-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Персональний комп’ютер, ноутбук
Завершена
163 680.00
UAH з ПДВ
Період оскарження:
10.10.2025 10:36 - 15.10.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
4422aaf5163246bca7e97557b859ca3f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-10-10-002540-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-10-002540-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подала свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Персональний комп’ютер, ноутбук ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 21.10.2025 року № 125 була відхилена з наступної підстави:
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаною підставою відхилення враховуючи наступне.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Додатком 1 до ТД встановлений перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Пунктом 3 вказаного додатку передбачено перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
3.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації
3.2. Товар, який постачається, повинен бути новим, без дефектів, строк та умови його зберігання не порушені. (Надати гарантійний лист)
3.3. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника. (Надати гарантійний лист)
3.4. У разі пропонування еквіваленту Учасник в довільній формі повинен надати порівняльну таблицю технічних характеристик з технічними показниками, які за властивостями запропонованих товарів (еквівалентів) не гірше або краще за характеристики, що вимагає Замовник.
3.5. Гарантійний термін (строк) експлуатації товару, запропонованого Учасником повинен становити не менше 12 місяців (Надати гарантійний лист)
3.6. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника (Надати гарантійний лист)
3.7. Ціна включає в себе вартість доставки, збірки, встановлення на робочому місці, перший запуск (Надати гарантійний лист)
3.8. Поставка товару відбудеться в повному обсязі, однією партією з наданням супутніх послуг у строк до 15.11.2025р. (Надати гарантійний лист)
3.9. Якщо товар виявиться неякісним або таким, що не відповідає технічним (якісним) умовам, Постачальник зобов’язаний його замінити протягом 5-ти робочих днів. Всі витрати, пов’язані із заміною товару неналежної якості несе Постачальник. (Надати гарантійний лист)
Вказаний перелік, що стосується підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі є вичерпним.
Замовник відхиляє пропозицію Скаржника з формулючанням «Учасник пропозиції надав підписаний документ із технічними вимогами Замовника без зазначення конкретних характеристик запропонованого товару», хоча в тендерній документації вказана вимога відсутня. Саме надання підписаного Додатку 2 вимагалось пунктом 3.1. Додатку 1 ТД. Вимоги вносити будь-які зміни, або заповнювати чи зазначати параметри Додаток 2 не містить.
Замовник вважає, що «Відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції унемлжливлює перевірку його відповідності технічним вимогам, зазначеним у Додатку 2 до тендерної документації». Хоча Скаржником надано всі документи на підтвердження технічних характеристик запропонованого товару саме відповідно до та у спосіб, передбачений тендерною документацією.
Так у складі пропозиції скаржника надано наступні документи на виконання пункту 3 додатку 1 ТД (Таблиця 1).
Таблиця 1
Перелік документів наданих скаржником на підтвердження відповідності пропозиції Скаржника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі.
Вимога Наданий Скаржником документ Відмітка
3.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації Надано підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації – документ «Технічна пропозиція – копія» (Додаток 1 до скарги)
Вимоги вносити будь-які зміни, або заповнювати чи зазначати параметри Додаток 2 не містить. Вимога виконана в повному обсязі
3.2. Товар, який постачається, повинен бути новим, без дефектів, строк та умови його зберігання не порушені. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія» (Додаток 2 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.3. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (2)» (Додаток 3 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.4. У разі пропонування еквіваленту Учасник в довільній формі повинен надати порівняльну таблицю технічних характеристик з технічними показниками, які за властивостями запропонованих товарів (еквівалентів) не гірше або краще за характеристики, що вимагає Замовник. Дана вимога, за умовами тендерної документації стосувалась випадку, коли учасником пропонується еквівалент.
Скаржником запропоновано саме той товар, що вимагає Замовник, тобто Скаржник не пропонує еквівалент.
Про вказаний факт у складі пропозиції надано відповідну довідку – документ «Довідка – копія» (Додаток 4 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.5. Гарантійний термін (строк) експлуатації товару, запропонованого Учасником повинен становити не менше 12 місяців (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (3)» (Додаток 5 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.6. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (4)» (Додаток 6 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.7. Ціна включає в себе вартість доставки, збірки, встановлення на робочому місці, перший запуск (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (5)» (Додаток 7 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.8. Поставка товару відбудеться в повному обсязі, однією партією з наданням супутніх послуг у строк до 15.11.2025р. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (6)» (Додаток 8 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.9. Якщо товар виявиться неякісним або таким, що не відповідає технічним (якісним) умовам, Постачальник зобов’язаний його замінити протягом 5-ти робочих днів. Всі витрати, пов’язані із заміною товару неналежної якості несе Постачальник. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (7)» (Додаток 9 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
Таким чином, Скаржником виконано всі вимоги тендерної документації, надано всю інформацію та документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації.
Твердження Замовника, що «Відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції унемлжливлює перевірку його відповідності технічним вимогам, зазначеним у Додатку 2 до тендерної документації» є безпідставним та таким що не підкріплено вимогою тендерної документації. Замовник має змогу перевірити технічні параметри запропонованого товару при отриманні його на виконання умов договору.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-10-10-002540-a.pdf 26.10.2025 17:36
- Скарга UA-2025-10-10-002540-a.docx 26.10.2025 17:36
- Технічна пропозиція – копія ДОДАТОК 1.pdf 26.10.2025 17:37
- Гарантійний лист – копія ДОДАТОК 2.pdf 26.10.2025 17:37
- Гарантійний лист – копія (2) ДОДАТОК 3.pdf 26.10.2025 17:37
- Гарантійний лист – копія (2) ДОДАТОК 3.pdf 26.10.2025 17:37
- Довідка – копія ДОДАТОК 4.pdf 26.10.2025 17:37
- Гарантійний лист – копія (3) ДОДАТОК 5.pdf 26.10.2025 17:37
- Гарантійний лист – копія (3) ДОДАТОК 5.pdf 26.10.2025 17:38
- Гарантійний лист – копія (4) ДОДАТОК6.pdf 26.10.2025 17:38
- Гарантійний лист – копія (5) ДОДАТОК 7.pdf 26.10.2025 17:38
- Гарантійний лист – копія (6) ДОДАТОК 8.pdf 26.10.2025 17:38
- Гарантійний лист – копія (7) ДОДАТОК 9.pdf 26.10.2025 17:39
- sign.p7s 26.10.2025 17:40
- рішення від 28.10.2025 № 16128.pdf 28.10.2025 14:18
- Інформація про резолютивну частину рішення від 05.11.2025 № 16577.pdf 06.11.2025 12:47
- рішення від 05.11.2025 № 16577.pdf 07.11.2025 16:38
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями).doc 30.10.2025 11:23
- Відповідь по суті скарги на запит АМКУ (за Особливостями).pdf 30.10.2025 11:23
- Протокол виконання рішення органу оскарження.pdf 10.11.2025 10:34
Дата прийняття скарги до розгляду:
26.10.2025 17:41
Дата розгляду скарги:
05.11.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
28.10.2025 14:18
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
07.11.2025 16:40
Дата виконання рішення Замовником:
10.11.2025 10:44
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Під час проведення процедури закупівлі UA-2025-10-10-002540-a, Персональний комп’ютер, ноутбук, код 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина), було прийнято рішення від 21.10.2025 №125, згідно з яким відхилити тендерну пропозицію ТОВ "ПБГ19" (код ЄДРПОУ: 45701274), та рішення від 24.10.2025 №129, згідно з яким Визначити ФОП "Керекелиця Зоя Григорівна" переможцем щодо Закупівлі.
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 05.11.2025 № №16577-р/пк-пз зобов’язано Заклад дошкільної освіти №9 "Пролісок" Нетішинської міської ради (код ЄДРПОУ: 21340088) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПБГ19" (код ЄДРПОУ: 45701274) та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Керекелиці Зої Григорівни (код ЄДРПОУ: 2930513760) переможцем процедури закупівлі — "Персональний комп’ютер, ноутбук", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-10-10-002540-a.
Відповідно до частини 22 статті 18 Закону рішення органу оскарження набирають чинності з дня їх прийняття та є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються.
Уповноважена особа вирішила: Скасувати рішення від 21.10.2025 №125 про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ПБГ19" (код ЄДРПОУ: 45701274). Скасувати рішення від 24.10.2025 №129 про визначення фізичної особи-підприємця Керекелиці Зої Григорівни (код ЄДРПОУ: 2930513760) переможцем Закупівлі.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
bd1be0a655c147b298a04252b3d6d020
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Опис заперечення:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями ) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-10-10-002540-a. Ми, ТОВ «ПБГ19» (надалі за текстом – Скаржник) виявила бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно ТД подала свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було – Персональний комп’ютер, ноутбук ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 21.10.2025 року № 125 була відхилена з наступної підстави:
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаною підставою відхилення враховуючи наступне.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Додатком 1 до ТД встановлений перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Пунктом 3 вказаного додатку передбачено перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
3.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації
3.2. Товар, який постачається, повинен бути новим, без дефектів, строк та умови його зберігання не порушені. (Надати гарантійний лист)
3.3. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника. (Надати гарантійний лист)
3.4. У разі пропонування еквіваленту Учасник в довільній формі повинен надати порівняльну таблицю технічних характеристик з технічними показниками, які за властивостями запропонованих товарів (еквівалентів) не гірше або краще за характеристики, що вимагає Замовник.
3.5. Гарантійний термін (строк) експлуатації товару, запропонованого Учасником повинен становити не менше 12 місяців (Надати гарантійний лист)
3.6. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника (Надати гарантійний лист)
3.7. Ціна включає в себе вартість доставки, збірки, встановлення на робочому місці, перший запуск (Надати гарантійний лист)
3.8. Поставка товару відбудеться в повному обсязі, однією партією з наданням супутніх послуг у строк до 15.11.2025р. (Надати гарантійний лист)
3.9. Якщо товар виявиться неякісним або таким, що не відповідає технічним (якісним) умовам, Постачальник зобов’язаний його замінити протягом 5-ти робочих днів. Всі витрати, пов’язані із заміною товару неналежної якості несе Постачальник. (Надати гарантійний лист)
Вказаний перелік, що стосується підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі є вичерпним.
Замовник відхиляє пропозицію Скаржника з формулючанням «Учасник пропозиції надав підписаний документ із технічними вимогами Замовника без зазначення конкретних характеристик запропонованого товару», хоча в тендерній документації вказана вимога відсутня. Саме надання підписаного Додатку 2 вимагалось пунктом 3.1. Додатку 1 ТД. Вимоги вносити будь-які зміни, або заповнювати чи зазначати параметри Додаток 2 не містить.
Замовник вважає, що «Відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції унемлжливлює перевірку його відповідності технічним вимогам, зазначеним у Додатку 2 до тендерної документації». Хоча Скаржником надано всі документи на підтвердження технічних характеристик запропонованого товару саме відповідно до та у спосіб, передбачений тендерною документацією.
Так у складі пропозиції скаржника надано наступні документи на виконання пункту 3 додатку 1 ТД (Таблиця 1).
Таблиця 1
Перелік документів наданих скаржником на підтвердження відповідності пропозиції Скаржника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі.
Вимога Наданий Скаржником документ Відмітка
3.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації Надано підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації – документ «Технічна пропозиція – копія» (Додаток 1 до скарги)
Вимоги вносити будь-які зміни, або заповнювати чи зазначати параметри Додаток 2 не містить. Вимога виконана в повному обсязі
3.2. Товар, який постачається, повинен бути новим, без дефектів, строк та умови його зберігання не порушені. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія» (Додаток 2 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.3. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (2)» (Додаток 3 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.4. У разі пропонування еквіваленту Учасник в довільній формі повинен надати порівняльну таблицю технічних характеристик з технічними показниками, які за властивостями запропонованих товарів (еквівалентів) не гірше або краще за характеристики, що вимагає Замовник. Дана вимога, за умовами тендерної документації стосувалась випадку, коли учасником пропонується еквівалент.
Скаржником запропоновано саме той товар, що вимагає Замовник, тобто Скаржник не пропонує еквівалент.
Про вказаний факт у складі пропозиції надано відповідну довідку – документ «Довідка – копія» (Додаток 4 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.5. Гарантійний термін (строк) експлуатації товару, запропонованого Учасником повинен становити не менше 12 місяців (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (3)» (Додаток 5 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.6. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (4)» (Додаток 6 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.7. Ціна включає в себе вартість доставки, збірки, встановлення на робочому місці, перший запуск (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (5)» (Додаток 7 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.8. Поставка товару відбудеться в повному обсязі, однією партією з наданням супутніх послуг у строк до 15.11.2025р. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (6)» (Додаток 8 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.9. Якщо товар виявиться неякісним або таким, що не відповідає технічним (якісним) умовам, Постачальник зобов’язаний його замінити протягом 5-ти робочих днів. Всі витрати, пов’язані із заміною товару неналежної якості несе Постачальник. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (7)» (Додаток 9 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
Таким чином, Скаржником виконано всі вимоги тендерної документації, надано всю інформацію та документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації.
Твердження Замовника, що «Відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції унемлжливлює перевірку його відповідності технічним вимогам, зазначеним у Додатку 2 до тендерної документації» є безпідставним та таким що не підкріплено вимогою тендерної документації. Замовник має змогу перевірити технічні параметри запропонованого товару при отриманні його на виконання умов договору.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Предметом закупівлі було – Персональний комп’ютер, ноутбук ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 30210000-4 - Машини для обробки даних (апаратна частина).
Тендерна пропозиція Скаржника протоколом від 21.10.2025 року № 125 була відхилена з наступної підстави:
Ми, ТОВ «ПБГ19», не погоджуємось з вказаною підставою відхилення враховуючи наступне.
Відповідно до пункту 6 розділу 3 ТД: «Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до цієї тендерної документації».
Додатком 1 до ТД встановлений перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Пунктом 3 вказаного додатку передбачено перелік документів та/або інформації на підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим у Додатку №2 до тендерної документації, а саме:
3.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації
3.2. Товар, який постачається, повинен бути новим, без дефектів, строк та умови його зберігання не порушені. (Надати гарантійний лист)
3.3. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника. (Надати гарантійний лист)
3.4. У разі пропонування еквіваленту Учасник в довільній формі повинен надати порівняльну таблицю технічних характеристик з технічними показниками, які за властивостями запропонованих товарів (еквівалентів) не гірше або краще за характеристики, що вимагає Замовник.
3.5. Гарантійний термін (строк) експлуатації товару, запропонованого Учасником повинен становити не менше 12 місяців (Надати гарантійний лист)
3.6. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника (Надати гарантійний лист)
3.7. Ціна включає в себе вартість доставки, збірки, встановлення на робочому місці, перший запуск (Надати гарантійний лист)
3.8. Поставка товару відбудеться в повному обсязі, однією партією з наданням супутніх послуг у строк до 15.11.2025р. (Надати гарантійний лист)
3.9. Якщо товар виявиться неякісним або таким, що не відповідає технічним (якісним) умовам, Постачальник зобов’язаний його замінити протягом 5-ти робочих днів. Всі витрати, пов’язані із заміною товару неналежної якості несе Постачальник. (Надати гарантійний лист)
Вказаний перелік, що стосується підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі є вичерпним.
Замовник відхиляє пропозицію Скаржника з формулючанням «Учасник пропозиції надав підписаний документ із технічними вимогами Замовника без зазначення конкретних характеристик запропонованого товару», хоча в тендерній документації вказана вимога відсутня. Саме надання підписаного Додатку 2 вимагалось пунктом 3.1. Додатку 1 ТД. Вимоги вносити будь-які зміни, або заповнювати чи зазначати параметри Додаток 2 не містить.
Замовник вважає, що «Відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції унемлжливлює перевірку його відповідності технічним вимогам, зазначеним у Додатку 2 до тендерної документації». Хоча Скаржником надано всі документи на підтвердження технічних характеристик запропонованого товару саме відповідно до та у спосіб, передбачений тендерною документацією.
Так у складі пропозиції скаржника надано наступні документи на виконання пункту 3 додатку 1 ТД (Таблиця 1).
Таблиця 1
Перелік документів наданих скаржником на підтвердження відповідності пропозиції Скаржника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі.
Вимога Наданий Скаржником документ Відмітка
3.1. Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації Надано підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації – документ «Технічна пропозиція – копія» (Додаток 1 до скарги)
Вимоги вносити будь-які зміни, або заповнювати чи зазначати параметри Додаток 2 не містить. Вимога виконана в повному обсязі
3.2. Товар, який постачається, повинен бути новим, без дефектів, строк та умови його зберігання не порушені. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія» (Додаток 2 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.3. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (2)» (Додаток 3 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.4. У разі пропонування еквіваленту Учасник в довільній формі повинен надати порівняльну таблицю технічних характеристик з технічними показниками, які за властивостями запропонованих товарів (еквівалентів) не гірше або краще за характеристики, що вимагає Замовник. Дана вимога, за умовами тендерної документації стосувалась випадку, коли учасником пропонується еквівалент.
Скаржником запропоновано саме той товар, що вимагає Замовник, тобто Скаржник не пропонує еквівалент.
Про вказаний факт у складі пропозиції надано відповідну довідку – документ «Довідка – копія» (Додаток 4 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.5. Гарантійний термін (строк) експлуатації товару, запропонованого Учасником повинен становити не менше 12 місяців (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (3)» (Додаток 5 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.6. Завантаження, монтаж, розвантаження товару здійснюють працівники Постачальника (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (4)» (Додаток 6 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.7. Ціна включає в себе вартість доставки, збірки, встановлення на робочому місці, перший запуск (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (5)» (Додаток 7 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.8. Поставка товару відбудеться в повному обсязі, однією партією з наданням супутніх послуг у строк до 15.11.2025р. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (6)» (Додаток 8 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
3.9. Якщо товар виявиться неякісним або таким, що не відповідає технічним (якісним) умовам, Постачальник зобов’язаний його замінити протягом 5-ти робочих днів. Всі витрати, пов’язані із заміною товару неналежної якості несе Постачальник. (Надати гарантійний лист) Надано відповідний гарантійний лист –
документ «Гарантійний лист – копія (7)» (Додаток 9 до скарги). Вимога виконана в повному обсязі
Таким чином, Скаржником виконано всі вимоги тендерної документації, надано всю інформацію та документи на підтвердження відповідності пропозиції Учасника технічним, якісним та кількісним вимогам до предмета закупівлі, встановленим у тендерній документації.
Твердження Замовника, що «Відсутність інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції унемлжливлює перевірку його відповідності технічним вимогам, зазначеним у Додатку 2 до тендерної документації» є безпідставним та таким що не підкріплено вимогою тендерної документації. Замовник має змогу перевірити технічні параметри запропонованого товару при отриманні його на виконання умов договору.
Тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена за зазначеною підставою.
Висловлюю своє бажання бути присутньою на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Вважаю, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаю, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ «ПБГ19», пропозиція якої відповідає вимогам тендерної документації та не може бути відхилена з підстав, вказаних у протоколі. Відхиливши пропозицію ТОВ «ПБГ19» порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої тендерної пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Виходячи з вищевикладеного та керуючись ст. 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Конституцією України,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2. Зобов’язати замовника скасувати свої рішення про відхилення пропозиції ТОВ «ПБГ19».
3. Прийняти рішення про встановлення порушень процедури закупівлі допущених Замовником.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Запити Органу оскарження
Номер:
0b56ea38d7134e78925c3b23af11d0e3
Тема запиту:
Пояснення по суті скарги
Текст запиту:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі — Комісія) № 16128-р/пк-пз від 28.10.2025р. прийнято до розгляду скаргу ТОВ «ПБГ19» (далі — Скаржник), зареєстровану в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) за UA-2025-10-10-002540-a.b1 від 26.10.2025 р. (далі — Скарга).
Згідно з пунктом 2 згаданого рішення Замовнику потрібно протягом двох робочих днів надіслати в електронному вигляді органу оскарження відповідні інформацію, документи та матеріали щодо проведення Процедури закупівлі шляхом розміщення їх у вигляді файлу в pdf-форматі (а також у форматі "doc" з можливістю копіювання тексту) на вебпорталі Уповноваженого органу.
На виконання цього пункту, частини 16 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) та пункту 66 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі» (від 25.12.2015 № 922-VIII), на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), замовник цим листом надає інформацію, що стосується проведення процедури закупівлі відкриті торги, оголошеної Замовником від 10.10.2025р. за предметом закупівлі: Персональний комп’ютер, ноутбук, 30210000-4 Машини для обробки даних (апаратна частина) за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Процедура закупівлі, Закупівля).
У Скарзі Скаржник просить ухвалити рішення та встановити наявність порушень процедури закупівлі UA-2025-10-10-002540-a та зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника.
Відповідно до п.3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), тендерна документація повинна містити інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби-плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
Технічні та якісні характеристики Закупівлі визначені згідно Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, загальної середньої та професійної (професійно-технічної) освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.11.2017 № 1440.
Відповідно до частини другої пункту 3 статті 22 та статті 23 Закону Технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики, які дозволяють замовнику оцінити відповідність пропозиції встановленим вимогам.
Пункт 3.1 додатку 1 до тендерної документації містить такі вимоги: Учасник у складі тендерної пропозиції надає підписане технічне завдання (специфікація) за формою, викладеною в додатку 2 до тендерної документації. Вимоги додатку 2 викладені таким чином, що не порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників. Вимогою до учасника є надання підписаної специфікації за формою в додатку, а не підписання додатку з вимогами.
У складі тендерної пропозиції учасником надано технічну специфікацію, яка не дає можливості однозначно встановити відповідність запропонованого товару вимогам тендерної документації, оскільки не містить конкретних значень технічних характеристик.
Тендерну пропозицію Скаржника відхилено Замовником згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей: «замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей». Згідно частини другої пункту 43 Особливостей «Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.». Надання пропозиції з характеристиками в певному діапазоні надає можливість Скаржнику змінювати якість предмету закупівлі до поставки зважаючи на власні рішення/ наявність товару на складі/ тощо. Скаржник у своїй скарзі стверджує, що «Замовник має змогу перевірити технічні параметри запропонованого товару при отриманні його на виконання умов договору», при цьому специфікація до договору, не міститиме конкретних значень технічних характеристик, та буде некоректною.
Замовник складаючи тендерну документацію намагається коректно трактувати вимоги до предмета закупівлі. Вимоги до даної Закупівлі не є такими, які виконати неможливо. Згідно статті 54 Особливостей учасники відкритих торгів з особливостями подаючи тендерну пропозицію мають змогу звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення тендеру для запобігання непорозумінь.
Дата опублікування:
30.10.2025 11:23