-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код за ДК 021:2015 - 79990000-0: Різні послуги, пов’язані з діловою сферою «Технічна інвентаризація та виготовлення інвентаризаційних справ та технічних паспортів об’єктів, які передані в оперативне управління департаменту економіки та розвитку»
Завершена
191 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
22.10.2025 16:11 - 27.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ "Сарбона Інвестментс"
Номер:
55e7ff9cf7424af1aa6758c8fc3c3e3f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-22-012951-a.b1
Назва:
Скарга на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ "Сарбона Інвестментс"
Скарга:
Вих. № 14.11/25 від «14» листопада 2025 року Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель
03035, м. Київ,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції учасника
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей)
Скаржник (суб’єкт оскарження):
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс»
Код ЄДРПОУ: 39948638
Юридична адреса: Україна, 01024, м. Київ, вул. Антоновича, будинок 3-Б
тел.: +380939264322
E-mail: sarbona.invm@gmail.com
Найменування Замовника:
Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради
Код ЄДРПОУ: 33457208
Адреса: Україна, 18000, м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36.
Контактна особа: Бондар Юрій Олександрович, Телефон: +380472544761
Email: tender.ckrada@ukr.net;
Відомості про процедуру закупівлі:
Технічна інвентаризація та виготовлення інвентаризаційних справ та технічних паспортів об’єктів, які передані в оперативне управління департаменту економіки та розвитку.
Форма проведення закупівлі: Відкриті торги з особливостями
Категорія: 79990000-0: Різні послуги, пов’язані з діловою сферо
Номер у Prozorro: UA-2025-10-22-012951-a
Рішення, що оскаржується:
Протокольне рішення 10 листопада 2025 року, Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради, БОНДАР Юрія, щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС".
Підстави подання скарги:
Неправомірне застосування замовником пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – закон про публічні закупівлі) та підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), що призвело до порушення прав Скаржника, а саме безпідставному відхиленні
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» (код ЄДРПОУ 39948638, місцезнаходження: Україна, 01024, м. Київ, вул. Антоновича, буд. 3-Б) подало тендерну пропозицію у процедурі закупівлі №29512205 (ідентифікатор UA-2025-10-22-012951-a), оголошеній Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 33457208).
Проте пропозиція нашого підприємства була неправомірно відхилена згідно з протоколом рішення уповноваженої особи 10 листопада 2025 року — на підставі нібито відсутності наказу про призначення експерта з технічної інвентаризації та нібито відсутності «повної трудової книжки» інженера з технічної інвентаризації.
Такі висновки є неправомірними, необґрунтованими, формальними та суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям, вимогам тендерної документації та сталим правовим позиціям АМКУ.
Замовник 04.11.2025 розмістив повідомлення про усунення невідповідностей відповідно до п. 43 Особливостей. Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» в установлений строк усунуло всі невідповідності, що стосуються:
• сертифікованого експерта з технічної інвентаризації;
• кваліфікації двох інженерів з технічної інвентаризації;
• підтвердження стажу роботи;
• документів про освіту;
• наказів про призначення.
10 листопада 2025 Замовник прийняв протокол, яким відхилив пропозицію за п. 44 Особливостей, мотивуючи відхилення виключно формальними зауваженнями, що не впливають на зміст та достовірність поданих документів.
Щодо «відсутності наказу про призначення експерта».
Замовник стверджує, що наданий товариством з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» наказ про прийняття Шестакової Г.В. на посаду «інженер з технічної інвентаризації нерухомого майна (експерт)» не підтверджує її статус експерта.
Спростування:
1. ТД не містить вимоги про конкретне формулювання назви посади. Вимога ТД Відповідно абз.2 пп.1.1. п.1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» додатку №1 до тендерної документації, вимагалось, що Учасник повинен мати у штаті або найнятих за цивільно-правовою угодою (контрактом) працівників наступної кваліфікації: а) не менш, як одного експерта з технічної інвентаризації, який пройшов професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримав кваліфікаційний сертифікат відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» і має стаж роботи за фахом не менше 1 року (учасник подає сканкопії: чинного сертифікату експерта з технічної інвентаризації, наказу про призначення його на посаду або угоди/контракту). «наказ про призначення на посаду або угода/контракт».
Замовник не встановлював стандарту або шаблону формулування назви посади. термін "експерт з технічної інвентаризації" не є офіційним стандартизованим найменуванням посади.
У чинному Класифікаторі професій України (ДК 003:2010), який затверджено та надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 (далі – ДК 003:2010) немає точної посади з назвою "експерт з технічної інвентаризації".
Натомість, відповідно до Додатку А (обов’язковий) «Покажчик професійних назв робіт за кодами професій» для фахівців, які займаються цією діяльністю, передбачені інші професійні назви робіт, а саме: Інженер з інвентаризації нерухомого майна та Технік з інвентаризації нерухомого майна
Відповідно до пункту 5 «Класифікація професій» ДК 003:2010, згадані вище назви професій віднесено до Класифікації: 2149.2 Інженери (інші галузі інженерної справи) та 3439 Інші технічні фахівці в галузі управління, які в свою чергу, відповідно до пункту 3 ДК 003:2010 відносяться до розділів класифікації «Професіонали» та «Фахівці» відповідно.
Окрім того, як вбачається із пункту 3 ДК 003:2010 На підприємствах, в установах та організаціях записи про роботу вносять в установленому порядку до трудових книжок працівників відповідно до професійних назв робіт, зазначених у додатках А і Б. Від назв, зазначених у додатках А і Б, можуть утворюватися похідні назви професій (професійних назв робіт, посад) доданням похідних слів (провідний, головний, молодший, змінний, гірничий, третій та ін.), наведених у додатку В.
Відповідно до Додатку В (Обов’язковий) «Похідні слова до професій (професійних назв робіт)» визначено вичерпний перелік похідних слів, які можуть застосовуватись до назв професій, зазначених у додатках А і Б, а саме:
Бригадний Помічник
Віце- Провідний
Гірничий П'ятий
Головний Районний
Груповий Стажист***
Дільничний Старший
Другий Третій
Заступник Учень****
Змінний Черговий
Молодший Четвертий
Перший
З наведеного вбачається, що законодавцем чітко встановлено порядок запису про роботу у трудові книжки працівників (в тому числі і видача наказів про прийняття на роботу) стосовно фахівців, які займаються технічною інвентаризацією нерухомого майна.
2. У наказі прямо зазначено статус – «(експерт)». Це однозначно підтверджує, що особу прийнято на роботу саме як експерта.
3. Надано чинний сертифікат експерта АЕ001650, виданий згідно з рішенням Атестаційної архітектурно-будівельної комісії від 15.02.2013, No22, який є основним підтвердженням кваліфікації. Замовник не заперечує ні чинність сертифіката, ні стаж експерта.
4. АМКУ багаторазово вказує:
a. формальні невідповідності назви посади не є підставою для дискваліфікації;
b. якщо з документів однозначно випливає, що особа є сертифікованим експертом – пропозиція не може бути відхилена.
5. Вимога про «саме окрему посаду експерта» є штучно створеною, оскільки ТД такої норми не містила.
Щодо «не повної трудової книжки» інженера Дєткіна Д.М.
Замовник зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» подало трудову книжку «не в повному обсязі», хоча надали титульну сторінку та всі сторінки, які містять записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.
Спростування:
1. ТД не містила вимоги надавати ВСІ сторінки трудової книжки без винятку. Формулювання «трудова книжка» означає документ, що підтверджує стаж.
2. Усі надані сторінки містять усі необхідні записи, які підтверджують:
o стаж роботи понад 4 роки,
o досвід у сфері технічної інвентаризації.
3. Замовник не встановив, що подані сторінки не підтверджують стаж, тобто відхилення ґрунтується виключно на формальному підході.
4. АМКУ у численних рішеннях (Рішення № 10069-р/пк-пз від 27.10.2020; Рішення № 5879-р/пк-пз від 15.07.2021; Рішення № 1885-р/пк-пз від 26.02.2021) зазначає: «якщо наданих сторінок трудової книжки достатньо для підтвердження вимоги щодо стажу, пропозиція не може бути відхилена лише через «неповний» скан документа».
5. Якщо у повідомленні про усунення невідповідностей замовник не вимагав конкретно «надати всі сторінки трудової книжки», то вимога Замовника виходить за межі п. 43 Особливостей.
Відхилення нашої пропозиції суперечить:
• ст. 3 Закону – добросовісна конкуренція, недискримінація, пропорційність;
• ст. 5 Закону – максимальна економія бюджетних коштів;
• ст. 22 Закону – вимоги ТД мають бути чіткими і недвозначними;
• п. 43–44 Особливостей – замовник не мав права відхиляти пропозицію за усунуті або несуттєві невідповідності.
У зв’язку із зазначеним просимо Антимонопольний комітет України:
1. Прийняти до розгляду скаргу ТОВ «Сарбона Інвестментс» у процедурі закупівлі UA-2025-10-22-012951-a.
2. Зобов’язати Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 33457208) скасувати протокольне рішення уповноваженої особи 10.11.2025 р. про відхилення пропозиції ТОВ «Сарбона Інвестментс» по закупівлі № 29512205 (ідентифікатор UA-2025-10-22-012951-a) з підстав, передбачених п.п.2 п. 44 Особливостей та пп.1 п. 44 Особливостей.
3. Зобов’язати Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «Сарбона Інвестментс» та допустити її до оцінки.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.pdf 15.11.2025 21:45
- Дєткін Наказ+повідомлення+кв2.pdf 15.11.2025 21:45
- Наказ Шестакова+повідомлення+квитанція (експерт).pdf 15.11.2025 21:45
- Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації.pdf 15.11.2025 21:45
- Трудова Шестакової+переклад (експерт).pdf 15.11.2025 21:45
- Сертифікат із QR Шестакова Експерт.pdf 15.11.2025 21:45
- Трудова книжка Дєткін Д.pdf 15.11.2025 21:45
- sign.p7s 15.11.2025 21:49
- рішення від 18.11.2025 № 17137.pdf 18.11.2025 16:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 25.11.2025 № 17515.pdf 26.11.2025 12:17
- рішення від 25.11.2025 № 17515.pdf 27.11.2025 12:00
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.11.2025 21:52
Дата розгляду скарги:
25.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
18.11.2025 16:19
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
27.11.2025 12:11
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e2f6a101bba645309ff1f0a882bde016
Заголовок пункту скарги:
Скарга на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції ТОВ "Сарбона Інвестментс"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення:
Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги:
Вих. № 14.11/25 від «14» листопада 2025 року Комісії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері державних закупівель
03035, м. Київ,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції учасника
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей)
Скаржник (суб’єкт оскарження):
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс»
Код ЄДРПОУ: 39948638
Юридична адреса: Україна, 01024, м. Київ, вул. Антоновича, будинок 3-Б
тел.: +380939264322
E-mail: sarbona.invm@gmail.com
Найменування Замовника:
Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради
Код ЄДРПОУ: 33457208
Адреса: Україна, 18000, м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36.
Контактна особа: Бондар Юрій Олександрович, Телефон: +380472544761
Email: tender.ckrada@ukr.net;
Відомості про процедуру закупівлі:
Технічна інвентаризація та виготовлення інвентаризаційних справ та технічних паспортів об’єктів, які передані в оперативне управління департаменту економіки та розвитку.
Форма проведення закупівлі: Відкриті торги з особливостями
Категорія: 79990000-0: Різні послуги, пов’язані з діловою сферо
Номер у Prozorro: UA-2025-10-22-012951-a
Рішення, що оскаржується:
Протокольне рішення 10 листопада 2025 року, Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради, БОНДАР Юрія, щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС".
Підстави подання скарги:
Неправомірне застосування замовником пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – закон про публічні закупівлі) та підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), що призвело до порушення прав Скаржника, а саме безпідставному відхиленні
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» (код ЄДРПОУ 39948638, місцезнаходження: Україна, 01024, м. Київ, вул. Антоновича, буд. 3-Б) подало тендерну пропозицію у процедурі закупівлі №29512205 (ідентифікатор UA-2025-10-22-012951-a), оголошеній Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 33457208).
Проте пропозиція нашого підприємства була неправомірно відхилена згідно з протоколом рішення уповноваженої особи 10 листопада 2025 року — на підставі нібито відсутності наказу про призначення експерта з технічної інвентаризації та нібито відсутності «повної трудової книжки» інженера з технічної інвентаризації.
