• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Бензин неетильований, паливо дизельне для автотранспорту СО «Львівенергоавтотранс»

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 3 дні назад

98 481 000.00 UAH з ПДВ
Період оскарження: 10.10.2025 14:18 - 05.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця): 09.12.2025 11:02 - 15.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: ff2d030de0be4010b5d2917cf41a288d
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-10-008778-a.b1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a, затвердженій Протокольним рішенням (протоколом) Уповноваженої особи з питань закупівель товарів, робіт і послуг замовника (Приватне акціонерне товариство «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО») від 10.10.2025 № 01-ПЗТД (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 24.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.10.2025 15:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.10.2025 09:49
Дата виконання рішення Замовником: 03.11.2025 15:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення АМКУ №16041-р/пк-пз від 24 жовтня 2025 р. внесено зміни в тендерну документацію.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3383d51748b84ead82f5b854b679d452
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-10-10-008778-a, оголошеній Приватним акціонерним товариством «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО» (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a містить умови, згідно з якими:
1. Обмежено право учасників пропонувати АЗС, залучені через посередників.
2. Встановлено необґрунтовані вимоги до відстані до АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.

1. Щодо права учасників пропонувати АЗС, залучені через посередників.
Відповідно до умов Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник має надати, зокрема, «договір (з обов’язковим наведенням переліку автозаправних станцій), що підтверджує партнерство між учасником та ВЛАСНИКОМ АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ, що пропонуються учасником (подається в разі наявності автозаправних станцій партнерів); гарантійний лист ПАРТНЕРА-ВЛАСНИКА АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ, що пропонуються учасником […]».
Законодавство, яке регулює сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, зокрема, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, а також Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, не зобов’язує від розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), укладати партнерські договори саме з власниками АЗС. Крім того, законодавство не обмежує коло учасників ринку палива виключно власниками АЗС, а також не забороняє розповсюджувачам палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), укладати партнерські договори з особами (посередниками), які не є власниками АЗС.
З метою забезпечення виконання умов Тендерної документації щодо розташування та віддаленості АЗС, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, в т.ч., на підставі Договорів від 07.11.2024 № МТ-07112024 та від 20.08.2024 № МК-200824, укладених з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП». При цьому, ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП» не є власником АЗС, розташованої за адресою: Львівська обл., м. Жидачів, вул. Гніздичівська, 6, інформацію щодо якої наведено у Додатках № 1 до зазначених договорів.
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не перебуває у жодних правових відносинах з власниками таких АЗС, та не має юридичних підстав вимагати від них надання будь-якої інформації та/або документів, в т.ч., гарантійних листів. Отже, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має можливості надати гарантійні листи ВІД ВЛАСНИКІВ КОЖНОЇ АЗС з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника».
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та як наслідок, буде відхилена Замовником.

2. Щодо вимог до відстані до АЗС.
Відповідно до умов Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Мінімальна вимога – відстань від транспортної дільниці замовника до максимально наближеної власної автозаправної станції учасника та/або орендованої автозаправної станції та/або автозаправної станції партнера – НЕ БІЛЬШЕ 15 (П’ЯТНАДЦЯТИ) КМ – для заправки бензином неетильованим, паливом дизельним».
При цьому, згідно з умовами Додатку № 9 до Тендерної документації, одна з 22 транспортних дільниць Замовника знаходиться за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки,13.
Під час участі у закупівлі UA-2025-10-10-008778-a ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, зокрема, на підставі Договорів від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 та від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладених з АТ «УКРНАФТА».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість запропонувати АЗС, розташовані на відстані не більше 15 км від 21 з 22 транспортних дільниць Замовника. При чому, у багатьох випадках, відстань до АЗС – значно менша за максимально допустиму відстань, встановлену Замовником, що матиме суттєвий позитивний вплив на економію бюджетних коштів.
Разом з цим:
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно транспортної дільниці Замовника, розташованої за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13 – знаходиться на відстані близько 17 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська область, Самбірський район, с. Стрілковичі, вул. Нова, буд. 14а) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не володіє інформацією щодо розподілу палива, що закуповується, між транспортними дільницями Замовника, однак, за умови перемоги у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде досягнуто значної економії коштів за рахунок значно коротших відстаней до більшості запропонованих АЗС.
Встановлення в Тендерній документації вимоги щодо наявності АЗС на відстані не більше 15 км від транспортної дільниці Замовника, розташованої за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13, суттєво обмежує конкуренцію у цій закупівлі.
Виправлення Замовником умов щодо максимально допустимої відстані між АЗС та транспортною дільницею Замовника, розташованою за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13 - сприятиме стимулюванню конкуренції у цій закупівлі, наслідком чого стане суттєва економія бюджетних коштів.

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a.
2. Договір від 07.11.2024 № МТ-07112024 з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП».
3. Договір від 20.08.2024 № МК-200824 з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП».
4. Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
5. Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
6. Відстань до АЗС.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження