• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з оцінки відповідності систем протипожежного захисту. Код ДК 021:2015–71310000-4 - Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва.

Джерело фінансування закупівлі: власний бюджет (кошти від господарської діяльності підприємства)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 3 дні назад

1 120 000.00 UAH без ПДВ
Період оскарження: 16.10.2025 09:57 - 21.10.2025 00:00
Період оскарження для учасника ТОВ "НЕЗАЛЕЖНИЙ АУДИ...: 08.12.2025 13:05 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга на висновки і рішення оформлені Протоколом розгляду пропозицій № 113/2/Ш від 14.11.2025 р. та рішення оформлене Протоколом відхилення тендерної пропозиції/пропозиції UA-2025-10-16-001818-a від 14.11. 2025 р.

Номер: cb6efd7d9c874b14bd57fa114c4bb789
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-16-001818-a.a1
Назва: Скарга на висновки і рішення оформлені Протоколом розгляду пропозицій № 113/2/Ш від 14.11.2025 р. та рішення оформлене Протоколом відхилення тендерної пропозиції/пропозиції UA-2025-10-16-001818-a від 14.11. 2025 р.
Скарга:
Уповноваженою особою Замовника зроблені необгрунтовані висновки та на підставі них прийняті протиправне рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АНІ "ЕКСПЕРТ"
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 01.12.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.11.2025 14:38
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 04.12.2025 13:05
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ "ЕКСПЕРТ", Сергій Маркін 380676335167 ANI-EXPERT@I.UA http://ani-expert.org.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c2e3f85ce0384d46828a1019e4e5a059
Заголовок пункту скарги: Скарга не неправомірне відхилення тендерної пропозиції ТОВ "АНІ "ЕКСПЕРТ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Документи, які надаються переможцем
Тип порушення: Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги: Уповноваженою особою Замовника в абз. 6 Протоколу розгляду пропозицій № 113/2/Ш від 14.11.2025 р. вказано:
"Згідно з п. 43 Особливостей 04.11.2025 о 14год. 53хв. Замовником в електронній системі закупівель було розміщено повідомлення з вимогою щодо усунення невідповідностей. Протягом 24 годин з моменту розміщення повідомлення учасник ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ», ЄДРПОУ 39796515 не виправив невідповідності (в порушення вимог розділу 3 тендерної документації та п.31 Особливостей з урахуванням п.9 ст. 26 Закону), а саме: не надав скановану копію атестата про акредитацію органа з інспектування на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 (EN ISO/IEC 17020:2012, IDT; ISO/IEC 17020:2012, IDT) в сфері інспектування систем протипожежного захисту, що має дійсний термін дії на весь час надання послуг, з додатком до атестату.".
Що є необґрунтованим та не відповідає дійсності! Оскільки в складі тендерної пропозиції ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» надавав скановану копію Атестату про акредитацію 7О214 та скановану копію додатку до Атестату про акредитацію (Сфера акредитації). Надання вказаних документів підтверджується даними електронної системи закупівель «SmartTender» та Тендерної пропозицією/пропозицією UA-2025-10-16-001818-a (додаток №3):
"
дод_2_р2_п8_1 - Додаток до Атестат про акредитацію (Сфера).pdf.p7s
Попередні версії
Документи, що підтверджують відповідність
24.10.2025 14:35
дод_2_р2_п8_1 - Додаток до Атестат про акредитацію (Сфера).pdf
Попередні версії
Документи, що підтверджують відповідність
24.10.2025 14:35
дод_2_р2_п8 - Атестат про акредитацію 70214, тип А.pdf.p7s
Попередні версії
Документи, що підтверджують відповідність
24.10.2025 14:35
дод_2_р2_п8 - Атестат про акредитацію 70214, тип А.pdf
Попередні версії
Документи, що підтверджують відповідність
24.10.2025 14:35".
Таким чином, Уповноважена особа Замовника неправомірно розмістив вимогу про усунення невідповідностей від 04.11.2025 р. об 14:52 год..
Згідно інструкції з підготовки тендерної пропозиції визначених п/п 1 п. 3.1 розд. 3 Тендерної документації (далі – ТД) було визначено, що Учасники на підтвердження відповідності кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію та документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника іншим вимогам замовника відповідно до Додатку 2 до ТД:
"1) документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційному (кваліфікаційним) критерію (критеріям) та документів, які вимагаються для підтвердження відповідності пропозиції учасника іншим вимогам замовника відповідно до Додатку 2 до тендерної документації;".
Згідно п. 8 розд. ІІ Додатку 2 до ТД Замовником вимагалось «Учасник торгів повинен надати:»
"8. Скановану копію атестата про акредитацію органа з інспектування на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 (EN ISO/IEC 17020:2012, IDT; ISO/IEC 17020:2012, IDT) в сфері інспектування систем протипожежного захисту з додатком до атестату.
Надані дозвільні документи повинні мати дійсний термін дії на весь час надання послуг.
Якщо термін дії дозвільного документу закінчується до кінця терміну надання послуг, учасник повинен надати гарантійний лист, що новий дозвільний документ буде наданий не пізніше закінчення терміну дії чинного.
Дозволяється подання дозвільних документів виданих на субпідрядника(ів) співвиконавця(ів) (у разі його(їх) залучення).".
Оскільки, як свідчить електронна система закупівель «SmartTender», ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» 24.10.2025 р. о 14:35 год. надало у складі тендерної пропозиції скановану копію Атестату про акредитацію 7О214 та Сферу акредитації, яка є додатком до атестату про акредитацію.
Про виконання умов п. 8 розд. ІІ Додатку 2 до ТД під час подання тендерної пропозиції додатково було повідомлено листом-поясненням №024 від 05.11.2025 р. в порядку передбаченому приміткою до розділу І Додатку 2 до ТД.
Згідно вказаної примітки до розд. І Додатку 2 ТД чітко визначено:
"Примітка:
Документи, що не передбачені законодавством України для учасників (резидентів України) та законодавством країни походження (нерезиденти України), не надаються у складі тендерної пропозиції. У такому разі учасник надає лист-пояснення довільної форми із зазначенням законодавчих підстав та документ, який передбачений законодавством (за наявності останнього). ".
Вищевказані положення примітки до розд. І Додатку 2 до ТД узгоджуються з імперативними приписами ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» «Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції/пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції/пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.».
Керуючись положеннями примітки до розд. І Додатку 2 до ТД ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ», п/п 3 п. 5.2 розд. 5 ТД та ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» у складі тендерної пропозиції надавав відповідні роз’яснення та пояснення у Довідці в довільній формі, що містить інформацію про внесення Учасника до реєстру органів інспектування №018 від 22.10.2025 р.
"
дод_2_р2_п7 - Довідка про реєстр ОІ.pdf.p7s
Попередні версії
Документи, що підтверджують відповідність
24.10.2025 14:35
дод_2_р2_п7 - Довідка про реєстр ОІ.pdf
Попередні версії
Документи, що підтверджують відповідність
24.10.2025 14:35".
Одночасно слід зауважити, що є формальною (несуттєвою) помилкою, що не впливає на зміст пропозиції згідно п/п 3 п. 5.2 розд. 5 Оцінка та розгляд тендерної пропозиції ТД.
"3. Невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації.".
Таким чином, при поданні тендерної пропозиції ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» виконано вимоги ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі», п. 8 розд. ІІ Додатку до ТД з урахуванням вимог примітки до розділу І Додатку 2 до ТД та вимог п/п 3 п. 5.2 розд. 5 ТД.
При цьому згідно ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлені імперативні приписи «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.».
Таким чином, висновок Уповноваженої особи Замовника про неусунення невідповідностей зазначених в вимозі від 04.11.2025 р. та рішення Уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції від 14.11.2025 р. є необґрунтованим, не правомірним та таким, що суперечить вимогам ТД, а також таким, що суперечить вимогам ст. 16, 22, 26, 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 43, 44 ПКМУ №1178. Чим було порушено права ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 86f1177bc902485c83afb3fa3eafac69
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації, суперечність вимог різних пунктів один одному та суперечність вимог тендерної документації вимога Законодавства УКРАЇНИ
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Одночасно слід звернути увагу безпосередньо на вимоги встановлені п. 8 розд. ІІ Додатку 2 до ТД:
по-перше, абзацем 1 встановлено вимогу про надання сканованої копії атестату про акредитацію
" 8. Скановану копію атестата про акредитацію органа з інспектування на відповідність вимогам ДСТУ EN ISO/IEC 17020:2019 (EN ISO/IEC 17020:2012, IDT; ISO/IEC 17020:2012, IDT) в сфері інспектування систем протипожежного захисту з додатком до атестату.".
без встановлення вимог щодо чинності атестату про акредитацію на момент подання тендерної пропозиції та/або на весь час надання послуг!
Отже, ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» надавши в складі тендерної пропозиції скановану копію атестату про акредитацію 7О214 та додатку до нього повністю виконав вимоги абз. 1 п. 8 розд. ІІ Додатку 2 до ТД з урахуванням примітки до розділу І Додатку 2 до ТД та вимог п/п 3 п. 5.2 розд. 5 ТД.
по-друге, вимога встановлена абзацем 2 не стосується та/або не пов’язана з викладеним у 1-му абзаці того самого пункту
"Надані дозвільні документи повинні мати дійсний термін дії на весь час надання послуг.
Якщо термін дії дозвільного документу закінчується до кінця терміну надання послуг, учасник повинен надати гарантійний лист, що новий дозвільний документ буде наданий не пізніше закінчення терміну дії чинного.
Дозволяється подання дозвільних документів виданих на субпідрядника(ів) співвиконавця(ів) (у разі його(їх) залучення).".
оскільки атестат про акредитацію не є дозвільним документом!
Про помилковість ототожнення атестату про акредитацію з дозвільними документами ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» неодноразово вказував у листах №018 від 22.10.2025 р. (додаток №4) та №024 від 05.11.2025 р. (додаток №5), які Уповноваженою особою Замовника проігноровані.

Таким чином, інформація про те, що ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» не усунув невідповідності зазначені у Вимозі від 04.11.2025 р. є помилковою, передчасною та/або завідомо неправдивою – а відтак є протиправною! Оскільки вона суперечить вимогам ТД, а також таким, що суперечить вимогам ст. 16, 22, 26, 29 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 43, 44 ПКМУ №1178. Чим було порушено права ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ».

Правове обґрунтування:
Згідно ст. 8 Конституції України в Україні встановлено принцип верховенства права «Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.».
Згідно ч. 1 ст. 19 Конституції України чітко встановлено «Правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.».
Одночасно згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України визначено «Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.».
Згідно визначень абз. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» «документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ в електронному вигляді (запис про наявність дозволу, висновку, рішення, погодження, свідоцтва, іншого документа в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності;».
ТАКИМ ЧИНОМ, СУТЬ ДОКУМЕНТУ ДОЗВІЛЬНОГО ХАРАКТЕРУ ПОЛЯГАЄ В НАДАННІ ПРАВА НА ПРОВАДЖЕННЯ ПЕВНОГО ВИДУ ГОСПОДАРСЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ’ЄКТАМ ГОСПОДАРЮВАННЯ – ЩО БЕЗУМОВНО ПОВ’ЯЗАНО ЗІ СПРОМОЖНІСТЮ УЧАСНИКА ВИКОНАТИ УМОВИ ТД ТА НАДАТИ ВІДПОВІДНІ ПОСЛУГИ ЗА ДОГОВОРОМ.

Наприклад, згідно п/п 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено «господарська діяльність - діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами;».
Згідно п/п 94.2.4 п. 94.2 ст. 94 Податкового кодексу України встановлено, що арешт майна може бути застосовано, якщо з'ясовується одна з таких обставин «відсутні дозволи (ліцензії) на здійснення господарської діяльності, а також у разі відсутності реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних реєстраторів розрахункових операцій, зареєстрованих у встановленому законодавством порядку, крім випадків, визначених законодавством;».
Отже, оскільки майно ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» не перебуває під арештом, то господарська діяльність з оцінки відповідності (інспектування) без чинного атестату про акредитацію є ЗАКОННОЮ!

До того ж, згідно ст. 6 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» та п. 1, 6, 8 «Положення про Національне агентство з акредитації України (ідентифікаційний код 26196207) (нова редакція)» затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України №1318 від 13.07.2020 р. не визначений як дозвільний орган.
Звертаємо увагу, що природа та суть акредитації суттєво відрізняється від суті документів дозвільного характеру. Так, згідно абз. 2 ст. 1 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» визначено значення терміну «акредитація органів з оцінки відповідності», а саме «акредитація органів з оцінки відповідності (далі - акредитація) - засвідчення національним органом України з акредитації того, що орган з оцінки відповідності відповідає вимогам національних стандартів, гармонізованих з відповідними міжнародними та європейськими стандартами або вимогам міжнародних чи європейських стандартів, та у разі необхідності будь-яким додатковим вимогам щодо акредитації у відповідних сферах для провадження визначеної діяльності з оцінки відповідності;». З чого чітко вбачається, що акредитація не є формою дозвільних процедур у сфері господарської діяльності та відповідно атестат про акредитацію не є формою дозвільної процедури та документу дозвільного характеру.
При цьому, згідно ст. 4 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено мету акредитації, яка полягає в «Метою акредитації є:
забезпечення єдиної технічної політики у сфері оцінки відповідності;
забезпечення довіри споживачів до діяльності з оцінки відповідності;
створення умов для взаємного визнання результатів діяльності акредитованих органів на міжнародному рівні;
усунення технічних бар'єрів у торгівлі.».
З чого чітко вбачається, що метою акредитації не є встановлення певних критеріїв, або обмежень, або вимог до діяльності органів з оцінки відповідності, а також допуску чи не допуску їх на ринок послуг з оцінки відповідності. Що підтверджується відсутністю в Законодавстві УКРАЇНИ заборони на здійснення оцінки відповідності (інспектування) без наявності чинного атестату про акредитацію.
ТАКИМ ЧИНОМ, СУТЬ АТЕСТАТУ ПРО АКРЕДИТАЦІЮ ПОЛЯГАЄ ВИКЛЮЧНО У ПІДТВЕРДЖЕННІ ВІДПОВІДНОСТІ ВИМОГАМ СТАНДАРТІВ ВСТАНОВЛЕНИХ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ДІЯЛЬНОСТІ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ (ІНСПЕКТУВАННЯ) ТА НЕ ПОВ’ЯЗАНО З НАДАННЯМ ПРАВА НА ПРОВАДЖЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ (ІНСПЕКТУВАННЯ) – ЩО БЕЗУМОВНО НЕ ПОВ’ЯЗАНО ЗІ СПРОМОЖНІСТЮ УЧАСНИКА ВИКОНАТИ УМОВИ ТД ТА НАДАТИ ВІДПОВІДНІ ПОСЛУГИ ЗА ДОГОВОРОМ.
ТАК САМО ЗАВЕРШЕННЯ СТРОКУ ДІЇ АТЕСТАТУ ПРО АКРЕДИТАЦІЮ ЖОДНИМ ЧИНОМ НЕ МАЄ ВІДНОШЕННЯ ТА НЕ ВПЛИВАЄ НА ПРАВО ТОВ «АНІ ЕКСПЕРТ» ЗДІЙСНЮВАТИ ДІЯЛЬНІСТЬ З ОЦІНКИ ВІДПОВІДНОСТІ (ІНСПЕКТУВАННЯ). ТАКОЖ ВІДСУТНІСТЬ ВПЛИВУ НА ПРАВО ТА ВІДСУТНІСТЬ ОБМЕЖЕНЬ ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» ПРИЙМАТИ УЧАСТЬ У ЗАКУПІВЛЯХ, БУТИ ВИЗНАНИМ ПЕРЕМОЖЦЕМ ТА НАДАТИ ПОСЛУГИ ЗА ДОГОВОРОМ УКЛАДЕНИМ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ ПЕРЕМОГИ В АУКЦІОНІ.
Згідно абз. 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» встановлено добровільність акредитації – отже, будь-хто не має правових підстав вимагати обов’язкової акредитації органів з оцінки відповідності, що здійснюють діяльність в добровільній сфері.
Одночасно, згідно переліку документів дозвільного характеру затвердженого Законом України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» в переліку відсутній документ дозвільного характеру «атестат про акредитацію» та відсутнє посилання на Закон України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності» – отже, атестат про акредитацію не визначений як «документ дозвільного характеру» та Національне агентство акредитації України не є дозвільним органом. Таким чином, суб’єкт господарювання може здійснювати діяльність з інспектування, як форми оцінки відповідності, без оформлення атестату про акредитацію та не зобов’язаний примусово отримувати атестат про акредитацію для здійснення господарської діяльності.
Слід зазначити, що ч. 3 ст. 1 Закону України «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності» чітко встановлено «Забороняється вимагати від суб'єктів господарювання отримання документів дозвільного характеру, які не внесені до Переліку, затвердженого цим Законом.».
Одночасно діяльність з інспектування, як різновид оцінки відповідності, здійснюється в порядку визначеному Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності».
Закон України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» не містить вимог щодо обов’язковості акредитації всіх органів з оцінки відповідності, окрім призначених органів у відповідних сферах оцінки відповідності вимогам технічних регламентів. Орган з інспектування ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» не є призначеним органом та здійснює діяльність виключно у добровільній сфері – отже, не має обов’язку мати атестат про акредитацію для здійснення такої діяльності.
Слід звернути увагу, що предмет закупівлі UA-2025-10-16-001818-a «Послуги з оцінки відповідності систем протипожежного захисту. Код ДК 021:2015–71310000-4 - Консультаційні послуги у галузях інженерії та будівництва.» належить саме до добровільної сфери оцінки відповідності, оскільки не підпадає під дію жодного технічного регламенту. Тому для виконання умов закупівлі Учасник не має бути призначеним органом з оцінки відповідності (інспектування) – а відтак і не має обов’язку мати чинний атестат про акредитацію.
Повторно звертаємо увагу, що правові засади акредитації органів з оцінки відповідності встановлені Законом України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності». При цьому згаданий Закон не містить заборони чи обмежень діяльності з оцінки відповідності без атестату про акредитацію.
Згідно положень ст. 24 Закону України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» оцінка відповідності, що не вимагається технічними регламентами, виконується на добровільній основі за відповідними договорами.
Тендерна документація у тендері UA-2025-10-16-001818-a по закупівлі №29430553 не передбачає інспектування на відповідність технічним регламентам – отже, передбачає здійснення інспектування у добровільній сфері.
Згідно положень абз. 4 п. 3 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» Замовник має відхилити пропозицію виключно у разі не надання Учасником копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності). Але атестат про акредитацію не є документом дозвільного характеру. Отже, підстави відхилення пропозиції відсутні.

Окремо слід звернути увагу, що згідно вимог ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв «Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.».
Як вбачається, ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» не віднесено до кваліфікаційних критеріїв документи дозвільного характеру та атестат про акредитацію. А враховуючи вимоги п. 2 ч. 2 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати «копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.» - отже, вимога Замовника надання документів дозвільного характеру на стадії подання тендерної пропозиції є передчасним та не відповідає вимогам Закону України «Про публічні закупівлі».
Отже, наявність чи відсутність атестату про акредитацію не може бути кваліфікаційним критерієм та не може бути підставою для відхилення тендерної пропозиції.

КОМІСІЯ АНТИМОНОПОЛЬНОГО КОМІТЕТУ УКРАЇНИ З РОЗГЛЯДУ СКАРГ ПРО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ вже формувало позицію щодо надмірних вимог Замовників у ТД стосовно акредитації за умов та обставин подібних до випадку в закупівлі UA-2025-10-16-001818-a (див. Узагальнена практика органу оскарження в частині розгляду скарг щодо закупівель твердого палива, Затверджена протоколом №13 п.8 23.03.2023, Опубліковано 24 березня 2023 року о 16:08; Узагальнена практика розгляду органом оскарження скарг щодо застосування замовниками положень пунктів 43 та 44, Опубліковано 24 лютого 2025 року о 16:10)

Додатково звертаємо увагу, на невідповідність вимоги абз. 2 п. 8 розд. 2 додатку 2 до тд положенням Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо спрощення умов провадження господарської діяльності в період дії воєнного стану в Україні» 17 липня 2024 року № 3869-IX, яким чітко встановлено в п. 1 розд. І щодо змін до ст. 11 «Прикінцеві положення» Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» (Відомості Верховної Ради України, 2005 р., № 48, ст. 483 із наступними змінами) «Документи дозвільного характеру, строк дії яких закінчується у період дії воєнного стану, вважаються такими, дію яких продовжено на період дії воєнного стану та до кінця календарного року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, але не менше трьох місяців з дня його припинення чи скасування.» (див. абз. 14).
Таким чином, вимога абз. 2 п. 8 розд. ІІ Додатку 2 до ТД є нікчемною.

На підставі вищевикладеного, враховуючи відсутність вимог в абз. 1 п. 8 розд. ІІ Додатку 2 до ТД вимог до терміну дії та чинності атестату про акредитацію, та відсутності обов’язку Учасника мати чинний атестат про акредитацію у зв’язку з неналежністю його до дозвільних документів, на підставі ч. 2 ст. 16, ч. 11 ст. 26, абз. 4 п. 3 ч. 1 ст. 31, п. 2 ч. 2 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» протиправним є висновки Уповноваженої особи Замовника про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» та рішення Уповноваженої особи Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ».

Додатково звертаємо увагу, що згідно ч. 4 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено чітку імперативну вимогу «Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.», яку було порушено Уповноваженою особою Замовника встановивши надмірні та завідомо дискримінаційні вимоги у абз. 1 п. 8 розд. ІІ Додатку 2 до ТД. Що в поєднанні з порушенням імперативних приписів ч. 11 ст. 26 Закону України «Про публічні закупівлі» призвело до порушення прав ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» шляхом відхилення тендерної пропозиції.

Одночасно слід зауважити, що ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» у складі тендерної пропозиції було завантажено чинні документи дозвільного характеру:
- декларація №14 відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки від 01.03.2016 р.;
- декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 16.07.2020 р. (роботи на висоті понад 1,3 м);
- декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 31.05.2021 р. (роботи на висоті понад 1,3 м);
- декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці від 31.05.2021 р. (верхолазні роботи, зварювальні роботи).
Що повністю відповідає вимогам абз. 2 п. 8 розд. ІІ Додатку до ТД та вимогам ч. 4 ст. 5, ч. 5 ст. 14, ч. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та Узагальнену практику Органу оскарження, дискримінація учасників забороняється.

І на останок: ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» наголошує особливому періоді та триваючій дії воєнного стану. Окрім загально відомих несприятливих та руйнівних наслідків для економіки Держави таких, як відсутність попиту на специфічні послуги, зниження споживацької спроможності Замовників, втрата пріоритетів забезпечення пожежної безпеки, загальне зростання вартості послуг внаслідок коливань курсів валют, небажання Власників нерухомості інвестувати у протипожежні заходи, загальне зменшення Споживачів послуг з оцінки відповідності (інспектування), збільшення накладних витрат на виконання послуг тощо. Наявні обставини нерівності учасників ринку надавачів послуг з оцінки відповідності (інспектування). Тобто, одні – такі як ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» з початком війни припинили свою діяльність та добровільно стали на захист Батьківщини, а інші продовжили свою діяльність ніби нічого не сталось!
Для підтвердження та прикладу додаємо копію посвідчення учасника бойових дій серія УБД №280984 та копію посвідчення особи з інвалідністю внаслідок війни серія АА №137505 Власника, Голови та Керівника ТОВ «АНІ «ЕКСПЕРТ» (за відсутності згоди на поширення персональних даних інших працівників, їх документи не оприлюднюються): (див. додаток №11 та 12).

Отже, коли тривалий час суб’єкт господарювання не те що не працював, а не міг фізично працювати у зв’язку з перебуванням на військовій службі та безпосередній участі в заходах із захисту Батьківщини. Коли в той же самий час конкуренти відсторонились від здійснення Конституційного обв’язку та спокійно в тилу заробляли гроші та мали доступ до акредитації…
Чи може це називатись рівністю?!? Чи не присутні всі ознаки дискримінації?!?
Коли, звільнившись з Збройних сил України, суб’єкт господарювання намагається відновити свою діяльність після кілька річного вимушеного простою – звідки отримати фінансування на акредитацію?
Чи може це називатись рівністю?!? Чи не присутні всі ознаки дискримінації?!?
До речі, стосовно вартості послуг НААУ з акредитації в 2023 році під час перебування Керівника на лікуванні в військовому госпіталі було направлено запит до НААУ щодо акредитації та отримано проєкти договорів з кошторисами (додаток №8, 9, 10) загальною вартістю 203492,73 грн.. Таким чином, вартість акредитації у порівнянні з до воєнним часом зросла в 5 разів! А в 2025 році напевно ця вартість гарантовано була збільшена. То про яку рівність чи відсутність дискримінації може йти мова? Невже є доцільним витрати таких сум на отримання не обов’язкового документу – атестату про акредитацію?
Таким чином, просимо Комісію врахувати зазначені обставини також.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 56, 59 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471), а також всіх вищезгаданих вимог Законодавства УКРАЇНИ
П Р О С И М О:

1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати Уповноважену особу Замовника скасувати висновки та рішення оформлені Протоколом розгляду пропозицій № 113/2/Ш від 14.11.2025 р. про невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ».
3. Зобов’язати Уповноважену особу Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ» оформлену Протоколом відхилення тендерної пропозиції/пропозиції UA-2025-10-16-001818-a від 14.11. 2025 р..
4. Зобов’язати Уповноважену особу Замовника прийняти рішення про визнання переможцем пропозиції ТОВ «АГЕНЦІЯ НЕЗАЛЕЖНОГО ІНСПЕКТУВАННЯ «ЕКСПЕРТ».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження