• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

03410000-7 «Деревина»: (Тріска деревинна (щепа)– 1500 м.куб.)

Торги відмінено

1 800 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 22.10.2025 11:19 - 27.10.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

Щодо дортримання законодавста Замовником

Номер: f316e72225684708be97418850e50981
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-22-004293-a.a2
Назва: Щодо дортримання законодавста Замовником
Вимога:
Шановний Замовнику! Якщо ви так соблюдаєте норми законодвста то поясніть в якому документоі в Пропоциї Учасника/Переможця міститься "Інформація про виробника щепа", а також відповідо до п13 додатку №1 ТД "Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, можуть не подаватись у складі тендерної пропозиції, про що учасник повинен зазначити у довідці, з посиланням на норми відповідних нормативно-правових актів (за наявності), в складі своєї тендерної пропозиції. В якому файлі (назва файлу) наданого Учасником/Переможцем пояснення про неподання документів з посиланням на норми законодавства стосовно п.7 Додатку 4 "протоколу випробувань, дозволу, сертифікату якості або іншого подібного документ від виробника товару, та/або документу, якій підтверджує якість та/або безпеку товару, що виданий компетентними органами (підприємствами) у сфері якості та безпеки товарів, де містяться відомості про виробника товару, у разі якщо вони передбаченні чинним законодавством України". А також до відома юридично обізнаного щодо законодавства Замовника: 28 серпня 2025 року в Україні офіційно втратив чинність Господарський кодекс. У зв’язку з набранням чинності Закону № 4196-IX, замовники мають оновити тендерну документацію та проєкти договорів щодо відкритих торгів, оголошених після втрати чинності Господарського кодексу України. Зокрема, необхідно вилучити посилання на ГК України та замінити їх положеннями ЦК України або іншими спеціальними законами. А ВАША тендерна документація містить посилання на нього. На нашу думку дана закупівля буде цікава органам ДАСУ
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Замовник підтверджує, що під час формування тендерної документації 22.10.2025 р. було використано типовий шаблон, який містив посилання на норми Господарського кодексу України. На момент затвердження тендерної документації цей нормативний акт уже втратив чинність, тому такі положення підлягають коригуванню відповідно до Цивільного кодексу України та інших спеціальних законів. З огляду на те, що процедура закупівлі перебуває на етапі після розгляду пропозицій, внести зміни до тендерної документації без порушення принципів відкритості, рівного доступу та добросовісної конкуренції неможливо. Відповідно до пункту 50 Особливостей, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України №1178 від 12.10.2022 р. (із змінами), Замовник має право відмінити відкриті торги у разі, якщо: «...неможливо усунути порушення, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.» Виявлене посилання на нечинний нормативно-правовий акт у тексті тендерної документації (Господарський кодекс України) є невідповідністю вимогам чинного законодавства, усунути яку без внесення змін до документації (що на цьому етапі є неможливим) — неможливо. Враховуючи викладене, та з метою дотримання вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а також для уникнення можливих порушень принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону (відкритість, недискримінація, добросовісна конкуренція та пропорційність), Замовником прийнято рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2025-10-22-004293-a (код ДК 021:2015 – 03417000-6 — Деревинна тріска (щепа)) у зв’язку з неможливістю усунення порушень, що виникли через використання у тендерній документації посилань на нечинний нормативно-правовий акт. Після відміни процедури Замовник проведе оновлення тендерної документації з урахуванням вимог чинного законодавства (виключення посилань на ГКУ, уточнення правових норм, приведення положень про договори у відповідність до Цивільного кодексу України). Після оновлення документації Замовник планує оголосити нову процедуру закупівлі для забезпечення потреб підприємства у паливній трісці в законний та прозорий спосіб. Вимога Учасника врахована. За результатами її розгляду Замовником прийнято рішення про відміну процедури закупівлі у зв’язку з неможливістю усунення порушень, виявлених у тендерній документації.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

Неправомірне визначення переможця

Номер: 422e795d394541cdad7d8c98e0dcd42c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-22-004293-a.a1
Назва: Неправомірне визначення переможця
Вимога:
Стосовно невідповідності пропозиції учасника-Переможця: Переможець, відповідно до оголошення, оприлюдненого в електронній системі № UA-2025-10-22-004293-a від 22 жовтня 2025 року, не виконав умов, визначених Замовником у тендерній документації, Додатку 4 до тендерної документації (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівл)і: «7. Учасник повинен надати скановані копії: протоколу випробувань, дозволу, сертифікату якості або іншого подібного документ від виробника товару, та/або документу, якій підтверджує якість та/або безпеку товару, що виданий компетентними органами (підприємствами) у сфері якості та безпеки товарів, де містяться відомості про виробника товару, у разі якщо вони передбаченні чинним законодавством України.» У складі Пропозиції Переможця надано документ «Дозвіл на виконання робіт.pdf», у якій зазначено, що Учасник – надано дозвіл на лісосічні роботи. Дозвід діє з 22 червня2017 по 22 червня 2022 року» тобто термін дії якого закінчився в 2022 році. Також надано документ «протокол випробувань.pdf» Протокол випробувань №0304 від 28 лютого 2025 року : Наяменування продукції Деревина паливна (дрова), предметом закупівлі є «Код за ДК-021 2015 – 03417000-6 — Деревинна тріска (тріска деревна (щепа). Тобто даний протокол ніяким чином не підтверджує якість та безпеку товару. Переможець не надав жодного документу: - з відомостями про виробника товару; - протокол випробувань; сертифікат якості або іншого подібного документ від виробника товару, що виданий компетентними органами (підприємствами) у сфері якості та безпеки товарів, де містяться відомості про виробника товару, у разі якщо вони передбаченні чинним законодавством України Відповідно до пункту 2 розділу V тендерної документації, відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, означатиме, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі. Будь-які запитання або уточнення стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Переможця процедури закупівлі відсутні в електронній системі закупівель. Враховуючи усі зазначені факти, Переможцем проігноровано вимоги тендерної документації. Такими діями Переможцем не дотримано принципу здійснення публічних закупівель, зокрема добросовісної конкуренції серед учасників, а Замовником - недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Допустимість прийняття Замовником пропозиції Переможця свідчить про недотримання основних принципів здійснення публічних закупівель та в цілому мети Закону - забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Виходячи з вищенаведеного, надана Переможцем Пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 2 пункту 44 Особливостей. Враховуючи інформацію, Пропозиція Переможця мала би бути відхилена Замовником на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Вирішення: ВІДПОВІДЬ НА ВИМОГУ щодо процедури закупівлі № UA-2025-10-22-004293-a (код за ДК 021:2015 – 03417000-6 -Деревинна тріска (щепа)) Розгляд вимоги Замовником розглянуто вимогу ФОП «Сухина Світлана Костянтинівна» щодо рішення про визначення переможцем ФОП «Фесенко Віктор Юрійович». Для уникнення непорозумінь надаємо детальне пояснення щодо всіх порушених питань. 1. Щодо твердження про необхідність подання дозволу на виконання робіт У п.7 Додатку №4 до тендерної документаціїї дійсно міститься перелік документів, зокрема «протокол випробувань, дозвіл, сертифікат якості або інший подібний документ», однак ця вимога сформульована як умовна, оскільки завершується застереженням: «…у разі якщо вони передбачені чинним законодавством України». Таким чином, тендерна документація не встановлює обов’язкової вимоги щодо подання дозволу як умови участі в закупівлі. Подання такого документа передбачено лише у випадку, якщо закон прямо зобов’язує суб’єкта господарювання отримати відповідний дозвіл. Сфера постачання деревної тріски (біопалива) не належить до сфер, для яких чинним законодавством встановлено вимогу отримання будь-якого дозволу - у тому числі: лісосічних дозволів, дозволів на заготівлю, дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки, будь-яких технологічних дозвільних документів. Жоден нормативний акт не передбачає обов’язку отримання дозволу на діяльність з постачання деревної тріски як товару. Отже: - законодавчий обов’язок щодо надання дозволу - відсутній; - умовна вимога пункту 7 Додатку №4 - не активується; - відсутність такого документа не може бути підставою для відхилення пропозиції. Документ «Дозвіл на виконання робіт», поданий Учасником-переможцем, є добровільним, не вимагався Замовником та не оцінювався як критерій відповідності. 2. Щодо документів, які підтверджують якість або безпеку товару Пункт 7 Додатку №4 також передбачає, що документи щодо якості та безпеки товару подаються лише у разі, якщо такі документи передбачені законодавством. На сьогодні: - Постанова КМУ №1069 від 28.12.2016 р. скасувала перелік продукції, що підлягала обов’язковій сертифікації; - Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» встановлює обов’язковість оцінки відповідності лише щодо продукції, на яку поширюється технічний регламент; - на деревну тріску не поширюється жоден технічний регламент України. Отже, обов’язкової сертифікації, обов’язкових випробувань або обов’язкової оцінки відповідності деревної тріски законодавством не передбачено. Таким чином, відсутність документів, які законом не встановлені як обов’язкові, не може розцінюватися як невідповідність. 3. Щодо поданого Протоколу випробувань №0304 від 28.02.2025 року У складі пропозиції Переможцем подано Протокол випробувань №0304 щодо паливної деревини. Відповідно до ДСТУ EN 15234-4:2013, деревна тріска (wood chips) – це механічно оброблена деревна біомаса, що виготовляється з паливної деревини, гілля або відходів деревини. Отже, паливна деревина є прямою сировиною для виготовлення деревної тріски й таким чином, протокол випробувань паливної деревини підтверджує якість базової сировини для тріски, є документом, що містить інформацію про товар, пов’язану з предметом закупівлі, відповідає вимогам п. 7 Додатку №4 як «інший подібний документ». Окремо зазначимо, що тендерна документація не містить вимог ні щодо конкретної назви протоколу, ні щодо конкретного органу сертифікації чи лабораторії, ні щодо обов’язкової відповідності назви документу назві предмета закупівлі. Отже, протокол №0304 є належним та достатнім підтвердженням, а підстави для невизнання його відповідним - відсутні. 4. Щодо тверджень про порушення пункту 44 Особливостей П.44 Особливостей передбачає відхилення пропозиції у разі невідповідності умовам технічної специфікації або тендерної документації. Як зазначено вище: - вимога щодо дозволу - не встановлена; - документи про якість - не є обов’язковими за законом; - наданий протокол випробувань - відповідає вимогам Додатку №4; - технічні характеристики товару - повністю відповідають вимогам Замовника. Отже, підстави для відхилення пропозиції Переможця відсутні, а рішення Замовника відповідає законодавству та принципам статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі». За результатами розгляду вимоги Замовником встановлено, що порушень законодавства або умов тендерної документації не було допущено, Рішення №084/25-П є законним, обґрунтованим та прийнятим у межах повноважень Замовника, підстави для скасування рішення про визначення переможця - відсутні. Вимога ФОП «Сухина Світлана Костянтинівна» - задоволенню не підлягає.
Статус вимоги: Відхилено