-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник), НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи
Усі посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент"
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився день назад
265 994.33
UAH з ПДВ
Період оскарження:
15.10.2025 14:14 - 26.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
10.12.2025 12:31 - 16.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
2d95da80578e42d984a771c87d96d7a1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-15-008849-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
17.10.2025 року Замовником було оприлюднено Протокол рішення уповноваженої особи (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-15-008849-a) про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме — у зв’язку з «неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”».
Вказане рішення є безпідставним, необґрунтованим та прийнятим із грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) і Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Особливості).
Замовник аргументує своє рішення наступним: Замовником виявлено помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційоного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі. Внесення змін до тендерної документації в цій частині не представляється можливим, оскільки можуть бути порушені встановлені ст. 5 Закону принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Відповідно до п.50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) Відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) Коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) Подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом 2 п.25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Обґрунтування неправомірності рішення Замовника
1. Відсутність документального підтвердження неможливості усунення порушень.
У Протоколі від 17.10.2025 р. Замовник зазначає, що було «помилково та неповно викладено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі (розділ ІІ Додатку 4 Тендерної документації)».
Однак, Замовник:
не конкретизував, у чому полягає така «помилка» чи «неповнота»;
не навів жодного опису порушень, як того прямо вимагає п.50 Особливостей;
не надав доказів, що такі порушення дійсно унеможливлюють проведення процедури;
не обґрунтував, чому виправлення виявлених недоліків не може бути здійснене шляхом внесення змін до Тендерної документації.
УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Таким чином, Замовник не виконав обов’язок щодо опису виявлених порушень, встановлений абзацом другим підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Фактично рішення є формальною відмовою без юридичного змісту та не підтверджено жодними доказами, що прямо суперечить вимогам закону та практиці Комісії Антимонопольного комітету України.
2. Замовник мав і право, і обов’язок внести зміни до тендерної документації
Згідно з пунктом 54 Особливостей, а також пунктом 2 Розділу ІІ Тендерної документації, Замовник має право і зобов’язаний у разі виявлення помилок чи неточностей внести зміни до тендерної документації.
Після оприлюднення закупівлі 15.10.2025 р. Замовник 17.10.2025 року відмінив дану процедуру закупівлі до кінцевого строку подання пропозицій 23.10.2025 р.
У Замовника було не менше 8 календарних днів, що цілком достатньо для реалізації цього права.
Пункт 54 Особливостей чітко передбачає, що при внесенні змін до тендерної документації строк подання пропозицій продовжується, але не менше ніж на 4 дні.
Отже, жодних перешкод для внесення змін не існувало.
Відповідно, твердження Замовника про “неможливість внесення змін” є юридично нікчемним, оскільки суперечить прямій нормі права.
Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 жовтня 2025 року.
3. Відміна торгів без фактичних підстав є порушенням принципів Закону.
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням таких принципів:
добросовісної конкуренції серед учасників;
максимальної економії та ефективності;
відкритості та прозорості на всіх стадіях;
недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
об’єктивного та неупередженого визначення переможця.
Своїми діями Замовник грубо порушив усі перелічені принципи, адже:
безпідставно припинив конкурентну процедуру без опису конкретних порушень;
позбавив Скаржника законного права на участь у відкритих торгах;
ухвалив рішення без будь-яких доказів чи аналізу;
створив передумови для непрозорих дій у подальшому укладанні договорів.
Таким чином, рішення Замовника є свавільним актом, що порушує законні права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі.
Підтвердження правової позиції рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ
Практика Комісії є сталою та однозначною: відміна торгів з формальних підстав без належного обґрунтування визнається неправомірною:
1) У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
2) У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Отже, позиція Комісії АМКУ є послідовною та прямо підтверджує незаконність дій Замовника у цій закупівлі.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Зауважуємо, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.
На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
На підставі вищевикладеного, з метою захисту своїх законних прав, ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
Пов'язані документи:
Орган оскарження
- рішення від 06.11.2025 № 16658.pdf 11.11.2025 14:01
- рішення від 29.10.2025 № 16243.pdf 29.10.2025 14:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 06.11.2025 № 16658.pdf 07.11.2025 13:01
- ЗАПЕРЕЧЕННЯ на пояснення Замовника.docx 03.11.2025 17:59
- sign.p7s 27.10.2025 11:57
- СКАРГА про відміну торгів.pdf 27.10.2025 11:57
- СКАРГА про відміну торгів.docx 27.10.2025 11:57
- 2. Доказ 2 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 №14700.pdf 27.10.2025 11:57
- Сертифікат ISO 13485.pdf 03.11.2025 17:59
- 1. Доказ 1 - Проткол про відміну закупівлі від 17.10.2025 року.pdf 27.10.2025 11:57
- ЗАПЕРЕЧЕННЯ на пояснення Замовника.pdf 03.11.2025 17:59
- ПОЯСНЕННЯ 30.10.2025 18:14
- Протокол УО скасування рішення зміни ТД 20.11.2025 16:38
- Додаткова інформація до Пояснення 30.10.2025 18:14
- ПОЯСНЕННЯ 30.10.2025 18:14
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.10.2025 12:46
Дата розгляду скарги:
06.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
29.10.2025 14:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
11.11.2025 14:02
Дата виконання рішення Замовником:
21.11.2025 10:58
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунені
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0385c8177d4248678df0ea76be958669
Заголовок пункту скарги:
І. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
17.10.2025 року Замовником було оприлюднено Протокол рішення уповноваженої особи (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-15-008849-a) про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме — у зв’язку з «неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”».
Вказане рішення є безпідставним, необґрунтованим та прийнятим із грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) і Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Особливості).
Замовник аргументує своє рішення наступним: Замовником виявлено помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційоного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі. Внесення змін до тендерної документації в цій частині не представляється можливим, оскільки можуть бути порушені встановлені ст. 5 Закону принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Відповідно до п.50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) Відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) Коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) Подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом 2 п.25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Обґрунтування неправомірності рішення Замовника
1. Відсутність документального підтвердження неможливості усунення порушень.
У Протоколі від 17.10.2025 р. Замовник зазначає, що було «помилково та неповно викладено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі (розділ ІІ Додатку 4 Тендерної документації)».
Однак, Замовник:
не конкретизував, у чому полягає така «помилка» чи «неповнота»;
не навів жодного опису порушень, як того прямо вимагає п.50 Особливостей;
не надав доказів, що такі порушення дійсно унеможливлюють проведення процедури;
не обґрунтував, чому виправлення виявлених недоліків не може бути здійснене шляхом внесення змін до Тендерної документації.
УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Таким чином, Замовник не виконав обов’язок щодо опису виявлених порушень, встановлений абзацом другим підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Фактично рішення є формальною відмовою без юридичного змісту та не підтверджено жодними доказами, що прямо суперечить вимогам закону та практиці Комісії Антимонопольного комітету України.
2. Замовник мав і право, і обов’язок внести зміни до тендерної документації
Згідно з пунктом 54 Особливостей, а також пунктом 2 Розділу ІІ Тендерної документації, Замовник має право і зобов’язаний у разі виявлення помилок чи неточностей внести зміни до тендерної документації.
Після оприлюднення закупівлі 15.10.2025 р. Замовник 17.10.2025 року відмінив дану процедуру закупівлі до кінцевого строку подання пропозицій 23.10.2025 р.
У Замовника було не менше 8 календарних днів, що цілком достатньо для реалізації цього права.
Пункт 54 Особливостей чітко передбачає, що при внесенні змін до тендерної документації строк подання пропозицій продовжується, але не менше ніж на 4 дні.
Отже, жодних перешкод для внесення змін не існувало.
Відповідно, твердження Замовника про “неможливість внесення змін” є юридично нікчемним, оскільки суперечить прямій нормі права.
Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 жовтня 2025 року.
3. Відміна торгів без фактичних підстав є порушенням принципів Закону.
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням таких принципів:
добросовісної конкуренції серед учасників;
максимальної економії та ефективності;
відкритості та прозорості на всіх стадіях;
недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
об’єктивного та неупередженого визначення переможця.
Своїми діями Замовник грубо порушив усі перелічені принципи, адже:
безпідставно припинив конкурентну процедуру без опису конкретних порушень;
позбавив Скаржника законного права на участь у відкритих торгах;
ухвалив рішення без будь-яких доказів чи аналізу;
створив передумови для непрозорих дій у подальшому укладанні договорів.
Таким чином, рішення Замовника є свавільним актом, що порушує законні права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі.
Підтвердження правової позиції рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ
Практика Комісії є сталою та однозначною: відміна торгів з формальних підстав без належного обґрунтування визнається неправомірною:
1) У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
2) У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Отже, позиція Комісії АМКУ є послідовною та прямо підтверджує незаконність дій Замовника у цій закупівлі.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Зауважуємо, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.
На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
На підставі вищевикладеного, з метою захисту своїх законних прав, ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
Вказане рішення є безпідставним, необґрунтованим та прийнятим із грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) і Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Особливості).
Замовник аргументує своє рішення наступним: Замовником виявлено помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційоного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі. Внесення змін до тендерної документації в цій частині не представляється можливим, оскільки можуть бути порушені встановлені ст. 5 Закону принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.
Відповідно до п.50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) Відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) Коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) Подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом 2 п.25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
Обґрунтування неправомірності рішення Замовника
1. Відсутність документального підтвердження неможливості усунення порушень.
У Протоколі від 17.10.2025 р. Замовник зазначає, що було «помилково та неповно викладено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі (розділ ІІ Додатку 4 Тендерної документації)».
Однак, Замовник:
не конкретизував, у чому полягає така «помилка» чи «неповнота»;
не навів жодного опису порушень, як того прямо вимагає п.50 Особливостей;
не надав доказів, що такі порушення дійсно унеможливлюють проведення процедури;
не обґрунтував, чому виправлення виявлених недоліків не може бути здійснене шляхом внесення змін до Тендерної документації.
УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Таким чином, Замовник не виконав обов’язок щодо опису виявлених порушень, встановлений абзацом другим підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Фактично рішення є формальною відмовою без юридичного змісту та не підтверджено жодними доказами, що прямо суперечить вимогам закону та практиці Комісії Антимонопольного комітету України.
2. Замовник мав і право, і обов’язок внести зміни до тендерної документації
Згідно з пунктом 54 Особливостей, а також пунктом 2 Розділу ІІ Тендерної документації, Замовник має право і зобов’язаний у разі виявлення помилок чи неточностей внести зміни до тендерної документації.
Після оприлюднення закупівлі 15.10.2025 р. Замовник 17.10.2025 року відмінив дану процедуру закупівлі до кінцевого строку подання пропозицій 23.10.2025 р.
У Замовника було не менше 8 календарних днів, що цілком достатньо для реалізації цього права.
Пункт 54 Особливостей чітко передбачає, що при внесенні змін до тендерної документації строк подання пропозицій продовжується, але не менше ніж на 4 дні.
Отже, жодних перешкод для внесення змін не існувало.
Відповідно, твердження Замовника про “неможливість внесення змін” є юридично нікчемним, оскільки суперечить прямій нормі права.
Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 жовтня 2025 року.
3. Відміна торгів без фактичних підстав є порушенням принципів Закону.
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням таких принципів:
добросовісної конкуренції серед учасників;
максимальної економії та ефективності;
відкритості та прозорості на всіх стадіях;
недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
об’єктивного та неупередженого визначення переможця.
Своїми діями Замовник грубо порушив усі перелічені принципи, адже:
безпідставно припинив конкурентну процедуру без опису конкретних порушень;
позбавив Скаржника законного права на участь у відкритих торгах;
ухвалив рішення без будь-яких доказів чи аналізу;
створив передумови для непрозорих дій у подальшому укладанні договорів.
Таким чином, рішення Замовника є свавільним актом, що порушує законні права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі.
Підтвердження правової позиції рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ
Практика Комісії є сталою та однозначною: відміна торгів з формальних підстав без належного обґрунтування визнається неправомірною:
1) У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»
2) У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.
«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»
Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Отже, позиція Комісії АМКУ є послідовною та прямо підтверджує незаконність дій Замовника у цій закупівлі.
Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.
Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Зауважуємо, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.
На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.
На підставі вищевикладеного, з метою захисту своїх законних прав, ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
×
-
Назва доказу:
2. Доказ 2 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 №14700.
-
Повʼязаний документ:
2. Доказ 2 - Рішення АМКУ від 26.09.2025 №14700.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Доказ 1 - Протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою про відміну процедури закупівлі від 17.10.2025 року.
-
Повʼязаний документ:
1. Доказ 1 - Проткол про відміну закупівлі від 17.10.2025 року.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
Запити Органу оскарження
Номер:
402b8ddb14fc4a909c5b51cd3bbcc9c4
Тема запиту:
1. Не бажання Замовника внести зміни до тендерної документації не є порушенням законодавства
Текст запиту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ
на пояснення Замовника від 30.10.2025 р. № 01-10-/826
щодо Скарги № UA-2025-10-15-008849-a.b1
Дата опублікування:
03.11.2025 17:58
Номер:
71cba7c4bfff4f97847bd0ce130f2909
Тема запиту:
ЗАПЕРЕЧЕННЯ на пояснення Замовника від 30.10.2025 р. № 01-10-/826 щодо Скарги № UA-2025-10-15-008849-a.b1
Текст запиту:
1. Не бажання Замовника внести зміни до тендерної документації не є порушенням законодавства
Замовник у поясненнях намагається виправдати своє рішення про відміну процедури, посилаючись на необхідність «додавання вимог до ТД щодо надання учасниками сертифікату ISO 13485». Однак, відмова від внесення змін у період, коли така можливість існувала, не є підставою для відміни закупівлі відповідно до п. 50 Особливостей.
2. Замовник суперечить сам собі
У поясненнях Замовник зазначає, що внесення вимоги щодо сертифікату ISO 13485 є необхідним, проте одночасно визнає таку вимогу як порушення принципів закупівель. Більше того, Замовник повідомляє, що має намір внести цю саму вимогу у наступну оголошену закупівлю, що повністю нівелює його власні аргументи щодо неможливості проведення поточної процедури. Тобто, Замовник у своїх поясненнях фактично визнає, що жодних реальних перешкод для продовження процедури не існувало.
3. Вимога щодо сертифікату ISO 13485 є дискримінаційною
У поясненнях Замовник не зазначає, на кого саме має бути виданий сертифікат ISO 13485. Слід зазначити, що ISO 13485 видається виключно виробнику медичних виробів, і не кожен учасник є виробником. Отже, у разі встановлення вимоги про надання такого сертифіката «учасником» це унеможливить участь офіційних дистриб’юторів і постачальників, які мають усі необхідні дозвільні документи, але не є безпосередніми виробниками. Така вимога обмежує конкуренцію, порушує принцип недискримінації, встановлений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», та суперечить правовим позиціям Антимонопольного комітету, який неодноразово визнавав подібні умови незаконними.
4. Наявність у Скаржника сертифіката ISO 13485 на виробника підтверджує безпідставність дій Замовника
ФОП Сахно Я.А. має можливість надати сертифікат ISO 13485 виробника запропонованого товару, який повністю підтверджує відповідність продукції міжнародним стандартам.
5. Замовник не довів наявність порушень, які унеможливлюють проведення процедури
У своїх поясненнях Замовник не навів жодної конкретної норми законодавства, яку він нібито порушив при складанні тендерної документації, і яка дійсно унеможливлює проведення закупівлі.
Дата опублікування:
03.11.2025 17:59
Номер:
fcc24481b2d94d49aed3a76bc5cf1d7d
Тема запиту:
Заперечення Замовника
Текст запиту:
Комісією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель 29 жовтня 2015 року прийнято до розгляду скаргу фізичної особи-підприємця Сахна Ярослав Андрійович (код ЄДРПОУ 3839210554) (надалі – Скаржник), якій присвоєний № UA-2025-10-15-008849-a.b1 (надалі – Скарга).
Скаржник оскаржує порушення, на його думку, замовником (комунальним підприємством «Консультативно-діагностичний центр № 20» Одеської міської ради, ЄДРПОУ 02774562, надалі – Замовник) порядку проведення процедури закупівлі, а саме рішення Замовника про відміну процедури закупівлі "Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційного світильника), НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи", номер оголошення про проведення процедури закупівлі UA-2025-10-15-008849-a, (надалі – Процедура закупівлі).
В обгрунтування Скарги Скаржник:
1) по пункту 1 Скарги:
зазначає, що в рішенні уповноваженої особи Замовника від 17.10.2025 про відміну Процедури закупівлі не надано опис порушень законодавства у сфері публічних закупівель, які унеможливлюють проведення Процедури закупівлі, а також не надав доказів цих порушень;
2) по пункту 2 Скарги:
зазначає, що замість прийняття рішення про відміну Процедури закупівлі Замовник мав право та обов’язок згідно з пунктом 54 Особливостей внести зміни до тендерної документації.
Заперечуючи проти Скарги, вважаємо за необхідне повідомити Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель наступне:
1) по пункту 1 Скарги:
- в рішенні уповноваженої особи Замовника від 17.10.2025 (оприлюднено в електронній системі закупівель) про відміну Процедури закупівлі наведений докладний опис допущених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, а саме: «помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі.» А саме, в тендерній документації Замовника відсутня вимога про надання учасниками сертифікатів виробництва за ISO 13485 та підтвердження відповідності до міжнародних стандартів; додавання цих вимог дозволить закупити найбільш якісне медичне обладнання та цілком відповідає принципам здійснення закупівель, викладених у пункті 2 частини 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» – максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- на нашу думку, додавання цих вимог до тендерної документації є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель (принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, що встановлені ст. 5 Закону «Про публічні закупівлі», такі як добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників та рівне ставлення до них; вважаємо, що в такому випадку необхідне оголошення нової закупівлі з розширеними медико-технічними вимогами до предмета закупівлі; розширення
- пункт 50 Особливостей не містить вимоги до Замовника додавати докази для застосування підпункту 2 пункту 50 Особливостей, на Замовника покладається лише зазначати опис порушень, які унеможливлюють проведення Процедури закупівлі;
2) по пункту 2 Скарги:
- відповідно до абзацу 3 пункту 54 Особливостей Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до статті 8 Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів; зауважимо, що наведена норма Особливостей не містить зобов’язання для Замовника вносити зміни до тендерної документації у разі самостійного виявлення порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель; таке зобов’язання може виникнути лише за рішеннями органу державного фінансового контролю або на підставі рішення органу оскарження.
З огляду на викладене просимо прийняти рішення про відмову в задоволенні Скарги № UA-2025-10-15-008849-a.b1.
На підтвердження наших тверджень про необхідність закупівлі високоякісного обладнання та висування вимог про надання учасниками сертифікатів виробництва за ISO 13485, а також підтвердження відповідності до міжнародних стандартів, додаємо інформацію в форматі "pdf" з сайтів https://biovet.ua/, https://biomed.ua/, https://rh.ua/, https://zenet-kharkov.com.ua/, згідно з якою виробники хірургічних світильників повинні мати сертифікат ISO 13485 та міжнародних стандартів.
Дата опублікування:
30.10.2025 18:14