Такі висновки є неправомірними, необґрунтованими, формальними та суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям, вимогам тендерної документації та сталим правовим позиціям АМКУ.
Замовник 04.11.2025 розмістив повідомлення про усунення невідповідностей відповідно до п. 43 Особливостей. Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» в установлений строк усунуло всі невідповідності, що стосуються:
• сертифікованого експерта з технічної інвентаризації;
• кваліфікації двох інженерів з технічної інвентаризації;
• підтвердження стажу роботи;
• документів про освіту;
• наказів про призначення.
10 листопада 2025 Замовник прийняв протокол, яким відхилив пропозицію за п. 44 Особливостей, мотивуючи відхилення виключно формальними зауваженнями, що не впливають на зміст та достовірність поданих документів.
Щодо «відсутності наказу про призначення експерта».
Замовник стверджує, що наданий товариством з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» наказ про прийняття Шестакової Г.В. на посаду «інженер з технічної інвентаризації нерухомого майна (експерт)» не підтверджує її статус експерта.
Спростування:
1. ТД не містить вимоги про конкретне формулювання назви посади. Вимога ТД Відповідно абз.2 пп.1.1. п.1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» додатку №1 до тендерної документації, вимагалось, що Учасник повинен мати у штаті або найнятих за цивільно-правовою угодою (контрактом) працівників наступної кваліфікації: а) не менш, як одного експерта з технічної інвентаризації, який пройшов професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримав кваліфікаційний сертифікат відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» і має стаж роботи за фахом не менше 1 року (учасник подає сканкопії: чинного сертифікату експерта з технічної інвентаризації, наказу про призначення його на посаду або угоди/контракту). «наказ про призначення на посаду або угода/контракт».
Замовник не встановлював стандарту або шаблону формулування назви посади. термін "експерт з технічної інвентаризації" не є офіційним стандартизованим найменуванням посади.
У чинному Класифікаторі професій України (ДК 003:2010), який затверджено та надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 (далі – ДК 003:2010) немає точної посади з назвою "експерт з технічної інвентаризації".
Натомість, відповідно до Додатку А (обов’язковий) «Покажчик професійних назв робіт за кодами професій» для фахівців, які займаються цією діяльністю, передбачені інші професійні назви робіт, а саме: Інженер з інвентаризації нерухомого майна та Технік з інвентаризації нерухомого майна
Відповідно до пункту 5 «Класифікація професій» ДК 003:2010, згадані вище назви професій віднесено до Класифікації: 2149.2 Інженери (інші галузі інженерної справи) та 3439 Інші технічні фахівці в галузі управління, які в свою чергу, відповідно до пункту 3 ДК 003:2010 відносяться до розділів класифікації «Професіонали» та «Фахівці» відповідно.
Окрім того, як вбачається із пункту 3 ДК 003:2010 На підприємствах, в установах та організаціях записи про роботу вносять в установленому порядку до трудових книжок працівників відповідно до професійних назв робіт, зазначених у додатках А і Б. Від назв, зазначених у додатках А і Б, можуть утворюватися похідні назви професій (професійних назв робіт, посад) доданням похідних слів (провідний, головний, молодший, змінний, гірничий, третій та ін.), наведених у додатку В.
Відповідно до Додатку В (Обов’язковий) «Похідні слова до професій (професійних назв робіт)» визначено вичерпний перелік похідних слів, які можуть застосовуватись до назв професій, зазначених у додатках А і Б, а саме:
Бригадний Помічник
Віце- Провідний
Гірничий П'ятий
Головний Районний
Груповий Стажист***
Дільничний Старший
Другий Третій
Заступник Учень****
Змінний Черговий
Молодший Четвертий
Перший
З наведеного вбачається, що законодавцем чітко встановлено порядок запису про роботу у трудові книжки працівників (в тому числі і видача наказів про прийняття на роботу) стосовно фахівців, які займаються технічною інвентаризацією нерухомого майна.
2. У наказі прямо зазначено статус – «(експерт)». Це однозначно підтверджує, що особу прийнято на роботу саме як експерта.
3. Надано чинний сертифікат експерта АЕ001650, виданий згідно з рішенням Атестаційної архітектурно-будівельної комісії від 15.02.2013, No22, який є основним підтвердженням кваліфікації. Замовник не заперечує ні чинність сертифіката, ні стаж експерта.
4. АМКУ багаторазово вказує:
a. формальні невідповідності назви посади не є підставою для дискваліфікації;
b. якщо з документів однозначно випливає, що особа є сертифікованим експертом – пропозиція не може бути відхилена.
5. Вимога про «саме окрему посаду експерта» є штучно створеною, оскільки ТД такої норми не містила.
Щодо «не повної трудової книжки» інженера Дєткіна Д.М.
Замовник зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» подало трудову книжку «не в повному обсязі», хоча надали титульну сторінку та всі сторінки, які містять записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.
Спростування:
1. ТД не містила вимоги надавати ВСІ сторінки трудової книжки без винятку. Формулювання «трудова книжка» означає документ, що підтверджує стаж.
2. Усі надані сторінки містять усі необхідні записи, які підтверджують:
o стаж роботи понад 4 роки,
o досвід у сфері технічної інвентаризації.
3. Замовник не встановив, що подані сторінки не підтверджують стаж, тобто відхилення ґрунтується виключно на формальному підході.
4. АМКУ у численних рішеннях (Рішення № 10069-р/пк-пз від 27.10.2020; Рішення № 5879-р/пк-пз від 15.07.2021; Рішення № 1885-р/пк-пз від 26.02.2021) зазначає: «якщо наданих сторінок трудової книжки достатньо для підтвердження вимоги щодо стажу, пропозиція не може бути відхилена лише через «неповний» скан документа».
5. Якщо у повідомленні про усунення невідповідностей замовник не вимагав конкретно «надати всі сторінки трудової книжки», то вимога Замовника виходить за межі п. 43 Особливостей.
Відхилення нашої пропозиції суперечить:
• ст. 3 Закону – добросовісна конкуренція, недискримінація, пропорційність;
• ст. 5 Закону – максимальна економія бюджетних коштів;
• ст. 22 Закону – вимоги ТД мають бути чіткими і недвозначними;
• п. 43–44 Особливостей – замовник не мав права відхиляти пропозицію за усунуті або несуттєві невідповідності.
03035, м. Київ,
вул. Митрополита Василя Липківського, 45
СКАРГА
на рішення уповноваженої особи замовника щодо відхилення пропозиції учасника
(в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей)
Скаржник (суб’єкт оскарження):
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс»
Код ЄДРПОУ: 39948638
Юридична адреса: Україна, 01024, м. Київ, вул. Антоновича, будинок 3-Б
тел.: +380939264322
E-mail: sarbona.invm@gmail.com
Найменування Замовника:
Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради
Код ЄДРПОУ: 33457208
Адреса: Україна, 18000, м. Черкаси, вул. Байди Вишневецького, 36.
Контактна особа: Бондар Юрій Олександрович, Телефон: +380472544761
Email: tender.ckrada@ukr.net;
Відомості про процедуру закупівлі:
Технічна інвентаризація та виготовлення інвентаризаційних справ та технічних паспортів об’єктів, які передані в оперативне управління департаменту економіки та розвитку.
Форма проведення закупівлі: Відкриті торги з особливостями
Категорія: 79990000-0: Різні послуги, пов’язані з діловою сферо
Номер у Prozorro: UA-2025-10-22-012951-a
Рішення, що оскаржується:
Протокольне рішення 10 листопада 2025 року, Уповноваженої особи, відповідальної за організацію та проведення процедур закупівель Департаменту економіки та розвитку Черкаської міської ради, БОНДАР Юрія, щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС".
Підстави подання скарги:
Неправомірне застосування замовником пункту 1 частини 1 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – закон про публічні закупівлі) та підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості), що призвело до порушення прав Скаржника, а саме безпідставному відхиленні
Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» (код ЄДРПОУ 39948638, місцезнаходження: Україна, 01024, м. Київ, вул. Антоновича, буд. 3-Б) подало тендерну пропозицію у процедурі закупівлі №29512205 (ідентифікатор UA-2025-10-22-012951-a), оголошеній Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 33457208).
Проте пропозиція нашого підприємства була неправомірно відхилена згідно з протоколом рішення уповноваженої особи 10 листопада 2025 року — на підставі нібито відсутності наказу про призначення експерта з технічної інвентаризації та нібито відсутності «повної трудової книжки» інженера з технічної інвентаризації.
Такі висновки є неправомірними, необґрунтованими, формальними та суперечать Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостям, вимогам тендерної документації та сталим правовим позиціям АМКУ.
Замовник 04.11.2025 розмістив повідомлення про усунення невідповідностей відповідно до п. 43 Особливостей. Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» в установлений строк усунуло всі невідповідності, що стосуються:
• сертифікованого експерта з технічної інвентаризації;
• кваліфікації двох інженерів з технічної інвентаризації;
• підтвердження стажу роботи;
• документів про освіту;
• наказів про призначення.
10 листопада 2025 Замовник прийняв протокол, яким відхилив пропозицію за п. 44 Особливостей, мотивуючи відхилення виключно формальними зауваженнями, що не впливають на зміст та достовірність поданих документів.
Щодо «відсутності наказу про призначення експерта».
Замовник стверджує, що наданий товариством з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» наказ про прийняття Шестакової Г.В. на посаду «інженер з технічної інвентаризації нерухомого майна (експерт)» не підтверджує її статус експерта.
Спростування:
1. ТД не містить вимоги про конкретне формулювання назви посади. Вимога ТД Відповідно абз.2 пп.1.1. п.1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» додатку №1 до тендерної документації, вимагалось, що Учасник повинен мати у штаті або найнятих за цивільно-правовою угодою (контрактом) працівників наступної кваліфікації: а) не менш, як одного експерта з технічної інвентаризації, який пройшов професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримав кваліфікаційний сертифікат відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» і має стаж роботи за фахом не менше 1 року (учасник подає сканкопії: чинного сертифікату експерта з технічної інвентаризації, наказу про призначення його на посаду або угоди/контракту). «наказ про призначення на посаду або угода/контракт».
Замовник не встановлював стандарту або шаблону формулування назви посади. термін "експерт з технічної інвентаризації" не є офіційним стандартизованим найменуванням посади.
У чинному Класифікаторі професій України (ДК 003:2010), який затверджено та надано чинності наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327 (далі – ДК 003:2010) немає точної посади з назвою "експерт з технічної інвентаризації".
Натомість, відповідно до Додатку А (обов’язковий) «Покажчик професійних назв робіт за кодами професій» для фахівців, які займаються цією діяльністю, передбачені інші професійні назви робіт, а саме: Інженер з інвентаризації нерухомого майна та Технік з інвентаризації нерухомого майна
Відповідно до пункту 5 «Класифікація професій» ДК 003:2010, згадані вище назви професій віднесено до Класифікації: 2149.2 Інженери (інші галузі інженерної справи) та 3439 Інші технічні фахівці в галузі управління, які в свою чергу, відповідно до пункту 3 ДК 003:2010 відносяться до розділів класифікації «Професіонали» та «Фахівці» відповідно.
Окрім того, як вбачається із пункту 3 ДК 003:2010 На підприємствах, в установах та організаціях записи про роботу вносять в установленому порядку до трудових книжок працівників відповідно до професійних назв робіт, зазначених у додатках А і Б. Від назв, зазначених у додатках А і Б, можуть утворюватися похідні назви професій (професійних назв робіт, посад) доданням похідних слів (провідний, головний, молодший, змінний, гірничий, третій та ін.), наведених у додатку В.
Відповідно до Додатку В (Обов’язковий) «Похідні слова до професій (професійних назв робіт)» визначено вичерпний перелік похідних слів, які можуть застосовуватись до назв професій, зазначених у додатках А і Б, а саме:
Бригадний Помічник
Віце- Провідний
Гірничий П'ятий
Головний Районний
Груповий Стажист***
Дільничний Старший
Другий Третій
Заступник Учень****
Змінний Черговий
Молодший Четвертий
Перший
З наведеного вбачається, що законодавцем чітко встановлено порядок запису про роботу у трудові книжки працівників (в тому числі і видача наказів про прийняття на роботу) стосовно фахівців, які займаються технічною інвентаризацією нерухомого майна.
2. У наказі прямо зазначено статус – «(експерт)». Це однозначно підтверджує, що особу прийнято на роботу саме як експерта.
3. Надано чинний сертифікат експерта АЕ001650, виданий згідно з рішенням Атестаційної архітектурно-будівельної комісії від 15.02.2013, No22, який є основним підтвердженням кваліфікації. Замовник не заперечує ні чинність сертифіката, ні стаж експерта.
4. АМКУ багаторазово вказує:
a. формальні невідповідності назви посади не є підставою для дискваліфікації;
b. якщо з документів однозначно випливає, що особа є сертифікованим експертом – пропозиція не може бути відхилена.
5. Вимога про «саме окрему посаду експерта» є штучно створеною, оскільки ТД такої норми не містила.
Щодо «не повної трудової книжки» інженера Дєткіна Д.М.
Замовник зазначає, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Сарбона Інвестментс» подало трудову книжку «не в повному обсязі», хоча надали титульну сторінку та всі сторінки, які містять записи про прийняття на роботу, переведення, звільнення тощо.
Спростування:
1. ТД не містила вимоги надавати ВСІ сторінки трудової книжки без винятку. Формулювання «трудова книжка» означає документ, що підтверджує стаж.
2. Усі надані сторінки містять усі необхідні записи, які підтверджують:
o стаж роботи понад 4 роки,
o досвід у сфері технічної інвентаризації.
3. Замовник не встановив, що подані сторінки не підтверджують стаж, тобто відхилення ґрунтується виключно на формальному підході.
4. АМКУ у численних рішеннях (Рішення № 10069-р/пк-пз від 27.10.2020; Рішення № 5879-р/пк-пз від 15.07.2021; Рішення № 1885-р/пк-пз від 26.02.2021) зазначає: «якщо наданих сторінок трудової книжки достатньо для підтвердження вимоги щодо стажу, пропозиція не може бути відхилена лише через «неповний» скан документа».
5. Якщо у повідомленні про усунення невідповідностей замовник не вимагав конкретно «надати всі сторінки трудової книжки», то вимога Замовника виходить за межі п. 43 Особливостей.
Відхилення нашої пропозиції суперечить:
• ст. 3 Закону – добросовісна конкуренція, недискримінація, пропорційність;
• ст. 5 Закону – максимальна економія бюджетних коштів;
• ст. 22 Закону – вимоги ТД мають бути чіткими і недвозначними;
• п. 43–44 Особливостей – замовник не мав права відхиляти пропозицію за усунуті або несуттєві невідповідності.
×
-
Назва доказу:
Сертифікат експерта
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат із QR Шестакова Експерт.pdf
-
-
Назва доказу:
Трудова інженера
-
Повʼязаний документ:
Трудова книжка Дєткін Д.pdf
-
-
Назва доказу:
Наказ експерта
-
Повʼязаний документ:
Наказ Шестакова+повідомлення+квитанція (експерт).pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради (код ЄДРПОУ 33457208) скасувати протокольне рішення уповноваженої особи 10.11.2025 р. про відхилення пропозиції ТОВ «Сарбона Інвестментс» по закупівлі № 29512205 (ідентифікатор UA-2025-10-22-012951-a) з підстав, передбачених п.п.2 п. 44 Особливостей та пп.1 п. 44 Особливостей. Зобов’язати Департамент економіки та розвитку Черкаської міської ради повторно розглянути тендерну пропозицію ТОВ «Сарбона Інвестментс» та допустити її до оцінки.
Запити Органу оскарження
Номер:
6e700a6275cd4f28ab8cc427668848fd
Тема запиту:
Пояснення Замовника
Текст запиту:
10 листопада 2025 року, розглянувши тендерні пропозиції учасників на їх відповідність вимогам тендерної документації, відповідність учасників кваліфікаційним та іншим критеріям та вимогам, визначеним у тендерній документації за предметом закупівлі «Код за ДК 021:2015 - 79990000-0: Різні послуги, пов’язані з діловою сферою «Технічна інвентаризація та виготовлення інвентаризаційних справ та технічних паспортів об’єктів, які передані в оперативне управління департаменту економіки та розвитку», ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-22-012951-a, Замовником було встановлено наступне.
Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника ТОВ «САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС» було виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалось тендерною документацією.
Керуючись п.43 ОСОБЛИВОСТЕЙ здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 та, враховуючи п.41 цих ОСОБЛИВОСТЕЙ, відповідно до статті 29 Закону України “Про публічні закупівлі” без урахування положень частин другої, дванадцятої та шістнадцятої статті 29 Закону, 04.11.2025 року Замовником через систему електронних закупівель було розміщено повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель до 05.11.2025 16:15.
Учасником ТОВ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС" було частково усунуто, зазначені у вищевказаному повідомлені невідповідності.
Разом з тим, під час розгляду тендерної пропозиції Учасника на відповідність інформації та/або документах, що подані учасниками процедури закупівлі у тендерних пропозиціях та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, та з урахуванням додатково завантажених документів, на виконання повідомлення про усунення невідповідностей, Замовником було встановлено також наступне:
Відповідно абз.2 пп.1.1. п.1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» додатку №1 до тендерної документації, вимагалось, що Учасник повинен мати у штаті або найнятих за цивільно-правовою угодою (контрактом) працівників наступної кваліфікації:
а) не менш, як одного експерта з технічної інвентаризації, який пройшов професійну атестацію у Мінрегіоні України та отримав кваліфікаційний сертифікат відповідно до статті 17 Закону України «Про архітектурну діяльність» та постанови Кабінету Міністрів України від 23 травня 2011 року №554 «Деякі питання професійної атестації відповідальних виконавців окремих видів робіт (послуг), пов’язаних із створенням об’єктів архітектури» і має стаж роботи за фахом не менше 1 року (учасник подає сканкопії: чинного сертифікату експерта з технічної інвентаризації, наказу про призначення його на посаду або угоди/контракту).
На виконання вказаної вимоги тендерної документації, ТОВ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС" надано наказ від 03.10.2023 року №9-к про прийняття на роботу Шестакової Галини Василівни на посаду інженера з технічної інвентаризації нерухомого майна (експерт). Однак, всупереч вимогам тендерної документації, ТОВ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС" не надано наказу про призначення на посаду експерта з технічної інвентаризації. Отже, Учасником ТОВ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС" не підтверджено наявність одного експерта з технічної інвентаризації чим не виконано умову тендерної документації.
Також, відповідно абз.3 пп.1.1. п.1 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності Учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» додатку №1 до тендерної документації, вимагалось, що Учасник повинен мати у штаті або найнятих за цивільно-правовою угодою (контрактом) працівників наступної кваліфікації:
б) не менш, як двох інженерів з технічної інвентаризації, які мають вищу професійну технічну освіту і мають стаж роботи за фахом не менше 4 років (учасник подає сканкопії: наказів про призначення їх на посаду або угоди/контракту, трудових книжок, документів про вищу професійну технічну освіту).
На підтвердження кваліфікаційним вимогам щодо інженера з технічної інвентаризації ТОВ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС" надано наказ від 02.10.2023 року №7-к про прийняття на роботу Дєткіна Д.М. на посаду інженера з технічної інвентаризації нерухомого майна та стор. 1-7, 14-17 трудової книжки Дєткіна Д.М.
Вищевказаними умовами тендерної документації було передбачено надання саме трудових книжок працівників, а не витягів чи окремих сторінок з них.
Всупереч вимогам тендерної документації, учасником ТОВ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС" не надано трудової книжки Дєткіна Д.М. в повному обсязі, чим не виконано умову тендерної документації.
Додатково зауважуємо, що під час строку уточнень та запитань до умов і вимог тендерної документації учасником ТОВ «САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС» не було поставлено таких питань, отже умови і вимоги тендерної документації для нього були зрозумілі.
Замовником було правомірно та законно відхилено тендерну пропозицію ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "САРБОНА ІНВЕСТМЕНТС" відповідно до абз.5 пп.1 п.44 Особливостей, оскільки учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей; відповідно до абз.5 пп.2 п.44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону.
Замовник повідомляє, що у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими та нормативними актами.
Враховуючи вищезазначене, Замовник повідомляє, що не згодний з вказаними висновками, викладеними у скарзі і такою, що не підлягає задоволенню, а тендерну пропозицію розглянуту у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, з урахуванням принципів недискримінація учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Дата опублікування:
20.11.2025 17:25