-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Бензин неетильований, паливо дизельне для автотранспорту СО «Львівенергоавтотранс»
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 3 дні назад
98 481 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.10.2025 14:18 - 05.11.2025 00:00
Період оскарження(за результатами переможця):
09.12.2025 11:02 - 15.12.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
ff2d030de0be4010b5d2917cf41a288d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-10-008778-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a, затвердженій Протокольним рішенням (протоколом) Уповноваженої особи з питань закупівель товарів, робіт і послуг замовника (Приватне акціонерне товариство «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО») від 10.10.2025 № 01-ПЗТД (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- 26VT-01VSO-1010-TD-palyvo.docx 14.10.2025 13:36
- Відстань до АЗС.pdf 14.10.2025 13:36
- Договір АТ Укрнафта Картки.pdf 14.10.2025 13:36
- Договір ТОВ КиївІнвестГруп_БАРС Талони.pdf 14.10.2025 13:36
- Договір АТ Укрнафта Талони.pdf 14.10.2025 13:36
- Договір ТОВ КиївІнвестГруп_БАРС Картки.pdf 14.10.2025 13:36
- sign.p7s 14.10.2025 13:38
- рішення від 16.10.2025 № 15620.pdf 16.10.2025 15:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.10.2025 № 16041.pdf 27.10.2025 14:28
- рішення від 24.10.2025 № 16041.pdf 29.10.2025 09:48
- Відповідь на скаргу.pdf 20.10.2025 15:27
- Барс_Гарантійний лист_Львівобленерго.pdf 20.10.2025 15:27
- Відповідь на скаргу.docx 20.10.2025 15:27
- 26VT-01VSO-1103-Protokol-PZ.docx 03.11.2025 14:56
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.10.2025 17:22
Дата розгляду скарги:
24.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.10.2025 15:48
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
29.10.2025 09:49
Дата виконання рішення Замовником:
03.11.2025 15:02
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На виконання рішення АМКУ №16041-р/пк-пз від 24 жовтня 2025 р. внесено зміни в тендерну документацію.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3383d51748b84ead82f5b854b679d452
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-10-10-008778-a, оголошеній Приватним акціонерним товариством «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО» (далі – Замовник).
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a містить умови, згідно з якими:
1. Обмежено право учасників пропонувати АЗС, залучені через посередників.
2. Встановлено необґрунтовані вимоги до відстані до АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо права учасників пропонувати АЗС, залучені через посередників.
Відповідно до умов Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник має надати, зокрема, «договір (з обов’язковим наведенням переліку автозаправних станцій), що підтверджує партнерство між учасником та ВЛАСНИКОМ АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ, що пропонуються учасником (подається в разі наявності автозаправних станцій партнерів); гарантійний лист ПАРТНЕРА-ВЛАСНИКА АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ, що пропонуються учасником […]».
Законодавство, яке регулює сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, зокрема, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, а також Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, не зобов’язує від розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), укладати партнерські договори саме з власниками АЗС. Крім того, законодавство не обмежує коло учасників ринку палива виключно власниками АЗС, а також не забороняє розповсюджувачам палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), укладати партнерські договори з особами (посередниками), які не є власниками АЗС.
З метою забезпечення виконання умов Тендерної документації щодо розташування та віддаленості АЗС, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, в т.ч., на підставі Договорів від 07.11.2024 № МТ-07112024 та від 20.08.2024 № МК-200824, укладених з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП». При цьому, ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП» не є власником АЗС, розташованої за адресою: Львівська обл., м. Жидачів, вул. Гніздичівська, 6, інформацію щодо якої наведено у Додатках № 1 до зазначених договорів.
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не перебуває у жодних правових відносинах з власниками таких АЗС, та не має юридичних підстав вимагати від них надання будь-якої інформації та/або документів, в т.ч., гарантійних листів. Отже, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має можливості надати гарантійні листи ВІД ВЛАСНИКІВ КОЖНОЇ АЗС з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника».
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та як наслідок, буде відхилена Замовником.
2. Щодо вимог до відстані до АЗС.
Відповідно до умов Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Мінімальна вимога – відстань від транспортної дільниці замовника до максимально наближеної власної автозаправної станції учасника та/або орендованої автозаправної станції та/або автозаправної станції партнера – НЕ БІЛЬШЕ 15 (П’ЯТНАДЦЯТИ) КМ – для заправки бензином неетильованим, паливом дизельним».
При цьому, згідно з умовами Додатку № 9 до Тендерної документації, одна з 22 транспортних дільниць Замовника знаходиться за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки,13.
Під час участі у закупівлі UA-2025-10-10-008778-a ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, зокрема, на підставі Договорів від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 та від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладених з АТ «УКРНАФТА».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість запропонувати АЗС, розташовані на відстані не більше 15 км від 21 з 22 транспортних дільниць Замовника. При чому, у багатьох випадках, відстань до АЗС – значно менша за максимально допустиму відстань, встановлену Замовником, що матиме суттєвий позитивний вплив на економію бюджетних коштів.
Разом з цим:
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно транспортної дільниці Замовника, розташованої за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13 – знаходиться на відстані близько 17 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська область, Самбірський район, с. Стрілковичі, вул. Нова, буд. 14а) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не володіє інформацією щодо розподілу палива, що закуповується, між транспортними дільницями Замовника, однак, за умови перемоги у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде досягнуто значної економії коштів за рахунок значно коротших відстаней до більшості запропонованих АЗС.
Встановлення в Тендерній документації вимоги щодо наявності АЗС на відстані не більше 15 км від транспортної дільниці Замовника, розташованої за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13, суттєво обмежує конкуренцію у цій закупівлі.
Виправлення Замовником умов щодо максимально допустимої відстані між АЗС та транспортною дільницею Замовника, розташованою за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13 - сприятиме стимулюванню конкуренції у цій закупівлі, наслідком чого стане суттєва економія бюджетних коштів.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a.
2. Договір від 07.11.2024 № МТ-07112024 з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП».
3. Договір від 20.08.2024 № МК-200824 з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП».
4. Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
5. Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
6. Відстань до АЗС.
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a містить умови, згідно з якими:
1. Обмежено право учасників пропонувати АЗС, залучені через посередників.
2. Встановлено необґрунтовані вимоги до відстані до АЗС.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо права учасників пропонувати АЗС, залучені через посередників.
Відповідно до умов Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, у складі тендерної пропозиції учасник має надати, зокрема, «договір (з обов’язковим наведенням переліку автозаправних станцій), що підтверджує партнерство між учасником та ВЛАСНИКОМ АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ, що пропонуються учасником (подається в разі наявності автозаправних станцій партнерів); гарантійний лист ПАРТНЕРА-ВЛАСНИКА АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ, що пропонуються учасником […]».
Законодавство, яке регулює сферу роздрібної торгівлі нафтопродуктами і його обігу на ринку, зокрема, Правила роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442, а також Технічний регламент щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 № 927, не зобов’язує від розповсюджувачів палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), укладати партнерські договори саме з власниками АЗС. Крім того, законодавство не обмежує коло учасників ринку палива виключно власниками АЗС, а також не забороняє розповсюджувачам палива (в т.ч. ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»), укладати партнерські договори з особами (посередниками), які не є власниками АЗС.
З метою забезпечення виконання умов Тендерної документації щодо розташування та віддаленості АЗС, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, в т.ч., на підставі Договорів від 07.11.2024 № МТ-07112024 та від 20.08.2024 № МК-200824, укладених з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП». При цьому, ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП» не є власником АЗС, розташованої за адресою: Львівська обл., м. Жидачів, вул. Гніздичівська, 6, інформацію щодо якої наведено у Додатках № 1 до зазначених договорів.
При цьому, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не перебуває у жодних правових відносинах з власниками таких АЗС, та не має юридичних підстав вимагати від них надання будь-якої інформації та/або документів, в т.ч., гарантійних листів. Отже, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має можливості надати гарантійні листи ВІД ВЛАСНИКІВ КОЖНОЇ АЗС з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника».
За таких умов, тендерна пропозиція, яка буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не відповідатиме умовам Тендерної документації, та як наслідок, буде відхилена Замовником.
2. Щодо вимог до відстані до АЗС.
Відповідно до умов Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, наведеного у Додатку № 5 до Тендерної документації, «Мінімальна вимога – відстань від транспортної дільниці замовника до максимально наближеної власної автозаправної станції учасника та/або орендованої автозаправної станції та/або автозаправної станції партнера – НЕ БІЛЬШЕ 15 (П’ЯТНАДЦЯТИ) КМ – для заправки бензином неетильованим, паливом дизельним».
При цьому, згідно з умовами Додатку № 9 до Тендерної документації, одна з 22 транспортних дільниць Замовника знаходиться за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки,13.
Під час участі у закупівлі UA-2025-10-10-008778-a ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати АЗС, залучені, зокрема, на підставі Договорів від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 та від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25, укладених з АТ «УКРНАФТА».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має можливість запропонувати АЗС, розташовані на відстані не більше 15 км від 21 з 22 транспортних дільниць Замовника. При чому, у багатьох випадках, відстань до АЗС – значно менша за максимально допустиму відстань, встановлену Замовником, що матиме суттєвий позитивний вплив на економію бюджетних коштів.
Разом з цим:
- найближча із пропонованих ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» АЗС, відносно транспортної дільниці Замовника, розташованої за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13 – знаходиться на відстані близько 17 км (АЗС «UKRNAFTA», Львівська область, Самбірський район, с. Стрілковичі, вул. Нова, буд. 14а) (знімок екрана онлайн-сервісу Google Карти, що підтверджує відстань – додається).
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не володіє інформацією щодо розподілу палива, що закуповується, між транспортними дільницями Замовника, однак, за умови перемоги у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде досягнуто значної економії коштів за рахунок значно коротших відстаней до більшості запропонованих АЗС.
Встановлення в Тендерній документації вимоги щодо наявності АЗС на відстані не більше 15 км від транспортної дільниці Замовника, розташованої за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13, суттєво обмежує конкуренцію у цій закупівлі.
Виправлення Замовником умов щодо максимально допустимої відстані між АЗС та транспортною дільницею Замовника, розташованою за адресою: м. Старий Самбір, вул. Л. Українки, 13 - сприятиме стимулюванню конкуренції у цій закупівлі, наслідком чого стане суттєва економія бюджетних коштів.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a.
2. Договір від 07.11.2024 № МТ-07112024 з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП».
3. Договір від 20.08.2024 № МК-200824 з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП».
4. Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
5. Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
6. Відстань до АЗС.
×
-
Назва доказу:
Відстань до АЗС.
-
Повʼязаний документ:
Відстань до АЗС.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір від 21.04.2025 № 24/02/1885-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
-
Повʼязаний документ:
Договір АТ Укрнафта Картки.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25 з АТ «УКРНАФТА».
-
Повʼязаний документ:
Договір АТ Укрнафта Талони.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір від 20.08.2024 № МК-200824 з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП».
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ КиївІнвестГруп_БАРС Картки.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір від 07.11.2024 № МТ-07112024 з ТОВ «КИЇВ ІНВЕСТ ГРУП».
-
Повʼязаний документ:
Договір ТОВ КиївІнвестГруп_БАРС Талони.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a.
-
Повʼязаний документ:
26VT-01VSO-1010-TD-palyvo.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-10-10-008778-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.
Запити Органу оскарження
Номер:
088aa86f9cb64bc787601aa5cbeb8615
Тема запиту:
Пояснення на запит АМКУ
Текст запиту:
№ 153-07- 7443 від 20.10.2025 р.
Комісія Антимонопольного комітету України
з розгляду скарг про порушення законодавства
у сфері публічних закупівель
Ім’я (найменування суб’єкта оскарження): ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»
(надалі – Скаржник)
Місце проживання (місцезнаходження) суб’єкта оскарження: 04053, Україна, Київська область, Київ, ПРОВУЛОК НЕСТОРІВСЬКИЙ, будинок 3-5
Номер скарги, присвоєний в електронній системі закупівель під час її подання: UA-2025-10-10-008778-a.b1
Найменування Замовника: ПРИВАТНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО»
(надалі – Замовник)
Номер оголошення про проведення процедури закупівлі, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу: UA-2025-10-10-008778-a
Назва предмету закупівлі: Бензин неетильований, паливо дизельне для автотранспорту СО «Львівенергоавтотранс».
ДК 021:2015:
09130000-9 – Нафта і дистиляти
Процедура закупівлі: Відкриті торги з особливостями
(відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів
з дня його припинення або скасування» (із змінами)
(далі – Особливості)
ПОЯСНЕННЯ ПО СКАРЗІ
Вимоги Скаржника:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації.
Заперечення на скаргу:
10. 10. 2025 року через систему електронних державних закупівель Prozorro оголошено відкриті торги з особливостями UA-2025-10-10-008778-a, замовником яких виступає ПрАТ «ЛЬВІВОБЛЕНЕРГО» (далі – Замовник), щодо закупівлі бензину неетильованого, палива дизельного для автотранспорту СО «Львівенергоавтотранс», за кодом ДК 021:2015: 09130000-9 – Нафта і дистиляти.
Замовник в своїй діяльності дотримується Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, (далі - Особливості).
Із скаргою, поданою Скаржником - ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», не погоджуємось, вважаємо її безпідставною, необґрунтованою. Намагання Скаржника внести зміни до тендерної документації виключно в межах своїх економічних інтересів, без врахування таких інтересів Замовника, суперечить основоположним засадам Закону України «Про публічні закупівлі», Цивільного кодексу України.
По суті скарги пояснюємо наступне.
Щодо п. 1 скарги:
Згідно з Переліком секторів критичної інфраструктури, затвердженим Постановою КМУ від 09.10.2020 року №1109 «Деякі питання об’єктів критичної інфраструктури» зі змінами, ПрАТ «Львівобленерго» як підприємство, що здійснює розподіл електричної енергії, відноситься до паливно-енергетичного сектору критичної інфраструктури, де Міненерго визначено секторальним органом у сфері захисту критичної інфраструктури. Відповідно, згідно з наказами Міненерго від 16.12.2022 року №4-ДСК та від 16.12.2022 року №5-ДСК структурні підрозділи Товариства включені до переліку об’єктів критичної інфраструктури паливно-енергетичного сектору та згідно з визначеними Законом України “Про критичну інфраструктуру” термінами ПрАТ «Львівобленерго» є оператором критичної інфраструктури.
Предметом даної закупівлі є паливо-мастильні матеріали, які забезпечують виїзд аварійно-виїзних бригад та роботу спецмеханізмів. У зв’язку з постійними атаками по енергетичній інфраструктурі з сторони агресора на ТЕС, ГЕС, ТЕЦ, підстанції, розподільчі вузли, об'єкти «Укренерго» та «Обленерго», необхідне своєчасне виявлення, запобігання і ліквідація наслідків пошкоджень. Для забезпечення надійних, якісних та безпечних послуг з розподілу електричної енергії створення комфортних умов для життя і ведення бізнесу, Замовник потребує гарантій безумовного, цілодобового та безперервного відпуску пального. Встановлення зазначеної вимоги забезпечує прозорість і підтверджену надійність джерела постачання пального, що є критично важливим для діяльності Замовника, пов’язаної з безперервним функціонуванням транспорту та обладнання електромереж. Відповідно до Постанови НКРЕКП 12.06.2018 № 375 (зі змінами) «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання» розділу 2. «Стандарти якості надання послуг ОСР», п.2.3 «До гарантованих стандартів якості надання послуг ОСР належать: 4) відновлення електропостачання після початку перерви в електропостачанні, відновлення подачі напруги за відсутності напруги на одній фазі у споживачів з трифазною схемою живлення протягом 22 годин. Тривалість електропостачання після відновлення повинна становити не менше 30 хвилин». Не виконання даного гарантованого стандарту оператором системи розподілу, яким є Замовник, тягне за собою надання компенсацій споживачам знеструмленим понад вказаний термін, що зумовлює організацію оператором системи розподілу і проведення аварійно-відновлювальних робіт у термін не більше 22 год.
Метою встановлення вимоги: договір (з обов’язковим наведенням переліку автозаправних станцій), що підтверджує партнерство між учасником та ВЛАСНИКОМ АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ, що пропонуються учасником (подається в разі наявності автозаправних станцій партнерів); гарантійний лист ПАРТНЕРА-ВЛАСНИКА АВТОЗАПРАВНИХ СТАНЦІЙ є забезпечення належного виконання договору постачання пального та можливості Замовника гарантовано отримувати пальне встановленої якості на визначених АЗС.
Пальне є підакцизним товаром, реалізація якого регулюється низкою нормативно-правових актів (зокрема, Правилами роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затвердженими постановою КМУ № 1442 від 20.12.1997 р., та Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального»). Відповідальність за технічний стан, якість, дотримання вимог пожежної безпеки, екологічних і санітарних норм покладається саме на власника АЗС як суб’єкта господарювання, що здійснює експлуатацію об’єкта підвищеної небезпеки.
Надання гарантійного листа власником АЗС підтверджує, що такий власник дійсно погоджується забезпечити відпуск пального для потреб Замовника на умовах, визначених у тендерній пропозиції учасника. Така вимога виключає ризики ситуацій, коли учасник без погодження із власником АЗС вказує об’єкти, на яких фактично відпуск пального неможливий або обмежений, що може призвести до невиконання договору.
Разом із тим, дана вимога не обмежує коло учасників, які не є власниками АЗС, оскільки такі учасники можуть укладати партнерські договори безпосередньо з власниками відповідних станцій та надавати підтвердження таких відносин. Тобто, вимога не забороняє участь у закупівлі постачальникам-посередникам, а лише зобов’язує їх підтвердити реальну можливість відпуску пального на заявлених АЗС.
Скаржник стверджує, що не має можливості надати гарантійні листи ВІД ВЛАСНИКІВ КОЖНОЇ АЗС з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника. Проте, повідомляємо, що у закупівлі UA-2024-11-05-003976-a, оголошеної 05.11.2024 р. з аналогічними вимогами тендерної документації Учасник ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» надав Гарантійний лист партнера (додається).
Щодо пункту 2 скарги:
Щодо радіусу розташування АЗС у межах 15 км від транспортних дільниць Замовника:
дана вимога встановлена з міркувань оперативності забезпечення транспортних засобів паливом та мінімізації простоїв техніки, що безпосередньо впливає на безперебійність виробничого процесу. Підрозділ Замовника розташований в регіоні, який відноситься до гірської місцевості, тому для виконання виробничих завдань, в переважній більшості, використовуються спецмеханізми та автомобілі підвищеної прохідності, відповідно мають високий показник споживання пального.
Вимога є об’єктивно обґрунтованою, враховуючи територіальну структуру підрозділів Замовника та необхідність забезпечення заправки у стислі терміни. При цьому будь-який учасник має можливість запропонувати АЗС у визначеному радіусі, незалежно від місця своєї юридичної реєстрації чи наявності власних станцій.
Таким чином, зазначені вимоги Тендерної документації спрямовані не на обмеження конкуренції, а на забезпечення належного, безпечного та гарантованого виконання договору постачання пального, що повністю відповідає положенням статей 5 та 22 Закону України «Про публічні закупівлі» та виконання Замовником стандартів затверджених Постановою НКРЕКП 12.06.2018 № 375 (зі змінами) «Про затвердження Порядку забезпечення стандартів якості електропостачання та надання компенсацій споживачам за їх недотримання».
Враховуючи вищевикладене, Замовник вважає, що скарга є безпідставною та необґрунтованою.
Просимо при прийнятті Рішення по суті скарги врахувати, що нівелювання законного права Замовника на самостійне формування вимог тендерної документації з врахуванням наявних обґрунтованих причин чи обставин - є порушенням прав Замовника та норм Закону України «Про публічні закупівлі».
Враховуючи вищевикладені обставини та доводи, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (із змінами),-
ПРОСИМО:
1. У задоволенні скарги ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» відмовити.
Уповноважена особа з питань
закупівель товарів, робіт і послуг
ПрАТ «Львівобленерго» Володимир СОКОЛОВ
Дата опублікування:
20.10.2025 15:27