-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади
Торги відмінено
3 000 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
24.10.2025 09:35 - 16.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СТАРОКОЗАЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості). Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням. Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (Протокол Уповноваженої особи від 24.10.2025 № 166/2025), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (далі – Скаржника) у процедурі закупівлі послуг «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії». Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Номер:
c588074098534f798b8bf63b82e553ac
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-24-001165-a.b1
Назва:
СТАРОКОЗАЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Частиною 4 статті 5 Закону передбачено, що Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Замовником торгів у тендерній документації, яка затверджена рішенням Уповноваженої особи (Протокол Уповноваженої особи від 24.10.2025 № 166/2025), встановлено дискримінаційні вимоги, які унеможливлюють участь ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (далі – Скаржника) у процедурі закупівлі послуг «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії».
Скаржник не має можливості взяти участь процедури закупівлі у зв’язку із наявними наступними дискримінаційними вимогами у тендерній документації, які суперечать положенням Закону.
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 1 до Скарги -Договір оренди 01.09.25 Київ-Арх.pdf 29.10.2025 17:26
- Скарга UA-2025-10-24-001165-a.pdf 29.10.2025 17:26
- Скарга UA-2025-10-24-001165-a.docx.asice 29.10.2025 17:26
- Додаток 2 - документи субпідрядника ТОВ АРХІЗЕМ.pdf 29.10.2025 17:26
- Додаток 3 - Документи Качур В.В..pdf 29.10.2025 17:26
- Скарга UA-2025-10-24-001165-a.docx 29.10.2025 17:26
- sign.p7s 29.10.2025 17:26
- рішення від 31.10.2025 № 16365.pdf 31.10.2025 14:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 07.11.2025 № 16698.pdf 10.11.2025 14:17
- рішення від 07.11.2025 № 16698.pdf 12.11.2025 11:24
- Додаток 3.docx 04.11.2025 10:02
- додаток 1.docx 04.11.2025 10:02
- Зміни пдф.pdf 04.11.2025 10:02
- Додаток 3 пдф.pdf 04.11.2025 10:02
- пояснення.pdf 04.11.2025 10:02
- додаток 1 пдф.pdf 04.11.2025 10:02
- Зміни.doc 04.11.2025 10:02
- пояснення.doc 04.11.2025 10:02
- img20251113_13230791.pdf 13.11.2025 13:21
- Протокол 1962025.docx 13.11.2025 13:21
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.10.2025 17:40
Дата розгляду скарги:
07.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
31.10.2025 14:47
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.11.2025 11:25
Дата виконання рішення Замовником:
13.11.2025 13:21
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Усунули порушення, зазначені у скарзі та в рішенні комісії АМКУ.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f8839db8b8e84ad48962b44ada6edb90
Заголовок пункту скарги:
Щодо встановлення дискримінаційних умов
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається:
«Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, матеріально-технічну базу та технології
- не менше 2 (два) безпілотних літальних апаратів (БПЛА), що оснащені цифровою бездзеркальною камерою з розміром сенсору не менше ніж 35х24 (повний кадр) та ємністю не менше 45 МП що встановлені на стабілізуючому підвісі, об’єктив повинен мати фіксовану фокусну відстань, та із вбудованими GPS/GNSS-приймачем;
- не менше 2 (два) GPS/GNSS- приймачів геодезичного призначення (додатково надати чинне свідоцтво про повірку на кожний GPS/GNSS-приймач, вказаний у довідці);
- не менше 2 (два) електронних тахеометрів (додатково надати чинне свідоцтво про повірку на тахеометр, вказаний у довідці);
- широкоформатного принтера (плотера або еквівалента) з можливістю друку та розмноження картографічного матеріалу (не менше одного);
- картографічний сканер високої роздільної здатності формату не менше А1 для сканування вихідних картографічних матеріалів (не менше одного);
- комп’ютерної техніки у кількості, необхідній для надання послуг, що є предметом закупівлі (не менше одного);
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент), та яке придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі .mxd (не менше одного);
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі (не менше одного)».
Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення вищезазначених вимог до кількості обладнання, а саме не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
- Приймач RTK GNSS Alpha Geo L100 (L1+L2);
- Сканер високої роздільної здатності Canon 136ei scanner (широкоформатний сканер формату А0 Canon 136ei для плоттера ТМ-300 36);
- Електронний тахеометр Sokkia SET550RX.
(підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 1 до Скарги).
Повідомляємо, що наявного у Скаржника обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок завищений вимог, зокрема, не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Зауважимо, що виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема, Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
«2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
• супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
• цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
• сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді».
Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які мають обладнання у кількості не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів, що придбані/орендовані таким Учасником.
Така вимога є дискримінаційним обмеженням, що суперечить чинним нормативним вимогам.
Відповідно до пункту 13 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у редакції, чинній на момент оголошення закупівлі), Замовник під час здійснення відкритих торгів з особливостями зобов’язаний дотримуватись принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципів недискримінації учасників та пропорційності.
Крім того, згідно з пунктом 30 Особливостей, Замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги, які можуть призвести до обмеження конкуренції або необґрунтованого відхилення тендерних пропозицій.
Наявність не менше 2 (двох одиниць техніки) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів не встановлено вимогами жодного з нормативно-правових актів, які регулюють порядок виконання топографо-геодезичну та картографічну діяльність. У зв’язку з цим, така вимога не відповідає принципу пропорційності, оскільки створює надмірне обтяження для учасників без реального впливу на якість чи безперервність виконання послуг, передбачених технічним завданням.
З огляду на вищезазначене, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, шляхом виключення вимоги щодо наявності «альтернативне джерело живлення потужністю від 5,0 кВт (не менше 1)» як таку, що є дискримінаційною та необґрунтованою відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктів 13 та 30 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178.
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації для участі у процедурі закупівлі Учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, матеріально-технічну базу та технології, зокрема:
«- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент), та яке придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі .mxd (не менше одного)».
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Вимогам до оформлення електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 яких визначено, що результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML.
Тому вимоги Замовник щодо формату, у якому мають створюватися та оброблятися файли баз геоданих не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 2 до Скарги).
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у форматах *.mxd та *.gdb є надмірним та невиправданим.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до чинного законодавства України.
3. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації для участі у процедурі закупівлі Учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
«- Два або більше працівника (спеціаліста), які отримали кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного);
- Один або більше працівник (спеціаліст), який отримав кваліфікаційний сертифікат інженера геодезиста у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного)».
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» суб’єкти топографо-геодезичної і картографічної діяльності є, зокрема, юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Відповідно до ст. 5-1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю за відповідними напрямами можуть займатися особи, які мають вищу освіту у сфері геодезії та/або землеустрою.
Топографо-геодезичні і картографічні роботи при здійсненні землеустрою виконуються особами, які отримали кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою). Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційний сертифікат за відповідним напрямом робіт. Відомості про сертифікованих інженерів-геодезистів вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону.
Сертифікованим інженером-геодезистом не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Крім того, відповідно до Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, виконавці топографо-геодезичних і картографічних робіт - юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Таким чином, законодавством встановлено, що надання ВСІХ видів робіт (послуг), передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті саме сертифікованого інженера-геодезиста, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником - не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Скаржник повідомляє, що має у штаті інженера–геодезиста, який має кваліфікаційний сертифікат, що є достатнім для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Кучер Василь Васильович - кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста, серія – відсутня, №010419 від 14.01.2016 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера-геодезиста серія АА №0980 від 05.03.2020 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера-геодезиста серія ГД №0185 від 03.01.2025 року.
Підстава використання праці - Наказ №004/25 від 15.05.2025 про прийняття на роботу Качура Василя ТОВ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 3 до Скарги).
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають ДОДАТКОВО, окрім визначених законодавством - Два або більше працівника (спеціаліста), які отримали кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного), що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
З огляду на вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення надлишкової вимоги передбаченої пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації.
4. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації аналогічним вважається виконаний в повному обсязі договір поставки/купівлі-продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо.
Відповідно до Оголошення закупівлі предмет визначено: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», що за своєю суттю є послугою, а не товаром.
Відповідно до Технічного завдання, яке міститься у Додатку 3 Тендерної документації зазначено обсяг надання послуг – 1 послуга.
Таким чином, Скаржник не може виконати вищезазначену вимогу Тендерної документації, оскільки вона визначає виконання аналогічного досвіду саме договір поставки/купівлі-продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо, тоді як предметом закупівлі відповідно до Оголошення та Технічного завдання є надання послуги.
Тому така вимога є невідповідною предмету закупівлі, оскільки відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Отже, вимога Тендерної документації, визначена Замовником у розумінні виконаного аналогічного досвіду як договір поставки/купівлі-продажу товару, є такою, що не відповідає предмету закупівлі, який передбачає надання послуг.
Таким чином, встановлена Замовником вимога щодо підтвердження досвіду виконання договору поставки/купівлі-продажу товарів не відповідає реальним умовам господарської діяльності учасників ринку, які надають послуги з виготовлення картографічних основ, та фактично унеможливлює участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом приведення зазначеної вимоги у відповідність до предмета закупівлі.
5. Щодо встановлення дискримінаційних умов у Технічному завданні.
Відповідно до підпункту 2.9 пункту 2 Додатку 3 до Тендерної документації матеріали, що передаються у формі цифрових файлів на flash-накопичувачах:
«1. Геопросторові дані передаються у вигляді електронних файлів:
цифрові векторні набори геопросторових даних в електронному форматі у вигляді файлу *mxd з картографічною базою даних *gdb у яких міститься повний набір просторових даних та метаданих, з системою координат УСК-2000 (СК-63) з документами карт (креслень) у форматі *mxd;
у векторному форматі *shp, у системі координат УСК-2000 (СК-63);
база геоданих картографічної основи - PostgreSQL та *geojson
загальний файл картографічної основи масштабах 1:10000 - *DMF, *SHP
загальний файл картографічної основи масштабах 1:10000 - *DWG
загальний файл картографічної основи масштабах 1:2000 - *DMF, *SHP
загальний файл картографічної основи масштабах 1:2000 - *DWG
аерофотознімки місцевості (цифрові масиви даних) з роздільною здатністю аерофотознімків 1м/піксель або краще (чи космічних знімків 1м/піксель або краще) у форматі *.tif, *.geotiff з файлом прив’язки у системі координат УСК-2000 (СК-63);
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *pdf у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *jpg у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *tiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *geotiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *pdf у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *jpg у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *tiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *geotiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
2. Текстові матеріали передаються у формі цифрових файлів структурованих документів у форматі *pdf».
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Вимогам до оформлення електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 яких визначено, результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності подаються у вигляді таких файлів:
результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML;
графічні матеріали, які можуть бути відображені у векторній формі, створюються у векторній формі з можливістю пошарового перегляду;
текстові та табличні матеріали, які створені в паперовій формі, містять підписи та/або засвідчені печаткою, зберігаються як скановані файли у форматі PDF.
Тому вимоги Замовник щодо форматів, у якому мають передаватися геопросторові данні не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 2 до Скарги).
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у вищезазначених форматах є надмірними та невиправданими.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до чинного законодавства України.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації від Учасника процедури закупівлі вимагається:
«Для участі у процедурі закупівлі учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, матеріально-технічну базу та технології
- не менше 2 (два) безпілотних літальних апаратів (БПЛА), що оснащені цифровою бездзеркальною камерою з розміром сенсору не менше ніж 35х24 (повний кадр) та ємністю не менше 45 МП що встановлені на стабілізуючому підвісі, об’єктив повинен мати фіксовану фокусну відстань, та із вбудованими GPS/GNSS-приймачем;
- не менше 2 (два) GPS/GNSS- приймачів геодезичного призначення (додатково надати чинне свідоцтво про повірку на кожний GPS/GNSS-приймач, вказаний у довідці);
- не менше 2 (два) електронних тахеометрів (додатково надати чинне свідоцтво про повірку на тахеометр, вказаний у довідці);
- широкоформатного принтера (плотера або еквівалента) з можливістю друку та розмноження картографічного матеріалу (не менше одного);
- картографічний сканер високої роздільної здатності формату не менше А1 для сканування вихідних картографічних матеріалів (не менше одного);
- комп’ютерної техніки у кількості, необхідній для надання послуг, що є предметом закупівлі (не менше одного);
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент), та яке придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі .mxd (не менше одного);
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створити топографічну/картографічну основу у цифровій формі (не менше одного)».
Скаржнику не зрозуміла необхідність встановлення вищезазначених вимог до кількості обладнання, а саме не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів.
Зауважимо, що Скаржник є професійним оператором землевпорядних та геодезичних послуг, послуг у сфері розроблення містобудівної документації, та відповідно має значну кількість власного або орендованого обладнання для надання послуг у цих сферах, зокрема, але не виключно:
- Приймач RTK GNSS Alpha Geo L100 (L1+L2);
- Сканер високої роздільної здатності Canon 136ei scanner (широкоформатний сканер формату А0 Canon 136ei для плоттера ТМ-300 36);
- Електронний тахеометр Sokkia SET550RX.
(підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 1 до Скарги).
Повідомляємо, що наявного у Скаржника обладнання більше ніж достатньо для надання послуг за предметом закупівлі, однак внаслідок завищений вимог, зокрема, не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів, Скаржник позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі.
Зауважимо, що виконання вказаного обсягу послуг регулюється профільними нормативно-правовими актами, які передбачають вимоги до матеріально-технічного забезпечення виконавців послуг, зокрема, Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Земельним Кодексом України, Закону України «Про землеустрій», Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року та ін.
Так, відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
«2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
• супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
• цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
• сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
2.2. Геодезичні інструменти та обладнання, комп’ютерна, обчислювальна, інформаційна техніка і програмне забезпечення, які застосовуються для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт, повинні забезпечувати необхідну точність вимірювань, автоматизацію процесів обробки даних, отримання геодезичних, топографічних і картографічних матеріалів та даних у паперовому та електронному вигляді».
Участь у такій закупівлі зможуть взяти лише ті Учасники, які мають обладнання у кількості не менше 2 (двох одиниць обладнання) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів, що придбані/орендовані таким Учасником.
Така вимога є дискримінаційним обмеженням, що суперечить чинним нормативним вимогам.
Відповідно до пункту 13 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (у редакції, чинній на момент оголошення закупівлі), Замовник під час здійснення відкритих торгів з особливостями зобов’язаний дотримуватись принципів публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», зокрема, принципів недискримінації учасників та пропорційності.
Крім того, згідно з пунктом 30 Особливостей, Замовник не має права встановлювати дискримінаційні вимоги, які можуть призвести до обмеження конкуренції або необґрунтованого відхилення тендерних пропозицій.
Наявність не менше 2 (двох одиниць техніки) – БПЛА, GPS/GNSS- приймачів та електронних тахеометрів не встановлено вимогами жодного з нормативно-правових актів, які регулюють порядок виконання топографо-геодезичну та картографічну діяльність. У зв’язку з цим, така вимога не відповідає принципу пропорційності, оскільки створює надмірне обтяження для учасників без реального впливу на якість чи безперервність виконання послуг, передбачених технічним завданням.
З огляду на вищезазначене, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації, шляхом виключення вимоги щодо наявності «альтернативне джерело живлення потужністю від 5,0 кВт (не менше 1)» як таку, що є дискримінаційною та необґрунтованою відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктів 13 та 30 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178.
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
Ознайомившись з умовами тендерної документації, Скаржник встановив наявність дискримінаційних, необґрунтованих та надлишкових вимог, які порушують права потенційних учасників, зокрема Скаржника на участь у закупівлі, а саме:
Відповідно до пункту 1 Додатку 1 до Тендерної документації для участі у процедурі закупівлі Учасник повинен мати в наявності наступне обладнання, матеріально-технічну базу та технології, зокрема:
«- відповідного ліцензійного програмного забезпечення, що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент), та яке придатне подавати геопросторові дані у форматі *.gdb, з документами карт (креслень) у форматі .mxd (не менше одного)».
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Вимогам до оформлення електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 яких визначено, що результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML.
Тому вимоги Замовник щодо формату, у якому мають створюватися та оброблятися файли баз геоданих не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 2 до Скарги).
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у форматах *.mxd та *.gdb є надмірним та невиправданим.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до чинного законодавства України.
3. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Відповідно до пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації для участі у процедурі закупівлі Учасник повинен мати працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, а саме:
«- Два або більше працівника (спеціаліста), які отримали кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного);
- Один або більше працівник (спеціаліст), який отримав кваліфікаційний сертифікат інженера геодезиста у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного)».
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» суб’єкти топографо-геодезичної і картографічної діяльності є, зокрема, юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Відповідно до ст. 5-1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» професійною топографо-геодезичною і картографічною діяльністю за відповідними напрямами можуть займатися особи, які мають вищу освіту у сфері геодезії та/або землеустрою.
Топографо-геодезичні і картографічні роботи при здійсненні землеустрою виконуються особами, які отримали кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до Закону України "Про землеустрій".
Сертифіковані інженери-геодезисти несуть відповідальність за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт (крім топографо-геодезичних та картографічних робіт при здійсненні землеустрою). Сертифікованим інженером-геодезистом може бути особа, яка має стаж роботи за спеціальністю не менше одного року, склала кваліфікаційний іспит та одержала кваліфікаційний сертифікат за відповідним напрямом робіт. Відомості про сертифікованих інженерів-геодезистів вносяться до Державного реєстру сертифікованих інженерів-геодезистів відповідно до вимог цього Закону.
Сертифікованим інженером-геодезистом не може бути особа, обмежена у дієздатності або визнана недієздатною за рішенням суду.
Крім того, відповідно до Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затверджених наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, виконавці топографо-геодезичних і картографічних робіт - юридичні та фізичні особи, які володіють необхідним технічним та технологічним забезпеченням та у складі яких за основним місцем роботи є сертифікований інженер-геодезист, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Таким чином, законодавством встановлено, що надання ВСІХ видів робіт (послуг), передбачених предметом закупівлі, суб’єкти господарювання повинні мати у власному штаті саме сертифікованого інженера-геодезиста, що є відповідальним за якість результатів топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Встановлення будь-яких інших вимог Замовником - не відповідає чинним положенням законодавства та є необґрунтованим.
Скаржник повідомляє, що має у штаті інженера–геодезиста, який має кваліфікаційний сертифікат, що є достатнім для надання послуг за предметом закупівлі, а саме:
- Кучер Василь Васильович - кваліфікаційний сертифікат інженера-геодезиста, серія – відсутня, №010419 від 14.01.2016 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера-геодезиста серія АА №0980 від 05.03.2020 року, свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера-геодезиста серія ГД №0185 від 03.01.2025 року.
Підстава використання праці - Наказ №004/25 від 15.05.2025 про прийняття на роботу Качура Василя ТОВ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 3 до Скарги).
Через встановлені Замовником дискримінаційні вимоги прийняти участь у закупівлі зможуть лише ті учасники, які мають ДОДАТКОВО, окрім визначених законодавством - Два або більше працівника (спеціаліста), які отримали кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника у паперовій або електронній формі (надати у складі тендерної пропозиції), що підтверджує відповідність особи кваліфікаційним характеристикам професії та її спроможність самостійно виконувати топографо—геодезичні і картографічні роботи, за основним місцем роботи в Учасника (не менше одного), що не дає змогу Скаржнику прийняти участь у Закупівлі та порушує його законні права та інтереси, а також чинне законодавство у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, норми якого наведені у даному пункті Скарги.
З огляду на вищезазначене, просимо зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації шляхом виключення надлишкової вимоги передбаченої пункту 2 Додатку 1 до Тендерної документації.
4. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Відповідно до пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації аналогічним вважається виконаний в повному обсязі договір поставки/купівлі-продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо.
Відповідно до Оголошення закупівлі предмет визначено: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», що за своєю суттю є послугою, а не товаром.
Відповідно до Технічного завдання, яке міститься у Додатку 3 Тендерної документації зазначено обсяг надання послуг – 1 послуга.
Таким чином, Скаржник не може виконати вищезазначену вимогу Тендерної документації, оскільки вона визначає виконання аналогічного досвіду саме договір поставки/купівлі-продажу того ж товару, що є предметом даної закупівлі, в якому учасник виступає продавцем/постачальником тощо, тоді як предметом закупівлі відповідно до Оголошення та Технічного завдання є надання послуги.
Тому така вимога є невідповідною предмету закупівлі, оскільки відповідно до статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.
Отже, вимога Тендерної документації, визначена Замовником у розумінні виконаного аналогічного досвіду як договір поставки/купівлі-продажу товару, є такою, що не відповідає предмету закупівлі, який передбачає надання послуг.
Таким чином, встановлена Замовником вимога щодо підтвердження досвіду виконання договору поставки/купівлі-продажу товарів не відповідає реальним умовам господарської діяльності учасників ринку, які надають послуги з виготовлення картографічних основ, та фактично унеможливлює участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести зміни до Тендерної документації шляхом приведення зазначеної вимоги у відповідність до предмета закупівлі.
5. Щодо встановлення дискримінаційних умов у Технічному завданні.
Відповідно до підпункту 2.9 пункту 2 Додатку 3 до Тендерної документації матеріали, що передаються у формі цифрових файлів на flash-накопичувачах:
«1. Геопросторові дані передаються у вигляді електронних файлів:
цифрові векторні набори геопросторових даних в електронному форматі у вигляді файлу *mxd з картографічною базою даних *gdb у яких міститься повний набір просторових даних та метаданих, з системою координат УСК-2000 (СК-63) з документами карт (креслень) у форматі *mxd;
у векторному форматі *shp, у системі координат УСК-2000 (СК-63);
база геоданих картографічної основи - PostgreSQL та *geojson
загальний файл картографічної основи масштабах 1:10000 - *DMF, *SHP
загальний файл картографічної основи масштабах 1:10000 - *DWG
загальний файл картографічної основи масштабах 1:2000 - *DMF, *SHP
загальний файл картографічної основи масштабах 1:2000 - *DWG
аерофотознімки місцевості (цифрові масиви даних) з роздільною здатністю аерофотознімків 1м/піксель або краще (чи космічних знімків 1м/піксель або краще) у форматі *.tif, *.geotiff з файлом прив’язки у системі координат УСК-2000 (СК-63);
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *pdf у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *jpg у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *tiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:10000 у форматі *geotiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *pdf у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *jpg у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *tiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
документи карт (планшетів) М 1:2000 у форматі *geotiff у системі координат СК-63 та УСК-2000;
2. Текстові матеріали передаються у формі цифрових файлів структурованих документів у форматі *pdf».
Скаржник зазначає, що вимоги щодо формату встановлені Замовником у даному пункті прямо суперечать Вимогам до оформлення електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67, у п.2 яких визначено, результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності подаються у вигляді таких файлів:
результати топографо-геодезичної і картографічної діяльності, що створені у вигляді наборів геопросторових даних подаються у вигляді бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML;
графічні матеріали, які можуть бути відображені у векторній формі, створюються у векторній формі з можливістю пошарового перегляду;
текстові та табличні матеріали, які створені в паперовій формі, містять підписи та/або засвідчені печаткою, зберігаються як скановані файли у форматі PDF.
Тому вимоги Замовник щодо форматів, у якому мають передаватися геопросторові данні не відповідають чинному законодавству України.
Скаржник звертає увагу, що на ринку існують сучасні, потужні та водночас безкоштовні програмні продукти з відкритим вихідним кодом, зокрема QGIS, який забезпечує повний цикл робіт із просторовими даними та має виняткові можливості картографічного дизайну, а також підтримує формати даних, передбачені законодавством (GeoPackage, GeoJSON, GML).
Скаржник також звертає увагу, що у разі необхідності використання ліцензованого програмного забезпечення він має можливість залучити до виконання робіт субпідрядну організацію — ТОВ «АРХІЗЕМ», яка володіє відповідним ліцензованим програмним забезпеченням Digitals (підтверджуючі документи додаємо – Додаток № 2 до Скарги).
Тобто Скаржник спроможний забезпечити належне виконання предмета закупівлі із застосуванням програмного забезпечення, яке відповідає вимогам Замовника. Водночас встановлення в тендерній документації вимоги щодо подання матеріалів саме у вищезазначених форматах є надмірними та невиправданими.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги у тендерній документації. Така редакція тендерної документації обмежує коло потенційних учасників, у тому числі й Скаржника.
Враховуючи викладене, з метою усунення дискримінаційних умов та забезпечення дотримання принципів здійснення публічних закупівель, Скаржник просить зобов’язати Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації у відповідності до чинного законодавства України.
×
-
Назва доказу:
Додаток 3 – Документи працівника Качура В. В.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 - Документи Качур В.В..pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 - Документи субпідрядника ТОВ «АРХІЗЕМ»
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - документи субпідрядника ТОВ АРХІЗЕМ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Договір оренди від 01.09.2025 року №01/09/25 укладений з ТОВ «АРХІЗЕМ»
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 до Скарги -Договір оренди 01.09.25 Київ-Арх.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати СТАРОКОЗАЦЬКУ СІЛЬСЬКУ РАДУ БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ внести зміни до тендерної документації у частині усунення дискримінаційних положень, які наведені у даній Скарзі.
Запити Органу оскарження
Номер:
287c8459dc9e442c8859dce3a297e08e
Тема запиту:
Пояснення на сквргу UA-2025-10-24-001165-a.b1 Товариства з обмеженою відповідальністю "АРХІЗЕМ КИЇВ" за закупівлею UA-2025-10-24-001165-a
Текст запиту:
Пояснення, інформація, документи та матеріали щодо проведення процедури закупівлі
СТАРОКОЗАЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА БІЛГОРОД-ДНІСТРОВСЬКОГО РАЙОНУ ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі послуг: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії», відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 зі змінами (далі - Особливості).
29 жовтня 2025 року ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АРХІЗЕМ КИЇВ» (надалі – Скаржник) подано скаргу до Органу оскарження на умови Тендерної документації за Закупівлею (надалі – Скарга).
31 жовтня 2025 року Скаргу прийнято Органом оскарження до розгляду та надано Замовнику строк протягом 2 робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження пояснення, відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в «pdf» форматі (а також у форматі «doc» з можливістю копіювання тексту) на веб-портал Уповноваженого органу.
Замовник під час проведення процедури закупівлі, зокрема на етапі підготовки тендерної документації, діяв відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та керувався його основними принципами — забезпеченням ефективного і прозорого здійснення закупівель, створенням конкурентного середовища, запобіганням проявам корупції, а також розвитком добросовісної конкуренції. Вимоги, викладені в тендерній документації, відповідають зазначеним принципам та спрямовані на належне забезпечення якості та своєчасності надання послуг.
Зважаючи на вищезазначене, нижче надаємо пояснення по кожному з пунктів Скарги.
1. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
Відповідно п. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
- Замовник не обмежує форму власності обладнання — допускається підтвердження наявності техніки шляхом надання договорів оренди, лізингу, тощо.
- Перелік обладнання сформовано виходячи з технічних вимог до виконання робіт, зокрема - створення цифрових топографічних планів, обробки геоданих, фотограмметрії, що потребує спеціалізованих приладів (безпілотні літальні апарати, GPS/GNSS-приймачі, тахеометри, сканери тощо).
- Відповідно до Наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України «Про затвердження Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт» №65 від 11.02.2014 року, в Розділі II «Вимоги до технічного забезпечення виконавців робіт» регламентовано наступне:
- «2.1. Виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:
- • супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
- • цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
- • сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
Відповідно ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник МОЖЕ ВИМАГАТИ наявність необхідного обладнання, матеріально-технічної бази та технологій.
Учаснику необхідно виконати картографічну основу на всю територію Старокозацької сільської територіальної громади, а саме 54737,6744 га в масштабі 1:10000 та 5577,50 га в масштабі 1:2000. Крім того, в розділі 1 ТД, пункт 4.4 чітко зазначена вимога щодо строку виконання даної послуги, а саме 20.12.2025р. Розуміючи який обсяг робіт з надання даної послуги, та терміну її виконання замовником було визначено саме таку вимогу, щодо наявності обладнання, матеріально-технічної бази та технологій, зазначених в Додатку 1 до ТД. Ст. 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовник вважає, що вище наведенні вимоги не є дискримінаційними та не порушують права потенційних учасників.
Зауваження стосовно «альтернативного джерела живлення потужністю від 5.0 кВт (не менше 1)» не є обґрунтованим у зв’язку з тим, що дана вимога відсутня в тендерній документації.
2. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
У тендерній документації зазначено відповідне програмне забезпечення що дозволяє створювати та обробляти файли у форматах баз геоданих (ArcGIS або еквівалент):
Замовник не вимагає використання конкретного програмного забезпечення, а саме ArcGIS, в тендерній документації допускається еквівалент.
Замовник не вимагає обов’язкового використання платного програмного забезпечення.
Звертаємо увагу, що програмне забезпечення ArcGIS підтримує широкий спектр форматів файлів, включаючи векторні, растрові, табличні, 3D, а також формати баз даних і веб-сервісів, в тому числі бази даних GeoPackage GPKG/Geodatabase (GDB) та/або стандартизованого обмінного файлу GEOJSON/GML відповідно до п. 2 Вимог до оформлення електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67.
Вимога щодо використання ліцензованого програмного забезпечення є обґрунтованою та відповідає чинному законодавству, зокрема:
- Статті 433 Цивільного кодексу України, яка визначає авторське право на програмні продукти;
- Використання неліцензійного ПЗ може призвести до неможливості обробки геоданих у форматах, передбачених технічним завданням, а також до порушення прав третіх осіб.
Замовник вважає, що дана умова не є дискримінаційною до кваліфікаційного критерію про наявність обладнання та матеріально-технічної бази Учасника.
3. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
Вимога щодо наявності працівників, які мають відповідну освіту, знання та досвід, є законною та обґрунтованою, оскільки:
Відповідно п. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
Замовник не вимагає працевлаштування на постійній основі — допускається підтвердження наявності фахівців за цивільно-правовими договорами.
Вимога щодо досвіду роботи не є надмірною — вона обґрунтована складністю робіт, що включають геодезичні вимірювання, створення цифрових моделей місцевості, обробку фотограмметричних даних, тощо.
Учаснику необхідно виконати картографічну основи на всю територію Старокозацької сільської територіальної громади, а саме 54737,6744 га в масштабі 1:10000 та 5577,50 га в масштабі 1:2000.
Розуміючи який обсяг робіт з надання даної послуги, та терміну її виконання замовником було логічно визначено саме таку вимогу, щодо кількості працівників (спеціалістів), які отримали кваліфікаційні сертифікати інженера-землевпорядника.
Замовник вважаає , що ця вимога, не є дискримінаційною умовою до кваліфікаційного критерію про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід.
4. Щодо встановлення дискримінаційних умов до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Вимога щодо досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), є законною та обґрунтованою, оскільки:
- Відповідно п. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
- В тендерній документації зазначено вимогу наявності менше одного такого (аналогічного) договору. Вимога підтвердженого досвіду виконання лише одного аналогічного за предметом закупівлі договору не є дискримінаційною.
- Також відповідно даних вказаних в електронній системі публічних закупівель в Україні ТОВ «АРХІЗЕМ КИЇВ» має аналогічні за предметом закупівлі договори.
Відповідно до Оголошення закупівлі предмет визначено: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії».
Відповідно до Технічного завдання, яке міститься у Додатку 3 Тендерної документації зазначено обсяг надання послуг – 1 послуга.
Таким чином, Замовник взяв до уваги даний факт та вніс відповідні зміни до пункту 3 Додатку 1 до Тендерної документації, де замінип визначення «Аналогічним договором вважається договір аналогічний за предметом закупівлі».
Виходячи з вищезазначеного, замовник вважає, що даний пункт скарги не є обгрунтованим, та не є дискримінаційним до кваліфікаційного критерію про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
5. Щодо встановлення дискримінаційних умов у Технічному завданні.
Зазначені формати файлів такі як *DMF, *SHP, *DWG, *pdf, *jpg, *tiff, *geotiff є популярними форматами файлів, не потребують додаткового придбання платного програмного забезпечення, та можуть конвертуватись в доступному безоплатному ліцензійному програмному забезпеченні.
Зауваження стосовно уточнення баз даних у Технічному завданні прийнято до уваги. Замовником буде внесено зміни в частині вимог до геопросторових даних та цифрових файлів відповідно до Вимог до оформлення електронного документа, що містить відомості про результати топографо-геодезичних і картографічних робіт в електронній (цифровій) формі, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 19 січня 2024 р. № 67.
На нашу думку, для учасників, які мають досвід, кваліфікований персонал і працюють у даній сфері на постійній основі, подання тендерної пропозиції з відповідними підтвердними документами не становить складності. Крім того, враховуючи об'єктивні труднощі надання послуг в умовах воєнного стану, спричиненого збройною агресією РФ проти України, особливої ваги набуває спроможність Учасника/Переможця/Виконавця гарантувати належну якість та своєчасність виконання послуг. Для цього виконавець повинен мати підтверджений аналогічний досвід, необхідне обладнання та матеріально-технічну бази та кваліфікований персонал. У зв’язку з наведеним, вважаємо доводи, викладені у Скарзі, безпідставними та такими, що не підтверджуються належними аргументами.
ПРОСИМО:
1. Врахувати зміни внесені Замовником.
2. У задоволенні скарги UA-2025-10-24-001165-a.b1 Товариство з обмеженою відповідальністю "АРХІЗЕМ КИЇВ" за закупівлею UA-2025-10-24-001165-a – відмовити повністю.
Спеціаліст ІІ категорії з публічних закупівель Відділу бухгалтерського обліку та звітності Старокозацької сільської ради Тетяна МІРНЕНКО
Додатки:
1. Перелік змін, що вносяться до тендерної документації та Оголошення на закупівлю по предмету: «Виготовлення картографічної основи на територію Старокозацької сільської територіальної громади для розроблення Комплексного плану просторового розвитку території громади та для розроблення генеральних планів населених пунктів громади 71350000-6 Науково-технічні послуги в галузі інженерії»
2. Додаток 1 до тендерної документації.
3. Додаток 3 до тендерної документації.
Дата опублікування:
04.11.2025 10:02