• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги у сфері управління промисловими відходами

Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладені в додатку 4 до тендерної документації. Очікувана вартість предмета закупівлі визначена в межах запланованих витрат, з урахуванням вимог Наказу Мінекономіки від 12.02.2020 р. за № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», за отриманими пропозиціями

Завершена

275 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 20.10.2025 14:03 - 25.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника

Номер: 61b22a52cd064d3f89230c644a673d57
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-20-008585-a.a2
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
СКАРГА на рішення Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай» Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, Комунальним підприємством «Швидкісний трамвай» (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 0e1a570a59244f70aca73415f7018e7a (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-20-008585-a ДК 021-2015 (CPV): 90520000 — 8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами). Закупівлю було оголошено: 20.10.2025 р. Учасниками аукціону були: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі – ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник). 29.10.2025 р. згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 519 (далі - протокол № 519) було відхилене найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного. 1. Згідно протоколу, підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», Замовником зазначено наступне: «Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» на виконання вимог підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації надав у складі тендерної пропозиції документ «довідка з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі.PDF», в якому детально не описані технічні та якісні характеристики запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі, що не відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації Замовника». Однак відповідно до підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагав: довідку/лист/інформацію у довільній (чи рекомендованій формі - додаток 3 до ТД) із зазначенням технічних і якісних характеристик щодо усіх запропонованих учасником номенклатурних позицій предмету закупівлі. В Додатку 3 до ТД в другій колонці вказано, що в ній зазначаються «Код та найменування відходів відповідно до Порядку класифікації та Національного переліку відходів». При цьому відповідно до п.6 Порядку класифікації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 року №1102 «Кожна позиція Національного переліку відходів складається з коду відходів і назви відходів українською мовою.» Також відповідно до Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 року №1102 в другій колонці зазначено, що у ній перелічено «Найменування групи, підгрупи, виду відходів». Тобто Замовник вимагаючи довідку із зазначенням технічних і якісних характеристик щодо усіх запропонованих учасником номенклатурних позицій предмету закупівлі не висунув вимогу детального опису назви відходу чи найменування виду відходу відповідно до вказаних нормативних актів, а тому на виконання зазначеної вимоги, учасником ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» у складі пропозиції було надано довідку з довільною інформацією щодо технічних і якісних вимог до предмета закупівлі Вих.23/2/4099/1944/9 від 20.10.2025 р., зроблену згідно встановленої форми додатку 3 до ТД Замовника з заповненими усіма полями та розділами. При цьому технічні і якісні вимоги до предмета закупівлі, як цю вимогу зрозумів Скаржник, а саме: найменування відходів вказані у ТД, коди операцій з оброблення відходів та коди відходів викладено у вказаній довідці, а значить Скаржником повністю було виконано вимоги тендерної документації Замовника. Звертаємо увагу, що жодних окремих вимог стосовно, щодо ДЕТАЛЬНОГО опису у вказаній довідці технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі та що саме мав на увазі Замовник під вказаною вимогою, у Додатку 2 або 3 до тендерної документації та відповідно до технічної специфікації тендерна документація не містить, а значить вищезазначена підстава для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не відповідає законодавству у сфері публічних за купівель та вимогам тендерної документації. Додатково, зазначаємо, що Скаржник по вищевказаному питанню дотримується правової позиції, відповідно до якої, «так як тендерна документація не містить обов’язку щодо ДЕТАЛЬНОГО опису технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі, то й учасник не був зобов’язаний робити такий ДЕТАЛЬНИЙ опис». Така позиція, релевантна та доречна обставинам описаним у Постанові КАС ВС від 16.06.2020 у справі №826/6130/17 ( https://reyestr.court.gov.ua/Review/89849412 ), в якій вказується, що «Факт того, що в документі «Інформаційний лист про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» не перелічуються за номерами пункти частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» не вважається обставиною, яка може свідчити про невідповідність вказаного документу тендерній документації, оскільки вимоги щодо зазначення нумерації кожного з пунктів тендерна документація не містить». Також звертаємо увагу, що детальний опис технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі з найменуванням відходів, кодами та назвою відходів відповідно до Національного переліку відходів з прогнозованими обсягами передачі відходів перелічено учасником в Технічній специфікації. Таким чином пропозиція учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» повністю відповідала технічним вимогам предмета закупівлі та тендерної документації в цій частині. 2. Слід відзначити, що 30. 10. 2025 р. ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» в системі електронних закупівель Prozorro було розміщено вимогу UA-2025-10-20-008585-a.c1, про скасування протоколу №519 від 29.10.2025 р. про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» на підставі відсутності в тендерній документації вимоги ДЕТАЛЬНОГО опису технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі у Додатку 3 до тендерної документації. На висунуту вимогу Замовник не надав у відповіді обґрунтування підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника з посиланням на пункти тендерної документації, в яких би було вказано про вимоги ДЕТАЛЬНОГО опису технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі у Додатку 3 до тендерної документації, вказавши зовсім інші, відмінні від протоколу № 519 підстави відхилення тендерної пропозиції, а саме: «у довідці з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі Вих. 23/2/4099/1944/9 від 20.10.2025 р., яку Скаржник надав відповідно до підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації (Замовник вимагав: довідку/лист/інформацію у довільній (чи рекомендованій формі - додаток 3 до ТД) із зазначенням технічних і якісних характеристик щодо усіх запропонованих учасником номенклатурних позицій предмету закупівлі) не повністю вказаний технічний опис: «15 02 02* Абсорбенти, фільтрувальні матеріали (включаючи оливні фільтри інакше не зазначені), обтиральне ганчір’я та захисний одяг, забруднені небезпечними речовинами», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «15 02 02* Абсорбенти, фільтрувальні матеріали (включаючи оливні фільтри інакше___»; в номенклатурній позиції №11 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «20 01 36 Відходи електричного та електронного обладнання інші, ніж зазначені за кодами 20 01 21, 20 01 23 і 20 01 35», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «20 01 36 Відходи електричного та електронного обладнання інші, ніж зазначені___»; в номенклатурній позиції №12 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «04 02 09 Відходи композитних матеріалів (імпрегнований текстиль, еластомер, пластомер)», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «04 02 09 Відходи композитних матеріалів (імпрегнований текстиль, еластомер___», в номенклатурній позиції №14 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «12 01 21 Відпрацьовані шліфувальні тіла та шліфувальні матеріали інші, ніж зазначені за кодом 12 01 20», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «12 01 21 Відпрацьовані шліфувальні тіла та шліфувальні матеріали інші, ніж зазначені за__», в номенклатурній позиції №21 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «10 01 01 Донна зола, шлак і котловий пил (крім котлового пилу, зазначеного за кодом 10 01 04)», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «10 01 01 Донна зола, шлак і котловий пил (крім котлового пилу, зазначеного за кодом 10__», що не відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації Замовника.». Натомість, підстави для відхилення пропозиції Скаржника, зазначені у протоколі № 519 – не співпадають з підставами з відповіді Замовника на вимогу UA-2025-10-20-008585-a.c1, до того ж у тендерній документації Замовника не було чітко визначено який саме детальний опис технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі мав бути зазначений у довідці. Також зазначене свідчить, що Замовник, ознайомившись із вимогою Скаржника UA-2025-10-20-008585-a.c1 вирішив змінити підстави для відхилення пропозиції Скаржника, посилаючись у відповіді на вимоги, які не були передбачені тендерною документацією, не беручи до уваги той факт, що опис технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі мав бути наданий Скаржником у довільній формі. 3. Окрім цього, така позиція Замовника, на думку Скаржника, є недоцільною ще й з наступних підстав, а саме: - відповідно до п. 2. Розділу 5 тендерної документації – «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасникам не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій» : «помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі». Як вбачається з довідки з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі Вих. 23/2/4099/1944/9 від 20.10.2025 р. в колонці: «Код та найменування відходів відповідно до Порядку класифікації та Національного переліку відходів» є в наявності код відходу, однак відсутня повна назва відходу відповідно до Національного переліку відходів. При цьому найменування відходів вказані у ТД, коди операцій з оброблення відходів та коди відходів відповідно до Національного переліку відходів повністю викладено у колонках вказаної довідки. Однак відсутність повної назви відходу у вказаній колонці є результатом викривлення текcтового редактора Microsoft Word та не залежать від волі/дій Скаржника. Тобто зазначена механічна помилка цілком і повністю підпадає під вимоги п. 2 розділу 5 тендерної документації. Натомість, така помилка не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі, тим більше, що інформація у вказаній довідці відповідно до тендерної документації повинна була бути завантажена у довільній формі та не передбачала обов’язку вказувати назву відходу чи найменування виду відходу. Таким чином, Замовник не підтвердив, що протокол № 519 прийнятий відповідно до норм законодавства України у сфері публічних закупівель, а тому підлягає скасуванню. Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай» у майбутньому, крім того скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з утилізації відходів. Зазначеним вище рішенням Замовника про відхилення найбільш економічно – вигідної пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», яка повністю відповідала умовам тендерної документації, було порушено права та охоронювані законом інтереси скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на поводження з небезпечними відходами та отримання прибутку. Вважаємо, що наведені дії Замовника свідчать про суб’єктивну та упереджену оцінку пропозиції конкурентних торгів та спонукання корупційним діям. На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України, ПРОСИМО: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-10-20-008585-a ID у PROZORRO 0e1a570a59244f70aca73415f7018e7a (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-20-008585-a Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай») . 3) Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай» скасувати протокол № 519 від 29. 10. 2025 р. про відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». Додатки: 1. Тендерна документація Замовника із додатками; 2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №519 від 29. 10. 2025 р. 3. Довідка з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі Вих. 23/2/4099/1944/9 від 20. 10. 2025 р. 4. Постанова КАС ВС від 16.06.2020 у справі №826/6130/17
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 13.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2025 14:39
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.11.2025 17:55
Дата виконання рішення Замовником: 18.11.2025 13:33
Коментар замовника щодо усунення порушень: 1. Скасування рішення про відхилення пропозиції учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «НВК «УКРЕКОПРОМ» (далі — Учасник, скорочено ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ») процедури закупівлі «Послуги у сфері управління промисловими відходами» за кодом ЄЗС ДК 021:2015 (CPV): 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами далі (Закупівля) за № UA-2025-10-20-008585-a, згідно із рішенням АМКУ №16984-р/пк-пз від 13.11.2025. 2. Оприлюднення рішення та інформації про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу та повідомлення АМКУ про усунення порушення. Під час розгляду порядку денного: Перше питання: Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), розглянувши скаргу Товариство з обмеженою відповідальністю «НВК «УКРЕКОПРОМ» від 03 листопада 2025 UA-2025-10-20-008585-a.a2 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі. ПОСТАНОВИЛА: Зобов'язати Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай» скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» процедури закупівлі — «Послуги у сфері управління промисловими відходами», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за №UA-2025-10-20-008585-a. На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України замовник скасовує рішення про відхилення учасника процедури закупівлі ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» цим протоколом. Друге питання: Замовник оприлюднює в електронній системі закупівель інформацію про прийняте рішення протягом одного дня з дня прийняття рішення, що затверджені цим протоколом: - скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» процедури закупівлі «Послуги у сфері управління промисловими відходами» - повідомити Комісію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про виконання рішення №16984-р/пк-пз від 13.11.2025 та усунення порушення цим протоколом; - оприлюднити рішення та інформацію про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу. Уповноважена особа вирішила: 1. Скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» процедури закупівлі «Клеї та клейові матеріали», оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-20-008585-a. та Повідомити Комісію Антимонопольного комітету України про виконання рішення № 16984-р/пк-пз від 13.11.2025 та усунення порушення згідно із цим протоколом. 2. Оприлюднити рішення та інформацію про закупівлю на веб-порталі Уповноваженого органу процедури закупівлі за № (ID) UA-2025-10-20-008585-a згідно із вимогами Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови КМУ від 12.10.2022 №1178.
Автор: ТОВ "НВК "УКРЕКОПРОМ", Катышев Дмитрий 0504990920 DIM_KT@UECO.COM.UA https://ueco.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 4f8993a768804817846034c5b503c71f
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
на рішення
Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай»

Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель Prozorro, Комунальним підприємством «Швидкісний трамвай» (надалі – Замовник) були проведені відкриті торги з особливостями ID у PROZORRO 0e1a570a59244f70aca73415f7018e7a (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-20-008585-a ДК 021-2015 (CPV): 90520000 — 8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами).
Закупівлю було оголошено: 20.10.2025 р.
Учасниками аукціону були: Товариство з обмеженою відповідальністю «Науково-виробнича компанія «УКРЕКОПРОМ» (надалі – ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» або Скаржник).
29.10.2025 р. згідно протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 519 (далі - протокол № 519) було відхилене найбільш економічно вигідну пропозицію ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».
ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» як учасник даної процедури закупівлі не погоджується із зазначеним рішенням, та вважає його протиправним на підставі нижчевикладеного.
1. Згідно протоколу, підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», Замовником зазначено наступне: «Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» на виконання вимог підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації надав у складі тендерної пропозиції документ «довідка з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі.PDF», в якому детально не описані технічні та якісні характеристики запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі, що не відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації Замовника».
Однак відповідно до підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагав: довідку/лист/інформацію у довільній (чи рекомендованій формі - додаток 3 до ТД) із зазначенням технічних і якісних характеристик щодо усіх запропонованих учасником номенклатурних позицій предмету закупівлі.
В Додатку 3 до ТД в другій колонці вказано, що в ній зазначаються «Код та найменування відходів відповідно до Порядку класифікації та Національного переліку відходів».
При цьому відповідно до п.6 Порядку класифікації відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 року №1102 «Кожна позиція Національного переліку відходів складається з коду відходів і назви відходів українською мовою.»
Також відповідно до Національного переліку відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 жовтня 2023 року №1102 в другій колонці зазначено, що у ній перелічено «Найменування групи, підгрупи, виду відходів».
Тобто Замовник вимагаючи довідку із зазначенням технічних і якісних характеристик щодо усіх запропонованих учасником номенклатурних позицій предмету закупівлі не висунув вимогу детального опису назви відходу чи найменування виду відходу відповідно до вказаних нормативних актів, а тому на виконання зазначеної вимоги, учасником ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» у складі пропозиції було надано довідку з довільною інформацією щодо технічних і якісних вимог до предмета закупівлі Вих.23/2/4099/1944/9 від 20.10.2025 р., зроблену згідно встановленої форми додатку 3 до ТД Замовника з заповненими усіма полями та розділами.
При цьому технічні і якісні вимоги до предмета закупівлі, як цю вимогу зрозумів Скаржник, а саме: найменування відходів вказані у ТД, коди операцій з оброблення відходів та коди відходів викладено у вказаній довідці, а значить Скаржником повністю було виконано вимоги тендерної документації Замовника.
Звертаємо увагу, що жодних окремих вимог стосовно, щодо ДЕТАЛЬНОГО опису у вказаній довідці технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі та що саме мав на увазі Замовник під вказаною вимогою, у Додатку 2 або 3 до тендерної документації та відповідно до технічної специфікації тендерна документація не містить, а значить вищезазначена підстава для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не відповідає законодавству у сфері публічних за купівель та вимогам тендерної документації.
Додатково, зазначаємо, що Скаржник по вищевказаному питанню дотримується правової позиції, відповідно до якої, «так як тендерна документація не містить обов’язку щодо ДЕТАЛЬНОГО опису технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі, то й учасник не був зобов’язаний робити такий ДЕТАЛЬНИЙ опис».
Така позиція, релевантна та доречна обставинам описаним у Постанові КАС ВС від 16.06.2020 у справі №826/6130/17 ( https://reyestr.court.gov.ua/Review/89849412 ), в якій вказується, що «Факт того, що в документі «Інформаційний лист про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» не перелічуються за номерами пункти частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» не вважається обставиною, яка може свідчити про невідповідність вказаного документу тендерній документації, оскільки вимоги щодо зазначення нумерації кожного з пунктів тендерна документація не містить».
Також звертаємо увагу, що детальний опис технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі з найменуванням відходів, кодами та назвою відходів відповідно до Національного переліку відходів з прогнозованими обсягами передачі відходів перелічено учасником в Технічній специфікації.
Таким чином пропозиція учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» повністю відповідала технічним вимогам предмета закупівлі та тендерної документації в цій частині.
2. Слід відзначити, що 30. 10. 2025 р. ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» в системі електронних закупівель Prozorro було розміщено вимогу UA-2025-10-20-008585-a.c1, про скасування протоколу №519 від 29.10.2025 р. про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» на підставі відсутності в тендерній документації вимоги ДЕТАЛЬНОГО опису технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі у Додатку 3 до тендерної документації.
На висунуту вимогу Замовник не надав у відповіді обґрунтування підстав відхилення тендерної пропозиції Скаржника з посиланням на пункти тендерної документації, в яких би було вказано про вимоги ДЕТАЛЬНОГО опису технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі у Додатку 3 до тендерної документації, вказавши зовсім інші, відмінні від протоколу № 519 підстави відхилення тендерної пропозиції, а саме:
«у довідці з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі Вих. 23/2/4099/1944/9 від 20.10.2025 р., яку Скаржник надав відповідно до підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації (Замовник вимагав: довідку/лист/інформацію у довільній (чи рекомендованій формі - додаток 3 до ТД) із зазначенням технічних і якісних характеристик щодо усіх запропонованих учасником номенклатурних позицій предмету закупівлі) не повністю вказаний технічний опис: «15 02 02* Абсорбенти, фільтрувальні матеріали (включаючи оливні фільтри інакше не зазначені), обтиральне ганчір’я та захисний одяг, забруднені небезпечними речовинами», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «15 02 02* Абсорбенти, фільтрувальні матеріали (включаючи оливні фільтри інакше___»; в номенклатурній позиції №11 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «20 01 36 Відходи електричного та електронного обладнання інші, ніж зазначені за кодами 20 01 21, 20 01 23 і 20 01 35», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «20 01 36 Відходи електричного та електронного обладнання інші, ніж зазначені___»; в номенклатурній позиції №12 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «04 02 09 Відходи композитних матеріалів (імпрегнований текстиль, еластомер, пластомер)», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «04 02 09 Відходи композитних матеріалів (імпрегнований текстиль, еластомер___», в номенклатурній позиції №14 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «12 01 21 Відпрацьовані шліфувальні тіла та шліфувальні матеріали інші, ніж зазначені за кодом 12 01 20», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «12 01 21 Відпрацьовані шліфувальні тіла та шліфувальні матеріали інші, ніж зазначені за__», в номенклатурній позиції №21 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «10 01 01 Донна зола, шлак і котловий пил (крім котлового пилу, зазначеного за кодом 10 01 04)», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «10 01 01 Донна зола, шлак і котловий пил (крім котлового пилу, зазначеного за кодом 10__», що не відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації Замовника.».
Натомість, підстави для відхилення пропозиції Скаржника, зазначені у протоколі № 519 – не співпадають з підставами з відповіді Замовника на вимогу UA-2025-10-20-008585-a.c1, до того ж у тендерній документації Замовника не було чітко визначено який саме детальний опис технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі мав бути зазначений у довідці.
Також зазначене свідчить, що Замовник, ознайомившись із вимогою Скаржника UA-2025-10-20-008585-a.c1 вирішив змінити підстави для відхилення пропозиції Скаржника, посилаючись у відповіді на вимоги, які не були передбачені тендерною документацією, не беручи до уваги той факт, що опис технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі мав бути наданий Скаржником у довільній формі.
3. Окрім цього, така позиція Замовника, на думку Скаржника, є недоцільною ще й з наступних підстав, а саме:
- відповідно до п. 2. Розділу 5 тендерної документації – «Опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасникам не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій» : «помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі».
Як вбачається з довідки з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі Вих. 23/2/4099/1944/9 від 20.10.2025 р. в колонці: «Код та найменування відходів відповідно до Порядку класифікації та Національного переліку відходів» є в наявності код відходу, однак відсутня повна назва відходу відповідно до Національного переліку відходів. При цьому найменування відходів вказані у ТД, коди операцій з оброблення відходів та коди відходів відповідно до Національного переліку відходів повністю викладено у колонках вказаної довідки.
Однак відсутність повної назви відходу у вказаній колонці є результатом викривлення текcтового редактора Microsoft Word та не залежать від волі/дій Скаржника. Тобто зазначена механічна помилка цілком і повністю підпадає під вимоги п. 2 розділу 5 тендерної документації.
Натомість, така помилка не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі, не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі, тим більше, що інформація у вказаній довідці відповідно до тендерної документації повинна була бути завантажена у довільній формі та не передбачала обов’язку вказувати назву відходу чи найменування виду відходу.
Таким чином, Замовник не підтвердив, що протокол № 519 прийнятий відповідно до норм законодавства України у сфері публічних закупівель, а тому підлягає скасуванню.
Також підкреслюємо, що Скаржник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» - є учасником відповідної процедури та реально претендує на визнання його пропозиції як найкращої та укладання договору із Замовником Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай» у майбутньому, крім того скаржник є реальним учасником ринку надання послуг з утилізації відходів. Зазначеним вище рішенням Замовника про відхилення найбільш економічно – вигідної пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», яка повністю відповідала умовам тендерної документації, було порушено права та охоронювані законом інтереси скаржника, який поніс затрати на підготовку пропозиції, з метою стати переможцем даних торгів та в подальшому здійснювати свою господарську діяльність, направлену на поводження з небезпечними відходами та отримання прибутку.
Вважаємо, що наведені дії Замовника свідчать про суб’єктивну та упереджену оцінку пропозиції конкурентних торгів та спонукання корупційним діям.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,

ПРОСИМО:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду.
2) Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі за ідентифікатором закупівлі: UA-2025-10-20-008585-a ID у PROZORRO 0e1a570a59244f70aca73415f7018e7a (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-20-008585-a Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай») .
3) Зобов’язати Замовника Комунальне підприємство «Швидкісний трамвай» скасувати протокол № 519 від 29. 10. 2025 р. про відхилення пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ».

Додатки:
1. Тендерна документація Замовника із додатками;
2. Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №519 від 29. 10. 2025 р.
3. Довідка з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі Вих. 23/2/4099/1944/9 від 20. 10. 2025 р.
4. Постанова КАС ВС від 16.06.2020 у справі №826/6130/17
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження

Вимога
Є відповідь

Вимога щодо неправомірного відхилення пропозиції

Номер: 141b8c45cc064e43b1a57ac5a27b2b3c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-20-008585-a.c1
Назва: Вимога щодо неправомірного відхилення пропозиції
Вимога:
Шановний Замовник! Відповідно до протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою № 519 (далі Протокол) була відхилена найбільш економічно вигідна пропозиція ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». Згідно Протоколу, підставою для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», Замовник зазначив наступне «Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» на виконання вимог підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації надав у складі тендерної пропозиції документ «довідка з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі.PDF», в якому детально не описані технічні та якісні характеристики запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі, що не відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації Замовника». Натомість, відповідно до підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації Замовник вимагав: довідку/лист/інформацію у довільній (чи рекомендованій формі - додаток 3 до ТД) із зазначенням технічних і якісних характеристик щодо усіх запропонованих учасником номенклатурних позицій предмету закупівлі. На виконання зазначеної вимоги, учасником ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» у складі пропозиції було надано: Довідку з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі Вих. 23/2/4099/1944/9 від 20. 10. 2025 р., зроблену згідно встановленої форми Замовника з заповненими усіма полями та розділами у форматі, який саме замовником в довільній формі. При цьому коди відходів та коди операцій повністю відповідають вимогам тендерної документації. Звертаємо увагу, що жодних окремих вимог стосовно, зокрема, ДЕТАЛЬНОГО опису технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі у Додатку 3 до тендерної документації та відповідно до технічної специфікації тендерна документація не містить, а значить вищезазначена підстава для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не відповідає законодавству у сфері публічних закупівель та вимогам тендерної документації. Додатково, зазначаємо у учасника закупівлі у вищевказаному питанні є правова позиція, відповідно до якої, так як тендерна документація не містить обов’язку щодо ДЕТАЛЬНОГО опису технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі, то й учасник не був зобов’язаний робити такий ДЕТАЛЬНИЙ опис. Така позиція, на нашу думку, релевантна та доречна обставинам описаним у Постанові КАС ВС від 16.06.2020 у справі №826/6130/17 (https://reyestr.court.gov.ua/Review/89849412), в який вказується, що «Факт того, що в документі «Інформаційний лист про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону України «Про публічні закупівлі» не перелічуються за номерами пункти частини першої статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» не вважається обставиною, яка може свідчити про невідповідність вказаного документу тендерній документації, оскільки вимоги щодо зазначення нумерації кожного з пунктів тендерна документація не містить.». Також звертаємо увагу, що детальний опис технічних та якісних характеристик запропонованої учасником номенклатурної позиції предмету закупівлі з найменуванням відходів, кодами та найменуваннями відходів відповідно до Національного переліку відходів з прогнозованими обсягами передачі відходів перелічено учасником в Технічній специфікації. Таким чином пропозиція учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» повністю відповідала технічним вимогам предмета закупівлі в цій частині. Враховуючи зазначене – просимо Замовника скасувати протокол № 519 від 29. 10. 2025 р. про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ». Натомість, у випадку незадоволення вимоги – будемо вимушені оскаржувати дії Замовника в АМКУ.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Відповідь на скаргу ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Замовником розглянуто тендерну пропозицію Учасника Товариство з обмеженою відповідальністю «НВК «УКРЕКОПРОМ» (далі — Учасник, скорочено ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ»), поданої під час проведення процедури закупівлі «Послуги у сфері управління промисловими відходами» за кодом ЄЗС ДК 021:2015 (CPV): 90520000-8: Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами на відповідність вимогам тендерної документації та прийнято рішення щодо її відхилення відповідно до пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (зі змінами), оформлене протоколом уповноваженої особи №519 від 29 жовтня 2025р. Згідно вимог пункту 4 таблиці частини 3 Додатку 2 тендерної документації (3. Перелік документів/інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції) зазначено наступне: Учасники у складі тендерної пропозиції надають інформацію та/або документ(-и) щодо технічних вимог до предмета закупівлі (згідно із додатком 4 до ТД «Технічна специфікація»): довідку/лист/інформацію у довільній (чи рекомендованій формі - додаток 3 до ТД) із зазначенням технічних і якісних характеристик щодо усіх запропонованих учасником номенклатурних позицій предмету закупівлі. Учасник ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» на виконання вимог підпункту 2 пункту 4 частини 3 таблиці Додатку 2 до тендерної документації надав у складі тендерної пропозиції документ «довідка з інформацією щодо технічних вимог до предмета закупівлі.PDF», в якому детально не описані технічні та якісні характеристики запропоновані учасником, щодо номенклатурних позицій предмету закупівлі, а саме в номенклатурних позиціях №5,6 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «15 02 02* Абсорбенти, фільтрувальні матеріали (включаючи оливні фільтри інакше не зазначені), обтиральне ганчір’я та захисний одяг, забруднені небезпечними речовинами», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «15 02 02* Абсорбенти, фільтрувальні матеріали (включаючи оливні фільтри інакше___»; в номенклатурній позиції №11 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «20 01 36 Відходи електричного та електронного обладнання інші, ніж зазначені за кодами 20 01 21, 20 01 23 і 20 01 35», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «20 01 36 Відходи електричного та електронного обладнання інші, ніж зазначені___»; в номенклатурній позиції №12 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «04 02 09 Відходи композитних матеріалів (імпрегнований текстиль, еластомер, пластомер)», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «04 02 09 Відходи композитних матеріалів (імпрегнований текстиль, еластомер___», в номенклатурній позиції №14 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «12 01 21 Відпрацьовані шліфувальні тіла та шліфувальні матеріали інші, ніж зазначені за кодом 12 01 20», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «12 01 21 Відпрацьовані шліфувальні тіла та шліфувальні матеріали інші, ніж зазначені за__», в номенклатурній позиції №21 опис щодо технічних вимог до предмету закупівлі Замовника «10 01 01 Донна зола, шлак і котловий пил (крім котлового пилу, зазначеного за кодом 10 01 04)», технічний опис пропозиції Учасника до предмету закупівлі «10 01 01 Донна зола, шлак і котловий пил (крім котлового пилу, зазначеного за кодом 10__», що не відповідає вимогам тендерної документації та технічної специфікації Замовника. Зазначені невідповідності технічної частини тендерної пропозиції Учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» не відносяться до можливості виправлення згідно із пунктом 43 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 (зі змінами). Тому тендерна пропозиція ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» була правомірна відхилена, як така, що не відповідає вимогам тендерної документації та підлягає відхиленню на підставі абзацу другого та п’ятого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022 р. зі змінами. У зв’язку із тим, що зазначені невідповідності відносяться до інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, які відсутні в документі про Технічні та якісні характеристики в пропозиції Учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», тому зазначені невідповідності не відносяться до можливості виправлення невідповідностей згідно із пунктом 43 Особливостей, затверджених Постановою КМУ № 1178 (зі змінами). Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей, затверджених Постановою КМУ №1178, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, оскільки тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей. Таким чином, тендерна пропозиція Учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми. Підсумовуючи викладене, Замовник правомірно відхилив тендерну пропозицію Учасника ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ», згідно із вимогами чинного законодавства у сфері здійснення публічних закупівель, враховуючи вимоги тендерної документації з додатками Замовника та подані Учасником ТОВ «НВК «УКРЕКОПРОМ» документи та інформацію у складі тендерної пропозиції.
Статус вимоги: Не задоволено