіс» не порушив вимогу Тендерної документації та не може бути підставою для відхилення Замовником пропозиції Скаржника згідно пп. 2 п. 44 Особливостей.
ПРОСИМО:
1) Прийняти скаргу до розгляду.
2) Встановити порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі.
3) Визнати неправомірним та зобов’язати скасувати рішення.
4) Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника.
Інформація, що підтверджує обставини викладені у скарзі міститься в системі електронних закупівель.
×
-
Назва доказу:
порівняльна табл
-
Повʼязаний документ:
20-Порівняльна таблиця.pdf
-
-
Назва доказу:
протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
протокол відхилення ТП.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення пропозиції скаржника.
Вимога
Є відповідь
По відхиленню
Номер:
5eb08dfa3ba6419681855339b20841d5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-28-004035-a.b2
Назва:
По відхиленню
Вимога:
Шановний Замовнику!
Пропозицію ТОВ "Лугспецтехносервіс" відхилено за Протоколом № 173 від 23.12.25 р. у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, викладеним у Додатку 4, а саме через надання Учасником підтвердження технічних вимог, де замість вогнезахисного складу "РЕТАРДАНТ" у кількості 1333,5665 кг було запропоновано еквівалентний матеріал - суміш просочувальну для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини ДСА-2 у кількості 855,69 кг.
Не погоджуємось із зазначеним рішенням.
Згідно з умовами Додатку 4 до тендерної документації не забороняється пропонувати відповідні еквіваленти (див. примітку 1 Додатку 4 ТД), а також у разі пропозиції еквівалентних матеріалів учасник має право зазначати їх найменування у технічних специфікаціях (див. примітку 2 Додатку 4 ТД).
Щодо кількості еквівалентного матеріалу, яка відрізняється від кількості, зазначеної у Додатку 4 ТД, повідомляємо, що кожен вогнезахисний матеріал має встановлену виробником норму витрат, яка підтверджується сертифікаційними випробуваннями для досягнення необхідної групи вогнезахисної ефективності. Фактичні витрати зазначаються у сертифікаті відповідності.
Отже, кількість еквівалентного матеріалу, визначена відповідно до сертифіката відповідності, не може вважатися невідповідністю вимогам Додатку 4 та підставою для відхилення тендерної пропозиції, оскільки у пропозиції були зазначені витрати еквівалентного матеріалу.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
25.12.2025 10:43
Вирішення:
Згідно пп.2 п.2 Примітки Додатку 4 тендерної документації: «Якщо учасником пропонується еквівалент матеріалу, виробу він повинен додатково надати у складі своєї тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних характеристик матеріалу/виробу, зазначеного у пункті 1 Додатку 4 тендерної документації, який пропонується учасником, як еквівалент, а також документацію, що містить технічні характеристики необхідні замовнику для вирішення питання, чи є запропонований матеріал еквівалентом, завірену підписом уповноваженої особи учасника* (за наявності запропонованих еквівалентів матеріалів/лу, виробів/бу учасник має право відобразити в технічній специфікації найменування запропонованих еквівалентів)».
Враховуючи положення примітки Учасником в складі тендерної пропозиції було надано технічну специфікацію згідно Додатку 4 тендерної документації, де зокрема вказано найменування запропоновано ним еквіваленту (як це передбачається приміткою), однак приміткою не було передбачено можливість зміни кількості вогнезахисного матеріалу.
Керуючись викладеним, вважаємо Рішення про відхилення тендерної пропозиції правомірним.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується прийнятого Замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
Номер:
b989743bd813484aacc90f42878b8246
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-28-004035-a.c1
Назва:
Скарга, що стосується прийнятого Замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
Скарга:
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.11.2025 №17430.pdf 25.11.2025 14:53
- рішення від 18.11.2025 №17161.pdf 18.11.2025 17:06
- рішення від 24.11.2025 №17430.pdf 27.11.2025 11:26
- Пояснення на скаргу UA-2025-10-28-004035-a.c1.doc 20.11.2025 16:46
- Пояснення UA-2025-10-28-004035-a.c1.pdf 20.11.2025 16:46
- протокол про скасування рішення.pdf 27.11.2025 12:55
- протокол про скасування рішення.pdf 27.11.2025 12:15
- 1. Скарга, що стосується прийнятого Замовником рішення щодо відміни відкритих торгів.pdf.asice.zip 14.11.2025 15:41
- sign.p7s 14.11.2025 15:42
- 2. Скарга, що стосується...відміни відкритих торгів (для копіювання Комісією).doc.asice.zip 14.11.2025 15:41
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.11.2025 15:46
Дата розгляду скарги:
24.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 17:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
27.11.2025 11:27
Дата виконання рішення Замовником:
27.11.2025 13:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
на виконання рішення КОМІСІІ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ - Номер рішення: №17430-р/пк-пз від 24.11.2025
ВИРІШИЛА:
1. Скасувати рішення про відміну процедури закупівлі від 07.11.2025 № 142 ( закупівля - «Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-28-004035-a, затвердженого протоколом уповноваженої особи від 28.10.2025 №138.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c2c8749501f541308d869a22d3a3be49
Заголовок пункту скарги:
Рішення про відміну Процедури закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, зокрема, у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері державних закупівель.
Коментар щодо відміни: всупереч вимогам ч.4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"), у технічній специфікації Додатку №4 ТЕХНІЧНІ ВИМО.
Відповідно до Протоколу № 142 було прийнято рішення про відміну Процедури закупівлі «…через неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель (пп. 2 п.50 Особливостей).
Опис порушення: - всупереч вимогам ч.4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"), у технічній специфікації Додатку №4 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ тендерної документації до закупівлі № UA-2025-10-28-004035-a була передбачена можливість пропонувати учасниками аналоги вогнезахисного матеріалу «Вогнезахисний склад «РЕТАРДАНТ»», а не її еквівалентів…».
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 (спосіб та порядок підтвердження наявності/відсутності підстав установлених пунктом 47 особливостей визначено у Додатку 3 до Тендерної документації) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів ((файлу (ів), який (і) повинен(ні)) містити, зокрема:
2) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4,
8) інші документи та матеріали, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією.
Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, викладеним Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та/або іншим вимогам щодо предмету закупівлі, в тому числі і у випадку не виправлення невідповідностей.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Додатком 9 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
№п/п Найменування документу та/або інформації
2. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4:
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, викладеним у пункті 1 Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та/або іншим вимогам щодо предмету закупівлі, в тому числі і у випадку не виправлення невідповідностей.
Учасники (за підписом уповноваженої особи учасника з проставленням печатки (за її наявності)) процедури закупівлі повинні надати/ надають в складі тендерної пропозицій інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, та кількісним характеристикам предмета закупівлі (технічній специфікації).
(Ст. 45-46 тендерної документації).
Додатком 4 до тендерної документації визначено ТЕХНІЧІ ВИМОГИ. 1. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація: Надання послуг з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області.
Обсяг надання послуг
№
Ч.ч. Найменування послуг і витрат Одиниця
виміру Кількість
1 2 3 4
1 Очищення від бруду дерев’яних конструкцій. Нанесення покриття з вогнезахисного матеріалу на поверхні
дерев'яних конструкцій м2 4267,36
Будівельні матеріали, вироби і комплекти
№
з/п.
Найменування Одиниця
виміру Кількість
1 2 3 4
1 Вогнезахисний склад «РЕТАРДАНТ» кг 1333,5665
…
Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення виконуються у відповідності до:
…
-ГОСТу 16363-98 «Засоби вогнезахисні для деревини. Методи визначення вогнезахисних властивостей» (учасник може запропонувати аналог вогнезахисного матеріалу, який має відповідати даному ГОСТу);
-загальна площа горищного приміщення, що підлягає обробці – 4267,36 кв.м.
2. Примітки*:
1) В разі наявності в технічному завданні (технічній специфікації) посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання обгрунтоване тим, що технічна специфікація сформована на підставі проектно-кошторисної документації, яка розроблена проектною організацією, яка має відповідні знання та компетенцію, та затверджена ЕКСПЕРТНИМ ЗВІТОМ (Позитивним). Але не забороняється пропонувати відповідні еквіваленти. Тобто слід читати поряд з таким посиланням вираз *або еквівалент*;
2) Якщо учасником пропонується еквівалент матеріалу, виробу він повинен додатково надати у складі своєї тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних характеристик матеріалу/виробу, зазначеного у пункті 1 Додатку 4 тендерної документації, який пропонується учасником, як еквівалент, а також документацію, що містить технічні характеристики необхідні замовнику для вирішення питання, чи є запропонований матеріал еквівалентом, завірену підписом уповноваженої особи учасника* (за наявності запропонованих еквівалентів матеріалів/лу, виробів/бу учасник має право відобразити в технічні специфікації найменування запропонованих аналогів);
…
3. Учасники/учасник (за підписом уповноваженої особи учасника з проставленням печатки (за її наявності)) процедури закупівлі повинні надати/ надають в складі тендерної пропозицій інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, та кількісним характеристикам предмета закупівлі (технічній специфікації) згідно пункту 1 Додатку 4 тендерної документації.
Скаржником при поданні тендерної пропозиції запропоновано надання послуг за предметом Процедури закупівлі еквівалентом/аналогом, а саме сумішшю просочувальною для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2», який забезпечує десять років прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного просочення та у складі тендерної пропозиції було надано наступні документи:
погодження з ТЕХНІЧНИМИ ВИМОГАМИ (Вих № 04.11-2 від 04.11.2025 р.) (файл техзавдання.pdf);
регламент робіт з вогнезахисту Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-1» та «Пожзабезпечення Л-2» Згідно ТУ У 20.5-42441853-001:2020, затверджений 26.08.2024 р. (файл регламент.pdf);
висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 14.09.2020 р.
№ 12.2-18-1/21133 на Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» (файл висновок СЕС на розчин.pdf);
сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. на суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» (файл сертифікат відповідності.pdf);
протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 104/1-2020 від 19.11.2020 р. (файл протокол група горючості твердих речовин.pdf);
протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р. (файл протокол група Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р. (файл протокол індекс Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно
ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р. (файл протокол коефіцієнт димоутворення Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р. та Додаток до Протоколу сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р., які підтверджують проведення випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини (файл протокол та додаток корозія.pdf);
протокол випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 107/1-2021 від 27.05.2021 р. (файл протокол температура самозаймання Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» № 14-2/20 від 10.08.2020 р., який підтверджує проведення випробувань з визначення терміну експлуатації вогнебіозахисного засобу (файл протокол термін експлуатації Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р., який підтверджує проведення випробувань з визначення токсичності продуктів горіння (файл протокол токсичність Пожзабезпечення Л-2.pdf);
порівняльну таблицю (Вих № 04.11-10 від 04.11.2025 р.) (файл порівняльна таблиця.pdf).
Відповідно до частини 1 статті 23 Закону № 922-VIII технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Абзацом другим частини 3 статті 23 Закону № 922-VIII передбачено, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону № 922-VIII технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Згідно з визначенням, наведеним у Академічному тлумачному словнику (Словник української мови: в 11 томах. – Том 2, 1971. – Стор. 455), еквівалент – це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небуть, може його замінювати або виражати (книжн.); товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються (ек.).
Згідно з визначенням, наведеним у Академічному тлумачному словнику (Словник української мови: в 11 томах. – Том 1, 1970. – Стор. 42), аналог – це те, у чому виявляться схожість, подібність до іншого предмета або явища.
Еквівалент – це більш суворе поняття, що потребує повної відповідності. Аналог – це ширше поняття, що включає схожі предмети чи явища.
В Додатку 4 до тендерної документації Замовник застосовує поняття «еквівалент» і «аналог» як взаємозамінні (наприклад, у реченні «…за наявності запропонованих еквівалентів матеріалів/лу, виробів/бу учасник має право відобразити в технічні специфікації найменування запропонованих аналогів»).
При цьому, зазначення в Додатку 4 до тендерної документації поняття «еквівалент» переважає у своїй більшості. Відповідно, вимоги тендерної документації є абсолютно правомірними, оскільки містять норми статті 23 Закону № 922-VIII (наприклад: відповідно до підпункту 1 пункту 2 Додатку 4 до тендерної документації «…не забороняється пропонувати відповідні еквіваленти. Тобто слід читати поряд з таким посиланням вираз *або еквівалент*»; відповідно до підпункту 2 пункту 2 Додатку 4 до тендерної документації «…Якщо учасником пропонується еквівалент матеріалу, виробу він повинен додатково надати у складі своєї тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних характеристик матеріалу/виробу, зазначеного у пункті 1 Додатку 4 тендерної документації, який пропонується учасником, як еквівалент, а також документацію, що містить технічні характеристики необхідні замовнику для вирішення питання, чи є запропонований матеріал еквівалентом») та не суперечать вимогам частини 4 статті 23 Закону № 922-VIII.
Слід також зазначити, що створенням умов для відміни Процедури закупівлі та прийняття рішення про її відміну грубо порушили право Скаржника бути потенційним переможцем з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, чим, в свою чергу, грубо порушено положення частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, оскільки зазначені Замовником, як він вважає, порушення законодавства в сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, ніяким чином не впливають на зміст тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі, у том числі Скаржника.
Так, оскаржуване рішення порушує права та законні інтереси Скаржника наступним чином. Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII та Особливостей.
Скаржник є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні господарської діяльності шляхом укладення договорів, у тому числі договорів про публічні закупівлі, щодо надання послуг/виконання робіт із метою задоволення потреб замовників, у тому числі у розумінні до Закону № 922-VIII, та отримання відповідного прибутку.
Скаржник здійснив витрати на підготовку тендерної пропозиції і підготовку даної Скарги, та може зазнати збитків (наприклад, не одержання доходу, упущення вигоди, тощо) внаслідок порушення Замовником вимог Закону № 922-VIII та Особливостей.
Результат дій Замовника – це безвідповідальне та халатне ставлення до проведення Процедури закупівлі та свідоме порушення вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Отже, у Замовника відсутні підстави щодо відміни Процедури закупівлі з причин, визначених у Протоколі № 142.
Враховуючи викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення щодо відміни відкритих торгів суперечать принципам, визначеним статтею 5 Закону № 922-VIII.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Дії Замовника щодо відміни даної Процедури закупівлі свідчать виключно про зловживання Замовником своїх повноважень та намагання уникнути завершення абсолютно законної процедури закупівлі. Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, причина відміни: неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері державних закупівель.
Коментар щодо відміни: всупереч вимогам ч.4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"), у технічній специфікації Додатку №4 ТЕХНІЧНІ ВИМО.
Відповідно до Протоколу № 142 було прийнято рішення про відміну Процедури закупівлі «…через неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель (пп. 2 п.50 Особливостей).
Опис порушення: - всупереч вимогам ч.4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) (технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент"), у технічній специфікації Додатку №4 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ тендерної документації до закупівлі № UA-2025-10-28-004035-a була передбачена можливість пропонувати учасниками аналоги вогнезахисного матеріалу «Вогнезахисний склад «РЕТАРДАНТ»», а не її еквівалентів…».
Відповідно до підпункту 1.1. пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації зазначено, що тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 (спосіб та порядок підтвердження наявності/відсутності підстав установлених пунктом 47 особливостей визначено у Додатку 3 до Тендерної документації) і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів ((файлу (ів), який (і) повинен(ні)) містити, зокрема:
2) інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4,
8) інші документи та матеріали, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією.
Пунктом 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, викладеним Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та/або іншим вимогам щодо предмету закупівлі, в тому числі і у випадку не виправлення невідповідностей.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Додатком 9 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
№п/п Найменування документу та/або інформації
2. Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічну специфікацію, підготовлені у відповідності з вимогами п.6 розділу ІІІ тендерної документації та Додатку 4:
Учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим даною тендерною документацією (Додаток 4).
Тендерна пропозиція, що не відповідає технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, викладеним у пункті 1 Додатку 4, буде відхилена як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та/або іншим вимогам щодо предмету закупівлі, в тому числі і у випадку не виправлення невідповідностей.
Учасники (за підписом уповноваженої особи учасника з проставленням печатки (за її наявності)) процедури закупівлі повинні надати/ надають в складі тендерної пропозицій інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, та кількісним характеристикам предмета закупівлі (технічній специфікації).
(Ст. 45-46 тендерної документації).
Додатком 4 до тендерної документації визначено ТЕХНІЧІ ВИМОГИ. 1. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація: Надання послуг з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області.
Обсяг надання послуг
№
Ч.ч. Найменування послуг і витрат Одиниця
виміру Кількість
1 2 3 4
1 Очищення від бруду дерев’яних конструкцій. Нанесення покриття з вогнезахисного матеріалу на поверхні
дерев'яних конструкцій м2 4267,36
Будівельні матеріали, вироби і комплекти
№
з/п.
Найменування Одиниця
виміру Кількість
1 2 3 4
1 Вогнезахисний склад «РЕТАРДАНТ» кг 1333,5665
…
Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення виконуються у відповідності до:
…
-ГОСТу 16363-98 «Засоби вогнезахисні для деревини. Методи визначення вогнезахисних властивостей» (учасник може запропонувати аналог вогнезахисного матеріалу, який має відповідати даному ГОСТу);
-загальна площа горищного приміщення, що підлягає обробці – 4267,36 кв.м.
2. Примітки*:
1) В разі наявності в технічному завданні (технічній специфікації) посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, таке посилання обгрунтоване тим, що технічна специфікація сформована на підставі проектно-кошторисної документації, яка розроблена проектною організацією, яка має відповідні знання та компетенцію, та затверджена ЕКСПЕРТНИМ ЗВІТОМ (Позитивним). Але не забороняється пропонувати відповідні еквіваленти. Тобто слід читати поряд з таким посиланням вираз *або еквівалент*;
2) Якщо учасником пропонується еквівалент матеріалу, виробу він повинен додатково надати у складі своєї тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних характеристик матеріалу/виробу, зазначеного у пункті 1 Додатку 4 тендерної документації, який пропонується учасником, як еквівалент, а також документацію, що містить технічні характеристики необхідні замовнику для вирішення питання, чи є запропонований матеріал еквівалентом, завірену підписом уповноваженої особи учасника* (за наявності запропонованих еквівалентів матеріалів/лу, виробів/бу учасник має право відобразити в технічні специфікації найменування запропонованих аналогів);
…
3. Учасники/учасник (за підписом уповноваженої особи учасника з проставленням печатки (за її наявності)) процедури закупівлі повинні надати/ надають в складі тендерної пропозицій інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яка підтверджує відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, та кількісним характеристикам предмета закупівлі (технічній специфікації) згідно пункту 1 Додатку 4 тендерної документації.
Скаржником при поданні тендерної пропозиції запропоновано надання послуг за предметом Процедури закупівлі еквівалентом/аналогом, а саме сумішшю просочувальною для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2», який забезпечує десять років прогнозованого (очікуваного) строку придатності вогнезахисного просочення та у складі тендерної пропозиції було надано наступні документи:
погодження з ТЕХНІЧНИМИ ВИМОГАМИ (Вих № 04.11-2 від 04.11.2025 р.) (файл техзавдання.pdf);
регламент робіт з вогнезахисту Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-1» та «Пожзабезпечення Л-2» Згідно ТУ У 20.5-42441853-001:2020, затверджений 26.08.2024 р. (файл регламент.pdf);
висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 14.09.2020 р.
№ 12.2-18-1/21133 на Суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» (файл висновок СЕС на розчин.pdf);
сертифікат відповідності № UA.Р.000756-24 від 23.08.2024 р. на суміші просочувальні для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-1», «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л-2» (файл сертифікат відповідності.pdf);
протокол випробувань з визначення групи горючості твердих речовин і матеріалів згідно з п. 7.3 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини (сосна), просоченої просочувальною сумішшю для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці) № 104/1-2020 від 19.11.2020 р. (файл протокол група горючості твердих речовин.pdf);
протокол випробувань з визначення вогнезахисної ефективності згідно ГОСТ 16363-98 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: І (перша) група ефективності вогнезахисту деревини № 3/ЕВ-24 від 19.08.2024 р. (файл протокол група Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол випробувань з визначення індексу поширення полум’я згідно ДСТУ 8829:2019 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» Показник: не поширюють полум’я по поверхні (група І1) № 4/ІПП-24 від 19.08.2024 р. (файл протокол індекс Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол випробувань з визначення коефіцієнта димоутворення згідно
ДСТУ 8829:2019 п.7.19 Суміш просочувальна для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л 2», виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» помірною димоутворюльною здатністю (Д2) № 17/КД-21 від 04.10.2021 р. (файл протокол коефіцієнт димоутворення Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р. та Додаток до Протоколу сертифікаційних випробувань продукції № 26-Б/20 від 31.07.2020 р., які підтверджують проведення випробувань на відповідність вимогам за показником корозійної дії вогнезахищеної деревини (файл протокол та додаток корозія.pdf);
протокол випробувань з визначення температури самозаймання згідно з п. 7.10 ДСТУ 8829:2019 зразків деревини, оброблених вогнебіозахисною сумішшю «Пожзабезпечення Л-2» виробництва ПП «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» (м. Чернівці)
№ 107/1-2021 від 27.05.2021 р. (файл протокол температура самозаймання Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол контрольних випробувань засобу вогнезахисного покриву сумішей просочувальних для поверхневої вогнебіозахисної обробки деревини «Пожзабезпечення Л-2» № 14-2/20 від 10.08.2020 р., який підтверджує проведення випробувань з визначення терміну експлуатації вогнебіозахисного засобу (файл протокол термін експлуатації Пожзабезпечення Л-2.pdf);
протокол випробувань № УПС 21/787-8-24 від 22.10.2024 р., який підтверджує проведення випробувань з визначення токсичності продуктів горіння (файл протокол токсичність Пожзабезпечення Л-2.pdf);
порівняльну таблицю (Вих № 04.11-10 від 04.11.2025 р.) (файл порівняльна таблиця.pdf).
Відповідно до частини 1 статті 23 Закону № 922-VIII технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Абзацом другим частини 3 статті 23 Закону № 922-VIII передбачено, у разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент".
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону № 922-VIII технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Згідно з визначенням, наведеним у Академічному тлумачному словнику (Словник української мови: в 11 томах. – Том 2, 1971. – Стор. 455), еквівалент – це щось рівноцінне, рівнозначне, рівносильне; те, що повністю відповідає чому-небуть, може його замінювати або виражати (книжн.); товар, який виражає вартість інших товарів і на який вони обмінюються (ек.).
Згідно з визначенням, наведеним у Академічному тлумачному словнику (Словник української мови: в 11 томах. – Том 1, 1970. – Стор. 42), аналог – це те, у чому виявляться схожість, подібність до іншого предмета або явища.
Еквівалент – це більш суворе поняття, що потребує повної відповідності. Аналог – це ширше поняття, що включає схожі предмети чи явища.
В Додатку 4 до тендерної документації Замовник застосовує поняття «еквівалент» і «аналог» як взаємозамінні (наприклад, у реченні «…за наявності запропонованих еквівалентів матеріалів/лу, виробів/бу учасник має право відобразити в технічні специфікації найменування запропонованих аналогів»).
При цьому, зазначення в Додатку 4 до тендерної документації поняття «еквівалент» переважає у своїй більшості. Відповідно, вимоги тендерної документації є абсолютно правомірними, оскільки містять норми статті 23 Закону № 922-VIII (наприклад: відповідно до підпункту 1 пункту 2 Додатку 4 до тендерної документації «…не забороняється пропонувати відповідні еквіваленти. Тобто слід читати поряд з таким посиланням вираз *або еквівалент*»; відповідно до підпункту 2 пункту 2 Додатку 4 до тендерної документації «…Якщо учасником пропонується еквівалент матеріалу, виробу він повинен додатково надати у складі своєї тендерної пропозиції порівняльну таблицю технічних характеристик матеріалу/виробу, зазначеного у пункті 1 Додатку 4 тендерної документації, який пропонується учасником, як еквівалент, а також документацію, що містить технічні характеристики необхідні замовнику для вирішення питання, чи є запропонований матеріал еквівалентом») та не суперечать вимогам частини 4 статті 23 Закону № 922-VIII.
Слід також зазначити, що створенням умов для відміни Процедури закупівлі та прийняття рішення про її відміну грубо порушили право Скаржника бути потенційним переможцем з найбільш економічно вигідною тендерною пропозицією, чим, в свою чергу, грубо порушено положення частини 1 статті 5 Закону № 922-VIII, оскільки зазначені Замовником, як він вважає, порушення законодавства в сфері публічних закупівель, які неможливо усунути, ніяким чином не впливають на зміст тендерних пропозицій учасників Процедури закупівлі, у том числі Скаржника.
Так, оскаржуване рішення порушує права та законні інтереси Скаржника наступним чином. Скаржник є учасником даної Процедури закупівлі відповідно до Закону № 922-VIII та Особливостей.
Скаржник є суб’єктом господарювання та зацікавлений у провадженні господарської діяльності шляхом укладення договорів, у тому числі договорів про публічні закупівлі, щодо надання послуг/виконання робіт із метою задоволення потреб замовників, у тому числі у розумінні до Закону № 922-VIII, та отримання відповідного прибутку.
Скаржник здійснив витрати на підготовку тендерної пропозиції і підготовку даної Скарги, та може зазнати збитків (наприклад, не одержання доходу, упущення вигоди, тощо) внаслідок порушення Замовником вимог Закону № 922-VIII та Особливостей.
Результат дій Замовника – це безвідповідальне та халатне ставлення до проведення Процедури закупівлі та свідоме порушення вимог чинного законодавства, у тому числі у сфері публічних закупівель.
Отже, у Замовника відсутні підстави щодо відміни Процедури закупівлі з причин, визначених у Протоколі № 142.
Враховуючи викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення щодо відміни відкритих торгів суперечать принципам, визначеним статтею 5 Закону № 922-VIII.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Дії Замовника щодо відміни даної Процедури закупівлі свідчать виключно про зловживання Замовником своїх повноважень та намагання уникнути завершення абсолютно законної процедури закупівлі. Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
×
-
Назва доказу:
Скарга, що стосується прийнятого Замовником рішення щодо відміни відкритих торгів
-
Повʼязаний документ:
1. Скарга, що стосується прийнятого Замовником рішення щодо відміни відкритих торгів.pdf.asice.zip
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати інші рішення
×
-
Зобов’язати Шполянську міську раду об’єднаної територіальної громади (код ЄДРПОУ: 04061576) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі – «Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області» (код за Єдиним закупівельним словником ДК 021:2015 – 77220000-8 - Послуги з просочування деревини), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-28-004035-a.
Запити Органу оскарження
Номер:
68b5a2397bd442fd907e4cff0bf4b3c5
Тема запиту:
Пояснення на скаргу UA-2025-10-28-004035-a.c1
Текст запиту:
Пояснення щодо скарги UA-2025-10-28-004035-a.c1
поданої ПРИВАТНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ " ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л ”
По суті скарги повідомляємо наступне,
Скаржником в скарзі № UA-2025-10-28-004035-a від 28.10.2025 (далі - Скарга), зазначається що рішення Замовника – Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади (далі - Замовник) затверджене протоколом уповноваженої особи від 07.11.2025 №142 про відміну процедури закупівлі № UA-2025-10-28-004035-a від 28.10.2025 «Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області», є неправомірним та повинно бути скасованим, через незаконність прийнятого уповноваженою особою замовника рішення.
Вважаємо, що доводи Скаржника викладені у скарзі є необґрунтованими, а скарга не підлягає задоволенню керуючись наступним:
Частиною 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами) зокрема передбачено - « 4. Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Під час формування положень тендерної документації помилково до технічної специфікації Додатку №4 ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ тендерної документації до закупівлі №UA-2025-10-28-004035-a було додано інформацію про можливість пропонувати учасниками аналоги вогнезахисного матеріалу «Вогнезахисний склад «РЕТАРДАНТ»», а не її еквівалент, як того вимагає ч. 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами):
«Додаток 4
до тендерної документації
ТЕХНІЧІ ВИМОГИ
1. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, технічна специфікація:
Надання послуг з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області
Обсяг надання послуг
№
Ч.ч.
Найменування послуг і витрат
Одиниця
виміру Кількість
1 2 3 4
1 Очищення від бруду дерев’яних конструкцій. Нанесення покриття з вогнезахисного матеріалу на поверхні
дерев'яних конструкцій м2 4267,36
Будівельні матеріали, вироби і комплекти
№
з/п.
Найменування Одиниця
виміру Кількість
1 2 3 4
1 Вогнезахисний склад «РЕТАРДАНТ» кг 1333,5665
Кількість наданих послуг - 1 послуга.
Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення виконуються у відповідності до:
- затвердженої проектної документації;
- Закону України «Про охорону праці»;
-ГОСТу 16363-98 «Засоби вогнезахисні для деревини. Методи визначення вогнезахисних властивостей» (учасник може запропонувати аналог вогнезахисного матеріалу, який має відповідати даному ГОСТу);
-загальна площа горищного приміщення, що підлягає обробці – 4267,36 кв.м.».
Статтею 16414 «Порушення законодавства про закупівлі» Кодексу України про адміністративні правопорушення, передбачено відповідальність у випадку коли - тендерна документація складена не у відповідності із вимогами закону.
Оскільки технічна специфікація Додаток 4 до тендерної документації на закупівлю № UA-2025-10-28-004035-a від 28.10.2025 «Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області» складена не у відповідності до ч. 4 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), враховуючи неможливість усунення порушень (через закінчення строку на внесення змін до умов тендерної документації), що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, недопущення негативних наслідків від перевірок ДАСУ (зокрема зобов’язань щодо розірвання договору) керуючись п.п 2 п. 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами) замовником було прийнято правомірне рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2025-10-28-004035-a від 28.10.2025 «Послуги з вогнезахисного оброблення дерев’яних конструкцій горищного приміщення Шполянського ліцею №3 Шполянської міської ради об’єднаної територіальної громади Черкаської області за адресою: вул. Соборна, 44 м. Шпола Звенигородського району Черкаської області».
Враховуючи зазначене, просимо в межах Закону та вашої компетенції прийняти відповідні рішення:
- Залишити скаргу без розгляду, чи/або відмовити в задоволенні скарги поданої Приватне підприємство «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» згідно оголошення UA-2025-10-28-004035-a.
- Надати можливість продовжити відміну процедури закупівлі UA-2025-10-28-004035-a у відповідності до норм діючого законодавства України.
Дата опублікування:
20.11.2025 16:46