• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Лабораторні меблі

Торги не відбулися

467 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 10.10.2025 16:00 - 15.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 8433fac6fe154804a2ae3fe88edffc7a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-10-012033-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 20.10.2025 14:54
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.10.2025 15:54
Дата виконання рішення Замовником: 10.11.2025 15:39
Коментар замовника щодо усунення порушень: З метою виконання рішення АМКУ №16108-р/пк-пз від 27.10.2025 внесено зміни до тендерної документації рішенням УО від 10.11.2025.
Автор: ФОП "МІРЧУК РОСТИСЛАВ ПИЛИПОВИЧ", Ростислав Мірчук +380973023263 mirchukelena@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 9fd3803e7b4a4f02b20a588956e324ed
Заголовок пункту скарги: 1. Дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та Особливостей відповідно до Пунктом 2 вимог Додатку 2 до Документації Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Пунктом 2 вимог Додатку 2 до Документації вимагається надання учасниками копії сертифікату на систему якості підприємства - виробника (Сертифікат ISO 9001:2015, міжнародного зразка), що регламентує розробку, виробництво, продаж та сервісне обслуговування спеціалізованих меблів для лабораторій та медичних установ як основний вид діяльності.
Повідомляю, що ФОП Мірчук Ростислав Пилипович не є виробником товару. Я отримую товар у виробника – Рівненського НВП УТОГ та реалізовую його через процедури закупівель.
Я, як дилер Рівненського навчально-виробничого підприємства Українського товариства глухих (далі - виробник), звернувся до виробника 10.10.2025 р. для отримання вищевказаного документу. Виробник надав відповідь, що на сьогодні може надати мені лише сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ЕN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT), оскільки інший вид документу в підприємства відсутній (на підтвердження надаю лист-відповідь виробника вих.№ 295 від 10.10.2025 р.)
Тому у розпорядженні ФОП Мірчук Ростислава Пилиповича – як дилера Рівненського навчально-виробничого підприємства Українського товариства глухих наявний - сертифікат на систему управління якістю ДСТУ ЕN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) (надається у Додатку 1). Наявність у виробника даного сертифікату гарантує, що підприємство може випускати продукцію на стабільному рівні якості та постійного його підвищувати.
Потрібно зазначити, що органи з оцінки відповідності видають сертифікати ISO, керуючись переліком продукції та послуг, які містяться у Державному класифікаторі продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженому наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 р. №457.
Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010 (далі - ДКПП) - систематизоване зведення назв угруповань продукції та послуг, кодування яких побудовано на ієрархічній системі класифікації.
У сертифікаті наданого виробником - Рівненським НВП УТОГ ISO 9001:2018 відсутня інформація щодо розробки, виробництва, продажу та сервісного обслуговування спеціалізованих меблів для лабораторій та медичних установ, що може стати також підставою для відхилення пропозиції ФОП Мірчук Ростислава Пилиповича як такого, що не відповідає умовам Документації.
Однак, у сертифікаті Рівненського НВП УТОГ ISO 9001:2018 міститься інформація, зокрема, про виробництво меблів для медичних закладів.
В той же час, сертифікація за стандартами ISO не є обов’язковою для суб’єктів господарювання у відповідності до чинного законодавства України та здійснюється у добровільному порядку.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначене Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов’язкової акредитації в органі з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності.
Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
На мою думку, Замовник, встановив у пункті 2 вимог Додатку 2 до Документації дискримінаційну вимогу до учасників, обмеживши таким чином конкурентне коло потенційних учасників даної процедури закупівлі, в тому числі обмежив право ФОП Мірчук Р.П. на участь у тендері та на постачання якісного товару вітчизняного виробництва для потреб Замовника.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, прошу зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та вилучити з пункту 2 вимог Додатку 2 до Документації вимогу про надання сертифікату на систему якості підприємства (Сертифікат ISO 9001:2015), міжнародного зразка. А також вилучити вимогу щодо наявності у вищевказаному сертифікаті інформації про відповідність щодо розробки, виробництва, продажу та сервісного обслуговування спеціалізованих меблів для лабораторій та медичних установ як основний вид діяльності.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: e330eb71c59d4a2189f2e9ba4a81b47b
Заголовок пункту скарги: 2. Дискримінаційні вимоги до учасників, які обмежують конкуренцію, звужують коло учасників, є дискримінаційними, порушують вимоги Закону та Особливостей відповідно до Пунктом 2 вимог Додатку 2 до Документації Замовника.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Пунктом 5 вимог Додатку 2 до Документації вимагається надання учасниками копії сертифікату виробника - сертифікату ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) Системи екологічного управління на розробку, виробництво, продаж і сервісне обслуговування спеціалізованих меблів для медичних установ.
Повідомляю, що ФОП Мірчук Ростислав Пилипович не є виробником товару. Я отримую товар у виробника – Рівненського НВП УТОГ та реалізовую його через процедури закупівель.

Я, ФОП Мірчук Ростислав Пилипович як дилер Рівненського навчально-виробничого підприємства Українського товариства глухих (далі -виробник), звернувся до виробника 10.10.2025 р. для отримання вищевказаного документу. Виробник надав відповідь, що на сьогодні може надати мені лише сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT), оскільки інший вид документу в підприємства відсутній (на підтвердження надаю лист-відповідь виробника вих.№ 295 від 10.10.2025 р.).
Тому у розпорядженні ФОП Мірчук Ростислава Пилиповича – як дилера Рівненського навчально-виробничого підприємства Українського товариства глухих наявний:
- Сертифікат на систему екологічного управління ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) (надається у Додатку 2);
Потрібно зазначити, що органи з оцінки відповідності видають сертифікати ISO, керуючись переліком продукції та послуг, які містяться у Державному класифікаторі продукції та послуг ДК 016:2010, затвердженому наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 р. №457.
Державний класифікатор продукції та послуг ДК 016:2010 (далі - ДКПП) - систематизоване зведення назв угруповань продукції та послуг, кодування яких побудовано на ієрархічній системі класифікації.
У сертифікаті наданого виробником - Рівненським НВП УТОГ ISO 14001:2015 відсутня інформація щодо розробки, виробництва, продажу та сервісного обслуговування спеціалізованих меблів для лабораторій та медичних установ, що може стати також підставою для відхилення пропозиції ФОП Мірчук Р.П. як такого, що не відповідає умовам Документації.
У сертифікаті Рівненського НВП УТОГ ISO 14001:2015 міститься інформація, зокрема, про виробництво меблів для медичних закладів.
В той же час, сертифікація за стандартами ISO не є обов’язковою для суб’єктів господарювання у відповідності до чинного законодавства України та здійснюється у добровільному порядку.
Відповідно до статті 5 Закону України «Про акредитацію органів з оцінки відповідності», який визначає правові, організаційні та економічні засади акредитації органів з оцінки відповідності в Україні, одним із основних принципів з акредитації є її добровільність.
Здійснення добровільної оцінки відповідності визначене Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» (далі – Закон про технічні регламенти), відповідно до якого оцінка відповідності (у тому числі сертифікація) може бути обов’язковою (передбачена технічним регламентом) та добровільною (яка не вимагається технічним регламентом).
Добровільна оцінка відповідності здійснюється на добровільних засадах в будь-яких формах, включаючи випробування, декларування відповідності, сертифікацію та інспектування, а також на відповідність будь-яким заявленим вимогам.
При цьому, Законом про технічні регламенти не встановлено вимоги щодо обов’язкової акредитації в органі з оцінки відповідності, який проводить добровільну оцінку відповідності.
Таким чином, органи з оцінки відповідності, у тому числі які не акредитовані, мають право проводити добровільну оцінку відповідності систем менеджменту (систем управління якістю) на відповідність будь-яким вимогам, зазначеним у договорі між ними та заявником таких робіт.
На мою думку, Замовник, встановив у пункті 5 вимог Додатку 2 до Документації дискримінаційну вимогу до учасників, обмеживши таким чином конкурентне коло потенційних учасників даної процедури закупівлі, в тому числі обмежив право ФОП Мірчук Р.П. на участь у тендері та на постачання якісного товару вітчизняного виробництва для потреб Замовника.
З метою усунення дискримінаційних вимог, про які зазначено вище, прошу зобов’язати Замовника внести зміни до Документації та вилучити з пункту 5 вимог Додатку 2 до Документації вимогу про наявність у сертифікаті ДСТУ ISO 14001:2015 інформації про відповідність щодо розробки, виробництва, продажу та сервісного обслуговування спеціалізованих меблів для лабораторій та медичних установ як основний вид діяльності.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження