-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Скасування закупівлі
79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги з пошуку та підбору кандидата на посаду незалежного члена наглядової ради АТ «Оператор ринку»)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 17 днів назад
1 125 833.33
UAH без ПДВ
Період оскарження:
15.10.2025 17:12 - 20.10.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
9e837d2b19dc4aeea81e480d9022397a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-15-015057-a.c1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
15.10.2025 АТ ОПЕРАТОР РИНКУ (далі – Замовник) оголосило закупівлю за предметом: 79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги з пошуку та підбору кандидата на посаду незалежного члена наглядової ради АТ «Оператор ринку»), ідентифікатор: UA-2025-10-15-015057-a.
Академія міждисциплінарної освіти подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, Академія міждисциплінарної освіти подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси суб’єкта оскарження, є рішення Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції Академії міждисциплінарної освіти.
Академія міждисциплінарної освіти вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Фактичні обставини
15.10.2025 Замовник оголосив закупівлю за предметом: 79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги з пошуку та підбору кандидата на посаду незалежного члена наглядової ради АТ «Оператор ринку»), ідентифікатор: UA-2025-10-15-015057-a.
Академія міждисциплінарної освіти подала тендерну пропозицію та взяла участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
03.11.2025 Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей. Скаржник вказану вимогу про усунення невідповідностей виконав.
Разом з тим, Протоколом №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року Замовник за результатом розгляду тендерної пропозиції Академії міждисциплінарної освіти в процедурі відкритих торгів з особливостями за ідентифікатором UA-2025-10-15-015057-a вирішив відхилити тендерну пропозицію на підставі підпункту 1 пункту 44 Особливостей.
Пов'язані документи:
Учасник
- Відхилення.pdf 10.11.2025 23:44
- 1. Довідка працівники.pdf 10.11.2025 23:44
- Скарга_АМО_UA-2025-10-15-015057-a.pdf 10.11.2025 23:44
- Скарга_АМО_UA-2025-10-15-015057-a.docx 10.11.2025 23:44
- sign.p7s 10.11.2025 23:44
- рішення від 12.11.2025 № 16862.pdf 12.11.2025 16:30
- інформація про резолютивну частину рішення від 20.11.2025 № 17294.pdf 21.11.2025 14:10
- рішення від 20.11.2025 № 17294.pdf 25.11.2025 11:56
- Лист 14.11.2025 15:33
- КЕП 14.11.2025 15:33
- Лист pdf 14.11.2025 15:33
- Довіреність 14.11.2025 15:33
- Статут 14.11.2025 15:33
Дата прийняття скарги до розгляду:
10.11.2025 23:46
Дата розгляду скарги:
20.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
12.11.2025 16:30
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
25.11.2025 11:56
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0418dd01cc7b4e11babb4516c01a6457
Заголовок пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника
1. Відповідно до Протоколу №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року, «04.11.2025 року Учасником подано оновлену довідку згідно із пунктом 2.1 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації у файлі «Довідка працівники», яка завантажена до системи о 15.30 та документи відповідно до вимог підпунктів 1.1 -1.3 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації, які завантажені до системи о 14.17.
Щодо документів поданих на виконання пункту 2.1 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації.
За результатами розгляду довідки наданої відповідно до вимог пункту 2.1 таблиці додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що:
- менеджером з персоналу Яковлевою Наталією Миколаївною закрито вакансії:
членів Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР»;
керуючого Харківською Філією АКБ «Укрсоцбанк»;
фінансового директора ДП «Оріфлейм Косметикс України»;
- менеджером з персоналу Нестеровою Вікторією Анатоліївною закрито вакансії:
членів Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР»;
заступника генерального директора з маркетингу; директора департаменту з розвитку;
керівника сектору транспортних перевезень;
керівника сектору хімічної промисловості;
заступника генерального директора з економічних питань.
Усі перелічені закриті вакансії, крім підбору членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР» не відповідають кваліфікаційним вимогам у частині підтвердження досвіду у сфері пошуку та підбору керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради), крім членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР».
Оскільки правління, рада директорів і наглядова рада є колегіальними органами управління, а категорії посад, зазначені у довідці, віднесені до топменеджменту, та не відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації, а саме щодо досвіду у сфері пошуку членів колегіальних органів, що є корпоративними органами управління —– члени правління/ради директорів/наглядової ради.
Щодо документів поданих на виконання пунктів 1.1- 1.3 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації. 04.11.2025 року о 14.17. Учасником для усунення невідповідностей надано документи файл «договір 1», файл «акт 1» та файл «Довідка аналогічний».
За результатами розгляду всіх поданих документів Учасником для усунення невідповідностей, виявлено, що подані документи містять суперечливу інформацію та протиріччя.
Відповідно до інформації, зазначеної у довідці, складеної згідно з пунктом 2.1 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації, працівники, які залучатимуться до виконання договору Товариства закрили посади, які є членами Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР».
Водночас, на підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору надано скановану копію договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Учасником та ПП «ЕВЕРМОР», а також акт наданих послуг від 30 березня 2025 року, у якому зазначено, що послуги згідно з договором від 27 березня 2025 року надано. При цьому, працівники Учасника, які відповідно до наданих документів у складі тендерної пропозиції Учасника надавали послуги ПП «ЕВЕРМОР» у березні 2025 року, прийняті на роботу у липні 2025 року тобто майже через 4 місяці після надання Учасником послуг ПП «ЕВЕРМОР».
