-
Спрощена закупівля
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
44220000-8 Столярні вироби
Завершена
1 400 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
13.10.2025 16:15 - 17.10.2025 16:01
Вимога
Вирішена
Незаконне відхилення тендерної пропозиції учасника
Номер:
3bd9907a99b2408fa172fefc2ae8dd69
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-13-012886-a.a1
Назва:
Незаконне відхилення тендерної пропозиції учасника
Вимога:
Військовою частиною А1942 24.10.2025 р. було оприлюднено Протокол № 9, в якому було відхилено тендерну пропозицію ТОВ «Про Макс Сервіс» (код ЄДРПОУ 45102853) яку було визначену як найбільш економічно вигідною за предметом закупівлі «Вікна, двері та супутні вироби згідно коду 44220000-8 – (Столярні вироби), національного класифікатора України “Єдиний закупівельний словник” ДК 021:2015», ідентифікатор закупівлі UA-2025-10-13-012886-a.
Детально ознайомившись зі змістом Протоколу № 9 від 24.10.2025р. зазначаємо що відповідно до п.3 ст.31 Закону України «Про публічні закупівлі» ТОВ «Про Макс Сервіс» вважає не те, що недостатньою аргументацією відхилення тендерної пропозиції, а неправомірним через неправильне читання Замовником інших законодавчих актів, що тягне за собою порушення численних прав нас, як Учасника закупівлі, як юридичної особи.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 31 Закону України «Про публічні закупівлі» та абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей (на який посилається замовник в протоколі відхилення), підставою для відхилення є лише невідповідність умовам тендерної документації та технічної специфікації, а не інші обставини.
Не заважаючи на вищезазначене положення Закону та Особливостей Замовник зазначив підставами для відхилення відсутність наступних документів:
- не надав документального підтвердження характеристик запропонованого в якості еквівалента товару;
- не підтвердив технічні характеристики, не подано порівняльні характеристики та документи які підтверджують вимоги додатку 2 технічні характеристики, а саме вимоги по доставці та розвантаженню.
- Відсутні будь які уставні документи, рішення про призначення директора.
В тендерній документації Замовника відсутні вимоги щодо подання вищезазначених документів Учасником у складі своєї пропозиції.
Натомість Замовником чітко зазначено у технічні частині документації (додаток 2 технічні характеристики), які саме документи повинен надати учасник в якості підтвердження відповідності пропозиції технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам, а саме:
- Гарантійний лист щодо надання гарантії на товар не менше п’яти років. Гарантійний лист повинен мати посилання на номер оприлюдненого на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі.
- Скан - копію оригіналу сертифікатів якості на запропонований товар та/або посвідчення виробника про санітарно-екологічні аналізи запропонованого товару.
Вищезазначені документи були надані Учасником у складі пропозиції у вигляді наступних файлів:
1. Гарантійний лист щодо надання гарантії на товар - 5 років. (назва файлів у складі пропозиції Учасника: «Лист надання гарантії товар.pdf»
2. Сертифікати відповідності на запропонований товар до постачання (назва файлів у складі пропозиції Учасника: «Сертификат профіль Framex.pdf», «Сертифікат вікна, двері Framex.pdf», «Сертифікат металеві двері.pdf» «Сертифікат склопакети.PDF» «Сертифікат фурнітура Vorne.pdf»).
Ніякого документального підтвердження інших вимог технічної частини, в тому числі тих які Замовник вказав як підстави для відхилення ТОВ «Про Макс Сервіс» в додатку 2 технічні характеристики та інших документах тендерної документації не зазначено.
Також в тендерній документації Замовника відсутні вимоги щодо надання уставних документів та рішення про призначення директора.
Тобто відсутність у складі пропозиції документів, які не вимагались Замовником в тендерній документації не може бути підставою для відхилення Учасника.
З приводу відсутності торгової назви товару повідомляємо наступне:
Наявність торгової марки (ТМ) у виробника не є обов’язковою вимогою згідно з чинним законодавством України.
Торгова марка (ТМ) — це об’єкт права інтелектуальної власності, який використовується для індивідуалізації товарів або послуг (ст. 492 Цивільного кодексу України). Таким чином її наявність є правом, а не обов’язком виробника.
Закон України “Про публічні закупівлі” (з урахуванням Особливостей) не містить вимоги про наявність ТМ у виробника як умови участі у торгах.
Також однією з причин відхилення Замовник зазначив наступне: «Не підтверджено «№ 22. Фактом подання пропозиції учасника вважається його підтвердження відсутності таких підстав/обставин» маючи на увазі підстави пункту 22 Оголошення, однак згідно формулювання яке зазначив Замовник фактом подання пропозиції учасником ТОВ «Про Макс Сервіс» є його підтвердження відсутності наступних причин/обставин:
1) замовник має незаперечні докази того, що учасник закупівлі пропонує, дає або погоджується дати прямо чи опосередковано будь-якій службовій (посадовій) особі замовника, іншого державного органу винагороду в будь-якій формі (пропозиція щодо наймання на роботу, цінна річ, послуга тощо) з метою вплинути на прийняття рішення щодо визначення переможця закупівлі;
2) відомості про юридичну особу, яка є учасником закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
3) керівника учасника закупівлі, фізичну особу, яка є учасником закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
4) суб’єкт господарювання (учасник закупівлі) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене пунктом 4 частини другої статті 6, пунктом 1 статті 50 Закону України “Про захист економічної конкуренції”, у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів тендерів;
5) фізична особа, яка є учасником закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено в установленому законом порядку;
6) керівник учасника закупівлі був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
7) пропозиція подана учасником закупівлі, який є пов’язаною особою з іншими учасниками закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника;
8) учасник закупівлі визнаний в установленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура;
9) у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань відсутня інформація, передбачена пунктом 9 частини другої статті 9 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань” (крім нерезидентів);
10) юридична особа, яка є учасником закупівлі (крім нерезидентів), не має антикорупційної програми чи уповноваженого з реалізації антикорупційної програми, якщо вартість закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) або робіт дорівнює чи перевищує 20 млн гривень (у тому числі за лотом);
11) учасник закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи — учасника закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”;
12) керівника учасника закупівлі, фізичну особу, яка є учасником закупівлі, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
13) учасник закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю із цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору.
Тобто фактом подання своєї пропозиції Учасник підтвердив відсутність вищезазначених підстав/обставин чим виконав умови тендерної документації, а Замовник в свою чергу не надав жодного доказу протилежного.
Враховуючи вищевикладене Замовник неправомірно та с порушенням діючого законодавства України у сфері публічних закупівель прийняв рішення про відхилення пропозиції ТОВ «Про Макс Сервіс», як найбільш економічно вигідною.
Також в діях Замовника вбачаються ознаки порушення положень статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” тому що вимога про надання документів, які не були передбачені тендерною документацією, суперечить принципам відкритості, недискримінації та об’єктивності оцінки пропозицій.
Вимагаємо усунути вищевказані порушення, а саме:
1. Скасувати рішення протоколу № 9 від 24.10.2025 р. про відхилення (дискваліфікацію) пропозиції ТОВ «Про Макс Сервіс»
2. Провести повторний, об’єктивний розгляд нашої пропозиції.
3. Внести відповідні зміни до протоколу розгляду тендерних пропозицій.
В іншому випадку задля відновлення своїх прав, будемо змушені звернутися із позовною заявою до адміністративного суду та скаргою до державної аудиторської служби України (ДАСУ).
Також повідомляємо що у період дії воєнного стану порушення норм законодавства про публічні закупівлі мають вищий рівень суспільної небезпеки, оскільки підривають ефективність використання державних ресурсів, необхідних для оборони, гуманітарного забезпечення та стабільності держави.
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога_Validation_Report.pdf 27.10.2025 11:31
- Вимога.pdf.p7s 27.10.2025 11:31
- Вимога.pdf 27.10.2025 11:31
- Вимога.docx 27.10.2025 11:31
- Протокол №11.pdf 30.10.2025 10:13
Дата подачі:
27.10.2025 11:31
Вирішення:
Роз’яснення
Про розгляд вимоги учасника про надання додаткової аргументації щодо причин невідповідності його пропозиції умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі (далі — вимога) щодо закупівлі за ДК 021:2015 44220000-8 Столярні вироби (далі — Закупівля).
Закупівля зареєстрована за ідентифікатором: № UA-2025-10-13-012886-a.
Відповідно до абзацу 2 частини 14 статті 14 Закону 27.10.2025 р. в електронній системі закупівель оприлюднено вимогу від учасника на яку Замовник надає роз’яснення.
Відповідно до частини 5 статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», учасник повинен надати документальне підтвердження технічних характеристик предмета закупівлі, що відповідають вимогам тендерної документації.
Учасник ТОВ «Про Макс Сервіс» не надав документального підтвердження технічних характеристик запропонованого в якості еквівалента товару, не підтвердив виконання всіх технічних характеристик/ вимог зазначених у додатку 2, тому Замовник не може у повному обсязі дати коректну оцінку пропозиції.
ТОВ «Про Макс Сервіс» не надало документів, які б підтверджували відповідність запропонованого товару встановленим технічним вимогам, зазначеним у Додатку 2 до оголошення. Наданий сертифікат підтверджує лише якість продукції, але не засвідчує відповідність технічним параметрам, обсягам, стандартам чи іншим вимогам, встановленим замовником.
Таким чином, Замовник не має можливості здійснити повну та коректну оцінку відповідності пропозиції технічній специфікації.
Учасник зобов'язаний підтвердити технічні характеристики предмета закупівлі на підставі вимог тендерної документації, які, своєю чергою, ґрунтуються на статтях 23 та 16 Закону України "Про публічні закупівлі". Стаття 23 встановлює вимоги до технічної специфікації.
Крім того, Учасником ТОВ «Про Макс Сервіс» не виконано вимогу Додатку 2 в частині гарантування доставки та розвантаження товару, що є складовою тендерної пропозиції.
Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника, оскільки він не надав доказів відповідності товару технічним вимогам. Відповідно до законодавства, пропозиція, яка не відповідає умовам тендерної документації, має бути відхилена, як зазначено в пунктах абз. 1 пп2 п.1 ст. 31 Закону України «Про публичні закупівлі».
.
У пропозиції учасника ТОВ «Про Макс Сервіс» відсутні будь які уставні документи, рішення про призначення директора та документи, що підтверджують повноваження особи, уповноваженої на підписання тендерної пропозиції. Відповідно Закону України «Про публічні закупівлі» містить таку норму
Відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» та умов тендерної документації, учасник зобов’язаний надати такі документи.
Якщо тендерна пропозиція не підписана уповноваженою особою, така пропозиція вважається недійсною і підлягає відхиленню.
На підставі частини 16 статті 29 Закону Замовник має право відхилити таку пропозицію без надання строку для усунення невідповідностей, оскільки вони стосуються саме права підпису.
Якщо учасник, у нашому випадку ТОВ «Про Макс Сервіс» не надав такі документи, замовник повинен відхилити тендерну пропозицію, оскільки її не підписано уповноваженою особою. Якщо тендерну пропозицію учасника не підписано уповноваженою особою, така пропозиція є недійсною і має бути відхилена замовником.
Згідно з Додатком 4 до оголошення про проведення спрощеної закупівлі ФОРМА “ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ” по Лоту№____ містить у таблиці чітку вимогу «Найменування товару (торгова назва)», яку учасник ТОВ «Про Макс Сервіс» не виконав. Зазначаємо, що у згаданому додатку міститься вимога «ФОРМА “ТЕНДЕРНА ПРОПОЗИЦІЯ” оформлюється та подається за встановленою замовником формою. Учасник не повинен відступати від даної форми» якої не дотримався учасник ТОВ «Про Макс Сервіс». Під час періоду уточнень учасник не звертався із запитами щодо зміни цієї вимоги.
Торгова марка у тендерній пропозиції відіграє роль ідентифікатора, що допомагає виділити товар серед конкурентів, а також слугує індикатором якості та надійності. Її точне зазначення є критично важливим, оскільки невідповідність може призвести до відхилення пропозиції, а також вона є частиною захисту від підробок.
Щодо можливості усунення невідповідностей:
- Абзацом 2 частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що Замовник може вимагати усунення лише невідповідностей у поданих документах, але не має права вимагати дозавантаження відсутніх документів.
- Враховуючи, що учасником окремі документи взагалі не були подані, Замовник не має законних підстав вимагати їх дозавантаження.
Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у своїй тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією”. Тобто, мова йде про документи та інформацію, яку було подано. Також в абзаці 2 цієї частини говориться: “Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, тобто не йдеться про те що в повідомленні можна вимагати дозавантаження ненаданих документів.
Враховуючи вищевикладене, тендерна пропозиція ТОВ «Про Макс Сервіс» не відповідає умовам оголошення спрощеної закупівлі, технічній специфікації та іншим вимогам тендерної документації. На підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей здійснення публічних закупівель в умовах воєнного стану,
Замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника ТОВ «Про Макс Сервіс» з відповідною аргументацією в електронній системі закупівель.
Звертаємо увагу на те, що подаючи тендерну пропозицію, учасник автоматично погоджується з усіма умовами, викладеними в тендерній документації.
Пункт 13 Закону про публічні закупівлі зазначає, що Замовник відхиляє пропозицію в разі, якщо: 1) пропозиція учасника не відповідає умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі;
Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей, замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам до предмета закупівлі, крім невідповідностей, які можуть бути усунені Учасником відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Підстави для задоволення вимоги – відсутні.
Статус вимоги:
Відхилено
Задовільнена:
Ні