• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • Донорські кошти

Капітальний ремонт по установці системи внутрішнього протипожежного водопроводу та автоматизації внутрішнього протипожежного водопроводу на об’єкті: Одеський ліцей № 117 Одеської міської ради, за адресою: м. Одеса, вул. Рішельєвська, 18

Призупинено

4 672 845.31 UAH з ПДВ
Період оскарження: 27.10.2025 08:55 - 15.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на умови

Номер: 92b4c0f7f7f5435d8ed773b3f7b25e1e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-27-000475-a.b1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Дата розгляду скарги: 25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 11.11.2025 15:01
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1a839a8d9fbb4907921a707c7264e438
Заголовок пункту скарги: 1. Відповідно до п. 5.9. додатку 1 до тендерної документації: на підтвердження якості товару (насосної станції AQUA-F або її еквіваленту, ....У разі надання документів, зазначених в даному пункті від постачальника товару, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документ, який підтверджує статус такого постачальника по відношенню до виробника товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до п. 5.9. додатку 1 до тендерної документації: на підтвердження якості товару (насосної станції AQUA-F або її еквіваленту, яка зазначена в підсумковій відомості ресурсів) надати в складі пропозиції паспорт/настанову щодо експлуатування/інструкцію з експлуатації тощо, виданий виробником або постачальником та сертифікат відповідності, виданий на ім’я виробника або постачальника товару (насосної станції AQUA-F або її еквіваленту, яка зазначена в підсумковій відомості ресурсів) органом з оцінки відповідності. Дані документи (паспорт/настанова щодо експлуатування/інструкція з експлуатації тощо та сертифікат відповідності) повинні містити підпис та печатку виробника або постачальника даного товару. Учасники можуть замість сертифікату відповідності надати декларацію відповідності, видану виробником або постачальником товару (насосної станції AQUA-F або її еквіваленту, яка зазначена в підсумковій відомості ресурсів), яка обов’язково повинна містити інформацію про технічні регламенти, відповідно до вимог яких підтверджена відповідність товару. Для підтвердження відповідності товару зазначеним у декларації відповідності технічним регламентам, Учасники мають надати в складі тендерної пропозиції технічну документацію, яка повинна містити основні елементи у відповідності до вказаних у декларації відповідності технічних регламентів. У разі надання документів, зазначених в даному пункті від постачальника товару, Учасник в складі тендерної пропозиції повинен надати документ, який підтверджує статус такого постачальника по відношенню до виробника товару (насосної станції AQUA-F або її еквіваленту, яка зазначена в підсумковій відомості ресурсів).
Відповідно до п. 5.4. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: гарантійний лист від виробників або постачальників товару (обладнання/устаткування), до якого застосовуються вимоги локалізації та яке буде монтуватися учасником, в якому виробник або постачальник гарантуватиме учаснику поставку такого товару (обладнання/устаткування) для належного монтажу та у встановлені строки згідно з даною закупівлею. Гарантійний лист має містити інформацію про номер процедури закупівлі в системі електронних закупівель, а також назву предмета закупівлі та назву замовника.

По-перше, Скаржник звернувся до виробника та свого постачальника з проханням надати вищенаведені документи та отримав відповідь, що постачальник не може надати вказані документи. Від виробника не отримав відповідь на дату подання скарги.
Вимоги тендерної документації розраховані на учасників торгів, які зможуть їх надати, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
По-друге, Ліцензійні умови провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають отримання будь-яких гарантійних листів від постачальників товару з підтвердженням статусу такого постачальника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9836502a269a43e29d596ff39066d52c
Заголовок пункту скарги: Відповідно до п.1.1 додатку 1 до тендерної документації учасник має надати: 1.1.1. довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та передбачених відомістю ресурсів, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Відповідно до п.1.1 додатку 1 до тендерної документації учасник має надати: 1.1.1. довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та передбачених відомістю ресурсів, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене). Учасник повинен документально підтвердити наявність в учасника або у субпідрядника/співвиконавця будівельних машин та механізмів у кількості однієї одиниці по кожній позиції з можливістю надання будівельних машин і механізмів, що виконують функції зазначених, які передбачені підсумковою відомістю ресурсів, згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.
У пп.10 п.2 підсумкової відомості ресурсів, що міститься в додатку 2 до тендерної документації вказано:
10 Автомобілі бортові, вантажопідйомність 15 т маш. год 4,932

Замовником встановлена імперативна вимога про наявність автомобілів бортових вантажопідйомність саме 15 тон.
У субпідрядника Скаржника наявні 2 бортових автомобілі меншою вантажопідйомністю (додаємо документи), які Скаржник планує залучити. При цьому, варто зазначити, що умовами технічного завдання не потрібно одноразово перевозити 15 тон, тому використання бортових автомобілів вантажопідйомністю менше 15 тон є допустимим.
Вимога тендерної документації про залучення саме автомобілів бортових вантажопідйомністю саме 15 тон розрахована на учасників торгів, в яких наявний саме такий автотранспорт, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника. Вимога є надмірною та необґрунтованою.
Скаржник в змозі якісно та в повному обсязі виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження