-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з поточного ремонту (шляхом відновлення білощебеневого покриття) вул. Червоного Хреста с. Баківці Луцького району Волинської області (45233142-6) (код за ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
Строк надання послуг: до 30 листопада 2025 року. Більш детально викладено у файлах «45230000- 6 _ Тендерна документація _ с. Баківці вул. Червоного Хреста.pdf.p7s.zip» та «45230000- 6 _ Проект договору про закупівлю _ с. Баківці вул. Червоного Хреста.pdf.p7s.zip».
Завершена
579 728.40
UAH з ПДВ
Період оскарження:
17.10.2025 14:40 - 24.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Номер:
4919d2ed1f244cf7820b29dd859a1fc6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-17-010353-a.c1
Назва:
СКАРГА щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
17.10.2025 року Боратинською сільською радою (далі – Замовник) оприлюднено Оголошення про проведення процедури закупівлі – відкриті торги з особливостями, предмет закупівлі: «Послуги з поточного ремонту (шляхом відновлення білощебеневого покриття) вул. Червоного Хреста с. Баківці Луцького району Волинської області (45233142-6) (код за ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», що зазначено в оголошенні та тендерній документації.
Строк подання тендерних пропозицій було встановлено до 27.10.2025 00:00. Товариство з обмеженою відповідальністю «Луцька дорожна пересувна механізована колона» (далі – Скаржник) 23.10.2025 подало тендерну пропозицію для участі у відкритих торгах.
27.10.2025 року у рамках закупівлі відбувся аукціон, за результатами якого тендерна пропозиція Скаржника визначена найбільш економічно вигідною. Відповідно, пропозиція Скаржника надійшла на розгляд Замовника. 28.10.2025 року Замовником було опубліковано інформацію про відхилення тендерної пропозиції Скаржника. Відповідно до інформації тендерну пропозицію відхилено у зв’язку з тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації (абзац 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (зі змінами) (далі – Особливості).
Скаржник не погоджується з відхиленням тендерної пропозиції та аргументацією, наведеною Замовником
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга щодо відхилення Боратин (1).docx 31.10.2025 14:58
- Скарга щодо відхилення Боратин (1).docx.asice 31.10.2025 14:58
- Скарга щодо відхилення Боратин (1).pdf 31.10.2025 14:58
- Скарга щодо відхилення Боратин (1)_Validation_Report.pdf 31.10.2025 14:58
- sign.p7s 31.10.2025 15:02
- рішення від 04.11.2025 № 16463.pdf 04.11.2025 15:47
- Інформація про резолютивну частину рішення від 11.11.2025 № 16841.pdf 12.11.2025 13:24
- рішення від 11.11.2025 № 16841.pdf 14.11.2025 10:50
- Пояснення на скаргу АМКУ_ UA-2025-10-17-010353-a.c1.docx 06.11.2025 22:50
- Додаток 1 до Тендерної документації.pdf 06.11.2025 22:50
- Пояснення на скаргу АМКУ_ UA-2025-10-17-010353-a.c1.pdf 06.11.2025 22:50
- Додаток 2 до Тендерної документації.pdf 06.11.2025 22:50
- Пояснення на скаргу АМКУ_ UA-2025-10-17-010353-a.c1.pdf.p7s.zip 06.11.2025 22:53
- Додаток 2 до Тендерної документації.pdf.p7s.zip 06.11.2025 22:53
- Додаток 1 до Тендерної документації.pdf.p7s.zip 06.11.2025 22:53
- договір на щебінь та сертифікати.zip 06.11.2025 22:53
Дата прийняття скарги до розгляду:
31.10.2025 15:44
Дата розгляду скарги:
11.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
04.11.2025 15:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
14.11.2025 10:52
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
7c407e2498ad400da86f66278712190b
Заголовок пункту скарги:
Безпідставне відхилення тендерної пропозиції, аргументація, що наведена Замовником є помилковою
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В аргументації відхилення тендерної пропозиції Замовником зазначено: «У складі тендерної пропозиції учасником процедури закупівлі - ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУЦЬКА ДОРОЖНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА» (код ЄДРПОУ 03579560), надано сертифікат відповідності щебеню, який зазначений у пунктах 2, 3 Таблиці 2 Додатку №2 до тендерної документації, ДСТУ Б В.2.7.- 75-98 (архівний файл «договір на щебінь та сертифікати.zip»), виданий органом з оцінки ТОВ «УРКСЕРТІФІКЕЙШН». Проте пропозиція учасника не містить діючого сертифікату (свідоцтва) про відповідність вимірювань, виданого для ТОВ «УРКСЕРТІФІКЕЙШН», вимога щодо обов’язковості подання якого передбачена пунктом 8 Розділу 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації».
Відповідно до ст. 1 закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17 травня 2001 року № 2407-III акредитація органів з оцінки відповідності - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Відповідно до ст. 6 даного закону акредитація здійснюється національним органом України з акредитації.
Відповідно до положень ст. 10 даного закону національний орган України з акредитації може акредитувати органи з оцінки відповідності, а саме: випробувальні та калібрувальні лабораторії; органи із сертифікації продукції, процесів та послуг.
Відповідно до ст. 11 даного закону якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації.
Атестат про акредитацію випробувальної лабораторії – це офіційний документ, який підтверджує компетентність лабораторії проводити дослідження відповідно до певних стандартів, таких як ISO 17025. Документ свідчить про те, що лабораторія пройшла перевірку та відповідає встановленим стандартам якості та безпеки. Він є доказом того, що процеси оцінки відповідності проводяться професійно і відповідають міжнародним стандартам.
Відповідно атестат про акредитацію випробувального центру підтверджує компетентність лабораторії проводити випробування, а сертифікат відповідності свідчить про відповідність конкретного продукту чи техніки заданим стандартам.
.Звертаємо увагу, що Скаржником у складі тендерної пропозиції окрім сертифікату відповідності щебеню, виданого ТОВ «Укрсертіфікейшн» надано атестати про акредитацію, видані на ТОВ «Укрсертіфікейшн». Зокрема, надано атестат про акредитацію випробувального центру ТОВ «Укрсертіфікейшн», виданий Національним агентством з акредитації України. Цим Атестатом Національне агентство з акредитації України засвідчує компетентність випробувального центру ТОВ «Укрсертіфікейшн» відповідно до вимог відповідних ДСТУ щодо випробувань в тому числі будівельних матеріалів. Саме зазначений випробувальний центр здійснював випробувальні вимірювання параметрів щебеню, на який Скаржником надано сертифікат відповідності. Протоколи випробувань, видані випробувальним центром ТОВ «Укрсертіфікейшн», були підставою для видачі відповідного сертифікату, про що в ньому і зазначено.
Встановлюючи зазначену вище вимогу, Замовник мав на меті пересвідчитися, що наданий учасником сертифікат відповідності щебеню видано компетентним органом, який здійснює якісні вимірювання, які відповідають всім встановленим стандартам. Наданий Скаржником атестат про акредитацію випробувального центру ТОВ «Укрсертіфікейшн», який здійснював випробування (вимірювання) щебеню, повністю підтверджує компетентність цього випробувального центру та відповідність його випробувань (вимірювань) чинним державним стандартам.
Таким чином, надані Скаржником документи відповідають вимогам Замовника і тендерну пропозицію Скаржника неправомірно відхилено з цієї підстави.
В аргументації відхилення тендерної пропозиції Замовником також зазначено: «Пропозиція учасника не містить документального підтвердження того, що вміст зерен пластинчастої та голчастої форми щебеню, який зазначений у пунктах 2 та 3 Таблиці 2 Додатку №2 до тендерної документації та планує використовуватися при надання послуг, що становлять предмет закупівлі, відповідає ДСТУ Б В.2.7.-75-98 та містить крупного заповнювача не більше 35% за масою».
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності щебеню, виданий ТОВ «Укрсертіфікейшн». У сертифікаті зазначено, що щебінь відповідних фракцій відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98 п.п. 4.2.3, 4.3.2, 4.3.3; 4.4.1, 4.4.2, 4.5, 4.6.2, 4.7.1,4.7.2, 4.9, 4.11; ДСТУ БВ 2.7-74-98 п. 3.2 (насипна густина). Сертифікат відповідності є чинним.
Відповідно до ст. 1. Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січня 2015 року № 124-VIII сертифікат відповідності це документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Показник щодо місткості крупного заповнювача не більше 35% за масою передбачений підпунктом 4.3.3. пункту 4.3 розділу 4 «технічні вимоги» ДСТУ Б В.2.7-75-98, відповідність цьому підпункту підтверджує наданий сертифікат.
Таким чином, наданий у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності щебеню підтверджує, що щебінь відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98, в тому числі містить крупного заповнювача не більше 35% за масою, що передбачено підпунктом 4.3.3. пункту 4.3 розділу 4 зазначеного ДСТУ. Тендерну пропозицію Скаржника неправомірно відхилено з цієї підстави.
Також в аргументації відхилення тендерної пропозиції Замовником зазначено: «Наданий ТзОВ «Луцька ДПМК» сертифікат відповідності щебеню (архівний файл «договір на щебінь та сертифікати.zip» файл «Сертифікати на щебінь 2024-2026.pdf»), видано на продукцію, виробником якої є Дочірнє підприємство «Регіон-Інвест», тоді як згідно доданого учасником договору купівлі-продажу №06/08-2025 від 06.08.2025 року постачання щебеневої продукції останньому має здійснювати Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОР-БУД-СЕРВІС», що в свою чергу не відповідає вимогам тендерної документації Замовника».
Пунктом 8 Розділу 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації встановлено наступну вимогу : «Вміст зерен пластинчастої та голчастої форми щебеню, який зазначений у пунктах 2 та 3 Таблиці 2 Додатку №2 до тендерної документації, має відповідати ДСТУ Б В.2.7.-75-98 та містити крупного заповнювача не більше 35% за масою. Для документального підтвердження цієї інформації учасники у складі тендерної пропозиції подають документ(-и), виданий (-і) відповідним уповноваженим органом/організацією/підприємством, який має діючий сертифікат (свідоцтво) про відповідність вимірювань, який також подається учасником у складі пропозиції».
Відповідно до ст. 1. Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січня 2015 року № 124-VIII об’єктом оцінки відповідності є конкретний матеріал, продукція, установка, процес, послуга, система, особа чи орган, до яких застосовується оцінка відповідності; сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Звертаємо увагу, що тендерною документацією передбачено надання сертифікату на відповідний будівельний матеріал – щебінь, який буде використовуватися під час виконання робіт. Тендерна документація не містить вимог щодо того, на кого має бути виданий сертифікат – на учасника, його контрагента, чи іншого суб’єкта господарювання. Також в тендерній документації не встановлено вимог щодо надання учасниками договорів купівлі-продажу чи інших документів, що підтверджують правовідносини між учасником та контрагентом, який постачає йому щебінь.
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності щебеню, виданий ТОВ «Укрсертіфікейшн» на щебінь виробництва ДП «Регіон-Інвест», яке знаходиться за адресою Рівненська обл., село Полиці, вул. Ковельська, 4. Скаржником додатково у складі тендерної пропозиції надано договір купівлі-продажу №06/08-2025 від 06.08.2025 року, згідно з яким постачання щебеню Скаржнику здійснює ТОВ «ДОР-БУД-СЕРВІС». Згідно пункту 3.6 Договору щебінь постачається на умовах EXW Інкотермс-2020 за адресою 34374, Рівненська обл., село Полиці, вул. Ковельська, 4. Ці умови Інкотермс означають, що продавець надає товар в зазначеному місці (завод, фабрика, склад, тощо). Тобто, ТОВ «ДОР-БУД-СЕРВІС» надає Скаржнику щебінь безпосередньо за зазначеною адресою. Виробником цього щебеню і є Дочірнє підприємство «Регіон-Інвест».
Однак, тендерна документація не містить вимог щодо надання документів, які підтверджують правовідносини між суб’єктом господарювання, який постачає щебінь учаснику процедури закупівлі, та виробником щебеню, в якого цей щебінь купує постачальник. Тендерною документацією вимагається лише надати сертифікат на щебінь, який буде використовуватися під час виконання робіт, що і зроблено Скаржником.
Таким чином, наданий у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності щебеню відповідає вимогам тендерної документації, тендерну пропозицію Скаржника неправомірно відхилено з цієї підстави.
Відповідно до ст. 1 закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» від 17 травня 2001 року № 2407-III акредитація органів з оцінки відповідності - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності.
Відповідно до ст. 6 даного закону акредитація здійснюється національним органом України з акредитації.
Відповідно до положень ст. 10 даного закону національний орган України з акредитації може акредитувати органи з оцінки відповідності, а саме: випробувальні та калібрувальні лабораторії; органи із сертифікації продукції, процесів та послуг.
Відповідно до ст. 11 даного закону якщо національний орган України з акредитації встановлює, що відповідний орган з оцінки відповідності є компетентним для провадження визначеної в заявці діяльності з оцінки відповідності, національний орган України з акредитації приймає рішення про його акредитацію чи розширення сфери його акредитації. У разі прийняття рішення про акредитацію органу з оцінки відповідності йому видається атестат про акредитацію та надається право використовувати національний знак акредитації.
Атестат про акредитацію випробувальної лабораторії – це офіційний документ, який підтверджує компетентність лабораторії проводити дослідження відповідно до певних стандартів, таких як ISO 17025. Документ свідчить про те, що лабораторія пройшла перевірку та відповідає встановленим стандартам якості та безпеки. Він є доказом того, що процеси оцінки відповідності проводяться професійно і відповідають міжнародним стандартам.
Відповідно атестат про акредитацію випробувального центру підтверджує компетентність лабораторії проводити випробування, а сертифікат відповідності свідчить про відповідність конкретного продукту чи техніки заданим стандартам.
.Звертаємо увагу, що Скаржником у складі тендерної пропозиції окрім сертифікату відповідності щебеню, виданого ТОВ «Укрсертіфікейшн» надано атестати про акредитацію, видані на ТОВ «Укрсертіфікейшн». Зокрема, надано атестат про акредитацію випробувального центру ТОВ «Укрсертіфікейшн», виданий Національним агентством з акредитації України. Цим Атестатом Національне агентство з акредитації України засвідчує компетентність випробувального центру ТОВ «Укрсертіфікейшн» відповідно до вимог відповідних ДСТУ щодо випробувань в тому числі будівельних матеріалів. Саме зазначений випробувальний центр здійснював випробувальні вимірювання параметрів щебеню, на який Скаржником надано сертифікат відповідності. Протоколи випробувань, видані випробувальним центром ТОВ «Укрсертіфікейшн», були підставою для видачі відповідного сертифікату, про що в ньому і зазначено.
Встановлюючи зазначену вище вимогу, Замовник мав на меті пересвідчитися, що наданий учасником сертифікат відповідності щебеню видано компетентним органом, який здійснює якісні вимірювання, які відповідають всім встановленим стандартам. Наданий Скаржником атестат про акредитацію випробувального центру ТОВ «Укрсертіфікейшн», який здійснював випробування (вимірювання) щебеню, повністю підтверджує компетентність цього випробувального центру та відповідність його випробувань (вимірювань) чинним державним стандартам.
Таким чином, надані Скаржником документи відповідають вимогам Замовника і тендерну пропозицію Скаржника неправомірно відхилено з цієї підстави.
В аргументації відхилення тендерної пропозиції Замовником також зазначено: «Пропозиція учасника не містить документального підтвердження того, що вміст зерен пластинчастої та голчастої форми щебеню, який зазначений у пунктах 2 та 3 Таблиці 2 Додатку №2 до тендерної документації та планує використовуватися при надання послуг, що становлять предмет закупівлі, відповідає ДСТУ Б В.2.7.-75-98 та містить крупного заповнювача не більше 35% за масою».
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності щебеню, виданий ТОВ «Укрсертіфікейшн». У сертифікаті зазначено, що щебінь відповідних фракцій відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98 п.п. 4.2.3, 4.3.2, 4.3.3; 4.4.1, 4.4.2, 4.5, 4.6.2, 4.7.1,4.7.2, 4.9, 4.11; ДСТУ БВ 2.7-74-98 п. 3.2 (насипна густина). Сертифікат відповідності є чинним.
Відповідно до ст. 1. Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січня 2015 року № 124-VIII сертифікат відповідності це документ, що підтверджує виконання заданих вимог, які стосуються об’єкта оцінки відповідності.
Показник щодо місткості крупного заповнювача не більше 35% за масою передбачений підпунктом 4.3.3. пункту 4.3 розділу 4 «технічні вимоги» ДСТУ Б В.2.7-75-98, відповідність цьому підпункту підтверджує наданий сертифікат.
Таким чином, наданий у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності щебеню підтверджує, що щебінь відповідає вимогам ДСТУ Б В.2.7-75-98, в тому числі містить крупного заповнювача не більше 35% за масою, що передбачено підпунктом 4.3.3. пункту 4.3 розділу 4 зазначеного ДСТУ. Тендерну пропозицію Скаржника неправомірно відхилено з цієї підстави.
Також в аргументації відхилення тендерної пропозиції Замовником зазначено: «Наданий ТзОВ «Луцька ДПМК» сертифікат відповідності щебеню (архівний файл «договір на щебінь та сертифікати.zip» файл «Сертифікати на щебінь 2024-2026.pdf»), видано на продукцію, виробником якої є Дочірнє підприємство «Регіон-Інвест», тоді як згідно доданого учасником договору купівлі-продажу №06/08-2025 від 06.08.2025 року постачання щебеневої продукції останньому має здійснювати Товариство з обмеженою відповідальністю «ДОР-БУД-СЕРВІС», що в свою чергу не відповідає вимогам тендерної документації Замовника».
Пунктом 8 Розділу 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації встановлено наступну вимогу : «Вміст зерен пластинчастої та голчастої форми щебеню, який зазначений у пунктах 2 та 3 Таблиці 2 Додатку №2 до тендерної документації, має відповідати ДСТУ Б В.2.7.-75-98 та містити крупного заповнювача не більше 35% за масою. Для документального підтвердження цієї інформації учасники у складі тендерної пропозиції подають документ(-и), виданий (-і) відповідним уповноваженим органом/організацією/підприємством, який має діючий сертифікат (свідоцтво) про відповідність вимірювань, який також подається учасником у складі пропозиції».
Відповідно до ст. 1. Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15 січня 2015 року № 124-VIII об’єктом оцінки відповідності є конкретний матеріал, продукція, установка, процес, послуга, система, особа чи орган, до яких застосовується оцінка відповідності; сертифікація - підтвердження відповідності третьою стороною, яке стосується продукції, процесів, послуг, систем або персоналу.
Звертаємо увагу, що тендерною документацією передбачено надання сертифікату на відповідний будівельний матеріал – щебінь, який буде використовуватися під час виконання робіт. Тендерна документація не містить вимог щодо того, на кого має бути виданий сертифікат – на учасника, його контрагента, чи іншого суб’єкта господарювання. Також в тендерній документації не встановлено вимог щодо надання учасниками договорів купівлі-продажу чи інших документів, що підтверджують правовідносини між учасником та контрагентом, який постачає йому щебінь.
Скаржником у складі тендерної пропозиції надано сертифікат відповідності щебеню, виданий ТОВ «Укрсертіфікейшн» на щебінь виробництва ДП «Регіон-Інвест», яке знаходиться за адресою Рівненська обл., село Полиці, вул. Ковельська, 4. Скаржником додатково у складі тендерної пропозиції надано договір купівлі-продажу №06/08-2025 від 06.08.2025 року, згідно з яким постачання щебеню Скаржнику здійснює ТОВ «ДОР-БУД-СЕРВІС». Згідно пункту 3.6 Договору щебінь постачається на умовах EXW Інкотермс-2020 за адресою 34374, Рівненська обл., село Полиці, вул. Ковельська, 4. Ці умови Інкотермс означають, що продавець надає товар в зазначеному місці (завод, фабрика, склад, тощо). Тобто, ТОВ «ДОР-БУД-СЕРВІС» надає Скаржнику щебінь безпосередньо за зазначеною адресою. Виробником цього щебеню і є Дочірнє підприємство «Регіон-Інвест».
Однак, тендерна документація не містить вимог щодо надання документів, які підтверджують правовідносини між суб’єктом господарювання, який постачає щебінь учаснику процедури закупівлі, та виробником щебеню, в якого цей щебінь купує постачальник. Тендерною документацією вимагається лише надати сертифікат на щебінь, який буде використовуватися під час виконання робіт, що і зроблено Скаржником.
Таким чином, наданий у складі тендерної пропозиції сертифікат відповідності щебеню відповідає вимогам тендерної документації, тендерну пропозицію Скаржника неправомірно відхилено з цієї підстави.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Товариства з обмеженою відповідальністю «Луцька дорожна пересувна механізована колона» Зобов’язати Замовника повторно розглянути тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Луцька дорожна пересувна механізована колона».
Запити Органу оскарження
Номер:
eb52628409894f57a2248fbd125295d3
Тема запиту:
Доповнення попередньо завантажених Замовником файлів
Текст запиту:
.
Дата опублікування:
06.11.2025 22:53
Номер:
f253da0cb53b4c3d9ec1eb4705a217e3
Тема запиту:
ПОЯСНЕННЯ ПО СУТІ СКАРГИ UA-2025-10-17-010353-a.c1
Уважно ознайомившись зі скаргою, повідомляємо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про те, що Замовник вважає Скаргу необґрунтованою та просить відмовити у її задоволені з урахуванням наступного.
Текст запиту:
У відповідь на Ваше рішення №16463-р/пк-пз від 04.11.2025 року про прийняття до розгляду скарги Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУЦЬКА ДОРОЖНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА» (код ЄДРПОУ 03579590) (надалі - Скаржник), щодо протиправного рішення замовника про безпідставне відхилення тендерної пропозиції Скаржника та, відповідно, порушення замовником законодавства у сфері публічних закупівель, порядок якого перебачено ст. 29 цього Закону, процедура закупівлі – відкриті торги (з особливостями) щодо предмета закупівлі: «Послуги з поточного ремонту (шляхом відновлення білощебеневого покриття) вул. Червоного Хреста с. Баківці Луцького району Волинської області (45233142-6) (код за ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)», UA-2025-10-17-010353-a (надалі – Процедура закупівлі), Боратинська сільська рада (надалі-Замовник) повідомляє наступне.
Уважно ознайомившись зі скаргою, повідомляємо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про те, що Замовник вважає Скаргу необґрунтованою та просить відмовити у її задоволені з урахуванням наступного.
БОРАТИНСЬКОЮ СІЛЬСЬКОЮ РАДОЮ (Код ЄДРПОУ 04332207) (далі – Замовник) у порядку, визначеному Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (зі змінами), 17.10.2025 року оголошено процедуру закупівлю - відкриті торги (з особливостями), щодо предмета закупівлі: «Послуги з поточного ремонту (шляхом відновлення білощебеневого покриття) вул. Червоного Хреста с. Баківці Луцького району Волинської області (45233142-6) (код за ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)». Відомості опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2025-10-17-010353-a (Ідентифікатор плану закупівлі: UA-P-2025-10-17-012244-a).
Закупівля ремонтних робіт із поточного ремонту грунтово-щебеневого дорожнього покриття здійснюється з метою забезпечення благоустрою території Боратинської територіальної громади, безпеки дорожнього руху, з урахуванням умов воєнного стану та режиму світломаскування, що зумовило підвищення ризиків дорожньо-транспортних пригод, в цілому, та наїзду транспортних засобів на пішоходів, зумовленими спробами водіїв транспортних засобів оминути критично пошкоджені ділянки проїжджої частини дороги, що, в свою чергу, зумовлює нагальну потребу у виконанні аварійно-відновлювальних робіт дорожнього покриття вулиць Боратинської територіальної громади.
Так, 27.10.2025 року о 16:00 год. електронною системою закупівель було проведене аукціон між 2-ма учасниками процедури закупівлі, за результатами якого тендерну пропозицію ТзОВ «Луцька ДПМК» визначено найбільш економічно вигідною (див.: https://auctions.prozorro.gov.ua/tenders/244346d352b143b3b3911b38d9d4289b_72e5cabadaa94fffbc4c578e3a051f6a ).
І. Згідно пункту 3 абзацу другого статті 22 Закону у тендерній документації Замовником зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. На виконання зазначеного положення підпунктом 1.1 пункту 1 Розділу 3 Тендерної документації Замовника передбачено, що вимоги щодо інформації та документів на підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічній специфікації (необхідним технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі, у тому числі технічному завданню) згідно з умовами та вимогами тендерної документації — передбачено у Додатку 1 та Додатку 2 до тендерної документації. У Додатку №2 до тендерної документації сформовано технічне завдання та мінімально допустимі якісні характеристики видів та обсягів робіт, а також необхідних для їх виконання будівельних матеріалів, котрі, власне і визначають предмет закупівлі, що оптимально відповідає вимогам та потребам Замовника.
Крім того, перелік документів та/або інформації, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі визначено Замовником у Розділі 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації.
Так, у пункті 8 зазначеного вище Розділу 3 Додатку №1 та пункті 2 Додатку №2 до Тендерної документації Замовником чітко визначено вимогу щодо «відповідності вмісту зерен пластинчастої та голчастої форми щебеню, який зазначений у пунктах 2, 3, 2 та 3 Таблиці 2 цього Додатку до тендерної документації, ДСТУ Б В.2.7.-75-98 та наявності у його складі крупного заповнювача не більше 35% за масою». Цими ж положеннями Тендерної документації конкретно передбачено, що «для документального підтвердження цієї інформації учасники у складі тендерної пропозиції подають документ(-и), виданий (-і) відповідним уповноваженим органом/організацією/підприємством, який має діючий сертифікат (свідоцтво) про відповідність вимірювань, який також подається учасником у складі пропозиції».
Дане положення міститься у тендерній документації Замовника та додатках до неї у відкритому доступі для учасників, в тому числі і ТзОВ «Луцька ДПМК», а відповідно до підпункту 2.5 пункту 2 Розділу 5 Тендерної документації відсутність будь-яких запитань або уточнень стосовно змісту та викладення вимог тендерної документації з боку учасників процедури закупівлі, які отримали цю документацію у встановленому порядку, розцінюється, що учасники процедури закупівлі, що беруть участь у цих торгах, повністю усвідомлюють зміст цієї тендерної документації та вимоги, викладені Замовником при підготовці цієї закупівлі.
Враховуючи той факт, що за період оскарження умов тендерної документації та подання пропозиції від учасника ТзОВ «Луцька ДПМК» не надходило жодних звернень/скарг/питань, вважаємо за доведене, що шляхом подання в електронній системі закупівель тендерної пропозиції щодо цієї закупівлі ТзОВ «Луцька ДПМК» акцептувало усі умови тендерної документації та погодилося з вимогами Замовника.
За результатами проведеної кваліфікації учасника процедури закупівлі внаслідок виявлених невідповідностей тендерної пропозиції вимогам тендерної документації Замовника, рішенням уповноваженої особи, головним бухгалтером Савчук О. В. від 28.10.2025 року відхилено тендерну пропозицію переможця процедури закупівлі – Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛУЦЬКА ДОРОЖНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА», щодо предмета закупівлі: «Послуги з поточного ремонту (шляхом відновлення білощебеневого покриття) вул. Червоного Хреста с. Баківці Луцького району Волинської області (45233142-6) (код за ДК 021:2015: 45230000-8 - Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)». Правовою підставою для відхилення зазначеної вище тендерної пропозиції є абзац 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 року №1178 (зі змінами) (далі – Особливості), згідно якого Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Так, у складі тендерної пропозиції на виконання вимог пункту 8 Розділу 3 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до Тендерної документації та пункту 2 Додатку №2 до Тендерної документації учасником процедури закупівлі - ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУЦЬКА ДОРОЖНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА», на підтвердження відповідності заявленим технічним вимогам Замовника, надано сертифікат відповідності щебеню фракція 10-20 мм та фракція 40-70 мм, який зазначений у пунктах 2, 3 Таблиці 2 Додатку №2 до тендерної документації, ДСТУ Б В.2.7.-75-98 (архівний файл «договір на щебінь та сертифікати.zip»), виданий органом з оцінки ТОВ «УРКСЕРТІФІКЕЙШН». Проте, зазначений сертифікат не містить жодних технічних показників, котрі могли б належним чином підтвердити якісні характеристики запропонованого щебеню, зокрема, і в частині місткості крупного заповнювача у співвідношення не більше 35% за масою, а також ідентифікувати (конкретизувати) технічні характеристики запропонованих учасником будівельних матеріалів та порівняти їх із заявленими Замовником як основу при виконанні робіт із поточного ремонту дорожнього покриття, що становить предмет закупівлі,
Крім того, пропозиція учасника містить атестат про акредитацію органу з оцінки Товариства з обмеженою відповідальністю «УРКСЕРТІФІКЕЙШН», тоді як положеннями цих ж пунктів Тендерної документації Замовника та додатку №2 до неї діючого передбачено вимогу щодо обов’язковості подання сертифікату (свідоцтва) про відповідність вимірювань. Тобто, Замовником визначено 2 альтернативних варіанта такого документу: або сертифікат, або свідоцтво, але не передбачено варіант подання учасником атестата.
Оскільки, зазначена вище вимога передбачена Розділом №3 «Документи та/або інформація, які повинен надати учасник у складі тендерної пропозиції, для підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі» Додатку №1 до Тендерної документації, то у зв’язку з неналежністю підтвердження технічних та якісних характеристик встановлено, що запропонований учасником товар не відповідає заявленим Замовником технічним та якісним характеристикам, а тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЛУЦЬКА ДОРОЖНА ПЕРЕСУВНА МЕХАНІЗОВАНА КОЛОНА»» вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та невідповідності у якій не можуть бути усунену учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Вважаємо за доцільне наголосити, що ТзОВ «Луцька ДПМК» не звертався до Замовника з вимогою надати додаткову інформацію про причини невідповідності його пропозиції умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, у порядку частини третьої статті 31 Закону.
Уважно ознайомившись зі скаргою, повідомляємо Постійно діючу адміністративну колегію Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель про, наступне.
Аргументація Скаржника є необґрунтованою та такою, що підлягає відхиленню.
Дата опублікування:
06.11.2025 22:50