-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з надання у користування хмарних обчислювальних ресурсів обробки та зберігання даних
Детальний опис закупівлі згідно тендерної документації. Мова, якою повинна готуватися тендерна пропозиція – українська. Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену в оголошенні про проведення відкритих торгів.
Завершена
346 560.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
17.10.2025 20:44 - 31.10.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Номер:
117c3c1128bc44b08a99ed6612f7132e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-17-015019-a.a1
Назва:
Скарга на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо усунення дискримінаційних вимог тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- VCSP Transition FAQ - Sept 24, 2025 (1) переклад на укр мову.pdf 30.10.2025 20:34
- № 5633 від 24.10.2025.pdf.p7s 30.10.2025 20:34
- VCSP Transition FAQ - Sept 24, 2025.pdf.p7s 30.10.2025 20:34
- Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації.pdf (1).p7s 30.10.2025 20:34
- VCSP Transition FAQ - Sept 24, 2025 (1) переклад на укр мову.pdf (1).p7s 30.10.2025 20:34
- VCSP Transition FAQ - Sept 24, 2025.pdf 30.10.2025 20:34
- Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації.pdf 30.10.2025 20:34
- № 5633 від 24.10.2025.pdf 30.10.2025 20:34
- sign.p7s 30.10.2025 20:36
- Рішення від 03.11.2025 № 16415.pdf 03.11.2025 14:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.10.2025 20:47
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
03.11.2025 14:24
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
02a67ce54b70427f853cbfd5e32cb61e
Заголовок пункту скарги:
Технічна специфікація згідно Додатку 2 до тендерної документації - Vmware
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В описі Технічної специфікацій, що є в Додатку 2 до тендерної документації, встановлено, що «Послуги з розміщення в хмарному середовищі надаються для розміщення існуючих інформаційних систем Замовника у Хмарному Центрі Обробки Даних (далі – ХЦОД) з об’ємом споживання обчислювальних ресурсів ХЦОД, згідно Таблиці №1 до цього додатку. Закупівля даних послуг здійснюється для існуючих інформаційних систем Замовника, які розроблені та функціонують на базі ПЗ гіпервізора VMWare vSphere 8.0.3. Таким чинном ХЦОД має бути побудованим на програмному забезпеченні Гіпервізора, VMware vSphere 8.0.3 або вище, або на ПЗ Гіпервізора, повністю сумісного з Гіпервізором VMware. Вимогу повної сумісності ПЗ Гіпервізора з VMWare слід розглядати як одну з вимог до базової архітектури інфраструктурної платформи, що продиктована поточними архітектурою та конфігурацією інформаційних систем Замовника.».
Аналогічні по суті вимоги щодо побудови ХЦОД на програмному забезпеченні VMware викладені в п. 5.2. Вимог до технічних та якісних характеристик Послуг (Додатку 2 до ТД): «ХЦОД побудований на програмному забезпеченні Гіпервізора, VMware vSphere 8.0.3 або його еквіваленту. Вимогу повної сумісності ПЗ Гіпервізора з VMWare слід розглядати як одну з вимог до базової архітектури інфраструктурної платформи, що продиктована поточними архітектурою та конфігурацією інформаційних систем Замовника.» та в п. 6.1: «міграція всіх віртуальних машин та конвертація з формату VMware виконується Виконавцем впродовж 5 (п’яти) діб з дати підписання договору. Виконавець забезпечує безперебійність роботи інформаційних систем Замовника під час та після такої міграції».
З вказаних вимог вбачається, що Замовник у тендерній документації вимагає надання послуги хмарної інфраструктури виключно на базі програмного забезпечення VMware. Скаржник вважає, що зазначена вимога є дискримінаційною та веде до неправомірного обмеження конкуренції серед учасників торгів, виходячи з таких обставин:
З 31 жовтня 2025 року відбуваються суттєві зміни в партнерській програмі VCSP (VMware Cloud Service Provider. Компанія Broadcom Inc., яка є власником VMware, офіційно оголосила про це на своєму сайті: https://news.broadcom.com/partners/broadcom-vmware-cloud-foundation-strategy-for-service-providers.
У документі “VCSP Partner Transition and M&A FAQ” від 24 вересня 2025 року (додається до скарги) прямо зазначено: (Скріншоти)
Таким чином, модель "white label" VCSP припиняє свою дію з 31 жовтня 2025 року для всіх партнерів за межами Європейської економічної зони (ЄЕЗ). Україна, як країна поза межами ЄЕЗ, також підпадає під це обмеження. Ця модель раніше дозволяла переважній більшості українських хмарних провайдерів (які не мали прямого партнерського статусу) легально перепродавати послуги VMware кінцевим клієнтам.
З 01.11.2025р. українські компанії втрачають право надавати або перепродавати послуги VMware під власним брендом. Після 31.10.2025 український хмарний провайдер не зможе легально використовувати VMware у моделі “as-a-service” — тобто як частину послуги, що надається Замовнику.
В цьому ж документі “VCSP Partner Transition and M&A FAQ” від 24 вересня 2025 року Broadcom зазначає: (Скріншоти)
Тобто, українські компанії, які мають статус VCSP-партнера, але не були запрошені до нової програми Broadcom Advantage Partner Program (отримавши статус "Non-Renewing VCSP Partner") не матиму права з 1 листопада 2025 року укладати нові договори або поновлювати існуючі контракти (No new Orders or renew existing Orders), вони зможуть лише обслуговувати наявні ліцензії (existing license commitments) і додавати потужності в межах чинних договорів, без можливості залучення нових клієнтів (add capacity to your existing aggregate or customer Order(s).
Дана інформація підтверджується також Державним підприємством “Національні інформаційні системи”, яке в листі № 5633/19.2-11 від 24.10.2025р. повідомило, що “підприємству відомо про оголошені зміни, зокрема щодо припинення поточної партнерської програми VCSP з 31.10.2025 та запровадження нової моделі з 01.11.2025р. ДП «НАІС» уважно стежить за розвитком ситуації та, у межах компетенції адміністратора Реєстрів, проводить аналіз потенційних технологічних, організаційних і правових наслідків, які можуть виникнути у зв’язку з цими змінами.”
Окрім того, в Додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація» Замовник встановив вимогу використання «ПЗ Гіпервізора, повністю сумісного з Гіпервізором VMware», Проте будь-який з гіпервізорів дозволяє запускати та використовувати віртуальні сервери з більшістю популярного програмного забезпечення (ПЗ), виключення можуть становити специфічне ПЗ, що розроблене для конкретного гіпервізора, або його специфічний функціонал, Проте Замовник у Тендерній документації не навів таких винятків, що існують в поточній архітектурі та конфігурації інформаційних систем Замовника на базі Гіпервізора VMwar, а отже зазначена вимога Замовника створює необґрунтоване обмеження у використанні інших гіпервізорів.
Тому вимога Замовника “або еквівалент, повністю сумісний з VMware” є лише формальною спробою обійти заборону прямих посилань на торговельну марку, але фактично виключає можливість використання всіх інших рішень щодо віртуалізації.
Таким чином, вимога Замовника щодо використання програмного забезпечення VMware vSphere 8.0.3 або "повністю сумісного" з ним є неправомірною та повинна бути змінена, виходячи з того, що така вимога:
1. неправомірно обмежує конкуренцію, зокрема така вимога штучно звужує коло потенційних учасників Закупівлі до одиничних суб'єктів господарювання, які отримали запрошення до нової програми Advantage Partner Program від Broadcom.
2. cтворює юридичну неможливість для більшості учасників ринку, оскільки з 1 листопада 2025 року Broadcom припиняє дію моделі white label та старої партнерської програми для України.
3. є дискримінаційною, оскільки штучно звужує надання хмарних послуг лише до використання одного програмного забезпечення — VMware (Broadcom), фактично виключаючи можливість застосування інших поширених рішень віртуалізації (Microsoft Hyper-V, Proxmox VE, Nutanix AHV, KVM тощо);
4. зазначені вимоги тендерної документації порушують принципи добросовісної конкуренції, рівного ставлення до учасників та недискримінації, передбачені статтями 5 і 22 Закону, оскільки фактично виключають переважну більшість українських учасників ринку (зокрема тих, хто працював за White Label) з можливості участі у закупівлі.
Аналогічні по суті вимоги щодо побудови ХЦОД на програмному забезпеченні VMware викладені в п. 5.2. Вимог до технічних та якісних характеристик Послуг (Додатку 2 до ТД): «ХЦОД побудований на програмному забезпеченні Гіпервізора, VMware vSphere 8.0.3 або його еквіваленту. Вимогу повної сумісності ПЗ Гіпервізора з VMWare слід розглядати як одну з вимог до базової архітектури інфраструктурної платформи, що продиктована поточними архітектурою та конфігурацією інформаційних систем Замовника.» та в п. 6.1: «міграція всіх віртуальних машин та конвертація з формату VMware виконується Виконавцем впродовж 5 (п’яти) діб з дати підписання договору. Виконавець забезпечує безперебійність роботи інформаційних систем Замовника під час та після такої міграції».
З вказаних вимог вбачається, що Замовник у тендерній документації вимагає надання послуги хмарної інфраструктури виключно на базі програмного забезпечення VMware. Скаржник вважає, що зазначена вимога є дискримінаційною та веде до неправомірного обмеження конкуренції серед учасників торгів, виходячи з таких обставин:
З 31 жовтня 2025 року відбуваються суттєві зміни в партнерській програмі VCSP (VMware Cloud Service Provider. Компанія Broadcom Inc., яка є власником VMware, офіційно оголосила про це на своєму сайті: https://news.broadcom.com/partners/broadcom-vmware-cloud-foundation-strategy-for-service-providers.
У документі “VCSP Partner Transition and M&A FAQ” від 24 вересня 2025 року (додається до скарги) прямо зазначено: (Скріншоти)
Таким чином, модель "white label" VCSP припиняє свою дію з 31 жовтня 2025 року для всіх партнерів за межами Європейської економічної зони (ЄЕЗ). Україна, як країна поза межами ЄЕЗ, також підпадає під це обмеження. Ця модель раніше дозволяла переважній більшості українських хмарних провайдерів (які не мали прямого партнерського статусу) легально перепродавати послуги VMware кінцевим клієнтам.
З 01.11.2025р. українські компанії втрачають право надавати або перепродавати послуги VMware під власним брендом. Після 31.10.2025 український хмарний провайдер не зможе легально використовувати VMware у моделі “as-a-service” — тобто як частину послуги, що надається Замовнику.
В цьому ж документі “VCSP Partner Transition and M&A FAQ” від 24 вересня 2025 року Broadcom зазначає: (Скріншоти)
Тобто, українські компанії, які мають статус VCSP-партнера, але не були запрошені до нової програми Broadcom Advantage Partner Program (отримавши статус "Non-Renewing VCSP Partner") не матиму права з 1 листопада 2025 року укладати нові договори або поновлювати існуючі контракти (No new Orders or renew existing Orders), вони зможуть лише обслуговувати наявні ліцензії (existing license commitments) і додавати потужності в межах чинних договорів, без можливості залучення нових клієнтів (add capacity to your existing aggregate or customer Order(s).
Дана інформація підтверджується також Державним підприємством “Національні інформаційні системи”, яке в листі № 5633/19.2-11 від 24.10.2025р. повідомило, що “підприємству відомо про оголошені зміни, зокрема щодо припинення поточної партнерської програми VCSP з 31.10.2025 та запровадження нової моделі з 01.11.2025р. ДП «НАІС» уважно стежить за розвитком ситуації та, у межах компетенції адміністратора Реєстрів, проводить аналіз потенційних технологічних, організаційних і правових наслідків, які можуть виникнути у зв’язку з цими змінами.”
Окрім того, в Додатку 2 до тендерної документації «Технічна специфікація» Замовник встановив вимогу використання «ПЗ Гіпервізора, повністю сумісного з Гіпервізором VMware», Проте будь-який з гіпервізорів дозволяє запускати та використовувати віртуальні сервери з більшістю популярного програмного забезпечення (ПЗ), виключення можуть становити специфічне ПЗ, що розроблене для конкретного гіпервізора, або його специфічний функціонал, Проте Замовник у Тендерній документації не навів таких винятків, що існують в поточній архітектурі та конфігурації інформаційних систем Замовника на базі Гіпервізора VMwar, а отже зазначена вимога Замовника створює необґрунтоване обмеження у використанні інших гіпервізорів.
Тому вимога Замовника “або еквівалент, повністю сумісний з VMware” є лише формальною спробою обійти заборону прямих посилань на торговельну марку, але фактично виключає можливість використання всіх інших рішень щодо віртуалізації.
Таким чином, вимога Замовника щодо використання програмного забезпечення VMware vSphere 8.0.3 або "повністю сумісного" з ним є неправомірною та повинна бути змінена, виходячи з того, що така вимога:
1. неправомірно обмежує конкуренцію, зокрема така вимога штучно звужує коло потенційних учасників Закупівлі до одиничних суб'єктів господарювання, які отримали запрошення до нової програми Advantage Partner Program від Broadcom.
2. cтворює юридичну неможливість для більшості учасників ринку, оскільки з 1 листопада 2025 року Broadcom припиняє дію моделі white label та старої партнерської програми для України.
3. є дискримінаційною, оскільки штучно звужує надання хмарних послуг лише до використання одного програмного забезпечення — VMware (Broadcom), фактично виключаючи можливість застосування інших поширених рішень віртуалізації (Microsoft Hyper-V, Proxmox VE, Nutanix AHV, KVM тощо);
4. зазначені вимоги тендерної документації порушують принципи добросовісної конкуренції, рівного ставлення до учасників та недискримінації, передбачені статтями 5 і 22 Закону, оскільки фактично виключають переважну більшість українських учасників ринку (зокрема тих, хто працював за White Label) з можливості участі у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
№ 5633 від 24.10.2025
-
Повʼязаний документ:
№ 5633 від 24.10.2025.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
VCSP Transition FAQ - Sept 24, 2025 (1) переклад на укр мову
-
Повʼязаний документ:
VCSP Transition FAQ - Sept 24, 2025 (1) переклад на укр мову.pdf (1).p7s
-
-
Назва доказу:
VCSP Transition FAQ - Sept 24, 2025
-
Повʼязаний документ:
VCSP Transition FAQ - Sept 24, 2025.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації.pdf (1).p7s
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Фонд розвитку інновацій з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації у процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями UA-2025-10-17-015019-a Послуги з надання у користування хмарних обчислювальних ресурсів обробки та зберігання даних, код 72310000-1 «Послуги з обробки даних» за ДК 021:2015 згідно вимог, що викладені в описовій частині цієї Скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
4cf5b2b0992c48bb89a878fc0903d581
Заголовок пункту скарги:
Технічна специфікація згідно Додатку 2 до тендерної документації - ЗІП
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2) В п. 3.1. Основні технічні вимоги до ХЦОД Додатку 2 до Тендерної документації Замовником встановлено вимогу про «Наявність ЗІП для можливості оперативного відновлення працездатності базової конфігурації комплексу.»
Разом з тим, Замовником не наводиться тлумачення абревіатури «ЗІП» у Тендерній документації, що унеможливлює розуміння вимог Замовника в цій частині та створює неоднозначність при підготовці тендерних пропозицій і відповідно, порушує принципи рівності та прозорості проведення закупівлі.
Разом з тим, Замовником не наводиться тлумачення абревіатури «ЗІП» у Тендерній документації, що унеможливлює розуміння вимог Замовника в цій частині та створює неоднозначність при підготовці тендерних пропозицій і відповідно, порушує принципи рівності та прозорості проведення закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
-
Повʼязаний документ:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації.pdf (1).p7s
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати Фонд розвитку інновацій з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до тендерної документації у процедурі закупівлі відкриті торги з особливостями UA-2025-10-17-015019-a Послуги з надання у користування хмарних обчислювальних ресурсів обробки та зберігання даних, код 72310000-1 «Послуги з обробки даних» за ДК 021:2015 згідно вимог, що викладені в описовій частині цієї Скарги.