• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті)

Завершена

3 820 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 21.10.2025 13:28 - 12.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 1f9b941cf56b423dac0d09204acc785e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-21-009132-a.a1
Назва: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Державна установа «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-21-009132-a ПП «СПЕЦСЕРВІС» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. ПП «СПЕЦСЕРВІС» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація Замовника містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 05.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.10.2025 14:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 07.11.2025 17:09
Дата виконання рішення Замовником: 10.11.2025 12:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: До тендерної документації внесено зміни
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПЕЦСЕРВІС", Анастасія Вікторівна 0800404911 tender@spec-servis.com.ua https://spec-servis.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b838f78918ef4020b98b82b5d864e2bf
Заголовок пункту скарги: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо вимоги надання дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на: верхолазні роботи та промисловий альпінізм (п. 18 групи Б додатку 2 Порядку)

Підпункт 1 «Інші документи від учасника» додатку 1 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» містить вимогу Замовника щодо надання серед інших документів:
1. Дозвіл або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на:
- Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. (п. 3 групи Б додатку 2 Порядку);
- Верхолазні роботи та промисловий альпінізм (п. 18 групи Б додатку 2 Порядку).
В свою чергу, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці зареєстровану у територіальному органі Держпраці 10.10.2022 року № 32-22-3240, якою підтверджується відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки:
4. Верхолазні роботи (п. 18 групи Б Додатку 2 Порядку) (ілюстрація - додається).



Отже, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має право проводити верхолазні роботи.

Звертаємо увагу Комісії, що тендерною документацією Замовника не передбачено проведення робіт з промислового альпінізму. До того ж, Замовник у своїй тендерній документації не обґрунтовує необхідність виконання таких робіт.

Промисловий альпінізм – спеціальна технологія виконання висотних робіт на промислових та інших об'єктах, при яких робоче місце досягається за допомогою підйому або спуску по мотузці, або з використанням інших альпіністських методів просування і страховки. Технологія дозволяє працівникові отримати доступ до важкодоступних місць без використання риштування, люльок або підйомних механізмів.
ПП «СПЕЦСЕРВІС» вважає, що наявного в Декларації підтвердження щодо можливості виконання верхолазних робіт цілком достатньо для виконання робіт вказаних в тендерній документації Замовника.
Натомість, Замовник в своїй тендерній документації безпідставно встановлює додаткову вимогу до учасників, згідно з якою участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, що зможуть підтвердити наявність дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на: промисловий альпінізм.

Вважаємо таку вимогу дискримінаційною по відношенню до ПП «СПЕЦСЕРВІС» та інших потенційних учасників.

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 02c13a2f470142e2a3cc3352a2d64df6
Заголовок пункту скарги: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо вимоги надання оригіналу гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера
У відповідності до підпункту 3 «Інші документи від учасника» додатку 1 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» учасник у складі своєї пропозиції повинен подати оригінал гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера тощо, повноваження яких поширюються на територію України, яким підтверджує можливість поставки товару в 2025 році (стосується основного обладнання) та яким надає повноваження на проведення монтажу обладнання зазначеного виробника, що є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником із зазначенням ідентифікатора закупівлі в системі “Prozzoro”. Лист повинен містити номер Закупівлі, назву учасника Закупівлі, назву Замовника, назву предмету Закупівлі та перелік товару до Закупівлі.

Звертаємо увагу Комісії, що постачальники на ринку вентиляційного обладнання умовно можуть бути поділені на рівні:
перший рівень – виробники та їх офіційні представництва;
другий рівень – офіційні дилери, дистриб’ютори та інші представники, які мають повноваження від виробників;
третій рівень – усі інші учасники та суб’єкти господарювання, які не мають повноважень від виробників.

Вважаємо цю вимогу Замовника дискримінаційною до Скаржника та інших потенційних учасників, оскільки в даному випадку, Скаржник не працює безпосередньо з виробником зазначеного вентиляційного обладнання та враховуючи стислі строки не має змоги звернутись до виробників або їх представництв, філій, представника, дилера, імпортера тощо та тим більше отримати оперативну відповідь в формі, яку бажає бачити Замовник.

В даному випадку Скаржник буде залежний від волі виробника/представника, дилера, тощо обладнання щодо надання такого листа. Скаржник також не має змоги вплинути на волевиявлення вищевказаних осіб в частині відображення відповідного змісту гарантійного листа, як того вимагає Замовник.

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: c6bfda2c017e4fd4b3afabc0a3cd6f6c
Заголовок пункту скарги: скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору в частині вимоги надання не менше 2 (двох) договорів

В підпункті 3.2. пункту 3 розділу 1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 2 тендерної документації «Перелік документів та /або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору Замовник висунув наступну вимогу: «На підтвердження надати копії аналогічних договорів, які вказані в довідці, первинні документи, які свідчать про факт повного виконання договору і позитивний лист-відгук від контрагентів, зазначених в довідці, із зазначенням інформації про номер, дату укладання та предмет договору, належне виконання договору». Принагідно вказавши, що «Аналогічними договорами відповідно до умов цієї Документації є договори з поставки та монтажу вентиляційної системи (надати не менше 2 договорів)».

Таким чином, Замовник даною вимогою наполягає, щоб в учасників було виконано як мінімум 2 (два) аналогічних договори.

Вважаємо дану вимогу дискримінаційною до Скаржника та інших учасників виходячи з наступного.

Згідно з частиною 2 статті 16 Закону достатньо, щоб учасник підтвердив наявність документально підтвердженого досвіду виконання хоча б 1 (одного) аналогічного договору.

Замовник не обґрунтовує та документально не підтверджує необхідність встановлення вимоги в частині надання не менше 2 (двох) аналогічних договорів.

В свою чергу, встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше 2 (двох) виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Таким чином, новостворені, нещодавно створені суб’єкти господарювання та суб’єкти господарювання, що мають 1 (один) виконаний аналогічний договір позбавлені можливості взяти учать в даній закупівлі.

Звертаємо увагу Комісії, що за таких умов згідно з цією вимогою Замовника тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена, оскільки не відповідає вимогам Замовника.

Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження