Номер:
f707a6015dbe41e7aaeaad9bdf1039cc
Тема запиту:
Замовник не погоджується з твердженням Скаржника з огляду на таке:
Текст запиту:
Відповідно до підпункту 4.2 пункту 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначеного у Додатку 1 до тендерної документації, учасники Закупівлі мали надати:
4.2) Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи або інший документ, що підтверджує відповідність тканини стандартам безпеки.
Тобто, Тендерна документація не містила виключний перелік документів, що подаються учасниками Процедури закупівлі на підтвердження відповідності тканини стандартам безпеки.
Згідно із розділом І ДСанПіН 3.3-182-2012 «Матеріали та вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні вимоги», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2012 № 1138:
1.1. Ці Державні санітарні норми та правила встановлюють медичні вимоги безпеки до матеріалів текстильних, шкіряних, хутрових та виробів з них (далі - продукція).
1.2. Виконання вимог цих Державних санітарних норм та правил обов’язкове для підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, діяльність яких стосується виробництва та обігу матеріалів текстильних, шкіряних, хутрових та виробів з них.
1.3. У цих Державних санітарних нормах та правилах терміни та визначення вживаються у такому значенні:
…безпека продукції - відсутність будь-якого ризику для життя, здоров’я людини при звичайних умовах використання, зберігання.
На підтвердження вищезазначеної вимоги учасник ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" (ЄДРПОУ: 3092617498) у складі тендерної пропозиції завантажив наступні документи:
- Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/550, виданий Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», у якому зазначено, що об’єкт експертизи (Текстильні матеріали та текстильні вироби) відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам: Міграція хімічних речовин у модельне водне середовище (ГДК, не більше, мг/дм3): диметилтерефталату – 1,5; етиленгліколю – 1,0 інтенсивність запаху до 2 балів, стійкість пофарбування, бали: до води – від 0 до 3,0; до прання – від 3,0 до 4,0; до кислотного поту 0 від 3,0 до 4,0; до сухого тертя – від 0 до 4,0; до мокрого тертя – від 2,0 до 3,0; величина pH не більше 5,0; продукція не чинить шкірно-подразнюючу та алергенну дію, не порушує динамічну рівновагу аутофлори шкіри людини, напруженість статичного електричного поля ГДК – 15 кВ/м відповідно до вимог ДСанПіН 3.3-182-2012 «Матеріали та вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні вимоги», що затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2012 № 1138, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 9 січня 2013 р. за № 86/22618. За результатами експертизи: Текстильні матеріали та текстильні вироби відповідають вимогам діючого санітарного законодавства України і за умови дотримання вимог цього висновку можуть бути використані в заявленій сфері застосування;
- Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/551, виданий Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», у якому зазначено, що об’єкт експертизи (Тканини з синтетичних комплексних ниток гардинно-тюлеві, портьєрні, декоративні, жакардові, меблеві, скатеркові) відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам: Міграція хімічних речовин у модельне водне середовище (ГДК, не більше, мг/дм3): диметилтерефталату – 1,5; етиленгліколю – 1,0 інтенсивність запаху до 2 балів, стійкість пофарбування, бали: до води – від 0 до 3,0; до прання – від 3,0 до 4,0; до кислотного поту 0 від 3,0 до 4,0; до сухого тертя – від 0 до 4,0; до мокрого тертя – від 2,0 до 3,0; величина pH не більше 5,0; продукція не чинить шкірно-подразнюючу та алергенну дію, не порушує динамічну рівновагу аутофлори шкіри людини, напруженість статичного електричного поля ГДК – 15 кВ/м відповідно до вимог ДСанПіН 3.3-182-2012 «Матеріали та вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні вимоги», що затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2012 № 1138, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 9 січня 2013 р. за № 86/22618. За результатами експертизи: Тканини з синтетичних комплексних ниток гардинно-тюлеві, портьєрні, декоративні, жакардові, меблеві, скатеркові відповідають вимогам діючого санітарного законодавства України і за умови дотримання вимог цього висновку можуть бути використані в заявленій сфері застосування;
- ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ Комплекти штор для оздоблення вікон, ДК 021:2015: 39515000-5 Штори, портьєри, кухонні штори та тканинні жалюзі від 03.11.2025, у якій зазначено, що «комплекти штор для оздоблення вікон, ДК 021:2015: 39515000-5 Штори, портьєри, кухонні штори та тканинні жалюзі відповідає всім якісним стандартам і критеріям вітчизняного та Європейського законодавства»;
- Гарантійний лист – згода від 03.11.2025 за № 01/11/03, у якому зазначено, що «Товар відповідає показникам безпечності та якості, які встановлено нормативно-правовими актами»;
- Лист щодо застосування заходів із захисту довкілля від 03.11.2025 за № 10/11/03, яким учасник ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" підтверджує, що товар, який є предметом закупівлі відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, що встановлені Замовником в тендерній документації, а також, що товар виготовлений з екологічно безпечних матеріалів та відповідає вимогам чинного законодавства із захисту довкілля.
Таким чином, учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" дотримано вимогу щодо надання Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи або іншого документа, що підтверджує відповідність тканини стандартам безпеки.
Разом з тим, відзначимо, що Скаржником не наводяться докази, які б спростовували чинність наведених вище документів тендерної пропозиції учасника ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" чи вказували б на недостовірність зазначених у цих документах підтверджень відповідності тканини стандартам безпеки.
Натомість, відповідно до статті 1 Закону України «Про інформацію», документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі.
Відповідно до пункту 3.5 ДСТУ 2732:2023. ДІЛОВОДСТВО. АРХІВНА СПРАВА. Терміни та визначення понять, документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її зберігання й передавання в часі та просторі.
У Замовника відсутні підстави вважати, що вищезазначені Висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/550 та №2023/04/551, видані Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», та ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ Комплекти штор для оздоблення вікон, ДК 021:2015: 39515000-5 Штори, портьєри, кухонні штори та тканинні жалюзі від 03.11.2025, листи, складені учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ", не є документами у розумінні наведених вище законодавчих визначень. При цьому аргументація Скаржника, що Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи ніби не є документом не віднаходить свого підтвердження, враховуючи наведені вище визначення поняття «документ» і повну відповідність цьому визначенню вищезазначених документів тендерної пропозиції учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ".
Крім того, у Тендерній документації Замовник не встановлював вимоги, що документи, які подаються в якості підтвердження відповідності тканини стандартам безпеки, на виконання підпункту 4.2 пункту 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначеного у Додатку 1 до тендерної документації, мали відповідати формі, передбаченій Законом України "Про систему громадського здоров'я" та/або іншими актами санітарного законодавства.
Також, Скаржником не наведено жодних доказів, що Висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/550 та №2023/04/551, видані Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», «не повинні розглядатись як офіційний документ».
До того ж, Тендерна документація не містила окремих вимог до змісту та оформлення документів, що подаються в якості підтвердження відповідності тканини стандартам безпеки, на виконання підпункту 4.2 пункту 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначеного у Додатку 1 до тендерної документації, щодо обов’язкового зазначення у цих документах даних про тип тканини та/або підтвердження типу тканини.
Разом з тим, Скаржник не наводить доказів, що завантажені учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" у складі тендерної пропозиції Висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/550 та №2023/04/551, що видані Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», не стосуються тканини, з якої виготовляються товари, запропоновані цим учасником.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" міститься, зокрема, ТАБЛИЦЯ відповідності технічних, якісних характеристик запропонованих товарів умовам тендерної документації та Специфікація від 03.11.2025 за №20.11-03, у яких наведені типи тканин та інші характеристики товарів, що пропонуються учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ", які відповідають вимогам Специфікації, встановленій у Додатку 2 до тендерної документації.
Пункт скарги, до якого відноситься пояснення:
967e6c66d69b455297b1594edd2ce93c
Дата опублікування:
19.11.2025 23:00
Автор:
Замовник
Номер:
4398810b9bc449ea8072951e005f5e26
Тема запиту:
Замовник не погоджується з твердженням Скаржника з огляду на таке:
Текст запиту:
Відповідно до підпункту 4.2 пункту 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначеного у Додатку 1 до тендерної документації, учасники Закупівлі мали надати:
4.2) Висновок санітарно-епідеміологічної експертизи або інший документ, що підтверджує відповідність тканини стандартам безпеки.
Тобто, Тендерна документація не містила виключний перелік документів, що подаються учасниками Процедури закупівлі на підтвердження відповідності тканини стандартам безпеки.
Згідно із розділом І ДСанПіН 3.3-182-2012 «Матеріали та вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні вимоги», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2012 № 1138:
1.1. Ці Державні санітарні норми та правила встановлюють медичні вимоги безпеки до матеріалів текстильних, шкіряних, хутрових та виробів з них (далі - продукція).
1.2. Виконання вимог цих Державних санітарних норм та правил обов’язкове для підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, діяльність яких стосується виробництва та обігу матеріалів текстильних, шкіряних, хутрових та виробів з них.
1.3. У цих Державних санітарних нормах та правилах терміни та визначення вживаються у такому значенні:
…безпека продукції - відсутність будь-якого ризику для життя, здоров’я людини при звичайних умовах використання, зберігання.
На підтвердження вищезазначеної вимоги учасник ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" (ЄДРПОУ: 3092617498) у складі тендерної пропозиції завантажив наступні документи:
- Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/550, виданий Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», у якому зазначено, що об’єкт експертизи (Текстильні матеріали та текстильні вироби) відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам: Міграція хімічних речовин у модельне водне середовище (ГДК, не більше, мг/дм3): диметилтерефталату – 1,5; етиленгліколю – 1,0 інтенсивність запаху до 2 балів, стійкість пофарбування, бали: до води – від 0 до 3,0; до прання – від 3,0 до 4,0; до кислотного поту 0 від 3,0 до 4,0; до сухого тертя – від 0 до 4,0; до мокрого тертя – від 2,0 до 3,0; величина pH не більше 5,0; продукція не чинить шкірно-подразнюючу та алергенну дію, не порушує динамічну рівновагу аутофлори шкіри людини, напруженість статичного електричного поля ГДК – 15 кВ/м відповідно до вимог ДСанПіН 3.3-182-2012 «Матеріали та вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні вимоги», що затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2012 № 1138, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 9 січня 2013 р. за № 86/22618. За результатами експертизи: Текстильні матеріали та текстильні вироби відповідають вимогам діючого санітарного законодавства України і за умови дотримання вимог цього висновку можуть бути використані в заявленій сфері застосування;
- Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/551, виданий Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», у якому зазначено, що об’єкт експертизи (Тканини з синтетичних комплексних ниток гардинно-тюлеві, портьєрні, декоративні, жакардові, меблеві, скатеркові) відповідає встановленим медичним критеріям безпеки/показникам: Міграція хімічних речовин у модельне водне середовище (ГДК, не більше, мг/дм3): диметилтерефталату – 1,5; етиленгліколю – 1,0 інтенсивність запаху до 2 балів, стійкість пофарбування, бали: до води – від 0 до 3,0; до прання – від 3,0 до 4,0; до кислотного поту 0 від 3,0 до 4,0; до сухого тертя – від 0 до 4,0; до мокрого тертя – від 2,0 до 3,0; величина pH не більше 5,0; продукція не чинить шкірно-подразнюючу та алергенну дію, не порушує динамічну рівновагу аутофлори шкіри людини, напруженість статичного електричного поля ГДК – 15 кВ/м відповідно до вимог ДСанПіН 3.3-182-2012 «Матеріали та вироби текстильні, шкіряні і хутрові. Основні гігієнічні вимоги», що затверджені наказом Міністерства охорони здоров’я України від 29.12.2012 № 1138, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 9 січня 2013 р. за № 86/22618. За результатами експертизи: Тканини з синтетичних комплексних ниток гардинно-тюлеві, портьєрні, декоративні, жакардові, меблеві, скатеркові відповідають вимогам діючого санітарного законодавства України і за умови дотримання вимог цього висновку можуть бути використані в заявленій сфері застосування;
- ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ Комплекти штор для оздоблення вікон, ДК 021:2015: 39515000-5 Штори, портьєри, кухонні штори та тканинні жалюзі від 03.11.2025, у якій зазначено, що «комплекти штор для оздоблення вікон, ДК 021:2015: 39515000-5 Штори, портьєри, кухонні штори та тканинні жалюзі відповідає всім якісним стандартам і критеріям вітчизняного та Європейського законодавства»;
- Гарантійний лист – згода від 03.11.2025 за № 01/11/03, у якому зазначено, що «Товар відповідає показникам безпечності та якості, які встановлено нормативно-правовими актами»;
- Лист щодо застосування заходів із захисту довкілля від 03.11.2025 за № 10/11/03, яким учасник ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" підтверджує, що товар, який є предметом закупівлі відповідає технічним, якісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, що встановлені Замовником в тендерній документації, а також, що товар виготовлений з екологічно безпечних матеріалів та відповідає вимогам чинного законодавства із захисту довкілля.
Таким чином, учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" дотримано вимогу щодо надання Висновку санітарно-епідеміологічної експертизи або іншого документа, що підтверджує відповідність тканини стандартам безпеки.
Разом з тим, відзначимо, що Скаржником не наводяться докази, які б спростовували чинність наведених вище документів тендерної пропозиції учасника ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" чи вказували б на недостовірність зазначених у цих документах підтверджень відповідності тканини стандартам безпеки.
Натомість, відповідно до статті 1 Закону України «Про інформацію», документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її збереження та передавання у часі та просторі.
Відповідно до пункту 3.5 ДСТУ 2732:2023. ДІЛОВОДСТВО. АРХІВНА СПРАВА. Терміни та визначення понять, документ - матеріальний носій, що містить інформацію, основними функціями якого є її зберігання й передавання в часі та просторі.
У Замовника відсутні підстави вважати, що вищезазначені Висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/550 та №2023/04/551, видані Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», та ДЕКЛАРАЦІЯ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ Комплекти штор для оздоблення вікон, ДК 021:2015: 39515000-5 Штори, портьєри, кухонні штори та тканинні жалюзі від 03.11.2025, листи, складені учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ", не є документами у розумінні наведених вище законодавчих визначень. При цьому аргументація Скаржника, що Висновок наукової санітарно-епідеміологічної експертизи ніби не є документом не віднаходить свого підтвердження, враховуючи наведені вище визначення поняття «документ» і повну відповідність цьому визначенню вищезазначених документів тендерної пропозиції учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ".
Крім того, у Тендерній документації Замовник не встановлював вимоги, що документи, які подаються в якості підтвердження відповідності тканини стандартам безпеки, на виконання підпункту 4.2 пункту 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначеного у Додатку 1 до тендерної документації, мали відповідати формі, передбаченій Законом України "Про систему громадського здоров'я" та/або іншими актами санітарного законодавства.
Також, Скаржником не наведено жодних доказів, що Висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/550 та №2023/04/551, видані Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», «не повинні розглядатись як офіційний документ».
До того ж, Тендерна документація не містила окремих вимог до змісту та оформлення документів, що подаються в якості підтвердження відповідності тканини стандартам безпеки, на виконання підпункту 4.2 пункту 4 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, визначеного у Додатку 1 до тендерної документації, щодо обов’язкового зазначення у цих документах даних про тип тканини та/або підтвердження типу тканини.
Разом з тим, Скаржник не наводить доказів, що завантажені учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" у складі тендерної пропозиції Висновки наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на відповідність санітарному законодавству від 27.12.2023 №2023/04/550 та №2023/04/551, що видані Державною установою «Інститут медицини праці імені Ю.І. Кундієва Національної академії медичних наук України», не стосуються тканини, з якої виготовляються товари, запропоновані цим учасником.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасника ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ" міститься, зокрема, ТАБЛИЦЯ відповідності технічних, якісних характеристик запропонованих товарів умовам тендерної документації та Специфікація від 03.11.2025 за №20.11-03, у яких наведені типи тканин та інші характеристики товарів, що пропонуються учасником ФОП "ТАМБУЛАТОВ ОЛЕКСАНДР ВОЛОДИМИРОВИЧ", які відповідають вимогам Специфікації, встановленій у Додатку 2 до тендерної документації.
Пункт скарги, до якого відноситься пояснення:
967e6c66d69b455297b1594edd2ce93c
Дата опублікування:
19.11.2025 22:39
Автор:
Замовник