• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок лісогосподарського призначення КП «Святошинське лісопаркове господарство» в адміністративних межах Оболонського району м. Києва, код згідно ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги.

Завершена

1 160 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 16.10.2025 11:42 - 21.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 6e59de9016ce4c2d9daf01ed4a8fdf06
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-16-005453-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 30.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 22.10.2025 15:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 03.11.2025 17:09
Дата виконання рішення Замовником: 19.11.2025 08:38
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 30.10.2025 №16329-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПРОЕКТНЕ БЮРО "БАЗИС", Суровий Григорій 380971884580 bazis.genplan.od@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 2cdddc452aa74c1791ee4ab0b65ceb96
Заголовок пункту скарги: Заголовок
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 16.10.2025 року Комунальне підприємство "Святошинське лісопаркове господарство" (далі-Замовник) опублікував оголошення про проведення процедури відкритих торгів з особливостями за предметом: «Послуги з розробки технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок лісогосподарського призначення КП «Святошинське лісопаркове господарство» в адміністративних межах Оболонського району м. Києва, код згідно ДК 021:2015 - 71250000-5 Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» з очікуваною вартістю 1 160 000,00грн з ПДВ (далі- Процедура закупівлі).
В умовах тендерної документації по Процедурі закупівлі, ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-16-005453-a, наявні дискримінаційні, необґрунтовані та незаконні вимоги що обмежують участь Скаржника та інших потенційних учасників.
У відповідності до ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Аналогічна норма містить п. 56 Особливостей, а саме скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Скаржник бажає скористатись вказаним правом з огляду на встановлення в тендерній документації дискримінаційних умов.
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі або прийняті рішення, дії або бездіяльність замовника, фактичні обставини, що це можуть підтверджувати, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи - викладені в наступному.

Таблиця 1

пп Посилання на вимогу тендерної документації Зміст вимоги яка встановлена Замовником в тендерній документації Опис порушення процедури закупівлі та дискримінаційних вимог, які обмежують конкуренцію та участь Скаржника в Процедурі закупівлі
1 П.1 додатку 1 до тендерної документації Згаданою у цьому пункті довідкою щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, Учасник має підтвердити наявність:
1) працівників, які мають вищу освітою у сфері геодезії та/або землевпорядкування - не менше 5 осіб (на підтвердження надати копії дипломів про вищу освіту у вказаній сфері (без додатків) працівників, інформація про яких вказана у довідці);
2) не менше 2-х сертифікованих інженерів-землевпорядників, не менше 2-х сертифікованих інженерів-геодезистів;
3) юриста (фахівця з юридичною (правовою) освітою) - не менше 1 (одного);
4) інженер геоінформатик – не менше 1 особи;
5) не менше 2-х геодезичних бригад під керівництвом сертифікованих фахівців із вищою геодезичною освітою.
Для підтвердження інформації Учасник повинен надати кваліфікаційні сертифікати інженерів - землевпорядників та геодезистів та свідоцтв/посвідчень про підвищення кваліфікації (за наявності), документи про освіту, наказ про призначення або Трудових угод; скан-копія з оригіналів наказів про призначення з витягом з трудової книжки відповідальних осіб за якість робіт із землеустрою та геодезичних робіт. Предметом закупівлі є «Послуги з розробки технічної документації із землеустрою».
Відповідно до ст. 26 Закону України «Про землеустрій» (додається як доказ) розробниками документації із землеустрою є:
-юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
-фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою
Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію.

Відповідно до ч.15 ст.17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту розробляється у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України, та підписується кваліфікованими електронними підписами відповідальними особами, які його розробили, - архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та сертифікованим інженером-землевпорядником.
Відповідно до статті 28 «Про землеустрій» розробниками документації із землеустрою є:

юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи сертифікований інженер-землевпорядник, який є відповідальним за якість робіт із землеустрою;
фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.
Розробником комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території є суб’єкт господарювання, що відповідає критеріям, визначеним частиною другою цієї статті, та відповідно до закону може розробляти містобудівну документацію.
Взаємовідносини замовників і розробників документації із землеустрою регулюються законодавством України і договором.
Скаржник в якості доказів для документального підтвердження вказаного надає сертифікат інженера-землевпорядника, свідоцтво про підвищення кваліфікації інженера-землевпорядника та наказ про прийняття на роботу інженера-землевпорядника, які є обов’язковими в силу вимог ст. 26 Закону України «Про землеустрій».


До послуг що передбачені предметом закупівлі законодавством не встановлено обов’язкової наявності в учасника працівників, які мають вищу освітою у сфері геодезії та/або землевпорядкування і до того ж в кількості саме не менше 5 осіб; сертифікованих інженерів-землевпорядників, сертифікованих інженерів-геодезистів до того ж у кількості саме не менше 2-х; юриста (фахівця з юридичною (правовою) освітою); інженера геоінформатика; геодезичних бригад під керівництвом сертифікованих фахівців із вищою геодезичною освітою до того ж у кількості саме не менше 2-х, та відповідно документів, що вимагаються щодо нього Замовником.
Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
Відповідно до статті 5-1 Закону України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» топографо-геодезичні і картографічні роботи при здійсненні землеустрою виконуються особами, які отримали кваліфікаційний сертифікат інженера-землевпорядника відповідно до Закону України «Про землеустрій».
Аналогічна норма встановлена також в ч.13 ст. 16-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», відповідно до якої комплексний план містить просторові дані, метадані та інші елементи, що складають його проектні рішення, і розробляється у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України. Комплексний план підписують кваліфікованими електронними підписами відповідальні особи, які його розробили, - архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та сертифікований інженер-землевпорядник.
Таким чином, законодавством встановлено вичерпний перелік критеріїв до суб’єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності з визначенням вичерпного переліку сертифікованих працівників та необхідного технічного та технологічного забезпечення, полишаючи кількісний та якісний склад якого, на власний розсуд суб’єктів топографо-геодезичної і картографічної діяльності. При цьому відповідно до вищезазначених норм обов’язковим є наявність сертифіката інженера-землевпорядника в інженера-землевпорядника.
Скаржник в якості доказів для документального підтвердження вказаного надає сертифікат інженера-землевпорядника і архітектора та наказ про прийняття на роботу інженера-землевпорядника та архітектора. При цьому Скаржник має в штаті одного інженера-землевпорядника та одного архітектора, що достатньо для надання послуг за предметом закупівлі та відповідає вимогам законодавства.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Відповідно до ч.13 ст. 16-1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» комплексний план містить просторові дані, метадані та інші елементи, що складають його проектні рішення, і розробляється у формі електронного документа, формат якого визначається Кабінетом Міністрів України. Комплексний план підписують кваліфікованими електронними підписами відповідальні особи, які його розробили, - архітектор, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, та сертифікований інженер-землевпорядник. У разі якщо у процесі розроблення комплексного плану його проект зазнав змін (після проведення громадського обговорення, експертизи тощо), такі зміни також засвідчуються кваліфікованими електронними підписами відповідальних осіб, які розробили комплексний план.
При цьому Законом України «Про землеустрій», Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність» взагалі не встановлено вимоги щодо наявності працівників, які мають вищу освітою у сфері геодезії та/або землевпорядкування і до того ж в кількості саме не менше 5 осіб; сертифікованих інженерів-землевпорядників, сертифікованих інженерів-геодезистів до того ж у кількості саме не менше 2-х; юриста (фахівця з юридичною (правовою) освітою); інженера геоінформатика; геодезичних бригад під керівництвом сертифікованих фахівців із вищою геодезичною освітою до того ж у кількості саме не менше 2-х у суб’єктів господарювання, які надають послуги, що є предметом даної закупівлі. Як і документів, які вимагає Замовник стосовно таких працівників.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
2 П.2 додатку 1 до тендерної документації Учасник має підтвердити в довідці наявність обладнання, а саме:
- електронних тахеометрів (не менше 2 одиниці);
- комплектів геодезичного GPS – обладнання (не менше 4 одиниць);
- безпілотний літальний апарат (БПЛА) (не менше 1 одиниці);
- комп’ютерів та/або ноутбуків - не менше 5 одиниць, принтерів - не менше 2 одиниць, широкоформатних принтерів (плотерів або аналогів) - не менше 2 одиниці;
- автомобільної техніки (транспортних засобів) – не менше 2 одиниць;
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення в кількості, що відповідає кількості працівників із вищою землевпорядною та геодезичною освітою (надати копії ліцензії та/або договори на використання програмного забезпечення; у випадку, якщо підтвердження ліцензії відповідного продукту доступне лише в електронному форматі – надати лист-пояснення).
Крім цього для підтвердження наявності обладнання та матеріально-технічної бази Учасник повинен надати документи, що підтверджують проведення в установленому чинним законодавством порядку терміни повірки та/або калібрування (сертифікації) обладнання, необхідного для надання послуг (для обладнання, що потребує обов’язкової повірки, сертифікації) та документи, які підтверджують право легального користування ліцензійним програмним забезпеченням необхідним для надання послуг передбаченим предметом закупівлі (право власності або користування).
До довідки додаються скан-копії свідоцтв з оригіналів, встановленого зразку про метрологічну повірку геодезичного обладнання.
Законом України «Про топографо-геодезичну і картографічну діяльність», Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності топографо-геодезичних», Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців і картографічних робіт, затвердженими Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2014 р. за № 395/25172, Вимогами до технічного і технологічного забезпечення виконавців (розробників) робіт із землеустрою, затвердженими Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.04.2013 № 255, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 29 квітня 2013 р. за № 694/23226 (додаються як докази) не встановлено таких вимог до матеріально-технічної бази.
Відповідно до п. 2.1. Вимог до технічного і технологічного забезпечення виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт, затвердженим Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 11.02.2014 № 65, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 8 квітня 2014 р. за № 395/25172 виконавець робіт повинен мати на праві власності чи інших законних підставах такі засоби обчислювальної та інформаційної техніки, технічні засоби, необхідні для виконання топографо-геодезичних і картографічних робіт:

супутникові геодезичні ГНСС-приймачі, високоточні і точні електронні тахеометри, теодоліти та нівеліри, гравіметри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання робіт зі створення Державної геодезичної мережі, геодезичних мереж згущення, геодезичних мереж спеціального призначення, інженерно-геодезичних вишукувань;
цифрові аерокамери, аерофотоапарати, прилади для обробки аерофільмів та друку фотографій, сканери високої роздільної здатності, аналітичні та цифрові фотограмметричні прилади, точні та технічної точності тахеометри (електронні), теодоліти та нівеліри, комп’ютери та відповідне ліцензоване програмне забезпечення для виконання аерофототопографічних робіт, топографічних зйомок, кадастрових зйомок, топографічних робіт для забезпечення основи різних кадастрів;
сканери високої роздільної здатності, обладнання для підготовки карт до видання, комп’ютери та спеціалізоване ліцензоване програмне забезпечення (геоінформаційні системи, система управління банком даних тощо) для виконання робіт зі створення (укладання, поновлення, підготовка до видання) карт (планів) у графічному, цифровому та електронному видах, робіт зі створення та ведення геоінформаційних систем, баз та банків даних.
Даний перелік обладнання є вичерпним. І лише наявність цього обладнання є обов’язковою для виконавців топографо-геодезичних і картографічних робіт.
Таким чином, вищезазначені нормативно-правові акти не містять вимог щодо наявності обладнання, яке вимагається Замовником у даному пункті.

Тому не є обов’язковою наявність:
- - електронних тахеометрів в кількості саме не менше 2 одиниці. Оскільки така кількість не передбачена чинним законодавством. У Скаржника наявний 1 тахеометр, який достатній для надання послуг за предметом закупівлі. Докази додаються.
- комплектів геодезичного GPS – обладнання в кількості саме не менше 4 одиниць. Оскільки така кількість не передбачена чинним законодавством. У Скаржника наявний 1 комплект геодезичного GPS, який достатній для надання послуг за предметом закупівлі. Докази додаються.
- автомобільної техніки (транспортних засобів), до того ж у кількості не менше 2 одиниць. У Скаржника відсутні транспортні засоби, оскільки наявність таких не вимагається вищезазначеним законодавством для надання послуг за предметом закупівлі. Докази додаються.
- відповідного ліцензійного програмного забезпечення до того ж саме в кількості, що відповідає кількості працівників із вищою землевпорядною та геодезичною освітою (надати копії ліцензії та/або договори на використання програмного забезпечення; у випадку, якщо підтвердження ліцензії відповідного продукту доступне лише в електронному форматі – надати лист-пояснення). Чинне законодавство не встановлює вимоги, що ліцензійне програмне забезпечення має бути саме в кількості, що відповідає кількості працівників із вищою землевпорядною та геодезичною освітою.
Також сама вимога щодо наявності ліцензійного програмного забезпечення та надання ліцензій та/або договорів на його використання є дискримінаційною. Особливо враховуючи те, що вищезазначене законодавство не містить таких вимог, як і не містить вимог стосовно надання ліцензії та/або договорів на використання. Учасник може використовувати зазначене програмне заперечення на умовах вільної публічної ліцензії, яка є загальнодоступним договором приєднання, що надає особі, яка приєдналася до такого договору, безоплатний дозвіл на використання об’єкта авторського права та (або) суміжних прав певними способами на умовах, визначених ліцензією. І таким чином внаслідок такого використання в Учасників взагалі відсутня можливість і підстави надати ліцензію та/або договори на використання програмного забезпечення.

Отже, вимога Замовника про наявність ліцензійного програмного забезпечення, наявність якого підтверджується надання ліцензії та/або договорів на використання програмного забезпечення, є незаконною, оскільки:
1. Суперечить принципам добросовісної конкуренції, оскільки вимагає використання програмного забезпечення, яке є платним, комерційним, та недоступне для всіх суб’єктів ринку;
2. Ігнорує вимоги постанов Кабінету Міністрів України № 67 та № 632, які визначають можливість використання відкритих та вільних форматів;
3. Не є пропорційною меті закупівлі, оскільки не обґрунтовано технічною необхідністю виключне застосування зазначених форматів.

Крім цього, Замовник вимагає надати скан-копії свідоцтв з оригіналів, встановленого зразку про метрологічну повірку геодезичного обладнання.

Але Наказ Мінекономрозвитку від 08.02.2016 № 193 (додається як доказ) не встановлює вимог щодо повірки геодезичного обладнання.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Учасники, у яких відсутнє саме такє обладнання і зазначених кількостях та свідотцва про повірку безпідставно позбавлені можливості участі у закупівлі.


Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.
3 П.3 додатку 1 до тендерної документації У складі тендерної пропозиції повинні міститись наступні документи:
копія(ї) договору(ів) на аналогічні послуги з усіма додатками, виконаних безпосередньо Учасником;
копії актів приймання-передачі виконаних учасником послуг до наданого(их) договору(ів).
копіями документів, що підтверджують внесення даних про земельну ділянку до бази даних державного земельного кадастру.
Позитивний лист–відгук від контрагента (контрагентів), зазначеного (зазначених) у довідці, зміст якого (яких) підтверджує якісне виконання договору (договорів), а також з інформацією про відсутність пред’явлених позовів та претензій кожного контрагента у зв’язку з неналежним виконанням зобов’язань.
* Під аналогічним договором слід вважати договір, предмет якого передбачав розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації земельних ділянок у межах населених пунктів під об'єктами лісогосподарського та/або під об'єктами рекреаційного призначення з кодом ДК 021:2015: 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги», замовниками яких є державні та комунальні підприємства, установи, організації, органи державної влади та місцевого самоврядування тощо). Предметом закупівлі є «Послуги з розробки технічної документації із землеустрою».
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому аналогічний договір - це договір, що співпадає з предметом закупівлі по четвертому знаку (згідно коду класифікатору ДК 021:2015) або договір, предмет якого аналогічний до предмету закупівлі.

Відповідно від учасників Замовник має вимагати підтвердження досвіду виконання аналогічного договору із надання послуг у сфері містобудування за ДК 021:2015:71250000-5: Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги. А також документи, які підтверджують його виконання.

При цьому документи, що підтверджують внесення даних про земельну ділянку до бази даних державного земельного кадастру не є документами, які стосуються аналогічного договору чи підтверджують його належне виконання. Внесення даних про земельну ділянку до бази даних державного земельного кадастру є взагалі нішим видом послуг за іншим кодом ДК. Крім цього, внесення даних про земельну ділянку до бази даних державного земельного кадастру за результатами розробки Учасником технічної документації із землеустрою лежить поза волею учасника, залежить виключно від волі замовника таких послуг. Відповідно таке внесення може як відбуватися, так і не відбуватися. При цьому учасник не має інформації стосовно факту внесення чи невнесення даних про земельну ділянку до бази даних державного земельного кадастру, оскільки Замовник не зобов’язаний інформувати учасника про такі факти. Крім цього, в умовах договорів щодо розробки технічної документації із землеустрою не ставиться вимога внесення виконавцем даних про земельну ділянку до бази даних державного земельного кадастру.

Скаржник для документального підтвердження вказаного надає договір згідно якого виконувались такі роботи.
Крім цього, вимога, що під аналогічним договором замовник вважає договір, предмет якого передбачав розроблення технічної документації із землеустрою щодо інвентаризації саме земельних ділянок у межах населених пунктів під об'єктами лісогосподарського та/або під об'єктами рекреаційного призначення з кодом ДК 021:2015: 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги», до того ж де замовниками є державні та комунальні підприємства, установи, організації, органи державної влади та місцевого самоврядування є прямо дискримінаційною вимогою. І суперечить змісту ст. 16 Закону України «Про публічні» закупівлі, внаслідок чого потенційні учасники явно дискримінуються і їх коло обмежується.
Оскільки аналогічним договором є договір за кодом ДК 021:2015: 71250000-5 «Архітектурні, інженерні та геодезичні послуги» без інших обмежень предмету закупівлі, та замовник будь-якої форми власності та організаційно-правової форми.

Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Наявна редакція тендерної документації в цій частині обмежує участь та дискримінує Скаржника на участь в Процедурі закупівлі.

Враховуючи наведене, законні права та інтереси Скаржника можуть бути захищені лише шляхом зобов’язання Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації та прибрати із тендерної документації вказані дискримінаційні вимоги. Разом із скаргою Скаржник надає документальне підтвердження/докази.
Дії Замовника в частині встановлення у Тендерній документації наведених вище вимог порушують вимоги частини 4 статті 5 та частини 4 статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною 1 статті 5 Закону.
Вважаємо, що вищенаведені дії Замовника спрямовані на зменшення конкуренції серед учасників, а тому порушують статтю 5 Закону України «Про публічні закупівлі», якою встановлено, що основними принципами здійснення закупівель є відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження