• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Підготовка об’єкту: «Капітальний ремонт фасаду Ліцею №220 міста Києва за адресою: вулиця Героїв Маріуполя, 7-Г у Голосіївському районі міста Києва» до опалювального сезону та проведення заходів з енергозбереження» додаткові роботи (ДК 021:2015 код 45453000-7 «Капітальний ремонт і реставрація»)

Завершена

30 659 729.33 UAH з ПДВ
Період оскарження: 10.10.2025 10:58 - 06.11.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 62f6995c7faa4accad326aba353ab542
Ідентифікатор запиту: UA-2025-10-10-003638-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
10.10.2025 Управління освіти Голосіївської районної в місті Києві державної адміністрації оголосило процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-10-10-003638-a. ПП "СПЕЦСЕРВІС" має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. ПП "СПЕЦСЕРВІС" вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація, що Затверджена протоколом уповноваженої особи від 30.09.2025 року № 246-КР, містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні. Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 31.10.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 23.10.2025 16:22
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 04.11.2025 14:37
Дата виконання рішення Замовником: 04.11.2025 15:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ від 31.10.2025 №16394-р/пк-пз в електронній системі закупівель замовник розміщує підтвердження такого змісту: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 31.10.2025 №16394-р/пк-пз замовником внесені зміни до тендерної документації».
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО "СПЕЦСЕРВІС", Анастасія Вікторівна 380933840500 tender@spec-servis.com.ua https://spec-servis.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: c9f6418ff00c4b8f93a21c93a2b2c5ce
Заголовок пункту скарги: Щодо обмеження права на участь суб’єктів господарювання, що мають декларації про провадження видів господарської діяльності
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв’язку з наступним.

1. Щодо обмеження права на участь суб’єктів господарювання, що мають декларації про провадження видів господарської діяльності

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації з:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначених пунктом 47 Особливостей;
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію…
- іншою інформацією, передбаченою тендерною документацією.

Відповідно до підпункту 13 пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містяться в Додатку №1 до тендерної документації, Учасниками надається: Копія відповідної діючої Ліцензії (з додатками) Учасника, або документу дозвільного характеру у разі, якщо предмет закупівлі передбачає провадження господарської діяльності, що підлягає ліцензуванню відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності».

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів від 18 березня 2022 № 314 «Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану» (далі – Постанова 314), на період дії воєнного стану передбачено спрощену процедуру ведення такої господарської діяльності без отримання відповідних документів дозвільного характеру, шляхом подання декларації, яка на час дії правового режиму воєнного стану замінює ліцензію на будівництво.
У декларації вказуються відомості про суб’єкта господарювання (ФОП або юридична особа), його місце проживання, місце провадження господарської діяльності та обирається дозвільний документ, на зміну якого подається декларація. Перелік відомостей, які вносяться до декларації визначений у Додатку 1 до постанови від 18 березня 2022 року № 314.
Подана декларація засвідчує набуття права на провадження господарської діяльності суб'єктом господарювання. За необхідності, з метою отримання інформації щодо наявності декларації в переліку поданих декларацій, суб'єкт господарювання може, зокрема, надіслати в ДІАМ на office@diam.gov.ua відповідний запит.
ПП «СПЕЦСЕРВІС» повідомляє, що має відповідну декларацію №013779/22 від 29.11.2022, в якій наявна інформація, що вона замінює такі дозвільні документи:
1.​Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з середніми (СС2) наслідками.
2.​Ліцензія на провадження господарської діяльності з будівництва об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів з значними (СС3) наслідками.
Також ПП «СПЕЦСЕРВІС» звертався до ДІАМ щодо підтвердження наявності в переліку поданих декларацій про провадження господарської діяльності інформації щодо декларації ПП «СПЕЦСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 30518990) від 29.11.2022 № 013779/22, на що отримав ствердну відповідь. Скановані копії декларації та листа-відповіді ДІАМ додаються.

Скаржник на розгляд Комісії надає декларацію про провадження господарської діяльності ПП «СПЕЦСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 30518990) від 29.11.2022 № 013779/22.

Отже, ПП "СПЕЦСЕРВІС" має право на провадження господарської діяльності з виконання робіт, що є предметом закупівлі, на підставі вказаної декларації. Проте Замовник в чинній редакції тендерної документації обмежив можливість брати участь у закупівлі та звузив перелік документів, що підтверджують відповідність виключно до ліцензії (з додатками).

Таким чином, Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення такого способу підтвердження відповідності. ПП "СПЕЦСЕРВІС" як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має відповідне право на виконання робіт, що є предметом закупівлі, без необхідності надання ліцензії на право виконувати відповідні роботи.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1)​добросовісна конкуренція серед учасників;
2)​максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3)​відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4)​недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника привести вимогу підпункту 13 пункту 2 Додатку №1 до тендерної документації у відповідність до Закону шляхом розширення переліку та включення до нього декларації на провадження господарської діяльності.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.

Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пункті 1 Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 7aa10853f15e40fdb30d5828eeec45de
Заголовок пункту скарги: 2. Щодо обмеження рівня кваліфікації інженера з охорони праці
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв’язку з наступним.

2. Щодо обмеження рівня кваліфікації інженера з охорони праці

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації з:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначених пунктом 47 Особливостей;
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію…
- іншою інформацією, передбаченою тендерною документацією.

Відповідно до підпункту 2.2 пункту 1 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містяться в Додатку №1 до тендерної документації, для підтвердження наявності працівників відповідної кваліфікації, Учасник повинен підтвердити наявність інженера з охорони праці та надати копії кваліфікаційного посвідчення та сертифікату, виданими відповідним органом із сертифікації фахівців будівельної галузі за напрямком - інженер з охорони праці (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче ІІ кваліфікаційного рівня. Також необхідно надати скан-копію з оригіналу диплома про повну вищу освіту інженера з охорони праці.

Таким чином, Замовник вимагає від учасників підтвердити наявність інженера з охорони праці саме (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче ІІ кваліфікаційного рівня.

ПП "СПЕЦСЕРВІС" має у штаті працівника, що має таку кваліфікацію: Овдієнко Олександра Володимирівна, інженер з охорони праці (будівництво), кваліфікаційний рівень (категорія) – базовий.

Скаржник на розгляд Комісії надає відповідний сертифікат фахівця будівельної галузі №СІ-01093 та відповідне кваліфікаційне посвідчення.

Отже, ПП "СПЕЦСЕРВІС" має працівника, який мають право, досвід та відповідну кваліфікацію для виконання робіт, що є предметом закупівлі. Проте Замовник в чинній редакції тендерної документації обмежив нам можливість брати участь у закупівлі та звузив потенційне коло учасників виключно до тих суб’єктів господарювання, які зможуть підтвердити наявність інженера з охорони праці саме (будівництво) з кваліфікаційним рівнем (категорією) не нижче ІІ кваліфікаційного рівня.

Таким чином, Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення такого способу підтвердження кваліфікаційного критерію. ПП "СПЕЦСЕРВІС" як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має працівника, що здатнен виконати передбачені роботи.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1)​добросовісна конкуренція серед учасників;
2)​максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3)​відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4)​недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника привести вимогу підпункту 2.2 пункту 1 Додатку №1 до тендерної документації у відповідність до Закону шляхом розширення переліку допустимого рівня кваліфікації інженера з охорони праці, у тому числі до базового рівня, або виключити її.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.

Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пункті 1 Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 63339cfd53fd4899a0178893b1de6a26
Заголовок пункту скарги: 3. Щодо обмеження досвіду виконання аналогічного договору
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв’язку з наступним.

3. Щодо обмеження досвіду виконання аналогічного договору

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації з:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначених пунктом 47 Особливостей;
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію…
- іншою інформацією, передбаченою тендерною документацією.

Відповідно до підпункту 3.1 пункту 1 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містяться в Додатку №1 до тендерної документації, для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), На підтвердження досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) Учасник має надати:
3.1.1. довідку в довільній формі, з інформацією про виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) (не менше одного договору).
Аналогічним вважається договір у якому предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту, виконаний протягом трьох останніх років (2022-2024 роки), вартість виконання має бути не менше 50% від вартості закупівлі.
3.1.2. не менше 1 копії договору, зазначеного у довідці у повному обсязі (з усіма укладеними додатковими угодами, додатками та специфікаціями до договору та актами виконаних робіт).

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Відповідно до пункту 3 частини другої статті 16 Закону, наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів).

Закон не передбачає можливості встановлення окремих вимог до аналогічного договору.

Скаржник на розгляд Комісії надає Договір №912 від 29.09.2023 за предметом: «Капітальний ремонт найпростіших укриттів та захисних споруд цивільного захисту в середньому загальноосвітньому закладі «Слов’янська гімназія» на вул. Драгоманова, 10-В Дарницького району міста Києва (ДК 021:2015 код 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи)», виконаний в повному обсязі.

Проте, ПП "СПЕЦСЕРВІС" як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що відповідає встановленим законодавством (у т.ч. ліцензійним) вимогам та має досвід виконання будівельних робіт за тим же кодом ДК, що є достатніми для виконання робіт, що передбачені технічним завданням.
Причиною неможливості взяти участь у процедури закупівлі для компанії, яка має багаторічний позитивний досвід співпраці з клієнтами, зокрема замовниками у розумінні Закону є необґрунтована та незаконна вимога Замовника щодо надання підтвердження досвіду виконання договору з обмеженням по мінімальній сумі «Аналогічним вважається договір у якому предметом договору є виконання робіт з капітального ремонту, виконаний протягом трьох останніх років (2022-2024 роки), вартість виконання має бути не менше 50% від вартості закупівлі.».

Замовник обмежив поняття аналогічного договору тільки до договору, вартість виконання якого має бути не менше 50% від вартості закупівлі. У такому разі участь у процедурі закупівлі зможуть взяти тільки ті учасники, які мають досвід виконання виключно робіт з реставрації, ремонтних робіт виключно пам’яток культурної спадщини.

Встановлення Замовником такої вимоги містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки обмежує можливість ПП «СПЕЦСЕРВІС» взяти участь у процедурі закупівлі.

Замовник не обґрунтував та не підтвердив необхідність встановлення такого способу підтвердження кваліфікаційного критерію. ПП "СПЕЦСЕРВІС" як потенційний учасник закупівлі, керуючись чинною редакцією тендерної документації, не зможе взяти участь у процедурі закупівлі, попри те, що має досвід виконання аналогічного за предметом закупівлі договору.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1)​добросовісна конкуренція серед учасників;
2)​максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3)​відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4)​недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника привести вимогу підпункту 3.1 пункту 1 Додатку №1 до тендерної документації у відповідність до Закону шляхом видалення вимоги про мінімальну суму аналогічного договору або виключити її.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.

Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пункті 1 Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 889a0547ca1b43628fcb1ae6b035a936
Заголовок пункту скарги: 4. Щодо вимоги надання довідки огляду об’єкту
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації

Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв’язку з наступним.

4. Щодо вимоги надання довідки огляду об’єкту

Відповідно до пункту 1 Розділу ІІІ Тендерної документації, Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації з:
- інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям;
- інформацією щодо відповідності учасника вимогам, визначених пунктом 47 Особливостей;
- інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію…
- іншою інформацією, передбаченою тендерною документацією.

Відповідно до підпункту 19 пункту 2 Переліку документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, що містяться в Додатку №1 до тендерної документації, Учасники повинні надати:
Довідка довільної форми про те, що Учасник провів огляд обсягів робіт перед подачею пропозиції та зобов’язується здати об’єкт в експлуатацію в установленому порядку. До довідки гарантії обов’язково додається як підтвердження обстеження 3 світлини об’єкта (одна ззовні з № будинку (об’єкта будівництва, споруди) та мінімум дві безпосередньо з місця виконання робіт).

Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.

Вимога про те, що учасником повинна бути надана «Довідка довільної форми про те, що Учасник провів огляд обсягів робіт перед подачею пропозиції та зобов’язується здати об’єкт в експлуатацію в установленому порядку. До довідки гарантії обов’язково додається як підтвердження обстеження 3 світлини об’єкта (одна ззовні з № будинку (об’єкта будівництва, споруди) та мінімум дві безпосередньо з місця виконання робіт)» для нас, як для потенційного учасника процедури закупівлі є дискримінаційною з огляду на те, що встановлення такої вимоги несе у собі корупційні ризики, адже задля участі в закупівлі довідку про огляд об’єкту треба доповнити світлинами об’єкта, які неможливо отримати без участі Замовника.

За таких умов Замовник може не погодитися надати нам, як потенційному учаснику, доступ для огляд об’єкту, що в подальшому може стати з незалежних від учасника торгів підстав причиною відхилення нашої пропозиції.

Звертаємо увагу Комісії, що вищезазначена вимога є незаконною та дискримінаційною з огляду на наступне: встановлюючи відповідну вимогу, Замовник порушує право учасника на конфіденційність інформації, також відповідна вимога несе у собі корупційні ризики, адже для участі у тендері необхідно здійснити огляд об’єкту та отримати світлини об’єкта, у тому числі безпосередньо з місця виконання робіт.

Встановлені вимоги є незаконними та такими, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, запобігання корупційним діям і зловживанням та добросовісна конкуренція серед учасників.

Встановлення Замовником дискримінаційної вимоги щодо огляду об’єкту є необґрунтованою та такою, що суперечить вимогам Закону, адже за таких умов, з підстав, незалежних від суб'єкта господарювання Замовник може не погодити перебування представника на об’єкті та не надати доступ для здійснення фотографій (світлин), що в подальшому може стати з не залежних від учасника торгів підстав причиною відхилення такої пропозиції, що є дискримінаційним по відношенню до ПП "СПЕЦСЕРВІС" та інших суб'єктів господарювання.

Таким чином, необхідність огляду об’єкту є недоречною, обмежує коло потенційних учасників, а також прямо суперечить вимогам чинного законодавства.
Відповідно до ч.1 ст. 12 Закону, електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію, рівні права під час реєстрації всім заінтересованим особам та рівний доступ до інформації всім особам. Обмін і збереження інформації та документів має відбуватися з гарантуванням цілісності даних про учасників і їхніх тендерних пропозицій/пропозицій під час проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та їх конфіденційність до моменту розкриття тендерних пропозицій/пропозицій.
Огляд об'єкта потенційним учасником до подання пропозиції та проведення аукціону, прямо порушує норми чинного законодавства у сфері публічних закупівель, адже Замовник та потенційні учасники (без ідентифікації особи) мають право на електронне спілкування (роз'яснення) лише на веб-порталі Уповноваженого органу, а не при особистій зустрічі, зі складанням довідки про огляд об’єкту за результатами огляду об’єкта та виготовленням світлин об’єкта, у тому числі безпосередньо з місця виконання робіт.

Дії Замовника щодо ініціювання, а тим більше проведення переговорів з потенційними учасниками щодо огляду об'єкта до моменту розкриття їх тендерних пропозицій - є неправомірними, оскільки здійснюють вплив на кількість учасників та їх склад.

Встановлення Замовником вимоги, щодо надання потенційним учасником «Довідка довільної форми про те, що Учасник провів огляд обсягів робіт перед подачею пропозиції та зобов’язується здати об’єкт в експлуатацію в установленому порядку. До довідки гарантії обов’язково додається як підтвердження обстеження 3 світлини об’єкта (одна ззовні з № будинку (об’єкта будівництва, споруди) та мінімум дві безпосередньо з місця виконання робіт)» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки безпосереднє створення такого документа, зокрема в частині виготовлення світлин, та, як наслідок, і повнота тендерної пропозиції, в складі якої він повинен подаватися, залежить не від учасника, а напряму від самого Замовника.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», надалі - Закон, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1)​добросовісна конкуренція серед учасників;
2)​максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3)​відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4)​недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Замовники забезпечують вільний доступ усіх учасників до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом.

Відповідно до пункту 28 Постанови № 1178, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) з урахуванням цих особливостей.

Згідно з ч. 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.

Встановлена вимога є незаконною та такою, що порушують права учасників та наступні принципи закупівель - максимальна економія та ефективність, добросовісна конкуренція серед учасників.

Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.

Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.

Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.

Просимо зобов’язати Замовника виключити вимогу підпункту 19 пункту 2 Додатку №1 до тендерної документації.

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.

Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пункті 1 Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Запити Органу оскарження