• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Нове будівництво дизельної станції на Державному підприємстві "Ворохтянська високогірська навчально-спортивна база "Заросляк"за адресою: Івано-Франківська область, Надвірнянський район,селище Ворохта, вул. Говерлянська, 31

Період подачі пропозицій

до закінчення періоду залишилося 3 дні (до 17.12.25 00:00)

10 326 721.20 UAH з ПДВ
До закінчення прийому пропозицій
03
дн
13
год
09
хв
20
сек
Гарантія - 51 633.60 UAH Довідка МВС Пов'язаний план
Оплата за участь: 4 080.00 UAH
Період оскарження: 13.10.2025 16:03 - 14.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо умов тендерної документації

Номер: 809945668e25414fb591e67d53c13fea
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-13-011597-a.b1
Назва: Скарга щодо умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 12.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 28.10.2025 15:23
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 17.11.2025 11:36
Дата виконання рішення Замовником: 12.12.2025 12:42
Коментар замовника щодо усунення порушень: порушення усунуто
Автор: ТОВ "“БУДПОСТАЧ-СТСВ”", ОЛЕКСАНДР НОВОХАЦЬКИЙ +380634302347 budpostachstsv@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 53161623e2294588adad7519c3ab330c
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення вимоги надання у складі пропозиції не менше трьох аналогічних за предметом закупівлі договорів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: В п.1.3 додатку 1 до тендерної документації замовником передбачені вимоги щодо документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів)» а саме:
«У цій закупівлі замовник вимагає підтвердити наявність в учасника досвіду виконання не менше трьох аналогічних за предметом закупівлі договорів .
Аналогічним вважається договір, завершений протягом останніх 3 років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, предметом якого є виконання робіт з реконструкції або капітального ремонту об’єкта.
Замовник не вимагає підтвердження виконання конкретних видів робіт у розрізі проєктної документації. Сума виконання аналогічного договору (аналогічних договорів сумарно) повинна становити не менше ніж 50% очікуваної вартості цієї закупівлі.»
Таке формулювання вимог замовника призводить до того, що взяти участь у закупівлі зможуть лише учасники, які мають досвід виконання:
• як мінімум трьох аналогічних договорів
• кожен з цих договорів має бути завершений протягом останніх 3 років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів
• предметом якого є виконання робіт саме з реконструкції або капітального ремонту об’єкта.
• сума виконання аналогічного договору (аналогічних договорів сумарно) повинна становити не менше ніж 50% очікуваної вартості цієї закупівлі

Таким чином, прийняти участь зможуть учасники які мають досвід виконання
аналогічних договорів, які одночасно повинні відповідати усім вимогам в сукупності, що
суттєво звужує коло потенційних учасників.

Наше підприємство, як потенційний учасник, маючи великий досвід виконання робіт як з нового будівництва, так і з капітального ремонту та реконструкції різноманітних об’єктів, за наведених умов не може відповідати абсолютно усім вимогам замовника одночасно, що позбавляє нас можливості належним чином підготувати свою тендерну пропозицію та прийняти участь у закупівлі. Очевидно, що вимоги встановлені замовником не мають обґрунтованої мети спрямованої на те, щоб відібрати учасників потенційно спроможних виконати замовлення.
З огляду на встановлену вимогу, можна стверджувати про порушення принципу конкуренції – аде вимога фактично унеможливлює участь у закупівлі учасників, які мають реальний, релевантний досвід, але в обсязі одного або двох успішних проєктів.
За таких умов, встановлені замовником дискримінаційні умови призведуть до того, що більшість учасників, у яких є можливість і достатньо досвіду для виконання замовлення замовника, в тому числі, і наше підприємство не зможуть прийняти участь у процедурі закупівлі.
У нас є досвід виконання аналогічних робіт, зокрема:
1) Договір №153 від 31.10.2024 року на виконання робіт «Капітальний ремонт харчоблоку Сколівського закладу загальної середньої освіти І-ІII ступенів № 3 Сколівської міської ради.» Договір укладений у 2024 році та на даний момент виконаний повністю, але оплата від замовника не надійшла, у зв’язку з затримкою бюджетного фінансування відповідно договір досі діючий (не завершений).
2) Договір №50/ВО від 06.08.2024 року на виконання робіт «Реконструкція сховища з влаштуванням споруди подвійного призначення (пологово операційний блок) з властивостями сховища КОМУНАЛЬНОГО НЕКОМЕРЦІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ХЕРСОНСЬКИЙ МІСЬКИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР II РІВНЯ ім. З. С. КЛИМЕНКО» ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ, м. Херсон, вул. Гоголя 1». Договір укладений у 2024 році та на даний момент виконаний повністю, але оплата від замовника не надійшла, у зв’язку з затримкою бюджетного фінансування відповідно договір досі діючий (не завершений).
3) Договір №61В від 01.11.2024 року на виконання робіт «Капітальний ремонт приміщення харчоблоку Жовківського ЗЗСО І-ІІІ ст. № 3 за технологічною моделлю "опорна кухня" за адресою м. Жовква, вул. Набережна, 4, Львівського району Львівської області». Договір укладений у 2024 році та на даний момент ще виконується (не завершений).
4) Договір №183-05/24 від 18.11.2024 року на виконання робіт «Роботи з реалізації робочого проекту «Капітальний ремонт водогрійного котла № 4 ПТВМ-50 котельні по вул. І. Богуна, 95 в м. Херсоні». Договір укладений у 2024 році та на даний момент повністю виконаний.
Наявні і інші укладені та діючі договори (в процесі виконання) або виконані та не завершені протягом останніх 3 років, або більш давніші договори, що виконані та завершені протягом 2018-2021 рр., або вартість виконання менша за 50% від очікуваної вартості.
Слід наголосити на тому, що надання не менше саме трьох аналогічних договорів є необґрунтованою вимогою, яка обмежує коло потенційних учасників, що мають достатній досвід. Закон не передбачає кількісної вимоги до договорів — досвід може бути підтверджений одним або двома повністю виконаними договорами, що випливає з суті самої норми ст.16 ЗУ «Про публічні закупівлі», яка передбачає наявність досвіду виконання аналогічного або аналогічних за предметом закупівлі договору (договорів). Як показує стала практика розгляду Комісією АМКУ скарг за аналогічних обставин, встановлення Замовниками у тендерній документації вимог щодо надання аналогічних договорів у кількості трьох і більше – є надмірністю та дискримінацією. Як і встановлення чіткого терміну завершення протягом останніх 3 років з дати, що передує даті оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів в сукупності з кількістю.
Також варто звернути увагу на предмет оскаржуваної закупівлі, який визначається як «нове будівництво», в той час як замовником вимагається подання аналогічних договорів на «капітальний ремонт» і «реконструкцію». Вважаємо що в такому випадку поняття визначення аналогічного договору наведеного у п.1.3 Додатку 1 до тендерної документації не відповідає суті «аналогічного» за предметом закупівлі, відтак Замовнику необхідно виправити цю невідповідність та розширити поняття аналогічного договору шляхом внесення відповідних змін до тендерної документації.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також наші законні права та інтереси, пов'язані з участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації, а саме, в частині:
• Надмірної кількості договорів
• Періоду виконання аналогічних договорів
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 283020ef7e8f44dd8d31e026a6afc09f
Заголовок пункту скарги: Щодо встановлення вимоги надання учасниками у складі пропозиції звіту про обстеження об’єкту підписаного сторонами
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Замовником в Розділі 2 «Документи, що підтверджують відповідність умовам технічної специфікації» Додатку 1 до тендерної документації була встановлена наступна вимога:
«2.5. Для коректного формування своєї цінової пропозиції та врахування можливих ризиків Учасник в період уточнень повинен провести обстеження фактичного стану об’єкта у відповідності до п.5.32. Настанови з визначення вартості будівництва», затвердженої наказом Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 "Про затвердження кошторисних норм України у будівництві". Обстеження проводиться за участі представника Замовника, за результатами якого складається відповідний звіт та підписується сторонами.».

Вважаємо зазначену вимогу дискримінаційною та такою, що порушує принципи недискримінації учасників і рівного доступу до участі у процедурі закупівлі. Встановлення обов’язку проводити обстеження об’єкта до подання тендерної пропозиції за участі представника Замовника фактично створює нерівні умови для учасників, зокрема не всі учасники мають можливість прибути на об’єкт у встановлений період, особливо якщо вони знаходяться в іншій області. Замовник має змогу контактувати лише з окремими потенційними учасниками, що створює ризики упередженості. Відсутні правові підстави для обов’язкової участі Замовника у такому обстеженні до подання пропозицій. Жодною нормою Закону України «Про публічні закупівлі» або Настанови з визначення вартості будівництва не передбачено обов’язку учасників проводити обстеження об’єкта до подання тендерної пропозиції, тим більше за участі представника Замовника.
Адже Замовник має можливість допустити до відвідування об’єкта на якому будуть виконуватись роботи і складення акту огляду лише тих учасників, до яких він прихильний, натомість, інших – не допустити до огляду взагалі або не завірити підготовлений ними акт огляду об’єкта, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозицій таких учасників.
За таких умов, повнота і відповідність пропозиції учасника поставлена в залежність від волі замовника.
Також дана вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері учаснику необхідно отримати такий акт огляду ще до подання пропозиції. Як наслідок, Замовнику ще перед розкриттям пропозицій уже буде відома кількість та склад потенційних Учасників процедури закупівлі.
Додаткової дискримінаційності цій вимозі надає уточнення, що обстежити об’єкт потрібно саме в період звернення за роз’ясненнями по закупівлі.
Комісією Антимонопольного комітету України неодноразово було визначено дискримінаційними подібні вимоги Замовників. Зокрема, у рішенні №16429-р/пк-пз від 25.08.2020 Комітет зазначив, що вимога про обов’язкове відвідування об’єкта та складання акту обстеження є дискримінаційною, оскільки обмежує коло потенційних учасників і не передбачена законом. У рішенні №14213-р/пк-пз від 30.07.2020 Комісія АМКУ дійшла до висновку, що Замовник може організувати огляд об’єкта за бажанням учасника, але не має права вимагати обов’язкової присутності або підписання акту до подання пропозиції. Також у рішенні №17519-р/пк-пз від 21.09.2021 Комітет підтвердив, що вимога про проведення обстеження об’єкта до подання пропозицій є надмірною та необґрунтованою. Отже, встановлення Замовником подібної вимоги суперечить законодавству та практиці органу оскарження. Виходячи з наведеного, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, а саме: виключити положення щодо обов’язкового проведення обстеження об’єкта учасником у період уточнень та складання відповідного звіту за участі представника Замовника; у разі необхідності залишити можливість добровільного ознайомлення з об’єктом за бажанням учасника, без обов’язковості підписання будь-яких документів.
Таким чином, вимога Замовника суперечить статтям 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі», порушує принципи добросовісної конкуренції та недискримінації, а також стала практика розгляду Комісією АМКУ скарг за аналогічних обставин свідчить про неправомірність подібних вимог.
Враховуючи вище викладене, просимо зобов’язати Замовника усунути наведені вище порушення шляхом внесення відповідних змін до Документації та вилучення дискримінаційної вимог.

З урахуванням всього вище визначеного, тендерна документація замовника містить низку положень, які суперечать вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, порушують принципи, визначені ст. 5 Закону, а також дискримінаційні умови, які перешкоджають нашій участі у процедурі закупівлі і грубо порушують наші законні права та інтереси, пов’язані з участю у процедурі закупівлі.

З метою захисту прав та законних інтересів скаржника, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, керуючись ст.18 ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування,
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження