• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

(Дизельне паливо, код ДК 021:2015 - 09134200-9 - Дизельне паливо) код національного класифікатора України ДК 021:2015 “ Єдиний закупівельний словник ” – 09130000-9 «Нафта і дистиляти»

Завершена

214 600.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 13.10.2025 15:16 - 06.11.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

ВИМОГА в частині наявності підстав для відхилення пропозиції ТОВ "ВСТ-ОЙЛ"

Номер: 01e92c283e3e4209afe59d96b2049aca
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-13-010741-a.b2
Назва: ВИМОГА в частині наявності підстав для відхилення пропозиції ТОВ "ВСТ-ОЙЛ"
Вимога:
Замовником було визначено учасника ТОВ «ВСТ-ОЙЛ», згідно Протоколу № 11-12 від 12.11.2025 року, - Переможцем процедури закупівлі. Вважаємо за необхідне зазначити, що пропозиція учасника ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» не відповідає вимогам тендерної документації, зокрема, в частині відповідності умовам, викладеним в Переліку документів та інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі пропозиції, згідно Додатку 3 до ТД: По-перше: ВІДСУТНІСТЬ ВСІЄЇ ІНФОРМАЦІЇ поданої на підтвердження відповідності учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, а саме згідно вимоги надання учасниками: «1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів)* (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю) із зазначенням: - найменування, місцезнаходження контрагента та ідентифікаційного коду (код ЄДРПОУ) або реєстраційного номеру облікової картки платника податків фізичної особи (фізичної особи-підприємця); - предмету договору; - номер, дату укладання договору; - контактних осіб контрагента (прізвище, ім’я та контактний телефон).» ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» було надано Довідку за вих. № 20/10/2025-1 від 20.10.2025 року про наявність у учасника досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), в якій ВІДСУТНЯ ІНФОРМАЦІЯ, що свідчить про «місцезнаходження контрагента» та «контактних осіб контрагента (прізвище, ім’я та контактний телефон).». Зазначена невідповідність пропозиції учасника свідчить про відсутність необхідної інформації та документів у складі пропозиції Учасника, та передбачала надання Замовником 24 години на виправлення. По-друге: ВІДСУТНІСТЬ всіх необхідних документів на підтвердження повноважень посадової особи учасника процедури закупівлі щодо підпису документів тендерної пропозиції, а саме згідно вимоги: «- для товариств з обмеженою та додатковою відповідальністю – рішення про надання згоди на вчинення правочину у разі встановлення особливого порядку надання згоди уповноваженими на те органами товариства на вчинення певних правочинів залежно від вартості предмета правочину чи інших критеріїв (значні правочини) відповідно до статуту товариства. У випадку відсутності обмежень за статутом, учасник надає довідку в довільній формі про відсутність обмежень;». У складі пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» ВІДСУТНЄ відповідне рішення про надання згоди на вчинення правочину або довідка в довільній формі про відсутність обмежень у Статуті. Зазначена невідповідність пропозиції учасника свідчить про відсутність необхідної інформації та документів у складі пропозиції Учасника, та передбачала надання Замовником 24 години на виправлення. По-третє: ВІДСУТНІСТЬ документів на підтвердження виконання вимоги абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей: «Учасник у довільній формі надає довідку, якою підтверджує, що не є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); не відноситься до юридичної особи, утвореної та зареєстрованої відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; не є юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичної особи, утвореної та зареєстрованої відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; не пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування”(Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).» У складі пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» ВІДСУТНІ документи, визначені Замовником у тендерній документації, на підтвердження виконання вимоги абзацу восьмого підпункту 1 пункту 44 Особливостей (згідно вищезазначеної умови ч. 8 Додатку 3 до ТД). Зазначена невідповідність пропозиції учасника свідчить про відсутність необхідної інформації та документів у складі пропозиції Учасника, та передбачала надання Замовником 24 години на виправлення. По-четверте: ВІДСУТНІСТЬ документів на підтвердження відповідності пропозиції умовам технічної специфікації, зокрема згідно вимоги ч. 3 Додатку 3 до ТД, а саме: «3. Учасник в електронній системі закупівель надає Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 1 до ТД, а саме: підписану у стверджувальній формі Технічну специфікацію (технічні вимоги) згідно з вимогами Додатку 1 до ТД.» У складі пропозиції ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» ВІДСУТНЯ ІНФОРМАЦІЯ про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі згідно Додатку 1 до ТД, а саме: підписана у стверджувальній формі Технічна специфікація (технічні вимоги) згідно з вимогами Додатку 1 до ТД. Детальніше щодо цього пункту: Учасником ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» було надано у складі пропозиції Інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі НЕ У ВІДПОВІДНОСТІ до вимог тендерної документації в частині: - Відсутності стверджувальної форми (зокрема щодо пп. 1.1.1. Додатку 1 до ТД) – в частині застосування виразу «повинно відповідати», що не свідчить про стверджувальну форму зі сторони учасника в частині відповідності предмету закупівлі вимогам ДСТУ 7688:2015); - Відсутності стверджувальної форми (зокрема щодо пп. 2.3. Додатку 1 до ТД) – в частині застосування виразу «повинен забезпечити», що не свідчить про стверджувальну форму зі сторони учасника в частині забезпечення безперебійної поставки товару. Більш того, Замовником передбачено у Додатку № 1 до ТД вимога щодо надання у складі пропозиції учасниками «надати перелік АЗС у складі тендерної пропозиції у листі, з зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес розташування. Графік роботи всіх АЗС – цілодобово.» Тендерна документація Учасника ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» НЕ МІСТИТЬ ЛИСТА, складеного учасником, з переліком АЗС з зазначенням назви АЗС або бренду, та адрес розташування. Також, пропозиція зазначеного учасника НЕ МІСТИТЬ ІНФОРМАЦІЇ про графік роботи всіх запропонованих АЗС – «цілодобово». Отже, оскільки тендерна пропозиції учасника ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» НЕ МІСТИТЬ документів та інформації на підтвердження відповідності пропозиції умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей, наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції зазначеного учасника згідно абз. 2 пп. 2 п. 44 Особлиовостей. Також зазначаємо, що відповідне Рішення Замовника згідно Протоколу № 11-12 від 12.11.2025 року про визначення Переможцем закупівлі ТОВ «ВСТ-ОЙЛ» містить ознаки порушення, які можуть бути встановлені у випадку здійснення держаудитслужбою та її міжрегіональними підрозділами моніторингу процедури закупівлі. Оскільки при перевірці органом фінансового контролю закупівлі та встановлення факту невідповідності пропозиції Переможця умовам тендерної документації, за практикою складених Висновків таких перевіряючих органів, призводить до встановлення факту порушення з боку Замовника та застосування відповідних наслідків.
Вирішення: Дякуємо за Ваше звернення, однак в подальшому рекомендуємо Вам для можливості усунення зазначених невідповідностей застосувати пункт 55 Особливостей із врахуванням Статті 18 Закону для надання можливості Замовнику у законний спосіб відреагувати.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови тендерної документації

Номер: 9de2f1670143480d86d62144e163a0f8
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-13-010741-a.c1
Назва: СКАРГА на умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 28.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.10.2025 15:19
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 30.10.2025 15:49
Дата виконання рішення Замовником: 04.11.2025 16:52
Коментар замовника щодо усунення порушень: Рішення виконано шляхом внесення змін
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 522df0c06e6940f7895f34d3d22e891b
Заголовок пункту скарги: Внести зміни до умови тендерної документації щодо відпуску нафтопродуктів ВИКЛЮЧНО по відомості обліку видачі ПММ шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які здійснюють відпуск палива на АЗС по талонам мали можливість прийняти участь у закупівлі.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Щодо відпуску палива тільки по відомості обліку видачі ПММ.

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 1 Тендерної документації Графік роботи всіх АЗС – цілодобово.
Відпуск палива здійснюється з АЗС по відомості обліку видачі ПММ, кожна з яких містить на собі інформацію про: постачальника, вид пального, кількість пального та р/н т/з, що здійснив отримання товару підписаного представником Замовника, зареєстрованого у переліку осіб.


Замовник визначає дискримінаційну умову щодо обмеження відпуску нафтопродуктів ВИКЛЮЧНО по відомості обліку видачі ПММ.

п. 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Тобто, вимогами Інструкції визначені чотири форми відпуску нафтопродуктів, серед яких, крім відомостей за формою N 16-НП, встановлена можливість автозаправної станції здійснювати відпуск за готівку, платіжними картами та талонами, а саме згідно норм Інструкції:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.1.1 Розрахунки під час відпуску нафтопродукту власникам автотранспорту за готівку здійснюються на АЗС з використанням РРО, які відповідають технічним вимогам до їх застосування та внесені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій згідно з Положенням про Державний реєстр реєстраторів розрахункових
операцій, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 серпня 2002 року N 1315 ( 1315-2002-п ).
10.3.1.2 ПРК мають забезпечувати індикацію ціни нафтопродукту, кількості та загальної вартості виданої дози нафтопродукту.
10.3.1.3 Облік реалізації нафтопродуктів ведеться через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений до фіскального режиму роботи РРО з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій кожною АЗС, яка здійснює розрахунки із споживачами готівкою. Відпуск нафтопродуктів за готівку відображається у Змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
10.3.1.4 Реєстрація, опломбування та застосування РРО повинні проводитися відповідно до Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій за товари (послуги) ( z0107-01 ), затвердженого наказом Державної податкової адміністрації України від 1 грудня 2000 року N 614 ( z0105-01 ), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2001 року за N 107/5298.
10.3.1.5 Готівка, отримана від реалізації нафтопродуктів на АЗС, здається до каси підприємства або перераховується на поточний рахунок через відділення зв'язку або інкасується до банківської установи.

10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.2.1 Відпуск нафтопродуктів за безготівковим розрахунком за відомостями здійснюється АЗС на підставі договорів, укладених між підприємством та споживачем. Відпуск нафтопродуктів відображається у відомості на відпуск нафтопродуктів за формою N 16-НП (додаток 16).
Кількість відпущеного нафтопродукту фіксується у відомості, яка ведеться безпосередньо на АЗС, що підтверджується підписами оператора АЗС та водія.
10.3.2.2 Підприємства, АЗС на підставі відомостей про відпуск нафтопродуктів періодично, але не менше одного разу на місяць, виписують зведені відомості-рахунки кожному споживачу за марками нафтопродуктів та цінами, установленими протягом місяця. У рахунках обов'язково зазначаються кількість та загальна вартість відпущених нафтопродуктів, у тому числі податок на додану вартість.
Звіряння розрахунків з споживачами за відпущені нафтопродукти здійснюється щомісяця не пізніше п'ятого числа наступного за звітним місяця.
Відпуск дизельного палива за відомостями відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП за марками та видами.

10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.

10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками
10.3.4.1 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками здійснюється на підставі вимог Закону України "Про платіжні системи та переказ коштів в Україні" ( 2346-14 ) та Положення про порядок емісії платіжних карток і здійснення операцій з їх застосуванням, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19 квітня 2005 року N 137 ( z0543-05 ), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 травня 2005 року за N 543/10823, та інших нормативно-правових актів.
10.3.4.2 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Отже, Зміст відповідної інструкції встановлює ЧОТИРИ ФОРМИ ВІДПУСКУ палива з АЗС.
Також, відповідна Інструкція передбачає визначення Талону та його обов’язкових, передбачених законодавством, реквізитів:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому. Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
Тобто, вимогами Інструкції визначена можливість однієї із форм відпуску нафтопродуктів з АЗС за талонами.
Скаржник планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму відпуску палива за талонами, та при цьому не здійснює відпуск палива за відомостями, - що свідчить про наявність обмежень для Скаржника.

Звертаємо увагу, що Скаржник не емітент талонів, а отже позбавлений можливості впровадження в мережі АЗС БРСМ-нафта форми відпуску нафтопродуктів за відомостями.
Отже, Замовник, встановлюючи вимогу щодо «Відпуск палива здійснюється з АЗС по відомості обліку видачі ПММ, кожна з яких містить на собі інформацію про: постачальника, вид пального, кількість пального та р/н т/з, що здійснив отримання товару підписаного представником Замовника, зареєстрованого у переліку осіб», - встановлює обмеження для Скаржника, оскільки ми маємо можливість запропонувати Замовнику здійснювати відпуск палива лише за талонами. Така дискримінаційна умова позбавляє Скаржника права взяти участь у процедурі закупівлі.
Такі умови тендерної документації не створюють конкурентного середовища та є такими, що порушують принципи, закріплені в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС партнерів на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).

З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступну умову тендерної документації:
- Відпуск палива здійснюється з АЗС по відомості обліку видачі ПММ, кожна з яких містить на собі інформацію про: постачальника, вид пального, кількість пального та р/н т/з, що здійснив отримання товару підписаного представником Замовника, зареєстрованого у переліку осіб. - шляхом зміни умови документації таким чином, щоб учасники, які здійснюють відпуск палива на АЗС по талонам мали можливість прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 6712719a1c144ff080c30f40bb24b728
Заголовок пункту скарги: ІІ. Внести зміни до умови тендерної документації щодо наявності досвіду виконання аналогічних договорів договору (-ів)* шляхом виключення умови про - спосіб поставки САМЕ наливом.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
2. Щодо наявності аналогічного договору про поставку палива “наливом”.

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 3 Тендерної документації 1.1.1. Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів)* (крім відомостей, що становлять комерційну таємницю) із зазначенням:
- найменування, місцезнаходження контрагента та ідентифікаційного коду (код ЄДРПОУ) або реєстраційного номеру облікової картки платника податків фізичної особи (фізичної особи-підприємця);
- предмету договору;
- спосіб поставки (наливом);
- номер, дату укладання договору;
- контактних осіб контрагента (прізвище, ім’я та контактний телефон).


Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності на підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів у визначений Замовником спосіб:
- Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів)* із зазначенням - спосіб поставки САМЕ наливом.

Вимога в частині надання інформації у вигляді Довідки про наявність досвіду виконання аналогічного договору, із зазначенням способу поставки САМЕ наливом - є дискримінаційною умовами для тих учасників, які можуть запропонувати аналогічний договір на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, що передбачає спосіб поставки Товару (палива) шляхом передачі ТАЛОНІВ Покупцю (Замовнику) для здійснення останнім заправки за місцем знаходженням АЗС учасника.
Аналогічні договори Скаржника НЕ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ способу поставки САМЕ наливом (тобто – бензовозами), оскільки передбачають порядок приймання-передачі Товару (палива) шляхом поставки талонів на отримання Товару окремими партіями за заявками Замовника на умовах та у строк, передбачений відповідним Договором для здійснення за ними відпуску палива через мережу АЗС.

ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що тендерна документація Замовника, зокрема Технічна специфікація (технічні вимоги), містять умови щодо поставки палива за відомостями (детально визначено у п. 2 Скарги).
Додаток 4 до Тендерної документації (Проєкт договору) містить умови щодо способу поставки палива. Такі умови не містять ознак щодо способу поставки палива наливом (бензовозом), а передбачаються поставку «1.3. Відпуск Товару буде відбуватися на автозаправних станціях (АЗС), які використовуються Продавцем.» (п.1.3. Проєкту договору), а отже у Замовника відсутні підстави визначати умову надання на підтвердження досвіду виконання аналогічного за предметом закупівлі договору – договір, що передбачає спосіб поставки Товару САМЕ наливом.
Такі вимоги не тільки дискримінують Скаржника, який може надати аналогічний за предметом закупівлі договір, АЛЕ і спосіб поставки Товару за ним НЕ ПЕРЕДБАЧАЄ поставку наливом (бензовозом), оскільки поставка відбувається через мережу АЗС шляхом поставки талонів. Більш того, такі умови тендерної документації суперечать іншим вимогам, зокрема Проєкту договору та Технічній специфікації, в частині відсутності підстави визначати на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним вимогам наявність досвіду виконання аналогічних договорів, що містять спосіб поставки ІНШИЙ ніж спосіб поставки Товару, що є предметом відповідної процедури закупівлі.

При цьому Скаржник «ТОВ «Торговий дім «Девон-Інвест» має укладені аналогічні за предметом закупівлі договори на підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям за іншими вимогами, встановленими Замовником у Додатку 1 до тендерної документації.
Стаття 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачає встановлення Замовником кваліфікаційного критерію: наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).
Документально підтвердженим досвідом виконання аналогічного за предметом закупівлі договору є договір та документи на підтвердження його виконання, але законодавством не передбачено обмеження щодо документального підтвердження успішного виконання договору.
За умови встановленої вимоги Замовника у наданні на підтвердження кваліфікаційним критеріям аналогічних договорів, що передбачаються спосіб поставки САМЕ наливом, - наявні дискримінаційні обмежувальні умови до Скаржника.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступну умову тендерної документації:
- Довідка у довільній формі, складена учасником торгів, що містить інформацію про наявність досвіду виконання аналогічного (-их) за предметом закупівлі договору (-ів)* шляхом виключення умови про - спосіб поставки САМЕ наливом.


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 1a29a85d0f1344ddb12bc3d82bc7ae61
Заголовок пункту скарги: ІІІ. Виключити умову тендерної документації щодо наявності своїх автозаправних станцій (своєї мережі АЗС)
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Умови проекту договору
Тип порушення: Умови проекту договору
Опис суті пункту скарги:
3. Щодо поставка палива учасниками через «свою» АЗС.

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 4 тендерної документації
(Проєкт договору) 1. Предмет Договору
1.1. Згідно умов цього Договору Продавець зобов'язується продавати і відпускати нафтопродукти (далі Товар) Покупцю через свою мережу АЗС, що надають право на одержання Товару, а Покупець зобов'язується оплачувати вартість відпущеного у такий спосіб Товару.
7.3. Обов'язки Продавця:
- забезпечувати безперебійну і цілодобову роботу своїх автозаправних станцій за винятком технологічних перерв;

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності у учасника:
- своїх автозаправних станцій (своєї мережі АЗС);
Умови тендерної документації, зокрема Проєкту договору, містять обмеження щодо наявності у Учасника (Продавця, як сторони договору) своєї мережі АЗС та визначає обов’язок САМЕ на Продавця в частині забезпечення безперебійної і цілодобової роботи своїх автозаправних станцій.
Цивільний кодекс України не передбачає визначення прав на майновий об’єк, який є “своїм”, а згідно українського лексичного словника Слово “Свій” - передбачає наступне тлумачення: “Який належить собі, який є у себе”.
Отже, зміст вимог до Постачальника, який Замовником визначено у Проєкті договору, передбачає наявність АЗС у праві власності Постачальника (Учасника).
Оскільки Замовник встановив вимогу щодо наявності у учасника своєї мережі АЗС, - Замовник встановлює таким чином вимогу щодо наявності АЗС у праві власності, або оренди, або користуванні САМЕ у учасника.
Така вимога тендерної документації дискримінує учасників, які можуть запропонувати мережу АЗС ПАРТНЕРІВ на умовах укладених договорів купівлі-продажу Товару (палива за талонами).
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимоги щодо наявності АЗС у праві власності/оренди/користуванні у учасника, - Замовник обмежує вимогою щодо права усіх видів "права власності" (належні конкретному власнику правомочності володіння, користування та розпорядження своїм майном - ця тріада правомочностей належить у сукупності тільки власнику). Такі умови дискримінуються Скаржника та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Скаржник планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Партнерські договори купівлі-продажу Товару Скаржника та власника мережі АЗС /емітента талонів мають відповідність нормам законодавства. За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає у власність або зобов'язується прийняти майно (товар) у власність і сплатити за нього певну грошову суму.
Для того, щоб бути учасником ринку продажу пального, законодавством не передбачено обов'язку бути при цьому власником/орендарем автозаправних станцій. Відповідне твердження має законодавче обґрунтування в частині права юридичної особи здійснювати перепродаж Товару, яке належить власникові Товару, закріплене в ст. 658 Цивільного кодексу України.

З огляду на вищезазначене, скаржник вимагає виключити наступну умову тендерної документації (Проєкту договору):
- наявність у учасника своїх автозаправних станцій (своєї мережі АЗС).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації