• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби)

Завершена

4 086 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 16.10.2025 13:41 - 16.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей (Порушення, пов’язані з вимогами законодавства Технічна специфікація предмета закупівлі) 16 жовтня 2025 року Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради (надалі – Замовник) було опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-16-008561-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями. Предмет закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби). Запланована вартість закупівлі становить суму 4 086 000,00 гривень з ПДВ. Тендерна документація відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю Товару ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби), затверджена рішенням уповноваженої особи від 16.10.2025року № 11-10 Зокрема, відповідно до Постанови № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості), відбувається Оскарження відкритих торгів з особливостями з урахуванням положень ст. 18 закону України “Про публічні закупівлі”. Аналізом інформації, яка міститься в електронній системі закупівель за зазначеною процедурою закупівлі Скаржником вбачається порушення Замовником норм Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), далі – Особливості), зокрема тендерна пропозиція Замовника на наш погляд, містить положення, що суперечать основним принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Ці положення створюють необґрунтовані переваги для окремих виробників, штучно обмежують конкуренцію та порушують принципи недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, а також об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.

Номер: c61ebec718c24747ad0c470e2ce5d00d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-16-008561-a.c1
Назва: Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей (Порушення, пов’язані з вимогами законодавства Технічна специфікація предмета закупівлі) 16 жовтня 2025 року Управлінням охорони здоров’я Кам’янської міської ради (надалі – Замовник) було опубліковано оголошення (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-16-008561-a) щодо проведення відкритих торгів з особливостями. Предмет закупівлі: ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби). Запланована вартість закупівлі становить суму 4 086 000,00 гривень з ПДВ. Тендерна документація відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю Товару ДК 021:2015 - 24450000-3 - Агрохімічна продукція (24455000-8 - Дезинфекційні засоби), затверджена рішенням уповноваженої особи від 16.10.2025року № 11-10 Зокрема, відповідно до Постанови № 1178 від 12.10.2022 (надалі – Особливості), відбувається Оскарження відкритих торгів з особливостями з урахуванням положень ст. 18 закону України “Про публічні закупівлі”. Аналізом інформації, яка міститься в електронній системі закупівель за зазначеною процедурою закупівлі Скаржником вбачається порушення Замовником норм Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), далі – Особливості), зокрема тендерна пропозиція Замовника на наш погляд, містить положення, що суперечать основним принципам публічних закупівель, визначеним Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Ці положення створюють необґрунтовані переваги для окремих виробників, штучно обмежують конкуренцію та порушують принципи недискримінації учасників, максимальної економії та ефективності, а також об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2025 15:14
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.11.2025 17:21
Дата виконання рішення Замовником: 14.11.2025 23:03
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) №16327-р/пк-пз від 30.10.2025 року
Автор: ТОВ "БИО-ТЕХНОЛОГИИ", Евгеній Надтока +380983343270 biotech386@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 1cdeb89bc7094680acd72c5d60389666
Заголовок пункту скарги: Неправомірне обмеження щодо «абсолютного співпадіння» еквівалента, що нівелює можливість надання альтернативних пропозицій.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Зокрема, розділі «Загальні вимоги» тендерної документації зазначено:
5. «В разі подачі еквіваленту товару, що запропонований Замовником в медико - технічних вимогах, Учасник подає порівняльну таблицю запропонованого ним товару, з відомостями щодо відповідності вимогам визначеним в медико-технічних вимогах Замовника у формі таблиці з описом та посиланням на пункт, сторінку методичних вказівок засобу, що пропонується.
6. Якщо технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент».
Замовник, вимагаючи в ТД можливість подачі «еквіваленту» товару, водночас встановлює в п. 5 неправомірні та обмежувальні умови його підтвердження, що призводить до обмеження конкуренції та дискримінації учасників, які можуть запропонувати аналогічний товар, що відповідає кінцевій медико-технічній меті Замовника.
В контексті публічних закупівель, згідно з Законом України "Про публічні закупівлі" та усталеною практикою:
Еквівалент (від лат. aequalis – рівний) – це товар, що має однакову цінність, значення, функціональне призначення та/або технічні характеристики з товаром, визначеним Замовником, і здатен повною мірою замінити його. Еквівалент не зобов'язаний бути ідентичним за всіма параметрами, але має відповідати критично важливим вимогам (медико-технічним вимогам).
Аналог — це товар, схожий за призначенням, але, як правило, відрізняється деталями конструкції, складом, характеристиками, способом дії.
Замовник використовує вузьке поняття «еквівалент», яке в практиці закупівель часто тлумачиться як вимога повної ідентичності технічних параметрів. Це не дозволяє учасникам запропонувати функціональний аналог, який досягає тієї ж мети, але за рахунок іншого, можливо, більш сучасного технічного рішення.
В порушення принципу добросовісної конкуренції (п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону): вимога еквівалента є надмірною та необґрунтованою, що також було підтверджено рішенням АМКУ № 12214-р/пк-пз від 07.08.2025 за закупівлею https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-07-24-011797-a/complaints .
Зокрема, рішенням було встановлено наступне:
«Замовник на розгляд Комісії надав, зокрема:
1) порівняльну таблицю щодо відповідності вимогам Документації наступної продукції:
- за позицією № 1:
Засіб дезінфікуючий "АХД 2000 експрес (AHD 2000 express)")"
Засіб дезінфікуючий "ITS WATER DEZ-399";
- за позиціями №№ 2-3:
Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів "Неосептін Перевін(Neoseptin Perevin)"
Засіб дезінфікуючий "Септофан нео"-серветки з нетканного матеріалу просоченізасобом;
- за позицією № 4:
Засіб дезінфікуючий“Бланідас 2000 ультра (Blanidas 2000 ultra)”
Засіб дезінфекційний “АНІОСРАБ 800 UA”;
- за позицією № 5:
Засіб дезінфікуючий "Бланідас 2000 гель (Blanidas 2000 gel)"
Засіб дезінфекційний АНІОСГЕЛЬ 800 (ANIOSGEL 800);
- за позиціями №№ 7-8:
Засіб для дезінфекції рук "Санісофт (Sanisoft)"
Засіб дезінфікуючий “Біонол силфур М”;
- за позиціями №№ 8-9:
Засіб дезінфікуючий для дезінфекції та очищення виробів медичного призначення "Аеродезин (Aerodesin)"
Засіб дезінфекційний "Квік Дес"
- за позицією № 10:
Засіб дезінфікуючий для дезінфекції виробів медичного призначення "Неоцид (NEOCID)"
Дезінфекційний засіб "Фамідез® Деконтадез";
- за позиціями №№ 11-12:
Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення та стерилізації
виробів медичного призначення "Бланідас Актив (Blanidas Active)"
Засіб дезінфікуючий “Дезанол екстра”
14
- за позицією № 13:
Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення, дезінфекції високого рівня та стерилізації виробів медичного призначення "Бланідас Актив Ензим (Blanidas Active Enzyme)"
Засіб дезінфікуючий "Біопагдез".
- за позицією № 14:
Засіб дезінфікуючий ONclean OXY (ОНклін Оксі)
Дезінфекційний засіб "Фамідез® Саноксіл 100";
- за позиціями №№ 15-17:
Засіб дезінфікуючий "Госпісепт (Gospisept)"
Дезінфекційний засіб “БАРЕКСАН® ТАБ (BAREKSAN® TAB)";
- за позицією № 18:
Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення "Бланідас 300 (Blanidas 300)" (таблетки)
Засіб дезінфекційний "Саноцид-НАТА (Sanocide-NATA)"
- за позицією № 19:
Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення "Бланідас 300 (Blanidas 300)" (гранули)
Засіб дезінфікуючий "Нью таб актив"
- за позицією № 22:
Засіб дезінфікуючий "Мікрасепт (Micrasept)"
Засіб дезінфікуючий "ITS WATER DEZ-399";
2) документи з інформацією про характеристики засобів.
Разом з тим, надані Замовником документи не наявність щонайменше двох виробників, продукція яких відповідає всім у сукупності вимогам Документації, зокрема:
- щодо засобу дезінфікуючого "ITS WATER DEZ-399" відсутня інформація щодо наявності у складі запашки;
- відсутні документи щодо продукції засіб дезінфікуючий "Септофан нео"-серветки з нетканного матеріалу просочені засобом;
- щодо засобу “АНІОСРАБ 800 UA” відсутня інформація, зокрема, щодо антимікробної активності у відношенні збудників грампозитивних і грамнегативних бактерій;
- щодо засобу АНІОСГЕЛЬ 800 (ANIOSGEL 800) відсутня інформація, зокрема, щодо антимікробної активності у відношенні збудників грампозитивних і грамнегативнихбактерій;
- відсутні документи щодо продукції засіб дезінфекційний "Квік Дес",
- до складу засобу "Дезанол екстра" входить спирт ізопропіловий, що не відповідає вимогам пункту 6 за позиціями №№ 11-12;
- відсутні документи щодо продукції "Фамідез® Саноксіл 100", "Саноцид-НАТА (Sanocide-NATA)", "Нью таб актив";
- відсутні документи щодо продукції за позиціями 20-21.
Враховуючи наведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції, а також не спростував інформацію, наведену Скаржником у Скарзі.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.»
Таким чином, Замовник повторно включив до своєї Тендерної документації вимоги, які вже були визнані неправомірними Рішенням АМКУ № 12214-р/пк-пз від 07.08.2025, зокрема у процедурі закупівлі з ідентичним предметом (Тендерна документація від 24.06.2025) було встановлено наявність дискримінаційних вимог у Медико-технічних вимогах та зобов'язано Замовника їх усунути. Незважаючи на чинне та обов'язкове до виконання Рішення АМКУ, Замовник при оголошенні поточного тендеру від 16.10.2025 умисно повторив ті самі Медико-технічні вимоги, які вже були визнані такими, що обмежують конкуренцію. Порівняльний аналіз вимог обох тендерних документацій, наведений у таблиці нижче, чітко демонструє їх повну тотожність.
Це є грубим порушенням принципів, закріплених у статті 5 Закону, зокрема, добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Повторне встановлення дискримінаційних умов є зловживанням Замовником своїми правами.
У реаліях ринку, два продукти різних виробників, навіть якщо вони мають схоже призначення та функціональність, практично ніколи не співпадають абсолютно за всіма характеристиками, зокрема за точним хімічним складом, допоміжними речовинами, специфічними фізико-хімічними властивостями чи незначними відмінностями у фасуванні. Це стосується навіть продукції, що відповідає однаковим стандартам якості та безпеки. Така вимога фактично унеможливлює подання пропозицій від інших виробників, окрім тих, чия продукція була взята за основу при формуванні технічних вимог, оскільки на ринку не існує іншого еквівалента, який би абсолютно співпадав з усіма заявленими характеристиками. Це штучно звужуючи коло потенційних учасників.
Замість того, щоб дозволити учасникам пропонувати аналоги, які виконують ті ж самі функції з тією ж ефективністю та безпекою, але можуть мати незначні відмінності (наприклад, інший відсоток допоміжної речовини, що не впливає на кінцевий результат, або фасування 4.5 л замість 5 л, коли загальна потреба розраховується в літрах), Замовник вимагає повну ідентичність. Це є прямим порушенням принципу недискримінації учасників (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону), оскільки створює привілейоване становище для одного виробника (постачальника), які пропонують «оригінальний» продукт.
Тендерна документація не містить жодних об’єктивних обґрунтувань, чому саме «еквівалент» є критично важливим для задоволення потреб Замовника. Якщо функціональність, безпека та відповідність стандартам дотримані, незначні відмінності у складі або фасуванні не повинні бути підставою для відхилення пропозиції.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9760eb3c73f741c1a576c8e553bf9ccd
Заголовок пункту скарги: Дискримінаційні та необґрунтовані вимоги до хімічного складу дезінфікуючих засобів, що виключають ефективні аналоги, а саме наступні позиції у своєму описі містять характеристики
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: - Позиція «Засіб дезінфікуючий «Бланідас 2000 гель (Blanidas 2000 gel)», пункт 7 Опису продукції: «У засобі не повинно міститись: ЧАС, пропанол, ізопропанол, феноксіетанол, феноксіпропанол, хлоргексидин, гуанідини, ПГМГ.»
- Позиція «Засіб дезінфікуючий «Аеродезин (Aerodesin)», пункт 7 Опису продукції: «У засобі не повинно міститись амінів, ізопропанолу, феноксієтанолу, перекису водню, кислоти, хлоргексидин, будь-які домішки чи функціональні добавки для догляду за шкірою.»
- Позиція «Засіб дезінфікуючий «Неоцид (NEOCID)», пункт 6 Опису продукції: «У засобі не повинно міститись спиртів, амінів, перекису водню, кислот, альдегіду, феноксіетанолу, феноксіпропанолу.»
Ці вимоги щодо характеристик є прямою дискримінацією (ч. 4 ст. 5 Закону), оскільки вимоги щодо відсутності конкретних діючих речовин (наприклад, ЧАС, ізопропанол, хлоргексидин, перекис водню) або допоміжних компонентів у складі засобу, без належного об’єктивного та документально підтвердженого обґрунтування, є прямим шляхом до обмеження конкуренції. Ці речовини є широко визнаними та ефективними активними компонентами у складі багатьох дезінфікуючих засобів, що використовуються в медичній галузі. Заборона їх наявності автоматично виключає з участі значну частину ринку.
Крім того, документація вибірково містить заборону на деякий хімічний склад. Наприклад, для позиції «Засіб для дезінфекції рук, шкіри, поверхонь та медичних виробів Засіб дезінфікуючий «АХД 2000 експрес (AHD 2000 express)» «у пункті 1 опису вказано: «Засіб на основі суміші спиртів (спирт пропіловий 40,0±1,5%, спирт ізопропіловий 35,0±1,5%, та допоміжні речовини – алкіл(С12-С16) диметил бензиламоній хлорид...)». Аналогічно, для «Засіб дезінфікуючий «Мікрасепт (Micrasept)» зазначено «Засіб на основі суміші спиртів не менше 75% (спирт пропіловий (1-пропанол) не менше 40%, спирт ізопропіловий (пропанол-2) не більше 35%), та ЧАС (алкілдиметилбензиламонію хлорид або дидецилдиметиламоніум хлорид – не більше 0,09%».
Водночас, для «Бланідас 2000 гель» встановлено вимогу про відсутність ЧАС, пропанолу та ізопропанолу.
Це чітко вказує на необґрунтований характер цих обмежень, оскільки Замовник сам погоджується на використання засобів з такими компонентами для інших позицій.
Необґрунтоване виключення безпечних та сертифікованих компонентів, а саме Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічні вимоги) в описі для «Аеродезин» та «Неоцид» містить заборони на хлоргексидин та перекис водню, що також є необґрунтованими, адже «Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» (також заявлені Замовником) у своєму складі мають «хлоргексидин диглюконат 0,252-0,475%; перекис водню – 0,285-0,315%». Це підкреслює довільність та дискримінаційний характер вимог, які не ґрунтуються на об’єктивній потребі.
Зокрема, зазначені Замовником необґрунтовані вимоги в Опису продукції (дискримінаційні умови) до вказаних засобів призводять до:
1) Значного обмеження кількості потенційних учасників, що суперечить принципу максимальної економії та ефективності закупівель, оскільки зменшується конкуренція, і Замовник може бути змушений укладати договір за вищою ціною.
2) Створення штучних перешкод для участі добросовісних постачальників, продукція яких відповідає всім функціональним та якісним вимогам, але відрізняється за незначними, некритичними параметрами або складом.
3) Ризику оскарження процедури закупівлі та її подальшого скасування, що може призвести до затримки в отриманні необхідних товарів та неефективного використання бюджетних коштів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 21d72d320c314601965c67046994583c
Заголовок пункту скарги: 3. Неправомірне віднесення окремих позицій до медичних виробів та невідповідність кодування за ДК 021:2015.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: У наданому переліку продукції Замовник вказує наступні позиції:
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас Актив (Blanidas Active)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас Актив Ензим (Blanidas Active Enzyme)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (таблетки)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» (гранули)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів);
- Засіб дезінфікуючий «Дезеліт (Dezelit)» з кодом НК 024:2023 47631 (Засіб дезінфікувальний для медичних виробів).
Усі ці позиції мають код НК 024:2023 47631, який, згідно з Національним класифікатором медичних виробів, відповідає «Засобу дезінфікувальному для медичних виробів». Це означає, що вони належать до категорії медичних виробів, а не просто дезінфекційних засобів загального призначення.
Замовник проводить закупівлю під загальним кодом ДК 021:2015, який, як правило, використовується для дезінфекційних засобів широкого призначення (наприклад, 24450000-3 «Дезінфікувальні засоби»), однак це є некоректним. Медичні вироби та дезінфекційні засоби, які не є медичними виробами, регулюються різними нормативно-правовими актами та мають різні процедури реєстрації та обігу.
Закупівля медичних виробів повинна відбуватися з урахуванням специфічних вимог до них, передбачених Технічними регламентами щодо медичних виробів (Постанова КМУ від 02.10.2013 № 753, № 754, № 755) та іншими нормативно-правовими актами. Якщо закупівля об’єднана під одним кодом, який не відповідає всім позиціям (особливо медичним виробам), це може призвести до:
1) Неправомірності проведення процедури: об’єднання різних за своєю правовою природою товарів (дезінфекційні засоби та медичні вироби) в один предмет закупівлі за одним кодом ДК може розцінюватися як штучне поділ або об’єднання предмета закупівлі з метою уникнення застосування відповідних процедур або вимог.
2) Ризику поставки невідповідної продукції: Якщо учасники пропонують засоби, які не є медичними виробами, але мають схожі властивості, це може не відповідати вимогам до їх обігу та застосування, що ставить під загрозу безпеку та якість медичних послуг.
3) Обмеження конкуренції: Учасники, які спеціалізуються на постачанні медичних виробів, можуть бути виключені з участі, якщо предмет закупівлі сформований некоректно, або навпаки.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: bea3c4cee35c47b097d2c5f638b58c89
Заголовок пункту скарги: Вимоги, що обмежують конкуренцію, шляхом посилання на конкретні торгові марки та формати без належних альтернатив, що фактично унеможливлює надання аналогів чи еквівалентів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: На ринку відсутні позиції з ідентичними характеристиками та у зазначених унікальних фасуваннях. Це означає, що Замовник фактично вимагає поставку продукції конкретного виробника, що є прямим порушенням принципу недискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції.
Зокрема,
- Серветки для дезінфекції та очищення медичних виробів «Неосептін Перевін (Neoseptin Perevin)» у фасуванні «М’яка упаковка №120шт» та «Банка №300шт»;
- Засіб дезінфікуючий для миття рук Засіб для дезінфекції рук «Санісофт (Sanisoft)» у фасуванні «Флакон 1000 мл;
- Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення, поверхонь Засіб дезінфікуючий «Госпісепт (Gospisept)» у фасуванні «Коробка 370 стіків»;
- Засіб дезінфікуючий для дезінфекції, достерилізаційного очищення виробів медичного призначення Засіб дезінфікуючий «Бланідас 300 (Blanidas 300)» у фасуванні «Коробка 370 шт. (гранули).
не мають ні аналогів, ні еквівалентів.
Зазначення конкретних назв торгових марок та/або унікальних форматів фасування (таких як «м’яка упаковка №120 шт.» або «коробка 370 стіків», коли стандартом можуть бути інші кількості в упаковці) без чіткого визначення функціональних еквівалентів або обґрунтування унікальності таких форматів, обмежує можливість пропозиції аналогічних, але не ідентичних товарів.
Це суперечить принципу недискримінації учасників та забезпечення добросовісної конкуренції, оскільки змушує учасників шукати точно такі ж упаковки, що є неможливим для продукції інших брендів, які пропонують аналогічну ефективність, але в інших стандартних фасуваннях.

Зокрема, усі зазначені Замовником дискримінаційні умови та помилки в класифікації призводять до: значного обмеження кількості потенційних учасників, що суперечить принципу максимальної економії та ефективності закупівель, оскільки зменшується конкуренція, і Замовник може бути змушений укладати договір за вищою ціною; створення перешкод для участі добросовісних постачальників, продукція яких відповідає всім функціональним та якісним вимогам, але відрізняється за незначними, некритичними параметрами або складом, або належить до іншої категорії товару; ризику оскарження процедури закупівлі та її подальшого скасування, що може призвести до затримки в отриманні необхідних товарів та неефективного використання бюджетних коштів; можливих юридичних наслідків через порушення правил класифікації та закупівлі медичних виробів.
Враховуючи наведене, Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведених вище вимог Тендерної документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Враховуючи викладене, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження