• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Кондиціонери

Завершена

935 800.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 16.10.2025 14:01 - 12.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: e16390a1716d4f2fac1f7b58c8b4bbb8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-16-009073-a.b2
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
16.10.2025 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку оголосила процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-16-009073-a ФОП Даниленко Віталій Олександрович має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. . ФОП Даниленко Віталій Олександрович вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Протоколом Уповноваженої особи № 7-ЛД-1ПТ від 16 жовтня 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Дата розгляду скарги: 30.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2025 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.11.2025 15:53
Дата виконання рішення Замовником: 10.11.2025 13:08
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі "Кондиціонери"
Автор: ФОП Даниленко Віталій Олександрович, Даниленко Віталій Олександрович 380504173161 vit12danylenko@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2eaed0a691b24ea2a20f68f18649b904
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до пункту 3.1 Розділу 3 Тендерної документації, Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.

Відповідно до пункту 10 Додатку №1 до тендерної документації, Учасник надає в складі пропозиції:
Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1)​добросовісна конкуренція серед учасників;
2)​максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3)​відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4)​недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Вимоги про те, що «Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік» для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційними з огляду на те, що штучно звужують коло потенційних учасників та, зокрема, унеможливлює участь Скаржника.

Скаржник має у наявності та планував запропонувати товар, що відповідає усім технічним та якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації.
Проте, вищенаведені вимоги обмежують можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.

Скаржник на розгляд Комісії надає:
1) файл «35_Сертифікат.pdf», в якому міститься сертифікат офіційного представника TCL AIR CONDITIONER(ZHONGSHAN) CO., LTD - виробника продукції ALPINAIR в Україні, виданий на ім’я ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ»;
2) файл «Сертифікат_Даниленко.pdf», в якому міститься сертифікат дилера, що підтверджує статус ФОП Даниленко В.О. «ДИЛЕР КОМПАНІЇ РЕФКЕЙ МФГ», офіційного представника виробника кліматичного обладнання марки AlpinAir в Україні;
3) файл «Лицензия TCL.pdf», в якому міститься Ліцензія на імпорт, видана ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" на імпорт продукції TCL AIR CONDITIONER(ZHONGSHAN) CO., LTD – кондиціонери, що містять R-32 (дифторметан).

Таким чином, Скаржник має договірні відносини з ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» (є сертифікованим дилером продукції ALPINAIR). При цьому, Скаржник:
1) не має потреби і не здійснює безпосередньо імпорт продукції (кондиціонерів) на митну територію України;
2) не потребує оформлення та не оформлював ліцензію на імпорт в порядку Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.

При цьому, кондиціонери було офіційно та в межах чинного законодавства ввезено на митну територію України ліцензіатом ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" для подальшої реалізації. У такому випадку, Скаржник, який здійснив закупівлю товарів (кондиціонери) у ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" вже на митній території України, не мав обов’язку та не здійснював належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки купівля товару в межах митної території України не є експортно-імпортною операцією. При цьому, Скаржник не має можливості вплинути на постачальника з метою отримання митних декларацій чи інших документальних підтверджень належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки не має важелів впливу на третіх осіб - інших суб’єктів господарювання. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснили імпорт товарів та надали документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів у складі тендерної пропозиції.

Крім того, враховуючи, що Скаржник не здійснював імпортної операції та не мав потреби оформлювати ліцензію на імпорт кондиціонерів, а відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», поставка кондиціонерів не належить до ліцензованих видів господарської діяльності. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснюють імпорт товарів та мають ліцензію на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства.

Пропонуємо внести зміни до тендерної документації, зокрема передбачити альтернативу надання документів щодо імпортера, який є постачальником учасника, а не виключно учасником-імпортером або виключити вказані вимоги пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації.

Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу або привести її у відповідність до Закону, яка міститься у пункті 10 Додатку 1 до Тендерної документації щодо надання учасниками: «Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік».

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.

Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження

Скарга
Виконана замовником
КЕП

Усунення дискримінаційних вимог

Номер: 5c0ddb9be2b446cfb77493c526b90b39
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-16-009073-a.c1
Назва: Усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Внесення змін то технічної специфікації
Дата розгляду скарги: 30.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2025 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2025 11:46
Дата виконання рішення Замовником: 10.11.2025 13:07
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі "Кондиціонери"
Автор: ТОВ Комерс Еліт Солюшнс Груп, Мхітарян Олена Миколаївна +380968755627 llc.ces.groupoffice@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2e8c92f516804b7eb5f7455effedadc3
Заголовок пункту скарги: Внесення змін то технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Усунення дискримінаційних вимог щодо збільшення потенційного кола учасників в державній закупівлі
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження