• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник), НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи

Усі посилання на конкретні торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, вважати такими, що містять вираз "або еквівалент"

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився день назад

265 994.33 UAH з ПДВ
Період оскарження: 15.10.2025 14:14 - 26.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 10.12.2025 12:31 - 16.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 2d95da80578e42d984a771c87d96d7a1
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-15-008849-a.b1
Назва: СКАРГА щодо порушення законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
17.10.2025 року Замовником було оприлюднено Протокол рішення уповноваженої особи (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-15-008849-a) про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме — у зв’язку з «неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”». Вказане рішення є безпідставним, необґрунтованим та прийнятим із грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) і Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Особливості). Замовник аргументує своє рішення наступним: Замовником виявлено помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційоного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі. Внесення змін до тендерної документації в цій частині не представляється можливим, оскільки можуть бути порушені встановлені ст. 5 Закону принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути. Відповідно до п.50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі: 1) Відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг; 2) Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень; 3) Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг; 4) Коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили; 5) Подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом 2 п.25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій. Обґрунтування неправомірності рішення Замовника 1. Відсутність документального підтвердження неможливості усунення порушень. У Протоколі від 17.10.2025 р. Замовник зазначає, що було «помилково та неповно викладено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі (розділ ІІ Додатку 4 Тендерної документації)». Однак, Замовник:  не конкретизував, у чому полягає така «помилка» чи «неповнота»;  не навів жодного опису порушень, як того прямо вимагає п.50 Особливостей;  не надав доказів, що такі порушення дійсно унеможливлюють проведення процедури;  не обґрунтував, чому виправлення виявлених недоліків не може бути здійснене шляхом внесення змін до Тендерної документації. УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення. Таким чином, Замовник не виконав обов’язок щодо опису виявлених порушень, встановлений абзацом другим підпункту 2 пункту 50 Особливостей. Фактично рішення є формальною відмовою без юридичного змісту та не підтверджено жодними доказами, що прямо суперечить вимогам закону та практиці Комісії Антимонопольного комітету України. 2. Замовник мав і право, і обов’язок внести зміни до тендерної документації Згідно з пунктом 54 Особливостей, а також пунктом 2 Розділу ІІ Тендерної документації, Замовник має право і зобов’язаний у разі виявлення помилок чи неточностей внести зміни до тендерної документації. Після оприлюднення закупівлі 15.10.2025 р. Замовник 17.10.2025 року відмінив дану процедуру закупівлі до кінцевого строку подання пропозицій 23.10.2025 р. У Замовника було не менше 8 календарних днів, що цілком достатньо для реалізації цього права. Пункт 54 Особливостей чітко передбачає, що при внесенні змін до тендерної документації строк подання пропозицій продовжується, але не менше ніж на 4 дні. Отже, жодних перешкод для внесення змін не існувало. Відповідно, твердження Замовника про “неможливість внесення змін” є юридично нікчемним, оскільки суперечить прямій нормі права. Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 жовтня 2025 року. 3. Відміна торгів без фактичних підстав є порушенням принципів Закону. Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням таких принципів:  добросовісної конкуренції серед учасників;  максимальної економії та ефективності;  відкритості та прозорості на всіх стадіях;  недискримінації учасників та рівного ставлення до них;  об’єктивного та неупередженого визначення переможця. Своїми діями Замовник грубо порушив усі перелічені принципи, адже:  безпідставно припинив конкурентну процедуру без опису конкретних порушень;  позбавив Скаржника законного права на участь у відкритих торгах;  ухвалив рішення без будь-яких доказів чи аналізу;  створив передумови для непрозорих дій у подальшому укладанні договорів. Таким чином, рішення Замовника є свавільним актом, що порушує законні права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі. Підтвердження правової позиції рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ Практика Комісії є сталою та однозначною: відміна торгів з формальних підстав без належного обґрунтування визнається неправомірною: 1) У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації. «Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.» Комісія АМКУ встановила: «Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.» 2) У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою. «Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.» Комісія АМКУ встановила: «Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.» Отже, позиція Комісії АМКУ є послідовною та прямо підтверджує незаконність дій Замовника у цій закупівлі. Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника. Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника. Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі. Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі. Зауважуємо, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо. На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178. На підставі вищевикладеного, з метою захисту своїх законних прав, ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
Дата розгляду скарги: 06.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 29.10.2025 14:45
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.11.2025 14:02
Дата виконання рішення Замовником: 21.11.2025 10:58
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунені
Автор: ФОП САХНО ЯРОСЛАВ АНДРІЙОВИЧ, Ярослав Сахно 380937466951 fopsakhno@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0385c8177d4248678df0ea76be958669
Заголовок пункту скарги: І. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 17.10.2025 року Замовником було оприлюднено Протокол рішення уповноваженої особи (ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-15-008849-a) про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей, а саме — у зв’язку з «неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема принципів, визначених статтею 5 Закону України “Про публічні закупівлі”».

Вказане рішення є безпідставним, необґрунтованим та прийнятим із грубим порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон) і Постанови КМУ № 1178 від 12.10.2022 року (далі — Особливості).

Замовник аргументує своє рішення наступним: Замовником виявлено помилкове та неповне викладення медико-технічних вимог до предмета закупівлі (розділ ІІ «Медико-технічні вимоги до Світильника (лампи) безтіньового пересувного (операційоного світильника)» Додатку 4 Тендерної документації), зокрема щодо якісних характеристик предмета закупівлі. Внесення змін до тендерної документації в цій частині не представляється можливим, оскільки можуть бути порушені встановлені ст. 5 Закону принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників та рівне ставлення до них, що є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, яке неможливо усунути.

Відповідно до п.50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) Відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) Неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) Скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) Коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили;
5) Подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом 2 п.25 Особливостей, менше двох тендерних пропозицій.

Обґрунтування неправомірності рішення Замовника
1. Відсутність документального підтвердження неможливості усунення порушень.
У Протоколі від 17.10.2025 р. Замовник зазначає, що було «помилково та неповно викладено медико-технічні вимоги до предмета закупівлі (розділ ІІ Додатку 4 Тендерної документації)».
Однак, Замовник:
 не конкретизував, у чому полягає така «помилка» чи «неповнота»;
 не навів жодного опису порушень, як того прямо вимагає п.50 Особливостей;
 не надав доказів, що такі порушення дійсно унеможливлюють проведення процедури;
 не обґрунтував, чому виправлення виявлених недоліків не може бути здійснене шляхом внесення змін до Тендерної документації.

УО Замовника самостійно виявила у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель, проте у своєму рішенні нею не надано опис такого порушення та яку саме норму Закону України «Про публічні закупівлі» було порушено. Відповідно до пп.2 п. 50 Особливостей Замовник повинен обов'язково описати виявлені порушення.
Таким чином, Замовник не виконав обов’язок щодо опису виявлених порушень, встановлений абзацом другим підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
Фактично рішення є формальною відмовою без юридичного змісту та не підтверджено жодними доказами, що прямо суперечить вимогам закону та практиці Комісії Антимонопольного комітету України.

2. Замовник мав і право, і обов’язок внести зміни до тендерної документації

Згідно з пунктом 54 Особливостей, а також пунктом 2 Розділу ІІ Тендерної документації, Замовник має право і зобов’язаний у разі виявлення помилок чи неточностей внести зміни до тендерної документації.

Після оприлюднення закупівлі 15.10.2025 р. Замовник 17.10.2025 року відмінив дану процедуру закупівлі до кінцевого строку подання пропозицій 23.10.2025 р.
У Замовника було не менше 8 календарних днів, що цілком достатньо для реалізації цього права.
Пункт 54 Особливостей чітко передбачає, що при внесенні змін до тендерної документації строк подання пропозицій продовжується, але не менше ніж на 4 дні.

Отже, жодних перешкод для внесення змін не існувало.
Відповідно, твердження Замовника про “неможливість внесення змін” є юридично нікчемним, оскільки суперечить прямій нормі права.

Резюмуючи все зазначене вище, Замовник не довів правомірність відміни процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника, що свідчить про неправомірну відміну тендеру з підстав, наведених у протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17 жовтня 2025 року.

3. Відміна торгів без фактичних підстав є порушенням принципів Закону.
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються з дотриманням таких принципів:
 добросовісної конкуренції серед учасників;
 максимальної економії та ефективності;
 відкритості та прозорості на всіх стадіях;
 недискримінації учасників та рівного ставлення до них;
 об’єктивного та неупередженого визначення переможця.

Своїми діями Замовник грубо порушив усі перелічені принципи, адже:
 безпідставно припинив конкурентну процедуру без опису конкретних порушень;
 позбавив Скаржника законного права на участь у відкритих торгах;
 ухвалив рішення без будь-яких доказів чи аналізу;
 створив передумови для непрозорих дій у подальшому укладанні договорів.
Таким чином, рішення Замовника є свавільним актом, що порушує законні права та інтереси Скаржника як учасника процедури закупівлі.

Підтвердження правової позиції рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії АМКУ
Практика Комісії є сталою та однозначною: відміна торгів з формальних підстав без належного обґрунтування визнається неправомірною:
1) У рішенні № 14700-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації.

«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.»

Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати Військову частину А1615 (код ЄДРПОУ:08605777) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Медичне обладнання", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-08-27-012137-a.»

2) У рішенні № № 14699-р/пк-пз від 26.09.2025 з аналогічного питання, де зазначено, що Замовник відмінив закупівлю на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей в зв’язку з потребою (неможливістю) внесення змін до тендерної документації, додатково істотна підстава для внесення таких змін була у Замовника відсутньою.

«Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав.»

Комісія АМКУ встановила:
«Зобов'язати комунальне підприємство "Козятинська центральна районна лікарня" Козятинської міської ради (код ЄДРПОУ: 35814729) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Лампа операційна (двокупольна стельова операційна лампа) код ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-07-17- 005197-a.»
Отже, позиція Комісії АМКУ є послідовною та прямо підтверджує незаконність дій Замовника у цій закупівлі.

Вважаємо, що Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері
публічних закупівель не внаслідок дій/бездіяльності Замовника.
Замовник неправомірно та з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель відмінив торги не етапі кваліфікації Скаржника для уникнення подальшого укладення договору про закупівлю зі Скаржником, оскільки Наша пропозиція повністю відповідає медико-технічним та іншим вимогам тендерної Документації Замовника.

Замовник, приймаючи не правомірне рішення позбавляє можливості Скаржника укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.

Таким чином, додатково вбачаємо порушення в не реалізації свого права стати переможцем процедури закупівлі.
Зауважуємо, що неправомірна відміна процедури закупівлі Замовником завдає пряму економічну шкоду Скаржнику і нівелює усю підготовку Скаржника до участі в закупівлі, враховуючи некомпенсовані витрати часу на підготовку до закупівлі, витрачені кошти тощо.

На підставі наведеного, керуючись статтями 5, 18, 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та пунктами 50, 55 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178.

На підставі вищевикладеного, з метою захисту своїх законних прав, ПРОСИМО:

Зобов’язати Замовника скасувати рішення Замовника про відміну відкритих торгів від 17 жовтня 2025 року за предметом закупівлі Світильник (лампа) безтіньовий пересувний (операційний світильник) за кодом НК України ЄЗС ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (33167000-8 Хірургічні світильники), НК 024:2023 12282 Операційний світильник, НК 031:2024 Z Z12010702 Мобільні безтіньові лампи.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)

Запити Органу оскарження