• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Комп’ютерний симулятор управління дронами з наборами для демонстрацій польотів (для забезпечення викладання предмета «Захист України» )

Торги відмінено

550 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 23.10.2025 17:42 - 15.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації

Номер: 5b02bd9ca2da4d22ab6fb152c34a3a7b
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-23-015806-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови в тендерній документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 05.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.10.2025 14:30
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.11.2025 16:34
Дата виконання рішення Замовником: 12.11.2025 14:31
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунено шляхов внесення змін
Автор: ТОВ "ІНТЕРАКТИВНІ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ", Володимир Волков +380672716437 isn.ltd@llcise.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 66b7befcddf846dbb8da8f1e07276b2f
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №1
1) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:

№ Характеристики до предмету закупівлі
Комп’ютерний симулятор управління дронами з наборами для демонстрацій польотів (для забезпечення викладання предмету «Захист України»
І Робоче місце педагогічного працівника
(1 комплект)
1 Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент
Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент
Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент


Скаржник повідомляє, що технічні вимоги «Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент» є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар конкретного виробника.

Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент.

Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c435539d6635498cb87f2754a484e845
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №2
2) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:

ІІ Комплект робочих місць для здобувачів освіти
(1 комплект)
1 Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент
Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент
Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент


Скаржник повідомляє, що технічні вимоги «Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент» є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар конкретного виробника.

Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент».
За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Вбудований 5.8G 14DBI Контролер польоту: Lite 1-2S Pro або еквівалент; Камера: C02 FPV Micro-камера або еквівалент; Двигуни: Безколекторні 1102-18000KV або еквівалент.

Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c2bb77a3461a48afb7f36eccc6c9dce1
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №3
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №3
3) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:

4 Роутер – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) IEEE 802.11n + IEEE 802.3u, що забезпечує функціональність не нижче L3;
кількість портів IEEE 802.11n має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
кількість портів IEEE 802.3u - не менше ніж 4 для внутрішньої мережі (LAN-порти) та не менше 1 для зовнішньої мережі (WAN-порт);
тип портів IEEE 802.3u - auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються);
підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.11n;
2) IEEE 802.11i (WPA2);
3) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
підтримка функцій маршрутизатора:
1) підтримка налаштування WAN-порта статично та за DHCP;
2) підтримка NAT між WAN-портом та рештою портів;
3) DHCP-сервер з підтримкою таблиці статичних адрес;
4) підтримка DMZ
налаштування через веб-інтерфейс, захищений паролем;
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією приладами, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.11n або IEEE 802.3u

Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимоги є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар одного виробника.

Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Роутер – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) IEEE 802.11n + IEEE 802.3u, що забезпечує функціональність не нижче L3;
кількість портів IEEE 802.11n має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
кількість портів IEEE 802.3u - не менше ніж 4 для внутрішньої мережі (LAN-порти) та не менше 1 для зовнішньої мережі (WAN-порт);
тип портів IEEE 802.3u - auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються);
підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.11n;
2) IEEE 802.11i (WPA2);
3) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
підтримка функцій маршрутизатора:
1) підтримка налаштування WAN-порта статично та за DHCP;
2) підтримка NAT між WAN-портом та рештою портів;
3) DHCP-сервер з підтримкою таблиці статичних адрес;
4) підтримка DMZ
налаштування через веб-інтерфейс, захищений паролем;
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією приладами, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.11n або IEEE 802.3u».

За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Роутер – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) IEEE 802.11n + IEEE 802.3u, що забезпечує функціональність не нижче L3;
кількість портів IEEE 802.11n має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
кількість портів IEEE 802.3u - не менше ніж 4 для внутрішньої мережі (LAN-порти) та не менше 1 для зовнішньої мережі (WAN-порт);
тип портів IEEE 802.3u - auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються);
підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.11n;
2) IEEE 802.11i (WPA2);
3) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
підтримка функцій маршрутизатора:
1) підтримка налаштування WAN-порта статично та за DHCP;
2) підтримка NAT між WAN-портом та рештою портів;
3) DHCP-сервер з підтримкою таблиці статичних адрес;
4) підтримка DMZ
налаштування через веб-інтерфейс, захищений паролем;
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією приладами, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.11n або IEEE 802.3u.

Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0f2ec9554a1f4a269caa743431ac355e
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №4
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №4
4) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:
5 Мережевий комутатор-маршрутизатор Ethernet – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) 1GbE, що забезпечує функціональність не нижче ніж L2;
кількість портів має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
тип портів - 100BASE-TX/1000BASE-T auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються); підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
2) IEEE 802.3ab (1000BASE-T);
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією пристроями, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.3u або IEEE 802.3ab

Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимоги є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар одного виробника.

Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Мережевий комутатор-маршрутизатор Ethernet – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) 1GbE, що забезпечує функціональність не нижче ніж L2;
кількість портів має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
тип портів - 100BASE-TX/1000BASE-T auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються); підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
2) IEEE 802.3ab (1000BASE-T);
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією пристроями, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.3u або IEEE 802.3ab».

За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Мережевий комутатор-маршрутизатор Ethernet – 1 шт.
тип - комутатор (не концентратор) 1GbE, що забезпечує функціональність не нижче ніж L2;
кількість портів має відповідати загальній кількості портативних комп'ютерів і мати не менше ніж один додатковий вільний порт;
тип портів - 100BASE-TX/1000BASE-T auto-negotiating, auto MDI/MDIX, RJ-45 (вбудовані порти, модульні конвертори не дозволяються); підтримка стандартів і протоколів:
1) IEEE 802.3u (100BASE-TX);
2) IEEE 802.3ab (1000BASE-T);
продуктивність - неблокуюча комутація (non-blocking switching);
сумісний з усіма передбаченими цією специфікацією пристроями, обладнаними інтерфейсами IEEE 802.3u або IEEE 802.3ab

Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 9672db39745b44d2947473d073a83789
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №5
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №5
5) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:

І Робоче місце педагогічного працівника
(1 комплект)
2 Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.


Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимоги є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар одного виробника.
Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.».

За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.

Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 950c2eb5fd2447f9829e9143bb1b0d61
Заголовок пункту скарги: ВИМОГА №6
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: ВИМОГА №6
6) В Додатку 2 тендерної документації встановлено:

ІІ Комплект робочих місць для здобувачів освіти
(1 комплект)
2 Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.


Скаржник повідомляє, що вище зазначені технічні вимоги є дискримінаційними, оскільки виконати її зможуть лише ті учасники, що запропонують товар одного виробника.

Скаржник планує взяти участь в даній процедурі закупівлі, однак запропонований ним товар не містить таких технічних вимог: «Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.».

За таких умов, Скаржник не має змоги взяти участь в даній процедурі, оскільки в тендерній документації наявні дискримінаційні вимоги: Симулятор польоту для мультикоптерів типу «FPV» – 1 шт.
Симулятор повинен підтримувати онлайн-режим, що включає можливість одночасного підключення не менше 8 пілотів в одній сесії.
Програмне забезпечення має містити вбудований редактор, що дає змогу користувачам створювати власні унікальні траси. Також має бути можливість публікувати та завантажувати траси, створені іншими користувачами, для розширення тренувального процесу.
Симулятор повинен використовувати високоточний фізичний рушій, який забезпечує реалістичне моделювання польоту, включаючи поведінку гіроскопів, інерцію та динаміку зіткнень.
Для забезпечення максимальної ідентичності з реальним обладнанням, симулятор повинен містити бібліотеку, яка включає не менше 10 офіційно ліцензованих моделей рам, двигунів, пропелерів.
Симулятор має пропонувати не менше 50 попередньо встановлених рівнів або місій, які охоплюють як базові маневри для новачків, так і складні траси для відпрацювання техніки просунутими пілотами.
Повинна бути можливість налаштовувати параметри камери, такі як кут нахилу, кут огляду (FOV) та затримку, щоб максимально точно відтворити відчуття від польоту на реальному дроні.
Симулятор повинен містити не менше 10 унікальних локацій для польотів.

Замовник навмисно, нехтуючи основними принципами здійснення закупівель, в тому числі недискримінація Учасників, встановлює дискримінаційні вимоги та обмеження. Зазначення надмірно деталізованих дискримінаційних особливостей не дозволяє приймати участь Учасників на загальних підставах в умовах здорової конкуренції.
Отже, зважаючи на встановлені дискримінаційні вимоги вбачається, що метою Замовника є уникнення конкуренції з причин відсутності не менше ніж двох виробників, що можуть запропонувати товар, який буде відповідати усім технічним особливостям одночасно згідно ТД.
Такими діями Замовник порушив права та інтереси Скаржника, принципи закупівель в тому числі щодо добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економія, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Так як, в тендерній документації Замовником встановлено дискримінаційні умови та вимоги, що не відповідають нормам чинного законодавства України.
Все вищевикладене свідчить про те, що встановлені Замовником вимоги не спрямовані на забезпечення проведення відкритої та прозорої процедури закупівлі, з максимальною кількістю пропозицій для вибору найбільш економічно вигідної, а натомість демонструють намагання штучно обмежити конкуренцію та допустити до участі виключно заздалегідь визначеного постачальника, з яким, вірогідно, існують попередні домовленості. Такий підхід є неприпустимим, оскільки суперечить основним фундаментальним принципам публічних закупівель – відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Публічні закупівлі повинні бути доступними для всіх потенційних постачальників, а не обмежуватися вузьким колом попередньо обраних суб’єктів господарювання.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документацією наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною Документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі" та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 "Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування",
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження