• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП
  • 1

Страхові послуги: лот 1 - 66510000-8 Страхові послуги (страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів на випадок настання негативних наслідків під час перевезення небезпечних вантажів), лот 2 - 66510000-8 Страхові послуги (страхування відповідальності перед третіми особами)

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 8 днів назад

71 368.73 UAH без ПДВ
Період оскарження: 15.10.2025 13:54 - 25.10.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: 271b6d8f68954360afbcc56514e2c450
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-15-008523-a.c1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 29.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 21.10.2025 16:22
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 31.10.2025 16:13
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 31.10.2025 16:13
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 84c009c79fd045fa961d654f7ac40711
Заголовок пункту скарги: Підпунктом 3.2. пункту 3 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкову вимогу, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Підпунктом 3.2. пункту 3 Додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкову вимогу, якій повинен відповідати та/або які повинен виконати учасник, а саме: учасник повинен надати Документ Національного банку України або довідка у довільній формі (з підтверджуючими документами Національного банку України) про те, що Страховику за результатами оцінювання, відповідно до Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, затвердженого Постановою Правління НБУ від 08.11.2023 № 143, визначено профіль ризику та присвоєно один з таких балів: «1» або «2» та віднесено до однієї з груп суспільної важливості «1» або «2».
Отже, прийняти участь в закупівлі може виключно Учасник, який має ступінь ризику «1» або «2» та рівень суспільної важливості «1» або «2».
Скаржник має ступінь ризику на рівні «2», а суспільну важливість на рівні «3», а тому і не може прийняти участь в закупівлі.
08.11.2023 р. Постановою Правління НБУ № 143 затверджено Положення про встановлення критеріїв, за якими визначається профіль ризику надавачів фінансових послуг, їх суспільна важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку України (далі – Положення).
Вказане Положення визначає критерії, за якими Національний банк визначає профіль ризику надавачів фінансових послуг (крім банків) (далі - профіль ризику), їх суспільну важливість, на підставі яких визначаються наглядові дії Національного банку, з метою визначення інтенсивності наглядових дій пруденційного нагляду (включаючи періодичність проведення планових інспекційних перевірок, окремих заходів під час здійснення безвиїзного пруденційного нагляду) щодо надавачів фінансових послуг, державне регулювання і нагляд за діяльністю яких здійснює Національний банк, та порядок їх застосування.
Тобто, на підставі даного Положення НБУ визначає інтенсивність (періодичність) здійснення перевірок страхових компаній.
Відповідно до пп. 2 п. 6 Положення, критерії для визначення суспільної важливості страховика / кредитної спілки / фінансової компанії, ломбарду, встановлені у додатках 4-6 до цього Положення.
Згідно таблиці 1 додатку № 4 до Положення, страховикам із суспільною важливістю із рівнем «3» характерні наступні показники:
- Частка чистих страхових премій у загальному обсязі чистих страхових премій або частка резерву премій за лініями бізнесу накопичувального страхування життя у технічних резервах зі страхування життя складає від 0,5% (включно) до 2%;
- Частка страхових премій (валових) страховика, нарахованих за договорами страхування, укладеними зі страхувальниками фізичними особами, у валових страхових преміях складає від 5% (включно) до 25%;
- Загальна вартість активів (згідно з регуляторним балансом) страховика на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 50 (включно) до 100 млн грн.;
- Середній обсяг сформованих технічних резервів за період оцінювання на кожну звітну дату складає від 20 до 40 млн грн. включно;
- Розгалуженість мережі страховика (кількість відокремлених підрозділів) на останню звітну дату періоду оцінювання складає від 1 до 3 одиниць включно.

Вищевказані показники критерію суспільної важливості Скаржника характерні страховику, який має значне перевищення нормавно встановлених регулятором (НБУ) активів, технічних резервів, має значний валовий дохід, має переважну частину доходів від юридичних осіб, головний офіс у м. Києві достатню розгалуженість структурних підрозділів в регіонах країни для якісного надання страхових послуг!
Отже, Скаржник є достатньо потужним та успішним страховиком на фінансовому ринку України із переважним орієнтуванням на клієнтський портфель з юридичних осіб, яким являється і Замовник!
Враховуючи вищенаведене, рівень суспільної важливості страховика жодним чином не впливає на якість надання страхових послуг, зокрема і юридичній особі.
Тому, вищенаведена обов’язкова вимога є дискримінаційною по відношенню до Скаржника та має бути видалена Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження