-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
код 39710000-2 за ДК 021:2015 «Електричні побутові прилади» (кондиціонери)
кондиціонери
Торги не відбулися
1 630 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.10.2025 16:35 - 24.10.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
2e1c57e31324499182ad17621fbe341e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-16-014699-a.a1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-16-014699-a.
ФОП Даниленко В. О. має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ФОП Даниленко В. О. вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація Замовника містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга - АТ Житомиробленерго.docx 20.10.2025 16:26
- Скарга - АТ Житомиробленерго.pdf 20.10.2025 16:26
- sign.p7s 20.10.2025 16:34
- ЗТД-кондиціонери-2026-чистовик.doc 21.10.2025 16:50
- Пояснення по суті скарги-UA-2025-10-16-014699-a.а1.doc 24.10.2025 16:02
- Пояснення по суті скарги-UA-2025-10-16-014699-a.а1.pdf 24.10.2025 16:02
- рішення від 22.10.2025 №15901.pdf 22.10.2025 16:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 28.10.2025 №16200.pdf 29.10.2025 12:50
- рішення від 28.10.2025 №16200.pdf 30.10.2025 17:42
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 17:03
Дата розгляду скарги:
28.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.10.2025 16:10
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
30.10.2025 17:43
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
30.10.2025 17:43
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f2d9b072340d4092ac1f9a36ad2964d5
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Щодо вимоги надання акту огляду
Згідно п. 3 розділу «Додаткові вимоги» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» «До моменту подання тендерної пропозиції, Учасником проводиться попередній огляд місць, де будуть встановлені внутрішні та зовнішні блоки кондиціонерів, з метою визначення потреби у матеріалах та роботах, необхідних для їх монтажу (встановлення). Огляд проводиться на підставі офіційного листа-звернення на ім’я Замовника, що надається за добу до запланованого відвідування об’єкта, щодня з 09 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв., крім суботи та неділі. За результатами огляду складається акт огляду за підписом уповноваженого представника Замовника та представника Учасника. Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою».
Відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання учасником у складі пропозиції належно оформленого акта разом з іншими документами є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в процедурі закупівлі акт огляду необхідно підписати у Замовника.
За вищевказаних умов Замовник може не погодитися підписати акт огляду або уникати його підписання та погодження, або не погодити доступ, що в подальшому може стати з незалежних від учасника підстав причиною відхилення нашої пропозиції.
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт огляду за підписом Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не погодити та не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ФОП Даниленко Віталій Олександрович та інших суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
В свою чергу, огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням акту огляду за результатами огляду об’єкта.
В результаті, дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення зустрічей та переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником «акту огляду за підписом уповноваженого представника Замовника та представника Учасника» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Згідно п. 3 розділу «Додаткові вимоги» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» «До моменту подання тендерної пропозиції, Учасником проводиться попередній огляд місць, де будуть встановлені внутрішні та зовнішні блоки кондиціонерів, з метою визначення потреби у матеріалах та роботах, необхідних для їх монтажу (встановлення). Огляд проводиться на підставі офіційного листа-звернення на ім’я Замовника, що надається за добу до запланованого відвідування об’єкта, щодня з 09 год. 00 хв. до 16 год. 00 хв., крім суботи та неділі. За результатами огляду складається акт огляду за підписом уповноваженого представника Замовника та представника Учасника. Учасник у складі пропозиції надає належно оформлений акт разом з іншими документами. Витрати на відвідування об’єкту Учасник несе за власні кошти. При цьому Замовник не несе відповідальності за будь-які майнові та немайнові ризики, пов’язані з ознайомлювальною поїздкою».
Відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Таким чином, вимога Замовника щодо надання учасником у складі пропозиції належно оформленого акта разом з іншими документами є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в процедурі закупівлі акт огляду необхідно підписати у Замовника.
За вищевказаних умов Замовник може не погодитися підписати акт огляду або уникати його підписання та погодження, або не погодити доступ, що в подальшому може стати з незалежних від учасника підстав причиною відхилення нашої пропозиції.
Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно отримувати акт огляду за підписом Замовника.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не погодити та не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ФОП Даниленко Віталій Олександрович та інших суб'єктів господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
В свою чергу, огляд об'єкта потенційним учасником разом із Замовником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням та погодженням акту огляду за результатами огляду об’єкта.
В результаті, дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення зустрічей та переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта та підписання за результатами зустрічі відповідного документа до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником «акту огляду за підписом уповноваженого представника Замовника та представника Учасника» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє підписання та погодження такого документа, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.
Статтею 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ФОП Даниленко Віталій Олександрович просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі код 39710000-2 за ДК 021:2015 «Електричні побутові прилади» (кондиціонери), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-16-014699-a 3) Зобов’язати Замовника – АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
2e8400d641e54f8096a6b9d3d33cdbc5
Заголовок пункту скарги:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо вимоги надання сертифікату підприємства-виробника
У відповідності до п. 9 розділу «Додаткові вимоги» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» «9. Усі кондиціонери повинні відповідати європейському стандарту EN 15218:2022 щодо якості та безпеки. Рівень шуму не повинен перевищувати встановлених норм.
Дані про якість, властивості товару повинні підтверджуватися сертифікатом підприємства-виробника».
З огляду на положення ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В свою чергу, вимога Замовника щодо надання сертифікату підприємства-виробника ставить учасників у нерівні умови, оскільки учасники закупівель мають різний статус та працюють з офіційними представниками, дистриб’юторами або дилерами іноземних виробників.
Беручи до уваги, що виробники даної категорії товарів, а саме – кондиціонерів знаходяться далеко за межами України, зокрема – Китай, Японія, Південна Корея, отримання документів безпосередньо від виробника в більшості випадків неможливе з огляду на статус учасника, оскільки в переважній більшості випадків учасник не має безпосередніх контактів заводу – виробника та відповідного належного статусу задля отримання такого документу від заводу - виробника.
В результаті такої вимоги Замовника в частині отримання документу безпосередньо від виробника, Замовник створює штучне обмеження конкуренції серед учасників.
Згідно статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Керуючись частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
У відповідності до п. 9 розділу «Додаткові вимоги» Додатку № 1 до тендерної документації «Перелік документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» «9. Усі кондиціонери повинні відповідати європейському стандарту EN 15218:2022 щодо якості та безпеки. Рівень шуму не повинен перевищувати встановлених норм.
Дані про якість, властивості товару повинні підтверджуватися сертифікатом підприємства-виробника».
З огляду на положення ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 4 статті 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Таким чином, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В свою чергу, вимога Замовника щодо надання сертифікату підприємства-виробника ставить учасників у нерівні умови, оскільки учасники закупівель мають різний статус та працюють з офіційними представниками, дистриб’юторами або дилерами іноземних виробників.
Беручи до уваги, що виробники даної категорії товарів, а саме – кондиціонерів знаходяться далеко за межами України, зокрема – Китай, Японія, Південна Корея, отримання документів безпосередньо від виробника в більшості випадків неможливе з огляду на статус учасника, оскільки в переважній більшості випадків учасник не має безпосередніх контактів заводу – виробника та відповідного належного статусу задля отримання такого документу від заводу - виробника.
В результаті такої вимоги Замовника в частині отримання документу безпосередньо від виробника, Замовник створює штучне обмеження конкуренції серед учасників.
Згідно статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Керуючись частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ФОП Даниленко Віталій Олександрович просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження порушення законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі код 39710000-2 за ДК 021:2015 «Електричні побутові прилади» (кондиціонери), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-16-014699-a 3) Зобов’язати Замовника – АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЖИТОМИРОБЛЕНЕРГО» – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Запити Органу оскарження
Номер:
51e4ecb88809486fa567370e9edad1a2
Тема запиту:
Внесені зміни до тендерної документації
Текст запиту:
З метою збільшення конкурентного середовища, на підставі оприлюдненої скарги та звернень потенційних учасників відкритих торгів з особливостями до тендерної документації на закупівлю кондиціонерів (UA-2025-10-16-014699-a) були внесені відповідні зміни згідно змісту скарги. Вимоги Скаржника задоволені.
Дата опублікування:
21.10.2025 16:50
Номер:
f6d49e904ff147b0973dc7cb6578862c
Тема запиту:
Пояснення по суті Скарги
Текст запиту:
Пояснення по суті Скарги
Дата опублікування:
24.10.2025 16:02