• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Розроблення Місцевого плану управління відходами Козятинської міської територіальної громади

Завершена

135 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 22.10.2025 14:43 - 27.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

на рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника від 04 листопада 2025 року за № 285

Номер: 0365e2b6fa9c47a9971885d610a8e653
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-22-010018-a.c1
Назва: на рішення замовника щодо відхилення тендерної пропозиції учасника від 04 листопада 2025 року за № 285
Скарга:
Обгрунтування порушення прав суб’єкта оскарження. На виконання вимог ч. 9 статті 26 ЗУ «Про публічні закупівлі» ТОВ «Екоменеджмент Групп» виправив невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у своїй тендерній пропозиції, виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій, а визначенні у вимозі Замовника від 03.11.2025 року, шляхом завантаження через електронну систему закупівель уточнених та нових документів в електронній системі закупівель. Замовник розглядає подані тендерні пропозиції з урахуванням виправлення або не виправлення учасниками виявлених невідповідностей. Відповідно до вимог ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюється за такими принципами : добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівлі; недискримінація учасників; об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій; запобігання корупційним діям і зловживанням. Відповідно до ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник має право відхилити тендерну пропозицію лише з підстав, прямо визначених Законом та тендерною документацією. Відповідно до вимог абз. 4 ч.1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовник відхиляє тендерну пропозицію в разі якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації. Відповідно до ч.4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі» замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Однак із рішення Замовника вбачається дискримінаційний підхід до Учасника. Як вже зазначалось вище тендерна пропозиція ТОВ «Екоменеджмент Групп» повністю відповідає вимогам тендерної документації, і ТОВ «Екоменеджмент Групп» зі свого боку було виконало усі умови тендерної документації та своєчасно і в повному обсязі відреагувало на вимоги замовника. При цьому дії Замовника направленні на усунення від участі у закупівлі товариства з формальних та необ’єктивних підстав, що суперечить принципам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципам недискримінації учасників та об’єктивного і неупередженого визначення переможця. Це порушило право товариства на рівне ставлення, об’єктивний та неупереджений розгляд його пропозиції та право брати участь у процедурі закупівлі на рівних умовах із конкурентами, в тому числі право бути переможцем закупівлі. Отже, дії Замовника є неправомірними, суперечать основним принципам публічних закупівель, зокрема добросовісній конкуренції та максимальній економії. Замовник безпідставно дискваліфікував нашу пропозицію, яка є найбільш економічно вигідною і повністю відповідає вимогам тендерної документації .
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 17.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.11.2025 15:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.11.2025 17:48
Дата виконання рішення Замовником: 21.11.2025 13:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення №285 від 04.11.2025 року про відхилення тендерної процедури Учасника ТОВ "ЕКОМЕНЕДЖМЕНТ ГРУПП" за процедурою закупівлі "Розроблення Місцевого плану управління відходами Козятинської міської територіальної громади" за кодом 90710000-7-Екологічний менеджмент скасовано.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕКОМЕНЕДЖМЕНТ ГРУПП", Коваленко Вікторія 380960133999 EMGROUP0999000133@GMAIL.COM http://emgroup.net.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0c920086ee684e978ae5f618424c53b9
Заголовок пункту скарги: 1. Порушення права на об’єктивний та законний розгляд тендерної пропозиції Щодо невиконання вимог за підпунктом 1.1.1 пункту 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації (матеріально-технічна база)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: 1. Порушення права на об’єктивний та законний розгляд тендерної пропозиції
Щодо невиконання вимог за підпунктом 1.1.1 пункту 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації (матеріально-технічна база)
Замовник у Протоколі № 285 від 04.11.2025 р. зазначив, що ТОВ «Екоменеджмент Груп» нібито не усунуло виявлені невідповідності, оскільки не надало документів, що підтверджують право власності та/або користування обладнанням, переліченим у довідці № 455 від 28.10.2025 р., а натомість подало оновлену довідку № 468/11.25 від 03.11.2025р. з відповідними підтвердними документами.
Водночас, відповідно до розділу 5 пункту 1 Тендерної документації, усунення недоліків може здійснюватися як шляхом надання уточнених документів, так і шляхом подання нових документів. Отже, надання оновленої довідки з виправленим переліком обладнання повністю відповідає умовам Тендерної документації.
Слід окремо зазначити, що у первинній довідці № 455 від 28.10.2025 р. підприємство навело повний перелік наявної техніки, обладнання та програмного забезпечення, яке перебуває у власності або користуванні ТОВ «Екоменеджмент Груп». Зазначення такого розширеного переліку не було обов’язковим відповідно до підпункту 1.1.1 пункту 1.1 Додатку 1 до ТД, оскільки Замовник вимагав підтвердити лише наявність мінімального необхідного обладнання для виконання предмета закупівлі — приміщення, автомобіля, персонального комп’ютера (ноутбука) та плотера.
Після отримання вимоги про усунення невідповідностей Скаржник уточнив довідку, залишивши у ній лише той перелік матеріально-технічних засобів, який безпосередньо необхідний для виконання послуг за предметом закупівлі, та надав усі документи на підтвердження права власності або користування цими об’єктами. Таким чином, подання уточненої довідки № 468/11.25 від 03.11.2025 р. повністю узгоджується з положеннями Тендерної документації і свідчить про сумлінне виконання вимоги Замовника.
До оновленої довідки Скаржником надано:

- договір оренди нежитлового приміщення з ТОВ «АВАНГАРД» (надано повторно “1.1 Договір Оренда Авангард”; раніше разом із тендерною пропозицією надався той саме договір без змін “2 . Договір Оренди приміщення Хлібодарське”;
- договір поставки транспортного засобу (придбання у власність); (надано повторно “1.2 Договір авто”; раніше разом із тендерною пропозицією надався той саме договір без змін “3 Договір авто_0001”;
- видаткові накладні та інші документи, що підтверджують набуття у власність комп’ютерної, офісної та вимірювальної техніки, зокрема файли «Видаткова ноут_0001.pdf», «Видаткова плотер_0001.pdf», «пл. інстр. Приватінвест (1).pdf» тощо.
Таким чином, вимога Замовника щодо підтвердження матеріально-технічної бази була виконана належним чином. Замовник у Протоколі не навів жодного конкретного прикладу обладнання, щодо якого документи відсутні, або пояснення, чому надані підтвердження не були прийняті. Формальне посилання на “неусунення невідповідностей” без аналізу фактично поданих документів є безпідставним і не відповідає вимогам частини другої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо обґрунтованості рішення про відхилення пропозиції.
Крім того, вимога про надання документів на всю наявну техніку підприємства, включно з офісним або лабораторним обладнанням, яке не використовується для надання послуг за предметом закупівлі, є надмірною та непропорційною, що порушує принципи розумності та пропорційності, закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, учасник процедури закупівлі має право усувати невідповідності шляхом подання як виправлених, так і нових документів (у тому числі оновлених довідок чи нових договорів). Головним критерієм є фактичне усунення невідповідності у межах встановленого строку. Аналогічна правова позиція викладена у рішенні АМКУ № 17812-р/пк-пз (UA-2024-08-30-007512-a), де Комісія визнала правомірним подання учасником нових документів на підтвердження виправлення виявлених Замовником недоліків.
Отже, ТОВ «Екоменеджмент Груп» виконало вимоги Замовника у повному обсязі, надало усі необхідні документи в межах установленого строку, а висновки Замовника про невиконання вимоги є необґрунтованими, суперечать фактичним обставинам і порушують норми законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6e28081597f843f7b2503727f202b3c1
Заголовок пункту скарги: 1. Порушення права на об’єктивний та законний розгляд тендерної пропозиціїЩодо невиконання вимог за підпунктом 1.2.2 пункту 1.2 Додатку 1 до Тендерної документації (наявність працівників)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Щодо невиконання вимог за підпунктом 1.1.1 пункту 1.1 Додатку 1 до Тендерної документації (матеріально-технічна база)
Замовник у Протоколі № 285 від 04.11.2025 р. зазначив, що ТОВ «Екоменеджмент Груп» нібито не усунуло виявлені невідповідності, оскільки не надало документів, що підтверджують право власності та/або користування обладнанням, переліченим у довідці № 455 від 28.10.2025 р., а натомість подало оновлену довідку № 468/11.25 від 03.11.2025р. з відповідними підтвердними документами.
Водночас, відповідно до розділу 5 пункту 1 Тендерної документації, усунення недоліків може здійснюватися як шляхом надання уточнених документів, так і шляхом подання нових документів. Отже, надання оновленої довідки з виправленим переліком обладнання повністю відповідає умовам Тендерної документації.
Слід окремо зазначити, що у первинній довідці № 455 від 28.10.2025 р. підприємство навело повний перелік наявної техніки, обладнання та програмного забезпечення, яке перебуває у власності або користуванні ТОВ «Екоменеджмент Груп». Зазначення такого розширеного переліку не було обов’язковим відповідно до підпункту 1.1.1 пункту 1.1 Додатку 1 до ТД, оскільки Замовник вимагав підтвердити лише наявність мінімального необхідного обладнання для виконання предмета закупівлі — приміщення, автомобіля, персонального комп’ютера (ноутбука) та плотера.
Після отримання вимоги про усунення невідповідностей Скаржник уточнив довідку, залишивши у ній лише той перелік матеріально-технічних засобів, який безпосередньо необхідний для виконання послуг за предметом закупівлі, та надав усі документи на підтвердження права власності або користування цими об’єктами. Таким чином, подання уточненої довідки № 468/11.25 від 03.11.2025 р. повністю узгоджується з положеннями Тендерної документації і свідчить про сумлінне виконання вимоги Замовника.
До оновленої довідки Скаржником надано:

- договір оренди нежитлового приміщення з ТОВ «АВАНГАРД» (надано повторно “1.1 Договір Оренда Авангард”; раніше разом із тендерною пропозицією надався той саме договір без змін “2 . Договір Оренди приміщення Хлібодарське”;
- договір поставки транспортного засобу (придбання у власність); (надано повторно “1.2 Договір авто”; раніше разом із тендерною пропозицією надався той саме договір без змін “3 Договір авто_0001”;
- видаткові накладні та інші документи, що підтверджують набуття у власність комп’ютерної, офісної та вимірювальної техніки, зокрема файли «Видаткова ноут_0001.pdf», «Видаткова плотер_0001.pdf», «пл. інстр. Приватінвест (1).pdf» тощо.
Таким чином, вимога Замовника щодо підтвердження матеріально-технічної бази була виконана належним чином. Замовник у Протоколі не навів жодного конкретного прикладу обладнання, щодо якого документи відсутні, або пояснення, чому надані підтвердження не були прийняті. Формальне посилання на “неусунення невідповідностей” без аналізу фактично поданих документів є безпідставним і не відповідає вимогам частини другої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі» щодо обґрунтованості рішення про відхилення пропозиції.
Крім того, вимога про надання документів на всю наявну техніку підприємства, включно з офісним або лабораторним обладнанням, яке не використовується для надання послуг за предметом закупівлі, є надмірною та непропорційною, що порушує принципи розумності та пропорційності, закріплені у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до практики Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України, учасник процедури закупівлі має право усувати невідповідності шляхом подання як виправлених, так і нових документів (у тому числі оновлених довідок чи нових договорів). Головним критерієм є фактичне усунення невідповідності у межах встановленого строку. Аналогічна правова позиція викладена у рішенні АМКУ № 17812-р/пк-пз (UA-2024-08-30-007512-a), де Комісія визнала правомірним подання учасником нових документів на підтвердження виправлення виявлених Замовником недоліків.
Отже, ТОВ «Екоменеджмент Груп» виконало вимоги Замовника у повному обсязі, надало усі необхідні документи в межах установленого строку, а висновки Замовника про невиконання вимоги є необґрунтованими, суперечать фактичним обставинам і порушують норми законодавства у сфері публічних закупівель.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: e0948d31001f48d5b90e31262ff99394
Заголовок пункту скарги: 2. Порушення права на рівне ставлення та недискримінацію.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Порушення права на рівне ставлення та недискримінацію.

Щодо невиконання вимог за підпунктом 1.3.1 пункту 1.3 Додатку 1 Тендерної документації.
Тендерна документація Замовника передбачає, що аналогічним буде вважатися договір, предметом якого є розробка Регіонального/Місцевого плану управління відходами та стратегічної екологічної оцінки плану управління відходами. У складі тендерної пропозиції ТОВ «ЕКОМЕНЕДЖМЕНТ ГРУПП» було надано :
- довідку про досвід виконання аналогічних робіт (файл 8. «Довідка Досвід.pdf»)
- довідку «Доповнення до досвіду» (файл 9. «Доповнення до досвіду.pdf»)
- копії договорів і актів виконаних робіт, зокрема договір № 34 від 24 квітня 2025 року, предметом якого є підготовка місцевого плану управління відходами для Горохівської міської територіальної громади, включно з аналітичними матеріалами, пропозиціями щодо цілей, заходів, індикаторів та дорожньої карти впровадження (файли 5.2 ЕконНовини_Договір_ТОВ_ EMGroup. Файл 5.3 Akt pro nadannia posluh 26 vid 01/10/2025).
Замовник у протоколі формально зазначає, що наданий договір нібито стосується «інформаційних та консультаційних послуг у межах проекту», проте не аналізує реальний предмет договору та його зміст. З п. 1.2 договору про надання послуг № 34 від 24 квітня 2025 року, наданого товариством вбачається, що фактичною сутністю договору є розроблення місцевого плану управління відходами для відповідної громади, що відповідає визначенню аналогічного договору в розумінні тендерної документації.
При цьому зауважуємо, що відповідно до лінгвістичного значення використання слів «розробка» та «підготовка» вони є близькими за значення, а в офіційно-діловому контексті, коли кінцевим результатом є документ (план, програма), ці слова вважаються синонімічними.
Визначаючи у протоколі як причину відхилення пропозиції товариства як невідповідність наданого договору з підстави використання терміна «підготовка» замість «розроблення» із фактичним співпадінням змісту послуги за таким договором із змістом предмета закупівлі (послуг за тендерною документацією), є надмірно формальним і носить дискримінаційний характер і розцінюється як порушення, що має на меті відсіяти добросовісних учасників і забезпечити перемогу бажаному для замовника суб'єкту.
Неприйняття такого договору як аналогічного без належного мотивування свідчить про надмірно формальне та дискримінаційне тлумачення вимог до досвіду товариства.
Отже, відхилення пропозиції товариства з підстав надуманого формулювання з боку Замовника предмету договору наданого на підтвердження надання вже товариством аналогічних послуг не відповідає вимогам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та усталеній практиці Антимонопольного комітету України. Такі дії замовника порушують право учасника на рівне ставлення, є дискримінаційними та мають ознаки упередженості й штучного обмеження конкуренції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 0751ce17b8ce438eb33578eb5eef53ef
Заголовок пункту скарги: 3. Порушення права на участь у добросовісній конкуренції.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Тип порушення: Нецінові критерії оцінки тендерної пропозиції
Опис суті пункту скарги: Стаття 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлює принципи здійснення закупівель, серед яких — добросовісна конкуренція серед учасників та досягнення максимальної економії й ефективності.
Пропозиція ТОВ «Екоменеджмент Групп» повністю відповідала вимогам тендерної документації та була економічно вигідною, однак замовник безпідставно відхилив її, застосувавши формальний та дискримінаційний підхід.
Наше товариство підтвердило наявність компетенції щодо розроблення Місцевого плану управління відходами для територіальних громад; підтвердило наявність спеціалістів (фахівців) та матеріально-технічної бази необхідних для виконання предмета закупівлі, а також підтвердило практичний досвід роботи у сфері предмета закупівлі (розроблення Місцевого плану управління відходами для територіальних громад)
Ігнорування замовником цих доказів не лише суперечить принципам Закону, а й фактично позбавляє учасника права на рівну участь у добросовісній конкуренції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення

Запити Органу оскарження