• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 12 днів назад

213 640.24 UAH з ПДВ
Період оскарження: 21.10.2025 21:19 - 21.11.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скрга, що стосується незаконного рішення Замовника

Номер: 56cc0ba93f0945edb4220904bf281bef
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-21-017843-a.b2
Назва: Скрга, що стосується незаконного рішення Замовника
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.12.2025 15:41
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МРІЯ АЛЬЯНС ТРЕЙД", Романчук Олександр 380934302449 0934302449@proton.me

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3a140e1f0d304ae99f6105cd42d27c14
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення ФОП Шахова А.С. переможцем даних торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог частини 1 Додатку 1 до тендерної документації від учасників торгів вимагалося надати, зокрема: Інформаційну довідку про виконання аналогічного (-их) договору (-ів), в якій повинно бути зазначено: номер та дата договору, повне найменування контрагента, з яким укладено договір, код ЄДРПОУ та адреса контрагента, предмет договору (аналогічний даній закупівлі), сума договору, контактний телефон уповноваженої особи.
На підтвердження інформації надати не менше однієї сканованої копії з оригіналу договору та документів, які підтверджують його повне виконання.
ФОП Шахов А.С., у складі тендерної пропозиції надав:
- Інформаційну довідку про виконання аналогічного договору від 20.11.2025 року (файл "11- Досвід- Довідка_.pdf");
- Договір № 20 Шах-В про закупівлю товару від 20.01.2025 р. (надалі - Договір) (файл "12- Досвід- Договір 20Шах-В.pdf");
- Звіт про виконання договору про закупівлю UA-2025-01-21-014993-a (файл "13- Звіт про викон.договору UA-2025-01-21-014993-a-contract-ongoing.pdf").
Згідно пункту 4.2. Договору датою поставки вважається дата, зазначена представником Замовника на відповідних товаросупровідних документах, наданих Постачальником, про приймання Товару. Також, зі змісту пункту 3.2 Договору вбачається, що підтвердження поставки підтверджується видатковою накладною. Отже, зі змісту Договору вбачається, що документами, що підтверджують повне виконання такого Договору є видаткова накладна.
Однак, ФОП Шахов А.С. не надав у складі тендерної пропозиції видаткові накладні, які підтверджують повне виконання Договору, що свідчить про невідповідність тендерної пропозиції такого учасника вимогам частини 1 Додатку 1 до тендерної документації.
З огляду на норми пункту 43 Особливостей, вказана невідповідність підлягає усуненню, однак Замовником не було надано повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель, а одразу визначено ФОП Шахова А.С. переможцем цієї закупівлі.
Отже, в супереч вимогам законодавства у сфері публічних закупівель, Замовник визначає ФОП Шахова А.С. переможцем торгів, що вказує про порушення порядку проведення торгів Замовником та надання переваги Переможцю (порушення принципів проведення закупівель, що закріплені у статті 5 Закону).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d28fb3c6ae69479394309516d73ce85f
Заголовок пункту скарги: Скаржник не погоджується з рішенням Замовника щодо визначення ФОП Шахова А.С. переможцем даних торгів
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Згідно Додатку 3 до тендерної документації, до ціни пропозиції включаються наступні витрати:
- податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством;
- витрати на доставку товару до місця поставки (передачі) товару;
- навантаження, розвантаження, зважування;
- інші витрати, передбачені для товару даного виду згідно з чинним законодавством.
ФОП Шахов А.С. у складі тендерної пропозиції надав Витяг № 235417 з реєстру платників єдиного податку, згідно якого ФОП Шахов А.С. є платником єдиного податку 2 групи (файл "3- Витяг платника єд.податку ФОП Шахов.pdf").
Також, таким учасником надано документ "Технічна специфікація від 20.11.2025 року" (файл "19- Технічна специфікація відповідно Додатку 3-ТЗ.pdf"), у якому зазначено, що до ціни пропозиції включаються наступні витрати:
- податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з
чинним законодавством;
- витрати на доставку товару до місця поставки (передачі) товару;
- навантаження, розвантаження, зважування;
- інші витрати, передбачені для товару даного виду згідно з чинним законодавством.
Зауважимо, предметом даної закупівлі є вугілля кам'яне.
Згідно частини 5 підпункту 291.5.1. пункту 291.5 статті 291 Податкового кодексу України, не можуть бути платниками єдиного податку першої - третьої груп: суб'єкти господарювання (юридичні особи та фізичні особи - підприємці), які здійснюють: видобуток, реалізацію корисних копалин, крім реалізації корисних копалин місцевого значення.
Згідно Постанови Кабінету Міністрів України № 827 від 12 грудня 1994 року "Про затвердження переліків корисних копалин загальнодержавного та місцевого значення", кам'яне вугілля відноситься до корисних копалин загальнодержавного значення.
Згідно наведених норм, вбачається, що реалізація (продаж) вугілля кам'яного (яке є предметом даної закупівлі) не дозволена на едицій системі оподаткування.
Здійснення реалізації (продажу) вугілля кам'яного, згідно чинного законодавства можливе лише на загальній системі оподаткування, також обов'язкове нарахування і сплата ПДВ (20%), якщо продавець зареєстрований платником ПДВ.
Тож, щоб виконати вимоги Додатку 3 до тендерної документації щодо включення податків і зборів, обов'язкових платежів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством для даного виду товару, учасник повинен бути на загальній системі оподаткування (на якій дозволено реалізацію вугілля кам'яного).
Наразі чинним законодавством не передбачена можливість сплати податків, що не відносяться до системи оподаткування, на якій знаходиться суб'єкт господарювання, таким чином ФОП Шахов А.С. включив в ціну тендерної пропозиції податки та збори, що належать сплаті для платника єдиного податку на 2-ї групі.
ФОП Шахов А.С. не включає у ціну пропозиції податки і збори, обов'язкові платежі, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством, як це вимагається тендерною документацією для даного предмету закупівлі – вугілля кам'яного, адже цінова пропозиція Переможця сформована з урахуванням податків, що належать до сплати для платників єдиного податку 2-ї групи (на якій взагалі заборонено здійснювати продаж вугілля кам'яного).
На нашу думку, наведене свідчить про те, що ФОП Шахов А.С. зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів.
Також, інформація зазначена у документі "Технічна специфікація від 20.11.2025 року" стосовно включення податків і зборів, обов'язкових платежів, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством, не відповідає іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
З невідомих причин Замовник не звертає увагу на те, що ФОП Шахов А.С не включає у ціну податки та збори, що сплачуються або мають бути сплачені згідно з чинним законодавством при реалізації вугілля кам'яного, та акцептує пропозицію учасника, який займається забороненою для його системи оподаткування діяльністю.
На нашу думку, тендерна пропозиція ФОП Шахова А.С. підлягає відхиленню на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга, що стосується тендерної документації

Номер: 61bd0b823d2842889f3806c6d951cfd5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-21-017843-a.b1
Назва: Скарга, що стосується тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 04.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.10.2025 16:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.11.2025 09:57
Дата виконання рішення Замовником: 19.11.2025 22:56
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 16493-р/пк-пз від 04.11.2025 Замовником внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі — код ДК 021:2015 – 09110000-3 Тверде паливо (Вугілля кам'яне), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-21-017843-a
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МРІЯ АЛЬЯНС ТРЕЙД", Романчук Олександр 380934302449 0934302449@proton.me

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 771e71c88cf148d4aad123dc9a90c90c
Заголовок пункту скарги: Забезпечення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Тип порушення: Забезпечення тендерної пропозиції/виконання договору
Опис суті пункту скарги: Згідно ч. 2 Розділу ІІІ Документації, гарантія надається за формою (далі - Форма) (Додаток 8 до тендерної документації).
Учасникам заборонено відступати від форми гарантії.
Згідно п. 2. ч. 2 Розділу ІІІ Документації, терміни, зазначені у Вимогах і Формі, вживаються у значеннях, визначених Цивільним кодексом України, Законом України "Про публічні закупівлі", постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року № 639 "Про затвердження Положення про порядок здійснення банками операцій за гарантіями в національній та іноземних валютах" (у редакції постанови Правління Національного банку України від 25 січня 2018 року № 5).
Згідно п. 3. ч. 2 Розділу ІІІ Документації, реквізити гарантії, визначені у Формі, є обов'язковими для складання гарантії.
В системі публічних закупівель "PROZORRO" Замовником опубліковано текст Тендерної документації та 7 (сім) Додатків до неї.
Зауважимо, що Додаток 8 до тендерної документації в системі публічних закупівель відсутній.
Також Додаток 1 до тендерної документації, де міститься Перелік документів, що має надати учасник у складі тендерної пропозиції, не містить взагалі вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції.
З огляду на вказане вбачається, що Замовником порушено порядок проведення закупівлі, зокрема п. 28 Особливостей, згідно якого перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Відсутність в складі Документації Форми гарантії (Додаток 8 до тендерної документації) та відсутність тендерного забезпечення у переліку всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, призводять до неможливості підготовки тендерної пропозиції Скаржником, що є порушенням його прав на участь у цій закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c7f69caab159453bbdf78d34f1478f06
Заголовок пункту скарги: Кількість товару, що закуповує Замовник
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно Оголошення про проведення цієї закупівлі, кількість товару, що закуповує Замовник, становить 11т.
Згідно п. 4.3. Розділу І Документації, обсяг закупівлі: 11 тон.
Але згідно вимог Технічної специфікації (Додаток 3 до Документації) кількість товару - 10т.
Наразі не є зрозумілим, яка ж кількість товару закуповується Замовником у цій закупівлі. Чи в Оголошенні Замовник допустив помилку, чи в тендерній документації – не зрозуміло. Такі неузгодженості у кількості товару можуть призвести до негативних наслідків для Скаржника у разі зазначення невірної кількості товару у його Пропозиції, також це може призвести до зловживань Замовником своїми правами.
Наведені вище положення тендерної документації не узгоджуються між собою, що не дає Скаржнику належним чином сформувати свою тендерну пропозицію, що є дискримінаційним для Скаржника.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0dcb02c847bd45c9be1463ed25dc5a10
Заголовок пункту скарги: Фасування вугілля
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 3 до Документації, поставка вугілля кам'яного здійснюється у мішках по 25 кілограм. Мішки незворотні.
Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Разом з тим, для даного виду товару наявний національний стандарт - ДСТУ 7146:2010 "Вугілля кам'яне та антрацит для побутових потреб. Технічні умови" (надалі - ДСТУ 7146:2010).
Розділом 5 ДСТУ 7146:2010 "Транспортування та зберігання" передбачено:
5.1 Транспортують вугілля залізничним, автомобільним, водним або іншим транспортом з обов'язковим дотримуванням правил та вимог з перевезення вантажів, чинних на даних видах транспорту.
5.2 Умови транспортування повинні усувати можливість засмічення вугілля та понаднормативні втрати вугілля.
5.3 У разі відвантаження вугілля з загальною вологою робочого стану палива вище ніж 7% у період від 15 листопада до 15 березня на вимогу споживача виробник повинен вживати профілактичних заходів, що запобігають змерзанню вугілля (сушінню, переморожуванню, промасленню тощо).
5.4 Зберігають вугілля згідно з нормами у галузі за встановленим порядком.
З наведеного вбачається, що ДСТУ 7146:2010 не передбачає поставку вугілля кам'яного у мішках по 25 кілограм, відповідно постає питання чим керувався Замовник при складанні наведених вимог.
Встановивши вимогу у наведеній редакції, Замовник порушив порядок проведення закупівлі, зокрема п. 29 Особливостей.
Також, така вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, так як ми отримуємо вугілля кам'яне від свого постачальника насипом.
В цілому, поставка вугілля кам'яного насипом має ряд переваг:
- насипний спосіб доставки дозволяє перевозити великі обсяги вугілля за раз;
- дозволяє ефективно використовувати спеціалізоване обладнання для розвантаження та зберігання великих обсягів вугілля, що зменшує час та витрати на робочу силу;
- є найбільш економічно вигідним варіантом для оптового покупця, так як у вартість товару не включено витрати для упаковку, вартість самої упаковки;
- зменшує кількість упаковки, що сприяє зниженню відходів та негативного впливу на довкілля.
Зазначимо, що ми можемо поставити вугілля Замовнику насипом, що за своєю природою є більш ефективним, проте це не передбачено тендерною документацією, що підтверджує порушення наших прав на участь у цій закупівлі.
Замовником встановлено дискримінаційну вимогу, якою допускається до участі тільки той учасник, що може поставити вугілля кам'яне у мішках (незворотних) по 25 кілограм, навіть не дивлячись на те, що такої вимоги немає у ДСТУ 7146:2010.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 88b754c0dc3c4c1385abd0b5d027ad07
Заголовок пункту скарги: Умови проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: У п. 1.3. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору) зазначається, що кількість та асортимент Товару, наведений в Специфікації до Договору, не зобов'язує Замовника замовити Товар в обсязі, визначеному Специфікацією.
Відповідно до ч. 1 ст. 638 ЦК України, істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди.
Наразі чинним законодавством у сфері закупівель передбачено можливість замовника зменшувати обсяги закупівлі та загальну вартість договору залежно від фактичного (реального) фінансування видатків, однак це ж не надає право Замовнику безпідставно не замовляти товар, що є предметом договору.
Згідно ст. 629 ЦК України, договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ч. 1 ст. 712. ЦК України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму.
Згідно ч. 1 ст. 655 ЦК України, за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
У проєкті договору чітко визначено, що предметом Договору є поставка Товару, а кількість, ціна і асортимент Товару визначаються Специфікацією (Додаток 1), яка є складовою і невід'ємною частиною цього Договору, тому, з огляду на норми чинного законодавства України, не є зрозумілим чому Замовник намагається наділити себе правом безпідставно змінити істотні умови та безпідставно зменшити кількість товару.
Умовами Документації не передбачено право учасника пропонувати зміни у проєкт договору, а Скаржник не погоджується з тією умовою, що предмет договору в частині обсягу та асортименту товару не є обов'язковим до замовлення Замовником.
Хочемо зауважити, що цінова пропозиція формується в залежності саме від кількості товару (це не роздрібна торгівля) і ми можемо погодитись на зменшення кількості товару на законних підставах, але не зі зміною за забаганками Замовника.
Замовник, за допомогою такої вимоги, намагається ухилитись від виконання своїх зобов'язань за Договором, однак це суперечить нормам Цивільного кодексу України.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 393cb5e99ced471aaccbbcdf0b4d32ff
Заголовок пункту скарги: Контроль якості товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно положень Додатку 4 до Документації (Проєкт договору):
П. 2.4. Постачальник гарантує контроль якості товару, що постачається, та своєчасну заміну неякісного товару. Усі витрати з підтвердження якості та заміни неякісного товару покладаються на Постачальника.
П. 2.5. Замовник має право приймати рішення та здійснювати заходи щодо проведення незалежної експертизи та/або відповідних експертних/лабораторних досліджень щодо якісних показників товару та їх відповідності вимогам Замовника, з наступним віднесенням здійснених (понесених) при цьому видатків (витрат) на рахунок Постачальника. Дослідження проводяться в акредитованих/спеціалізованих/профільних лабораторіях/установах/організаціях на вибір Замовника за параметрами, що надають змогу перевірити відповідність Товару відповідним вимогам з якості. Про прийняте рішення Замовник повідомляє Постачальника у 3 (три)-денний строк з моменту його прийняття, у спосіб, визначений п. 5.1.1. даного договору. У такому разі Замовник забезпечує доступ до поставленого товару представників експертної/спеціалізованої організації (лабораторії тощо) або забезпечує доставку Товару до експертної/спеціалізованої організації, та здійснює оплату відповідних досліджень. Після отримання висновків експертизи (протоколів дослідження тощо) Замовник протягом 3-х робочих днів направляє належним чином засвідчені копії даних документів та рахунок на відшкодування понесених витрат на адресу Постачальника у спосіб, визначений п. 5.1.1. даного договору. Замовник залишає за собою право вибору акредитованої/спеціалізованої/профільної лабораторії/установи/організації, що здійснюватиме дослідження товару щодо якісних показників.
П. 2.6. Замовник має право вимагати проведення незалежної експертизи та/або відповідних експертних/лабораторних досліджень щодо якісних показників товару та їх відповідності вимогам Замовника силами та за рахунок Постачальника. В такому випадку Постачальник зобов'язаний вжити заходів щодо забезпечення прибуття представників експертної/спеціалізованої організації (лабораторії тощо) на територію Замовника, або забезпечити доставку Товару до експертної/спеціалізованої організації (лабораторії тощо), визначеної та/або погодженої Замовником, та здійснити оплату відповідних досліджень на умовах та у строки, визначені Замовником. Замовник залишає за собою право вибору акредитованої/спеціалізованої/профільної лабораторії/установи/організації, що здійснюватиме дослідження товару щодо якісних показників.
П. 6.3.5. Проводити за свій рахунок експертизу якості товару на вимогу Замовника у строки, встановлені вимогою.
Скаржник не заперечує щодо права Замовника на перевірку якості товару в акредитованій лабораторії, однак наголошує, що такі вимоги повинні узгоджуватись з нормами чинного законодавства України та не бути надмірними.
Ми погоджуємось оплатити вартість незалежної перевірки якості виключно, якщо за результатом експертизи буде встановлено невідповідність товару вимогам Замовника (Покупця) – це звичайна ділова практика в Україні.
Однак ми не погоджуємось з надмірними, незаконними вимогами.
По-перше, у вказаних вимогах зазначається, що вибір лабораторії здійснює лише Замовник, однак Постачальник зобов'язаний вжити заходів щодо забезпечення прибуття представників експертної/спеціалізованої організації (лабораторії тощо) на територію Замовника, або забезпечити доставку Товару до експертної/спеціалізованої організації (лабораторії тощо), визначеної та/або погодженої Замовником, та здійснити оплату відповідних досліджень на умовах та у строки, визначені Замовником.
Скаржнику не зрозуміло з яких підстав на Постачальника (Скаржника - у разі перемоги) буде покладено обов'язок забезпечити прибуття третьої особи (лабораторії тощо) або забезпечення доставки товару до третьої особи, з якою він не має господарських відносин. Скільки буде коштувати таке "прибуття" та скільки разів Замовник захоче скористатися викликом представників лабораторії?
По-друге, Скаржнику не зрозуміло, що таке спеціалізовані/профільні лабораторії/установи/ організації. Які критерії встановлює Замовник до таких установ/лабораторій? Що Замовник вкладає в ці поняття?
Документація не містить визначення критеріїв до лабораторії, що буде здійснювати дослідження якості товару. Скаржник не може погодитись на невідому організацію чи лабораторію, яка буде обрана Замовником, оскільки така третя особа може мати зацікавленість у результаті. Перевірку якості товару має проводити незалежна лабораторія, яка має відповідні повноваження (пройшла акредитацію або атестацію/сертифікацію) згідно вимог чинного законодавства України.
По-третє, Документацією передбачено, що всі витрати повинні бути включені у ціну товару, а з урахування наведених вимог Додатку 4 до Документації не зрозуміло яким чином Скаржник повинен розраховувати вартість своєї пропозиції. Кількість можливих експертиз якості товару, вартість такої перевірки якості, конкретні вимоги до лабораторії, що проводитиме дослідження та її адресу – це все не визначено у Документації, так само і не визначено і кількість показників якості за якими буде здійснюватися перевірка якості товару.
Така невизначеність вимог призводить до неможливості формування вартості ціни пропозиції – тобто унеможливлення подачі Пропозиції в цілому (адже без цінової пропозиції взяти участь у закупівлі неможливо).
Крім того, вимоги у наведеній редакції надають можливість Замовнику зловживати своїми правами з метою розірвання договору чи стягнення штрафних санкцій, що може привести до нанесення збитків Постачальнику.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: 35eaf023454e4a26ba0b88ffdfe2efe7
Заголовок пункту скарги: Неузгодженість положень проєкту договору між собою
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог п. 5.1. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору): Товар поставляється в робочий час Замовника. Постачальник має попередити Замовника про ймовірну дату поставки у робочий час, у строки, встановлені договором, але не менше, ніж за 3 години до запланованого моменту поставки.
Тим часом згідно п. 6.3.4. Проєкту договору, на Постачальника покладено зобов'язання: Повідомити Замовника про дату, коли Товар буде представлений у його розпорядження, не пізніше ніж за 2 дні.
З огляду на вказані вимоги вбачається, що одна вимога Документації суперечить іншій. На наш погляд, Замовник навмисно надає проєкт договору складений таким чином, щоб Постачальник у будь-якому випадку не зміг його виконати. Весь проєкт договору суцільне протиріччя.
Скаржник не може погодитись на такі умови договору, так як вони є несправедливими та чітко невизначеними. Договір в такий редакції не можливо виконати, так як не зрозумілим є порядок дій виконання договору - за скільки Постачальник повинен повідомити Замовника про дату поставки товару? - не зрозуміло.
Зауважимо, що для дійсності договору необхідна згода всіх сторін на умови угоди. Згода повинна бути виражена чітко і не може бути примусовою.
Нажаль, Документація не містить права Скаржника (учасника) на пропонування змін до проєкту договору, тим більше чинне законодавство вимагає підписання договору в редакції, що не відрізніться від проєкту договору, що опублікований.
Однак, Скаржник не може погодитись на несправедливі умови договору. Замовник фактично ставить умову для участі у закупівлі – погодження учасника на незаконні та несправедливі до Постачальника умови договору або відмова від участі у закупівлі.
Згідно ч. 1 ст. 638 ЦК України, договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Скаржник не згоден з такими умовами, відповідно договір не зможе буде укладеним, у разі перемоги у цій закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 67083921f63f459f9ec4b2afda52d866
Заголовок пункту скарги: Приймання товару
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 4 до Документації (Проєкт договору):
П. 5.7. Приймання-передача Товару по кількості проводиться відповідно до товарно-супровідних документів, по якості – відповідно до документів, які підтверджують його якість, та шляхом проведення візуального огляду поставленого Товару уповноваженими спеціалістами Замовника. У разі виявлення невідповідності якості поставленого Товару визначеним умовами договору вимогам з якості, або при наявності сумнівів у його відповідності, уповноваженими спеціалістами Замовника складається відповідний Акт та приймається рішення про вилучення такого Товару з подальшим повідомленням Постачальника про необхідність повернення неякісного Товару та вимогою замінити його на якісний, або приймається рішення про направлення такого Товару / відібраних зразків такого Товару до акредитованої/спеціалізованої/ профільної лабораторії/установи/організації з метою встановлення відповідності вимогам з якості.
П. 5.8. У разі виявлення Замовником невідповідності якості товару зазначеним вимогам договору протягом 60 днів від дня поставки, Постачальник за свій рахунок здійснює заміну товару на якісний, партія Товару вважається не поставленою, а Замовник залишає за собою право вимагати сплати штрафних санкцій за несвоєчасне (до його заміни) постачання такої партії Товару. Механізм виявлення невідповідності якості товару здійснюється згідно умов даного договору. У випадку проведення незалежної експертизи та/або відповідних експертних/ лабораторних досліджень щодо якісних показників товару, зазначений у даному пункті строк зупиняється на час проведення такої/го експертизи/дослідження.
По-перше, зауважимо, що предметом договору є вугілля кам'яне, вимоги до візуального вигляду якого не встановлені ані у проєкті договору, ані в національних стандартах для такого виду товару (ДСТУ 7146:2010).
Як досвідчений постачальник вугілля кам'яного заявляємо, що шляхом проведення візуального огляду поставленого товару уповноваженими спеціалістами Замовника (як і будь-якими спеціалістами) неможливо встановити невідповідність вимогам за якістю вугілля кам'яного взагалі. Нам не зрозуміла кваліфікація таких "уповноважених спеціалістів Замовника" та за якою методикою "візуального огляду" ці "спеціалісти" будуть приймати рішення про якість вугілля. Відповідно, Скаржник не може погодитись з такими вимогами, бо вони не відповідають дійсності та надають Замовнику можливість зловживань.
По-друге, Скаржник не погоджується з тим, що Замовник може виявити невідповідність якості товару вимогам договору протягом 60 днів від дня поставки. Зазначимо, що з моменту передачі вугілля у власність Замовника Постачальник (Скаржник - у разі перемоги) не несе відповідальності за товар, що належить Замовнику. Постачальник не контролює в яких умовах зберігається товар на території Замовника. Таке право Замовника не передбачено жодним нормативно-правовим актом в Україні.
Товар повинен прийматись в день поставки, а не будь коли, коли забажає Замовник, при цьому прийматись згідно норм чинного законодавства України.
Вважаємо, що Замовник навмисно прописує такі вимоги, щоб унеможливити виконання договору Постачальником. Скаржник вбачає у таких вимогах зловживання Замовником своїми правами, та неможливість захистити свої права під час виконання договору Постачальником.
Нажаль, Документація не містить права Скаржника (учасника) на пропонування змін проєкту договору, тим більше чинне законодавство вимагає підписання договору в редакції, що не відрізніться від проекту договору, що опублікований.
Однак, Скаржник не може погодитись на такі несправедливі умови договору. Замовник фактично ставить умову для участі у закупівлі – погодження учасника на незаконні та несправедливі до Постачальника умови договору або відмова від участі у закупівлі.
Згідно ч. 1 ст. 638 ЦК України, договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Скаржник не згоден з такими умовами, відповідно, договір не зможе буде укладеним, у разі перемоги у цій закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 13bc6dd8c18a4500846b7815faf407d3
Заголовок пункту скарги: Розірвання договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 4 до Документації (Проєкт договору):
П.6.2.1. Замовник має право в односторонньому порядку достроково розірвати цей Договір, повідомивши про це Постачальника письмово у строк 10 днів до бажаної дати розірвання шляхом направлення листа-повідомлення про розірвання Договору, який є невід'ємною частиною Договору, у спосіб, визначений п.п. 5.1.1.3. або п.п. 5.1.1.4. Договору та який вважається отриманим у відповідності до положень п.п. 5.1.3. Договору. У такому випадку договір вважається розірваним з моменту закінчення 10-денного строку без складання додаткової угоди про розірвання. При цьому Сторони визнають юридичну силу такого листа та не здійснюють жодних додаткових дій щодо внесення змін до Договору
П. 6.2.7. Достроково розірвати Договір, у разі не направлення Замовником заявки, передбаченої п. 5.1. Договору, шляхом направлення листа-повідомлення про розірвання Договору, який є невід'ємною частиною Договору, у спосіб, визначений п.п. 5.1.1.3. або п.п. 5.1.1.4. Договору та вважається отриманим у відповідності до положень п.п. 5.1.3. Договору. При цьому Сторони визнають юридичну силу такого листа та не здійснюють жодних додаткових дій щодо внесення змін до Договору. Договір вважається розірваним з дати, вказаної в листі-повідомленні
П. 12.3. Відмова від виконання зобов'язань за Договором та/або розірвання Договору Замовником відбувається шляхом зазначеним в п. 6.2.1. Договору. Договір вважається розірваним з дати, вказаної в такому повідомленні. Наявність даних обставин є підставою для застосування штрафних санкцій у порядку і розмірах, визначених Договором.
З огляду на вказані положення Проєкту договору вбачається, що в цілому договір не є обов'язковим для Замовника - Замовник може розірвати договір коли забажає, без підстав, при цьому не несучі жодної відповідальності.
Зазначені вимоги суперечать нормам ч. 1 ст. 629 ЦК України, порушують права Постачальника, який приймає участь у закупівлі (на платній основі), закуповує товар, що є предметом договору, у виробника для подальшої поставки Замовнику згідно Договору.
Скаржник, який претендує на укладання договору з Замовником, не розуміє чому умовою участі у цих торгах є погодження на умови проєкту договору, який складено Замовником з порушенням усіх принципів договору та суті договору в цілому. Ми не розуміємо, чому Замовник може розірвати договір як хоче та коли, при цьому не нести жодної відповідальності, а Постачальник має лише обов'язки та штрафні санкції. При цьому, з огляду на наведені вимоги Постачальник (Скаржник - у разі перемоги) не має навіть права на судовий захист, що є порушенням норм чинного законодавства України.
Нам не зрозуміло, чому Замовник наділяє себе правом розірвати договір шляхом простого направлення листа-повідомлення про розірвання Договору без укладання письмової додаткової угоди про внесення змін до договору в частині його розірвання. Може виникнути така ситуація, що Постачальник отримує такий лист-повідомлення вже після того як Замовник розірве цей договір. На нашу думку, сторони повинні скласти відповідну письмову додаткову угоду про розірвання договору, в якій зазначаються остаточна вартість договору та порядок розрахунків за вже поставлений товар. Крім того сам Замовник про це повідомляє у 14.4. договору: Всі зміни та доповнення до цього Договору мають юридичну силу та можуть враховуватись виключно за умови, що вони вчинені у письмовій формі, викладені у додаткових угодах та/або додатках до цього Договору та є його невід'ємною частиною, засвідчені підписами Сторін та скріплені їх печатками (за наявності). Зауважимо, що розірвання договору є істотною зміною договору.
Нажаль, Документація не містить права Скаржника (учасника) на пропонування змін проєкту договору, тим більше чинне законодавство вимагає підписання договору в редакції, що не відрізніться від проєкту договору, що опублікований.
Однак, Скаржник не проявляє волевиявлення на укладання такого договору, що містить незаконні, несправедливі умови договору. Замовник фактично ставить умову для участі у закупівлі – погодження учасника на такі умови договору або відмова від участі у закупівлі.
Фактично, якщо ж учасник хоче реалізувати право на участь, то Замовник його примушує погодитись на такі умови, однак Договір, укладений під примусом, є недійсним, оскільки він не відповідає принципу вільного волевиявлення, що є основою будь-якої цивільно-правової угоди.
Згідно ч. 1 ст. 638 ЦК України, договір є укладеним, якщо сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору. Скаржник не згоден з такими умовами, відповідно договір не зможе буде укладеним, у разі перемоги у цій закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: a0e6a9342ce04c5f9823c8370fc3e9bc
Заголовок пункту скарги: Штрафні санкції
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 4 до Документації (Проєкт договору):
Замовник має право: п. 6.2.6. Стягнути з Постачальника суму нанесених Замовнику збитків у випадку, якщо протягом встановленого законодавством терміну (ст. 201.10 ПКУ), Постачальник не надасть Замовнику належним чином оформлену податкову накладну в електронній формі та/або не здійснить її реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
П. 7.3. За прострочення поставки товару більше 10 календарних днів, Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,5% від загальної вартості Товару за договором за кожний день прострочення, але не більше подвійної облікової ставки Національного банку України, що діє на період, за який нараховується пеня. При цьому, Сторони дійшли згоди, що пеня, передбачена п. 7.3. Договору, нараховується з моменту порушення виконання зобов'язання та протягом трьох років по день виконання такого зобов'язання включно.
П. 7.4. За односторонню відмову від виконання зобов'язань за цим Договором (у т.ч. відмову від постачання Товару, або відмову від договору), або недотримання Постачальником антикорупційних та/або санкційних застережень, визначених Розділами 11 та/або 12 Договору, Постачальник зобов'язаний сплатити Замовнику штраф у розмірі 25% (двадцять п'ять відсотків) від ціни Договору.
П. 7.5. За відмову або порушення строків гарантованого зобов'язання на вимогу Замовника здійснити поставку Товару в розмірі до 100% (включно) від загальної кількості товару, зазначеного у договорі, що передбачено п. 5.6. Договору, Постачальник сплачує на користь Замовника штраф у розмірі 20 відсотків від суми договору.
П. 7.6. За поставку Товару, що за якістю не відповідає встановленим вимогам Договору, Постачальник сплачує штраф у розмірі 100% від вартості партії неякісного товару. Партією неякісного товару за умовами даного Договору вважатиметься вся поставлена партія товару, в якій хоча б один відібраний зразок такого товару не відповідає вимогам якості, встановлених Договором
П. 12.4. Відмова від виконання своїх зобов'язань за Договором та/або розірвання Договору у визначених вище випадках не є порушенням зобов'язань за Договором з боку Замовника та Замовник не несе відповідальність за таку відмову від виконання зобов'язань та/або розірвання Договору.
Ми не заперечуємо, що у договорі про закупівлю Замовник має право передбачати санкції за порушення його умов, однак такі санкції повинні узгоджуватись з нормами права та бути рівними для сторін.
По-перше, про які збитки йде мова в п. 6.2.6. проєкту договору, якщо Замовник не є платником ПДВ взагалі та податкова накладна не реєструється на його ім'я? З якою метою встановлено це положення?
Чому у разі прострочення поставки товару більше 10 календарних днів, Постачальник сплачує Замовнику пеню у розмірі 0,5% від загальної вартості Товару, а не від вартості партії товару, по якій прострочена поставка? Чому така неспівмірність?
Чому за односторонню відмову від виконання договору Постачальник зобов'язаний сплатити Замовнику штраф у розмірі 25% (двадцять п'ять відсотків) від ціни Договору, а Замовник може безкарно, без причини розірвати договір будь коли?
Чому Замовник дозволяє встановлювати до Постачальника штрафні санкції у розмірі 100%? Що має на меті Замовник? – відлякувати учасників від участі у цій закупівлі? Щоб переміг свій "обраний" учасник?
Чому за одні і ті ж порушення передбачено декілька штрафних санкцій? – як це узгоджується з нормами чинного законодавства?
Крім того, з огляду на вимоги всього проєкту Договору чітко вбачається, що Постачальник не має права висловлювати заперечення щодо порушень умов договору ним, надавати докази своєї правоти, а повинен лише погоджуватись та сплачувати штрафні санкції. Усі порушення встановлюються лише самим Замовником. Скаржник не погоджується, що Постачальник повинен відшкодовувати збитки чи сплачувати санкції лише на підставі рішення Замовника.
Замовник з такими умовами Договору буде зловживати своїми правами і виставляти штрафні санкції Постачальнику без обґрунтування та документального підтвердження. Але у разі, незгоди Постачальника, він не зможе захистити свої права.
Крім того, зауважимо, що весь розділ 7 "ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТОРІН" Проекту договору містить штрафні санкції, що застосовуються до Постачальника, а штрафні санкції до Замовника не встановлені взагалі і нам не є зрозумілим, чому у такому Договорі надається перевага Замовнику, а вправа Постачальника не захищені взагалі.
Наведені вище положення проєкту договору Скаржник вважає такими, що порушують його право на участь у цих торгах, так як у разі подання Пропозиції Скаржник буде вимушений підписати договір у такій редакції (у разі перемоги у цих торгах), однак не виявляє своєї волі щодо підписання договору в такій редакції. Чинне законодавство передбачає розгляд претензій та вимог від Постачальника, а не мовчазне погодження та сплату штрафних санкцій, що є надмірними.
Скаржнику не є зрозумілим, чому проєкт договору складений таким чином, що Постачальник повинен сплачувати надмірну кількість штрафних санкцій, мати лише зобов'язання, а Замовник може навіть не виконувати свої зобов'язання за Договором та не нести жодної відповідальності.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 10
Номер: d017e5e65a6843fc95c2a07b732bcaff
Заголовок пункту скарги: Умови проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно п. 7.1 Проєкту Договору (Додаток 4 до Документації), Постачальник несе відповідальність за своєчасну перевірку надходження документів (листів, повідомлень, іншої кореспонденції, заявок і т.ін.), які направляються Постачальнику у способи встановлені цим Договором, та своєчасне здійснення їх приймання. У разі порушення Постачальником даного зобов'язання, що призвело до прострочення строків виконання зобов'язань за Договором (порушення строку поставки товару, усунення недоліків (дефектів), надання відповіді, тощо), до Постачальника застосовуються санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, передбачені цим Договором.
По-перше, не є зрозумілим, що Замовник розуміє під "своєчасно"? Це скільки?
По-друге, наразі на території України триває війна, має місце відключення електропостачання, що впливає на відсутність світла, Інтернету, перебої зі зв'язком, тому Постачальник (Скаржник) може стати залежним від обставин на які він не може повпливати. То чому у такому випадку Постачальник повинен нести відповідальність за такі дії? Тим більше, як Постачальник може бути впевнений, що Замовник йому насправді щось надіслав?
По-третє, жодним нормативно-правовим актом України не передбачено матеріальної відповідальність за несвоєчасне отримання документів або неотримання документів.
Дана вимога надає Замовнику права зловживати своїми правами. З огляду на зміст цього пункту проєкту договору в цілому вбачається, що якщо на думку Замовнику Постачальник несвоєчасно отримав документ (незважаючи на те, що Постачальник міг і не знати про те, що Замовник направив йому якийсь документ), що призвело до прострочення строків виконання зобов'язань за Договором (порушення строку поставки товару, усунення недоліків (дефектів), надання відповіді, тощо), до Постачальника застосовуються санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків, передбачені цим Договором.
Скаржник не погоджується з такими умовами проєкту договору, так як вони порушують його права та встановлені зі зловживаннями з боку Замовника. Замовник може передбачити за порушення умов договору з вини Постачальника штрафні санкції, але це не може бути пов'язано з отриманням чи неотриманням документів.
Будь-які санкції можливі за порушення зобов'язань за наявності вини, санкції мають бути співмірними та обґрунтованими, оскільки законодавство України, зокрема Цивільний кодекс України, передбачає рівність сторін (відсутність переваг між сторонами) та виконання зобов'язань. Договір має бути чітким, повним, відповідати законодавству та враховувати інтереси всіх сторін, а не складатись в інтересах однієї сторони - Замовника.
Такі вимоги порушують право Скаржника на участь у цій закупівлі, так як у разі подання Пропозиції Скаржник буде вимушений підписати договір у такій редакції (у разі перемоги у цих торгах), однак не виявляє своєї волі щодо підписання договору в такій редакції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 11
Номер: f60930604a4a430188db71eca26ce597
Заголовок пункту скарги: Умови проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог Додатку 4 до Документації (Проєкт договору):
П. 11.10. Постачальник зобов'язується забезпечувати зберігання інформації, рахунків та інших документів в тому числі щодо своїх контрагентів, які мають відношення до даного договору, протягом 3-х років після закінчення терміну його дії та надавати їх на запит Замовника або уповноваженій нею особі.
П. 11.11. Замовник може контролювати та перевіряти дотримання Постачальником та/або його контрагентами умов цього договору, здійснювати аудит всієї інформації, цін і вартості, і витрат, які мають відношення до даного договору, в будь-який момент протягом терміну дії цього договору та протягом 3-х років після закінчення терміну його дії.
П. 11.12. У процесі перевірки або аудиту Постачальник зобов'язується надавати Замовнику вільний доступ до інформації, рахунків та інших документів, які мають відношення до даного договору та впроваджувати всі узгоджені рекомендації, які виникають за результатами такого контролю або перевірки в строки, узгоджені з Замовником.
П. 11.13. Замовник може призупинити дію даного договору чи виконання своїх зобов'язань (оплату за договором, поставку товарів, надання послуг), на підставі письмової рекомендації Уповноваженого про факт порушення антикорупційної програми Постачальником, про що він письмово повідомляється не пізніше наступного робочого за днем прийняття такого рішення.
Предметом Договору – є поставка товару, і є не зрозумілим, чому Замовник наділяє себе правом зобов'язувати Постачальника щось зберігати, здійснювати аудит або контролювати Постачальника. Замовник не має таких прав - він не є контролюючим органом. Фактично такими вимогами Замовник наділяє себе правом втручатись в діяльність Скаржника (Постачальника), хоча це заборонено чинним законодавством України.
Нам не зрозуміло, чому ми повинні надавати будь-які документи на запит Замовника або уповноваженій нею особі, чому Замовник наділяє себе правом здійснювати аудит всієї інформації, цін і вартості товару?
Також, не є зрозумілим, чому Замовник наділяє себе правом припиняти дію договору на підставі лише письмової рекомендації Уповноваженого про факт порушення антикорупційної програми Постачальником. При цьому не є зрозумілим хто є "Уповноваженим"? Про яку антикорупційну програму йде мова? Які положення містяться? Яким чином встановлюється сам факт порушення?
Скаржник виконує вимоги чинного законодавства, в тому числі антикорупційного, однак нам не зрозуміло, чому Замовник встановлює у договорі такі вимоги. З якою метою?
Скаржник не погоджується з такими умовами проєкту договору, так як вони порушують його права та встановлені зі зловживаннями з боку Замовника – з метою втручання в діяльність Постачальника та можливістю розірвати договір.
Договір має бути чітким, повним, відповідати законодавству та враховувати інтереси всіх сторін, а не складатись в інтересах однієї сторони - Замовника.
Такі вимоги порушують право Скаржника на участь у цій закупівлі, так як у разі подання Пропозиції Скаржник буде вимушений підписати договір у такій редакції (у разі перемоги у цих торгах), однак не виявляє своєї волі щодо підписання договору в такій редакції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 12
Номер: c9430a3652f54e8f9244d7dbda1ece08
Заголовок пункту скарги: Умови проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог п. 14.3.4. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору), уся кореспонденція, що направляється Замовником, вважається отриманою Постачальником не пізніше 3-х робочих днів з моменту її відправки Замовником на адресу Постачальника, зазначену в Договорі, якщо інше не передбачено умовами договору.
Скаржник не погоджується з такою вимогою, так як отримання кореспонденції може впливати на виконання зобов'язань Постачальником за договором та може привести до негативних наслідків – штрафних санкцій чи розірвання договору, що є не бажаним для Скаржника.
На території України при відправленні кореспонденції навіть не гарантується доставка документів в окремий термін з дня відправки, також, електронні листи теж можуть не відправитись від Замовника чи попасти до спаму. Постачальник не може (та не має права) контролювати коли Замовник відправив кореспонденцію чи відправив її взагалі. Ми не можемо вплинути на роботу служб доставки кореспонденції та зобов'язати їх доставляти листи від Замовника на нашу адресу виключно не пізніше 3-х робочих днів з моменту їх відправки Замовником.
Чому Замовник не наділяє аналогічним правом Постачальника відносно відправки його кореспонденції на адресу Замовника?
У відповідності до положень ст.ст. 6, 627 Цивільного кодексу України, сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Встановлена вимога не є справедливою та розумною, Скаржник не може на неї погодитись, адже вимога в такій редакції унеможливить судовий захист у випадку фактичного неотримання кореспонденції від Замовника, яка може вплинути на виконання договору.
Такі вимоги порушують право Скаржника на участь у цій закупівлі, так як у разі подання Пропозиції Скаржник буде вимушений підписати договір у такій редакції (у разі перемоги у цих торгах), однак не виявляє своєї волі щодо підписання договору в такій редакції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 13
Номер: 608e4868576f4fbabddd46a6127268ad
Заголовок пункту скарги: Умови проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно вимог п. 14.11. Додатку 4 до документації, до укладання чинного Договору Сторони зобов'язані надати одна одній завірені копії документів, що посвідчують правовий статус Сторін, виданих відповідними державними установами.
Скаржнику не є зрозумілим, про які "завірені копії документів, що посвідчують правовий статус Сторін, виданих відповідними державними установами" йдеться мова. Що це за документи? – Виписка з ЄДРПОУ? Витяг з реєстру платників ПДВ? Або щось інше? Які державні установи повинні їх надавати, якщо більшість документів наразі формується у державних реєстрах? Така вимога не конкретизована і має неоднозначне тлумачення. Тож виникає питання, як Постачальник повинен її виконувати. І що буде, якщо, на думку Замовника, Постачальник не надасть усі такі документи, чи буде це трактуватись Замовником, як невиконання умов Договору Постачальником, і як наслідок застосування штрафних санкцій та/або розірвання договору.
Скаржник вбачає у такій вимозі зловживання Замовником своїми правами, та неможливість захистити свої права під час виконання договору. Скаржник не погоджується з такою вимогою, а права навіть надати протокол розбіжностей до договору не передбачено Документацією.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 14
Номер: 7bc016afdb344fc6b9f3cff901f244cf
Заголовок пункту скарги: Зазначення у договорі недостовірної інформації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: У п. 14.12. Додатку 4 до Документації (Проєкт договору) зазначається, що на момент укладення цього Договору Замовник є платником податку на прибуток підприємств на загальних умовах згідно Податкового кодексу України.
Однак, така інформація є недостовірною, адже Замовник, згідно даних з відкритих джерел, має статус "неприбуткова організація" отриманий 11.12.2020 року в категорії "бюджетні установи".
Насправді не є зрозумілим, чому Замовник у проєкті договору вказує відносно себе недостовірну інформацію, можливо також з метою майбутніх зловживань – щоб відмінити потім закупівлю, якщо отримає перемогу "не обраний" учасник.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 15
Номер: 177a5decce754e9aad4bb1a082972c0a
Заголовок пункту скарги: Умови проєкту договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги: Згідно п. 14.14. Додатку 4 до Документації, Замовник і Постачальник домовляються про те, що вся інформація та документація відносно предмета цього Договору, а також інформація та документація, отримана зі Сторони Постачальника і Замовника при підписанні та виконанні цього Договору, є комерційною таємницею – конфіденційною інформацією.
Також далі у п.п. 14.14.1. - 14.14.4. Замовник повідомляє про можливе застосування санкцій і штрафів за порушення цієї конфіденційної інформації.
Однак таке положення суперечить законодавству у сфері публічних закупівель, яким передбачено публікувати договір у електронній системі закупівель та додатки до нього, додаткові угоди (у разі наявності) тощо.
Скаржник не розуміє, чому умовою участі у цій закупівлі є порушення вимог Закону та Особливостей. Складається враження, що Замовник ігнорує вимоги чинного законодавства та таким положенням, ймовірно, намагається приховати свої незаконні наміри під час виконання договору.
На нашу думку, Замовник встановлює незаконні вимоги саме з метою обмеження конкуренції, щоб учасники, ознайомившись з вимогами Додатку 4 до Документації (Проєкт договору), врахували те, що Замовник усіляко буде зловживати своїми правами та не приймали участь у цій закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження