• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • Скасування закупівлі

Охоронні послуги: фізична охорона, централізована пультова охорона з використанням засобів охоронної сигналізації та щомісячне обслуговування системи відеоспостереження

Кваліфікація

від початку періоду пройшло 12 робочих днів

366 420.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.10.2025 16:59 - 23.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

На умови

Номер: 900a32f03ce04fc585501dd857faa0d8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-17-014020-a.b2
Назва: На умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.10.2025 14:44
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.11.2025 14:27
Дата виконання рішення Замовником: 21.11.2025 10:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ розглянуто та прийнято до виконання
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: eea7f53e62cd4a5a998969d3d92aa327
Заголовок пункту скарги: 1. Щодо стандарту Євро-5. Відповідно до пункту 1.2. додатку 1 до тендерної документації: Учасник зобов’язаний мати автотранспорт (мінімум 2 транспортні засоби, рік випуску не раніше 2019 р., стандарт Євро-5, з встановленими спеціальними світловими сигнальними пристроями авто жовтого (оранжевого кольору та спеціальними звуковими сигналами (спеціальні пристрої)) із відповідним дозволом), що підтверд
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо стандарту Євро-5.
Відповідно до пункту 1.2. додатку 1 до тендерної документації: Учасник зобов’язаний мати автотранспорт (мінімум 2 транспортні засоби, рік випуску не раніше 2019 р., стандарт Євро-5, з встановленими спеціальними світловими сигнальними пристроями авто жовтого (оранжевого кольору та спеціальними звуковими сигналами (спеціальні пристрої)) із відповідним дозволом), що підтверджується технічним паспортом, дозволом та договором оренди чи послуг/користування.
Відповідно до пункту 4.9 додатку 2 до тендерної документації: Учасник зобов’язаний мати автотранспорт (мінімум 2 транспортні засоби, рік випуску не раніше 2019 р., стандарт Євро-5, з встановленими спеціальними світловими сигнальними пристроями авто жовтого (оранжевого кольору та спеціальними звуковими сигналами (спеціальні пристрої)) із відповідним дозволом), що підтверджується технічним паспортом, дозволом та договором оренди чи послуг/користування.

Скаржник за договором № 12 від 05.12.2024 року орендує транспортні засоби, зокрема автомобілі марки Renault. На підтвердження надаємо відповідний договір. Відповідно до свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів СТК №902200, СТК №902210, СТК №902253, СТК №902858, СТК №902861 автомобілі мають стандарт Євро-5. Свідоцтва додаємо до скарги.
Таким чином, Замовник встановлюючи вимоги щодо конкретного стандарту, зокрема саме щодо Євро-5 звужує коло потенційних учасників.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких наявні автомобілі саме зі стандартом Євро-5, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d37242ae29804a88897cd6d0f931885a
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT.
Відповідно до пункту 1.6. додатку 1 до тендерної документації: На підтвердження наявності Пункту централізованого спостереження Надати чинний сертифікат відповідності Пункту централізованого спостереження учасника вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT.
Відповідно до пункту 2 таблиці додатку 2 до тендерної документації: Підтвердження відповідності пункту централізованого спостереження ДСТУ EN 50518:2019 (Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень) EN 50518:2019, ІDT): Надати чинний сертифікат відповідності Пункту централізованого спостереження учасника вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT.

По перше, сертифікат відповідності засвідчує відповідність конкретним стандартам, а не підтверджує наявність обладнання.
По-друге, Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкове отримання суб’єктами господарської діяльності, що здійснюють охоронну діяльність сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження учасника саме вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ca7ffe68cc424e41898d87a7bde0077c
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо аналогічного досвіду.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 3. Щодо аналогічного досвіду.
Відповідно до пункту 1.3. додатку 1 до тендерної документації: У складі тендерної пропозиції учасника надається довідка на фірмовому бланку довільній формі з інформацією про досвід виконання аналогічного договору, яка повинна містити: інформацію про предмет договору, суму договору, найменування замовника, номер закупівлі в системі Prozorro (якщо договір укладено через публічні закупівлі).
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника надаються: копія договору, лист-відгук замовника про належне виконання договору, доказ оприлюднення звіту про виконання договору на веб-порталі (з посиланням на номер оголошення або звіту), інші документи, що підтверджують його виконання.
Якщо договір не відповідає публічним закупівлям (ЗУ «Про публічні закупівлі»): договір повинен бути укладений не раніше 2021 року. В такому випадку надаються підтверджуючі документи: Акти наданих послуг, Банківські виписки про надходження коштів за актами, Акти звірки з контрагентом.

Наведені вимоги не узгоджуються між собою, оскільки в першому абзаці замовник допускає можливість надання договору, який укладено за результатами публічних закупівель, то вже в другому абзаці така можливість не передбачена. Тобто, замовник в імперативному порядку вимагає надати доказ оприлюднення звіту про виконання договору на веб-порталі (з посиланням на номер оголошення або звіту).
У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору №66 від 01.10.2023 року, на підтвердження надаємо такий договір та акти до нього, проте такий договорі укладено не за результатами публічної закупівлі. Тому ми не можемо надати доказ оприлюднення звіту про виконання договору на веб-порталі (з посиланням на номер оголошення або звіту).
Крім того, не відомо, яким чином договір повинен відповідати публічним закупівлям (ЗУ «Про публічні закупівлі») та яким чином замовник їх порівняв. Законодавчо поняття публічні закупівлі та ЗУ «Про публічні закупівлі» є різними поняттями та несуть різний зміст.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 5398f13f580045d0923379e3888a4030
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо транкінгового радіозв’язку.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Щодо транкінгового радіозв’язку.
Відповідно до пункту 4.3 додатку 1 до тендерної документації потрібно надати: Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку/ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне»;
Відповідно до пункту 1 таблиці додатку 2 до тендерної документації: Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку із статусом «задіяне».
Відповідно до пункту 4.2. додатку 2 до тендерної документації: Працівники учасника повинні бути забезпечені засобами абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку із статусом «задіяне».

Вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою, оскільки в одній з них передбачено документальне підтвердження інформації або аналогового транкінгового радіозв’язку або ультракороткохвильового радіозв’язку, тоді як інші вимоги передбачають документальне підтвердження виключно щодо транкінгового радіозв’язку.
Разом з тим, Скаржник має відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне», на підтвердження надаємо відповідні відомості.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких наявні відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку із статусом «задіяне», що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 2dae4bfdeb2c49e6bf7b3cbea7c86c07
Заголовок пункту скарги: 5. Щодо кваліфікаційного розряду охоронників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Щодо кваліфікаційного розряду охоронників.
Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації: Наявність Охоронників (охоронців) які з урахуванням об’єкту охорони повинні відповідати наступним вимогам:
- від не менше 18 років;
- не менше 3 років трудового стажу за професією Охоронник, охоронець
- кваліфікаційний розряд не нижче 4-го

Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають вимог, що працівники, зокрема охоронники (охоронці) суб’єкта господарської діяльності, що здійснює охоронну діяльність повинні отримувати кваліфікаційний розряд не нижче 4-го. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Додаємо копії документів працівників.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: b616d94e3486435699a295f7d836c9b3
Заголовок пункту скарги: 6. Щодо реєстрації та QR паспорту собаки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. Щодо реєстрації та QR паспорту собаки.
Відповідно до пункту 4 додатку 2 до тендерної документації: Для забезпечення належного рівня реагування на проникнення (спроби проникнення) на об'єкт, що охороняються, та для ідентифікації осіб, які незаконно перебувають на території об'єкта, учасники повинні підтвердити наявність власної службової собаки, що відповідає таким критеріям:
Обов’язкова реєстрація службової собаки в державній або міжнародній базі даних електронної ідентифікації тварин, що підтверджується відповідною карткою реєстрації.
Наявність дійсного ветеринарного паспорта із даними про щеплення проти сказу, здійснене у 2024 році; QR паспорт собаки.

Ліцензійні умови не передбачають обов’язкову реєстрацію службової собаки в державній або міжнародній базі даних електронної ідентифікації тварин, що підтверджується відповідною карткою реєстрації та обовʼязкове отримання суб’єктами господарської діяльності, що здійснюють охоронну діяльність QR паспорт собаки. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: ba704af7992b44c0aca14407d272d30e
Заголовок пункту скарги: 7. Щодо протоколу з охорони праці.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 7. Щодо протоколу з охорони праці.
Відповідно до пункту 5 таблиці додатку 2 до тендерної документації: З метою контролю дотримання вимог охорони праці працівниками учасника:
Директор та заступник директора повинні надати протоколи про перевірку знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), в комісії обов’язкова присутність представника Державної служби з питань праці) та відповідні посвідчення видані на вказаних осіб.

Ліцензійні умови не передбачають обов’язкове отримання директором та заступником директора суб’єкта господарської діяльності, що здійснює охоронну діяльність протоколи про перевірку знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05). На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: 2d637221e3a047058d65ba7404b60f1b
Заголовок пункту скарги: 8. Щодо акту огляду.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 8. Щодо акту огляду.
Відповідно до пункту 4.10 додатку 2 до тендерної документації: З метою забезпечення повного розуміння предмета закупівлі, точного визначення обсягу необхідних робіт та уникнення можливих ризиків, пов’язаних із некоректним формуванням вартості пропозиції, учасник зобов'язаний провести обов'язковий огляд об’єкта до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами огляду об’єкта, представник учасника спільно з представником замовника складають акт огляду об’єкта, який повинен містити:
• підтвердження огляду об’єкта,
• опис ключових параметрів, необхідних для надання послуг,
• підписи уповноважених представників учасника та замовника,
• печатки сторін (у разі їх використання).
Акт огляду об’єкта є обов’язковим документом, що надається у складі тендерної пропозиції.
Ненадання такого акту або складання його з порушенням встановлених вимог буде вважатися підставою для відхилення тендерної пропозиції як такої, що не відповідає умовам тендерної документації.
Обґрунтування: Огляд об’єкта забезпечує розуміння реальних умов виконання послуг, що мінімізує ризик завищення або заниження вартості пропозиції. Фізичний огляд об’єкта дозволяє учаснику врахувати всі особливості та нюанси, які не можуть бути відображені у тендерній документації. Попередній огляд дозволить учаснику більш точно сформувати технічні та організаційні рішення, необхідні для виконання предмета закупівлі.

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акт огляду або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акту огляду у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозиції̆ таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 461b13423c054cbb89a18399dd67b993
Заголовок пункту скарги: 9. Щодо кінцевого строку подання пропозицій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 9. Щодо кінцевого строку подання пропозицій.
Відповідно до пункту 1 розділу 4 тендерної документації: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 25 листопада 2025 року, 00:00 год.
Відповідно до інформації що розміщена на веб-порталі уповноваженого органу за оскаржуваною закупівлею: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 25 жовтня 2025 00:00.

Інформація про кінцевий строк подання тендерних пропозицій не узгоджується між собою. На підтвердження надаємо тендерну документацію.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи недискримінації, відкритості та прозорості.
Дії Замовника суперечать положенням частини четвертої статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", яка забороняє включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію або мають дискримінаційний характер.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми маємо намір взяти участь у відповідній закупівлі, за результатами якої претендуємо на укладення договору. Водночас дискримінаційні та неправомірні вимоги до предмета закупівлі унеможливлюють нашу участь в закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови

Номер: c631862043db4b5cb85d6027d972ebf9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-17-014020-a.a1
Назва: Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.10.2025 15:16
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.11.2025 15:34
Дата виконання рішення Замовником: 21.11.2025 10:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення АМКУ розглянуто та прийнято до виконання
Автор: ТОВ "ОХОРОННА ФІРМА ТИТАНІУС", Григорій Діногло +380665046071 tov.titanius@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c68bdc15a5ae47d8836eb416a0e57daf
Заголовок пункту скарги: Щодо стандарту Євро-5. Відповідно до пункту 1.2. додатку 1 до тендерної документації: Учасник зобов’язаний мати автотранспорт (мінімум 2 транспортні засоби, рік випуску не раніше 2019 р., стандарт Євро-5
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо стандарту Євро-5.
Відповідно до пункту 1.2. додатку 1 до тендерної документації: Учасник зобов’язаний мати автотранспорт (мінімум 2 транспортні засоби, рік випуску не раніше 2019 р., стандарт Євро-5, з встановленими спеціальними світловими сигнальними пристроями авто жовтого (оранжевого кольору та спеціальними звуковими сигналами (спеціальні пристрої)) із відповідним дозволом), що підтверджується технічним паспортом, дозволом та договором оренди чи послуг/користування.
Відповідно до пункту 4.9 додатку 2 до тендерної документації: Учасник зобов’язаний мати автотранспорт (мінімум 2 транспортні засоби, рік випуску не раніше 2019 р., стандарт Євро-5, з встановленими спеціальними світловими сигнальними пристроями авто жовтого (оранжевого кольору та спеціальними звуковими сигналами (спеціальні пристрої)) із відповідним дозволом), що підтверджується технічним паспортом, дозволом та договором оренди чи послуг/користування.

Скаржник за договором № 12 від 05.12.2024 року орендує транспортні засоби, зокрема автомобілі марки Renault. На підтвердження надаємо відповідний договір. Відповідно до свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів СТК №902200, СТК №902210, СТК №902253, СТК №902858, СТК №902861 автомобілі мають стандарт Євро-5. Свідоцтва додаємо до скарги.
Таким чином, Замовник встановлюючи вимоги щодо конкретного стандарту, зокрема саме щодо Євро-5 звужує коло потенційних учасників.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких наявні автомобілі саме зі стандартом Євро-5, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b8d9efc7b59b4e1bae5402a6b08f5412
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 2. Щодо відповідності вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT.
Відповідно до пункту 1.6. додатку 1 до тендерної документації: На підтвердження наявності Пункту централізованого спостереження Надати чинний сертифікат відповідності Пункту централізованого спостереження учасника вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT.
Відповідно до пункту 2 таблиці додатку 2 до тендерної документації: Підтвердження відповідності пункту централізованого спостереження ДСТУ EN 50518:2019 (Центр спостереження та приймання тривожних сповіщень) EN 50518:2019, ІDT): Надати чинний сертифікат відповідності Пункту централізованого спостереження учасника вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT.

По перше, сертифікат відповідності засвідчує відповідність конкретним стандартам, а не підтверджує наявність обладнання.
По-друге, Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають обов’язкове отримання суб’єктами господарської діяльності, що здійснюють охоронну діяльність сертифікату відповідності пункту централізованого спостереження учасника саме вимогам ДСТУ EN 50518:2019 EN 50518:2019, ІDT. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: ea7be17fdae84c3aa41820a28cbf7040
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо аналогічного досвіду.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.3. додатку 1 до тендерної документації: У складі тендерної пропозиції учасника надається довідка на фірмовому бланку довільній формі з інформацією про досвід виконання аналогічного договору, яка повинна містити: інформацію про предмет договору, суму договору, найменування замовника, номер закупівлі в системі Prozorro (якщо договір укладено через публічні закупівлі).
Крім того, у складі тендерної пропозиції учасника надаються: копія договору, лист-відгук замовника про належне виконання договору, доказ оприлюднення звіту про виконання договору на веб-порталі (з посиланням на номер оголошення або звіту), інші документи, що підтверджують його виконання.
Якщо договір не відповідає публічним закупівлям (ЗУ «Про публічні закупівлі»): договір повинен бути укладений не раніше 2021 року. В такому випадку надаються підтверджуючі документи: Акти наданих послуг, Банківські виписки про надходження коштів за актами, Акти звірки з контрагентом.

Наведені вимоги не узгоджуються між собою, оскільки в першому абзаці замовник допускає можливість надання договору, який укладено за результатами публічних закупівель, то вже в другому абзаці така можливість не передбачена. Тобто, замовник в імперативному порядку вимагає надати доказ оприлюднення звіту про виконання договору на веб-порталі (з посиланням на номер оголошення або звіту).
У Скаржника наявний досвід виконання аналогічного договору №66 від 01.10.2023 року, на підтвердження надаємо такий договір та акти до нього, проте такий договорі укладено не за результатами публічної закупівлі. Тому ми не можемо надати доказ оприлюднення звіту про виконання договору на веб-порталі (з посиланням на номер оголошення або звіту).
Крім того, не відомо, яким чином договір повинен відповідати публічним закупівлям (ЗУ «Про публічні закупівлі») та яким чином замовник їх порівняв. Законодавчо поняття публічні закупівлі та ЗУ «Про публічні закупівлі» є різними поняттями та несуть різний зміст.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 3f3849fce71b416a944840b1f33f74e1
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо транкінгового радіозв’язку.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 4. Щодо транкінгового радіозв’язку.
Відповідно до пункту 4.3 додатку 1 до тендерної документації потрібно надати: Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку/ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне»;
Відповідно до пункту 1 таблиці додатку 2 до тендерної документації: Відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку із статусом «задіяне».
Відповідно до пункту 4.2. додатку 2 до тендерної документації: Працівники учасника повинні бути забезпечені засобами абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку із статусом «задіяне».

Вимоги тендерної документації не узгоджуються між собою, оскільки в одній з них передбачено документальне підтвердження інформації або аналогового транкінгового радіозв’язку або ультракороткохвильового радіозв’язку, тоді як інші вимоги передбачають документальне підтвердження виключно щодо транкінгового радіозв’язку.
Разом з тим, Скаржник має відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання безпосереднього ультракороткохвильового радіозв’язку із статусом «задіяне», на підтвердження надаємо відповідні відомості.
Вказані вимоги розраховані на учасників торгів, в яких наявні відомості з автоматизованої інформаційної системи управління радіочастотним спектром щодо присвоєнь радіочастот (ПРЧ) для абонентського радіообладнання аналогового транкінгового радіозв’язку із статусом «задіяне», що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: dc98cbf29d594a0f9c590cc59f967539
Заголовок пункту скарги: Щодо кваліфікаційного розряду охоронників.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 5. Щодо кваліфікаційного розряду охоронників.
Відповідно до пункту 3 додатку 2 до тендерної документації: Наявність Охоронників (охоронців) які з урахуванням об’єкту охорони повинні відповідати наступним вимогам:
- від не менше 18 років;
- не менше 3 років трудового стажу за професією Охоронник, охоронець
- кваліфікаційний розряд не нижче 4-го

Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 р. № 960 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачають вимог, що працівники, зокрема охоронники (охоронці) суб’єкта господарської діяльності, що здійснює охоронну діяльність повинні отримувати кваліфікаційний розряд не нижче 4-го. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Додаємо копії документів працівників.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: c9950b892efe4bb2a62b92d1752cffac
Заголовок пункту скарги: 6. Щодо собаки.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 6. Щодо собаки.
Відповідно до пункту 4 додатку 2 до тендерної документації: Для забезпечення належного рівня реагування на проникнення (спроби проникнення) на об'єкт, що охороняються, та для ідентифікації осіб, які незаконно перебувають на території об'єкта, учасники повинні підтвердити наявність власної службової собаки, що відповідає таким критеріям:
Обов’язкова реєстрація службової собаки в державній або міжнародній базі даних електронної ідентифікації тварин, що підтверджується відповідною карткою реєстрації.
Наявність дійсного ветеринарного паспорта із даними про щеплення проти сказу, здійснене у 2024 році; QR паспорт собаки.

Ліцензійні умови не передбачають обов’язкове отримання суб’єктами господарської діяльності, що здійснюють охоронну діяльність QR паспорт собаки. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 7
Номер: 7650433731764534a6335c9289750944
Заголовок пункту скарги: 7. Щодо протоколу з охорони праці.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 5 таблиці додатку 2 до тендерної документації: З метою контролю дотримання вимог охорони праці працівниками учасника:
Директор та заступник директора повинні надати протоколи про перевірку знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05), в комісії обов’язкова присутність представника Державної служби з питань праці) та відповідні посвідчення видані на вказаних осіб.

Ліцензійні умови не передбачають обов’язкове отримання директором та заступником директора суб’єкта господарської діяльності, що здійснює охоронну діяльність протоколи про перевірку знань з питань охорони праці (НПАОП 0.00-4.12-05). На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимоги тендерної документації не узгоджуються з Ліцензійними умовами.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 8
Номер: ed0bec2f106a4512ab03a1aeb800bfc4
Заголовок пункту скарги: 8. Щодо акту огляду.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 8. Щодо акту огляду.
Відповідно до пункту 4.10 додатку 2 до тендерної документації: З метою забезпечення повного розуміння предмета закупівлі, точного визначення обсягу необхідних робіт та уникнення можливих ризиків, пов’язаних із некоректним формуванням вартості пропозиції, учасник зобов'язаний провести обов'язковий огляд об’єкта до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
За результатами огляду об’єкта, представник учасника спільно з представником замовника складають акт огляду об’єкта, який повинен містити:
• підтвердження огляду об’єкта,
• опис ключових параметрів, необхідних для надання послуг,
• підписи уповноважених представників учасника та замовника,
• печатки сторін (у разі їх використання).
Акт огляду об’єкта є обов’язковим документом, що надається у складі тендерної пропозиції.
Ненадання такого акту або складання його з порушенням встановлених вимог буде вважатися підставою для відхилення тендерної пропозиції як такої, що не відповідає умовам тендерної документації.
Обґрунтування: Огляд об’єкта забезпечує розуміння реальних умов виконання послуг, що мінімізує ризик завищення або заниження вартості пропозиції. Фізичний огляд об’єкта дозволяє учаснику врахувати всі особливості та нюанси, які не можуть бути відображені у тендерній документації. Попередній огляд дозволить учаснику більш точно сформувати технічні та організаційні рішення, необхідні для виконання предмета закупівлі.

Вказана умова тендерної документації жодним чином не обґрунтована та її виконання жодним чином не може вплинути на якість надання послуг за предметом закупівлі.
Більше того, нічого не заважає Замовнику «не отримати» запит на проведення огляду, не надати відповіді на запит, не надати акт огляду або "уникнути" огляду об’єкту потенційним учасником.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, що зможуть надати акт огляду об'єкта Замовника, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників, у тому числі, Скаржника.
Законом Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі - Закон) та Постановою КМУ №1178 від 12.10.2022 року (надалі - Постанова) не встановленому жодних норм, які передбачали би обов’язкове надання акту огляду у складі тендерних пропозицій учасників торгів.
З незалежних від учасника підстав представник Замовника може не допустити учасника до відвідування об'єкта та не підписати акт огляду об'єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення пропозиції̆ таких учасників.
Крім того, вимога про відвідування об’єктів з метою проведення огляду порушує право учасника на конфіденційність інформації, адже для участі у закупівлі учаснику необхідно провести огляд, тобто ще до відкриття пропозицій учасників, що приймуть участь в закупівлі, Замовнику вже відомі потенційні учасники закупівлі. Зазначена вимога порушує право Учасників та наступні принципи закупівель – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям та добросовісна конкуренція серед учасників. Адже після огляду об’єкту інформація про те, які учасники будуть брати участь у закупівлі стає неконфіденційною.
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону.
Доказами порушення наших прав є: Закон (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) (додається) та Постанова (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text) (додається).
Вищевказана умова Документації є дискримінаційною і порушує права та законні інтереси Скаржника, як потенційного учасника, оскільки її виконання залежить саме від Замовника, а не від Скаржника, отже обмежується право останнього прийняти участь у процедурі закупівлі.
Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведену вище невідповідність шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 9
Номер: 5e8417069aea478b9e165aa72cab2ef6
Заголовок пункту скарги: 9. Щодо кінцевого строку подання пропозицій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1 розділу 4 тендерної документації: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій — 25 листопада 2025 року, 00:00 год.
Відповідно до інформації що розміщена на веб-порталі уповноваженого органу за оскаржуваною закупівлею: Кінцевий строк подання тендерних пропозицій - 25 жовтня 2025 00:00.

Інформація про кінцевий строк подання тендерних пропозицій не узгоджується між собою. На підтвердження надаємо тендерну документацію.
Скаржник в змозі повністю та якісно виконати договір про закупівлю, проте позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.

Вважаємо, що Замовник порушив принципи здійснення закупівель, встановлені частиною першою статті 5 ЗУ "Про публічні закупівлі", зокрема принципи недискримінації, відкритості та прозорості.
Дії Замовника суперечать положенням частини четвертої статті 22 ЗУ "Про публічні закупівлі", яка забороняє включення до тендерної документації вимог, що обмежують конкуренцію або мають дискримінаційний характер.
Факт порушених прав підтверджується тим, що ми маємо намір взяти участь у відповідній закупівлі, за результатами якої претендуємо на укладення договору. Водночас дискримінаційні та неправомірні вимоги до предмета закупівлі унеможливлюють нашу участь в закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження