-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шафа для переодягання на 4 секції
Закупівля проводиться для викладання навчального предмета "Захист України" з урахуванням особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами)
Кваліфікація
від початку періоду пройшло 12 робочих днів
1 854 720.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
20.10.2025 18:18 - 19.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
d270ee8c5f4342c29f44b59b8d36a4ab
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-20-015896-a.c1
Назва:
СКАРГА у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
20.10.2025 Замовник КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ЦЕНТРАЛІЗОВАНА ЗАКУПІВЕЛЬНА ОРГАНІЗАЦІЯ" ДНІПРОВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі (відкриті торги з Особливостями) «ДК 021:2015:39140000-5: Меблі для дому - Шафа для переодягання на 4 секції – 168 штук (ДК 021:2015: 39143121-0 — Гардеробні шафи) (далі – відкриті торги з Особливостями).
Разом з оголошенням про проведення відкритих торгів з Особливостями Замовник оприлюднив тендерну документацію.
Фізична особа – підприємець Бондаренко Борис Васильович (далі – Скаржник) вважає умови відкритих торгів з Особливостями, викладені у тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, зокрема принципам здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, визначеним у статті 5 Закону.
У зв’язку з цим, керуючись статтею 18 Закону та у строк, визначений абзацом 1 пункту 56 Особливостей (не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій), Скаржник звертається до Постійно діючої адміністративної колегії з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія) зі скаргою.
Скаржник як потенційний учасник відкритих торгів з Особливостями переконаний, що вимоги, поставлені Замовником до учасників, є дискримінаційними та порушують його права, зокрема право на рівну конкуренцію.
1. У тендерній документації (пункт 14 Додатку 7 та пункт «Особливі вимоги» Додатку 4) Замовник вимагає від учасників надати:
Завірені уповноваженою особою копії протоколу випробувань крайки ПВХ, ЛДСП на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97; протоколу випробувань ЛДСП на встановлення масової частки формальдегіду та фенолу відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012, про що повинно бути зазначено у протоколі.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга дискримінація UA-2025-10-20-015896-a від 24.10_Validation_Report.pdf 24.10.2025 22:59
- Скарга дискримінація UA-2025-10-20-015896-a від 24.10.pdf.p7s 24.10.2025 22:59
- Додаток 8.pdf 24.10.2025 22:59
- Скарга дискримінація UA-2025-10-20-015896-a від 24.10.pdf 24.10.2025 22:59
- Додаток 6.pdf 24.10.2025 22:59
- Скарга дискримінація UA-2025-10-20-015896-a від 24.10.docx 24.10.2025 22:59
- Скарга дискримінація UA-2025-10-20-015896-a з підписом від 24.10.pdf 24.10.2025 22:59
- sign.p7s 24.10.2025 22:59
- Рішення від 28.10.2025 № 16169.pdf 28.10.2025 15:21
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.11.2025 № 16590.pdf 06.11.2025 14:36
- Рішення від 05.11.2025 № 16590.pdf 10.11.2025 12:32
- Відповідь на скаргу.docx 30.10.2025 20:24
- Відповідь на скаргу.pdf 30.10.2025 20:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.10.2025 23:04
Дата розгляду скарги:
05.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.10.2025 15:21
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.11.2025 12:32
Дата виконання рішення Замовником:
17.11.2025 11:18
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано Рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "Шафа для переодягання на 4 секції", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-20-015896-a
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
6d27ff71c44c4201a0e73415ba21866f
Заголовок пункту скарги:
Скарга щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. У тендерній документації (пункт 14 Додатку 7 та пункт «Особливі вимоги» Додатку 4) Замовник вимагає від учасників надати:
Завірені уповноваженою особою копії протоколу випробувань крайки ПВХ, ЛДСП на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97; протоколу випробувань ЛДСП на встановлення масової частки формальдегіду та фенолу відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012, про що повинно бути зазначено у протоколі.
Обґрунтування
Вимога є надмірною, необґрунтованою та дискримінаційною
Зазначена вимога виходить за межі предмета закупівлі — «Шафа для переодягання на 4 секції ДК 021:2015: 39140000-5 Меблі для дому (ДК 021:2015: 39143121-0 Гардеробні шафи)» та не має нормативного обґрунтування у чинних технічних регламентах або державних стандартах України, що регулюють безпечність меблевих виробів.
Нормативний документ НРБУ-97 визначає норми радіаційної безпеки для джерел іонізуючого випромінювання, проте не встановлює обов’язку проведення радіометричних випробувань для меблевої продукції.
Так само жоден чинний ДСТУ або санітарний регламент не передбачає обов’язкового підтвердження показників радіонуклідів у готових меблях чи їх елементах.
Отже, вимога Замовника не є обґрунтованою з точки зору предмета закупівлі і вимагає від учасників документ, який законодавчо не передбачено.
Постанова № 2282 від 01.12.1999 р. «Про введення в дію державних гігієнічних нормативів “Норми радіаційної безпеки України (НРБУ-97)”» (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0062282-97#Text ) встановлює:
• допустимі рівні опромінення населення;
• вимоги до техногенно підсилених джерел природного походження;
• допустиму ефективну питому активність природних радіонуклідів (Aеф) у будівельних матеріалах (глина, бетон, щебінь, кераміка, скло, цемент).
У розділі 8 НРБУ-97 (“Контроль за вмістом природних радіонуклідів у будівельних матеріалах і виробах”) чітко зазначено:
«Норми поширюються на вироби з порцеляни, фаянсу, скла, глини, а також на будівельні матеріали природного походження».
Немає жодної згадки про деревинно-стружкові матеріали (ЛДСП, МДФ) або полімери (ПВХ).
Отже, за змістом НРБУ-97:
1. ЛДСП і ПВХ не є джерелами природного іонізуючого випромінювання.
Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 02.02.2005 № 54
«Про затвердження Державних санітарних правил “Основні санітарні правила забезпечення радіаційної безпеки України”» (далі — ОСПУ-2005),
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0552-05#Text
встановлено наступне визначення:
«Джерело іонізуючого випромінювання (ДІВ) — радіоактивна речовина, пристрій, який містить радіоактивну речовину, або пристрій, що створює випромінювання (у тому числі рентгенівське), включаючи споживчу продукцію, закриті та відкриті джерела, генератори випромінювання, пересувне радіографічне обладнання тощо». (п. 2.12 ОСПУ-2005)
Таким чином, джерелом іонізуючого випромінювання може бути лише об’єкт, що:
• містить радіоактивні ізотопи, або
• генерує іонізуюче випромінювання (рентгенівське, гамма, нейтронне тощо).
Матеріали, що використовуються для виробництва меблів, зокрема:
• ЛДСП (ламінована деревинно-стружкова плита),
• ПВХ-крайка (полівінілхлоридна стрічка),
не містять радіоактивних речовин, не випромінюють іонізуюче випромінювання та не відносяться до джерел іонізуючого випромінювання відповідно до ОСПУ-2005.
Отже, такі матеріали не підлягають контролю або випробуванню на питому активність радіонуклідів згідно з НРБУ-97 або будь-яким іншим нормативним актом, що регулює радіаційну безпеку.
Отже, вимога Замовника про обов’язкове надання протоколів випробувань крайки ПВХ і ЛДСП на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97 не має правових підстав, оскільки: вказані матеріали не є джерелами іонізуючого випромінювання (п. 2.12 ОСПУ-2005); НРБУ-97 поширюється виключно на вироби з глини, бетону, цементу, скла, фаянсу, порцеляни — будівельні матеріали природного походження, а не на полімерні чи деревинно-стружкові композити; відсутні будь-які норми, які зобов’язують виробників меблів проходити такі випробування.
2. Виробники меблів не підпадають під регулювання НРБУ-97, оскільки ця норма призначена для будівельних матеріалів, що можуть накопичувати природні радіонукліди (уран, торій, радій, калій-40).
3. Отже, жоден чинний нормативно-правовий акт не зобов’язує проводити такі випробування для меблевих матеріалів.
Вимога обмежує конкуренцію та створює бар’єри для учасників
На сьогодні в Україні відсутні лабораторії, які масово здійснюють радіометричний контроль меблевої продукції відповідно до НРБУ-97.
Отримання такого протоколу є технічно складним, дорогим і часозатратним, що фактично зводить коло потенційних учасників до одиниць, які мають старі або заздалегідь виготовлені документи.
Окрім того, такі протоколи зазвичай надають виробники матеріалів (ПВХ, ЛДСП), а не постачальники готових меблів чи виробів, отже така вимога створює нерівні умови участі та перевагу для окремих постачальників, які мають прямі відносини з виробником.
Також варто зазначити, що для меблів або виробів з деревинних матеріалів в Україні немає обов`язку мати окремий протокол випробувань на встановлення масової частки формальдегіду та фенолу. Безпечність таких продуктів підтверджується іншим документом – висновком державної або наукової санітарно-епідеміологічної експертизи. У ньому вже зазначено, що виріб відповідає гігієнічним нормам, у тому числі щодо вмісту формальдегіду та фенолу. Отже, вимога надавати саме протокол випробувань – надмірна та дискримінаційна.
Така ситуація суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає принципи добросовісної конкуренції, рівного ставлення та недискримінації учасників.
Вимога Замовника одночасно надавати і висновок СЕЕ, і протоколи випробувань на ті ж самі показники є надмірною та дискримінаційною, оскільки дублює перевірку одних і тих самих параметрів, не передбачена жодним чинним нормативним актом і суперечить принципам добросовісної конкуренції, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, вимога Замовника додатково надавати окремі протоколи випробувань на ті самі показники (ДСанПіН 8.2.1-181-2012, НРБУ-97) є надмірною та дискримінаційною, оскільки:
1. результати таких випробувань уже враховані у висновку державної гігієнічної експертизи;
2. чинне законодавство (ст. 4, 12 Закону № 2573-IX) визнає ці документи як інструмент державного контролю у сфері громадського здоров’я;
3. повторні вимоги щодо надання протоколів не передбачені жодним чинним нормативним актом;
4. така вимога дублює перевірку одних і тих самих показників і створює нерівні умови участі у закупівлі, що суперечить принципам ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Завірені уповноваженою особою копії протоколу випробувань крайки ПВХ, ЛДСП на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97; протоколу випробувань ЛДСП на встановлення масової частки формальдегіду та фенолу відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012, про що повинно бути зазначено у протоколі.
Обґрунтування
Вимога є надмірною, необґрунтованою та дискримінаційною
Зазначена вимога виходить за межі предмета закупівлі — «Шафа для переодягання на 4 секції ДК 021:2015: 39140000-5 Меблі для дому (ДК 021:2015: 39143121-0 Гардеробні шафи)» та не має нормативного обґрунтування у чинних технічних регламентах або державних стандартах України, що регулюють безпечність меблевих виробів.
Нормативний документ НРБУ-97 визначає норми радіаційної безпеки для джерел іонізуючого випромінювання, проте не встановлює обов’язку проведення радіометричних випробувань для меблевої продукції.
Так само жоден чинний ДСТУ або санітарний регламент не передбачає обов’язкового підтвердження показників радіонуклідів у готових меблях чи їх елементах.
Отже, вимога Замовника не є обґрунтованою з точки зору предмета закупівлі і вимагає від учасників документ, який законодавчо не передбачено.
Постанова № 2282 від 01.12.1999 р. «Про введення в дію державних гігієнічних нормативів “Норми радіаційної безпеки України (НРБУ-97)”» (https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/v0062282-97#Text ) встановлює:
• допустимі рівні опромінення населення;
• вимоги до техногенно підсилених джерел природного походження;
• допустиму ефективну питому активність природних радіонуклідів (Aеф) у будівельних матеріалах (глина, бетон, щебінь, кераміка, скло, цемент).
У розділі 8 НРБУ-97 (“Контроль за вмістом природних радіонуклідів у будівельних матеріалах і виробах”) чітко зазначено:
«Норми поширюються на вироби з порцеляни, фаянсу, скла, глини, а також на будівельні матеріали природного походження».
Немає жодної згадки про деревинно-стружкові матеріали (ЛДСП, МДФ) або полімери (ПВХ).
Отже, за змістом НРБУ-97:
1. ЛДСП і ПВХ не є джерелами природного іонізуючого випромінювання.
Відповідно до Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 02.02.2005 № 54
«Про затвердження Державних санітарних правил “Основні санітарні правила забезпечення радіаційної безпеки України”» (далі — ОСПУ-2005),
https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0552-05#Text
встановлено наступне визначення:
«Джерело іонізуючого випромінювання (ДІВ) — радіоактивна речовина, пристрій, який містить радіоактивну речовину, або пристрій, що створює випромінювання (у тому числі рентгенівське), включаючи споживчу продукцію, закриті та відкриті джерела, генератори випромінювання, пересувне радіографічне обладнання тощо». (п. 2.12 ОСПУ-2005)
Таким чином, джерелом іонізуючого випромінювання може бути лише об’єкт, що:
• містить радіоактивні ізотопи, або
• генерує іонізуюче випромінювання (рентгенівське, гамма, нейтронне тощо).
Матеріали, що використовуються для виробництва меблів, зокрема:
• ЛДСП (ламінована деревинно-стружкова плита),
• ПВХ-крайка (полівінілхлоридна стрічка),
не містять радіоактивних речовин, не випромінюють іонізуюче випромінювання та не відносяться до джерел іонізуючого випромінювання відповідно до ОСПУ-2005.
Отже, такі матеріали не підлягають контролю або випробуванню на питому активність радіонуклідів згідно з НРБУ-97 або будь-яким іншим нормативним актом, що регулює радіаційну безпеку.
Отже, вимога Замовника про обов’язкове надання протоколів випробувань крайки ПВХ і ЛДСП на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97 не має правових підстав, оскільки: вказані матеріали не є джерелами іонізуючого випромінювання (п. 2.12 ОСПУ-2005); НРБУ-97 поширюється виключно на вироби з глини, бетону, цементу, скла, фаянсу, порцеляни — будівельні матеріали природного походження, а не на полімерні чи деревинно-стружкові композити; відсутні будь-які норми, які зобов’язують виробників меблів проходити такі випробування.
2. Виробники меблів не підпадають під регулювання НРБУ-97, оскільки ця норма призначена для будівельних матеріалів, що можуть накопичувати природні радіонукліди (уран, торій, радій, калій-40).
3. Отже, жоден чинний нормативно-правовий акт не зобов’язує проводити такі випробування для меблевих матеріалів.
Вимога обмежує конкуренцію та створює бар’єри для учасників
На сьогодні в Україні відсутні лабораторії, які масово здійснюють радіометричний контроль меблевої продукції відповідно до НРБУ-97.
Отримання такого протоколу є технічно складним, дорогим і часозатратним, що фактично зводить коло потенційних учасників до одиниць, які мають старі або заздалегідь виготовлені документи.
Окрім того, такі протоколи зазвичай надають виробники матеріалів (ПВХ, ЛДСП), а не постачальники готових меблів чи виробів, отже така вимога створює нерівні умови участі та перевагу для окремих постачальників, які мають прямі відносини з виробником.
Також варто зазначити, що для меблів або виробів з деревинних матеріалів в Україні немає обов`язку мати окремий протокол випробувань на встановлення масової частки формальдегіду та фенолу. Безпечність таких продуктів підтверджується іншим документом – висновком державної або наукової санітарно-епідеміологічної експертизи. У ньому вже зазначено, що виріб відповідає гігієнічним нормам, у тому числі щодо вмісту формальдегіду та фенолу. Отже, вимога надавати саме протокол випробувань – надмірна та дискримінаційна.
Така ситуація суперечить статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», яка передбачає принципи добросовісної конкуренції, рівного ставлення та недискримінації учасників.
Вимога Замовника одночасно надавати і висновок СЕЕ, і протоколи випробувань на ті ж самі показники є надмірною та дискримінаційною, оскільки дублює перевірку одних і тих самих параметрів, не передбачена жодним чинним нормативним актом і суперечить принципам добросовісної конкуренції, визначеним ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, вимога Замовника додатково надавати окремі протоколи випробувань на ті самі показники (ДСанПіН 8.2.1-181-2012, НРБУ-97) є надмірною та дискримінаційною, оскільки:
1. результати таких випробувань уже враховані у висновку державної гігієнічної експертизи;
2. чинне законодавство (ст. 4, 12 Закону № 2573-IX) визнає ці документи як інструмент державного контролю у сфері громадського здоров’я;
3. повторні вимоги щодо надання протоколів не передбачені жодним чинним нормативним актом;
4. така вимога дублює перевірку одних і тих самих показників і створює нерівні умови участі у закупівлі, що суперечить принципам ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
8. Копія Висновоку державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 05.03.02-04/68280 від 03.10.2014 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 8.pdf
-
-
Назва доказу:
6. Копія висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи № 12.2-18-1/14090 від 25.06.2020 р.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації відкритих торгів з Особливостями за ідентифікатором - UA-2025-10-20-015896-a на підставах, наведених в описовій частині цієї скарги, а саме: видалити вимогу, щодо надання: завіреного уповноваженою особою копії протоколу випробувань крайки ПВХ, ЛДСП на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97; протоколу випробувань ЛДСП на встановлення масової частки формальдегіду та фенолу відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012, про що повинно бути зазначено у протоколі.
Запити Органу оскарження
Номер:
872f1e8592564869b199e901976b9530
Тема запиту:
Пояснення щодо скарги
Текст запиту:
Відповідно до пункту 28 Особливостей встановлено, що тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням Особливостей .
З метою забезпечення ефективного здійснення закупівель, частиною 2 статті 22 Закону та з урахуванням Особливостей визначено, інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 Закону, а також інформація про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам (у разі потреби).
Частиною 3 статті 22 Закону визначено, що тендерна документація може містити й іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне додати.
Відповідно до вимог пункту 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції » - Кожним Учасником у складі тендерної пропозиції подається заповнений Додаток № 4 «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати Учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» а саме колонки 6, 7 із зазначенням відповідної інформації щодо запропонованого Учасником товару».
Вимогою розділу «Особливі вимоги» Додатку№ 4 до Документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» вимагається:
- товар повинен бути новим (виготовленим не раніше 2025 р.) та мати відповідне пакування, яке забезпечує цілісність товару та збереження його під час транспортування;
- у складі тендерної пропозиції Учасник в обов’язковому порядку надає завірені уповноваженою особою копії протоколу випробувань крайки ПВХ, ЛДСП на питому активність радіонуклідів відповідно до НРБУ-97; протоколу випробувань ЛДСП на встановлення масової частки формальдегіду та фенолу відповідно до ДСанПіН 8.2.1-181-2012, про що повинно бути зазначено у протоколі;
- у складі тендерної пропозиції Учасник в обов'язковому порядку надає завірені уповноваженою особою копії сертифікату на відповідність вимогам ДСТУ ISO 9001:2015 або ДСТУ ISO 9001:2018 на систему управління якістю щодо виробництва меблів/оптової та роздрібної торгівлі меблями; сертифікату на відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 на систему екологічного управління щодо виробництва меблів/оптової та роздрібної торгівлі меблями; висновку (- ів) державної/наукової санітарно-епідеміологічної експертизи на матеріал: ЛДСП;
- учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати завірену уповноваженою особою копію сертифікату на відповідність вимогам ДСТУ ISO 28000:2008 на систему управління безпекою ланцюга постачання щодо виробництва меблів/оптової та роздрібної торгівлі меблями;
- учасник повинен у складі тендерної пропозиції надати завірену уповноваженою особою копію сертифікату на відповідність вимогам ДСТУ ISO 45001:2019 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці щодо виробництва меблів та/або оптової та роздрібної торгівлі меблями;
- учасник повинен надати візуалізацію всіх виробів в програмі 3DMAX або в іншій аналогічній програмі.
Повідомляємо, що вимога щодо надання протоколу випробувань ЛДСП на питому активність радіонуклідів є обґрунтованою та такою, що відповідає чинному законодавству України, зокрема вимогам НРБУ-97 "Норми радіаційної безпеки України".
Цей документ потрібен для підтвердження безпеки продукції відповідно до державних норм (НБРУ-97) та забезпечення радіаційної безпеки при її використанні, а також для визначення радіаційного класу матеріалу. Він підтверджує, що вміст радіоактивних речовин у плиті не перевищує встановлених гранично допустимих значень, що робить її придатною для виробництва меблів. Протокол є офіційним документом, який підтверджує, що плита відповідає вимогам Національних стандартів України щодо безпеки (зокрема, НРБУ-97), що є обов'язковим для допуску продукції на ринок. Тестування визначає рівень радіаційного випромінювання, що виходить від ЛДСП. Ця інформація дозволяє гарантувати, що при використанні плити (наприклад, для виготовлення меблів) не виникне загрози для здоров'я як виробників, так і кінцевих споживачів. Результати випробувань дозволяють присвоїти ЛДСП певний радіаційний клас. Це важливо для подальшого використання матеріалу. Протокол підтверджує, що рівень опромінення, який може виникнути при роботі з матеріалом, не перевищує встановлені ліміти
Протокол випробувань ЛДСП на встановлення масової частки формальдегіду та фенолу відповідно до вимог ДСанПіН 8.2.1-181-2012 є важливим документом, який виконує кілька ключових функцій таких як підтвердження того, що продукція відповідає вимогам чинних нормативних документів щодо безпеки та якості, формальдегід і фенол — леткі органічні сполуки, здатні негативно впливати на здоров’я людини. Протокол засвідчує, що їх концентрація не перевищує допустимі гігієнічні норми, протокол гарантує, що ЛДСП може безпечно використовуватися в житлових, навчальних, медичних та інших приміщеннях, є доказом відповідності при перевірках контролюючими органами, а також у випадках виникнення претензій з боку споживачів.
Згідно пункту 54 Особливостей Учасник має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника. Замовник повинен протягом трьох днів з дати їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення шляхом оприлюднення його в електронній системі закупівель.
Також в пункті 2 «Інша інформація» розділу 5 «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації Замовником зазначено, що відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку Учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, буде означати, що Учасники процедури закупівлі, що беруть участь в цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
Запитань і уточнень щодо вимог зазначених у Додатку №4 до Документації «ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам» від Учасників не було, тобто Учасники зрозуміли і погодились з такими умовами Замовника.
Слід наголосити на тому, що положення та вимоги тендерної документації за своїм змістом ніяким чином не переслідують мету штучного обмеження кола Учасників, а навпаки направлені на максимально ефективне використання бюджетних коштів.
Підсумовуючи все зазначене вище, Замовником встановлені законні та не дискримінаційні вимоги до потенційних учасників закупівлі. Доводи Скаржника є безпідставними. Як наслідок, відповіддю щодо справжньої мотивації Скаржника є свідоме затягування Процедури закупівлі, а не можливість виконання зазначених вимог Скаржником або іншими учасниками закупівлі.
Наголошуємо, що Процедура закупівлі реалізується Замовником торгів із неухильним дотриманням Закону з урахуванням Особливостей, відповідає принципам закупівель згідно статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» та іншим вимогам діючого законодавства, тому просимо Орган оскарження відмовити у задоволенні Скарги Скаржника.
Дата опублікування:
30.10.2025 20:24