Крім цього, Учасником у довідці визначено працівників, що надаватимуть послуги за договором Товариству. Зазначені два працівники здійснювали пошук та добір трьох кандидатів на посади членів Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР».
Пункт 2.1 таблиці 1 додатка 2 до тендерної документації містить персоналізовану вимогу до кожного із зазначених працівників щодо добору, а саме досвід роботи не менше з років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). Мінімальна кількість посад, що були закриті (кандидати були працевлаштовані на посади) відповідними працівниками повинна складати не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки) для кожного такого працівника.
Таким чином, пошук та добір трьох кандидатів на посади членів Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР» не підтверджує персонального добору кожним з працівників Учасника не менше двох кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради).
Крім цього, з відкритих джерел – інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що органами управління у ПП «ЕВЕРМОР» є засновник та відсутня інформація про такий орган управління, як наглядова рада.
Таким чином, Учасник не підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям, встановленим у тендерній документації та надана тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.».
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (критерію) згідно з додатком 2 до цієї тендерної документації;
Для підтвердження відповідності критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», відповідно до пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до Тендерної документації, Учасник повинен надати:
2.1. Довідка, в якій зазначається інформація про наявність не менше 2-х працівників відповідної кваліфікації, що мають трудові відносини з Учасником та/або його афілійованими особами, юридичними особами, стосовно яких Учасник здійснює контроль або яка/і здійснює/ють контроль над учасником, чи яка/і разом із Учасником перебуває/ють під спільним контролем), та/або іншими особами (особи, з якими Учасник має договірні відносини, зокрема договір про франчайзинг або асоціацію, інше об’єднання підприємств, і які представлені на ринку рекрутингових послуг під одним комерційним брендом), які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені до виконання договору, з яких обов’язково не менше 2 фахівців з досвідом роботи не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради).
Мінімальна кількість посад, що були закриті (кандидати були працевлаштовані на посади) відповідними працівниками повинна складати не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки) для кожного такого працівника.
Інформація надається шляхом заповнення Таблиці.
Таблиця
№
з/п Ім’я, прізвище та посада працівника Досвід роботи працівника (зазначити роки роботи, перелік посад керівного персоналу, що були закриті) Вид трудових відносин з працівником № та дата наказу про прийняття на роботу та\або трудового контракту
2.2. На підтвердження інформації, зазначеної в Таблиці, учасник надає скановану копія з оригіналу або копію трудових книжок або інших документів, які підтверджують трудові відносини між учасником та працівником, зазначених у довідці, складеній відповідно до п. 2.1.
Скаржник у складі тендерної пропозиції надав файл «10. Довідка працівники.pdf», в якому зазначив неповну інформацію та файли «84.pdf» та «85.pdf», у яких містяться скановані копії наказів про призначення працівників, які підтверджують трудові відносини між учасником та працівником.
03.11.2025 Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей такого змісту: «Вимога про усунення невідповідностей: Згідно з пунктом 1 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації в якості кваліфікаційного критерію визначено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Документом та інформацією, які підтверджують відповідність визначено: Скан-копія довідки, складеної в довільній формі за підписом уповноваженої особи та печаткою Учасника, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору із зазначенням: найменування контрагента; предмету договору; реквізитів (номеру та дати укладення) договору; стану виконання договору (виконаний, невиконаний, частково виконаний) (підпункт 1.1.); скан-копія договору(ів), з переліку з п. 1.1. щодо надання Учасником послуг аналогічних предмету закупівлі, укладені з 2022 року і по поточну дату (підпункт 1.2.); скан-копії документів, що підтверджують виконання аналогічного(них) договору(ів) (акт приймання-передачі, видаткова накладна або інший фінансовий документ) (підпункт 1.3). Вказані документи Учасником не надано. Крім того, підпунктом 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що документом та інформацією, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, є Довідка за формою, наведеною у тендерній документації, в якій зазначається інформація про наявність не менше 2-х працівників відповідної кваліфікації, що мають трудові відносини з Учасником та/або його афілійованими особами, юридичними особами, стосовно яких Учасник здійснює контроль або яка/і здійснюють контроль над учасником, чи яка/і разом із Учасником перебувають під спільним контролем), та/або іншими особами (особи, з якими Учасник має договірні відносини, зокрема договір про франчайзинг або асоціацію, інше об’єднання підприємств, і які представлені на ринку рекрутингових послуг під одним комерційним брендом), які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені до виконання договору, з яких обов’язково не менше 2 фахівців з досвідом роботи не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). У складі тендерної пропозиції Учасником надано Довідку, в якій зазначено двох працівників – менеджера з персоналу Яковлеву Наталію Миколаївну з досвідом пошуку та підбору персоналу на посади рівня Executive – більше 26 років, закриті вакансії рівня Executive (Керуючий Харківською філією АКБ, «Укрсоцбанк», Фінансовий директор ДП «Оріфлейм Косметикс Україна») та менеджера з персоналу – Нестерову Вікторію Анатоліївну з досвідом пошуку та підбору персоналу на посади рівня Executive – більше 15 років, закриті вакансії рівня Executive – (Заступник генерального директора з маркетингу; Директор департаменту розвитку; Керівник сектору транспортних перевезень; Керівник сектору хімічної промисловості; Заступник генерального директора з економічних питань). Разом з тим, як зазначено вище, згідно з вимогами підпункту 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації у довідці мають бути зазначений досвід роботи у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). Таким чином, Учасником не зазначена відповідна інформація. Учасник для усунення виявлених невідповідностей має надати у складі своєї тендерної пропозиції: - документи, передбачені підпунктами 1.1-1.3 пункту 1 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); - довідку на виконання підпункту 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, в якій зазначити досвід фахівців не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради)».
Скаржник на виконання вимоги про усунення невідповідності, надав файл «1. Довідка працівники.pdf», в якому зазначено:
№ з/п
Ім’я, прізвище та посада працівника
Досвід роботи працівника (зазначити роки роботи, перелік посад керівного персоналу, що були закриті)
Вид трудових відносин з працівником № та дата наказу про прийняття на роботу та\або трудового контракту
1.
Менеджер з персоналу – Яковлева Наталія Миколаївна 26 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). З 1999 року по 2025 рік.
Закриті вакансії: Члени наглядової ради ПП
«ЕВЕРМОР»; Керуючий Харківською філією АКБ
«Укрсоцбанк»; Фінансовий директор ДП «Оріфлейм
Косметикс Україна».
Штатний працівник
Наказ №85 від 15.07.2025
2.
Менеджер з персоналу – Нестерова Вікторія Анатоліївна 15 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). З 2010 року по 2025 рік.
Закриті вакансії: Члени наглядової ради ПП
«ЕВЕРМОР»; Заступник генерального директора з маркетингу; Директор департаменту розвитку; Керівник сектору транспортних перевезень; Керівник сектору хімічної промисловості; Заступник генерального
директора з економічних питань
Штатний працівник
Наказ №84 від 09.07.2025
року
Так, відповідно до відомостей файлу «1. Довідка працівники.pdf», Скаржник зазначив наявність 2 працівників, що мають трудові відносини з Учасником, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені до виконання договору, з яких 2 фахівців з досвідом роботи не менше 3 років (26 і 15 років відповідно) у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). При цьому, мінімальна кількість посад, що були закриті складає не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки) для кожного такого працівника:
- Яковлева Наталія Миколаївна - Члени наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР»; Керуючий Харківською філією АКБ «Укрсоцбанк»; Фінансовий директор ДП «Оріфлейм Косметикс Україна»;
- Нестерова Вікторія Анатоліївна - Члени наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР»; Заступник генерального директора з маркетингу; Директор департаменту розвитку; Керівник сектору транспортних перевезень; Керівник сектору хімічної промисловості; Заступник генерального директора з економічних питань.
Крім того, просимо Комісію звернути увагу на той факт, що Замовник вимагає мінімальну кількість посад – не менше 2 (двох) посад. Зокрема, у наданому Скаржником файлі «договір1.pdf» предметом договору є підбір 3 членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР». Тобто, навіть досвід підбору членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР» є достатнім для підтвердження відповідності вимогам Замовника.
Твердження Замовника у Протоколі №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року про те, що «Оскільки правління, рада директорів і наглядова рада є колегіальними органами управління, а категорії посад, зазначені у довідці, віднесені до топменеджменту, та не відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації, а саме щодо досвіду у сфері пошуку членів колегіальних органів, що є корпоративними органами управління —– члени правління/ради директорів/наглядової ради.» не ґрунтується ні на чому, оскільки така інформація (обмеження сфери досвіду до пошуку членів виключно колегіального органу) в умовах тендерної документації не містилася, а законодавством не розмежовано поняття «топменеджменту» та «керівників вищої ланки», тому Замовник некоректно трактує вимоги тендерної документації, яких не існує в поточній редакції документу.
Також твердження Замовника у Протоколі №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року про те, що «Водночас, на підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору надано скановану копію договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Учасником та ПП «ЕВЕРМОР», а також акт наданих послуг від 30 березня 2025 року, у якому зазначено, що послуги згідно з договором від 27 березня 2025 року надано. При цьому, працівники Учасника, які відповідно до наданих документів у складі тендерної пропозиції Учасника надавали послуги ПП «ЕВЕРМОР» у березні 2025 року, прийняті на роботу у липні 2025 року тобто майже через 4 місяці після надання Учасником послуг ПП «ЕВЕРМОР».» є виключно припущеннями, оскільки зазначені працівники до укладення трудових договорів і, відповідно, прийому на роботу відповідно до наказів №84 і №85, були залучені до виконання договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Учасником та ПП «ЕВЕРМОР», на підставі цивільно-правових договорів, що не є трудовими відносинами у розумінні законодавства. Тим не менш, цей факт не нівелює наявність у вказаних працівників досвіду підбору персоналу для ПП «ЕВЕРМОР» - а саме членів наглядової ради.
Таким чином, Скаржник виконав вимогу тендерної документації (зокрема пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до Тендерної документації) в повному обсязі.
Враховуючи вищенаведене, підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника – відсутні. Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у Протоколі №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
1. Відповідно до Протоколу №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року, «04.11.2025 року Учасником подано оновлену довідку згідно із пунктом 2.1 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації у файлі «Довідка працівники», яка завантажена до системи о 15.30 та документи відповідно до вимог підпунктів 1.1 -1.3 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації, які завантажені до системи о 14.17.
Щодо документів поданих на виконання пункту 2.1 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації.
За результатами розгляду довідки наданої відповідно до вимог пункту 2.1 таблиці додатку 2 до Тендерної документації встановлено, що:
- менеджером з персоналу Яковлевою Наталією Миколаївною закрито вакансії:
членів Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР»;
керуючого Харківською Філією АКБ «Укрсоцбанк»;
фінансового директора ДП «Оріфлейм Косметикс України»;
- менеджером з персоналу Нестеровою Вікторією Анатоліївною закрито вакансії:
членів Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР»;
заступника генерального директора з маркетингу; директора департаменту з розвитку;
керівника сектору транспортних перевезень;
керівника сектору хімічної промисловості;
заступника генерального директора з економічних питань.
Усі перелічені закриті вакансії, крім підбору членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР» не відповідають кваліфікаційним вимогам у частині підтвердження досвіду у сфері пошуку та підбору керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради), крім членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР».
Оскільки правління, рада директорів і наглядова рада є колегіальними органами управління, а категорії посад, зазначені у довідці, віднесені до топменеджменту, та не відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації, а саме щодо досвіду у сфері пошуку членів колегіальних органів, що є корпоративними органами управління —– члени правління/ради директорів/наглядової ради.
Щодо документів поданих на виконання пунктів 1.1- 1.3 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації. 04.11.2025 року о 14.17. Учасником для усунення невідповідностей надано документи файл «договір 1», файл «акт 1» та файл «Довідка аналогічний».
За результатами розгляду всіх поданих документів Учасником для усунення невідповідностей, виявлено, що подані документи містять суперечливу інформацію та протиріччя.
Відповідно до інформації, зазначеної у довідці, складеної згідно з пунктом 2.1 таблиці 1 додатку 2 до Тендерної документації, працівники, які залучатимуться до виконання договору Товариства закрили посади, які є членами Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР».
Водночас, на підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору надано скановану копію договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Учасником та ПП «ЕВЕРМОР», а також акт наданих послуг від 30 березня 2025 року, у якому зазначено, що послуги згідно з договором від 27 березня 2025 року надано. При цьому, працівники Учасника, які відповідно до наданих документів у складі тендерної пропозиції Учасника надавали послуги ПП «ЕВЕРМОР» у березні 2025 року, прийняті на роботу у липні 2025 року тобто майже через 4 місяці після надання Учасником послуг ПП «ЕВЕРМОР».
Крім цього, Учасником у довідці визначено працівників, що надаватимуть послуги за договором Товариству. Зазначені два працівники здійснювали пошук та добір трьох кандидатів на посади членів Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР».
Пункт 2.1 таблиці 1 додатка 2 до тендерної документації містить персоналізовану вимогу до кожного із зазначених працівників щодо добору, а саме досвід роботи не менше з років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). Мінімальна кількість посад, що були закриті (кандидати були працевлаштовані на посади) відповідними працівниками повинна складати не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки) для кожного такого працівника.
Таким чином, пошук та добір трьох кандидатів на посади членів Наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР» не підтверджує персонального добору кожним з працівників Учасника не менше двох кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради).
Крім цього, з відкритих джерел – інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань встановлено, що органами управління у ПП «ЕВЕРМОР» є засновник та відсутня інформація про такий орган управління, як наглядова рада.
Таким чином, Учасник не підтвердив відповідність своєї тендерної пропозиції кваліфікаційним критеріям, встановленим у тендерній документації та надана тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню.
Відповідно до підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
Відповідно до пункту 46 Особливостей інформація про відхилення тендерної пропозиції у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.».
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформації та документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (критерію) згідно з додатком 2 до цієї тендерної документації;
Для підтвердження відповідності критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід», відповідно до пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до Тендерної документації, Учасник повинен надати:
2.1. Довідка, в якій зазначається інформація про наявність не менше 2-х працівників відповідної кваліфікації, що мають трудові відносини з Учасником та/або його афілійованими особами, юридичними особами, стосовно яких Учасник здійснює контроль або яка/і здійснює/ють контроль над учасником, чи яка/і разом із Учасником перебуває/ють під спільним контролем), та/або іншими особами (особи, з якими Учасник має договірні відносини, зокрема договір про франчайзинг або асоціацію, інше об’єднання підприємств, і які представлені на ринку рекрутингових послуг під одним комерційним брендом), які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені до виконання договору, з яких обов’язково не менше 2 фахівців з досвідом роботи не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради).
Мінімальна кількість посад, що були закриті (кандидати були працевлаштовані на посади) відповідними працівниками повинна складати не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки) для кожного такого працівника.
Інформація надається шляхом заповнення Таблиці.
Таблиця
№
з/п Ім’я, прізвище та посада працівника Досвід роботи працівника (зазначити роки роботи, перелік посад керівного персоналу, що були закриті) Вид трудових відносин з працівником № та дата наказу про прийняття на роботу та\або трудового контракту
2.2. На підтвердження інформації, зазначеної в Таблиці, учасник надає скановану копія з оригіналу або копію трудових книжок або інших документів, які підтверджують трудові відносини між учасником та працівником, зазначених у довідці, складеній відповідно до п. 2.1.
Скаржник у складі тендерної пропозиції надав файл «10. Довідка працівники.pdf», в якому зазначив неповну інформацію та файли «84.pdf» та «85.pdf», у яких містяться скановані копії наказів про призначення працівників, які підтверджують трудові відносини між учасником та працівником.
03.11.2025 Замовник оприлюднив вимогу про усунення невідповідностей такого змісту: «Вимога про усунення невідповідностей: Згідно з пунктом 1 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації в якості кваліфікаційного критерію визначено наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Документом та інформацією, які підтверджують відповідність визначено: Скан-копія довідки, складеної в довільній формі за підписом уповноваженої особи та печаткою Учасника, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору із зазначенням: найменування контрагента; предмету договору; реквізитів (номеру та дати укладення) договору; стану виконання договору (виконаний, невиконаний, частково виконаний) (підпункт 1.1.); скан-копія договору(ів), з переліку з п. 1.1. щодо надання Учасником послуг аналогічних предмету закупівлі, укладені з 2022 року і по поточну дату (підпункт 1.2.); скан-копії документів, що підтверджують виконання аналогічного(них) договору(ів) (акт приймання-передачі, видаткова накладна або інший фінансовий документ) (підпункт 1.3). Вказані документи Учасником не надано. Крім того, підпунктом 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації передбачено, що документом та інформацією, які підтверджують відповідність кваліфікаційним критеріям щодо наявності працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, є Довідка за формою, наведеною у тендерній документації, в якій зазначається інформація про наявність не менше 2-х працівників відповідної кваліфікації, що мають трудові відносини з Учасником та/або його афілійованими особами, юридичними особами, стосовно яких Учасник здійснює контроль або яка/і здійснюють контроль над учасником, чи яка/і разом із Учасником перебувають під спільним контролем), та/або іншими особами (особи, з якими Учасник має договірні відносини, зокрема договір про франчайзинг або асоціацію, інше об’єднання підприємств, і які представлені на ринку рекрутингових послуг під одним комерційним брендом), які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені до виконання договору, з яких обов’язково не менше 2 фахівців з досвідом роботи не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). У складі тендерної пропозиції Учасником надано Довідку, в якій зазначено двох працівників – менеджера з персоналу Яковлеву Наталію Миколаївну з досвідом пошуку та підбору персоналу на посади рівня Executive – більше 26 років, закриті вакансії рівня Executive (Керуючий Харківською філією АКБ, «Укрсоцбанк», Фінансовий директор ДП «Оріфлейм Косметикс Україна») та менеджера з персоналу – Нестерову Вікторію Анатоліївну з досвідом пошуку та підбору персоналу на посади рівня Executive – більше 15 років, закриті вакансії рівня Executive – (Заступник генерального директора з маркетингу; Директор департаменту розвитку; Керівник сектору транспортних перевезень; Керівник сектору хімічної промисловості; Заступник генерального директора з економічних питань). Разом з тим, як зазначено вище, згідно з вимогами підпункту 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації у довідці мають бути зазначений досвід роботи у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). Таким чином, Учасником не зазначена відповідна інформація. Учасник для усунення виявлених невідповідностей має надати у складі своєї тендерної пропозиції: - документи, передбачені підпунктами 1.1-1.3 пункту 1 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації на підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); - довідку на виконання підпункту 2.1 пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до тендерної документації, в якій зазначити досвід фахівців не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради)».
Скаржник на виконання вимоги про усунення невідповідності, надав файл «1. Довідка працівники.pdf», в якому зазначено:
№ з/п
Ім’я, прізвище та посада працівника
Досвід роботи працівника (зазначити роки роботи, перелік посад керівного персоналу, що були закриті)
Вид трудових відносин з працівником № та дата наказу про прийняття на роботу та\або трудового контракту
1.
Менеджер з персоналу – Яковлева Наталія Миколаївна 26 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). З 1999 року по 2025 рік.
Закриті вакансії: Члени наглядової ради ПП
«ЕВЕРМОР»; Керуючий Харківською філією АКБ
«Укрсоцбанк»; Фінансовий директор ДП «Оріфлейм
Косметикс Україна».
Штатний працівник
Наказ №85 від 15.07.2025
2.
Менеджер з персоналу – Нестерова Вікторія Анатоліївна 15 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). З 2010 року по 2025 рік.
Закриті вакансії: Члени наглядової ради ПП
«ЕВЕРМОР»; Заступник генерального директора з маркетингу; Директор департаменту розвитку; Керівник сектору транспортних перевезень; Керівник сектору хімічної промисловості; Заступник генерального
директора з економічних питань
Штатний працівник
Наказ №84 від 09.07.2025
року
Так, відповідно до відомостей файлу «1. Довідка працівники.pdf», Скаржник зазначив наявність 2 працівників, що мають трудові відносини з Учасником, які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені до виконання договору, з яких 2 фахівців з досвідом роботи не менше 3 років (26 і 15 років відповідно) у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради). При цьому, мінімальна кількість посад, що були закриті складає не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки) для кожного такого працівника:
- Яковлева Наталія Миколаївна - Члени наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР»; Керуючий Харківською філією АКБ «Укрсоцбанк»; Фінансовий директор ДП «Оріфлейм Косметикс Україна»;
- Нестерова Вікторія Анатоліївна - Члени наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР»; Заступник генерального директора з маркетингу; Директор департаменту розвитку; Керівник сектору транспортних перевезень; Керівник сектору хімічної промисловості; Заступник генерального директора з економічних питань.
Крім того, просимо Комісію звернути увагу на той факт, що Замовник вимагає мінімальну кількість посад – не менше 2 (двох) посад. Зокрема, у наданому Скаржником файлі «договір1.pdf» предметом договору є підбір 3 членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР». Тобто, навіть досвід підбору членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР» є достатнім для підтвердження відповідності вимогам Замовника.
Твердження Замовника у Протоколі №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року про те, що «Оскільки правління, рада директорів і наглядова рада є колегіальними органами управління, а категорії посад, зазначені у довідці, віднесені до топменеджменту, та не відповідають вимогам, встановленим у тендерній документації, а саме щодо досвіду у сфері пошуку членів колегіальних органів, що є корпоративними органами управління —– члени правління/ради директорів/наглядової ради.» не ґрунтується ні на чому, оскільки така інформація (обмеження сфери досвіду до пошуку членів виключно колегіального органу) в умовах тендерної документації не містилася, а законодавством не розмежовано поняття «топменеджменту» та «керівників вищої ланки», тому Замовник некоректно трактує вимоги тендерної документації, яких не існує в поточній редакції документу.
Також твердження Замовника у Протоколі №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року про те, що «Водночас, на підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору надано скановану копію договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Учасником та ПП «ЕВЕРМОР», а також акт наданих послуг від 30 березня 2025 року, у якому зазначено, що послуги згідно з договором від 27 березня 2025 року надано. При цьому, працівники Учасника, які відповідно до наданих документів у складі тендерної пропозиції Учасника надавали послуги ПП «ЕВЕРМОР» у березні 2025 року, прийняті на роботу у липні 2025 року тобто майже через 4 місяці після надання Учасником послуг ПП «ЕВЕРМОР».» є виключно припущеннями, оскільки зазначені працівники до укладення трудових договорів і, відповідно, прийому на роботу відповідно до наказів №84 і №85, були залучені до виконання договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Учасником та ПП «ЕВЕРМОР», на підставі цивільно-правових договорів, що не є трудовими відносинами у розумінні законодавства. Тим не менш, цей факт не нівелює наявність у вказаних працівників досвіду підбору персоналу для ПП «ЕВЕРМОР» - а саме членів наглядової ради.
Таким чином, Скаржник виконав вимогу тендерної документації (зокрема пункту 2 Таблиці 1 Додатку 2 до Тендерної документації) в повному обсязі.
Враховуючи вищенаведене, підстави для відхилення тендерної пропозиції Скаржника – відсутні. Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію Скаржника з підстав, перелічених у Протоколі №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року.
Отже, рішення Замовника, оформлене Протоколом №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року є протиправним та таким, що порушує законодавство про публічні закупівлі та законні права та інтереси Скаржника.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
×
-
Назва доказу:
Протокол
-
Повʼязаний документ:
Відхилення.pdf
-
-
Назва доказу:
Довідка
-
Повʼязаний документ:
1. Довідка працівники.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись п. 59 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-10-15-015057-a. 3. Визнати рішення Замовника, оформлене Протоколом №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року, про відхилення тендерної пропозиції Академії міждисциплінарної освіти, неправомірним, тобто прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 4. Зобов'язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Академії міждисциплінарної освіти, оформлене Протоколом №12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року.
Запити Органу оскарження
Номер:
e53604b557b546ffa6138a9cdbc8be82
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
15.10.2025 Акціонерне товариство «Оператор ринку» (далі – АТ «Оператор ринку» або Замовник), відповідно до абзацу 2 пункту 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) (далі – Закон) та з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі — Особливості), в електронній системі закупівель www.prozorro.gov.ua оприлюднило оголошення про проведення процедури закупівлі ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-15-015057-a та тендерну документацію на закупівлю 79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги з пошуку та підбору кандидата на посаду незалежного члена наглядової ради АТ «Оператор ринку»).
10.11.2025 через електронну систему закупівель надійшла скарга від учасника торгів АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ, (код ЄДРПОУ: 45328152) від 10.11.2025 №UA-2025-10-15-015057-a.c1 щодо порушення АТ «Оператор ринку» законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Скарга), а саме – на дії Замовника в частині неправомірного відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 12.11.2025 № 16862-р/пк-пз Скаргу прийнято до розгляду.
АТ «Оператор ринку», керуючись частиною шістнадцятою статті 18 Закону з урахуванням Особливостей, на виконання вимог Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, визначених у рішенні від 12.11.2025 № 16862-р/пк-пз, надає наступні пояснення по суті скарги АКАДЕМІЯ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОЇ ОСВІТИ, (код ЄДРПОУ: 45328152) від 10.11.2025 №UA-2025-10-15-015057-a.c1 щодо процедури закупівлі – 79620000-6 - Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим (Послуги з пошуку та підбору кандидата на посаду незалежного члена наглядової ради АТ «Оператор ринку»).
1. Щодо твердження Скаржника про те, що досвід підбору членів наглядової ради ПП «ЕВЕРМОР» є достатнім для підтвердження відповідності вимогам замовника.
Товариством вимагалось підтвердження кваліфікаційного критерію «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
Відповідно до підпункту 2.1 пункту 2 таблиці 1 додатка 2 до тендерної документації для підтвердження відповідності Учасник мав подати Довідку, в якій зазначити інформацію про наявність не менше 2-х працівників відповідної кваліфікації, що мають трудові відносини з Учасником та/або його афілійованими особами, юридичними особами, стосовно яких Учасник здійснює контроль або яка/і здійснює/ють контроль над учасником, чи яка/і разом із Учасником перебуває/ють під спільним контролем), та/або іншими особами (особи, з якими Учасник має договірні відносини, зокрема договір про франчайзинг або асоціацію, інше об’єднання підприємств, і які представлені на ринку рекрутингових послуг під одним комерційним брендом), які мають необхідні знання та досвід, та будуть залучені до виконання договору, з яких обов’язково не менше 2 фахівців з досвідом роботи не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради).
Мінімальна кількість посад, що були закриті (кандидати були працевлаштовані на посади) відповідними працівниками повинна складати не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки) для кожного такого працівника.
Тобто, для підтвердження відповідності кожен з працівників має відповідати кваліфікаційному критерію, визначеному підпунктом 2.1 пункту 2 таблиці 1 додатка 2 до тендерної документації, шляхом наявності досвіду не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради), що підтверджується інформацією у довідці про загальний досвід у сфері та персональний досвід, що підтверджується інформацією про особисте закриття (кандидати мають бути працевлаштованими на посади) не менше 2 посад керівного персоналу (керівників вищої ланки).
З наданої Скаржником довідки вбачається, що кожен з працівників здійснював підбір членів наглядової ради Приватного підприємства «ЕВЕРМОР». При цьому, на підтвердження виконання аналогічних договорів надано договір з Приватним підприємством «ЕВЕРМОР» та акт на виконання договору, згідно з яким було відібрано 3-х членів наглядової ради Приватного підприємства «ЕВЕРМОР».
Замовник вважає, що працівники, зазначені у довідці Скаржника, не відповідають зазначеному вище критерію з таких підстав:
1) один із працівників зазначених у довідці не міг особисто закрити (кандидати на посаду були працевлаштовані) дві посади членів наглядової ради Приватного підприємства «ЕВЕРМОР», оскільки із довідки вбачається, що обидва працівники брали участь у доборі 3-х членів наглядової ради зазначеного підприємства, з огляду на те, що вимога для кожного працівника є персоналізованою:
«що були закриті (кандидати були працевлаштовані на посади) відповідними працівниками повинна складати не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки) для кожного такого працівника.».
У такому випадку один із двох працівників здійснив особисто підбір 1-го члена наглядової ради Приватного підприємства «ЕВЕРМОР», а інший 2-х.
2) наглядова рада відповідно до Законів України «Про акціонерні товариства», «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» є органом управління відповідного суб’єкта господарювання. Водночас відповідно до пункту 12 частини другої статті 9 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, відомості про органи управління юридичної особи.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань органами управління Приватного підприємства «ЕВЕРМОР» є засновник, що також є директором та кінцевим бенефіціарним власником. Це також підтверджується Статутом Приватного підприємства «ЕВЕРМОР», оотриманого з системи «ЛІГА: ЗАКОН», копія якого додається.
З огляду на зазначене, у Приватного підприємства «ЕВЕРМОР», договір з яким надавався для підтвердження виконання аналогічного договору, відсутній такий орган управління, як наглядова рада.
Отже, за відсутності такого органу управління, як наглядова рада у Приватному підприємстві «ЕВЕРМОР», встановлено невідповідність кваліфікаційному критерію щодо закритих посад, який передбачає, що під закриттям посад визначено, що кандидати мають бути працевлаштовані.
Таким чином, визначено невідповідність кваліфікаційному критерію у частині вимоги:
«що були закриті (кандидати були працевлаштовані на посади) відповідними працівниками».
2. Щодо твердження Скаржника «…а саме щодо досвіду у сфері пошуку членів колегіальних органів, що є корпоративними органами управління – члени правління/ради директорів/наглядової ради не ґрунтується ні на чому, оскільки така інформація (обмеження сфери досвіду до членів виключно колегіального органу) в умовах тендерної документації не містилась, а законодавством не розмежовано поняття «топ менеджменту» та «керівників вищої ланки».
Підпункт 2 пункту 2.1 таблиці 1 додатка 2 до тендерної документації визначено «не менше 2 фахівців з досвідом роботи не менше 3 років у сфері пошуку та підбору кандидатів на посади керівного персоналу (членів правління/ради директорів/наглядової ради).
Мінімальна кількість посад, що були закриті (кандидати були працевлаштовані на посади) відповідними працівниками повина складати не менше 2 (двох) посад керівного персоналу (керівники вищої ланки).».
Отже, тендерна документація містить кваліфікаційну вимогу щодо загального досвіду у сфері пошуку та підбору керівного персоналу, що у дужках уточнено як – члени наглядової ради/правління/ради директорів – колегіальних органів управління та персональну вимогу до кожного працівника щодо підбору керівного персоналу (керівників вищої ланки) відповідного колегіального органу управління, про що має бути зазначено у стовпці таблиці «Досвід роботи працівника (зазначити роки роботи, перелік посад керівного персоналу, що були закриті)».
Законодавство визначає наглядову раду, правління і раду директорів як колегіальні органи управління.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про акціонерні товариства» (далі – Закон) структура управління акціонерним товариством може бути однорівневою або дворівневою.
За однорівневої структури управління органами управління акціонерним товариством є загальні збори та рада директорів.
Однорівнева структура управління передбачає здійснення функцій контролю та управління діяльністю акціонерного товариства єдиним колегіальним органом - радою директорів.
Відповідно до частини першої статті 62 Закону рада директорів акціонерного товариства (далі – рада директорів) є колегіальним виконавчим органом.
За дворівневої структури управління органами управління акціонерним товариством є загальні збори, орган, відповідальний за здійснення нагляду (наглядова рада), і виконавчий орган (колегіальний або одноосібний).
Відповідно до частини першої статті 69 Закону наглядова рада акціонерного товариства (далі – наглядова рада) є колегіальним органом.
Відповідно до частини третьої статті 81 цього ж Закону виконавчий орган може бути колегіальним (правління, дирекція) або одноосібним (директор, генеральний директор).
З огляду на зазначені норми законодавства кваліфікаційна вимога визначена підпунктом 2.1 пункту 2 таблиці 1 додатка 2 до тендерної документації щодо досвіду підбору керівного персоналу (наглядової ради, ради директорів і правління) містить вимогу щодо загального досвіду кожного працівника у відповідній сфері та підтвердження загального досвіду шляхом персональних вимоги, щодо підбору, що мають бути відображені у відповідній довідці, визначеній цим же пунктом, що не може трактуватись ніяк інакше як досвід підбору керівного персоналу (керівників вищої ланки) колегіальних органів управління – членів наглядової ради, членів правління, членів ради директорів, про що зазначено у протоколі № 12П/11УО-ВТзО/Вх05-9 від 05 листопада 2025 року та обґрунтовано предметом закупівлі: код за ДК 021:2015 79620000-6 «Послуги із забезпечення персоналом, у тому числі тимчасовим» (послуги з пошуку та підбору кандидата на посаду незалежного члена наглядової ради АТ «Оператор ринку») та організаційно-правовою формою замовника – приватне акціонерне товариство.
Таким чином, будь-який інший досвід, крім досвіду підбору керівників вищої ланки колегіальних органів управління – членів наглядової ради, правління, ради директорів, не відповідає кваліфікаційним критеріям щодо досвіду.
3. Щодо твердження Скаржника «…оскільки зазначені працівники до укладення трудових договорів і, відповідно, прийому на роботу відповідно до наказів №84 і №85, були залучені до виконання договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Учасником та ПП «ЕВЕРМОР», на підставі цивільно-правових договорів, що не є трудовими відносинами у розумінні законодавства. Тим не менш, цей факт не нівелює наявність у вказаних працівників досвіду підбору персоналу для ПП «ЕВЕРМОР» - а саме членів наглядової ради.».
Так, на підтвердження виконання аналогічного за предметом закупівлі договору Скаржником надано скановану копію договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Скаржником та ПП «ЕВЕРМОР», а також акт наданих послуг від 30 травня 2025 року, у якому зазначено, що послуги згідно з договором від 27 березня 2025 року надано. При цьому, працівники Скаржника, які відповідно до наданих документів у складі тендерної пропозиції Скаржника надавали послуги ПП «ЕВЕРМОР» з 27 березня по 30 травня 2025 року, прийняті на роботу лише у липні 2025 року.
При цьому, Скаржником не надано на підтвердження досвіду роботи цивільно-правові договори з особами (які в подальшому були прийняті на роботу, як зазначено вище), що були залучені до виконання договору від 27 березня 2025 року № 20, укладеного між Скаржником та ПП «ЕВЕРМОР», а тому твердження Скаржника: «Тим не менш, цей факт не нівелює наявність у вказаних працівників досвіду підбору персоналу для ПП «ЕВЕРМОР» - а саме членів наглядової ради», є необґрунтованим та свідчить, про правомірність дій Замовника щодо відхилення його тендерної пропозиції.
Ураховуючи викладене, вважаємо, що скарга Академії міждисциплінарної освіти від 10 листопада 2025 року UA-2025-10-15-015057-a.c1 є необґрунтованою та безпідставною, а в діях АТ «Оператор ринку» відсутні порушення підпункту 1 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178, а тому, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», просимо прийняти рішення про відмову Академії міждисциплінарної освіти у задоволені скарги в повному обсязі.
Дата опублікування:
14.11.2025 15:32