-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з молекулярних досліджень
Завершена
3 821 100.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
28.10.2025 10:49 - 02.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на рішення Замовника щодо визначення Переможця
Номер:
8132f29012be4ebe9a0b7943b822efb4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-28-003562-a.b1
Назва:
Скарга на рішення Замовника щодо визначення Переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- рішення від 02.04.2024 № 5899.pdf 17.11.2025 17:25
- рішення від 15.10.2024 № 16890.pdf 17.11.2025 17:25
- Скарга-1.pdf 17.11.2025 17:25
- Скарга-1.pdf.asice.zip 17.11.2025 17:25
- sign.p7s 17.11.2025 17:26
- рішення від 19.11.2025 №17202.pdf 19.11.2025 15:53
- інформація про резолютивну частину рішення від 26.11.2025 №17583.pdf 27.11.2025 13:47
- рішення від 26.11.2025 №17583.pdf 28.11.2025 17:53
- 28. Сертифікат СІ ЕС ДІ ЛАБ_1 Васильківська ДСТУ 072025.pdf 21.11.2025 12:51
- Пояснення на АМКУ молекулярні дослідження на рішення АМКУ №17202-р-пк-пз.docx 21.11.2025 12:51
- Декларація про відповідність термосумки.pdf 21.11.2025 12:51
- 28. Сертифікат СІ ЕС ДІ ЛАБ_1 Васильківська ДСТУ 072025 (1).pdf 21.11.2025 12:51
- Пояснення на АМКУ 3562-а.pdf 21.11.2025 12:51
- Скарга 007201-а1.pdf 21.11.2025 12:51
- ISO 9001 2015 Система управління якістю.jpg 21.11.2025 12:51
- ТД-Послуги з Молекулярних досліджень 2026р..docx 21.11.2025 12:51
- Протокол випробувань термосумки.pdf 21.11.2025 12:51
- 17. Гарантійний лист забезпечення логістики.pdf 21.11.2025 12:51
- Протокол № 396 Про виконання рішення АМКУ.pdf 01.12.2025 11:22
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.11.2025 18:19
Дата розгляду скарги:
26.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.11.2025 15:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
28.11.2025 17:53
Дата виконання рішення Замовником:
01.12.2025 11:22
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія) №17583-р/пк-пз від 26.11.2025, зобов’язано Комунальне некомерційне підприємство Сумської обласної ради "Сумський обласний клінічний онкологічний центр" скасувати Рішення.
Замовником прийнято рішення виконати рішення АМКУ шляхом скасування Рішення від 12.11.2025р № 388.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0aa130786ed54750adf1b46f7071466b
Заголовок пункту скарги:
Скарга на рішення Замовника щодо визначення Переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до пункту 10 розділу «Загальні вимоги до Учасників» Додатку 2 та пункту 17 Додатку 4 до Тендерної документації учасник гарантує забезпечення логістики за власний рахунок від Замовника до лабораторії Виконавця із дотриманням умов транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму. На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист (в довільний формі) та копії документів, які підтверджують якість термоконтейнерів, холодових елементів та датчиків холоду.
У складі своєї пропозиції Переможець надав Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 13.02.2019 № 602-123-20-3/2844 (далі – Висновок), який дійсний п’ять років. Відштовхуючись від дати формування Висновку термін його дії закінчився 13.02.2024.
Переможець подав свою пропозиції 04.11.2025. Тобто у складі своєї пропозиції Переможець надав нечинний Висновок. Тобто у складі тендерної пропозиції Переможця відсутня копія (саме чинного) документу, який підтверджує якість холодових елементів.
Тим самим тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з наведеної підстави.
Схожа позиція (що стосується невідповідності у випадку, коли документ є нечинним на момент подання пропозиції) викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 15.10.2024 № 16890-р/пк-пз.
