• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Предмет закупівлі: послуги з управління активами, відповідно до ст. 21 Закону № 772-VIII, а саме: - майно, що перебуває на балансі та належить Приватному акціонерному товариству «Чексіл-Автосервіс» (код ЄДРПОУ 14252165); - майно, що перебуває на балансі та належить Приватному акціонерному товариству «Чексіл» (код ЄДРПОУ 04594723), за ДК 021:2015 99999999-9 Не відображене в інших розділах.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 39 днів назад

300 000.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 17.10.2025 09:10 - 27.10.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП

СКАРГА щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, у процедурі відкритих торгів з особливостями

Номер: 647449cd8748452298b67098cab77ccd
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-17-000798-a.a1
Назва: СКАРГА щодо прийнятих рішень замовника, які відбулися після розгляду тендерних пропозицій, у процедурі відкритих торгів з особливостями
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 03.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.11.2025 17:29
Дата прийняття рішення по скарзі: 05.12.2025 17:03
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "Е.М.Т.", ВАНДЖІ ЮЛІЯ 380634536208 elchybekova@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 8c28799b07414aa5bdbdd2251b6ea518
Заголовок пункту скарги: наявність суми доходів за останній звітний період в розмірі не меншому річної суми щомісячних очікуваних доходів від управління
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. «Додатком 2 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» передбачено, що управління Активами за Договором здійснюється на таких загальних засадах:
1) збереження (за можливості – збільшення) економічної вартості Активів;
2) ефективності управління Активами.
Абзацом другим підпункту 2 пункту 3 додатку 2 до Тендерної документації передбачено: «Якість послуги управління майном щодо вимог ефективності його управління, Учасник процедури закупівлі повинен підтвердити шляхом надання документів (фінансової звітності та податкової звітності з податку на прибуток із доказами її прийняття контролюючим органом, що подана за останній рік), що свідчать про наявність суми доходів за останній звітний період в розмірі не меншому річної суми щомісячних очікуваних доходів від управління (визначається шляхом множення суми щомісячних очікуваних доходів, що визначена в розділі 5 проекту договору (Додаток 6) на 12 календарних місяців), та забезпечить сплату учасником суми гарантійного платежу за власний рахунок».
У пункті 2 «Проект договору про закупівлю» розділу VI «Укладання договору про закупівлю» Тендерної документації зазначено: «В даній тендерній процедурі сума щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активів у гривнях складає: 4 481 261,70 грн (чотири мільйони чотириста вісімдесят одна тисяча двісті шістдесят одна грн. 70 коп.)».
В примітці до пункту 5.9 розділу 5 Додатку 6 до Тендерної документації (проект Договору управління активами) зазначено, що сума щомісячних мінімальних очікуваних доходів від управління активів у гривнях складає: 4 481 261,70 грн без ПДВ. Шляхом виконання операції множення за формулою, передбаченою у абзаці другому підпункту 2 пункту 3 додатку 2 до Тендерної документації, отримуємо наступний результат: 4 481 261,70 грн (сума щомісячних очікуваних доходів, що визначена в примітці до пункту 5.9 розділу 5 проекту Договору управління активами (Додаток 6 до Тендерної документації)) х 12 місяців = 53 775 140,40 грн. 26 вересня 2025 о 17:19 Учасником завантажено файл Фінзвітність.pdf, який містить Фінансову звітність малого підприємства: Баланс на 31.12.2024 та Звіт про фінансові результати за 2024 рік. Як вбачається з наданої Учасником фінансової звітності, зокрема, Звіту про фінансові результати за 2024 рік, сума доходів ПП "Е.М.Т." за 2024 рік становить 2069,0 тис. грн. (або 2 069 000, 00 грн) .
Отже, вказана у фінансовій звітності Учасника відповідає сума доходу за 2024 рік є значно меншою і не відповідає вимогам абзацу другого підпункту 2 пункту 3 додатку 2 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ».
Вказана вимога та твердження Замовника є дискримінаційною, непропорційною й такою, що суперечить принципам закупівель та практиці АМКУ, який неодноразово визнавав вимоги щодо величини річного доходу штучним обмеженням конкуренції.
Так, формулювання з Додатку 2 Тендерної документації: «…наявність суми доходів за останній звітний період в розмірі не меншому річної суми щомісячних очікуваних доходів, та забезпечить сплату учасником суми гарантійного платежу за власний рахунок» це є елементом підтвердження фінансової спроможності, а не обмеженням щодо загальної річної діяльності товариства.
Замовник не обгрунтував, що саме наявність доходу у 53 млн грн необхідна для виконання договору управління.
Крім того, розрахунок Замовника є методологічно помилковим, так як очікуваний дохід від управління — це економічний результат роботи, а не операційний обіг. Тому, вимога прирівнювати річний дохід підприємства до 12-разового очікуваного доходу — невиправдана і не має нормативного підґрунтя.
При цьому, Додатком 3 Тендерної документації вимагається «Наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю або іншими документами, (Обсяг річного доходу (виручки) не повинен бути меншим, ніж 100 (сто) % очікуваної вартості предмета закупівлі.)», що Скаржником і було підтверджено.
Таким чином Замовником порушено принципи максимальної економії, ефективності та пропорційності, встановлені статтею 5 Закону, шляхом встановлення надмірних, необґрунтованих та таких, що не пов’язані з предметом закупівлі вимог.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: c52d19461e4b40e399069bd9d8dba187
Заголовок пункту скарги: заповнений “неповністю” та нібито не заповнив графу щодо кількості працівників
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Крім того, пунктом 5 додатку 2 до Тендерної документації визначено:
«5. Активи мають бути відокремлені від іншого майна Управителя та обліковуватись в Управителя на окремому балансі, щодо таких Активів ведеться окремий облік. До виконання договору управління буде залучено в загальній кількості ____ працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід».
Отже, форма Додатку 2 до тендерної документації передбачає необхідність заповнення в пункті 5 графи, де Учасник має зазначити загальну кількість працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід.
30 жовтня 2025 о 16:46 ПП "Е.М.Т." завантажено документ «ІНФОРМАЦІЯ ПРО ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» (Вих. № бн від 29.10.2025), файл Додаток 2 ТЯКХ.pdf, в якому не заповнено графу, відповідно не зазначено загальну кількість працівників управителя, які забезпечують діяльність з управління майном (активами), що мають необхідні знання та досвід. Отже, Учасник не подав у складі тендерної пропозицій заповнений за формою Додаток 2 до Тендерної документації.»
Однак Замовник неправомірно вважав, що Додаток 2 заповнений “неповністю” та нібито не заповнив графу щодо кількості працівників, які забезпечують управління активами, проте, це є формальна інформація, яка могла бути усунена через механізм виправлення невідповідностей передбачений п.43 Особливостей. При цьому, АМКУ у багатьох рішеннях: №2567-р/пк-пз, №5359-р/пк-пз, на які сам Замовник посилається, прямо зазначав: відсутність заповненої графи, якщо вона не є кваліфікаційним критерієм — це невідповідність, що може бути усунена.
Таким чином, Замовник порушив п.43 Особливостей, не надавши 24 години для усунення цієї невідповідності.
Також слід зазначити, що інформація про персонал в Додатку 2 не є кваліфікаційним критерієм за ст.16 Закону. При цьому, Скаржник надав відповідно до кваліфікаційних критеріїв визначених в Додатку 3 Тендерної документації довідку про чисельність працівників, які безпосередньо будуть залучені до управління активами, з якої Замовником було б встановлено таку чисельність працівників.
Тому, Замовник не обгрунтував, яким чином відсутність цифри у графі робить пропозицію такою, що не відповідає технічній специфікації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 0820988daa9a46c6afa600074e5944b9
Заголовок пункту скарги: КЕП
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 30 жовтня 2025 року Учасник завантажив тендерну пропозицію та скріпив її електронним підписом (файл sign.p7s).
За результатами перевірки вказаного електронного підпису на сайті Центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) отримано ПРОТОКОЛ створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису, в якому зазначено наступне:
«ПРОТОКОЛ
створення та перевірки кваліфікованого та удосконаленого електронного підпису
Дата та час: 11:16:20 17.11.2025
Назва файлу з підписом: sign (4).p7s
Розмір файлу з підписом: 325.9 КБ
Назва файлу без підпису: sign (4)
Розмір файлу без підпису: 233.8 КБ
Результат перевірки підпису: Підпис створено та перевірено успішно. Цілісність даних підтверджено
Підписувач: Ванджі Юлія Олексіївна
П.І.Б.: Ванджі Юлія Олексіївна
Країна: Україна
РНОКПП: 3285010682
Організація (установа): Приватне підприємство "Е.М.Т."
Код ЄДРПОУ: 34853919
Час підпису (підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача):
17:06:38
30.10.2025
Сертифікат виданий: КНЕДП ДПС
Серійний номер: 3FAA9288358EC003040000001DD03900420CD800
Тип носія особистого ключа: Незахищений
Алгоритм підпису: ДСТУ 4145
Тип підпису: Удосконалений
Тип контейнера: Підпис та дані в одному файлі (CAdES enveloped)
Формат підпису: З повними даними для перевірки (CAdES-X Long)
Сертифікат: Кваліфікований
Версія від: 2025.07.03 13:00».
Пунктом 1 «Оформлення тендерної пропозиції» розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації передбачено:
«Тендерна пропозиція, Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також пояснення аномально низької ціни (у разі необхідності її подачі), повинні містити накладений кваліфікований електронний підпис на захищеному типі носія (КЕП) уповноваженої особи Учасника, повноваження якої щодо підпису документів тендерної пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів.
Під час використання електронної системи закупівель з метою подання пропозицій документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги».
Отже, всупереч розділу вимогам пункту 1 розділу III Тендерної документації, тендерна пропозиція, подана ПП "Е.М.Т.", не містить накладеного кваліфікованого електронного підпису на захищеному типі носія (КЕП) уповноваженої особи Учасника, відповідно, не відповідає вимогам Тендерної документації.»
Таким чином, Замовник вказав, що підпис подано не на «захищеному носії» — нібито це порушення, однак Закон України «Про електронні довірчі послуги» не містить вимоги про використання саме “захищеного носія” для КЕП учасників закупівель, тому стандартна практика це є використання КЕП, виданих КНЕДП, що й було зроблено Учасником.
Крім того, слід зазначити, що у протоколі перевірки чітко зазначено: «Підпис створено та перевірено успішно. Цілісність даних підтверджено», тобто підпис легітимний, чинний і перевірений.
Тому, Замовник не може самостійно встановлювати додаткові технічні вимоги до носія КЕП, як це передбачено вимогами ч. 3 ст. 22 Закону, як наслідок, такі вимоги є незаконними та не підлягають застосуванню.
Навіть, з урахуванням позиції Замовника, така невідповідність могла бути усунена через механізм виправлення невідповідностей передбачений п.43 Особливостей.
Таким чином, Замовник також порушив п.43 Особливостей, не надавши 24 години для усунення цієї невідповідності.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження