-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Послуги з монтажу «Система автоматичної пожежної сигналізації (АСПС), система оповіщення та керуванням евакуацією людей (в частині оповіщення про пожежу і покажчиків напрямку евакуювання) (СО), система передавання тривожних сповіщень (СПТС) в адміністративних будівлях за адресою: м. Одеса, вул. Інглезі, 7А, (ВСП-3, ВСП-4); м. Одеса, вул. Промислова, 38 (ВСП-8, ВСП-7); м. Одеса, вул. Кошелевська (Кутузова), 25 (СП-9) м. Одеса, вул. 43 Лінія, 17 (ВСП-5); м. Одеса, вул. Боровського (Промислова), 43 (ВСП-2) за кодом ЄЗС ДК 021:2015: 45310000-3 «Електромонтажні роботи».
Торги відмінено
3 145 206.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
14.10.2025 12:26 - 19.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови
Номер:
501f6b523b8644c9b6361eefbaa57327
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-14-006563-a.b1
Назва:
Скарга на умови
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ (3) (1) (1).doc 18.10.2025 18:05
- 1,2 Ліцензійні умови (3).doc 18.10.2025 18:05
- sign.p7s 18.10.2025 18:09
- рішення від 21.10.2025 № 15838.pdf 21.10.2025 17:19
- Інформація про резолютивну частину рішення від 28.10.2025 № 16191.pdf 29.10.2025 12:01
- рішення від 28.10.2025 № 16191.pdf 31.10.2025 10:45
- Відповідь АМКУ.docx 23.10.2025 12:58
- Відповідь.pdf 23.10.2025 12:58
- Відповідь.pdf 23.10.2025 12:59
- Відповідь АМКУ.docx 23.10.2025 12:59
- Протокол.pdf 03.11.2025 11:58
- Протокол.pdf 03.11.2025 13:59
- IMG_0001.pdf 17.11.2025 09:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.10.2025 22:14
Дата розгляду скарги:
28.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
21.10.2025 17:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
31.10.2025 10:45
Дата виконання рішення Замовником:
17.11.2025 09:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1c484222ad3941fe98ddcd5c945e0922
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до додатку 1 до тендерної документації: з метою підтвердження наявності автотранспорту для доставки обладнання на об’єкт надання послуг учасники підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
1. Відповідно до додатку 1 до тендерної документації: з метою підтвердження наявності автотранспорту для доставки обладнання на об’єкт надання послуг учасники підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту копіями підтверджуючих документів (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копії договорів оренди, купівлі/продажу тощо). У разі якщо автотранспорт орендується, або використовується на інших договірних засадах, для підтвердження права власності орендодавця надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, при цьому дані щодо власника повинні співпадати з даними орендодавця.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення автотранспорту з надання документального підтвердження. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявний автотранспорт, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства. Скаржник позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Ліцензійними умовами провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2016 р. № 852 (надалі – Ліцензійні умови) не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення автотранспорту з надання документального підтвердження. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Вимога розрахована на учасників торгів, в яких наявний автотранспорт, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства. Скаржник позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,2 Ліцензійні умови (3).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
a2547a4ddc6f4034a4deb346e7a74a36
Заголовок пункту скарги:
Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: для виконання пусконалагоджувальних робіт та комплексу електровимірювальних робіт, передбачених технічним завданням, Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сертифікат або свідоцтво або інший документ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до додатку 3 до тендерної документації: для виконання пусконалагоджувальних робіт та комплексу електровимірювальних робіт, передбачених технічним завданням, Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сертифікат або свідоцтво або інший документ, виданий уповноваженим органом, який підтверджує відповідність системи вимірювань випробувальної або електротехнічної лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005. На підтвердження надаємо копію Ліцензійних умов.
Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення сертифікату або свідоцтва або іншого документа, що виданий уповноваженим органом, який підтверджує відповідність системи вимірювань випробувальної або електротехнічної лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.
Вимога розрахована на учасників торгів, в яких вони є вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства. Скаржник позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Ліцензійними умовами не передбачено обов’язкової наявності у суб’єктів господарювання, що здійснюють діяльність надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення сертифікату або свідоцтва або іншого документа, що виданий уповноваженим органом, який підтверджує відповідність системи вимірювань випробувальної або електротехнічної лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.
Вимога розрахована на учасників торгів, в яких вони є вищенаведені документи, що є дискримінаційним по відношенню до інших учасників торгів, в тому числі Скаржника.
Вимога тендерної документації не узгоджується з нормами чинного законодавства. Скаржник позбавлений можливості взяти участь у закупівлі.
Враховуючи вищенаведене, зазначена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
×
-
Назва доказу:
Ліцензійні умови
-
Повʼязаний документ:
1,2 Ліцензійні умови (3).doc
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести вимоги Оголошення та тендерної документації у відповідність із вимогами законодавства.
Запити Органу оскарження
Номер:
ecfd3985feb241778703455778df567f
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКІ ДОРОГИ» (надалі – «Замовник») розглянуло скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПАС» (надалі – Скаржник) від 18 жовтня 2025 року № UA-2025-10-14-006563-a (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі та вважає за необхідне пояснити наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 1 Особливостей).
Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Також частиною другою статті 22 Закону визначено, що в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби ‒ плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону, Особливостей та інших нормативних документів чинного законодавства у відповідній сфері.
Щодо питання №2 скарги - Скаржником наведено не повний текст вимоги Замовника. Додатком 3 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» передбачається:
«На об’єкті необхідно виконати монтажні та пусконалагоджувальні роботи системи протипожежного захисту. При складанні кошторисної документації передбачити застосування до витрат труда, необхідних для виконання пусконалагоджувальних робіт, коефіцієнт відповідно до норм чинного законодавства.
Для виконання пусконалагоджувальних робіт та комплексу електровимірювальних робіт, передбачених технічним завданням, Учасники повинні надати в складі тендерної пропозиції сертифікат або свідоцтво або інший документ, виданий уповноваженим органом, який підтверджує відповідність системи вимірювань випробувальної або електротехнічної лабораторії вимогам ДСТУ ISO 10012:2005.
Технологія та якість наданих послуг, якість застосованих матеріалів повинні відповідати вимогам діючих державних стандартів, будівельних, протипожежних та санітарних норм і правил, встановлених для даних видів робіт. Учасник повинен надати послуги, якість яких відповідає умовам чинного законодавства, нормативно-правовим актам з питань дотримання вимог санітарних норм та охорони навколишнього природного середовища (захисту довкілля). При надані послуг учасники обов’язково мають передбачати заходи з захисту довкілля, а сміття та відходи, які виникатимуть під час виконання робіт не повинні складуватись на території замовника, а одразу вивозитися та утилізуватися. Під час надання послуг необхідно застосовувати заходи із захисту довкілля про що у складі пропозиції необхідно надати гарантійний лист.
На дотримання технологічних вимог щодо наявності матеріально – технічної бази, необхідної для виконання робіт з монтажу, підтримання експлуатаційної придатності (технічного обслуговування) систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, устатковання для передачі тривожних сповіщень, Учасники мають надати документально підтверджену інформацію щодо останнього технічного обстеження (повірки, або калібрування) та найменування організації, що його проводила щодо мегомметра та омметра»
Тож зазначену вимогу потрібно розглядати в повному тексті і варто зазначити, що вимога, передбачена тендерною документацією, не є дискримінаційною, а безпосередньо випливає зі специфіки предмета закупівлі, а саме — виконання монтажних, пусконалагоджувальних та електровимірювальних робіт систем протипожежного захисту, результат яких має прямий вплив на пожежну безпеку об’єктів.
Відповідно до пункту 8 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2016 р. № 852, суб’єкт господарювання зобов’язаний:
використовувати системи та засоби протипожежного призначення, а також вироби та продукцію, яка має сертифікат відповідності, якщо вони підлягають обов’язковій сертифікації.
Одним із таких стандартів є ДСТУ ISO 10012:2005 «Системи керування вимірюваннями. Вимоги до процесів вимірювання і вимірювального обладнання», який визначає загальні вимоги до метрологічного забезпечення вимірювальних процесів та підтвердження їх достовірності. Система керування вимірюванням забезпечує придатність вимірювального обладнання та процесів вимірювання для використання за призначенням й відіграє важливу роль у досягненні цілей щодо якості продукції та в керуванні ризиками отримання невірогідних результатів вимірювання. Призначеністю системи керування вимірюванням є керування ризиком того, що вимірювальне обладнання і процеси вимірювання могли б давати невірогідні результати, які негативно впливають на якість продукції організації. У системі керування вимірюванням використовують широкий діапазон методів: від перевіряння (верифікації) базового вимірювального обладнання до застосування статистичних методів у керуванні процесами вимірювання.
Саме відповідність системи вимірювань цьому стандарту забезпечує достовірність результатів електровимірювальних робіт, які є обов’язковим етапом приймання систем пожежної сигналізації в експлуатацію.
Тобто вимога Замовника є обґрунтованою та технічно необхідною, оскільки спрямована на:
• підтвердження достовірності результатів вимірювань;
• гарантування безпеки людей і майна;
• дотримання державних стандартів під час надання послуг.
Також варто зазначити, що учасники не обмежені у способі підтвердження наявності відповідної системи вимірювань. Вимога передбачає надання сертифіката, свідоцтва або іншого документа, виданого уповноваженим органом. Це означає, що:
• документ може бути отриманий як власною лабораторією, так і лабораторією, залученою на договірних засадах;
• допускається будь-який документ, що підтверджує відповідність системи вимірювань — це може бути свідоцтво про калібрування, атестат акредитації, протокол оцінки відповідності тощо.
Таким чином, жодних обмежень щодо форми власності, статусу лабораторії або способу підтвердження відповідності не встановлено. Кожен учасник має реальну можливість виконати цю вимогу, у тому числі шляхом укладення договору із лабораторією, що має підтверджену систему вимірювань. Тому твердження Скаржника про дискримінаційність є безпідставним.
Отже, встановлення вимоги щодо підтвердження системи вимірювань згідно з ДСТУ ISO 10012:2005 відповідає принципу якості та безпеки виконання робіт та положенням чинного законодавства.
Враховуючи вище наведене можна дійти висновку, що Скаржником не доведено належним чином наявності порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі та позбавлення його можливості взяти участь у закупівлі.
Вся скарга Скаржника побудована на тому, що у нього відсутній той чи інший документ. Наявність документів у закупівлі, які не може подати Скаржник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші учасники не є дискримінаційною умовою.
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положень тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі.
Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації закупівлі Замовником враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку предмета закупівлі, не порушено жодну норму законодавства.
Дата опублікування:
23.10.2025 12:59
Номер:
ff35a70514234f40806c969c091c5c9d
Тема запиту:
Пояснення
Текст запиту:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «МІСЬКІ ДОРОГИ» (надалі – «Замовник») розглянуло скаргу ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «СПАС» (надалі – Скаржник) від 18 жовтня 2025 року № UA-2025-10-14-006563-a (надалі – Скарга) щодо порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі та вважає за необхідне пояснити наступне.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад визначаються Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 затверджено Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – Особливості).
Особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (пункт 1 Особливостей).
Основні вимоги до змісту та складу тендерної документації визначено частиною другою статті 22 Закону, відповідно до якої тендерна документація повинна містити, зокрема, один або декілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини першої статті 16 Закону Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям, а саме:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Також частиною другою статті 22 Закону визначено, що в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби ‒ плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Разом із цим відповідно до частин третьої та четвертої статті 22 Закону тендерна документація може містити, зокрема, іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Тендерну документацію розроблено відповідно до вимог Закону, Особливостей та інших нормативних документів чинного законодавства у відповідній сфері.
Щодо питання №1 скарги - Відповідно до пункту 4 Додатку 1 до Тендерної документації «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» встановлено вимогу:
«З метою підтвердження наявності автотранспорту для доставки обладнання на об’єкт надання послуг учасники підтверджують наявність власного або залученого автотранспорту копіями підтверджуючих документів (копія свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, копії договорів оренди, купівлі/продажу тощо). У разі якщо автотранспорт орендується, або використовується на інших договірних засадах, для підтвердження права власності орендодавця надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, при цьому дані щодо власника повинні співпадати з даними орендодавця».
Також Додатком 3 до Тендерної документації «ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ» передбачається «Завезення обладнання на об’єкт та вивезення демонтованого обладнання, будівельного сміття учасником (Виконавцем) має відбуватися безпосередньо автотранспортом учасника (Виконавця), без проміжного складування на території замовника. Встановлення, монтаж, демонтаж, необхідні будівельні роботи, транспортування, вивезення та інші дії, пов’язані з наданням послуг, здійснюється Виконавцем власними силами та за власні кошти».
Отже, дана вимога встановлюється з метою підтвердження наявності матеріально-технічної бази для якісного та своєчасного виконання умов договору.
Учасники повинні підтвердити наявність власного або залученого автотранспорту копіями відповідних документів (свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, договір оренди, купівлі-продажу тощо). У разі використання орендованого або залученого транспорту, учасник повинен надати копію свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу на власника, дані якого співпадають із орендодавцем, що забезпечує достовірність поданої інформації.
Зазначена вимога не є дискримінаційною, оскільки:
• Надання послуг передбачається в умовах діючого підприємства на об’єктах Замовника у різних куточках міста за різними адресами без зупинки робочого процесу та без відволікання працівників від виконання їх роботи.
• Метою вимоги є забезпечення гарантованої можливості доставки обладнання та матеріалів на об’єкт (в рамках даної закупівлі 5 об’єктів Замовника за різними адресами в різних куточках міста) та вивезення демонтованого обладнання та будівельного сміття, що є складовою належного виконання договору про закупівлю.
• Замовник не обмежує коло потенційних учасників виключно тими, хто має власний транспорт, а допускає також залучення транспорту на договірних засадах (оренда, лізинг, тощо).
• Вимога спрямована не на перевірку ліцензійних умов господарської діяльності, а на підтвердження технічної спроможності учасника виконати договірні зобов’язання у повному обсязі та в установлені строки.
Таким чином, Замовник у межах наданих законом повноважень визначив вимогу, яка забезпечує реальну спроможність учасника виконати умови закупівлі.
Отже, посилання Скаржника на Ліцензійні умови провадження діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення, затверджені постановою КМУ № 852 від 23.11.2016, є необґрунтованими, оскільки зазначені Ліцензійні умови регулюють питання отримання ліцензії, а не вимоги до матеріально-технічного забезпечення при участі у публічних закупівлях.
Вимога щодо наявності автотранспорту є об’єктивно обґрунтованою, оскільки предметом закупівлі є послуги, що включають доставку, монтаж, демонтаж та вивезення обладнання, матеріалів та сміття.
Надання таких послуг неможливе без забезпечення транспортної логістики — доставки обладнання на об’єкт, вивезення демонтованих конструкцій, відходів та будівельного сміття. Відсутність у виконавця транспортних засобів або договірних відносин з їх власниками створює ризики затримки надання послуг у визначені строки, порушення санітарних і екологічних вимог (зокрема, щодо вивезення відходів) та можливого складування відходів на території Замовника, що прямо заборонено умовами закупівлі.
Таким чином, вимога щодо підтвердження наявності власного або залученого автотранспорту є технічною, а не дискримінаційною, і встановлена виключно для гарантування належного виконання договору.
Вимога Замовника не суперечить жодній нормі чинного законодавства, а є логічною, пропорційною та обґрунтованою необхідністю, пов’язаною з предметом закупівлі та умовами її виконання.
Враховуючи викладене, вимога тендерної документації щодо підтвердження наявності автотранспорту не є дискримінаційною, відповідає принципам відкритості, добросовісної конкуренції та рівного ставлення до учасників, визначеним статтею 5 Закону.
Враховуючи вище наведене можна дійти висновку, що Скаржником не доведено належним чином наявності порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі та позбавлення його можливості взяти участь у закупівлі.
Вся скарга Скаржника побудована на тому, що у нього відсутній той чи інший документ. Наявність документів у закупівлі, які не може подати Скаржник у зв’язку з їх відсутністю у нього, але можуть надати інші учасники не є дискримінаційною умовою.
Замовник не погоджується та заперечує факт наявності дискримінаційного характеру положень тендерної документації. Звертаємо увагу, що Замовник визначає ряд кваліфікаційних критеріїв, технічних характеристик на власний розсуд із дотриманням базових принципів здійснення закупівель, та із врахуванням особливостей предмету закупівлі.
Метою кваліфікаційних, технічних вимог є створення передумов для належного укладення договору та подальшого його виконання, недопущення недобросовісних потенційних Учасників. Замовник не зобов’язаний змінювати умови документації таким чином, щоб Скаржник прийняв участь в торгах, якщо це має наслідком невідповідність кваліфікаційним та технічним вимогам, які є вкрай необхідні для забезпечення належного виконання умов договору, укладеного за результатами торгів.
Замовником не було включено умови тендерної документації, які б покладали обов’язок на учасників щодо надання документів в складі тендерної пропозиції, які не передбачені законодавством України. В процесі організації закупівлі Замовником враховано всі законодавчі акти, які регулюють специфіку предмета закупівлі, не порушено жодну норму законодавства.
Дата опублікування:
23.10.2025 12:58