-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Анестезіологічна система
Завершена
3 500 000.00
UAH без ПДВ
Період оскарження:
20.10.2025 09:43 - 25.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЕСТМЕД", на неправомірне визначення переможця
Номер:
90681bcaafda4da0933b522ddb8ec3e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-20-001250-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЕСТМЕД", на неправомірне визначення переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ.docx 11.11.2025 11:20
- Протокол замовника 312.pdf 11.11.2025 11:20
- LOA Westmed2.pdf 11.11.2025 11:20
- sign.p7s 11.11.2025 11:23
- Додаткові пояснення.docx 27.11.2025 17:08
- Додаткові пояснення.pdf.p7s.zip 27.11.2025 17:08
- Сертифікат про відповідн 2017.PDF 27.11.2025 17:08
- Додаткові пояснення 2.docx 01.12.2025 09:48
- Рішення від 13.11.2025 № 16957.pdf 13.11.2025 16:34
- інформація про перенесення розгляду скарги та запит Скаржнику від 24.11.2025 № 2279.pdf 24.11.2025 16:58
- інформація про перенесення розгляду скарги та запит Скаржнику від 28.11.2025 № 2310.pdf 28.11.2025 13:20
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.12.2025 № 17750.pdf 02.12.2025 13:58
- Рішення від 01.12.2025 № 17750.pdf 04.12.2025 14:51
- Протокол №320 від 17.11.2025 про надання відповіді на запит АМКУ.pdf 17.11.2025 15:59
- пояснення замовника на скаргау АМКУ ТОВ ВЕСТМЕД відхилення.docx 17.11.2025 15:59
- Протокол №344 від 05.12.2025 про відміну прийнятого рішення.pdf 05.12.2025 13:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
11.11.2025 11:59
Дата розгляду скарги:
01.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
13.11.2025 16:34
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.12.2025 14:51
Дата виконання рішення Замовником:
05.12.2025 13:46
Коментар замовника щодо усунення порушень:
КОМУНАЛЬНИМ ПІДПРИЄМСТВОМ "4-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІМЕНІ ЛЕОНІДА КУРОЄДОВА" (код ЄДРПОУ: 01999678) скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "Вестмед" (код ЄДРПОУ: 41165265) та рішення про визначення товариства з обмеженою відповідальністю "ЛІАР" (код ЄДРПОУ: 43385360) переможцем процедури закупівлі — "Анестезіологічна система", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-20-001250-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
391297e12fd04d2b8e37600309de5ffb
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ВЕСТМЕД", на неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
20.10.2025 року Замовником в електронній системі закупівель було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-10-20-001250-a щодо закупівлі Обладнання для анестезії та реанімації (наркозного апарату).
07 листопада 2025 року Замовником було прийнято рішення, оформлене Протоколом №312 (надалі – «Протокол»), яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВЕСТМЕД», що була визначена найбільш економічно вигідною. Підставою для відхилення Замовник зазначив нібито надання Скаржником недостовірних відомостей у частині гарантійного листа від виробника — компанії Medec International BV (Бельгія).
Скаржник не погоджується з цим рішенням, вважаючи його необґрунтованим та таким, що порушує принципи публічних закупівель, зокрема принципи недискримінації, рівного ставлення до учасників та об'єктивного визначення переможця.
Враховуючи зазначене, з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів, Скаржник звертається з даною скаргою до органу оскарження з підстав наведених нижче.
І. Підстави подання скарги, фактичні обставини та порушення процедури закупівлі
ТОВ «ВЕСТМЕД» подало повну тендерну пропозицію, яка відповідала усім вимогам тендерної документації, зокрема Додатку 2 «Медико-технічні вимоги».
1. Виконання вимог тендерної документації
Пунктом 5 розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 було передбачено обов’язок учасника (якщо він не є виробником) надати оригінал гарантійного листа від виробника або його офіційного представника в Україні, який підтверджує можливість постачання запропонованого обладнання у необхідній кількості, якості та в строки, визначені тендерною документацією.
ТОВ «ВЕСТМЕД» виконало цю вимогу у повному обсязі, надавши оригінальний гарантійний лист від виробника Medec International BV (Бельгія), підписаний керуючим директором Kristof Braem, датований 23.10.2025 р.
У листі чітко зазначено, що ТОВ «ВЕСТМЕД» є офіційним представником Medec International BV на території України та уповноважене постачати Наркозна станція Caelus з газовим модулем з qCON/qNOX – 1 комлект. у межах оголошеної закупівлі.
2. Дії Замовника
Замовник, реалізуючи право, передбачене пунктом 42 Особливостей, звернувся із запитом до виробника Medec International BV щодо підтвердження автентичності виданого гарантійного листа.
Та задав виробнику три питання: 1.Чи був доданий Дозвільний лист виданий вашою компанією.; 2.Чи уповноважила ваша компанія саме цього учасника тендеру на дистрибуцію або постачання вашої продукції.; 3. Якщо таке уповноваження не видавалося, просимо підтвердити, що наданий документ не є автентичним / не був виданий вами / або учасник тендеру не є вашим уповноваженим партнером.
Виробник у відповіді від 04.11.2025 р. не заперечив факт видачі гарантійного листа ТОВ «ВЕСТМЕД», не спростував його дійсність і не стверджував, що документ підроблений чи недостовірний.
Натомість у листі виробника лише зазначено, що:
“Ексклюзивний контракт із ТОВ «ВЕСТМЕД» розірвано, і наразі компанія працює на неексклюзивній основі. Пріоритетним партнером для реалізації цього проєкту визначено ТОВ «ЛІАР».”
Отже, виробник не заперечує дійсність гарантійного листа, а лише інформує про зміну комерційної політики співпраці. Інформація про таке листування наявна у Протоколі
3. Щодо згадок Medec Benelux NV у документах
У частині документів, поданих у складі тендерної пропозиції, згадується найменування Medec Benelux NV. Це пов’язано з історичними змінами в структурі компанії-виробника.
Раніше виробник медичного обладнання MEDEC здійснював діяльність під назвою Medec Benelux NV. У результаті корпоративної реструктуризації у Бельгії (зміна організаційно-правової форми з NV на BV) компанія продовжила діяльність як Medec International BV, зберігши:
• той самий реєстраційний номер у бельгійському торговому реєстрі;
• ту саму адресу;
• те саме керівництво (Kristof Braem);
• ті самі торговельні марки та модельний ряд продукції.
Тобто Medec International BV є правонаступником Medec Benelux NV, що підтверджується офіційними відкритими даними.
Таким чином, наявність у документах згадок Medec Benelux NV не свідчить про недостовірність чи невідповідність.
Це звичайна технічна спадковість, а документи (каталоги, декларації відповідності, інструкції) залишаються чинними, оскільки правонаступник зберіг усі права та зобов’язання.
4. Висновки Замовника
Незважаючи на відсутність будь-яких доказів недостовірності документів, Замовник дійшов висновку, що інформація у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕСТМЕД» є “недостовірною”, і відхилив пропозицію за пунктом 42 Особливостей.
Такі дії є безпідставними, незаконними і такими, що суперечать принципам публічних закупівель.
II. Аргументація Скаржника
1. Відсутність підстав для відхилення
Жодна норма Закону України «Про публічні закупівлі» або Особливостей не передбачає, що зміна партнерського статусу учасника (з ексклюзивного на неексклюзивний) може бути підставою для визнання наданих документів недостовірними.
Гарантійний лист був виданий виробником офіційно, на фірмовому бланку, підписаний уповноваженою особою і дійсний на момент подання тендерної пропозиції.
Отже, інформація, надана ТОВ «ВЕСТМЕД», є достовірною.
Важливим є те, що Відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», основним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, якщо інше прямо не передбачено документацією.
Пропозиція ТОВ «ВЕСТМЕД» була найбільш економічно вигідною та передбачала постачання ідентичного обладнання за ціною на 700 000 грн нижчою, ніж пропозиція іншого учасника — ТОВ «ЛІАР».
Прийняття Замовником рішення про відхилення дешевшої пропозиції без належних підстав призводить до необґрунтованого збільшення витрат бюджетних коштів, що прямо суперечить принципам ефективності та максимальної економії, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Така поведінка Замовника створює ризики неефективного використання бюджетних ресурсів, що є неприпустимим в умовах воєнного стану, коли кожна гривня державного бюджету має використовуватися раціонально та з урахуванням публічного інтересу.
Фактично, віддаючи перевагу дорожчій пропозиції за відсутності об’єктивних підстав для дискваліфікації дешевшої, Замовник порушує принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця (п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону) і принцип максимальної економії бюджетних коштів, що має пріоритетне значення у сфері публічних закупівель.
2. Замовник перевищив свої повноваження
Пункт 42 Особливостей надає Замовнику право звернутися до компетентних органів для перевірки інформації, але не надає права тлумачити зміст комерційних відносин між виробником та постачальником або відхиляти пропозицію на підставі власного розуміння “пріоритетності” партнерів.
Відповідь виробника не містить жодних тверджень про фальсифікацію чи підробку документів, тому висновок Замовника про «недостовірність» є свавільним і не має правового підґрунтя.
3. Принципи недискримінації та рівного ставлення
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний забезпечувати:
• добросовісну конкуренцію серед учасників;
• недискримінацію та рівне ставлення;
• об’єктивне визначення переможця.
Відповідно до п. 42 Особливостей, у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, однак: усі подані документи є достовірними та є підтверджують виконання вимог кваліфікаційних критеріїв.
Натомість Замовник фактично надав перевагу іншому учаснику, спираючись на суб’єктивну оцінку “пріоритетності”, що прямо порушує зазначені принципи.
4. Пріоритет визначення переможця за ціною
Відповідно до умов тендерної документації та вимог статті 29 Закону, переможцем визначається учасник, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною та відповідає встановленим вимогам.
ТОВ «ВЕСТМЕД» подало пропозицію з найнижчою ціною, що на 700 000 (сімсот тисяч гривень) грн менша за ціну другого учасника ТОВ «ЛІАР», а всі документи відповідали вимогам.
Суб’єктивна думка виробника щодо того, з ким йому “зручніше співпрацювати”, не є і не може бути юридичною підставою для відхилення пропозиції, що повністю відповідає тендерній документації.
ІІІ. Висновки
1. Гарантійний лист ТОВ «ВЕСТМЕД» є автентичним і чинним документом, виданим виробником Medec International BV
2. ТОВ «ВЕСТМЕД» діяло добросовісно, чітко у межах вимог ТД.
3. Замовник не мав правових підстав для визнання його недостовірним;
4. Рішення Замовника порушує норми статей 5, 22, 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункт 42 Особливостей;
5. Замовник діяв упереджено, надавши перевагу іншому учаснику без правових підстав.
6. Оскільки пропозиція ТОВ «ВЕСТМЕД» була найбільш економічно вигідною і на 700 000 грн нижчою від наступної пропозиції, прийняте рішення призводить до необґрунтованого збільшення бюджетних витрат та суперечить принципам ефективного і раціонального використання державних коштів, що має особливе значення під час воєнного стану.
У сукупності наведені обставини свідчать про те, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕСТМЕД» є необґрунтованим, неправомірним та таким, що порушує права Скаржника і публічний інтерес.
IV. Вимоги суб’єкта оскарження
На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 18, 22, 23, 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 42–44 Особливостей,
V. Додатки:
1. Копія Протоколу №312 від 07.11.2025 р.
2. Копія гарантійного листа Medec International BV від 23.10.2025 р.
07 листопада 2025 року Замовником було прийнято рішення, оформлене Протоколом №312 (надалі – «Протокол»), яким відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ВЕСТМЕД», що була визначена найбільш економічно вигідною. Підставою для відхилення Замовник зазначив нібито надання Скаржником недостовірних відомостей у частині гарантійного листа від виробника — компанії Medec International BV (Бельгія).
Скаржник не погоджується з цим рішенням, вважаючи його необґрунтованим та таким, що порушує принципи публічних закупівель, зокрема принципи недискримінації, рівного ставлення до учасників та об'єктивного визначення переможця.
Враховуючи зазначене, з метою захисту своїх прав та охоронюваних Законом інтересів, Скаржник звертається з даною скаргою до органу оскарження з підстав наведених нижче.
І. Підстави подання скарги, фактичні обставини та порушення процедури закупівлі
ТОВ «ВЕСТМЕД» подало повну тендерну пропозицію, яка відповідала усім вимогам тендерної документації, зокрема Додатку 2 «Медико-технічні вимоги».
1. Виконання вимог тендерної документації
Пунктом 5 розділу «Загальні вимоги» Додатку 2 було передбачено обов’язок учасника (якщо він не є виробником) надати оригінал гарантійного листа від виробника або його офіційного представника в Україні, який підтверджує можливість постачання запропонованого обладнання у необхідній кількості, якості та в строки, визначені тендерною документацією.
ТОВ «ВЕСТМЕД» виконало цю вимогу у повному обсязі, надавши оригінальний гарантійний лист від виробника Medec International BV (Бельгія), підписаний керуючим директором Kristof Braem, датований 23.10.2025 р.
У листі чітко зазначено, що ТОВ «ВЕСТМЕД» є офіційним представником Medec International BV на території України та уповноважене постачати Наркозна станція Caelus з газовим модулем з qCON/qNOX – 1 комлект. у межах оголошеної закупівлі.
2. Дії Замовника
Замовник, реалізуючи право, передбачене пунктом 42 Особливостей, звернувся із запитом до виробника Medec International BV щодо підтвердження автентичності виданого гарантійного листа.
Та задав виробнику три питання: 1.Чи був доданий Дозвільний лист виданий вашою компанією.; 2.Чи уповноважила ваша компанія саме цього учасника тендеру на дистрибуцію або постачання вашої продукції.; 3. Якщо таке уповноваження не видавалося, просимо підтвердити, що наданий документ не є автентичним / не був виданий вами / або учасник тендеру не є вашим уповноваженим партнером.
Виробник у відповіді від 04.11.2025 р. не заперечив факт видачі гарантійного листа ТОВ «ВЕСТМЕД», не спростував його дійсність і не стверджував, що документ підроблений чи недостовірний.
Натомість у листі виробника лише зазначено, що:
“Ексклюзивний контракт із ТОВ «ВЕСТМЕД» розірвано, і наразі компанія працює на неексклюзивній основі. Пріоритетним партнером для реалізації цього проєкту визначено ТОВ «ЛІАР».”
Отже, виробник не заперечує дійсність гарантійного листа, а лише інформує про зміну комерційної політики співпраці. Інформація про таке листування наявна у Протоколі
3. Щодо згадок Medec Benelux NV у документах
У частині документів, поданих у складі тендерної пропозиції, згадується найменування Medec Benelux NV. Це пов’язано з історичними змінами в структурі компанії-виробника.
Раніше виробник медичного обладнання MEDEC здійснював діяльність під назвою Medec Benelux NV. У результаті корпоративної реструктуризації у Бельгії (зміна організаційно-правової форми з NV на BV) компанія продовжила діяльність як Medec International BV, зберігши:
• той самий реєстраційний номер у бельгійському торговому реєстрі;
• ту саму адресу;
• те саме керівництво (Kristof Braem);
• ті самі торговельні марки та модельний ряд продукції.
Тобто Medec International BV є правонаступником Medec Benelux NV, що підтверджується офіційними відкритими даними.
Таким чином, наявність у документах згадок Medec Benelux NV не свідчить про недостовірність чи невідповідність.
Це звичайна технічна спадковість, а документи (каталоги, декларації відповідності, інструкції) залишаються чинними, оскільки правонаступник зберіг усі права та зобов’язання.
4. Висновки Замовника
Незважаючи на відсутність будь-яких доказів недостовірності документів, Замовник дійшов висновку, що інформація у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕСТМЕД» є “недостовірною”, і відхилив пропозицію за пунктом 42 Особливостей.
Такі дії є безпідставними, незаконними і такими, що суперечать принципам публічних закупівель.
II. Аргументація Скаржника
1. Відсутність підстав для відхилення
Жодна норма Закону України «Про публічні закупівлі» або Особливостей не передбачає, що зміна партнерського статусу учасника (з ексклюзивного на неексклюзивний) може бути підставою для визнання наданих документів недостовірними.
Гарантійний лист був виданий виробником офіційно, на фірмовому бланку, підписаний уповноваженою особою і дійсний на момент подання тендерної пропозиції.
Отже, інформація, надана ТОВ «ВЕСТМЕД», є достовірною.
Важливим є те, що Відповідно до статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі», основним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна, якщо інше прямо не передбачено документацією.
Пропозиція ТОВ «ВЕСТМЕД» була найбільш економічно вигідною та передбачала постачання ідентичного обладнання за ціною на 700 000 грн нижчою, ніж пропозиція іншого учасника — ТОВ «ЛІАР».
Прийняття Замовником рішення про відхилення дешевшої пропозиції без належних підстав призводить до необґрунтованого збільшення витрат бюджетних коштів, що прямо суперечить принципам ефективності та максимальної економії, закріпленим у статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Така поведінка Замовника створює ризики неефективного використання бюджетних ресурсів, що є неприпустимим в умовах воєнного стану, коли кожна гривня державного бюджету має використовуватися раціонально та з урахуванням публічного інтересу.
Фактично, віддаючи перевагу дорожчій пропозиції за відсутності об’єктивних підстав для дискваліфікації дешевшої, Замовник порушує принцип об’єктивного та неупередженого визначення переможця (п. 3 ч. 1 ст. 5 Закону) і принцип максимальної економії бюджетних коштів, що має пріоритетне значення у сфері публічних закупівель.
2. Замовник перевищив свої повноваження
Пункт 42 Особливостей надає Замовнику право звернутися до компетентних органів для перевірки інформації, але не надає права тлумачити зміст комерційних відносин між виробником та постачальником або відхиляти пропозицію на підставі власного розуміння “пріоритетності” партнерів.
Відповідь виробника не містить жодних тверджень про фальсифікацію чи підробку документів, тому висновок Замовника про «недостовірність» є свавільним і не має правового підґрунтя.
3. Принципи недискримінації та рівного ставлення
Відповідно до статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний забезпечувати:
• добросовісну конкуренцію серед учасників;
• недискримінацію та рівне ставлення;
• об’єктивне визначення переможця.
Відповідно до п. 42 Особливостей, у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, однак: усі подані документи є достовірними та є підтверджують виконання вимог кваліфікаційних критеріїв.
Натомість Замовник фактично надав перевагу іншому учаснику, спираючись на суб’єктивну оцінку “пріоритетності”, що прямо порушує зазначені принципи.
4. Пріоритет визначення переможця за ціною
Відповідно до умов тендерної документації та вимог статті 29 Закону, переможцем визначається учасник, пропозиція якого є найбільш економічно вигідною та відповідає встановленим вимогам.
ТОВ «ВЕСТМЕД» подало пропозицію з найнижчою ціною, що на 700 000 (сімсот тисяч гривень) грн менша за ціну другого учасника ТОВ «ЛІАР», а всі документи відповідали вимогам.
Суб’єктивна думка виробника щодо того, з ким йому “зручніше співпрацювати”, не є і не може бути юридичною підставою для відхилення пропозиції, що повністю відповідає тендерній документації.
ІІІ. Висновки
1. Гарантійний лист ТОВ «ВЕСТМЕД» є автентичним і чинним документом, виданим виробником Medec International BV
2. ТОВ «ВЕСТМЕД» діяло добросовісно, чітко у межах вимог ТД.
3. Замовник не мав правових підстав для визнання його недостовірним;
4. Рішення Замовника порушує норми статей 5, 22, 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та пункт 42 Особливостей;
5. Замовник діяв упереджено, надавши перевагу іншому учаснику без правових підстав.
6. Оскільки пропозиція ТОВ «ВЕСТМЕД» була найбільш економічно вигідною і на 700 000 грн нижчою від наступної пропозиції, прийняте рішення призводить до необґрунтованого збільшення бюджетних витрат та суперечить принципам ефективного і раціонального використання державних коштів, що має особливе значення під час воєнного стану.
У сукупності наведені обставини свідчать про те, що рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ВЕСТМЕД» є необґрунтованим, неправомірним та таким, що порушує права Скаржника і публічний інтерес.
IV. Вимоги суб’єкта оскарження
На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 18, 22, 23, 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 42–44 Особливостей,
V. Додатки:
1. Копія Протоколу №312 від 07.11.2025 р.
2. Копія гарантійного листа Medec International BV від 23.10.2025 р.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти цю скаргу до розгляду та призупинити процедуру закупівлі UA-2025-10-20-001250-a. 2. Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі За кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015: 33170000-2 — Обладнання для анестезії та реанімації 3. Зобов’язати Замовника – КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "4-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІМЕНІ ЛЕОНІДА КУРОЄДОВА" – скасувати Протокольне рішення уповноваженої особи № 312 від 07.11.2025 року щодо відхилення тендерної пропозиції учасника - ТОВ "ВЕСТМЕД" . 4. Зобов’язати Замовника повернути тендерну пропозицію ТОВ «ВЕСТМЕД» до розгляду відповідно до Закону. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Запити Органу оскарження
Номер:
9e03d7f680ac4ef7afa3ca0db2014405
Тема запиту:
Додаткові пояснення по скарзі
Текст запиту:
У продовження розгляду скарги по закупівлі: UA-2025-10-20-001250-a повідомляємо наступне.
Після засідання, яке відбулося у п’ятницю, ТОВ «ВЕСТМЕД» повторно звернулося до виробника з метою отримання офіційного листа-підтвердження. На жаль, протягом вихідних отримати таку відповідь не вдалося. Компанія-виробник наразі опрацьовує наше звернення, однак їм складно оперативно надати пояснення щодо підстав виникнення відповідного питання через те, що зміна найменування відбулася ще у 2019 році, і подібні питання не підіймалися з того часу.
Зазначаємо, що найменування «Medec Benelux» міститься виключно у перекладеній інструкції. У процесі локалізації співробітник помилково взяв для роботи один із технічних файлів виробника, в якому ще траплялося історичне найменування. Це спричинило відображення такої назви в колонтитулах перекладеної версії, що не впливає на зміст та технічні характеристики продукції.
Зазначена неточність має виключно технічний характер та пов’язана із процесом локалізації документації. Вона жодним чином не впливає на технічні характеристики товару, не змінює його походження та не ставить під сумнів повноваження, надані нам виробником відповідно до чинної авторизації.
Водночас підкреслюємо, що всі офіційні документи від виробника, які ТОВ «ВЕСТМЕД» подавало у складі тендерної пропозиції, містять актуальну та правильну назву компанії — Medec International. Саме під цим найменуванням компанія здійснює діяльність з 2019 року.
Просимо врахувати наведені пояснення та запевняємо, що офіційну відповідь виробника буде надано одразу після її отримання.
З повагою,
Директор Михайло БОЖКО
Дата опублікування:
01.12.2025 09:48
Номер:
43b12fb75c5a4029b0924e1f3f0da00b
Тема запиту:
у відповідь на рішення АМКУ від 24.11.2025 надаємо додаткові пояснення
Текст запиту:
У відповідь на вимогу щодо підтвердження правонаступництва компанії Medec International BV стосовно Medec Benelux NV, повідомляємо наступне.
Після отримання вашої вимоги ми негайно звернулися до представників Medec International BV з офіційним запитом. Проте отримання відповіді від виробника потребує додаткового часу, і тому ми фізично не встигли надати підтвердження в межах встановленого двохденного строку. Компанія-виробник опрацьовує такі запити довше, ніж звичайний адміністративний термін, що не залежить від нас як постачальника.
Разом з тим, нами зібрано та надається офіційно підтверджена інформація, що свідчить про фактичну наступність діяльності Medec International BV щодо Medec Benelux NV у частині виробництва та підтримки анестезіологічних станцій Caelus та Caelus Lite.
1. Фактична наступність діяльності компаній
За відкритими даними бельгійського реєстру підприємств (CBE/KBO), компанія Medec Benelux NV припинила активну операційну діяльність. Виробництво, сертифікація та комерційна активність були продовжені компанією Medec International BV в межах портфелю анестезіологічного обладнання, який включає анестезіологічні станції Caelus та Caelus Lite,.
Підтвердженням цього є:
• Офіційний сайт Medec Benelux NV https://www.medecbenelux.be/ автоматично перенаправляє користувача на офіційний ресурс виробника https://www.medec-intl.com/, що свідчить про консолідацію інформаційних ресурсів компаній.
• Актуальна офіційна контактна інформація виробника (керівництво, юридична адреса, перелік продукції, сертифікаційні дані) є ідентичною для Medec Benelux NV та Medec International BV, що підтверджує продовження операційної діяльності під новою юридичною особою.
• Медичні вироби, які раніше були сертифіковані та реалізовувалися як продукція Medec Benelux NV, надалі проходять сертифікацію за вимогами ЄС вже на Medec International BV, що також підтверджує перехід виробничої та технічної відповідальності до цієї компанії.
2. Підтвердженням наступності є технічна документація та сертифікати
Надсилаємо сертифікати відповідності / декларації виробника, які свідчать про перехід сертифікації з Medec Benelux NV на Medec International BV.
Ці документи підтверджують, що:
• модельний ряд продукції та виробничий код залишилися незмінними;
• технічний виробник та відповідальна особа в ЄС змінили назву юридичної особи з Medec Benelux на Medec International;
• вся подальша сертифікаційна діяльність здійснюється виключно Medec International BV, що є типовим підтвердженням корпоративної еволюції і фактичного правонаступництва в рамках групи компаній.
Таким чином, сертифікати, видані на той самий виріб, але з оновленою назвою виробника, є доказом продовження під назвою Medec International BV.
3. Постачання та сервісна відповідальність
ТОВ «ВЕСТМЕД» є офіційним не ексклюзивним дистриб’ютором продукції Medec на території України, має сертифікованого виробником інженера, що пройшов навчання
Усі гарантійні та сервісні зобов’язання щодо продукції, раніше виготовленої та поставленої від виробника Medec Benelux NV, на разі виконуються від компанії Medec International BV, про що свідчить поточна діяльність компанії та поставки на ринок України.
4. Висновок
Виходячи з викладеного, надані документи (сертифікати відповідності та технічні дані) підтверджують фактичну наступність діяльності Medec International BV щодо Medec Benelux NV щодо наркозих апаратів Caelus та Caelus Lite в різних комплектаціях, включаючи:
• продовження виробництва продукції,
• підтримку та сервіс,
• технічну відповідальність,
Просимо вважати наведені документи такими, що підтверджують правонаступність у фактичному та операційному значенні.
Дата опублікування:
27.11.2025 17:08
Номер:
cf16b9ec22884e5fba844a08afb366f6
Тема запиту:
Пояснення на скаргу ТОВ «ВЕСТМЕД» на рішення Замовника
Текст запиту:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "4-А МІСЬКА КЛІНІЧНА ЛІКАРНЯ ПОЛТАВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ІМЕНІ ЛЕОНІДА КУРОЄДОВА" (надалі – «3амовник»), ознайомившись зі скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕСТМЕД», від 11.11.2025, ID: UA-2025-10-20-001250-a.b1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі, повідомляємо наступне.
Відповідно до ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» визначений орган оскарження та порядок оскарження процедур закупівлі, з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 (надалі – ОСОБЛИВОСТІ).
Щодо викладених у самому змісті скарги обставин повідомляємо наступне
Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята на виконання вимог Закону.
07 листопада 2025 року розглянувши тендерні пропозиції учасників на їх відповідність вимогам тендерної документації, відповідність учасників кваліфікаційним та іншим критеріям та вимогам, визначеним у тендерній документації за предметом закупівлі Анестезіологічна система, ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-20-001250-a, Замовником було встановлено наступне.
Згідно з умовами тендерної документації (Додатку 2 «МЕДИКО-ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» в розділі «Загальні вимоги») встановлено такі вимоги:
«4. Надати у складі тендерної пропозиції інструкції з експлуатації чи паспорт на обладнання українською мовою.
5. Спроможність учасника поставити запропоноване обладнання повинна підтверджуватись оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару) або його офіційного представника в Україні (таке представництво повинно підтверджуватись копією відповідного листа, доручення, авторизації, тощо від виробника), що підтверджує можливість постачання учасником запропонованого обладнання в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника (надати скан-копію оригіналу гарантійного листа у складі тендерної пропозиції).»
На виконання зазначених вище вимог Учасником ТОВ «ВЕСТМЕД» надано такі документи у складі тендерної пропозиції:
• LOA Westmed2.pdf, виданий Medec International bv;
• Декларація Medec.pdf з посиланням на Medec International bv;
• Operator Manual Caelus.pdf, у якому виробник позначений як Medec Benelux NV.
З вищенаведеного вбачається, що у технічних документах щодо одного й того ж виробу (Caelus) вказані різні найменування виробника Medec International bv та Medec Benelux NV.
Водночас, Учасником ТОВ «ВЕСТМЕД» не надано документів, які б пояснювали вказані відмінності між різними найменуваннями виробника товару, що пропонується ним до постачання.
Крім того, Замовник, керуючись пунктом 42 Особливостей, звернувся листом до Medec International bv, яким було видано гарантійний лист ТОВ «ВЕСТМЕД» щодо підтвердження можливості постачання учасником запропонованого обладнання в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника.
У відповідь на запит Замовника, Medec International bv повідомив, що ексклюзивний контракт з ТОВ «ВЕСТМЕД» було розірвано.
Виходячи зі змісту вищевказаних документів, які надані Учасником закупівлі ТОВ «ВЕСТМЕД», вони не відповідають вимогам тендерної документації, а саме не учасником не підтверджено оригіналом гарантійного листа від виробника (якщо учасник не є виробником товару) або його офіційного представника в Україні (таке представництво повинно підтверджуватись копією відповідного листа, доручення, авторизації, тощо від виробника), можливість постачання учасником запропонованого обладнання в необхідній кількості, якості та в потрібні терміни, визначені тендерною документацією та тендерною пропозицією учасника.
Відповідно до пункту 42 Особливостей, у разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника не відповідає встановленим у тендерній документації відповідно до абзацу першого частини третьої статті 22 Закону вимогам.
Замовник повідомляє, що у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, декретами, постановами та розпорядженнями Кабінету Міністрів України, іншими законодавчими та нормативними актами.
Враховуючи вищезазначене, Замовник повідомляє, що не згодний з вказаними висновками, викладеними у скарзі і такою, що не підлягає задоволенню, а тендерну пропозицію розглянуту у відповідності до Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178, з урахуванням принципів недискримінація учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Зважаючи на викладене вище, –
ПРОСИМО
1. Прийняти пояснення до розгляду.
2. В задоволенні скарги ТОВ «ВЕСТМЕД» відмовити повністю.
Дата опублікування:
17.11.2025 15:59