У складі своєї пропозиції Переможець надав Висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 13.02.2019 № 602-123-20-3/2844 (далі – Висновок), який дійсний п’ять років. Відштовхуючись від дати формування Висновку термін його дії закінчився 13.02.2024.
Переможець подав свою пропозиції 04.11.2025. Тобто у складі своєї пропозиції Переможець надав нечинний Висновок. Тобто у складі тендерної пропозиції Переможця відсутня копія (саме чинного) документу, який підтверджує якість холодових елементів.
Тим самим тендерна пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Згідно з абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Таким чином тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з наведеної підстави.
Схожа позиція (що стосується невідповідності у випадку, коли документ є нечинним на момент подання пропозиції) викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 15.10.2024 № 16890-р/пк-пз.
×
-
Назва доказу:
рішення від 15.10.2024 № 16890
-
Повʼязаний документ:
рішення від 15.10.2024 № 16890.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Оскільки Переможця безпідставно визначено переможцем Процедури закупівлі, Рішення Переможця порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Враховуючи викладене Рішення Переможця підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що пов’язані з його участю в Процедурі закупівлі, які відповідно є додатками до цієї скарги: - рішення Комісії від 15.10.2024 № 16890-р/пк-пз; - рішення Комісії від 02.04.2024 № 5899-р/пк-пз. Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація. Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей - ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення Переможця неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення Переможця.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2e1cdcf6b87b4075855cea6944150f5c
Заголовок пункту скарги:
Скарга на рішення Замовника щодо визначення Переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до пункту 2 розділу «Загальні вимоги до Учасників» Додатку 2 та пункту 9 Додатку 4 до Тендерної документації учасник повинен надати Сертифікат відповідності ISO 9001:2015.
У складі своєї пропозиції Переможець надав сертифікат від 10.06.2025 за реєстраційним номером ТМS10024076/2, яким підтверджено, що вимоги ДСТУ ISO 9001:2015 виконані.
Водночас у складі тендерної пропозиції Переможця відсутній саме Сертифікат відповідності саме ISO 9001:2015. Тобто наявна невідповідність, а саме відсутній документ, подання якого передбачалося тендерною документацією.
За пунктом 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Частиною 9 статті 26 Закону 922 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Замовник щодо такої невідповідності не розмістив в системі повідомлення з вимогою про її усунення. Тим самим Замовником не розглянув пропозицію Переможця з урахуванням виправлення або невиправлення ним невідповідностей.
Таким чином не розмістивши в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення згаданої невідповідності і не надавши Переможцю можливості виправити таку невідповідність, Замовником порушено приписи пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 02.04.2024 № 5899-р/пк-пз.
У складі своєї пропозиції Переможець надав сертифікат від 10.06.2025 за реєстраційним номером ТМS10024076/2, яким підтверджено, що вимоги ДСТУ ISO 9001:2015 виконані.
Водночас у складі тендерної пропозиції Переможця відсутній саме Сертифікат відповідності саме ISO 9001:2015. Тобто наявна невідповідність, а саме відсутній документ, подання якого передбачалося тендерною документацією.
За пунктом 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Частиною 9 статті 26 Закону 922 учасник процедури закупівлі виправляє невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених або нових документів в електронній системі закупівель протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або невиправлення учасниками виявлених невідповідностей.
Замовник щодо такої невідповідності не розмістив в системі повідомлення з вимогою про її усунення. Тим самим Замовником не розглянув пропозицію Переможця з урахуванням виправлення або невиправлення ним невідповідностей.
Таким чином не розмістивши в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення згаданої невідповідності і не надавши Переможцю можливості виправити таку невідповідність, Замовником порушено приписи пункту 43 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону 922.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 02.04.2024 № 5899-р/пк-пз.
×
-
Назва доказу:
рішення від 02.04.2024 № 5899
-
Повʼязаний документ:
рішення від 02.04.2024 № 5899.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням. Оскільки Переможця безпідставно визначено переможцем Процедури закупівлі, Рішення Переможця порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі. Враховуючи викладене Рішення Переможця підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження. Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що пов’язані з його участю в Процедурі закупівлі, які відповідно є додатками до цієї скарги: - рішення Комісії від 15.10.2024 № 16890-р/пк-пз; - рішення Комісії від 02.04.2024 № 5899-р/пк-пз. Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація. Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей - ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати Рішення Переможця неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати Рішення Переможця.
Запити Органу оскарження
Номер:
17d93258547f4800af5d378a08283419
Тема запиту:
Пояснення на скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «МЛ ДІЛА» від 17.11.2025р.
Текст запиту:
Пояснення
на скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «МЛ ДІЛА» від 17.11.2025р.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) № 17202-р/пк-пз від 19.11.2025р. прийнято до розгляду скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «МЛ ДІЛА» (код 25587390) (далі — Скаржник) Вих. №3.1/2071 від 17.11.2025р., зареєстровану в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) за № UA-2025-10-28-003562-a.b1 від 17.11.2025р. (далі — Скарга).
Згідно з пунктом 2 згаданого рішення Замовнику потрібно протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в pdf-форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на вебпорталі Уповноваженого органу.
На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги, оголошеної Замовником процедури закупівлі від 28.10.2025р. за предметом закупівлі: Послуги з молекулярних досліджень за ДК021:2015:85140000-2- «Послуги у сфері охорони здоров’я різні», з очікуваною вартістю закупівлі 3 821 100 грн з ПДВ. (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-28-003562-a).
У Скарзі Скаржник просить зобов’язати Замовника скасувати рішення про визнання переможця процедури закупівлі ТОВ "СІ ЕС ДІ ЛАБ", затверджене Протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 12 листопада 2025 року №388.
Замовник не погоджується з вимогами викладеними у Скарзі, вважає їх необґрунтованими та безпідставними. Відповідно, Замовник заперечує проти вимог Скарги з огляду на таке.
Щодо поданої скарги Замовник надає наступне пояснення.
1. Пункт 10 розділу «Загальні вимоги до Учасників» Додатку 2 до тендерної документації, та пункт 17 Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції до тендерної документації» містить такі вимоги:
- «Учасник гарантує забезпечення логістики за власний рахунок від Замовника до лабораторії Виконавця із дотриманням умов транспортування біологічного матеріалу, в тому числі підтримання холодового режиму. На підтвердження Учасник повинен надати гарантійний лист (в довільний формі) та копії документів, які підтверджують якість термоконтейнерів, холодових елементів та датчиків холоду».
При цьому жодних інших вимог по даному розділу тендерна документація не містила, якщо тендерною документацією не визначено обов’язкової форми/назви документа, учасник має право подати будь-який документ, який за своїм змістом підтверджує виконання вимоги. У тендерній документації Замовника вимога сформульована загально, і Учасник має право подати будь-який документ, який підтверджує якість продукції та виконання вимог тендерної документації.
На дану вимогу Учасник ТОВ "СІ ЕС ДІ ЛАБ" (надалі – Переможець) надав:
- Гарантійний лист про забезпечення логістики (файл під назвою «17. Гарантійний лист забезпечення логістики. pdf»);
- Декларацію про відповідність (з додатком 1 до декларації) № 37783808-ТС-2024 від 17.06.2024р., з терміном дії до 17.06.2029р.;
- Протокол випробувань термосумки Glewdor 5.020
- Сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015, IDT), зареєстрований у реєстрі ООВ за № SES-2023-1009-1, чинний до 08.10.2026, виданий органом з оцінки відповідності «СЕС» ТОВ «Алсерт» на ТОВ «Глюдор» (файл під назвою « ISO 9001 2015 Система управління якістю.jpg»), яким виробник офіційно сертифікований на виготовлення наступної продукції, що прямо охоплює предмет вимоги тендерної документації щодо якості термоконтейнерів та холодових елементів, а саме: протиударних термоконтейнерів, термосумок; одноразових термобоксів; аптечних термобоксів; акумуляторів холоду; боксів та пакетів для утилізації медичних відходів категорії B (коди ДКПП: 22.29, 25.92, 32.99 за ДК016-2010). Таким чином, сертифікат ISO 9001:2015, наданий виробником, охоплює всі види продукції, які є необхідними для забезпечення логістики з дотриманням холодового режиму, включно з термоконтейнерами, холодовими елементами та супутніми виробами медичного призначення. Це підтверджує належну якість та відповідність продукції вимогам чинних на території України стандартів, а отже — повністю відповідає пункту 10 Додатку 2 та пункту 17 Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції до тендерної документації».
Стосовно поданого висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи який був наданий на Акумулятори холоду Medical Icepack GLEWDOR № 602-123-20-3/2844 від 13.02.2019р. з терміном дії на п’ять років.
По-перше, згідно пункту 7 Розділу 1. Загальні положення тендерної документації: «1.Замовник не зобов’язаний розглядати документи, які не передбачені вимогами тендерної документації та додатками до неї та які учасник додатково надає на власний розсуд, у тому числі якщо такі документи надані іноземною мовою без перекладу. 2. У випадку надання учасником на підтвердження однієї вимоги кількох документів, викладених різними мовами, та за умови, що хоча б один з наданих документів відповідає встановленій вимозі, в тому числі щодо мови, замовник не розглядає інший(і) документ(и), що учасник надав додатково на підтвердження цієї вимоги, навіть якщо інший документ наданий іноземною мовою без перекладу».
По-друге, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18.03.2022 року №314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» та Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» автоматично продовжено строк дії чинних документів дозвільного характеру.
Зокрема, продовжена дія таких документів:
- Ліцензій, дозволів та інших документів дозвільного характеру, строк дії яких закінчився у період дії воєнного стану;
- Документів, що стосуються експлуатації машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки та виконання робіт підвищеної небезпеки;
Такі документи вважаються чинними на весь період дії воєнного стану та протягом одного місяця після його припинення або скасування. Це дозволяє суб’єктам господарювання продовжувати свою діяльність без додаткових процедур поновлення дозволів під час війни.
Отже, дія продовжена для всіх дозволів, ліцензій та інших дозвільних документів, термін дії яких сплив у період воєнного стану.
Висновок санітарно-епідеміологічної служби (СЕС) є документом дозвільного характеру, що підтверджує відповідність об’єктів, продукції чи документів вимогам санітарних норм і правил, затверджених законодавством України. Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України №314 від 18.03.2022 та Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», дія документів дозвільного характеру, зокрема таких як висновок СЕС, термін дії яких закінчився у період дії воєнного стану (наприклад, у 2024 році), подовжена автоматично на весь період воєнного стану і протягом одного місяця після його закінчення. Тобто, якщо висновок СЕС мав термін дії, що закінчився у 2024 році, він вважається чинним на період дії воєнного стану і до неможливості його автоматичного подовження згідно з цим законом. Таким чином, висновок СЕС підпадає під норму про автоматичне подовження дії, якщо його термін закінчився у цей період.
Законом України «Про систему громадського здоров’я» №2573-IX, який вступив в дію 01.10.2023р., також не встановлено, що документи санітарно-епідеміологічної експертизи повинні бути чинними протягом усього часу їх обігу у цивільному чи господарському обороті. Закон регулює видачу та проведення експертизи, а не питання використання цих документів у сфері публічних закупівель.
А отже, твердження Скаржника про те, що «Переможець надав нечинний Висновок, у складі тендерної пропозиції відсутня копія (саме чинного) документа, який підтверджує якість холодових елементів», не відповідає вимогам тендерної документації, оскільки така вимога щодо “чинності” чи “строку дії” документа тендерною документацією не було встановлено. У пунктах 10 Додатку 2 до тендерної документації та 17 Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції до тендерної документації» тендерної документації не міститься жодного положення, яке б обмежувало учасника у виборі виду документа, форми/назви документа, органу, що його видав, або строку його чинності. Тендерна документація не містить жодної вимоги про те, що документ має бути чинним, має бути виданим державним органом, має бути Висновком СЕС, або має відповідати будь-яким іншим додатковим критеріям, окрім одного — підтверджувати якість термоконтейнерів, холодових елементів та датчиків холоду.
Відтак твердження Скаржника ґрунтується не на умовах тендерної документації, а на власному суб’єктивному уявленні про те, який документ “повинен” бути, оскільки тендерна документація не вимагає документи певної форми/назви, виду чи строку чинності, то документ, який він називає «нечинним», не може бути розцінений як порушення чи відсутність документа, який вимагався тендерною документацією, оскільки у вимогах не було встановлено такий критерій, як чинність. Таке тлумачення є хибним, та немає жодної юридичної сили і суперечить статтям 5, 16 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», які прямо зобов’язують Замовника оцінювати тендерну пропозицію виключно в межах вимог які встановлені в тендерній документації, не застосовуючи додаткових, не передбачених документацією критеріїв.
2. Пункт 2 розділу «Загальні вимоги до Учасників» Додатку 2 до тендерної документації, та пункт 9 Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації містить такі вимоги:
- Учасник повинен надати Сертифікат відповідності ISO 9001:2015.
На дану вимогу Переможцем були надані такі документи:
- Сертифікат № TMS10024076/1 (файл «36. Сертифікат СІ ЕС ДІ ЛАБ_1 Васильківська ДСТУ 072025.pdf»);
- Сертифікат № TMS10024076/2 (файл «35. Сертифікат СІ ЕС ДІ ЛАБ_2 Жмеринська 072025.pdf»).
Умовами тендерної документації вимагалось надання Сертифікату відповідності ISO 9001:2015. Тобто умовами тендерної документації взагалі не конкретизувалось який саме сертифікат ISO 9001:2015 потрібно надати у складі тендерної пропозиції. Умовами тендерної документації зазначалось, що потрібно надати сертифікат за стандартом ISO 9001:2015. Тобто Учасник міг надати будь який дійсний сертифікат стандартом ISO 9001:2015. На виконання вказаних вимог Переможцем у складі тендерної пропозиції надано копії сертифікатів ДСТУ ISO 9001:2015 (файл «36. Сертифікат СІ ЕС ДІ ЛАБ_1 Васильківська ДСТУ 072025.pdf» та «файл «35. Сертифікат СІ ЕС ДІ ЛАБ_2 Жмеринська 072025.pdf»), що видані ООВ ТОВ «ТЕХНІЧНІ ТА УПРАВЛІНСЬКІ ПОСЛУГИ» акредитований Національним агентством з акредитації України відповідно до ДСТУ EN ISO/IEC 17021-1:2017 та ISO 22003-1:2022, атестат акредитації №80081 чинний до 08.09.2025 року. Згідно вказаних сертифікатів яких Орган з сертифікації ТОВ «ТЕХНІЧНІ ТА УПРАВЛІНСЬКІ ПОСЛУГИ» засвідчує що TOB «СІ ЕС ДІ ЛАБ» впровадило та використовує систему управління якістю та підтверджує, що вимоги ДСТУ ISO 9001:2015 виконані.
Вказані сертифікати чинні з 10.06.2024 р. до 09.06.2027 року.
Згідно статті 11 Закону України «Про стандартизацію» функції національного органу стандартизації виконує державне підприємство, що не підлягає приватизації, утворене центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері стандартизації. Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 26.11.2014 № 1163-р (далі – розпорядження) визначено, що функції національного органу стандартизації виконує державне підприємство “Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості” (ДП “УкрНДНЦ”). Враховуючи вищезазначене наказом ДП “УкрНДНЦ” від 31.12.2015 № 221 Про внесення змін до наказу № 203 від 21.12.2015 року затверджено стандарт ДСТУ ISO 9001:2015.
Відповідно до офіційного видання ДСТУ ISO 9001:2015 ДП УкрНДНЦ, а саме пункту 3 передмови вказано, що вказаний національний стандарт відповідає ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements (Системи управління якістю. Вимоги). Крім того у вступі до вказаного стандарту вказано, що цей стандарт є переклад ISO 9001:2015 Quality management systems – Requirements (Системи управління якістю. Вимоги). Тобто ДСТУ ISO 9001:2015 виданий за стандартом ISO 9001:2015 органу офіційним органом зі стандартизації.
Стандарт ISO 9001:2015 є організаційним стандартом, що підтверджує функціонування системи управління якістю підприємства в цілому. Тендерна документація не містить вимоги деталізувати у сертифікаті конкретні види лабораторних послуг, перелік досліджень або прив’язувати його до певного місця надання послуг. Таким чином, наданий документ повністю відповідає вимогам які були встановлені Замовником у пункті 2 розділу «Загальні вимоги до Учасників» Додатку 2 до тендерної документації, та пункті 9 Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції», до тендерної документації і належним чином підтверджує відповідність Переможця стандарту ISO 9001:2015.
Також, ISO 9001:2015 — це міжнародний стандарт, розроблений Міжнародною організацією зі стандартизації (International Organization for Standardization, ISO). Він є оригіналом.
ДСТУ ISO 9001:2015 — це національний стандарт України.
ДСТУ = Державний стандарт України.
ISO = Пряме посилання на оригінальний міжнародний стандарт.
9001:2015 = Номер та років версії оригінального стандарту.
Сама назва "ДСТУ ISO 9001:2015" буквально означає: "Державний стандарт України, який є ідентичним прийняттям міжнародного стандарту ISO 9001:2015". Україна, як і більшість країн світу, не просто перекладає міжнародні стандарти, а проводить процедуру ідентичного прийняття. Це означає:
1. Технічний зміст залишається незмінним. Жодних вимог, положень або рекомендацій не видаляється, не додається і не змінюється.
2. Переклад офіційно затверджується. Текст стандарту перекладається українською мовою з оригінального англомовного видання. Цей переклад проходить експертизу та офіційно затверджується національним органом з стандартизації (ДП "УкрНДНЦ").
3. Додається національна обкладинка та передмова. Єдина відмінність у фізичному чи електронному виданні — це титульна сторінка з позначкою "ДСТУ" та іншою національною інформацією (позначення, дата введення тощо). Іноді додається невелика інформаційна передмова, яка не впливає на технічний зміст.
Як висновок: ДСТУ ISO 9001:2015 — це офіційно затверджена україномовна версія ISO 9001:2015. Організація, яка будує свою систему менеджменту якості згідно з ДСТУ ISO 9001:2015, автоматично відповідає вимогам ISO 9001:2015, і навпаки.
Орган з сертифікації в Україні проводить аудит і видає сертифікат саме на відповідність "ДСТУ ISO 9001:2015". Цей сертифікат є дійсним і визнаним для партнерів по всьому світу, оскільки вони знають, що це ідентичний прийняття міжнародного стандарту.
ISO 9001:2015 та ДСТУ ISO 9001:2015 — це один і той же стандарт. ДСТУ ISO 9001:2015 є офіційною, легалізованою українською версією міжнародного стандарту ISO 9001:2015, прийнятою в Україні для забезпечення єдності вимог, спрощення міжнародної торгівлі та визнання сертифікатів. Всі вимоги до системи менеджменту якості, структура, поняття та принципи в них абсолютно ідентичні.
Щодо посилання Скаржника на рішення АМКУ
Наведені Скаржником рішення Комісії Антимонопольного комітету України № 5899-р/пк-пз від 02.04.2024 та № 16890-р/пк-пз від 15.10.2024 не можуть бути застосовані до даної поданої Скарги, оскільки стосуються інших фактичних обставин та іншого правового регулювання.
Так, рішення № 5899-р/пк-пз ухвалене за результатами розгляду скарги у процедурі закупівлі послуг з управління медичними відходами, де вимоги які були встановлені в тендерній документації з конкретно визначеними документами, а саме:
- ліцензію на управління небезпечними відходами, ліцензію на перевезення небезпечних відходів, а також копії діючих на момент подання пропозиції сертифікатів ISO 9001:2015 та ISO 14001:2015 у чітко визначеній формі (окремі сертифікати на систему управління якістю та систему екологічного управління). У цьому рішенні Комісія аналізувала, зокрема, питання:
– відсутності обов’язкового документа, прямо передбаченого тендерною документацією (ліцензії/довідки з конкретним змістом);
– ненадання копій саме тих сертифікатів ISO, які були детально визначені в технічній специфікації (окремо ISO 9001-2015 та ISO 14001:2015 IDT), що було кваліфіковано як невідповідність та підставу для застосування механізму 24 годин відповідно до пункту 43 Особливостей;
– обов’язку замовника надати учаснику можливість усунути такі невідповідності в межах 24 годин згідно з частиною дев’ятою статті 26 Закону та пунктом 43 Особливостей.
Тобто у рішенні № 5899-р/пк-пз Комісія виходила з того, що тендерна документація містила чітко визначений перелік конкретних документів, а також вимогу про їх чинність на момент подання пропозиції, і саме в цьому контексті аналізувала дії замовника щодо застосування пункту 43 Особливостей.
Питання можливості прийняття «нечинного» документа у випадку, коли тендерна документація взагалі не містить вимог ані до форми/назви, ані до строку його дії, у згаданому рішенні не розглядалося.
Аналогічно, рішення № 16890-р/пк-пз від 15.10.2024 (на яке також посилається Скаржник) стосується іншої процедури закупівлі та іншої конфігурації вимог тендерної документації: у ньому Комісія оцінює дії замовника в умовах, коли документація детально визначає вид документа, його зміст, строк чинності та пов’язує наявність саме такого документа з допуском/відхиленням тендерної пропозиції.
Натомість по оскаржуваній процедурі Закупівлі тендерна документація не містить жодної вимоги щодо:
– обов’язковості подання саме Висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи як єдиної форми підтвердження якості холодових елементів;
– строку чинності такого документа на дату подання пропозиції або на період надання послуг; – конкретного органу, який повинен його видати.
Пунктом 10 розділу «Загальні вимоги до Учасників» Додатку 2 до тендерної документації та пунктом 17 Додатку 4 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації, вимоги сформульовані загально і передбачають право учасника подати будь-які документи, які підтверджують якість термоконтейнерів, холодових елементів та датчиків холоду, а не виключно чинний Висновок СЕС.
Таким чином, рішення № 5899-р/пк-пз від 02.04.2024 та № 16890-р/пк-пз від 15.10.2024 на які посилається Скаржник, стосуються інших обставин, інших вимог тендерної документації та іншого предмета спору та не можуть бути використані як доказ за аналогічною процедурою закупівлі та не можуть бути застосовані до даної оскаржуваної Закупівлі, оскільки фактичні обставини та умови тендерної документації у наведених справах істотно відрізняються від вимог які встановлені в тендерній документації Замовника і не містять правових висновків щодо питань, які є предметом даного спору.
Крім того, слід зазначити, що тендерна пропозиція Переможця була визнана системою електронних закупівель як економічно вигідна за результатами оцінки за визначеним Замовником критерієм «ціна». Натомість Замовником вбачається навмисне переш
Дата опублікування:
21.11.2025 12:51