-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті)
Завершена
3 820 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
21.10.2025 13:28 - 12.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
1f9b941cf56b423dac0d09204acc785e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-21-009132-a.a1
Назва:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Державна установа «Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-21-009132-a
ПП «СПЕЦСЕРВІС» має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ПП «СПЕЦСЕРВІС» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація Замовника містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга_UA-2025-10-21-009132-a.docx 25.10.2025 13:28
- Скарга_UA-2025-10-21-009132-a.pdf 25.10.2025 13:28
- Декларація відповідності МТБ.pdf 25.10.2025 13:28
- sign.p7s 25.10.2025 13:30
- рішення від 28.10.2025 №16145.pdf 28.10.2025 14:41
- інформація про резолютивну чаcтину рішення від 05.11.2025 №16570.pdf 06.11.2025 12:42
- рішення від 05.11.2025 №16570.pdf 07.11.2025 17:08
- відповідь на скаргу Спецсервіс(1).docx 30.10.2025 16:56
- відповідь на скаргу Спецсервіс(1).pdf 30.10.2025 16:56
- відповідь на скаргу Спецсервіс(1).pdf 30.10.2025 16:59
- відповідь на скаргу Спецсервіс(1).docx 30.10.2025 16:59
- відповідь на скаргу Спецсервіс(1).pdf 30.10.2025 17:00
- відповідь на скаргу Спецсервіс(1).docx 30.10.2025 17:00
- зміни вентиляція.docx 10.11.2025 12:32
- 127 2 ВТ Протокол_про_внесення_змін_до_тендерної_документації_та_оголошення.pdf 10.11.2025 12:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.10.2025 16:13
Дата розгляду скарги:
05.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.10.2025 14:41
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.11.2025 17:09
Дата виконання рішення Замовником:
10.11.2025 12:32
Коментар замовника щодо усунення порушень:
До тендерної документації внесено зміни
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
b838f78918ef4020b98b82b5d864e2bf
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо вимоги надання дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на: верхолазні роботи та промисловий альпінізм (п. 18 групи Б додатку 2 Порядку)
Підпункт 1 «Інші документи від учасника» додатку 1 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» містить вимогу Замовника щодо надання серед інших документів:
1. Дозвіл або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на:
- Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. (п. 3 групи Б додатку 2 Порядку);
- Верхолазні роботи та промисловий альпінізм (п. 18 групи Б додатку 2 Порядку).
В свою чергу, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці зареєстровану у територіальному органі Держпраці 10.10.2022 року № 32-22-3240, якою підтверджується відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки:
4. Верхолазні роботи (п. 18 групи Б Додатку 2 Порядку) (ілюстрація - додається).
Отже, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має право проводити верхолазні роботи.
Звертаємо увагу Комісії, що тендерною документацією Замовника не передбачено проведення робіт з промислового альпінізму. До того ж, Замовник у своїй тендерній документації не обґрунтовує необхідність виконання таких робіт.
Промисловий альпінізм – спеціальна технологія виконання висотних робіт на промислових та інших об'єктах, при яких робоче місце досягається за допомогою підйому або спуску по мотузці, або з використанням інших альпіністських методів просування і страховки. Технологія дозволяє працівникові отримати доступ до важкодоступних місць без використання риштування, люльок або підйомних механізмів.
ПП «СПЕЦСЕРВІС» вважає, що наявного в Декларації підтвердження щодо можливості виконання верхолазних робіт цілком достатньо для виконання робіт вказаних в тендерній документації Замовника.
Натомість, Замовник в своїй тендерній документації безпідставно встановлює додаткову вимогу до учасників, згідно з якою участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, що зможуть підтвердити наявність дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на: промисловий альпінізм.
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною по відношенню до ПП «СПЕЦСЕРВІС» та інших потенційних учасників.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Підпункт 1 «Інші документи від учасника» додатку 1 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» містить вимогу Замовника щодо надання серед інших документів:
1. Дозвіл або декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на:
- Роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра. (п. 3 групи Б додатку 2 Порядку);
- Верхолазні роботи та промисловий альпінізм (п. 18 групи Б додатку 2 Порядку).
В свою чергу, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має Декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці зареєстровану у територіальному органі Держпраці 10.10.2022 року № 32-22-3240, якою підтверджується відповідність матеріально-технічної бази та умов праці вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки під час виконання таких робіт підвищеної небезпеки та/або експлуатації (застосування) таких машин, механізмів, устатковання підвищеної небезпеки:
4. Верхолазні роботи (п. 18 групи Б Додатку 2 Порядку) (ілюстрація - додається).
Отже, ПП «СПЕЦСЕРВІС» має право проводити верхолазні роботи.
Звертаємо увагу Комісії, що тендерною документацією Замовника не передбачено проведення робіт з промислового альпінізму. До того ж, Замовник у своїй тендерній документації не обґрунтовує необхідність виконання таких робіт.
Промисловий альпінізм – спеціальна технологія виконання висотних робіт на промислових та інших об'єктах, при яких робоче місце досягається за допомогою підйому або спуску по мотузці, або з використанням інших альпіністських методів просування і страховки. Технологія дозволяє працівникові отримати доступ до важкодоступних місць без використання риштування, люльок або підйомних механізмів.
ПП «СПЕЦСЕРВІС» вважає, що наявного в Декларації підтвердження щодо можливості виконання верхолазних робіт цілком достатньо для виконання робіт вказаних в тендерній документації Замовника.
Натомість, Замовник в своїй тендерній документації безпідставно встановлює додаткову вимогу до учасників, згідно з якою участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, що зможуть підтвердити наявність дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на: промисловий альпінізм.
Вважаємо таку вимогу дискримінаційною по відношенню до ПП «СПЕЦСЕРВІС» та інших потенційних учасників.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Декларація відповідності МТБ
-
Повʼязаний документ:
Декларація відповідності МТБ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПП «СПЕЦСЕРВІС» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-21-009132-a. 3) Зобов’язати Замовника – Державна установа «»Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
02c13a2f470142e2a3cc3352a2d64df6
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо вимоги надання оригіналу гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера
У відповідності до підпункту 3 «Інші документи від учасника» додатку 1 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» учасник у складі своєї пропозиції повинен подати оригінал гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера тощо, повноваження яких поширюються на територію України, яким підтверджує можливість поставки товару в 2025 році (стосується основного обладнання) та яким надає повноваження на проведення монтажу обладнання зазначеного виробника, що є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником із зазначенням ідентифікатора закупівлі в системі “Prozzoro”. Лист повинен містити номер Закупівлі, назву учасника Закупівлі, назву Замовника, назву предмету Закупівлі та перелік товару до Закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що постачальники на ринку вентиляційного обладнання умовно можуть бути поділені на рівні:
перший рівень – виробники та їх офіційні представництва;
другий рівень – офіційні дилери, дистриб’ютори та інші представники, які мають повноваження від виробників;
третій рівень – усі інші учасники та суб’єкти господарювання, які не мають повноважень від виробників.
Вважаємо цю вимогу Замовника дискримінаційною до Скаржника та інших потенційних учасників, оскільки в даному випадку, Скаржник не працює безпосередньо з виробником зазначеного вентиляційного обладнання та враховуючи стислі строки не має змоги звернутись до виробників або їх представництв, філій, представника, дилера, імпортера тощо та тим більше отримати оперативну відповідь в формі, яку бажає бачити Замовник.
В даному випадку Скаржник буде залежний від волі виробника/представника, дилера, тощо обладнання щодо надання такого листа. Скаржник також не має змоги вплинути на волевиявлення вищевказаних осіб в частині відображення відповідного змісту гарантійного листа, як того вимагає Замовник.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
У відповідності до підпункту 3 «Інші документи від учасника» додатку 1 тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» учасник у складі своєї пропозиції повинен подати оригінал гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера тощо, повноваження яких поширюються на територію України, яким підтверджує можливість поставки товару в 2025 році (стосується основного обладнання) та яким надає повноваження на проведення монтажу обладнання зазначеного виробника, що є предметом закупівлі цих торгів та пропонується учасником із зазначенням ідентифікатора закупівлі в системі “Prozzoro”. Лист повинен містити номер Закупівлі, назву учасника Закупівлі, назву Замовника, назву предмету Закупівлі та перелік товару до Закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що постачальники на ринку вентиляційного обладнання умовно можуть бути поділені на рівні:
перший рівень – виробники та їх офіційні представництва;
другий рівень – офіційні дилери, дистриб’ютори та інші представники, які мають повноваження від виробників;
третій рівень – усі інші учасники та суб’єкти господарювання, які не мають повноважень від виробників.
Вважаємо цю вимогу Замовника дискримінаційною до Скаржника та інших потенційних учасників, оскільки в даному випадку, Скаржник не працює безпосередньо з виробником зазначеного вентиляційного обладнання та враховуючи стислі строки не має змоги звернутись до виробників або їх представництв, філій, представника, дилера, імпортера тощо та тим більше отримати оперативну відповідь в формі, яку бажає бачити Замовник.
В даному випадку Скаржник буде залежний від волі виробника/представника, дилера, тощо обладнання щодо надання такого листа. Скаржник також не має змоги вплинути на волевиявлення вищевказаних осіб в частині відображення відповідного змісту гарантійного листа, як того вимагає Замовник.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПП «СПЕЦСЕРВІС» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-21-009132-a. 3) Зобов’язати Замовника – Державна установа «»Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
c6bfda2c017e4fd4b3afabc0a3cd6f6c
Заголовок пункту скарги:
скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
3. Щодо наявності досвіду виконання аналогічного договору в частині вимоги надання не менше 2 (двох) договорів
В підпункті 3.2. пункту 3 розділу 1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 2 тендерної документації «Перелік документів та /або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору Замовник висунув наступну вимогу: «На підтвердження надати копії аналогічних договорів, які вказані в довідці, первинні документи, які свідчать про факт повного виконання договору і позитивний лист-відгук від контрагентів, зазначених в довідці, із зазначенням інформації про номер, дату укладання та предмет договору, належне виконання договору». Принагідно вказавши, що «Аналогічними договорами відповідно до умов цієї Документації є договори з поставки та монтажу вентиляційної системи (надати не менше 2 договорів)».
Таким чином, Замовник даною вимогою наполягає, щоб в учасників було виконано як мінімум 2 (два) аналогічних договори.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною до Скаржника та інших учасників виходячи з наступного.
Згідно з частиною 2 статті 16 Закону достатньо, щоб учасник підтвердив наявність документально підтвердженого досвіду виконання хоча б 1 (одного) аналогічного договору.
Замовник не обґрунтовує та документально не підтверджує необхідність встановлення вимоги в частині надання не менше 2 (двох) аналогічних договорів.
В свою чергу, встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше 2 (двох) виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Таким чином, новостворені, нещодавно створені суб’єкти господарювання та суб’єкти господарювання, що мають 1 (один) виконаний аналогічний договір позбавлені можливості взяти учать в даній закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що за таких умов згідно з цією вимогою Замовника тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена, оскільки не відповідає вимогам Замовника.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
В підпункті 3.2. пункту 3 розділу 1 «Інформація та документи, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям» додатку 2 тендерної документації «Перелік документів та /або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» на підтвердження наявності досвіду виконання аналогічного договору Замовник висунув наступну вимогу: «На підтвердження надати копії аналогічних договорів, які вказані в довідці, первинні документи, які свідчать про факт повного виконання договору і позитивний лист-відгук від контрагентів, зазначених в довідці, із зазначенням інформації про номер, дату укладання та предмет договору, належне виконання договору». Принагідно вказавши, що «Аналогічними договорами відповідно до умов цієї Документації є договори з поставки та монтажу вентиляційної системи (надати не менше 2 договорів)».
Таким чином, Замовник даною вимогою наполягає, щоб в учасників було виконано як мінімум 2 (два) аналогічних договори.
Вважаємо дану вимогу дискримінаційною до Скаржника та інших учасників виходячи з наступного.
Згідно з частиною 2 статті 16 Закону достатньо, щоб учасник підтвердив наявність документально підтвердженого досвіду виконання хоча б 1 (одного) аналогічного договору.
Замовник не обґрунтовує та документально не підтверджує необхідність встановлення вимоги в частині надання не менше 2 (двох) аналогічних договорів.
В свою чергу, встановлення зазначеної вимоги обмежує коло учасників лише тими, хто може надати копії щонайменше 2 (двох) виконаних аналогічних договорів, що є дискримінаційним до інших суб’єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Таким чином, новостворені, нещодавно створені суб’єкти господарювання та суб’єкти господарювання, що мають 1 (один) виконаний аналогічний договір позбавлені можливості взяти учать в даній закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, що за таких умов згідно з цією вимогою Замовника тендерна пропозиція Скаржника буде відхилена, оскільки не відповідає вимогам Замовника.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПП «СПЕЦСЕРВІС» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-21-009132-a. 3) Зобов’язати Замовника – Державна установа «»Територіальне медичне об’єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
eadbc35395134adabc18374b2952d350
Тема запиту:
ВІДЗИВ
на скаргу приватного підприємства "СПЕЦСЕРВІС" (код ЄДРПОУ:30518990) від 25 жовтня 2025
№ UA-2025-10-21-009132-a.a1
щодо порушення Замовником –Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» порядку проведення Процедури закупівлі, наявність у тендерній документації дискримінаційних вимог, які унеможливлюють участь Скаржника у вказаній Закупівлі.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-21-009132-a
Предмет закупівлі: за кодом CPV за ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті) (надалі – Процедура закупівлі)
Текст запиту:
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» (далі – Замовник) розглянуто скаргу приватного підприємства "СПЕЦСЕРВІС" (код ЄДРПОУ:30518990) від 25 жовтня 2025 № UA-2025-10-21-009132-a.a1, на процедуру закупівлі щодо закупівлі товару 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), та повідомляємо наступне.
Відповідь на пункт 1 скарги
Пояснення, щодо вимоги тендерної документації про надання дозволу або декларації на виконання робіт з промислового альпінізму
Розглянувши звернення ПП «СПЕЦСЕРВІС» щодо вимоги тендерної документації про надання дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, а також на верхолазні роботи та промисловий альпінізм, повідомляємо наступне.
Підпунктом 1 пункту «Інші документи від учасника» додатку 1 до тендерної документації Замовником установлено обов’язок учасників надати дозвіл або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці щодо таких видів робіт:
• роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (пункт 3 групи Б додатку 2 до Порядку);
• верхолазні роботи та промисловий альпінізм (пункт 18 групи Б додатку 2 до Порядку).
Вимога передбачена відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (зі змінами).
Щодо необхідності включення промислового альпінізму
Предметом закупівлі є товар — вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), що включає:
• поставку системи вентиляції для операційної «під ключ»;
• супутні роботи та послуги: демонтаж, монтаж (внутрішній і зовнішній), установлення та пусконалагодження системи вентиляції.
Виконання робіт передбачається у приміщеннях висотою близько 3 м висотою, розташованих на 4-му поверсі будівлі Поліклініки. Зовнішні роботи здійснюватимуться на висоті приблизно 12–14 м, при цьому використання риштувань або підйомників є технічно неможливим або небезпечним.
У зв’язку з цим для виконання монтажних робіт необхідне застосування методів промислового альпінізму, що передбачає використання спеціального спорядження та дотримання вимог охорони праці.
Згідно з пунктом 21 Порядку № 1107, роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м, верхолазні роботи та промисловий альпінізм можуть проводитися лише за наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (форма згідно з додатком 8 до Порядку).
Саме тому Замовником було передбачено вимогу щодо надання декларації або дозволу не лише на верхолазні роботи, а й на промисловий альпінізм — для забезпечення:
• безпечного доступу працівників до зон виконання робіт на висоті;
• дотримання вимог охорони праці при використанні альпіністського спорядження;
• виконання технологічних операцій у важкодоступних місцях без риштувань;
• підтвердження спроможності учасника виконувати такі роботи відповідно до чинних норм безпеки.
Щодо твердження про дискримінаційність вимоги
Встановлення вимоги щодо надання декларації або дозволу на виконання робіт з промислового альпінізму не є дискримінаційним, оскільки:
• вона є однаковою для всіх учасників процедури закупівлі;
• її наявність зумовлена характером робіт та рівнем потенційної небезпеки при їх виконанні;
• вимога прямо випливає з положень чинного законодавства, зокрема пункту 18 групи Б додатку 2 до постанови № 1107.
Таким чином, Замовник діє у межах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством, з метою забезпечення безпечних умов виконання робіт підвищеної небезпеки, що відповідає принципам здійснення публічних закупівель, установленим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо документів, наданих до скарги учасником ПП «СПЕЦСЕРВІС»
ПП «СПЕЦСЕРВІС» надало декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, яка охоплює лише верхолазні роботи та не містить дозволу або декларації на промисловий альпінізм, передбаченої тендерною документацією.
З огляду на предмет закупівлі, умови виконання робіт і вимоги охорони праці, Замовник обґрунтовано встановив вимогу щодо наявності дозволу або декларації саме на роботи з промислового альпінізму, що гарантує:
• відповідність учасника вимогам законодавства;
• безпечне виконання робіт на висоті;
• дотримання принципів законності та недискримінації.
Враховуючи вище зазначене та вимоги Порядку № 1107 вважаємо що підстав для внесення змін до тендерної документації у цій частині немає. Вимога щодо надання дозволу або декларації на виконання робіт з промислового альпінізму є законною, обґрунтованою та такою, що відповідає технічній специфіці предмета закупівлі і вимогам чинного законодавства України у сфері охорони праці.
Відповідь на пункт 2 скарги
Пояснення щодо вимоги надання оригіналу гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера
Вимога про надання оригіналу гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера не є дискримінаційною та повністю відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначена вимога встановлена з метою підтвердження можливості постачання оригінального, нового обладнання, а також для забезпечення гарантійного та сервісного обслуговування упродовж експлуатаційного терміну.
Замовник, як розпорядник бюджетних коштів, несе відповідальність за ефективне, цільове та результативне використання бюджетних коштів, а отже зобов’язаний вживати заходів для недопущення постачання неоригінального, несертифікованого або контрафактного обладнання.
Вимога щодо гарантійного листа не обмежує участі потенційних учасників, оскільки:
гарантійний лист може бути наданий не лише виробником, а також його офіційним представництвом, філією, дилером, імпортером чи іншим уповноваженим суб’єктом, тобто коло можливих осіб є достатньо широким;
отримання такого листа не потребує виключних прав чи повноважень учасника, а лише підтверджує наявність у нього реальної можливості поставити товар відповідного виробника;
надання листа є звичайною практикою у сфері постачання технічного обладнання, що підтверджується усталеною позицією Антимонопольного комітету України.
Таким чином, встановлена вимога спрямована виключно на підтвердження достовірності пропозиції учасника, реальності постачання товару в 2025 році та забезпечення належного монтажу обладнання виробником або його уповноваженими представниками, що гарантує якість і безпеку його використання.
Замовник не вбачає у зазначеній вимозі ознак дискримінації чи порушення принципів, визначених статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь на пункт 3 скарги
Пояснення щодо вимоги наявності досвіду виконання аналогічного договору в частині вимоги надання не менше 2 (двох) договорів
Вимога Замовника про надання не менше двох (2) аналогічних договорів не є дискримінаційною та повністю відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону, Замовник має право встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема — наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не обмежує Замовника у визначенні конкретної кількості таких договорів, залишаючи це питання на його розсуд, з урахуванням складності, вартості та специфіки предмета закупівлі.
У даному випадку предметом закупівлі є система вентиляції з монтажем, тобто технічно складний комплекс робіт, що включає проектування, поставку, налаштування та пусконалагодження обладнання, яке безпосередньо впливає на санітарно-епідемічні умови та безпеку приміщень (зокрема, медичного призначення). Саме тому Замовник вважає за необхідне підтвердити, що учасник має достатній і підтверджений досвід виконання не менше двох аналогічних договорів.
Це обґрунтовано необхідністю:
перевірки стабільності та надійності постачальника;
гарантування якісного виконання робіт з монтажу систем вентиляції у спеціалізованих об’єктах;
мінімізації ризиків недотримання технічних вимог або зриву строків виконання договору.
Встановлення вимоги про два аналогічні договори жодним чином не обмежує конкуренцію, оскільки:
вона є пропорційною предмету закупівлі, його складності та відповідальності перед кінцевими користувачами;
не вимагає підтвердження досвіду саме за бюджетні кошти або з конкретними замовниками;
не встановлює вимоги до обсягу чи вартості договорів — достатньо лише підтвердити фактичне виконання робіт з поставки та монтажу вентиляційної системи.
Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав подібні вимоги правомірними, зазначаючи, що встановлення більш ніж одного аналогічного договору може бути виправданим у випадку, коли предмет закупівлі має підвищену технічну складність або впливає на безпеку об’єкта.
Таким чином, вимога Замовника є обґрунтованою, пропорційною предмету закупівлі та спрямованою на підтвердження належного рівня досвіду учасника, а не на обмеження кола потенційних учасників.
Замовник не вбачає у цій вимозі ознак дискримінації або порушення принципів, передбачених статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата опублікування:
30.10.2025 17:00
Номер:
1d9fa06fae1a4e1b91c134c0482871a6
Тема запиту:
ВІДЗИВ
на скаргу приватного підприємства "СПЕЦСЕРВІС" (код ЄДРПОУ:30518990) від 25 жовтня 2025
№ UA-2025-10-21-009132-a.a1
щодо порушення Замовником –Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» порядку проведення Процедури закупівлі, наявність у тендерній документації дискримінаційних вимог, які унеможливлюють участь Скаржника у вказаній Закупівлі.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-21-009132-a
Предмет закупівлі: за кодом CPV за ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті) (надалі – Процедура закупівлі)
Текст запиту:
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» (далі – Замовник) розглянуто скаргу приватного підприємства "СПЕЦСЕРВІС" (код ЄДРПОУ:30518990) від 25 жовтня 2025 № UA-2025-10-21-009132-a.a1, на процедуру закупівлі щодо закупівлі товару 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), та повідомляємо наступне.
Відповідь на пункт 1 скарги
Пояснення, щодо вимоги тендерної документації про надання дозволу або декларації на виконання робіт з промислового альпінізму
Розглянувши звернення ПП «СПЕЦСЕРВІС» щодо вимоги тендерної документації про надання дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, а також на верхолазні роботи та промисловий альпінізм, повідомляємо наступне.
Підпунктом 1 пункту «Інші документи від учасника» додатку 1 до тендерної документації Замовником установлено обов’язок учасників надати дозвіл або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці щодо таких видів робіт:
• роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (пункт 3 групи Б додатку 2 до Порядку);
• верхолазні роботи та промисловий альпінізм (пункт 18 групи Б додатку 2 до Порядку).
Вимога передбачена відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (зі змінами).
Щодо необхідності включення промислового альпінізму
Предметом закупівлі є товар — вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), що включає:
• поставку системи вентиляції для операційної «під ключ»;
• супутні роботи та послуги: демонтаж, монтаж (внутрішній і зовнішній), установлення та пусконалагодження системи вентиляції.
Виконання робіт передбачається у приміщеннях висотою близько 3 м висотою, розташованих на 4-му поверсі будівлі Поліклініки. Зовнішні роботи здійснюватимуться на висоті приблизно 12–14 м, при цьому використання риштувань або підйомників є технічно неможливим або небезпечним.
У зв’язку з цим для виконання монтажних робіт необхідне застосування методів промислового альпінізму, що передбачає використання спеціального спорядження та дотримання вимог охорони праці.
Згідно з пунктом 21 Порядку № 1107, роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м, верхолазні роботи та промисловий альпінізм можуть проводитися лише за наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (форма згідно з додатком 8 до Порядку).
Саме тому Замовником було передбачено вимогу щодо надання декларації або дозволу не лише на верхолазні роботи, а й на промисловий альпінізм — для забезпечення:
• безпечного доступу працівників до зон виконання робіт на висоті;
• дотримання вимог охорони праці при використанні альпіністського спорядження;
• виконання технологічних операцій у важкодоступних місцях без риштувань;
• підтвердження спроможності учасника виконувати такі роботи відповідно до чинних норм безпеки.
