• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

гідравлічний молот

Завершена

1 278 368.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 16.10.2025 11:40 - 25.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції

Номер: da6c2c3014d4416f857bab9d1d9cbdad
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-16-005366-a.c1
Назва: Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником торгів в особі АВАРІЙНО-РЯТУВАЛЬНИЙ ЗАГІН СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У КИЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ (надалі – Замовник) у порядку, визначеному Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) з урахуванням «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року за № 1178 (далі – Особливості) було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-16-005366-a предметом якої є гідравлічний молот згідно коду ДК 021:2015: 43640000-1 — Частини екскаваторів, назва лоту: Гідравлічний молот для гусеничного екскаватора. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПИСАРЕВ АРТЕМ ВАЛЕРІЙОВИЧ (надалі – ФОП ПИСАРЕВ А.В. та/або Суб’єкт оскарження) виявив бажання взяти участь у відповідному тендері та розпочав підготовку тендерної пропозиції відповідно до документації зазначеної Замовником. 28.10.2025 року о 15 год 49 хв. в рамках вказаної процедури закупівлі було розкрито тендерні пропозиції учасників: 1. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ ПИСАРЕВ АРТЕМ ВАЛЕРІЙОВИЧ – з пропозицією 779 999,00 грн без ПДВ; 2. ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ІМПОРТ ЛОДЖІСТІК ГРУП» – з пропозицією 780 000,00 грн без ПДВ. Після чого, Уповноважена особа Замовника розпочала розгляд Тендерних пропозицій Учасників на відповідність вимогам тендерної документації. 28.10.2025 року було розпочато розгляд тендерної пропозиції ФОП ПИСАРЕВ А.В. на відповідність вимогам тендерної документації. За результатами розгляду тендерної пропозиції ФОП ПИСАРЕВ А.В., Протокольним рішенням (протокол) уповноваженої особи № 29/10/молот від 29 жовтня 2025 року відхилено тендерну пропозицію Суб’єкта оскарження, відповідно до абзацу 1 підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме: «1. Відхилити учасника процедури закупівлі за процедурою відкриті торги з особливостями ФОП ПИСАРЕВ АРТЕМ ВАЛЕРЙОВИЧ (ЄДРПОУ: 3147119655) керуючись пунктом 44 п.п. 2 абзацом 1 постанови КМ України№ 1178.» Підставою для прийняття рішення про відхилення тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження зазначено, що Учасником наданий технічний паспорт не від виробника, а від ФОП ПИСАРЕВ АРТЕМ ВАЛЕРІІЙОВИЧ. Від виробника не надано жодного документа по предмету закупівлі. Замовник безумовно відхиляє пропозицію учасника без надання 24 годин на виправлення, якщо в ній відсутня інформація та/або документи про технічні, якісні характеристики предмета закупівлі, а саме інформація/документи учасником не подані. У зв’язку з цим, на думку Замовника, ФОП ПИСАРЕВ А.В. не надав інформацію та/або документи для підтвердження технічних та якісні характеристик предмета закупівлі.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 14.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.11.2025 17:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.11.2025 12:50
Дата виконання рішення Замовником: 20.11.2025 16:45
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасовано Протокольне рішення (протокол) від 29.10.2025 № 29/10/молот про відхилення тендерної пропозиції фізичної особи-підприємця Писарева Артема Валерійовича (код ЄДРПОУ: 3147119655) за процедурою закупівлі — "гідравлічний молот", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-16-005366-a. Продовжити строк розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника
Автор: ФОП ПИСАРЕВ АРТЕМ ВАЛЕРІЙОВИЧ, Артем Писарев 380983612446 foptenderua@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7131ef35a39d42d38920ba2ac9e8ea03
Заголовок пункту скарги: І. ФОП ПИСАРЕВ А.В. не погоджується із відповідним рішенням Замовника та вважає, що воно прийняте з недотриманням норм законодавства та основних принципів публічних закупівель, які визначені ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що призвело до порушення прав та законних інтересів Суб’єкта оскарження.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Пунктом 28 Особливостей передбачено, що перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік всіх документів та/або всієї інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, оформлюються двома окремими додатками до тендерної документації. У зазначених переліках замовник розміщує посилання на відповідні вимоги тендерної документації, якщо включення таких вимог до переліків у повному обсязі ускладнило б їх сприйняття.
Варто зазначити, що Замовником у пп.2.1 п.2 Додатку 1 до ТД не зазначено посилання на відповідні вимоги тендерної документації в окремому додатку, а просто зроблено посилання на додаток 1.1 тендерної документації та сформовано загальну вимогу щодо надання інших документів та/або інформації, встановлених Додатком 1.1.

Так, відповідно до пп.2.1. п.2 Додатку 1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі» до тендерної документації, «Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (Технічна специфікація до предмета закупівлі) за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації та інші документи та/або інформацію, встановлені додатком 1.1 до тендерної документації».

Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі викладена у Додатку 1.1 тендерної документації.
Згідно п.3 Додатку 1.1 до тендерної документації (далі — ТД), «Гарантія якості товару, що поставляється, встановлюється протягом гарантійного терміну, установленого виробником товару. Гарантійний строк товару не може відрізнятися від гарантійного строку заводу-виробника. Учасник гарантує надання документів, які засвідчують якісні, технічні характеристики товару, його походження (сертифікати відповідності/якості, паспорти якості тощо). Товар повинен відповідати вимогам охорони праці, екології».

Аналізуючи Додаток 1.1 до ТД доволі важко однозначно встановити, що саме хоче отримати Замовник у складі тендерної пропозиції (далі — ТП), наприклад у абз. 2 п.3 Додатку 1.1. до ТД вимагається: «Учасник гарантує надання документів», що собою має на меті отримати гарантійний лист, поряд із тим у п.6 Додатку 1.1. до ТД однозначно вимагається: «надати гарантійний лист». І в той же час у п.4 Додатку 1.1. до ТД вказано, що: «Учасник повинен підтвердити можливість поставки», проте не вказано яким саме чином надається таке підтвердження.

Замовник у своєму протоколі відхилення підтверджує факт надання Учасником документу, що містить технічний та якісні характеристики товару, проте не приймає такий документ із огляду на те, що відсутні документи від виробника. Тобто, подальше твердження Замовника в протоколі відхилення про відсутність інформації та/або документів є хибним, адже Учасником наданий технічний паспорт на товар, що підтверджує необхідні технічні характеристики.

Зокрема, від учасників вимагається гарантування надання інформації та/або документів, які засвідчують якісні, технічні характеристики товару, його походження, а саме:

1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (Технічна специфікація до предмета закупівлі) за формою, викладеною в додатку 1.1 до тендерної документації.
2. Гарантія якості товару, що поставляється, встановлюється протягом гарантійного терміну, установленого виробником товару. Гарантійний строк товару не може відрізнятися від гарантійного строку заводу-виробника. Учасник гарантує надання документів, які засвідчують якісні, технічні характеристики товару, його походження (сертифікати відповідності/якості, паспорти якості відповідно діючого законодавства, тощо). Товар повинен відповідати вимогам охорони праці та екології.

На виконання вищезазначених вимог, ФОП ПИСАРЕВ А.В. у складі тендерної пропозиції, окрім іншого, надав:
- Підписаний УЕП файл «7. Підписаний Додаток 1.1. Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики.pdf»
- Підписаний УЕП файл «9. Технічний паспорт на Гідромолот EDT 3000.pdf».
- Підписаний УЕП файл «11. Гарантійний лист щодо строку гарантії.pdf».
- Підписаний УЕП файл «12. Гарантійний лист щодо тех. характеристик etc.pdf».

Водночас, згідно з Протоколом відхилення Замовника вказано, що в складі пропозиції Учасника не надано жодних документів по предмету закупівлі від виробника.

Разом з тим, у контексті наведеного, звертаємо увагу на те, що відповідно до вимог додатку 1.1 до Тендерної документації учасники повинні гарантувати надання, документів, які засвідчують якісні, технічні характеристики товару, його походження (сертифікати відповідності/якості, паспорти якості відповідно діючого законодавства, тощо).

Тобто, як вбачається зі змісту вимог додатку 1.1 до Тендерної документації, Замовником не встановлено конкретного переліку та кількості документів, які учасник повинен надати на підтвердження якісних, технічних характеристик товару, його походження, а лише, як приклад, наведено невичерпний перелік таких документів, а саме: сертифікати відповідності/якості, паспорти якості відповідно діючого законодавства, тощо.

Крім того, ТД не містить вимоги щодо надання учасником в складі тендерної пропозиції документів від виробника товару, як про це зазначає Замовник.

Для виконання даної вимоги учасник повинен був надати будь-які документи, які б засвідчують якісні, технічні характеристики товару, його походження. Підтвердження вказаного є використання Замовником у вказаній частині Тендерної документації слова «тощо», яке свідчить про альтернативність та наявність вільного вибору при подачі відповідних документів.

Отже, вимоги Тендерної документації та перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність таким вимогам, визначаються Замовником самостійно, виходячи саме зі специфіки предмета закупівлі.

Відповідно до наданих у складі пропозиції документів, а саме технічного паспорту на запропонований товар, складовими інформації документу є: відомості про якісні, технічні характеристики Гідравлічного молота, його походження відповідно до предмету закупівлі.

На виконання вимог додатку 1.1 до Тендерної документації в частині необхідності гарантувати надання документів (сертифікати, паспорти, протоколи випробувань тощо), що підтверджують відомості про якісні, технічні характеристики товару, його походження, Учасником надано такі документи: файл «9. Технічний паспорт на Гідромолот EDT 3000.pdf».

Посилання Замовника в оскаржуваному Протоколі на необхідність надання документів від виробника у складі тендерної пропозиції є безпідставним припущенням, оскільки Тендерна документація такої вимоги не містить.

Відповідно до ч.6 статті 23 Закону, якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об’єктивним критеріям. Замовник зобов’язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Аналізуючи частину 6 статті 23 Закону можна зробити висновок, що вказано на обов’язок Замовника розглянути технічний паспорт і визначити чи підтверджує він відповідність вимогам тендерної документації. Однак, Замовником не було розглянуто технічний паспорт, що надано в складі тендерної пропозиції ФОП ПИСАРЕВ А.В., а лише вказано, що не надано жодного документу від виробника без посилання на конкретну вимогу тендерної документації, котра передбачає таку вимогу. Поряд із тим Замовником не здійснено належного обґрунтування невідповідності наданого технічного паспорта.

Враховуючи наведене, у складі тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження міститься документальне підтвердження інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які, визначені Замовником як документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції ФОП ПИСАРЕВ А.В. технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі.
У зв’язку з цим, Суб’єкт оскарження не погоджується з висновком Замовника про не підтвердження ФОП ПИСАРЕВ А.В. технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, що викладені в Додатку 1.1 тендерної документації.

З наведеного вбачається, що ФОП ПИСАРЕВ А.В. надає технічний паспорт на Гідромолот EDT 3000 з метою підтвердження технічних та якісних характеристик запропонованого товару, як такого, що відповідає технічним та якісним характеристикам предмету закупівлі Замовника.

Наданий Суб'єктом оскарження документ, підтверджує якість, містить всі технічні параметри, що встановлені Замовником, отже у Замовника відсутня підстава для відхилення такої тендерної пропозиції.


І в той же час Суб’єктом оскарження надано гарантійний лист про те, що він гарантує надання документів, що підтверджують технічні характеристики товару, його походження (технічний паспорт, тощо).

Крім того, як вище вже зазначалось, ФОП ПИСАРЕВ А.В. у складі тендерної пропозиції, окрім іншого, надав Замовнику гарантійний лист (файл «11. Гарантійний лист щодо строку гарантії.pdf») щодо строку гарантії у якому підтверджено, що гарантія якості товару, що поставляється, встановлюється протягом гарантійного терміну, установленого виробником товару. Гарантійний строк товару буде відповідати гарантійному строку заводу-виробника.

Замовником визначено, що сертифікати відповідності/якості, паспорти якості відповідно діючого законодавства, тощо є документами, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам предмета закупівлі. Враховуючи те, що Замовником не встановлено вичерпний перелік документів, що може бути поданий Учасником для підтвердження цієї вимоги, вважаємо, що технічний паспорт на товар (файл «9. Технічний паспорт на Гідромолот EDT 3000.pdf») є належним та достатнім документом, подання якого разом із гарантійними листами є в повній мірі виконанням вимоги Замовника щодо подібних документів.

Із думкою Замовника про те, що «технічний паспорт надано не від виробника, а від ФОП ПИСАРЕВ АРТЕМ ВАЛЕРІІЙОВИЧ» категорично не погоджуємось із огляду на те, що технічний паспорт подано на бланку ФОП ПИСАРЕВ А.В., а не від ФОП ПИСАРЕВ А.В.

Замовником у причинах відхилення вказано, що «від виробника не надано жодного документу по предмету закупівлі», однак Замовником у тендерній документації взагалі не вказано, що він вимагає виключно документи від виробника.

На нашу думку, якщо Замовник бажає отримати на етапі кваліфікації документи від заводу-виробника йому варто чітко прописувати таку вимогу в додатках тендерної документації.

Невичерпність подання документів, що підтверджують технічні характеристики продиктована приміткою «тощо» у переліку документів, що вимагається Замовником. У такому разі Замовник повинен розглядати документи подані ФОП ПИСАРЕВ А.В. на предмет наявності в них підтвердження технічних та якісних характеристик, однак Замовником проведено розгляд тендерної пропозиції Суб’єкта оскарження із додатковими вимогами, які тендерною документацією — не передбачено.

Беручи до уваги зазначене вважаємо, що Замовником не було доведено правомірності прийнятого ним оскаржуваного рішення.

З огляду на те що, Замовником було безпідставно відхилено тендерну пропозицію ФОП ПИСАРЕВ А.В., вважаємо, що такі дії прямо суперечать одному з основних принципів здійснення публічних закупівель — об’єктивної та неупередженої оцінки пропозицій.

Так, згідно з п. 41 Особливостей, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин другої, дванадцятої, шістнадцятої, абзаців другого і третього частини п’ятнадцятої статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.

Після оцінки тендерних пропозицій Замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації тендерну пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.

Зазначені дії Замовника є порушенням основних принципів здійснення закупівель, визначених статтею 5 Закону, а саме: недискримінації учасників та рівного ставлення до них, добросовісної конкуренції серед учасників, ефективності та пропорційності, об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.

Відповідно до частини 18 статті 18 Закону, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Суб’єкта оскарження можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення Замовника від 29.10.2025 року (Протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи № 29/10/молот від 29 жовтня 2025 року).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Запити Органу оскарження