-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Розробка проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструкція КПП (літера Г) під навчальний корпус за адресою: м. Київ, Солом’янський район, проспект Повітряних сил, 53.»
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія: Національна академія внутрішніх справ; 03035, м. Київ, пл. Солом’янська, 1; ЄДРПОУ 08751177 2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності): Розробка проєктно-кошторисної документації по об’єкту: «Реконструкція КПП (літера Г) під навчальний корпус за адресою: м. Київ, Солом’янський район, проспект Повітряних сил, 53.» (код за ДК 021:2015- 71320000-7 Послуги з інженерного проектування) 3) кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг: Місце надання послуг: м. Київ, просп. Повітряних сил, 53 Кількість: 1 робота 4) очікувана вартість предмета закупівлі: 8 798 177,53грн з ПДВ 5) строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: До 31.03.2026 року 6) кінцевий строк подання тендерних пропозицій: до 28.10.2025 до 00:00 год 7) умови оплати: Оплата здійснюються на підставі ст.49 Бюджетного кодексу України на умовах відстрочки платежу на термін до 30 календарних днів. У разі затримки бюджетного фінансування розрахунок за поставлений Товар здійснюється на протязі 7 –ми банківських днів, з дати отримання Замовником бюджетного призначення на фінансування закупівлі на рахунок. При цьому оплата Постачальнику за поставлений Товар проводиться Замовником у відповідності із розподілом обсягів коштів бюджетного фінансування. 8) мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: Під час проведення процедур закупівель усі документи, що готуються замовником, викладаються українською мовою. Під час проведення процедури закупівлі усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції та складаються безпосередньо учасником, викладаються українською мовою. У разі надання інших документів складених мовою іншою ніж українська мова, такі документи повинні супроводжуватися перекладом українською мовою, переклад (або справжність підпису перекладача) - засвідчений нотаріально або легалізований у встановленому законодавством України порядку. Тексти повинні бути автентичними, визначальним є текст, викладений українською мовою. 9) розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати): не вимагається 10) дата та час розкриття тендерних пропозицій: визначається автоматично 11) розмір мінімального кроку пониження ціни: у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях: Розмір мінімального кроку пониження ціни складає – 1 відсоток від очікуваної вартості закупівлі.
період кваліфікації завершився 20 днів назад
СКАРГА ЩОДО ПОРУШЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
- Додаток _1 ВТ_з_особливостями_проектування (4).docx 23.10.2025 13:55
- Скарга_АМКУ_умови_тендерної_документації (2).pdf 23.10.2025 13:55
- Скарга_АМКУ_умови_тендерної_документації.docx 23.10.2025 13:55
- sign.p7s 23.10.2025 13:58
- Перелік змін, що вносяться до оголошення від 24.10.2025.doc 24.10.2025 10:01
- рішення від 27.10.2025 № 16083.pdf 27.10.2025 16:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.11.2025 № 16520.pdf 05.11.2025 12:59
- рішення від 04.11.2025 № 16520.pdf 06.11.2025 17:39
Пункт скарги
Ознайомившись з умовами тендерної документації, ТОВ «ІК «АРКОН» виявило умови, які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації Учасників, що обмежує та порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ІК «АРКОН» на участь в цій закупівлі, а саме:
Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації передбачено Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників, серед яких:
Акт обстеження (огляду) об’єкту в довільній формі про підтвердження виїзду учасника в період уточнень на місце проведення робіт, на якому мають бути виконані роботи, за підписом представника Учасника та Замовника, відповідно до якого Учасник здійснив попереднє обстеження об’єкта, для визначення детального об’єму та умов виконання робіт, усвідомлює обсяг закупівлі та вартість робіт;
та вимога:
У складі тендерної пропозиції учасник надає:
- Учасник у складі тендерної пропозиції надає пропозиції планувальних рішень поверхів та надає стилістичні рішення по фасаду та розташуванню меблів у вигляді візуалізації.
Щодо акту обстеження (огляду) об’єкту:
Вимога щодо підписання акту обстеження (огляду) об’єкту для нас, як для потенційного Учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі обмежувальний характер, адже задля участі в закупівлі необхідно надати у складі пропозиції акт обстеження (огляду) об’єкту і прийняти участь зможуть лише ті учасники, які матимуть підписаний зі сторони Замовника акт.
За таких умов Замовник може:
- не допустити потенційного учасника до об'єкту огляду;
- представник Замовника може не погодити огляд об'єкту;
-Замовник може не погодитися підписати акт огляду об'єкта або уникати його підписання, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав, причиною відхилення нашої пропозиції.
Окрім, цього здійснити таке відвідування можна тільки в період уточнень, тобто Замовник здійснено додаткове обмеження по часу, при цьому тендерна документація не містить інформації, чому обстеження можливе лише в період уточнень. При цьому варто зауважити, що зазначене відвідування є лише етапом процедури тендеру, а не виконанням договору, тобто ТОВ «ІК «АРКОН», має витрачати власні ресурси - фінансові, людські та часові - ще до моменту укладення контракту та без будь-яких гарантій подальшої компенсації таких витрат.
Більш того, відповідно до п.8 Додатку №4 до тендерної документації (Завдання на проектування) Замовник передбачає, що обмірні креслення та обстеження виконуються Генпроєктувальником, тобто враховуючи, що Замовник хоче щоб при підписанні акту обстеження (огляду) Учасник здійснив попереднє обстеження об’єкта, то фактично це вже є виконанням робіт, що передбачені предметом даної закупівлі. Такий підхід суперечить принципам здійснення публічних закупівель, оскільки передбачає виконання частини зобов’язань до моменту укладення договору, що є недопустимим і створює додаткові несприятливі ризики для ТОВ «ІК «АРКОН», як потенційного учасника.
Звертаємо увагу, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною, порушує права Учасників, в тому числі ТОВ «ІК «АРКОН» та наступні принципи проведення закупівлі – максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.
Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо надання акту обстеження (огляду) об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечать вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від потенційного Учасника, Замовник може не надати або не підписати вищезазначений документ, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «ІК «АРКОН» та інших суб’єктів господарювання (потенційних Учасників).
Відповідно до ч. 1 ст. 23 Закону визначено, що технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Відповідно Замовник зобов’язаний надати всю необхідну інформацію щодо технічних якісних характеристик предмету закупівлі, відповідно необхідність огляду об’єкту є недоречною та необґрунтованою, та такою, що обмежує коло потенційних учасників, адже прийняти участь зможуть лише ті, хто прибуде на об’єкт та матиме змогу підписати відповідний акт. Встановивши дану вимогу Замовник цілеспрямовано обмежує коло потенційних Учасників.
Для нас, як для Учасника дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло Учасників, штучно створюючи нерівні умови для Учасників та порушує охоронювані законом права та інтереси ТОВ «ІК «АРКОН», який в свою чергу має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, проте враховуючи вищенаведені обставини не має можливості це здійснити.
Оскільки взяти участь у даній процедурі закупівлі зможе лише той учасник, який:
- Надасть в складі своєї пропозиції акт обстеження (огляду) об’єкта підписаний Замовником в період уточнень.
Відповідно враховуючи вищезазначене просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу щодо надання акта обстеження (огляду) об’єкта.
Додатково повідомляємо, що вимога тендерної документації щодо обов’язкових оглядів об’єктів та документального оформлення таких оглядів в період уточнення, неодноразово була визнана як дискримінаційна рядом рішень Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема:
-рішення №20243-р/пк-пз від 30.10.2020р;
-рішення №4448-р/пк-пз від 05.05.2022р.;
-рішення №6182-р/пк-пз від 06.10.2022р.;
-рішення №6032-р/пк-пз від 27.09.2022р.;
-рішення №900-р/пк-пз від 19.01.2021р.;
-рішення №7394-р/пк-пз від 14.12.2022р.
-рішення № 1913-р/пк-пз від 20.02.2023
Відповідно просимо Комісію прийняти вищезазначене до уваги.
Щодо візуалізації об’єкту:
Відповідно до Додатку №1 до тендерної документації передбачено:
- Учасник у складі тендерної пропозиції надає пропозиції планувальних рішень поверхів та надає стилістичні рішення по фасаду та розташуванню меблів у вигляді візуалізації.
При цьому відповідно до ст. 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
Тобто Закон встановлює прямий обов’язок Замовника надавати всю необхідну інформацію передбачену технічними, якісними та кількісними характеристиками предмета закупівлі в тому числі плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі.
Проте Замовник необґрунтовано вимагає додаткові матеріали, щодо предмету закупівлі від потенційних Учасників, що порушує охоронювані законом права та інтереси ТОВ «ІК «АРКОН», який в свою чергу має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Відповідно до п. 4.3 та Додатку Б ДБН А.2.2-3:2014 СКЛАДУ ТА ЗМІСТ ПРОЕКТНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ НА БУДІВНИЦТВО із Зміною № 1 та Зміною № 2 визначено, що складовими вихідних даних є: - завдання на проектування (додаток Б), в свою чергу п.п. 4 п.15 Додатку Б передбачає, що Завдання на проектування має містити інформацію про виконання демонстраційних матеріалів, макетів, креслень інтер'єрів, їх склад та форма на основі цифрової тривимірної інформаційної моделі проектування об’єкта 3D (за необхідності).
Тобто відповідно до чинних нормативів у сфері проектування передбачено, що подібні матеріали візуалізації є вихідними даними на основі яких розробляється проектна документація на будівництво. При цьому, відповідно до п. 11, п.13, п. 25, п.28, Додатку № 4 до тендерної документації (Завдання на проектування) передбачено :
11 Основні архітектурно-планувальні вимоги і характеристики запроектованого об’єкта За основу прийняті погоджені передпроєктні пропозиції.
Основні характеристики об’єкта:
Кількість навчальних місць в навчальному корпусі – 300.
Кількість поверхів – 4 та 1 підземний.
13 Вказівки про необхідність:
1) Розроблення індивідуальних технічних вимог; немає потреби
2) Розроблення окремих проектних рішень у декількох варіантах і на конкурсній основі; немає потреби
3) Попередні погодження проектних рішень; погодження Замовника
4) Виконання демонстраційних матеріалів, макетів, креслень, інтер’єрів, їх склад та форма; немає потреби
5) Виконання науково-дослідних та дослідно-експериментальних робіт у процесі проектування за потреби
6) Технічний захист інформації Відповідно до договору
25 Перелік будівель та споруд, що проектуються у складі комплексу (будови) Згідно переліку, вказаному в погоджених Замовником передпроєктних рішеннях
28 Перелік будинків і споруд що проектуються у складі комплексу. Згідно переліку, вказаному в погоджених Замовником передпроєктних рішеннях
тобто виконання передпроектних планувальних рішень та візуалізації має бути здійснено як окрема робота на підставі Завдання на проектування,за результатами укладання договору про закупівлю, що сам Замовник і передбачає у власному завданні на проектування.
Окрім цього візуалізація (планувальні рішення поверхів, стилістичні рішення по фасаду та розташуванню меблів) є значним об’ємом роботи, для виконання якого необхідно задіяти працівників ТОВ «ІК «АРКОН», при цьому строк виконання таких робіт є мінімальним, а саме з 13.10.2025 до 27.10.2025 ( близько 10 робочих днів) та безоплатним, оскільки дану візуалізацію необхідно надати для участі в процедурі закупівлі, а не як роботи за договором, що порушує охоронювані законом права та інтереси ТОВ «ІК «АРКОН».
Відповідно прийняти участь в закупівлі зможуть тільки ті Учасники, які мають дану візуалізацію, а також планувальні та передпроектні рішення, що фактично є роботами за договором закупівлі.
Надання зазначених матеріалів не впливає на визначення відповідності пропозиції потенційних Учасників вимогам, встановленим замовником у Додатку 3 (Завдання на проектування), оскільки виконання візуалізації та планувальних рішень може здійснюватися на замовлення іншою організацією та надане у складі пропозиції від іншого Учасника. Крім того, можливість відхилення пропозиції учасника на підставі поданої візуалізації має оціночний характер і залежить від суб’єктивного сприйняття Замовника, оскільки тендерна документація не містить чітко визначених критеріїв оцінки таких матеріалів. У результаті ТОВ «ІК «АРКОН», опиняється в нерівних умовах, оскільки не може об’єктивно передбачити, які саме вимоги вважатимуться Замовником прийнятними, а які - підставою для відхилення. Таким чином, дана умова тендерної документації обмежує конкуренцію та порушує принципи рівного доступу до участі в закупівлі, відповідно є дискримінаційною та такою, що порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «ІК «АРКОН».
Обов’язок розробки даних планувальних рішень на етапі подання пропозицій не передбачений жодним нормативно-правовим актом ні в сфері здійснення публічних закупівель, ні тим паче у сфері виконання проектних робіт, що є предметом закупівлі.
Для нас, як для Учасника дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою та такою, що обмежує коло Учасників, штучно створюючи нерівні умови для Учасників та порушує охоронювані законом права та інтереси ТОВ «ІК «АРКОН», який в свою чергу має бажання взяти участь у процедурі закупівлі, проте враховуючи вищенаведені обставини не має можливості це здійснити.
Відповідно враховуючи вищезазначене просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації вимогу Додатку №1 до тендерної документації:
- Учасник у складі тендерної пропозиції надає пропозиції планувальних рішень поверхів та надає стилістичні рішення по фасаду та розташуванню меблів у вигляді візуалізації.
Додатково зазначаємо, що Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель також, визначає подібні вимоги як дискримінаційні по відношенню до учасників, а саме
- рішення № 20201-р/пк-пз від 14.12.2023
На підставі наведеного, керуючись ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та п. 56 Постанови:
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі.
3. Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
Додаток _1 ВТ_з_особливостями_проектування (4).docx
-
Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні умови зазначені вище та привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства.