-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
200 000.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.10.2025 11:14 - 16.10.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
55fbb93c1edc4be1938578c931459a15
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-10-004080-a.a1
Назва:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Охтирською загальноосвітньою школою І–ІІІ ступенів № 2 Охтирської міської ради Сумської області (далі – Замовник) 10 жовтня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія» (ID: UA-2025-10-10-004080-a) (далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням уповноваженої особи (Лариси Бондаренко).
Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено нступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо наявності на території Сумської області власного структурного підрозділу — Центру обслуговування споживачів (клієнтів) (далі – ЦОК).
Встановлення Замовником у пунктах 9.1, 9.2 та 9.2.4 Додатку № 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вимоги щодо надання учасником підтвердження можливості забезпечення реалізації прав споживачів, а саме — надання у складі пропозиції довідки про створення учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів, є неправомірним та дискримінаційним. Крім того, встановлення вимоги, відповідно до якої учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим, повинні надати довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу (посадової особи) на території Сумської області та наказ про призначення відповідальної посадової особи з робочим місцем на території області, також є необґрунтованим, незаконним та дискримінаційним з огляду на наступне:
Законом та Особливостями чітко визначено порядок проведення процедур закупівель і регламентовано, яким вимогам та критеріям повинна відповідати тендерна документація Замовника. Публічні закупівлі мають здійснюватися виключно на засадах добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, рівного ставлення до них, пропорційності, відкритості та прозорості.
Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, виданої НКРЕКП, постачальник має право здійснювати діяльність на всій території України без будь-яких територіальних чи адміністративних обмежень.
Жодна норма ПРРЕЕ не встановлює обов’язку створення ЦОК (окремого структурного підрозділу або посадової особи) у кожному регіоні чи за місцезнаходженням конкретного Замовника. Відсутність фізично розташованого ЦОК у певному регіоні жодним чином не впливає на якість постачання електричної енергії, оскільки технічні характеристики електропостачання регламентуються виключно положеннями національного стандарту ДСТУ EN 50160:2023.
Суб’єктом оскарження створено окремий структурний підрозділ за місцезнаходженням Товариства, діяльність якого регламентується відповідним Положенням, дія якого поширюється на підрозділ, розташований за місцезнаходженням АТ «ЕКУ», що забезпечує належне виконання вимог ПРРЕЕ та обслуговування споживачів на території всієї України. Відсутність структурного підрозділу безпосередньо на території Сумської області жодним чином не впливає на здійснення ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, а також на якість і безперервність надання послуг.
Таким чином, вимога Замовника щодо обов’язкової наявності (окремого структурного підрозділу або посадової особи) саме на території Сумської області є юридично необґрунтованою, такою, що не передбачена жодним нормативно-правовим актом України, створює безпідставні бар’єри для участі суб’єктів господарювання у процедурі закупівлі та суперечить положенням пункту 8.3.17 ПРРЕЕ, частинам другій і четвертій статті 22, а також статті 5 Закону.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та є повністю спроможним забезпечити постачання електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством і створюють безпідставні та штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення до них та забезпечення добросовісної конкуренції.
Пов'язані документи:
Учасник
- (Vihidnij_dokument)_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 15.10.2025 16:06
- Vihidnij_dokument_v1_Gladkoskok_B_V_.p7s 15.10.2025 16:06
- Vihidnij_dokument.pdf 15.10.2025 16:06
- СКАРГА дискримінаційні_умови_тендерної_документації ЦОК.pdf 15.10.2025 16:06
- СКАРГА дискримінаційні_умови_тендерної_документації ЦОК.zip 15.10.2025 16:06
- СКАРГА дискримінаційні_умови_тендерної_документації ЦОК .docx 15.10.2025 16:06
- Тендерна документація (з розподілом)2025.docx 15.10.2025 16:06
- sign.p7s 15.10.2025 16:09
- Рішення від 17.10.2025 № 15703.pdf 17.10.2025 14:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
15.10.2025 17:24
Причина:
Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду:
17.10.2025 14:55
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
086752035e0b4fe0be1925ae13374d7c
Заголовок пункту скарги:
щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Охтирською загальноосвітньою школою І–ІІІ ступенів № 2 Охтирської міської ради Сумської області (далі – Замовник) 10 жовтня 2025 року розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями) «Електрична енергія» (ID: UA-2025-10-10-004080-a) (далі – Закупівля).
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням уповноваженої особи (Лариси Бондаренко).
Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено нступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо наявності на території Сумської області власного структурного підрозділу — Центру обслуговування споживачів (клієнтів) (далі – ЦОК).
Встановлення Замовником у пунктах 9.1, 9.2 та 9.2.4 Додатку № 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вимоги щодо надання учасником підтвердження можливості забезпечення реалізації прав споживачів, а саме — надання у складі пропозиції довідки про створення учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів, є неправомірним та дискримінаційним. Крім того, встановлення вимоги, відповідно до якої учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим, повинні надати довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу (посадової особи) на території Сумської області та наказ про призначення відповідальної посадової особи з робочим місцем на території області, також є необґрунтованим, незаконним та дискримінаційним з огляду на наступне:
Законом та Особливостями чітко визначено порядок проведення процедур закупівель і регламентовано, яким вимогам та критеріям повинна відповідати тендерна документація Замовника. Публічні закупівлі мають здійснюватися виключно на засадах добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, рівного ставлення до них, пропорційності, відкритості та прозорості.
Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, виданої НКРЕКП, постачальник має право здійснювати діяльність на всій території України без будь-яких територіальних чи адміністративних обмежень.
Жодна норма ПРРЕЕ не встановлює обов’язку створення ЦОК (окремого структурного підрозділу або посадової особи) у кожному регіоні чи за місцезнаходженням конкретного Замовника. Відсутність фізично розташованого ЦОК у певному регіоні жодним чином не впливає на якість постачання електричної енергії, оскільки технічні характеристики електропостачання регламентуються виключно положеннями національного стандарту ДСТУ EN 50160:2023.
Суб’єктом оскарження створено окремий структурний підрозділ за місцезнаходженням Товариства, діяльність якого регламентується відповідним Положенням, дія якого поширюється на підрозділ, розташований за місцезнаходженням АТ «ЕКУ», що забезпечує належне виконання вимог ПРРЕЕ та обслуговування споживачів на території всієї України. Відсутність структурного підрозділу безпосередньо на території Сумської області жодним чином не впливає на здійснення ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, а також на якість і безперервність надання послуг.
Таким чином, вимога Замовника щодо обов’язкової наявності (окремого структурного підрозділу або посадової особи) саме на території Сумської області є юридично необґрунтованою, такою, що не передбачена жодним нормативно-правовим актом України, створює безпідставні бар’єри для участі суб’єктів господарювання у процедурі закупівлі та суперечить положенням пункту 8.3.17 ПРРЕЕ, частинам другій і четвертій статті 22, а також статті 5 Закону.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та є повністю спроможним забезпечити постачання електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством і створюють безпідставні та штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення до них та забезпечення добросовісної конкуренції.
Ця скарга (далі – Скарга) подається на дискримінаційні умови тендерної документації Замовника, затвердженої рішенням уповноваженої особи (Лариси Бондаренко).
Акціонерне товариство «Енергетична компанія України» (далі – Суб’єкт оскарження або АТ «ЕКУ») має намір взяти участь у процедурі закупівлі, оголошеній Замовником, у зв’язку з чим було проаналізовано тендерну документацію та виявлено нступне:
За результатами аналізу Суб’єктом оскарження встановлено наявність окремих положень ТД, які:
а) є дискримінаційними по суті, оскільки встановлюють вимоги, що суперечать чинному законодавству, обмежують конкуренцію та унеможливлюють участь АТ «ЕКУ» у закупівлі, чим порушують його права та законні інтереси як потенційного учасника;
б) у сукупності створюють передумови для допуску до участі у процедурі закупівлі лише обмеженого кола суб’єктів господарювання, які попередньо набули відповідних документів або відповідають неправомірно сформованим вимогам Замовника, що виключає рівний доступ інших учасників.
Встановлення дискримінаційної, необґрунтованої та незаконної вимоги щодо наявності на території Сумської області власного структурного підрозділу — Центру обслуговування споживачів (клієнтів) (далі – ЦОК).
Встановлення Замовником у пунктах 9.1, 9.2 та 9.2.4 Додатку № 4 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» вимоги щодо надання учасником підтвердження можливості забезпечення реалізації прав споживачів, а саме — надання у складі пропозиції довідки про створення учасником на території Сумської області Центру обслуговування споживачів, є неправомірним та дискримінаційним. Крім того, встановлення вимоги, відповідно до якої учасники, для яких створення центрів обслуговування споживачів не є обов’язковим, повинні надати довідку про наявність власного окремого структурного підрозділу (посадової особи) на території Сумської області та наказ про призначення відповідальної посадової особи з робочим місцем на території області, також є необґрунтованим, незаконним та дискримінаційним з огляду на наступне:
Законом та Особливостями чітко визначено порядок проведення процедур закупівель і регламентовано, яким вимогам та критеріям повинна відповідати тендерна документація Замовника. Публічні закупівлі мають здійснюватися виключно на засадах добросовісної конкуренції, недискримінації учасників, рівного ставлення до них, пропорційності, відкритості та прозорості.
Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до чинної ліцензії на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу, виданої НКРЕКП, постачальник має право здійснювати діяльність на всій території України без будь-яких територіальних чи адміністративних обмежень.
Жодна норма ПРРЕЕ не встановлює обов’язку створення ЦОК (окремого структурного підрозділу або посадової особи) у кожному регіоні чи за місцезнаходженням конкретного Замовника. Відсутність фізично розташованого ЦОК у певному регіоні жодним чином не впливає на якість постачання електричної енергії, оскільки технічні характеристики електропостачання регламентуються виключно положеннями національного стандарту ДСТУ EN 50160:2023.
Суб’єктом оскарження створено окремий структурний підрозділ за місцезнаходженням Товариства, діяльність якого регламентується відповідним Положенням, дія якого поширюється на підрозділ, розташований за місцезнаходженням АТ «ЕКУ», що забезпечує належне виконання вимог ПРРЕЕ та обслуговування споживачів на території всієї України. Відсутність структурного підрозділу безпосередньо на території Сумської області жодним чином не впливає на здійснення ліцензованої діяльності з постачання електричної енергії, а також на якість і безперервність надання послуг.
Таким чином, вимога Замовника щодо обов’язкової наявності (окремого структурного підрозділу або посадової особи) саме на території Сумської області є юридично необґрунтованою, такою, що не передбачена жодним нормативно-правовим актом України, створює безпідставні бар’єри для участі суб’єктів господарювання у процедурі закупівлі та суперечить положенням пункту 8.3.17 ПРРЕЕ, частинам другій і четвертій статті 22, а також статті 5 Закону.
Суб’єкт оскарження має намір взяти участь у зазначеній процедурі закупівлі та є повністю спроможним забезпечити постачання електричної енергії відповідно до вимог предмета закупівлі. Водночас наявність у тендерній документації вимог, що не мають жодного нормативного або логічного зв’язку з предметом закупівлі, не передбачені чинним законодавством і створюють безпідставні та штучні бар’єри для участі добросовісних учасників, фактично унеможливлює реалізацію Суб’єктом оскарження свого права на участь у відкритих торгах.
Таким чином, дії Замовника порушують гарантовані Законом принципи недискримінації учасників, рівного ставлення до них та забезпечення добросовісної конкуренції.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація (з розподілом)2025
-
Повʼязаний документ:
Тендерна документація (з розподілом)2025.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти Скаргу до розгляду. 2. Зобов’язати Охтирську загальноосвітню школу І–ІІІ ступенів № 2 Охтирської міської ради Сумської області внести зміни до тендерної документації відповідно до вимог чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме — усунути дискримінаційні вимоги та вимоги, що не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї Скарги.