-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шини до засобів механізації, сільськогосподарських машин тощо
Закупівля проводиться за процедурою «відкриті торги» згідно Постанови КМУ від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами).
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 7 днів назад
310 882.04
UAH без ПДВ
Період оскарження:
27.10.2025 10:08 - 03.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції Скаржника
Номер:
bcf638fc488249a3b255d3fc9d59ab42
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-27-001838-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення пропозиції Скаржника
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Державне підприємство «Адміністрація морських портів України», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «товар за кодом ДК 021:2015 за кодом ДК 021:2015: 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Шини до засобів механізації, сільськогосподарських машин тощо)», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-10-27-001838-a.
Пов'язані документи:
Учасник
- СКАРГА_АМКУ_UA_2025_10_27_001838_a_ДП_АМПУ_Вікінг_дисквал.pdf 18.11.2025 15:46
- СКАРГА_АМКУ_UA_2025_10_27_001838_a_ДП_АМПУ_Вікінг_дисквал.docx 18.11.2025 15:46
- ДОДАТОК_1_ДО_СКАРГИ_Протокол_розгляду_відхилення_УО.docx 18.11.2025 15:46
- ДОДАТОК 2 ДО СКАРГИ 15.ТЯКХ.pdf 18.11.2025 15:46
- ДОДАТОК 3 ДО СКАРГИ ЛИСТ.pdf 18.11.2025 15:46
- sign.p7s 18.11.2025 15:47
- Заперечення_UA_2025_10_27_001838_a_ДП_АМПУ_310_882_04_грн_без_ПДВ.pdf 26.11.2025 09:32
- Заперечення_UA_2025_10_27_001838_a_ДП_АМПУ_310_882_04_грн_без_ПДВ.docx 26.11.2025 09:32
- рішення від 20.11.2025 № 17268.pdf 20.11.2025 16:05
- Інформація про резолютивну частину рішення від 27.11.2025 № 17643.pdf 28.11.2025 13:33
- рішення від 27.11.2025 № 17643.pdf 01.12.2025 17:43
- Пояснення ДП АМПУ по суті скарги ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА.docx.asice 24.11.2025 17:21
- Пояснення ДП АМПУ по суті скарги ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА.docx 24.11.2025 17:21
- Пояснення ДП АМПУ по суті скарги ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА.pdf 24.11.2025 17:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 18:09
Дата розгляду скарги:
27.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
20.11.2025 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.12.2025 17:44
Дата виконання рішення Замовником:
04.12.2025 14:51
Коментар замовника щодо усунення порушень:
1 грудня 2025 (о 17:43 год.) в електронній системі закупівель оприлюднено Рішення № 17643-р/пк-пз від 27.11.2025 (далі – Рішення) Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі-орган оскарження), щодо розгляду скарги Товариство з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ:37976553) від 18 листопада 2025 № UA-2025-10-27-001838-a.a1 на закупівлю за кодом ДК 021:2015 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності (Шини до засобів механізації, сільськогосподарських машин тощо), номер закупівлі в електронній системі закупівель: UA-2025-10-27-001838-a.
Відповідно до частити 22 статті 18 Закону, рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Керуючись статтею 18 Закону та Особливостями, Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, постановила: Зобов'язати Державне підприємство "Адміністрація морських портів України"(код ЄДРПОУ: 38727770) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ:37976553) за процедурою закупівлі - Шини до засобів механізації, сільськогосподарських машин тощо, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-27-001838-a.
Враховуючи вищевикладене, з метою виконання Рішення виникає необхідність скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" (код ЄДРПОУ: 37976553) за процедурою закупівлі - Шини до засобів механізації, сільськогосподарських машин тощо, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-27-001838-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1bf76e93b24f43608f87a61e1142071e
Заголовок пункту скарги:
1
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно протоколу уповноваженої особи Замовника торгів від 13.11.2025 тендерну пропозицію учасника ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» відхилено з підстави:
Відповідно до вимог п. 3 додатку 3 до тендерної документації (далі - ТД):
« 3. Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації
Учасник в електронній системі закупівель надає інформацію/документи для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, а саме:
3.1. Заповнену* та підписану у стверджувальній формі Технічну специфікацію (технічні вимоги) згідно з формою та вимогами додатку 1 до ТД, в якій Учасник також зазначає інформацію щодо місць поставки (передачі) товару та що:
• Технічні характеристики шин, камер та ободних стрічок повинні відповідати розмірам, індексам навантаження, нормі шарності, індексам категорії швидкості, типу (ТТ або TL), комплектності поставки, згідно Специфікації. Технічні характеристики шин та малюнок їх протекторів повинні відповідати їх призначенням – для сільськогосподарської техніки (сільськогосподарська) або для індустріальної/спеціальної техніки (індустріальна).
• Товар, що пропонується до постачання новий та такий, що не вживався чи експлуатувався. Рік виробництва Товару повинен бути не раніше 2024 року.
• Якість Товару повинна відповідати вимогам наказу Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 «про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», нормативним документам, які передбачені цим наказом, Державним стандартам та технічним умовам заводів-виробників.
• Товар (при поставці) повинен супроводжуватися відповідним документом, що посвідчує якість Товару відповідно до чинного законодавства (сертифікат/паспорт якості тощо), якщо таке встановлено чинним законодавством.
* В разі якщо пропонується «еквівалент», характеристики запропонованого еквіваленту продукції/товару повинні бути не гірші, всіх характеристик товару, що вимагається Замовником.
При оформленні порівняльної таблиці характеристик Товару, що пропонується Учасником до постачання, словосполучення «не менше», «не більше», «не нижче», «не вище», «та/або», «або» тощо - не використовувати. Обов’язково зазначати конкретні цифри/текст щодо технічних характеристик Товару.
Значення індексу швидкості та індексу навантаження шин, які пропонуються до постачання, мають бути не нижчими (не гіршими), ніж показники, зазначені в технічній специфікації.
При оформленні пропозиції, у графі «Найменуванні товару, познака розміру» чітко зазначити назву Товару Шина, познаку розміру, модель тощо, згідно даних бухгалтерського обліку. Найменування товару (у т.ч. познака розміру, модель тощо), які вказані Учасником у Порівняльній таблиці, в разі визначення Учасника переможцем відкритих торгів, будуть внесені до договору та запропонований Учасником товар із зазначеними характеристиками обов’язковий до постачання.».
Учасником ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", ідентифікаційний код: 37976553 у складі своєї тендерної пропозиції подано Технічну специфікацію (технічні вимоги) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 05.11.2025 Вих. № 337-15, однак у ході перевірки, встановлено невідповідність технічних характеристик товару, що пропонується учасником до постачання до встановлених вимог замовника, а саме: учасником за позицією 3 Порівняльної таблиці Технічної специфікації (технічних вимог) від 05.11.2025 Вих. № 337-15 (далі - Таблиця), в частині інформації щодо товару, який пропонується до постачання, у колонці у колонці «Призначення шини» зазначено: «Для індустріальної/ спеціальної техніки (малюнок протектору "Ялинка")», що не відповідає вимогам замовника до товару за позицією 3 Таблиці, а саме: Призначення шини тощо: «Для індустріальної/ спеціальної техніки (малюнок протектору - "Ключка" або "Ялинка/блоковий")».
Тобто, вказаний учасником малюнок протектору шини не відповідає вимогам Замовника в цій частині.
Отже, технічна характеристика, а саме: малюнок протектору шини, запропонованого учасником товару, а саме за позицією 3 Таблиці не відповідає технічній характеристиці, яка встановлена замовником до предмета закупівлі згідно з додатком 1 до ТД.
Таким чином, завантажена учасником ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", ідентифікаційний код: 37976553 Технічна специфікація (технічні вимоги) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 05.11.2025 Вих. № 337-15 не відповідає вимогам п. 3 додатку 3 та додатку 1 до ТД.
Однак, вбачається, що Замовник торгів неправильно дійшов висновку про невідповідність тендерної пропозиції учасника щодо малюнка протектора шини по позиції товару № 3 з огляду на наступне.
По-перше, умовами технічного завдання Замовника у додатку 3 до тендерної документації не вимагалось від учасника зазначати у тендерній пропозиції саме тип малюнку протектора "Ключка" або "Ялинка/блоковий", а лише була встановлена умова вказати призначення шини.
Згідно додатку 3 до Тендерної документації «Технічні характеристики шин та малюнок їх протекторів повинні відповідати їх призначенням – для сільськогосподарської техніки (сільськогосподарська) або для індустріальної/спеціальної техніки (індустріальна), та в додатку 1 до тендерної документації форма порівняльної таблиці містила вимогу вказати «Призначення шини тощо (чітко зазначити)».
Учасник ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" у порівняльній таблиці, що міститься у файлі «15.ТЯКХ.pdf» підтвердив призначення шини та малюнок протектора вказавши: «Для індустріальної/ спеціально ї техніки (малюнок протектору "Ялинка")», витяг з порівняльної таблиці додається:
Тож, учасник в повній мірі виконав умови тендерної документації з урахуванням вимог технічного завдання Замовника.
По-друге, чинним законодавством не передбачено визначення малюнка протектора шини «Ялинка/блоковий».
Замовник в тендерній документації у додатку 1 вказує, що якість Товару відповідає вимогам наказу Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі».
Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, що затверджені Наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 містять визначення малюнків протектора шини, однак такого як встановив Замовник у технічному завданні «Ялинка/блоковий" не передбачено даними Правилами № 549, як і не передбачено "Ключка" чи «Ялинка» чи «блоковий».
Умовами тендерної документації не визначено окремих вимог до малюнку протектора окрім як "Ключка" або "Ялинка/блоковий", як і не визначено яке значення має малюнок протектора "Ялинка/блоковий".
Крім того, відповідно пункту 7 глави 2 розділу ІІ Правил 26.07.2013 № 549, за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком. Слід зазначити, що Правилами № 549, не встановлюють такого рисунку, як "Ялинка/блоковий".
Згідно Додатку 1 до тендерної документації технічні характеристики шин та малюнок їх протекторів відповідають їх призначенням – для сільськогосподарської техніки (сільськогосподарська) або для індустріальної/спеціальної техніки (індустріальна).
Учасник вказавши призначення шини та малюнок протектора «Для індустріальної/ спеціальної техніки (малюнок протектору "Ялинка")» виконав в повному обсязі належним чином умови технічного завдання, встановленого Замовником, тому не може бути відхилений з наведеної Замовником підстави.
Аналогічної правової позиції дотримується колегія АМКУ у рішенні № 16932-р/пк-пз від 12.11.2025 у закупівлі UA-2025-10-09-014916-a, щодо відхилення пропозиції учасника з підстави, що учасник не підтвердив відповідність технічному параметру малюнок протектора шини "гусяча лапка" колегія АМКУ встановила, в тендерній документації відсутнє визначення поняття "гусяча лапка". Крім того, відповідно пункту 7 глави 2 розділу ІІ Правил 26.07.2013 № 549, за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком. Слід зазначити, що Правила № 549, не встановлюють такого рисунку, як "гусяча лапка". Також в Документації відсутні вимоги до рисунка протектора шин, у зв'язку з чим Скаржником не порушено вимоги Документації в цій частині.
Учасник ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» виконав в повній мірі умови Тендерної документації Замовника та в належний спосіб підтвердив відповідність запропонованого товару по спірній позиції товару № 3 у відповідності до технічних вимог, що були встановлені Замовником у Технічному завданні, що є додатком №3 до Тендерної документації та порівняльної таблиці, що є додатком 1 до Тендерної документації.
Однак, Замовник застосовує дискримінаційний підхід відхиляючи пропозицію учасника, який в повній мірі відповідає умовам Тендерної документації.
Товар, що запропонував учасник ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» повністю відповідає умовам технічного завдання Замовника, тому відхилення тендерної пропозиції що повністю відповідає умовам закупівлі, є неправомірним та суперечить правилам здійснення закупівель.
В той же час Замовник торгів не може застосовувати дискримінаційний підхід в процедурі розгляду тендерної пропозиції учасника, тендерна пропозиція якого повністю відповідає вимогам тендерної документації та чинного законодавства України.
Відповідно до вимог п. 3 додатку 3 до тендерної документації (далі - ТД):
« 3. Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації
Учасник в електронній системі закупівель надає інформацію/документи для підтвердження відповідності тендерної пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам предмета закупівлі, а саме:
3.1. Заповнену* та підписану у стверджувальній формі Технічну специфікацію (технічні вимоги) згідно з формою та вимогами додатку 1 до ТД, в якій Учасник також зазначає інформацію щодо місць поставки (передачі) товару та що:
• Технічні характеристики шин, камер та ободних стрічок повинні відповідати розмірам, індексам навантаження, нормі шарності, індексам категорії швидкості, типу (ТТ або TL), комплектності поставки, згідно Специфікації. Технічні характеристики шин та малюнок їх протекторів повинні відповідати їх призначенням – для сільськогосподарської техніки (сільськогосподарська) або для індустріальної/спеціальної техніки (індустріальна).
