• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

ДК 021:2015 код 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Паливо дизельне ДП Євро5-В0 ДК 021:2015: 09134200-9)

Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції - українська мова. Допускається подання документів у складі тендерної пропозиції іншою ніж українська мова з обов’язковим наданням перекладу таких документів на українську мову. Переклад документів повинен бути завірений, організацією, яка здійснювала переклад. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. Відповідальність за достовірність перекладу несе учасник. Дана вимога не відноситься до власних назв та/або загальноприйнятих визначень, термінів, малюнків, креслень тощо. Примітки: Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "Тендерна документація" та «Додатків до тендерної документації», що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону; застосовані критерії оцінки - ціна (питома вага критерію «Ціна» - 100%).

Торги не відбулися

1 020 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 24.10.2025 11:47 - 02.11.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 8001953c45a24e03ab24cb8b2dafa6fd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-24-005547-a.a1
Назва: СКАРГА на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 06.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 30.10.2025 15:23
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.11.2025 12:53
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 11.11.2025 12:53
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 403b7bed692a4f53870bf74b7b9a1941
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ дискримінаційні умови щодо місцерозташування АЗС учасника: - Найближча автозаправна станція має знаходитися на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника, – в частині обмеження відстані до АЗС 3 км; - Відпуск товару повинен здійснюватися окремими партіями на автозаправних станціях (АЗС) у Одеська область, Одеський район, с. Усатове, – в частині обмеження АЗС в с. Усатове
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 до тендерної документації - Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника.

- Учасник зобов’язується забезпечити доставку палива (талонів) за адресою замовника: 67663, Одеська область, Одеський район, с. Усатове, пров. Урядовий, 63. Місце фактичного отримання товару: мережа АЗС. Поставка товару здійснюється через мережу АЗС (власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця торгів.) по талонам/скетч-картами. Найближча автозаправна станція має знаходитися на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника.
Додаток 2 до Тендерної документації 2. Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції довідку в довільній формі про перелік власних або орендованих (автозаправних станцій) АЗС або АЗС партнерів учасника із зазначенням адреси місцезнаходження, що розташовані на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника.
4. Учасник зобов’язується забезпечити доставку палива (талонів) за адресою замовника: 67663, Одеська область, Одеський район, с. Усатове, пров. Урядовий, 63. Місце фактичного отримання товару: мережа АЗС. Поставка товару здійснюється через мережу АЗС (власних або орендованих АЗС учасника-переможця торгів або на АЗС партнерів учасника-переможця торгів.) по талонам/скетч-картами. Найближча автозаправна станція має знаходитися на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника.
Додаток 3 до тендерної документації (Проєкт договору) 5.4 Відпуск товару повинен здійснюватися окремими партіями на автозаправних станціях (АЗС) у Одеська область, Одеський район, с. Усатове та по території України за талонами /скретч-картками, пред’явленими замовником.

Замовник визначає дискримінаційні умови щодо місцерозташування АЗС учасника:
- Найближча автозаправна станція має знаходитися на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника, – в частині обмеження відстані до АЗС 3 км;
- Відпуск товару повинен здійснюватися окремими партіями на автозаправних станціях (АЗС) у Одеська область, Одеський район, с. Усатове, – в частині обмеження місцезнаходження АЗС САМЕ в межах міста с. Усатове.


Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Суб’єкт оскарження може задовільнити потребу Замовника в отриманні, відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 3 Тендерної документації): протягом 2025 року поставляти Замовникові товари, зазначені в Специфікації (а саме: Найменування товару: ДК 021:2015 код 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Паливо дизельне ДП Євро5-В0 ДК 021:2015: 09134200-9), АЛЕ ПРИ ЦЬОМУ об’єктів автозаправних станцій у такій деталізованій кількості зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.

Мережа АЗС БРСМ-Нафта має АЗС по всій території України, але ВІДСТАНЬ від адреси Замовника до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта, розташованої в безпосередній близькості від фактичної адреси Замовника ПЕРЕВИЩУЄ 3 км.
Фактичної адреси Замовника: 67663, Одеська область, Одеський район, с. Усатове, пров. Урядовий, 63.
Адреса найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта: Балтська дорога с. Латівка, вул. Дорожна, 8, Одеса, Одеська область, 65000 – відстань до адреси Замовника складає 6,2 км.
Зазначене підтверджується РОЗРАХУНКОМ відстані згідно інформації з Карти Google (Додаток до Скарги).
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена АЗС мережі БРСМ-Нафта знаходиться ПОЗА межами с. Усатове, а саме в селі Латівка (Одеської області), що свідчить про обмеження з боку Замовника в частині встановлення вимоги у Проєкті договору (Додаток 3 до ТД): “Відпуск товару повинен здійснюватися окремими партіями на автозаправних станціях (АЗС) у Одеська область, Одеський район, с. Усатове та по території України за талонами /скретч-картками, пред’явленими замовником” щодо наявності АЗС для відпуску товару САМЕ в с. Усатове (Одеської області), чим нівелює право Скаржника взяти участь у відповідній процедурі закупівлі.

ОТЖЕ, на виконання вимоги Замовника “Найближча автозаправна станція має знаходитися на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника”, – Скаржник може запропонувати АЗС на відстані 6, 2 км від фактичної адреси Замовника;
А, на виконання вимоги Замовника «Відпуск товару повинен здійснюватися окремими партіями на автозаправних станціях (АЗС) у Одеська область, Одеський район, с. Усатове», – Скаржник може запропонувати АЗС, що знаходиться в с. Усатове (Одеської області) та по всій території України.

Мережа АЗС БРСМ-Нафта, НЕ МАЄ АЗС САМЕ в межах с. Усатове, а також не має АЗС САМЕ на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника, а найближча АЗС відповідної мережі знаходиться на відстані БІЛЬШЕ 3 км, а саме на відстані 6,2 км від фактичної адреси Замовника та в межах с. Латівка, з огляду на що, - наявні дискримінаційні умови у тендерній документації для Суб’єкта оскарження.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map) (Перелік АЗС по всій території України та в тому числі в Одеській області надається у Додатку до Скарги).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС, Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО обмежена кількість АЗС, а отже наявні дискримінаційні умови для інших потенційних учасників, АЗС яких не входять в межі зазначеної Замовником відстані. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступні умову тендерної документації:
- Найближча автозаправна станція має знаходитися на відстані не більше 3-х км від фактичної адреси Замовника, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які пропонують АЗС на відстані більше 3 км - мали можливість прийняти участь у закупівлі.
- Відпуск товару повинен здійснюватися окремими партіями на автозаправних станціях (АЗС) у Одеська область, Одеський район, с. Усатове, - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які пропонують АЗС в іншому населеному пункті в безпосередній близькості - мали можливість прийняти участь у закупівлі.

Документи та матеріали в електронній формі, що підтверджують інформацію викладену у скарзі та порушення процедури закупівлі:
1.Договір з мережею АЗС БРСМ-Нафта
2.Талони мережі АЗС БРСМ-Нафта.
3. Посилання на сайт мережі БРСМ-Нафта https://brsm-nafta.com/map
4. Перелік АЗС БРСМ-Нафта.
5. РОЗРАХУНОК відстані до найближчої АЗС мережі БРСМ-Нафта від адреси Замовника згідно інформації з Карти Google.


Оскільки відповідна процедура закупівлі оголошена Замовником за предметом ДК 021:2015 код 09130000-9 «Нафта і дистиляти» (Паливо дизельне ДВ Євро-5-В0 ДК 021:2015: 09134200-9) – тендерна документації складена порушенням вимог статті 22 ЗУ “Про публічні закупівлі” з урахуванням п. 28 Особливостей, а також містить умови, що порушує права та законні інтереси Скаржника та нівелює принципи проведення процедури закупівлі згідно ст. 5 ЗУ “Про публічні закупівлі”.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження