-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Кондиціонери
Завершена
935 800.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
16.10.2025 14:01 - 12.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
e16390a1716d4f2fac1f7b58c8b4bbb8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-16-009073-a.b2
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
16.10.2025 Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку оголосила процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-16-009073-a
ФОП Даниленко Віталій Олександрович має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. .
ФОП Даниленко Віталій Олександрович вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Протоколом Уповноваженої особи № 7-ЛД-1ПТ від 16 жовтня 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- 35_Сертифікат.pdf 20.10.2025 22:24
- Лицензия TCL.pdf 20.10.2025 22:24
- Сертифікат_Даниленко.pdf 20.10.2025 22:24
- Скарга_ФОП_Даниленко_UA-2025-10-16-009073-a.pdf 20.10.2025 22:24
- Скарга_ФОП_Даниленко_UA-2025-10-16-009073-a.docx 20.10.2025 22:24
- sign.p7s 20.10.2025 22:28
- Рішення від 22.10.2025 № 15905.pdf 22.10.2025 16:06
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.10.2025 № 16347.pdf 31.10.2025 12:19
- Рішення від 30.10.2025 № 16347.pdf 03.11.2025 15:52
- Пояснення по суті Скарги.docx 23.10.2025 17:45
- Пояснення по суті Скарги.pdf 23.10.2025 17:45
- Протокол про внесення змін 10.11.2025.docx 10.11.2025 13:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 22:29
Дата розгляду скарги:
30.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.10.2025 16:06
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.11.2025 15:53
Дата виконання рішення Замовником:
10.11.2025 13:08
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі "Кондиціонери"
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2eaed0a691b24ea2a20f68f18649b904
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до пункту 3.1 Розділу 3 Тендерної документації, Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 10 Додатку №1 до тендерної документації, Учасник надає в складі пропозиції:
Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1)добросовісна конкуренція серед учасників;
2)максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4)недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимоги про те, що «Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік» для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційними з огляду на те, що штучно звужують коло потенційних учасників та, зокрема, унеможливлює участь Скаржника.
Скаржник має у наявності та планував запропонувати товар, що відповідає усім технічним та якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації.
Проте, вищенаведені вимоги обмежують можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Скаржник на розгляд Комісії надає:
1) файл «35_Сертифікат.pdf», в якому міститься сертифікат офіційного представника TCL AIR CONDITIONER(ZHONGSHAN) CO., LTD - виробника продукції ALPINAIR в Україні, виданий на ім’я ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ»;
2) файл «Сертифікат_Даниленко.pdf», в якому міститься сертифікат дилера, що підтверджує статус ФОП Даниленко В.О. «ДИЛЕР КОМПАНІЇ РЕФКЕЙ МФГ», офіційного представника виробника кліматичного обладнання марки AlpinAir в Україні;
3) файл «Лицензия TCL.pdf», в якому міститься Ліцензія на імпорт, видана ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" на імпорт продукції TCL AIR CONDITIONER(ZHONGSHAN) CO., LTD – кондиціонери, що містять R-32 (дифторметан).
Таким чином, Скаржник має договірні відносини з ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» (є сертифікованим дилером продукції ALPINAIR). При цьому, Скаржник:
1) не має потреби і не здійснює безпосередньо імпорт продукції (кондиціонерів) на митну територію України;
2) не потребує оформлення та не оформлював ліцензію на імпорт в порядку Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.
При цьому, кондиціонери було офіційно та в межах чинного законодавства ввезено на митну територію України ліцензіатом ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" для подальшої реалізації. У такому випадку, Скаржник, який здійснив закупівлю товарів (кондиціонери) у ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" вже на митній території України, не мав обов’язку та не здійснював належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки купівля товару в межах митної території України не є експортно-імпортною операцією. При цьому, Скаржник не має можливості вплинути на постачальника з метою отримання митних декларацій чи інших документальних підтверджень належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки не має важелів впливу на третіх осіб - інших суб’єктів господарювання. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснили імпорт товарів та надали документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів у складі тендерної пропозиції.
Крім того, враховуючи, що Скаржник не здійснював імпортної операції та не мав потреби оформлювати ліцензію на імпорт кондиціонерів, а відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», поставка кондиціонерів не належить до ліцензованих видів господарської діяльності. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснюють імпорт товарів та мають ліцензію на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства.
Пропонуємо внести зміни до тендерної документації, зокрема передбачити альтернативу надання документів щодо імпортера, який є постачальником учасника, а не виключно учасником-імпортером або виключити вказані вимоги пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу або привести її у відповідність до Закону, яка міститься у пункті 10 Додатку 1 до Тендерної документації щодо надання учасниками: «Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до пункту 3.1 Розділу 3 Тендерної документації, Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації.
Відповідно до пункту 10 Додатку №1 до тендерної документації, Учасник надає в складі пропозиції:
Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1)добросовісна конкуренція серед учасників;
2)максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3)відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4)недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.
Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Вимоги про те, що «Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік» для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційними з огляду на те, що штучно звужують коло потенційних учасників та, зокрема, унеможливлює участь Скаржника.
Скаржник має у наявності та планував запропонувати товар, що відповідає усім технічним та якісним характеристикам, вказаним у тендерній документації.
Проте, вищенаведені вимоги обмежують можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Скаржник на розгляд Комісії надає:
1) файл «35_Сертифікат.pdf», в якому міститься сертифікат офіційного представника TCL AIR CONDITIONER(ZHONGSHAN) CO., LTD - виробника продукції ALPINAIR в Україні, виданий на ім’я ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ»;
2) файл «Сертифікат_Даниленко.pdf», в якому міститься сертифікат дилера, що підтверджує статус ФОП Даниленко В.О. «ДИЛЕР КОМПАНІЇ РЕФКЕЙ МФГ», офіційного представника виробника кліматичного обладнання марки AlpinAir в Україні;
3) файл «Лицензия TCL.pdf», в якому міститься Ліцензія на імпорт, видана ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" на імпорт продукції TCL AIR CONDITIONER(ZHONGSHAN) CO., LTD – кондиціонери, що містять R-32 (дифторметан).
Таким чином, Скаржник має договірні відносини з ТОВ «РЕФКЕЙ МФГ» (є сертифікованим дилером продукції ALPINAIR). При цьому, Скаржник:
1) не має потреби і не здійснює безпосередньо імпорт продукції (кондиціонерів) на митну територію України;
2) не потребує оформлення та не оформлював ліцензію на імпорт в порядку Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.
При цьому, кондиціонери було офіційно та в межах чинного законодавства ввезено на митну територію України ліцензіатом ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" для подальшої реалізації. У такому випадку, Скаржник, який здійснив закупівлю товарів (кондиціонери) у ТОВ "РЕФКЕЙ МФГ" вже на митній території України, не мав обов’язку та не здійснював належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки купівля товару в межах митної території України не є експортно-імпортною операцією. При цьому, Скаржник не має можливості вплинути на постачальника з метою отримання митних декларацій чи інших документальних підтверджень належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства, оскільки не має важелів впливу на третіх осіб - інших суб’єктів господарювання. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснили імпорт товарів та надали документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів у складі тендерної пропозиції.
Крім того, враховуючи, що Скаржник не здійснював імпортної операції та не мав потреби оформлювати ліцензію на імпорт кондиціонерів, а відповідно до статті 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», поставка кондиціонерів не належить до ліцензованих видів господарської діяльності. За таких умов, участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті Учасники, які самостійно здійснюють імпорт товарів та мають ліцензію на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства.
Пропонуємо внести зміни до тендерної документації, зокрема передбачити альтернативу надання документів щодо імпортера, який є постачальником учасника, а не виключно учасником-імпортером або виключити вказані вимоги пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації.
Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу або привести її у відповідність до Закону, яка міститься у пункті 10 Додатку 1 до Тендерної документації щодо надання учасниками: «Надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Враховуючи, що імпорт в Україну предмету закупівлі підлягає обов'язковому ліцензуванню, учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік».
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
Ліцензія на імпорт Рефкей
-
Повʼязаний документ:
Лицензия TCL.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат представника виробника Рефкей
-
Повʼязаний документ:
35_Сертифікат.pdf
-
-
Назва доказу:
Сертифікат дилера Даниленко
-
Повʼязаний документ:
Сертифікат_Даниленко.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ФОП Даниленко Віталій Олександрович просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження наявність порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за предметом: Кондиціонери, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-16-009073-a. 3) Зобов’язати Замовника – Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Запити Органу оскарження
Номер:
d6fe63480e624dc69fc37dce75d20ac9
Тема запиту:
Пояснення по суті Скарги
Текст запиту:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15905-р/пк-пз від 22.10.2025. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є Замовником у процедурi відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Кондиціонери» ДК 021:2015 код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої розглянуло скаргу ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ від 20 жовтня 2025 року № UA-2025-10-16-009073-a.b2 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та повідомляє наступне:
У Скарзі ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ зазначає про порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі. Внаслідок чого, Замовник порушив права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що є порушенням вимог статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей, затверджених Постановою КМУ від 12 жовтня 2022 р №1178 (далі - Особливості) та охоронюваних законом інтересів Скаржника, що суперечить законодавству України у сфері публічних закупівель.
Щодо пункту 1 Скарги:
Згідно з пунктом 10 Додатку №1 до Тендерної документації, Учасник повинен надати документальне підтвердження належного митного оформлення запропонованих товарів в режиму імпорту згідно з вимогами чинного законодавства.
Скаржник пропонує внести зміни до тендерної документації, зокрема передбачити альтернативу надання документів щодо імпортера, який є постачальником учасника, а не виключно учасником-імпортером або виключити вказані вимоги пункту 10 Додатку 1 до тендерної документації.
Пояснення: Згідно із положеннями Митного кодексу України оформлення переміщення товарів в режиму "імпорт" на територію України оформлюється митними деклараціями. Оскільки, згідно із офіційними статистичними даними, в Україні відсутні виробники безпосередньо предмету закупівлі, будь-який запропонований товар, що відповідає вимогам до предмету закупівлі, є товаром іноземного виробництва, що має бути переміщений в Україну в режимі "імпорт" та оформлений відповідний чином для його належного вводу у цивільний товарообіг, зокрема зі сплатою належних платежів (мита, податку на додану вартість, тощо). Враховуючи вартість предмету закупівлі та іноземне походження товарів, що є предметом закупівлі, замовник має пересвідчитися у належному оформленні таких товарів в режимі "імпорт", зокрема щодо дотримання прав та законних інтересів власника торгівельної марки, щодо спати належних митних платежів та щодо належного введення зазначених товарів у цивільний товарообіг країни. Будь-який покупець товарів іноземного походження на внутрішньому ринку має право вимагати від імпортерів надавати аналогічні підтвердження їх належного оформлення в режимі "імпорт". Оскільки в сегменті побутової електронної техніки непоодинокі випадки так званого "паралельного імпорту" із порушенням прав власників ТМ, а також випадків ввезення поза митним контролем та реалізації контрафактної продукції, зазначені документи є чи не єдиним належним підтвердженням відповідного походження товару, оформлення конкретних товарів (в тому числі помодельно) у відповідності до зазначених торгівельних марок та належного введення товарів в товарообіг із сплатою усіх відповідних платежів Більше того, митні декларації підтверджують особу постачальника товарів та країну походження постачальника, що не можуть належати до юрисдикції країни-агресора.
Абзацом другим пункту 2 постанови № 1178 установлено, що замовникам забороняється здійснювати публічні закупівлі товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, за винятком товарів, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності цією постановою.
При цьому спосіб визначення країни походження товару Законом та Особливостями не встановлено. Отже, замовник самостійно визначає спосіб підтвердження країни походження з дотриманням законодавства в цілому.
Водночас відповідно до Положення про Державну митну службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 № 227 (зі змінами), Державна митна служба України (Держмитслужба) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів.
Держмитслужба реалізує державну митну політику, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування законодавства з питань митної справи. Відповідно до пункту 4 Держмитслужба відповідно до покладених на неї завдань, зокрема забезпечує та здійснює контроль за правильністю визначення митної вартості товарів відповідно до законодавства з питань митної справи, а також за правильністю класифікації та визначення країни походження товарів, що переміщуються через митний кордон України, в тому числі після завершення операцій з митного контролю та митного оформлення; взаємодіє з митними адміністраціями та іншими уповноваженими органами іноземних держав з питань проведення перевірки автентичності документів, які надавалися для підтвердження заявленої митної вартості, класифікації та країни походження товарів.
Згідно з пунктом 10 Додатку №1 до Тендерної документації, Учасник у складі тендерної пропозиції має надати підтвердження наявності чинної ліцензії на імпорт в Україну товарів та продукції, що запропоновані до постачання, виданого на ім’я постачальника (учасника процедури) у відповідності до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.
Пояснення: Згідно із положеннями Закону України "Про регулювання господарської діяльності з озоноруйнівними речовинами та фторованими парниковими газами" від 12 грудня 2019 року № 376-IX та Постанови Кабінету МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 24 грудня 2024 р. № 1481 Про затвердження переліків товарів, експорт та імпорт яких підлягає ліцензуванню, та квот на 2025 рік.», імпорт товарів, що відповідають вимогам предмету закупівлі підлягає обов’язковому ліцензуванню. Оскільки, згідно із офіційними статистичними даними, в Україні відсутні виробники безпосереднього предмету закупівлі, будь-який запропонований товар, що відповідає вимогам до предмету закупівлі, є товаром іноземного виробництва, що має бути переміщений в Україну в режимі "імпорт" на підставі належним чином оформленої ліцензії на імпорт. Оскільки в сегменті побутової електронної техніки непоодинокі випадки т.з. "сірого імпорту" із порушенням вимог митного та природоохоронного законодавства, що підтверджується матеріалами численних кримінальних справ, дотримання відповідних норм має бути чітко встановлено під час проведення торгів. Україною взято на себе ряд важливих зобов'язань в рамках Кіотського протоколу, на виконання яких й спрямовані вимоги щодо ліцензування імпорту, тож їх порушення в світлі поточної військової підтримки його основними країнами-підписантами є неприпустимим. Зазначені ліцензії отримує більше 200 юридичних осіб щорічно, отже вимога щодо підтвердження дотримання учасником торгів зазначених вимог законодавства не може вважатися дискримінаційною. Більше того, ліцензії на імпорт серед інших даних підтверджують особу постачальника товарів та країну походження постачальника, що не можуть належати до юрисдикції країн-агресора.
Зазначені вимоги не є дискримінаційними, необґрунтованими, а також такими, що обмежують коло учасників, штучно створюючи нерівні умови та порушують їх інтереси.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог не порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і Послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (зі змінами), просимо прийняти рішення про відсутність порушень Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку процедури Закупівлі та відмовити у задоволенні Скарги ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ.
З огляду на викладене скарга ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ є необґрунтованою та безпідставною, права ФОП ДАНИЛЕНКО ВІТАЛІЙ ОЛЕКСАНДРОВИЧ не порушені.
Дата опублікування:
23.10.2025 17:45
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
5c0ddb9be2b446cfb77493c526b90b39
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-16-009073-a.c1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Внесення змін то технічної специфікації
Пов'язані документи:
Учасник
- Запропонований Додаток 1 зі змінами.docx 20.10.2025 14:20
- Скарга до АМКУ .pdf 20.10.2025 14:20
- Скарга до АМКУ .docx 20.10.2025 14:20
- passport_canion12_ir410a.pdf 20.10.2025 14:20
- passport_canion09_ir410a.pdf 20.10.2025 14:20
- sign.p7s 20.10.2025 14:26
- рішення від 22.10.2025 № 15912.pdf 22.10.2025 16:45
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.10.2025 № 16341.pdf 31.10.2025 14:38
- рішення від 30.10.2025 № 16341.pdf 04.11.2025 11:45
- Пояснення по суті Скарги.docx 23.10.2025 17:39
- Пояснення по суті Скарги.pdf 23.10.2025 17:39
- Пояснення по суті Скарги.docx 24.10.2025 12:10
- Пояснення по суті Скарги.pdf 24.10.2025 12:10
- Протокол про внесення змін 10.11.2025.docx 10.11.2025 13:07
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.10.2025 15:26
Дата розгляду скарги:
30.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.10.2025 16:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.11.2025 11:46
Дата виконання рішення Замовником:
10.11.2025 13:07
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Внесено зміни до Тендерної документації за процедурою закупівлі "Кондиціонери"
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
2e8c92f516804b7eb5f7455effedadc3
Заголовок пункту скарги:
Внесення змін то технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Усунення дискримінаційних вимог щодо збільшення потенційного кола учасників в державній закупівлі
×
-
Назва доказу:
passport_canion09_r410a.pdf
-
Повʼязаний документ:
passport_canion09_ir410a.pdf
-
-
Назва доказу:
passport_canion12_r410a.pdf
-
Повʼязаний документ:
passport_canion12_ir410a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Запити Органу оскарження
Номер:
f72a54daafd94c46bcb6b7ced7f95dab
Тема запиту:
Пояснення по суті Скарги
Текст запиту:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15912-р/пк-пз від 22.10.2025. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є Замовником у процедурi відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Кондиціонери» ДК 021:2015 код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої розглянуло скаргу ТОВ “КОМЕРС ЕЛІТ СОЛЮШНС ГРУП ”від 20 жовтня 2025 року № UA-2025-10-16-009073-a.c1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та повідомляє наступне:
У Скарзі ТОВ “КОМЕРС ЕЛІТ СОЛЮШНС ГРУП ” зазначає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють взяти участь в Державній закупівлі. Внаслідок чого, Замовник порушив права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що є порушенням вимог статті 5 Закону з урахуванням Особливостей та охоронюваних законом інтересів Скаржника, що суперечить законодавству України у сфері публічних закупівель.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку вважає за необхідне надати наступне пояснення по суті Скарги.
Повідомляємо, що ТОВ «Комерс Еліт Солюшнс Груп» зазначає, що Замовник допустив порушення в Додатку №1 до Тендерної документації, а саме: в Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі.
В свою чергу наводимо таблицю-порівняння (з посиланнями на відповідні технічні характеристики в мережі інтернет) в якій зазначаються різні моделі, які підходять під вимоги Додатку №1 до Тендерної документації і тому не обмежують коло потенційних Учасників
Дата опублікування:
23.10.2025 17:39
Номер:
7857ba0d26d04c4493b74ccd59089507
Тема запиту:
Додаткове пояснення по суті Скарги
Текст запиту:
На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 15912-р/пк-пз від 22.10.2025. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, яка є Замовником у процедурi відкритих торгів з особливостями відповідно до вимог Постанови КМУ від 12.10.2022 р. №1178 «Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами) (далі – Особливості) та Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) «Кондиціонери» ДК 021:2015 код 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої розглянуло скаргу ТОВ “КОМЕРС ЕЛІТ СОЛЮШНС ГРУП ”від 20 жовтня 2025 року № UA-2025-10-16-009073-a.c1 (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі та повідомляє наступне:
У Скарзі ТОВ “КОМЕРС ЕЛІТ СОЛЮШНС ГРУП ” зазначає, що тендерна документація до Закупівлі містить дискримінаційні вимоги, які протиправно унеможливлюють взяти участь в Державній закупівлі. Внаслідок чого, Замовник порушив права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що є порушенням вимог статті 5 Закону з урахуванням Особливостей та охоронюваних законом інтересів Скаржника, що суперечить законодавству України у сфері публічних закупівель.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку вважає за необхідне надати наступне пояснення по суті Скарги.
Повідомляємо, що ТОВ «Комерс Еліт Солюшнс Груп» зазначає, що Замовник допустив порушення в Додатку №1 до Тендерної документації, а саме: в Інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі та технічній специфікації до предмета закупівлі.
В свою чергу Замовник надає таблицю-порівняння (з посиланнями на відповідні технічні характеристики в мережі інтернет) в якій зазначаються різні моделі, які підходять під вимоги Додатку №1 до Тендерної документації і технічні паспорти кондиціонерів, які відповідають технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі .
Технічні, якісні та кількісні характеристики до предмета закупівлі не є дискримінаційними, якщо в сукупності всім таким характеристикам, установленим замовником у тендерній документації, відповідає продукція щонайменше двох виробників, представлених в Україні.
З огляду на викладене, Замовник в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог не порушує вимог частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Дата опублікування:
24.10.2025 12:10