-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу
Завершена
397 222.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
21.10.2025 11:04 - 26.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Номер:
37acfbbe7211486a9a4e76070ff463f1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-21-004827-a.c1
Назва:
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 2. Скарга, що стосується...Замовника (для копіювання Комісією).doc.asice.zip 08.11.2025 16:14
- 1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice.zip 08.11.2025 16:14
- sign.p7s 08.11.2025 16:16
- рішення від 11.11.2025 №16790.pdf 11.11.2025 15:42
- інформація про резолютивну частину рішення від 19.11.2025 №17231.pdf 20.11.2025 12:07
- рішення від 19.11.2025 №17231.pdf 24.11.2025 11:53
- поясненя.pdf 12.11.2025 11:49
- пояснення АМКУ.docx 12.11.2025 11:49
- IMG_0001.pdf 24.11.2025 12:01
- IMG_0001.pdf 24.11.2025 12:02
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.11.2025 16:19
Дата розгляду скарги:
19.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
11.11.2025 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
24.11.2025 11:53
Дата виконання рішення Замовником:
24.11.2025 12:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c210bf35421b46c2a428c0fe943adcd1
Заголовок пункту скарги:
Пункт 6.12.2 Додатка 2 до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до протокольного рішення (протоколу) уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» про початок проведення процедури закупівлі та затвердження тендерної документації № 44 УО Д від 03.11.2025 р. (далі – Протокол № 44 УО Д) підставою відхилення тендерної пропозиції Скаржника зі сторони уповноваженої особи стало наступне:
«…
Додатком 2 до тендерної документації затвердженою 21.10.2025 визначено, п 6.12.2 Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації (підписану керівником учасника та/або іншою уповноваженою особою Учасника), що повинна відповідати обсягам послуг зазначеним нижче, у складі:
- Договірна ціна (тверда);
- Локальний кошторис на будівельні роботи;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості.
В результаті розгляду встановлено невідповідність поданих учасником ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" документів які містяться в розрахунках зокрема:
Файл кошторис хірургічний корпус.pdf Договірна ціна в розділі Разом міститься значення 168,06563 тис.грн. а в документі Локальний кошторис на будівельні роботи №01-01-01 Всього будівельні роботи міститься значення 168065,54 грн. Невідповідність даних локального кошторису та договірної ціни становить 0,09 грн.
Відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва визначено, що п 5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
локальний кошторис – первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією
Відповідно до пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
…
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію учасника ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
…».
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи протокол № 31 УО Д від «21» жовтня 2025 року (далі – тендерна документація), тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
3) інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі — згідно з Додатком 3 до тендерної документації;
7) іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Пунктом 6 розділу 3 тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, де зазначено, щ вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 1 розділу 5 тендерної документації визначено перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію, де зазначено, зокрема, ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів, з урахуванням абзацу другого пункту 28 Особливостей.
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%.
Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується.
Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому.
Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Додатком 2 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
6. Перелік інших документів та інформації встановлені відповідно до законодавства для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зокрема:
6.12. …
6.12.2. Ціна тендерної пропозиції, ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на надання всіх видів послуг, передбачених у технічному завданні Замовника. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до технічного завдання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість вcix запропонованих до виконання послуг з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями, вартість податків та зборів, а також інших обов’язкових платежів згідно з чинним законодавством. Ціну пропозиції слід розраховувати відповідно до термінів надання послуг, відповідно до умов технічного завдання та технології надання послуг.
Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням вартості матеріалів, податків i зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, витрат представників третьої сторони, вcix інших витрат (надається гарантійний лист).
Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації (підписану керівником учасника та/або іншою уповноваженою особою Учасника), що повинна відповідати обсягам послуг зазначеним нижче, у складі:
- Договірна ціна (тверда);
- Локальний кошторис на будівельні роботи;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості.
У випадку використання Вогнезахисної речовини яка не передбачена технічним завданням Додаток 3 (еквівалента вогнезахисного засобу) учасник надає розрахунок використання речовини із зазначенням норми його витрат, площі обробки та інших даних які визначають кількість речовини яка планується до використання.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та кошти на покриття ризиків кошторисною документацією не передбачаються.
Якщо пропозиція учасника містить не весь перелік надання послуг або зміну обсягів та складу послуг або складові розрахунку ціни тендерної пропозиції не повністю узгоджуються між собою за усіма кількісними та вартісними показниками та не заповнені в повному обсязі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та відхиляється Замовником.
Скаржником на вимогу підпункту 6.12.2 пункту 6.12 розділу 6 Додатку 2 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано:
- гарантійний лист (Вих № 28.10-17 від 28.10.2025 р.) (файл включені всі витрати.pdf), чим вимогу тендерної документації «…Ціна тендерної пропозиції, ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на надання всіх видів послуг, передбачених у технічному завданні Замовника. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до технічного завдання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість вcix запропонованих до виконання послуг з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями, вартість податків та зборів, а також інших обов’язкових платежів згідно з чинним законодавством. Ціну пропозиції слід розраховувати відповідно до термінів надання послуг, відповідно до умов технічного завдання та технології надання послуг.
Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням вартості матеріалів, податків i зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, витрат представників третьої сторони, вcix інших витрат (надається гарантійний лист).» виконано у повному обсязі;
- розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації (підписаний керівником Скаржника) (файл кошторис хірургічний корпус.pdf), який підтверджує технічні вимоги та розрахунки ціни Скаржника та відповідає обсягам послуг (з урахуванням можливості згідно вимог тендерної документації застосування еквіваленту вогнезахисного засобу), у складі:
- договірної ціни (твердої) на будівництво Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини, що здійснюється в 2025 році, відповідно до якої, зокрема:
11 Розрахунок №13 Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством i не враховані складовими вартості будівництва – 11,55480 тис. грн.
Всього по Розділу І – 192,58008 тис.грн.
Розділ ІІ. Устаткування, меблі та інвентар – 0,00000 тис.грн.
Всього договірна ціна (р.І + р.ІІ) – 192,58008 тис.грн.;
- локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01 на Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця, відповідно до якої, зокрема:
Всього будівельні роботи, грн. – 168065,54 грн.
Всього по кошторису 168065,54 грн.;
- відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості.
Очікувана вартість предмета закупівлі, зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, складає 397 222,00 грн. з ПДВ.
Ціна тендерної пропозиції (ціна послуги, яка пропонується надати за договором про закупівлю) Скаржника, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються та мають бути сплачені, а також усіх інших витрат та обов’язкових платежів, передбачених для послуг даного виду згідно з чинним законодавством, складає 192 580,08 грн. без ПДВ, яка, в свою чергу, не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Тендерна документація не містить окремих вимог до порядку розрахунку наданого у складі тендерної пропозиції Скаржника розрахунку вартості послуг (кошторисної документації).
Аналогічне рішення було розглянуто Комісією на користь Скаржника за № 9320-р/пк-пз від 11.06.2025 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-12-010818-a).
Окремо слід зазначити наступне.
В Протоколі № 44 УО Д уповноважена особа посилається на норми Настанови з визначення вартості будівництва та порядок розрахунку ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги: Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця
ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затверджено кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до пункту 1.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Відповідно до пункту 1.2 Настанови, у цій Настанові терміни вживаються у такому значенні, зокрема, будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи.
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Отже, кошторисні норми України у будівництві у складі Настанови з визначення вартості будівництва та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», не поширюються на надання послуг, в тому числі, на послуги Послуги: Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини, що є предметом даної Процедури закупівлі.
Аналогічне рішення було розглянуто Комісією на користь Скаржника за № 8732-р/пк-пз від 17.05.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-25-009838-a).
Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України, у тому числі в сфері публічних закупівель, та умов і вимог тендерної документації призвела до неправомірної дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.
З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Враховуючи все викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення, дії та бездіяльність Замовника суперечать принципам, визначеним у пунктах 4 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, оскільки Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражене у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель згідно із приписами законодавства у сфері публічних закупівель і вимог проведення закупівлі.
При розгляді тендерних пропозицій учасників Замовник не може надавати неправомірної переваги тендерній пропозиції одного учасника перед іншим з будь-яких суб’єктивних причин, не пов’язаних зі здійсненням закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій має бути об’єктивною, тобто такою, що не залежить від волі чи бажань Замовника, та неупередженою, тобто без заздалегідь сформованої Замовником думки.
Таким чином, рішення Замовника свідчить про його необ’єктивність та упередженість при оцінці тендерної пропозиції Скаржника, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів останнього.
«…
Додатком 2 до тендерної документації затвердженою 21.10.2025 визначено, п 6.12.2 Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації (підписану керівником учасника та/або іншою уповноваженою особою Учасника), що повинна відповідати обсягам послуг зазначеним нижче, у складі:
- Договірна ціна (тверда);
- Локальний кошторис на будівельні роботи;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості.
В результаті розгляду встановлено невідповідність поданих учасником ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" документів які містяться в розрахунках зокрема:
Файл кошторис хірургічний корпус.pdf Договірна ціна в розділі Разом міститься значення 168,06563 тис.грн. а в документі Локальний кошторис на будівельні роботи №01-01-01 Всього будівельні роботи міститься значення 168065,54 грн. Невідповідність даних локального кошторису та договірної ціни становить 0,09 грн.
Відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва визначено, що п 5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
локальний кошторис – первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією
Відповідно до пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей;
…
ВИРІШИЛА:
1. Відхилити тендерну пропозицію учасника ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" на підставі підпункту 2 пункту 41 Особливостей не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
…».
Відповідно до пункту 1 розділу 3 тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи протокол № 31 УО Д від «21» жовтня 2025 року (далі – тендерна документація), тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації, зокрема:
3) інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі — згідно з Додатком 3 до тендерної документації;
7) іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Пунктом 6 розділу 3 тендерної документації визначено інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, де зазначено, щ вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 3 до цієї тендерної документації.
Пунктом 1 розділу 5 тендерної документації визначено перелік критеріїв та методика оцінки тендерної пропозиції із зазначенням питомої ваги критерію, де зазначено, зокрема, ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів, з урахуванням абзацу другого пункту 28 Особливостей.
Оцінка тендерних пропозицій здійснюється на основі критерію „Ціна”. Питома вага – 100%.
Найбільш економічно вигідною пропозицією буде вважатися пропозиція з найнижчою ціною з урахуванням усіх податків та зборів (у тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ або без ПДВ — у разі, якщо учасник не є платником ПДВ, а також без ПДВ - якщо предмет закупівлі не оподатковується.
Оцінка здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому.
Учасник визначає ціни на товар, що він пропонує поставити за договором про закупівлю, з урахуванням податків і зборів (в тому числі податку на додану вартість (ПДВ), у разі якщо учасник є платником ПДВ, крім випадків коли предмет закупівлі не оподатковується), що сплачуються або мають бути сплачені, усіх інших витрат, передбачених для товару даного виду.
Абзацом 10 пункту 28 Особливостей визначено, що тендерна документація повинна містити перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Додатком 2 до тендерної документації передбачено перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зокрема:
6. Перелік інших документів та інформації встановлені відповідно до законодавства для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зокрема:
6.12. …
6.12.2. Ціна тендерної пропозиції, ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на надання всіх видів послуг, передбачених у технічному завданні Замовника. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до технічного завдання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість вcix запропонованих до виконання послуг з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями, вартість податків та зборів, а також інших обов’язкових платежів згідно з чинним законодавством. Ціну пропозиції слід розраховувати відповідно до термінів надання послуг, відповідно до умов технічного завдання та технології надання послуг.
Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням вартості матеріалів, податків i зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, витрат представників третьої сторони, вcix інших витрат (надається гарантійний лист).
Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації (підписану керівником учасника та/або іншою уповноваженою особою Учасника), що повинна відповідати обсягам послуг зазначеним нижче, у складі:
- Договірна ціна (тверда);
- Локальний кошторис на будівельні роботи;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості.
У випадку використання Вогнезахисної речовини яка не передбачена технічним завданням Додаток 3 (еквівалента вогнезахисного засобу) учасник надає розрахунок використання речовини із зазначенням норми його витрат, площі обробки та інших даних які визначають кількість речовини яка планується до використання.
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами та кошти на покриття ризиків кошторисною документацією не передбачаються.
Якщо пропозиція учасника містить не весь перелік надання послуг або зміну обсягів та складу послуг або складові розрахунку ціни тендерної пропозиції не повністю узгоджуються між собою за усіма кількісними та вартісними показниками та не заповнені в повному обсязі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації та відхиляється Замовником.
Скаржником на вимогу підпункту 6.12.2 пункту 6.12 розділу 6 Додатку 2 до тендерної документації в складі тендерної пропозиції надано:
- гарантійний лист (Вих № 28.10-17 від 28.10.2025 р.) (файл включені всі витрати.pdf), чим вимогу тендерної документації «…Ціна тендерної пропозиції, ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку Учасник передбачає виконати замовлення на надання всіх видів послуг, передбачених у технічному завданні Замовника. Ціна пропозиції, за яку Учасник згоден виконати замовлення, розраховується відповідно до технічного завдання. В ціні пропозиції учасник визначає вартість вcix запропонованих до виконання послуг з урахуванням послуг, що виконуються субпідрядними організаціями, вартість податків та зборів, а також інших обов’язкових платежів згідно з чинним законодавством. Ціну пропозиції слід розраховувати відповідно до термінів надання послуг, відповідно до умов технічного завдання та технології надання послуг.
Учасник визначає ціну на послуги, які він пропонує виконати за договором, з урахуванням вартості матеріалів, податків i зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, витрат на транспортування, навантаження, розвантаження, сплату митних тарифів, витрат представників третьої сторони, вcix інших витрат (надається гарантійний лист).» виконано у повному обсязі;
- розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації (підписаний керівником Скаржника) (файл кошторис хірургічний корпус.pdf), який підтверджує технічні вимоги та розрахунки ціни Скаржника та відповідає обсягам послуг (з урахуванням можливості згідно вимог тендерної документації застосування еквіваленту вогнезахисного засобу), у складі:
- договірної ціни (твердої) на будівництво Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини, що здійснюється в 2025 році, відповідно до якої, зокрема:
11 Розрахунок №13 Податки, збори, обов’язкові платежі, встановлені чинним законодавством i не враховані складовими вартості будівництва – 11,55480 тис. грн.
Всього по Розділу І – 192,58008 тис.грн.
Розділ ІІ. Устаткування, меблі та інвентар – 0,00000 тис.грн.
Всього договірна ціна (р.І + р.ІІ) – 192,58008 тис.грн.;
- локального кошторису на будівельні роботи №02-01-01 на Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця, відповідно до якої, зокрема:
Всього будівельні роботи, грн. – 168065,54 грн.
Всього по кошторису 168065,54 грн.;
- відомості ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості.
Очікувана вартість предмета закупівлі, зазначена в оголошенні про проведення відкритих торгів, складає 397 222,00 грн. з ПДВ.
Ціна тендерної пропозиції (ціна послуги, яка пропонується надати за договором про закупівлю) Скаржника, з урахуванням податків і зборів, що сплачуються та мають бути сплачені, а також усіх інших витрат та обов’язкових платежів, передбачених для послуг даного виду згідно з чинним законодавством, складає 192 580,08 грн. без ПДВ, яка, в свою чергу, не перевищує очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Тендерна документація не містить окремих вимог до порядку розрахунку наданого у складі тендерної пропозиції Скаржника розрахунку вартості послуг (кошторисної документації).
Аналогічне рішення було розглянуто Комісією на користь Скаржника за № 9320-р/пк-пз від 11.06.2025 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-12-010818-a).
Окремо слід зазначити наступне.
В Протоколі № 44 УО Д уповноважена особа посилається на норми Настанови з визначення вартості будівництва та порядок розрахунку ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Відповідно до підпункту 4.1 пункту 4 розділу 1 тендерної документації назва предмета закупівлі Послуги: Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця
ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» затверджено кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до пункту 1.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова), ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин, лінійних об’єктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації пам’яток архітектури та містобудування (далі – будівництво).
Відповідно до пункту 1.2 Настанови, у цій Настанові терміни вживаються у такому значенні, зокрема, будівельні роботи – будівельні, монтажні, ремонтно-будівельні, реставраційно-відновлювальні та пусконалагоджувальні роботи.
Ця Настанова є обов’язковою для визначення вартості будівництва об’єктів, що споруджуються із залученням бюджетних коштів, коштів державних і комунальних підприємств, установ та організацій, а також кредитів, наданих під державні гарантії (далі – державні кошти). Застосування цієї Настанови при будівництві об’єктів із залученням інших джерел фінансування обумовлюється договором.
Отже, кошторисні норми України у будівництві у складі Настанови з визначення вартості будівництва та Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», не поширюються на надання послуг, в тому числі, на послуги Послуги: Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини, що є предметом даної Процедури закупівлі.
Аналогічне рішення було розглянуто Комісією на користь Скаржника за № 8732-р/пк-пз від 17.05.2024 (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2024-03-25-009838-a).
Неправильне трактування уповноваженою особою норм чинного законодавства України, у тому числі в сфері публічних закупівель, та умов і вимог тендерної документації призвела до неправомірної дискваліфікації тендерної пропозиції Скаржника.
Рішення про відхилення тендерних пропозицій учасників повинно базуватися та бути винесено виключно з дотриманням норм чинного законодавства України та вимог тендерної документації. Замовником не дотримано норм чинного законодавства України, в тому числі, принципів, передбачених статтею 5 Закону № 922-VIII та відхиляючи тендерну пропозицію Скаржника, керувався своїми суб’єктивними домислами, на власний розсуд трактуючи умови тендерної документації.
З огляду на зазначене, Скаржник вважає, що його тендерна пропозиція відповідає умовам тендерної документації у повному обсязі, та яка була неправомірно відхилена Замовником з наведених вище підстав.
Враховуючи все викладене вище, Скаржник дійшов висновку, що рішення, дії та бездіяльність Замовника суперечать принципам, визначеним у пунктах 4 та 5 частини першої статті 5 Закону № 922-VIII, а саме недискримінації учасників та рівного ставлення до них, а також об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі, оскільки Замовник повинен добросовісно користуватися своїми правами, визначеними Законом № 922-VIII.
Принцип недискримінації означає заборону необґрунтованого відмінного ставлення, що виражене у встановленні розрізнень, винятків, обмежень чи переваг до учасників закупівель, які знаходяться в однаковій ситуації.
Принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця полягає в правомірному, ретельному та повному розгляді пропозицій учасників закупівель згідно із приписами законодавства у сфері публічних закупівель і вимог проведення закупівлі.
При розгляді тендерних пропозицій учасників Замовник не може надавати неправомірної переваги тендерній пропозиції одного учасника перед іншим з будь-яких суб’єктивних причин, не пов’язаних зі здійсненням закупівлі. Оцінка тендерних пропозицій має бути об’єктивною, тобто такою, що не залежить від волі чи бажань Замовника, та неупередженою, тобто без заздалегідь сформованої Замовником думки.
Таким чином, рішення Замовника свідчить про його необ’єктивність та упередженість при оцінці тендерної пропозиції Скаржника, що призвело до порушення прав та охоронюваних законом інтересів останнього.
×
-
Назва доказу:
Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника
-
Повʼязаний документ:
1. Скарга, що стосується прийнятих рішень, дії та бездіяльності Замовника.pdf.asice.zip
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Комунальне некомерційне підприємство «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної ради» скасувати протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Подільський регіональний центр онкології Вінницької обласної Ради» про початок проведення процедури закупівлі та затвердження тендерної документації № 44 УО Д від 03.11.2025 р. щодо відхилення тендерної пропозиції Приватного підприємства «ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л» за процедурою закупівлі - Послуги: Вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР» по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-21-004827-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цієї Скарги.
Запити Органу оскарження
Номер:
c885a09a3f564dafa827deea1fc36754
Тема запиту:
по суті скарги
Текст запиту:
Пояснені по суті скарги
(у порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабміну від 12 жовтня 2022 р. № 1178) ( номер закупівлі UA-2025-10-21-004827-a)
21.10.2025 оголошено проведення процедури відкритих торгів згідно з Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 р. № 922-VIII (надалі - Закон) з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 р. № 1178 (надалі - Особливості), за предметом закупівлі Послуги: вогнезахисне оброблення дерев’яних конструкцій покрівлі будівлі хірургічного корпусу КНП «ПРЦО ВОР», по вул. Хмельницьке шосе, 84 в м. Вінниця ДК 021:2015: 77220000-8 Послуги з просочування деревини, унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-10-21-004827-a (надалі - Закупівля).
Додатком 2 до тендерної документації затвердженою 21.10.2025 року визначено, п 6.12.2 Для підтвердження технічних вимог та розрахунків ціни Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції розрахунок вартості послуг у формі кошторисної документації (підписану керівником учасника та/або іншою уповноваженою особою Учасника), що повинна відповідати обсягам послуг зазначеним нижче, у складі:
- Договірна ціна (тверда);
- Локальний кошторис на будівельні роботи;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості.
В результаті розгляду встановлено невідповідність поданих учасником ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" документів які містяться в розрахунках зокрема:
Файл кошторис хірургічний корпус.pdf Договірна ціна в розділі Разом міститься значення 168,06563 тис грн. а в документі Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 Всього будівельні роботи міститься значення 168065,54 грн. Невідповідність даних локального кошторису та договірної ціни становить 0,09 грн.
Відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва визначено, що п 5.1. Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) розраховується на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту будівництва, та поточних цін на них або з використанням укрупнених показників вартості робіт, обсяги та види яких передбачені затвердженою проектною документацією
Ціна пропозиції учасника процедури закупівлі (договірна ціна) формується на підставі вартості будівельних робіт, до складу якої включаються прямі, загальновиробничі та інші витрати на будівництво об’єкта, прибуток, кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій, кошти на покриття ризиків у випадках, передбачених у пункті 4.40 цієї Настанови, кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, кошти на сплату податків, зборів, обов’язкових платежів.
локальний кошторис – первинний кошторисний документ, який визначає кошторисну вартість окремих видів будівельних робіт та витрат по об’єктах і складається на підставі обсягів робіт, визначених проектною документацією
При розгляді тендерної пропозиції ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" встановлено, що данні зазначені в локальному кошторисі та договірні ціні не співпадають невідповідність даних локального кошторису та договірної ціни становить 0,09 грн..
Вимоги щодо наявності :
- Договірної ціни (тверда);
- Локальний кошторис на будівельні роботи;
Визначені в тендерній документації.
Враховуючи зазначене в документах наданих ПП "ПОЖЗАБЕЗПЕЧЕННЯ Л" міститься не відповідність умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Дата опублікування:
12.11.2025 11:49