• Товар, що пропонується до постачання новий та такий, що не вживався чи експлуатувався. Рік виробництва Товару повинен бути не раніше 2024 року.
• Якість Товару повинна відповідати вимогам наказу Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 «про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі», нормативним документам, які передбачені цим наказом, Державним стандартам та технічним умовам заводів-виробників.
• Товар (при поставці) повинен супроводжуватися відповідним документом, що посвідчує якість Товару відповідно до чинного законодавства (сертифікат/паспорт якості тощо), якщо таке встановлено чинним законодавством.
* В разі якщо пропонується «еквівалент», характеристики запропонованого еквіваленту продукції/товару повинні бути не гірші, всіх характеристик товару, що вимагається Замовником.
При оформленні порівняльної таблиці характеристик Товару, що пропонується Учасником до постачання, словосполучення «не менше», «не більше», «не нижче», «не вище», «та/або», «або» тощо - не використовувати. Обов’язково зазначати конкретні цифри/текст щодо технічних характеристик Товару.
Значення індексу швидкості та індексу навантаження шин, які пропонуються до постачання, мають бути не нижчими (не гіршими), ніж показники, зазначені в технічній специфікації.
При оформленні пропозиції, у графі «Найменуванні товару, познака розміру» чітко зазначити назву Товару Шина, познаку розміру, модель тощо, згідно даних бухгалтерського обліку. Найменування товару (у т.ч. познака розміру, модель тощо), які вказані Учасником у Порівняльній таблиці, в разі визначення Учасника переможцем відкритих торгів, будуть внесені до договору та запропонований Учасником товар із зазначеними характеристиками обов’язковий до постачання.».
Учасником ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", ідентифікаційний код: 37976553 у складі своєї тендерної пропозиції подано Технічну специфікацію (технічні вимоги) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 05.11.2025 Вих. № 337-15, однак у ході перевірки, встановлено невідповідність технічних характеристик товару, що пропонується учасником до постачання до встановлених вимог замовника, а саме: учасником за позицією 3 Порівняльної таблиці Технічної специфікації (технічних вимог) від 05.11.2025 Вих. № 337-15 (далі - Таблиця), в частині інформації щодо товару, який пропонується до постачання, у колонці у колонці «Призначення шини» зазначено: «Для індустріальної/ спеціальної техніки (малюнок протектору "Ялинка")», що не відповідає вимогам замовника до товару за позицією 3 Таблиці, а саме: Призначення шини тощо: «Для індустріальної/ спеціальної техніки (малюнок протектору - "Ключка" або "Ялинка/блоковий")».
Тобто, вказаний учасником малюнок протектору шини не відповідає вимогам Замовника в цій частині.
Отже, технічна характеристика, а саме: малюнок протектору шини, запропонованого учасником товару, а саме за позицією 3 Таблиці не відповідає технічній характеристиці, яка встановлена замовником до предмета закупівлі згідно з додатком 1 до ТД.
Таким чином, завантажена учасником ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", ідентифікаційний код: 37976553 Технічна специфікація (технічні вимоги) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі від 05.11.2025 Вих. № 337-15 не відповідає вимогам п. 3 додатку 3 та додатку 1 до ТД.
Однак, вбачається, що Замовник торгів неправильно дійшов висновку про невідповідність тендерної пропозиції учасника щодо малюнка протектора шини по позиції товару № 3 з огляду на наступне.
По-перше, умовами технічного завдання Замовника у додатку 3 до тендерної документації не вимагалось від учасника зазначати у тендерній пропозиції саме тип малюнку протектора "Ключка" або "Ялинка/блоковий", а лише була встановлена умова вказати призначення шини.
Згідно додатку 3 до Тендерної документації «Технічні характеристики шин та малюнок їх протекторів повинні відповідати їх призначенням – для сільськогосподарської техніки (сільськогосподарська) або для індустріальної/спеціальної техніки (індустріальна), та в додатку 1 до тендерної документації форма порівняльної таблиці містила вимогу вказати «Призначення шини тощо (чітко зазначити)».
Учасник ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" у порівняльній таблиці, що міститься у файлі «15.ТЯКХ.pdf» підтвердив призначення шини та малюнок протектора вказавши: «Для індустріальної/ спеціально ї техніки (малюнок протектору "Ялинка")», витяг з порівняльної таблиці додається:
Тож, учасник в повній мірі виконав умови тендерної документації з урахуванням вимог технічного завдання Замовника.
По-друге, чинним законодавством не передбачено визначення малюнка протектора шини «Ялинка/блоковий».
Замовник в тендерній документації у додатку 1 вказує, що якість Товару відповідає вимогам наказу Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі».
Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, що затверджені Наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 містять визначення малюнків протектора шини, однак такого як встановив Замовник у технічному завданні «Ялинка/блоковий" не передбачено даними Правилами № 549, як і не передбачено "Ключка" чи «Ялинка» чи «блоковий».
Умовами тендерної документації не визначено окремих вимог до малюнку протектора окрім як "Ключка" або "Ялинка/блоковий", як і не визначено яке значення має малюнок протектора "Ялинка/блоковий".
Крім того, відповідно пункту 7 глави 2 розділу ІІ Правил 26.07.2013 № 549, за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком. Слід зазначити, що Правилами № 549, не встановлюють такого рисунку, як "Ялинка/блоковий".
Згідно Додатку 1 до тендерної документації технічні характеристики шин та малюнок їх протекторів відповідають їх призначенням – для сільськогосподарської техніки (сільськогосподарська) або для індустріальної/спеціальної техніки (індустріальна).
Учасник вказавши призначення шини та малюнок протектора «Для індустріальної/ спеціальної техніки (малюнок протектору "Ялинка")» виконав в повному обсязі належним чином умови технічного завдання, встановленого Замовником, тому не може бути відхилений з наведеної Замовником підстави.
Аналогічної правової позиції дотримується колегія АМКУ у рішенні № 16932-р/пк-пз від 12.11.2025 у закупівлі UA-2025-10-09-014916-a, щодо відхилення пропозиції учасника з підстави, що учасник не підтвердив відповідність технічному параметру малюнок протектора шини "гусяча лапка" колегія АМКУ встановила, в тендерній документації відсутнє визначення поняття "гусяча лапка". Крім того, відповідно пункту 7 глави 2 розділу ІІ Правил 26.07.2013 № 549, за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком. Слід зазначити, що Правила № 549, не встановлюють такого рисунку, як "гусяча лапка". Також в Документації відсутні вимоги до рисунка протектора шин, у зв'язку з чим Скаржником не порушено вимоги Документації в цій частині.
Учасник ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» виконав в повній мірі умови Тендерної документації Замовника та в належний спосіб підтвердив відповідність запропонованого товару по спірній позиції товару № 3 у відповідності до технічних вимог, що були встановлені Замовником у Технічному завданні, що є додатком №3 до Тендерної документації та порівняльної таблиці, що є додатком 1 до Тендерної документації.
Однак, Замовник застосовує дискримінаційний підхід відхиляючи пропозицію учасника, який в повній мірі відповідає умовам Тендерної документації.
Товар, що запропонував учасник ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» повністю відповідає умовам технічного завдання Замовника, тому відхилення тендерної пропозиції що повністю відповідає умовам закупівлі, є неправомірним та суперечить правилам здійснення закупівель.
В той же час Замовник торгів не може застосовувати дискримінаційний підхід в процедурі розгляду тендерної пропозиції учасника, тендерна пропозиція якого повністю відповідає вимогам тендерної документації та чинного законодавства України.
×
-
Назва доказу:
3
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК 3 ДО СКАРГИ ЛИСТ.pdf
-
-
Назва доказу:
2
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК 2 ДО СКАРГИ 15.ТЯКХ.pdf
-
-
Назва доказу:
1
-
Повʼязаний документ:
ДОДАТОК_1_ДО_СКАРГИ_Протокол_розгляду_відхилення_УО.docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду та прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі замовником. 2. Зобов’язати замовника скасувати протокольне рішення від 13.11.2025 про відхилення тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА».
Запити Органу оскарження
Номер:
dbe0f37f69b1402cb9142b2811a38ca7
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ по суті скарги щодо порушення ДП "АМПУ" законодавства у сфері публічних закупівель UA-2025-10-27-001838-a.a1
Текст запиту:
13.11.2025 Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції Учасника, оформлене протоколом уповноваженої особи від 13.11.2025 та оприлюднене в електронній системі закупівель (далі – о ЕСЗ) у встановленому законодавством порядку. В оприлюдненому протоколі УО від 13.11.2025 міститься повна інформація щодо відхилення учасника.
Вказаний учасником малюнок протектору шини не відповідає вимогам Замовника в цій частині.
По-перше: У Порівняльній таблиці Технічної специфікації (технічні вимоги), що є Додатком 1 до Тендерної документації, у розділі «Вимоги (технічні вимоги) до предмету закупівлі встановлені Замовником» (далі - Технічна специфікація) ДП «АМПУ» (далі – Замовник) визначило наступні технічні вимоги до товару за позицією 3.
Тобто, Замовником чітко зазначено, що у шини, призначеної для індустріальної/спеціальної техніки, малюнок протектору повинен обов’язково бути або "Ключка", або "Ялинка/блоковий".
Також, Замовником чітко зазначені вимоги щодо заповнення Порівняльній таблиці учасниками торгів.
Тобто, учасник торгів повинен чітко зазначити не тільки призначення шини, але й інші характеристики шини, що вимагаються Замовником, а саме у позиції 3. – чітко зазначити який малюнок протектору - "Ключка" або "Ялинка/ блоковий". Тобто, Скаржник, у колонці Призначення шини (без слова «тощо») чітко вказав, що малюнок протектору товару «Шина 10/75- 15.3 135A8 PR14 BOSTONE CS618 б/к» для індустріальної/ спеціальної техніки є "Ялинка", що не відповідає вимогам Тендерної документації Замовника за технічними характеристиками.
По-друге: Замовник у тендерній документації не зобов'язаний детально обґрунтовувати та визначати додаткові окремі вимоги до малюнків протекторів шин, які передбачені до постачання, а також, вказувати яке значення має той чи інший рисунок протектора шини.
По-третє: «Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, що затверджені Наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 містять визначення малюнків протектора шини, однак такого як встановив Замовник у технічному завданні «Ялинка/блоковий» не передбачено даними Правилами № 549, як і не передбачено "Ключка" чи «Ялинка» чи «блоковий».» тощо.
У пункті 7 глави 2 розділу ІІ Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, затверджених Наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 (далі – Правила) визначено:
«7. За типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком.
Розрізняють симетричний, асиметричний, спрямованого та неспрямованого обертання типи рисунків протектора шини, залежно від розташування сегментів його рисунка протектора, як визначено в додатку 2 до цих Правил.».
У пункті 8 Додатку 2 Правил визначено:
8. Основні типи рисунків протектора пневматичних шин зображено на рис. 3-8.
Тобто, у Правилах визначені основні типи рисунків протектора пневматичних шин.
Водночас, Скаржником у Додатку 3. «Лист-підтвердження офіційного імпортера шин ТМ «Bostone» про технічні характеристики шини по позиції 3.» до Скарги надається лист ТОВ «Автокомпоненти АВТЕК» від 18 листопада 2025 р. № 37А, яка є офіційним імпортером шин торгової марки BOSTONE, у якому сказано:
«Шина BOSTONE CS618 10/75-15.3 135A8 PR14 має протекторний малюнок типу «ялинка/блоковий». Зазначений малюнок є конструктивно правильним, технічно обґрунтованим та офіційно передбаченим виробником для цієї моделі.».
Додатково додається «офіційне фото шини» (у доданих файлах).
(детальна інформація зазначена в доданих файлах)
Дата опублікування:
24.11.2025 17:21
Номер:
f3ed4fd47e9f4b2c90ca69b6e07b9907
Тема запиту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ на письмові пояснення Замовника торгів від 24.11.2025
Текст запиту:
Ознайомившись з письмовими поясненнями Замовника торгів Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» від 24.11.2025 вважаємо доводи Замовника безпідставними у зв’язку з наступним.
Замовник стверджує, що ми як учасник закупівлі не виконали умову технічного завдання в частині підтвердження малюнку протектора шини.
Замовник у письмових поясненнях стверджує, що «Тобто, учасник торгів повинен чітко зазначити не тільки призначення шини, але й інші характеристики шини, що вимагаються Замовником, а саме у позиції 3. – чітко зазначити який малюнок протектору - "Ключка" або "Ялинка/ блоковий"».
Проте, Замовник не доводить того, що умовами закупівлі обов’язково вимагалося від учасника зазначити малюнок протектору - "Ключка" або "Ялинка/ блоковий".
Адже умовами технічного завдання у додатку 3 до ТД передбачено лише вказати призначення шини «для сільськогосподарської техніки (сільськогосподарська) або для індустріальної/спеціальної техніки (індустріальна), та в додатку 1 до тендерної документації форма порівняльної таблиці містила вимогу вказати «Призначення шини тощо (чітко зазначити)».
Жодна умова тендерної документації не містить імперативної норми вказати учасником малюнок протектора, і відхилення з цієї підстави є неправомірним, що і стало предметом оскарження до Антимонопольного комітету України.
Наступне твердження Замовника у письмових поясненнях не узгоджується з Законом України «Про публічні закупівлі», Замовник стверджує, що він у тендерній документації не зобов'язаний детально обґрунтовувати та визначати додаткові окремі вимоги до малюнків протекторів шин, які передбачені до постачання, а також, вказувати яке значення має той чи інший рисунок протектора шини.
Таким чином, згідно з частиною першою статті 23 Закону України про публічні закупівлі» технічна специфікація повинна містити опис УСІХ необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Тож, Замовник торгів не може нехтувати нормами законодавства та застосовувати дискримінаційний підхід в процедурі розгляду тендерної пропозиції учасника та відхилити його, коли тендерна пропозиція учасника повністю відповідає вимогам тендерної документації та чинного законодавства України.
Серед аргументів письмових пояснень Замовник вказує про наявність «офіційного підтвердження наявності у протекторів шин малюнка «ялинка/блоковий», що міститься у наданому нами підтверджувальному листі від імпортера шини, однак навіть за таких умов Замовник торгів не визнає відповідність запропонованої нами шини вимогам технічного завдання, що є показовим упередженим ставленням до учасника, чия пропозиція насправді відповідає умовам тендерної документації, в тому числі технічному завданню.
Заслуговує на увагу, той факт, що Замовник в тендерній документації у додатку 1 вказує, що якість Товару відповідає вимогам наказу Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 «Про затвердження Правил технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі».
Однак у нормативно-правовому акті, що регулює обіг шин у Правилах технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі, що затверджені Наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 № 549 містять визначення малюнків протектора шини, однак такого як встановив Замовник у технічному завданні «Ялинка/блоковий" не передбачено даними Правилами № 549, як і не передбачено "Ключка" чи «Ялинка» чи «блоковий».
Згідно Додатку 1 до тендерної документації технічні характеристики шин та малюнок їх протекторів відповідають їх призначенням – для сільськогосподарської техніки (сільськогосподарська) або для індустріальної/спеціальної техніки (індустріальна).
Учасник вказавши призначення шини та малюнок протектора «Для індустріальної/ спеціальної техніки (малюнок протектору "Ялинка")» виконав в повному обсязі належним чином умови технічного завдання, встановленого Замовником, тому не може бути відхилений з наведеної Замовником підстави.
Аналогічної правової позиції дотримується колегія АМКУ у рішенні № 16932-р/пк-пз від 12.11.2025 у закупівлі UA-2025-10-09-014916-a, щодо відхилення пропозиції учасника з підстави, що учасник не підтвердив відповідність технічному параметру малюнок протектора шини "гусяча лапка" колегія АМКУ встановила, в тендерній документації відсутнє визначення поняття "гусяча лапка". Крім того, відповідно пункту 7 глави 2 розділу ІІ Правил 26.07.2013 № 549, за типом рисунка протектора шини поділяються на шини з дорожнім, універсальним, кар’єрним та підвищеної прохідності рисунком. Слід зазначити, що Правила № 549, не встановлюють такого рисунку, як "гусяча лапка". Також в Документації відсутні вимоги до рисунка протектора шин, у зв'язку з чим Скаржником не порушено вимоги Документації в цій частині.
Просимо Колегію АМКУ врахувати наші Заперечення при розгляді справи.
Дата опублікування:
26.11.2025 09:31