Щодо твердження про дискримінаційність вимоги
Встановлення вимоги щодо надання декларації або дозволу на виконання робіт з промислового альпінізму не є дискримінаційним, оскільки:
• вона є однаковою для всіх учасників процедури закупівлі;
• її наявність зумовлена характером робіт та рівнем потенційної небезпеки при їх виконанні;
• вимога прямо випливає з положень чинного законодавства, зокрема пункту 18 групи Б додатку 2 до постанови № 1107.
Таким чином, Замовник діє у межах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством, з метою забезпечення безпечних умов виконання робіт підвищеної небезпеки, що відповідає принципам здійснення публічних закупівель, установленим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо документів, наданих до скарги учасником ПП «СПЕЦСЕРВІС»
ПП «СПЕЦСЕРВІС» надало декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, яка охоплює лише верхолазні роботи та не містить дозволу або декларації на промисловий альпінізм, передбаченої тендерною документацією.
З огляду на предмет закупівлі, умови виконання робіт і вимоги охорони праці, Замовник обґрунтовано встановив вимогу щодо наявності дозволу або декларації саме на роботи з промислового альпінізму, що гарантує:
• відповідність учасника вимогам законодавства;
• безпечне виконання робіт на висоті;
• дотримання принципів законності та недискримінації.
Враховуючи вище зазначене та вимоги Порядку № 1107 вважаємо що підстав для внесення змін до тендерної документації у цій частині немає. Вимога щодо надання дозволу або декларації на виконання робіт з промислового альпінізму є законною, обґрунтованою та такою, що відповідає технічній специфіці предмета закупівлі і вимогам чинного законодавства України у сфері охорони праці.
Відповідь на пункт 2 скарги
Пояснення щодо вимоги надання оригіналу гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера
Вимога про надання оригіналу гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера не є дискримінаційною та повністю відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначена вимога встановлена з метою підтвердження можливості постачання оригінального, нового обладнання, а також для забезпечення гарантійного та сервісного обслуговування упродовж експлуатаційного терміну.
Замовник, як розпорядник бюджетних коштів, несе відповідальність за ефективне, цільове та результативне використання бюджетних коштів, а отже зобов’язаний вживати заходів для недопущення постачання неоригінального, несертифікованого або контрафактного обладнання.
Вимога щодо гарантійного листа не обмежує участі потенційних учасників, оскільки:
гарантійний лист може бути наданий не лише виробником, а також його офіційним представництвом, філією, дилером, імпортером чи іншим уповноваженим суб’єктом, тобто коло можливих осіб є достатньо широким;
отримання такого листа не потребує виключних прав чи повноважень учасника, а лише підтверджує наявність у нього реальної можливості поставити товар відповідного виробника;
надання листа є звичайною практикою у сфері постачання технічного обладнання, що підтверджується усталеною позицією Антимонопольного комітету України.
Таким чином, встановлена вимога спрямована виключно на підтвердження достовірності пропозиції учасника, реальності постачання товару в 2025 році та забезпечення належного монтажу обладнання виробником або його уповноваженими представниками, що гарантує якість і безпеку його використання.
Замовник не вбачає у зазначеній вимозі ознак дискримінації чи порушення принципів, визначених статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь на пункт 3 скарги
Пояснення щодо вимоги наявності досвіду виконання аналогічного договору в частині вимоги надання не менше 2 (двох) договорів
Вимога Замовника про надання не менше двох (2) аналогічних договорів не є дискримінаційною та повністю відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону, Замовник має право встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема — наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не обмежує Замовника у визначенні конкретної кількості таких договорів, залишаючи це питання на його розсуд, з урахуванням складності, вартості та специфіки предмета закупівлі.
У даному випадку предметом закупівлі є система вентиляції з монтажем, тобто технічно складний комплекс робіт, що включає проектування, поставку, налаштування та пусконалагодження обладнання, яке безпосередньо впливає на санітарно-епідемічні умови та безпеку приміщень (зокрема, медичного призначення). Саме тому Замовник вважає за необхідне підтвердити, що учасник має достатній і підтверджений досвід виконання не менше двох аналогічних договорів.
Це обґрунтовано необхідністю:
перевірки стабільності та надійності постачальника;
гарантування якісного виконання робіт з монтажу систем вентиляції у спеціалізованих об’єктах;
мінімізації ризиків недотримання технічних вимог або зриву строків виконання договору.
Встановлення вимоги про два аналогічні договори жодним чином не обмежує конкуренцію, оскільки:
вона є пропорційною предмету закупівлі, його складності та відповідальності перед кінцевими користувачами;
не вимагає підтвердження досвіду саме за бюджетні кошти або з конкретними замовниками;
не встановлює вимоги до обсягу чи вартості договорів — достатньо лише підтвердити фактичне виконання робіт з поставки та монтажу вентиляційної системи.
Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав подібні вимоги правомірними, зазначаючи, що встановлення більш ніж одного аналогічного договору може бути виправданим у випадку, коли предмет закупівлі має підвищену технічну складність або впливає на безпеку об’єкта.
Таким чином, вимога Замовника є обґрунтованою, пропорційною предмету закупівлі та спрямованою на підтвердження належного рівня досвіду учасника, а не на обмеження кола потенційних учасників.
Замовник не вбачає у цій вимозі ознак дискримінації або порушення принципів, передбачених статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата опублікування:
30.10.2025 16:59
Номер:
c87038cae90d49aa8ef39f9dcd703602
Тема запиту:
ВІДЗИВ
на скаргу приватного підприємства "СПЕЦСЕРВІС" (код ЄДРПОУ:30518990) від 25 жовтня 2025
№ UA-2025-10-21-009132-a.a1
щодо порушення Замовником –Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» порядку проведення Процедури закупівлі, наявність у тендерній документації дискримінаційних вимог, які унеможливлюють участь Скаржника у вказаній Закупівлі.
Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-21-009132-a
Предмет закупівлі: за кодом CPV за ДК 021:2015: 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті) (надалі – Процедура закупівлі)
Текст запиту:
Державною установою «Територіальне медичне об'єднання Міністерства внутрішніх справ України по місту Києву та Київській області» (далі – Замовник) розглянуто скаргу приватного підприємства "СПЕЦСЕРВІС" (код ЄДРПОУ:30518990) від 25 жовтня 2025 № UA-2025-10-21-009132-a.a1, на процедуру закупівлі щодо закупівлі товару 42520000-7 Вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), та повідомляємо наступне.
Відповідь на пункт 1 скарги
Пояснення, щодо вимоги тендерної документації про надання дозволу або декларації на виконання робіт з промислового альпінізму
Розглянувши звернення ПП «СПЕЦСЕРВІС» щодо вимоги тендерної документації про надання дозволу або декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра, а також на верхолазні роботи та промисловий альпінізм, повідомляємо наступне.
Підпунктом 1 пункту «Інші документи від учасника» додатку 1 до тендерної документації Замовником установлено обов’язок учасників надати дозвіл або декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці щодо таких видів робіт:
• роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра (пункт 3 групи Б додатку 2 до Порядку);
• верхолазні роботи та промисловий альпінізм (пункт 18 групи Б додатку 2 до Порядку).
Вимога передбачена відповідно до Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.10.2011 № 1107 (зі змінами).
Щодо необхідності включення промислового альпінізму
Предметом закупівлі є товар — вентиляційне обладнання (система вентиляції для операційної в комплекті), що включає:
• поставку системи вентиляції для операційної «під ключ»;
• супутні роботи та послуги: демонтаж, монтаж (внутрішній і зовнішній), установлення та пусконалагодження системи вентиляції.
Виконання робіт передбачається у приміщеннях висотою близько 3 м висотою, розташованих на 4-му поверсі будівлі Поліклініки. Зовнішні роботи здійснюватимуться на висоті приблизно 12–14 м, при цьому використання риштувань або підйомників є технічно неможливим або небезпечним.
У зв’язку з цим для виконання монтажних робіт необхідне застосування методів промислового альпінізму, що передбачає використання спеціального спорядження та дотримання вимог охорони праці.
Згідно з пунктом 21 Порядку № 1107, роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 м, верхолазні роботи та промисловий альпінізм можуть проводитися лише за наявності декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці (форма згідно з додатком 8 до Порядку).
Саме тому Замовником було передбачено вимогу щодо надання декларації або дозволу не лише на верхолазні роботи, а й на промисловий альпінізм — для забезпечення:
• безпечного доступу працівників до зон виконання робіт на висоті;
• дотримання вимог охорони праці при використанні альпіністського спорядження;
• виконання технологічних операцій у важкодоступних місцях без риштувань;
• підтвердження спроможності учасника виконувати такі роботи відповідно до чинних норм безпеки.
Щодо твердження про дискримінаційність вимоги
Встановлення вимоги щодо надання декларації або дозволу на виконання робіт з промислового альпінізму не є дискримінаційним, оскільки:
• вона є однаковою для всіх учасників процедури закупівлі;
• її наявність зумовлена характером робіт та рівнем потенційної небезпеки при їх виконанні;
• вимога прямо випливає з положень чинного законодавства, зокрема пункту 18 групи Б додатку 2 до постанови № 1107.
Таким чином, Замовник діє у межах повноважень та у спосіб, передбачений законодавством, з метою забезпечення безпечних умов виконання робіт підвищеної небезпеки, що відповідає принципам здійснення публічних закупівель, установленим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо документів, наданих до скарги учасником ПП «СПЕЦСЕРВІС»
ПП «СПЕЦСЕРВІС» надало декларацію відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з охорони праці, яка охоплює лише верхолазні роботи та не містить дозволу або декларації на промисловий альпінізм, передбаченої тендерною документацією.
З огляду на предмет закупівлі, умови виконання робіт і вимоги охорони праці, Замовник обґрунтовано встановив вимогу щодо наявності дозволу або декларації саме на роботи з промислового альпінізму, що гарантує:
• відповідність учасника вимогам законодавства;
• безпечне виконання робіт на висоті;
• дотримання принципів законності та недискримінації.
Враховуючи вище зазначене та вимоги Порядку № 1107 вважаємо що підстав для внесення змін до тендерної документації у цій частині немає. Вимога щодо надання дозволу або декларації на виконання робіт з промислового альпінізму є законною, обґрунтованою та такою, що відповідає технічній специфіці предмета закупівлі і вимогам чинного законодавства України у сфері охорони праці.
Відповідь на пункт 2 скарги
Пояснення щодо вимоги надання оригіналу гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера
Вимога про надання оригіналу гарантійного листа від виробника або його представництва, філії, представника, дилера, імпортера не є дискримінаційною та повністю відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Зазначена вимога встановлена з метою підтвердження можливості постачання оригінального, нового обладнання, а також для забезпечення гарантійного та сервісного обслуговування упродовж експлуатаційного терміну.
Замовник, як розпорядник бюджетних коштів, несе відповідальність за ефективне, цільове та результативне використання бюджетних коштів, а отже зобов’язаний вживати заходів для недопущення постачання неоригінального, несертифікованого або контрафактного обладнання.
Вимога щодо гарантійного листа не обмежує участі потенційних учасників, оскільки:
гарантійний лист може бути наданий не лише виробником, а також його офіційним представництвом, філією, дилером, імпортером чи іншим уповноваженим суб’єктом, тобто коло можливих осіб є достатньо широким;
отримання такого листа не потребує виключних прав чи повноважень учасника, а лише підтверджує наявність у нього реальної можливості поставити товар відповідного виробника;
надання листа є звичайною практикою у сфері постачання технічного обладнання, що підтверджується усталеною позицією Антимонопольного комітету України.
Таким чином, встановлена вимога спрямована виключно на підтвердження достовірності пропозиції учасника, реальності постачання товару в 2025 році та забезпечення належного монтажу обладнання виробником або його уповноваженими представниками, що гарантує якість і безпеку його використання.
Замовник не вбачає у зазначеній вимозі ознак дискримінації чи порушення принципів, визначених статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідь на пункт 3 скарги
Пояснення щодо вимоги наявності досвіду виконання аналогічного договору в частині вимоги надання не менше 2 (двох) договорів
Вимога Замовника про надання не менше двох (2) аналогічних договорів не є дискримінаційною та повністю відповідає положенням Закону України «Про публічні закупівлі».
Відповідно до пункту 1 частини другої статті 16 Закону, Замовник має право встановлювати один або декілька кваліфікаційних критеріїв, зокрема — наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Закон не обмежує Замовника у визначенні конкретної кількості таких договорів, залишаючи це питання на його розсуд, з урахуванням складності, вартості та специфіки предмета закупівлі.
У даному випадку предметом закупівлі є система вентиляції з монтажем, тобто технічно складний комплекс робіт, що включає проектування, поставку, налаштування та пусконалагодження обладнання, яке безпосередньо впливає на санітарно-епідемічні умови та безпеку приміщень (зокрема, медичного призначення). Саме тому Замовник вважає за необхідне підтвердити, що учасник має достатній і підтверджений досвід виконання не менше двох аналогічних договорів.
Це обґрунтовано необхідністю:
перевірки стабільності та надійності постачальника;
гарантування якісного виконання робіт з монтажу систем вентиляції у спеціалізованих об’єктах;
мінімізації ризиків недотримання технічних вимог або зриву строків виконання договору.
Встановлення вимоги про два аналогічні договори жодним чином не обмежує конкуренцію, оскільки:
вона є пропорційною предмету закупівлі, його складності та відповідальності перед кінцевими користувачами;
не вимагає підтвердження досвіду саме за бюджетні кошти або з конкретними замовниками;
не встановлює вимоги до обсягу чи вартості договорів — достатньо лише підтвердити фактичне виконання робіт з поставки та монтажу вентиляційної системи.
Антимонопольний комітет України неодноразово визнавав подібні вимоги правомірними, зазначаючи, що встановлення більш ніж одного аналогічного договору може бути виправданим у випадку, коли предмет закупівлі має підвищену технічну складність або впливає на безпеку об’єкта.
Таким чином, вимога Замовника є обґрунтованою, пропорційною предмету закупівлі та спрямованою на підтвердження належного рівня досвіду учасника, а не на обмеження кола потенційних учасників.
Замовник не вбачає у цій вимозі ознак дискримінації або порушення принципів, передбачених статтями 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Дата опублікування:
30.10.2025 16:56