• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 та Дизельне паливо

Місце поставки товару: за місцем знаходження АЗС Учасника

Торги не відбулися

1 512 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 17.10.2025 10:47 - 07.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: d431e00c545c455283f4295f54d1f0f5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-17-003280-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-10-17-003280-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Департамент з питань цивільного захисту Львівської обласної державної адміністрації) від 17.10.2025 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 31.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.10.2025 14:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 05.11.2025 14:25
Дата виконання рішення Замовником: 05.11.2025 17:23
Коментар замовника щодо усунення порушень: Замовником виконано рішення АМКУ від 31.10.2025 №16369
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: b9c3becf6bd94820b52129756a7d0457
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-17-003280-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-10-17-003280-a, оголошеній Департаментом з питань цивільного захисту Львівської обласної державної адміністрації (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-17-003280-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено необґрунтовані вимоги щодо торгівельної марки товару.
2. Встановлено необґрунтовані вимоги щодо терміну дії талонів (скретч-карток, смарт-карток).
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо вимог до торгівельної марки товару.
Відповідно до умов пункту 1 Технічної специфікації на закупівлю, наведеної у Розділі 4 Переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника, наведеного у Додатку № 1 до Тендерної документації, у складі тендерних пропозицій вимагається надати «Довідку в довільній формі про походження товару (зазначається ТОРГІВЕЛЬНА МАРКА, відповідність ДСТУ, товаровиробника, тощо)».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що тендерна пропозиція учасника, яка міститиме Довідку про походження товару, у якій не буде зазначено торгівельну марку, буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
Вимоги до товару, що є предметом закупівлі (Бензин А-95, Дизельне паливо) встановлені Технічним регламентом щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927 (далі – Технічний регламент), ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688:2015 «Паливо дизельне Євро Технічні умови».
Відповідно до вимог пункту 3 Вимог щодо позначення автомобільного бензину і дизельного палива, наведених у Додатку 1 до Технічного регламенту, позначення палива МОЖЕ включати торгову марку (товарний знак).
Відповідно до пункту 3.4.2 ДСТУ 7687:2015, познака бензинів МОЖЕ містити торгову марку (товарний знак) виробника.
Відповідно до пункту 3.3.2 7688:2015, познака палива МОЖЕ містити торгову марку (товарний знак) виробника.
При цьому, зазначені нормативні акти не встановлюють вимог щодо обов’язкової наявності торгової марки (товарного знаку) у палива, яке вводиться в обіг.
Отже, обіг палива, яке не має торгової марки (товарного знаку) має здійснюватися на рівних (однакових) умовах з паливом, яке має торгову марку (товарний знак).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» пропонує паливо, яке відповідає вимогам Технічного регламенту та умовам відповідних ДСТУ, що підтверджується належними документами якості.
Однак, у позначенні палива, яке пропонується ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», торгова (торгівельна) марка (товарний знак) не використовуються.
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та як наслідок, буде відхилена Замовником.

2. Щодо вимоги стосовно терміну дії талонів (скретч-карток, смарт-карток).
Відповідно до умов пункту 2 Технічної специфікації на закупівлю, наведеної у Розділі 4 Переліку документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника кваліфікаційним та іншим вимогам замовника, наведеного у Додатку № 1 до Тендерної документації, «Учасник гарантує, що термін дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) на паливо Є БЕЗСТРОКОВИМИ (надати гарантійний лист у складі пропозиції)».
Зі змісту зазначеної умови вбачається, що тендерна пропозиція учасника, яка не міститиме гарантій про безстроковий термін дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) на паливо, буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам тендерної документації.
Разом з цим, відповідно до умов пункту 4.4. Тендерної документації, строк поставки товарів – «до 31.12.2025 року але в будь якому випадку до повного виконання сторонами договірних зобов’язань».
Згідно з умовами пункту 4.1. проекту договору, наведеного у Додатку № 3 до Тендерної документації, «Термін поставки Товару: до 31 грудня 2025 року».
Згідно з умовами пункту 6,1 проекту, договору, «Договір набирає чинності з дати його укладення (підписання) сторонами та діє до «31» грудня 2025 року, а в частині виконання грошових зобов’язань за цим Договором – до моменту повного та належного виконання Сторонами усіх своїх грошових зобов’язань за цим Договором».
Відповідно до оголошення про проведення закупівлі UA-2025-10-17-003280-a, строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: 31 грудня 2025.
Отже, відповідно до зазначених вище умов Тендерної документації, Замовник встановлює суперечливі умови, які протирічить одна одній. З одного боку, Замовник зазначає, що термін поставки товару – до 31.12.2025, а з іншого вимагає, щоб учасники гарантували безстроковий термін дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) на паливо, за якими можна буде здійснити відпуск палива як до 31.12.2025 так в у будь-який інший час після настання зазначеної дати – 01.01.2026, 01.06.2035, 25.04.2050 тощо.
Зазначеними умовами Замовник встановлює обмежувальну умову щодо надання учасниками талонів з безстроковим терміном дії, що суперечить вимогам частини 3 статті 5 Закону - Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. У даному випадку Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, а отже обмежує конкурентне середовище у даній закупівлі.
Разом з цим, відповідно до визначення, наведеного у пункті 3 Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, талон - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного
найменування і марки, які позначені на ньому.
З цього визначення випливає, що талони засвідчують право покупця на отримання раніше оплачених нафтопродуктів, які тимчасово зберігаються на АЗС.
Відповідно до пункту 17.1. зазначеної Інструкції, існують природні втрати під час транспортування, приймання, зберігання та відпуску нафти і нафтопродуктів. Природні втрати нафтопродуктів - це втрати (зменшення маси при збереженні якості у межах вимог нормативних документів), що є наслідком фізико-хімічних властивостей нафтопродуктів та впливу метеорологічних факторів.
Отже, при визначені терміну дії талонів Замовник має враховувати, що існують природні втрати нафтопродуктів, при довгостроковому зберіганні нафтопродуктів реальна вартість талонів на пальне значно зростає.
В частині 1 статті 3 Бюджетного кодексу України зазначено, що бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.
Згідно з пунктом 38 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2002 № 228 «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ», кошторис в бюджетних установах затверджується за загальним і спеціальним фондами на рік.
З огляду на зазначене, виникає питання щодо обґрунтованості вимог Замовника щодо безстрокового терміну дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) на паливо, адже кошторис затверджується на один календарний рік, а бюджетний період закінчується 31.12.2025.
Крім того, відповідно до чинного законодавства України Замовники здійснюють закупівлі згідно із затвердженим кошторисом та планують їх відповідно до потреб на поточний рік.
Тобто, умова Тендерної документації щодо терміну дії талонів (скретч-карток, смарт-карток) на паливо не узгоджується з іншими умовами Документації, є безпідставною та протиправною.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-17-003280-a.
2. Додаток 1 до Тендерної документації.
3. Додаток 3 до Тендерної документації.
4. Документи якості на бензин А-95.
5. Документи якості на дизельне паливо.
6. Зразки паливних карток, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
7. Зразки паливних талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження